ΤΡΟΠΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 7.2 Τα βασικά στοιχεία των περιεχομένων της κατάρτισης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

Εθνικό Κέντρο Europass Παρουσίαση Εγγράφου Κινητικότητας Europass
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
 Από τις ανάγκες εκπαίδευσης της οικονομίας στις ανάγκες εκπαίδευσης του ατόμου : Το επαγγελματικό προφίλ ως στοιχείο σύζευξης της προσφοράς με τη ζήτηση.
Δρ. ΣΤΕΛΙΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.3 Χαρακτηριστικά των δικτύων για τα προγράμματα κινητικότητας: IVT, PLM, VETPRO.
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.5 Οι προπαρασκευαστικές επισκέψεις.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
ETwinning Η δράση της Ηλεκτρονικής Αδελφοποίησης.
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 13.2 Αρχές και οικονομικοί κανόνες για την κινητικότητα.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Δημήτριος Σουλιώτης Διευθυντής ΙΕΚ Γλυφάδας
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 9.2 Μέθοδοι και εργαλεία για την επικύρωση των δεξιοτήτων.
Ο ρόλος του Ε.Ο.Π.Π. στην Πιστοποίηση των προσόντων της μη τυπικής εκπαίδευσης και στην Αντιστοίχιση αυτών στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων Κωνσταντίνος Καλτσάς.
Ετήσια Συνάντηση Ανασκόπησης της Υλοποίησης έτους 2013 Αθήνα, 28 Μαρτίου 2014 ΘΕΜΑ: Αξιολόγηση Ε.Π. «Διοικητική Μεταρρύθμιση »
ΚΑ1- Ατομική Κινητικότητα για μαθησιακούς σκοπούς
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 5.2 Πραγματοποίηση της επιλογής: διαδικασίες και κριτήρια.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 9.1 Εθνικές και Ευρωπαϊκές πολιτικές για την επικύρωση των εμπειριών τοποθέτησης.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.1 Διεξαγωγή ανάλυσης αναγκών.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.2 Δ ικαίωμα συμμετοχής και επίσημες απαιτήσεις.
Δίκτυο προώθησης της δια βίου κατάρτισης και εξ αποστάσεως πιστοποίησης δεξιοτήτων στις Μ.Μ.Ε. Α.Σ. ΤΕΧΝΟΜΑΘΕΙΑ.
Leonardo Transfer of Innovation- Μεταφορά καινοτομίας (Οκτώβριος 2012 – Σεπτέμβριος 2014) Κώστας Οικονόμου Βασιλική Ζιάκα.
B a c kn e x t h o m e ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΞ’ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής προστασίας Κ.Π. «Equal”ΤεχνομάθειαΕυρωπαϊκή.
ΤΡΟΠΟΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 8.1 Επαγγελματικοί ρόλοι και προφίλ για την παρακολούθηση και την εποπτεία.
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΙΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.2 Εθνικά, διακρατικά και τοπικά δίκτυα.
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.1 Η Ευρωπαϊκή Διάσταση.
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων: Υλοποίηση και ο Ρόλος του Ε.Ο.Π.Π.
ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
ΤΡΟΠΟΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ
Τίτλος Σχεδίου: Partnership for experimenting with ECVET in a practical context (2009 – 2011) Δράση: Εταιρικές Σχέσεις – LDV Ε. Λαμπριτζή
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.3 Εσωτερικά επαγγελματικά προφίλ και δεξιότητες.
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.3 Τρόπος σχεδιασμού της επί τόπου υποστήριξης για πρακτικά θέματα και θέματα επιμελητείας.
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.4 Τρόπος δημιουργίας και επισημοποίησης του διακρατικού δικτύου συνεργασίας.
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.2 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες μετά την αναχώρηση.
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.1 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες πριν από την τοποθέτηση.
Το Πρόγραμμα Leonardo da Vinci για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση Δρ. Ειρήνη Ντρούτσα Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών Εθνική Μονάδα LLP Aθήνα, Ιούνιος.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 7.1 Πρότυπα για τον καθορισμό του περιεχομένου της κατάρτισης.
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
ΤΡΟΠΟΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΩΝ ΤΕΛΙΚΩΝ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 5.1 Προετοιμασία για την επιλογή: ανακοίνωση, πληροφόρηση και ευαισθητοποίηση.
Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 4.1 Στόχοι και κανάλια επικοινωνίας.
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
Τεχνικά Υπεύθυνη του Έργου
Πολιτικές εκπαίδευσης και κατάρτισης για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης Επιχειρηματικότητα και Απασχόληση 1 Δεκεμβρίου 2014 Βλάσης.
Εκτίμηση της Απόδοσης των Οργανισμών Αθλητικής Αναψυχής
Κωστοπούλου Όλγα ΑΕΜ 3157 Εξάμηνο Στ’. Πρωτοβουλίες και δράσεις κατά την περίοδο Από τις αρχές της δεκαετίας του 1990,η έννοια της ποιότητας.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ 2009 Αθήνα, 12/12/2008.
SOCIAL KEYS FOR SOCIAL ENTREPRENEURSHIP. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ H Κοινωνική Οικονομία είναι ένας πολύ σημαντικός οικονομικός τομέας στην Ευρώπη. Με βάση.
Leonardo da Vinci- Πολυμερή σχέδια για την Μεταφορά Καινοτομίας Ημερίδα Πληροφόρησης & Ενημέρωσης για την Υποβολή προτάσεων 2009 Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Συντονίστρια Τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων Επαγγελματική Κατάρτιση Ανώτατη Εκπαίδευση Σχολική Εκπαίδευση Εκπαίδευση Ενηλίκων ERASMUS.
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
ΚΑ1- Ατομική Κινητικότητα για μαθησιακούς σκοπούς
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
Διαχείρηση Έργων Πληροφορικής
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
ΣΗΜΕΙΑ - ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+
Τετάρτη, 12 Δεκεμβρίου 2012, Αθήνα, ΑΜΑLIA ATHENS HOTEL
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Δ.Ι.Ε.Κ. Αμαρουσίου «Προσχολική εκπαίδευση και αγωγή: Προσεγγίζοντας το Ιταλικό εκπαιδευτικό σύστημα» Eσπερίδα για τη διάχυση των αποτελεσμάτων του προγράμματος.
Leonardo da Vinci Certificate
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΡΟΠΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 7.2 Τα βασικά στοιχεία των περιεχομένων της κατάρτισης

Τρόπος σχεδιασμού του περιεχομένου κατάρτισης Βασικά στοιχεία του περιεχομένου της κατάρτισης Υπάρχουν πρότυπα αναφοράς για τη δόμηση της κατάρτισης σε ένα πρόγραμμα κινητικότητας. Επιπλέον, τα Κοινοτικά έγγραφα – όπως ο προαναφερθείς Ευρωπαϊκός Χάρτης Ποιότητας για την κινητικότητα - και το ίδιο το Πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης, απαιτούν την παρουσία κάποιων βασικών θεμάτων στο πλάνο κατάρτισης των ανθρώπων στο εξωτερικό. Τα βασικά στοιχεία είναι:  Στόχοι και περιεχόμενο της κινητικότητας  Μέθοδοι εργασίας 1: δραστηριότητες και λειτουργικά στάδια  Μέθοδοι εργασίας 2: συνοδευτικά μέτρα  Μέθοδοι εργασίας 3: αξιολόγηση  Μέθοδοι εργασίας 4: επιβεβαίωση των δεξιοτήτων που αποκτήθηκαν μέσω της κινητικότητας.

Τρόπος σχεδιασμού του περιεχομένου κατάρτισης Στόχοι και περιεχόμενο της κινητικότητας Η κινητικότητα, (IVT, PLM, VETPRO), έχει ένα σαφές περιεχόμενο κατάρτισης με στόχο την απόκτηση γνώσεων, δεξιοτήτων και σχετικών νοοτροπιών. Ήδη κατά τη διάρκεια της υποβολής αιτήσεων, θα πρέπει να υποδεικνύονται οι στόχοι που αφορούν τις δεξιότητες που θα πρέπει να αναπτυχθούν ή να τελειοποιηθούν κατά τη διάρκεια αυτής της εμπειρίας.

Τρόπος σχεδιασμού του περιεχομένου κατάρτισης Οι μακρο-τυπολογίες των στόχων της κινητικότητας:  θα πρέπει να επιτρέπουν την εξοικείωση των συμμετεχόντων με τον οργανισμό στον οποίο λαμβάνει χώρα η κινητικότητα  θα πρέπει να βοηθούν τον συμμετέχοντα να κατανοήσει το πολιτισμικό, κοινωνικό και παραγωγικό περιβάλλον στο οποίο λαμβάνει χώρα η κινητικότητα  θα πρέπει να βοηθούν τον συμμετέχοντα να κατανοήσει τις δραστηριότητες που αφορούν ειδικά το επαγγελματικό προφίλ που έχει επιλέξει  θα πρέπει να βοηθούν τους συμμετέχοντες στην εκτέλεση των εργασιών που σχετίζονται με το επαγγελματικό τους προφίλ κατά τη διάρκεια της εργασιακής τους εμπειρίας στην επιχείρηση  θα πρέπει να αναπτύσσουν τις γλωσσικές δεξιότητες των συμμετεχόντων στην κινητικότητα  θα πρέπει να αναπτύσσουν τις ικανότητες συσχέτισης των συμμετεχόντων τόσο όσον αφορά τη δράση βάσει έμμεσων γνώσεων όσο και την αυτοπεποίθησή τους

Τρόπος σχεδιασμού του περιεχομένου κατάρτισης Μέθοδοι εργασίας 1: οι δραστηριότητες και τα λειτουργικά στάδια Το πρόγραμμα κατάρτισης που αναφέρεται στο έντυπο αίτησης συμμετοχής θα πρέπει να περιλαμβάνει ήδη οδηγίες για τις μεθόδους υλοποίησης της κινητικότητας και για την εκπλήρωση της σειράς μαθημάτων κατάρτισης. Αυτές οι οδηγίες θα πρέπει να αναλύονται και να προσδιορίζονται κατά την αρχική φάση του προγράμματος. Ο προτείνων συνεργάτης και οι αποστέλλοντες οργανισμοί, βάσει των αποτελεσμάτων της ανάλυσης αναγκών και του ελέγχου των επιλογών, αλληλεπιδρούν με τον φιλοξενούντα συνεργάτη για τον σαφή προσδιορισμό των δραστηριοτήτων που αναμένονται κατά τη διάρκεια της διακρατικής κινητικότητας.

Τρόπος σχεδιασμού του περιεχομένου κατάρτισης Τα βασικά περιγραφικά θέματα περιλαμβάνουν:  Πληροφορίες για την επιχείρηση και τον λειτουργικό τομέα στον οποίο θα αποκτηθεί η εμπειρία.  Πληροφορίες για τη θέση εργασίας και τις δραστηριότητες που πραγματοποιούνται.  Πληροφορίες για τα εργαλεία και τον εξοπλισμό που διατίθεται για την διεκπεραίωση των καθηκόντων  Καθημερινές εργασίες και χρονοδιάγραμμα παρουσιών  Θέματα επιμελητείας εντός της επιχείρησης, όπως η καντίνα ή άλλες υπηρεσίες  Τη συνολική διάρκεια της εμπειρίας κατάρτισης.

Τρόπος σχεδιασμού του περιεχομένου κατάρτισης Μέθοδοι εργασίας 2: συνοδευτικά μέτρα Δύο τυπολογίες δραστηριοτήτων:  τις διοικητικές και οργανωτικές ενέργειες: το πρόγραμμα θα πρέπει να υποδεικνύει τις μεθόδους οργάνωσης της παραμονής στη φιλοξενούσα χώρα  τις ενέργειες παρακολούθησης της κινητικότητας: θα πρέπει να θυμόμαστε την ανάγκη να δηλωθεί ο τρόπος συνοδείας και παρακολούθησης του όλου προγράμματος κατάρτισης

Τρόπος σχεδιασμού του περιεχομένου κατάρτισης Μέθοδοι εργασίας 3: αξιολόγηση Η συνολική διοικητική προσέγγιση είναι συμμετοχική και στοχεύει στην εμπλοκή όλων των συμμετεχόντων και των αποδεκτών σε όλα τα στάδια του προγράμματος. Καθίσταται ακόμα πιο αναγκαία η κοινοποίηση των πληροφοριών για τις γενικές μεθόδους αξιολόγησης στα άτομα που επίσης λαμβάνουν μέρος στην κινητικότητα, δηλώνοντας τη μεθοδολογία και τα εργαλεία αξιολόγησης της μάθησης.

Τρόπος σχεδιασμού του περιεχομένου κατάρτισης Μέθοδοι εργασίας 4: επιβεβαίωση των δεξιοτήτων που αποκτήθηκαν μέσω της κινητικότητας Είναι σημαντικό στο τέλος του προγράμματος κινητικότητας να έχουν οι συμμετέχοντες τη δυνατότητα να επιδείξουν την πρόοδο που επιτεύχθηκε και πιθανώς να εφαρμόσουν τις δεξιότητες που απέκτησαν στον δικό τους χώρο εργασίας ή να εισέλθουν στην αγορά εργασίας. It is important that at the end of the mobility Οι κανονισμοί για τα προγράμματα LLP (του προγράμματος Leonardo da Vinci) δεν επιβάλλουν την αποκλειστική χρήση συγκεκριμένων εργαλείων, αν και συνιστάται ανεπιφύλακτα η χρήση του συνόλου των εργαλείων EUROPASS. Σε κάθε περίπτωση, ο καθορισμός του περιεχομένου της κατάρτισης θα πρέπει επίσης να περιλαμβάνει τα εργαλεία που θα χρησιμοποιηθούν για την επιβεβαίωση και την πιστοποίηση των ικανοτήτων.

Τρόπος σχεδιασμού του περιεχομένου κατάρτισης Ο Ευρωπαϊκός Χάρτης Ποιότητας για την κινητικότητα Τον Δεκέμβριο του 2006, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο της ΕΕ ενέκρινε τον Ευρωπαϊκό Χάρτη Ποιότητας για την κινητικότητα, σε σχέση με την διακρατική κινητικότητα εντός της Κοινότητας η οποία στοχεύει στην εκπαιδευτική και επαγγελματική κατάρτιση. Ο Χάρτης προσδιορίζει 10 σημαντικά σημεία για τις πρωτοβουλίες κινητικότητας στις οποίες συμμετέχουν νέοι ή ενήλικες, με σκοπό την επίσημη ή άτυπη μάθηση αλλά και την προσωπική ή επαγγελματική τους βελτίωση.

Τρόπος σχεδιασμού του περιεχομένου κατάρτισης Περιεχόμενα:  Τα σημαντικότερα στοιχεία που θα πρέπει να περιλαμβάνονται στα περιεχόμενα της κατάρτισης σε ένα πρόγραμμα κινητικότητας  Οι στόχοι της κατάρτισης  Οι μέθοδοι υλοποίησης της κατάρτισης (δραστηριότητες, συνοδευτικά μέτρα, αξιολόγηση).  Επιβεβαίωση των δεξιοτήτων που αποκτήθηκαν μέσω της κινητικότητας.  Η ιδιαιτερότητα της κινητικότητας VETPRO.  Ο Ευρωπαϊκός Χάρτης Ποιότητας για την κινητικότητα: στόχοι και περιεχόμενα.