ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΙΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.2 Εθνικά, διακρατικά και τοπικά δίκτυα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Καλώς ήρθατε. Όραμα της AIESEC είναι να αναπτύξει τα μέλη της μέσα από τις εμπειρίες που τους προσφέρει και να τους παρέχει πολιτισμική και εργασιακή.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΔΙΚΤΥΩΣΗ: euro|guidance Ημερίδα “Ευρωπαϊκή κινητικότητα για λόγους εκπαίδευσης & απασχόλησης: Euroguidance-Eures” 15 Οκτωβρίου 2004 ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ.
1 ERASMUS ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ Νέο ευρωπαϊκό πρόγραμμα κινητικότητας επιχειρηματιών Λευκωσία, 2011 ERASMUS ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ.
Πρακτική Άσκηση και Μαθητεία σε χώρες της Ε.Ε.
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.3 Χαρακτηριστικά των δικτύων για τα προγράμματα κινητικότητας: IVT, PLM, VETPRO.
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.5 Οι προπαρασκευαστικές επισκέψεις.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Χαλκιδική 8/9 Ιουλίου 2006 Κ. Κοκκινοπλίτης Συντονιστής Οργανωτικής Γραμματείας Σχεδιασμού & Κατάρτισης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού ΠΡΟΤΥΠΑ.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 13.2 Αρχές και οικονομικοί κανόνες για την κινητικότητα.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 9.2 Μέθοδοι και εργαλεία για την επικύρωση των δεξιοτήτων.
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΕΔΙΑ ΑΙΤΗΣΗΣ.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 9.1 Εθνικές και Ευρωπαϊκές πολιτικές για την επικύρωση των εμπειριών τοποθέτησης.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.1 Διεξαγωγή ανάλυσης αναγκών.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.2 Δ ικαίωμα συμμετοχής και επίσημες απαιτήσεις.
Δίκτυο προώθησης της δια βίου κατάρτισης και εξ αποστάσεως πιστοποίησης δεξιοτήτων στις Μ.Μ.Ε. Α.Σ. ΤΕΧΝΟΜΑΘΕΙΑ.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Leonardo Transfer of Innovation- Μεταφορά καινοτομίας (Οκτώβριος 2012 – Σεπτέμβριος 2014) Κώστας Οικονόμου Βασιλική Ζιάκα.
ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Εύη Μακρή - Μ π ότσαρη Πρόεδρος του τμήματος.
ΤΡΟΠΟΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 8.1 Επαγγελματικοί ρόλοι και προφίλ για την παρακολούθηση και την εποπτεία.
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.1 Η Ευρωπαϊκή Διάσταση.
ΚΙΛΚΙΣ - ΝΟΜΕΒΡΙΟΣ 2004 «Διατοπική- Διακρατική συνεργασία στο πλαίσιο της LEADER+» 4η Σύνοδος Ελληνικού Δικτύου LEADER+ ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΑΣΙΛΙΕΙΟΣ Γενικός.
ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Ε.Ψ.Ε.Π.Α. (ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ) ΤΙ ΕΙΝΑΙ; ΜΕ ΤΙ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ; ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ.
Πρόγραμμα LEONARDO DA VINCI Έργο PREMEQ «Εφαρμογή του PREMEQ στις τράπεζες» Η περίπτωση της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος Μαρία Τερλιξίδου.
ΤΡΟΠΟΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 7.2 Τα βασικά στοιχεία των περιεχομένων της κατάρτισης.
Τίτλος Σχεδίου: Partnership for experimenting with ECVET in a practical context (2009 – 2011) Δράση: Εταιρικές Σχέσεις – LDV Ε. Λαμπριτζή
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.3 Εσωτερικά επαγγελματικά προφίλ και δεξιότητες.
1 ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Σ.Ε.Ε. στο πλαίσιο του προγράμματος «Πληροφόρηση φοιτητριών και νέων επιστημονισσών για το επάγγελμα του ερευνητή» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «Η.
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.3 Τρόπος σχεδιασμού της επί τόπου υποστήριξης για πρακτικά θέματα και θέματα επιμελητείας.
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.4 Τρόπος δημιουργίας και επισημοποίησης του διακρατικού δικτύου συνεργασίας.
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.2 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες μετά την αναχώρηση.
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.1 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες πριν από την τοποθέτηση.
Το Πρόγραμμα Leonardo da Vinci για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση Δρ. Ειρήνη Ντρούτσα Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών Εθνική Μονάδα LLP Aθήνα, Ιούνιος.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 7.1 Πρότυπα για τον καθορισμό του περιεχομένου της κατάρτισης.
1 Παρουσίαση της Φιλοσοφίας των Πρακτικών Ασκήσεων στο ΤΕΠΑΕΣ ΠΕΡΣΑ ΦΩΚΙΑΛΗ Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Επιστ. Υπεύθυνη Προγράμματος Πρακτικής Άσκησης ΤΕΠΑΕΣ.
ΤΡΟΠΟΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΩΝ ΤΕΛΙΚΩΝ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 5.1 Προετοιμασία για την επιλογή: ανακοίνωση, πληροφόρηση και ευαισθητοποίηση.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 4.1 Στόχοι και κανάλια επικοινωνίας.
Ερευνητικές εργασίες Πλαίσιο εφαρμογής – Επιλογή θέματος.
Φάση 2: Αvάπτυξη εθνικών και ευρωπαϊκών σεναρίων Ορφανός Ευθύμιος.
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Πολιτικές εκπαίδευσης και κατάρτισης για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης Επιχειρηματικότητα και Απασχόληση 1 Δεκεμβρίου 2014 Βλάσης.
Κωστοπούλου Όλγα ΑΕΜ 3157 Εξάμηνο Στ’. Πρωτοβουλίες και δράσεις κατά την περίοδο Από τις αρχές της δεκαετίας του 1990,η έννοια της ποιότητας.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ 2009 Αθήνα, 12/12/2008.
SOCIAL KEYS FOR SOCIAL ENTREPRENEURSHIP. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ H Κοινωνική Οικονομία είναι ένας πολύ σημαντικός οικονομικός τομέας στην Ευρώπη. Με βάση.
Leonardo da Vinci- Πολυμερή σχέδια για την Μεταφορά Καινοτομίας Ημερίδα Πληροφόρησης & Ενημέρωσης για την Υποβολή προτάσεων 2009 Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ Α.Τ.Ε.Ι. ΠΑΤΡΑΣ ΣΤΟ INSTALL INSTALL Innovative strategy for raising awareness of lifelong learning in Greece.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Συντονίστρια Τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων Επαγγελματική Κατάρτιση Ανώτατη Εκπαίδευση Σχολική Εκπαίδευση Εκπαίδευση Ενηλίκων ERASMUS.
Key Action 2: Co-operation for Innovation and Good Practices Συνεργασία για Καινοτομία και Καλές Πρακτικές 4. KA2 - Strategic Partnerships/ Στρατηγικές.
Εργασία στο μάθημα : «Εκπαιδευτική Πολιτική» Θέμα: «Τα νέα προγράμματα δράσης στην εκπαίδευση και την κατάρτιση ( )» Διδάσκουσα: κ. Σοφία Ηλιάδου-Τάχου.
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
Διεθνής Κινητικότητα: Μια πρώτη αποτίμηση Αθήνα, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, 22 Οκτωβρίου 2015 Αθανάσιος Καυκαλίδης Υπεύθυνος για τη Διεθνή Κινητικότητα & τις.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Leonardo da Vinci Certificate
23o Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Α. Π. Θ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΙΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.2 Εθνικά, διακρατικά και τοπικά δίκτυα

Τρόπος δημιουργίας μιας συνεργασίας Ένα δίκτυο είναι μια επίσημη ή ανεπίσημη ομάδα ενεργών οργανισμών που δραστηριοποιούνται σε κάποιο συγκεκριμένο πεδίο, επιστημονικό κλάδο ή σε κάποιον τομέα που έχει επιλεγεί για τη δια βίου μάθηση. Η συνεργασία δημιουργείται είτε μέσω μιας διμερούς συμφωνίας ή μιας συμφωνίας μεταξύ πολλών ιδρυμάτων ή οργανισμών από διάφορα Κράτη- μέλη, για την ανάπτυξη δραστηριοτήτων που σχετίζονται με τον τομέα της δια βίου μάθησης. Η επίσημη συμφωνία διέπει τις σχέσεις εντός του δικτύου συνεργασίας.

Εθνικά, διακρατικά και τοπικά δίκτυα Όλα τα ενεργά δίκτυα στον τομέα των LLP (και, ειδικότερα, εκείνα που σχετίζονται με την κινητικότητα), είναι: ΕθνικάΔιακρατικά Πολλαπλών ενδιαφερομένωνΕμπειρογνωμόνων

Εθνικά, διακρατικά και τοπικά δίκτυα Εθνικά Δίκτυα Μέρος των δραστηριοτήτων για την προετοιμασία των παρεμβάσεων κινητικότητας λαμβάνουν χώρα σε τοπικό και εθνικό επίπεδο παρέμβασης. Το τοπικό και εθνικό δίκτυο θα πρέπει να παρέχει μια εγγύηση και δέσμευση και την ευθύνη των μερών που το αποτελούν και που είναι απαραίτητα για την επιτυχία της. Ένα εθνικό-τοπικό δίκτυο μπορεί να περιλαμβάνει Νομούς, Επαρχίες, Κοινότητες, Εκπαιδευτικά Κέντρα, Πανεπιστήμια, Σχολές και ιδρύματα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, οργανισμούς κατάρτισης, Κοινωνικούς εταίρους, σχετικούς συνδέσμους/συλλόγους και επιχειρήσεις.

Εθνικά, διακρατικά και τοπικά δίκτυα Διακρατικά Δίκτυα Θα πρέπει να περιλαμβάνει ιδρύματα από τα 27 Κράτη-μέλη της ΕΕ, από την Ισλανδία, το Λιχτενστάιν, τη Νορβηγία και την Τουρκία. Και θα πρέπει να περιλαμβάνει διακρατική συνεργασία με τουλάχιστον δύο ενδιαφερόμενες χώρες, η μία από τις οποίες θα πρέπει να ανήκει στην ΕΕ. Το διακρατικό δίκτυο είναι χρήσιμο για την ανταλλαγή καλών πρακτικών και εμπειριών.

Εθνικά, διακρατικά και τοπικά δίκτυα Δίκτυα πολλαπλών ενδιαφερομένων Το δίκτυο συνεργασίας θα πρέπει να αποτελείται από μέλη που εκπροσωπούν διαφορετικά περιβάλλοντα: θεσμικοί φορείς, παραγωγικοί φορείς και φορείς που σχετίζονται με τον συγκεκριμένο τομέα. Η προσέγγιση πολλαπλών ενδιαφερομένων αφορά τόσο τα εθνικά όσο και τα διακρατικά τμήματα ενός δικτύου και μπορεί να επηρεάζει όλες τις φάσεις ενός προγράμματος, από τη μελέτη του περιβάλλοντος και των αναγκών έως την ολοκλήρωση της μαθητείας. Η προσέγγιση πολλαπλών ενδιαφερομένων είναι ιδιαίτερα σημαντική για την επιλογή των τομέων παρέμβασης και των πεδίων δεξιοτήτων που προσδιορίζονται στο πρόγραμμα.

Εθνικά, διακρατικά και τοπικά δίκτυα Αρτιότητα γνώσεων Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να μπορούν να παρέχουν συγκεκριμένη εμπειρία και τεχνογνωσία στο δίκτυο για την υλοποίηση του έργου. Αυτό είναι ιδιαιτέρως σημαντικό κατά την επιλογή των ξένων συνεργατών: καθώς ο προσδιορισμός των φορέων που μπορούν να προσφέρουν διάφορες λύσεις για κάποιο δεδομένο επαγγελματικό πρόβλημα ή θέμα αντιπροσωπεύει μια επιπρόσθετη αξία για την παρέμβαση και μια ευκαιρία παρουσίασης μεθοδολογικής και λειτουργικής καινοτομίας.

Εθνικά, διακρατικά και τοπικά δίκτυα Δίκτυα και προγράμματα κινητικότητας  ο προτείνων οργανισμός θα πρέπει να διαθέτει ορισμένη εμπειρία όσον αφορά τον σχεδιασμό και της διαχείριση κοινοτικών προγραμμάτων  εντός του δικτύου θα πρέπει να είναι γνωστές οι ρυθμιστικές δεσμεύσεις  οι οργανωτικοί μηχανισμοί που θα ενεργοποιηθούν είναι πολύπλοκοι  οι συνεργαζόμενοι φορείς πρέπει να έχουν τα απαιτούμενα προσόντα για να φέρνουν σε πέρας τις δραστηριότητες του προγράμματος (εκπαιδευτικές και μη)

Εθνικά, διακρατικά και τοπικά δίκτυα Η Επιτροπή της ΕΕ, με βάση τις εμπειρίες που έχει αποκομίσει από Προγράμματα όπως το Leonardo da Vinci και από Πρωτοβουλίες όπως η Equal, καθορίζει τέσσερις τυπολογίες:  Τυπολογία αστέρα: αυτό το μοντέλο χαρακτηρίζεται από την παρουσία ενός επικεφαλής – συντονιστή – με εμπειρία και οργανωτικές ικανότητες, ο οποίος θέτει σε λειτουργία την ιδέα του προγράμματος και υποβάλει την πρόταση.  Πρότυπο για συγκεκριμένους σκοπούς: είναι το μοντέλο που ακολουθούν οι συνεργαζόμενοι φορείς. Οι συνεργαζόμενοι φορείς αλληλεπιδρούν ανάλογα με την κάθε περίπτωση και δεν είναι υποχρεωτικό να δημιουργούν πάντοτε μια συνεργασία.

Εθνικά, διακρατικά και τοπικά δίκτυα  Πρότυπο "Internetwork": είναι ίσως το πιο πολύπλοκο μοντέλο διότι περιλαμβάνει επιμέρους μικρο-δίκτυα και χρησιμοποιεί μια συντονιστική δομή που τα συνδέει μεταξύ τους. Αυτή παρέχει ένα σημείο αναφοράς και εγγυάται την αποτελεσματική επικοινωνία μεταξύ των συνεργατών.  Το συνεργατικό πρότυπο, στο οποίο ο κύκλος εργασιών επιτρέπει στους συνεργαζόμενους να αναλαμβάνουν τη θέση του επικεφαλής και να εποπτεύουν την υλοποίηση ενός τμήματος των διαδικασιών.  Το πρότυπο κόμβων: αποτελεί εξέλιξη του προτύπου μορφής αστέρα, αλλά προβλέπει την ισοδύναμη συμμετοχή των συνεργαζόμενων φορέων και ο επικεφαλής φορέας γίνεται απλώς ο φορέας εισηγήσεων και επικοινωνίας του δικτύου.

Εθνικά, διακρατικά και τοπικά δίκτυα Ανάλογα με την τυπολογία του προγράμματος, το περιεχόμενο και τις ανάγκες που έχουν προσδιοριστεί θα πρέπει να εξετάζονται:  ποια είναι τα ειδικά απαιτούμενα προσόντα  ποιοι τύποι ιδρυμάτων απαιτούνται για την υλοποίηση της παρέμβασης  ποιοι πόροι δεξιοτήτων χρειάζονται

Εθνικά, διακρατικά και τοπικά δίκτυα Σε ένα δίκτυο που έχει δεσμευτεί για την υλοποίηση ενός LLP προγράμματος (και συγκεκριμένα ενός διακρατικού προγράμματος κινητικότητας), οι συνεργάτες που θα επιλεγούν θα πρέπει να διαθέτουν:  Εμπειρία και δεξιότητες στους επιλεγμένους θεματικούς και επαγγελματικούς τομείς  Αντιπροσωπευτικότητα διάφορων θεσμικών περιβαλλόντων  Εμπειρία στην οργάνωση ενεργειών κινητικότητας. Αυτό είναι σημαντικό για τη διοργάνωση των προπαρασκευαστικών δραστηριοτήτων, την υποδοχή των συμμετεχόντων και την κατάρτισή τους  Ικανότητα στην επίτευξη κοινών στόχων και στην ομαδική εργασία  Ικανότητα διαχείρισης του δικού τους προϋπολογισμού σύμφωνα με τους κανόνες της Ευρωπαϊκής κοινότητας  Σωστή εικόνα της περιοχής και αναγνώριση μεταξύ των τοπικών ιδρυμάτων.

Εθνικά, διακρατικά και τοπικά δίκτυα Τρόπος δημιουργίας μιας συνεργασίας Μια πρώτη εναλλακτική λύση που θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη: είτε συμμετοχή σε κάποιο προϋπάρχον δίκτυο ή σχηματισμός ενός νέου δικτύου Οι τρόποι εύρεσης συνεργατών ποικίλλουν ανάλογα με τον τύπο του δικτύου διακρατικό ή τοπικό-εθνικό  Στην πρώτη περίπτωση, οι Εθνικές Υπηρεσίες συνιστούν να ανατρέχετε, αρχικά, σε προηγούμενα προγράμματα που έχουν ήδη εκτελεστεί  Στην άλλη περίπτωση, εκείνη της δημιουργίας ενός τοπικού-εθνικού δικτύου, είναι σημαντικό να συγκεντρωθούν επακριβείς γνώσεις για την περιοχή και για τον τομέα αναφοράς

Εθνικά, διακρατικά και τοπικά δίκτυα Τα βήματα της δημιουργίας του προγράμματος Οι δραστηριότητες σχεδιασμού: κάθε συνεργάτης θα πρέπει να έχει μια ξεκάθαρη ιδέα για τις διάφορες δραστηριότητες του προγράμματος και για το σε ποιες από αυτές μπορεί να συνεισφέρει. Οι λειτουργίες που θα πρέπει να εκτελεστούν: από την αρχή, κάθε συνεργάτης θα πρέπει να έχει μια ξεκάθαρη ιδέα για τη θέση του μέσα στο πρόγραμμα και για τους στόχους που θα πρέπει να επιτευχθούν. Ο διαθέσιμος προϋπολογισμός: κατά τη δημιουργία οποιουδήποτε προγράμματος, η διαπραγμάτευση για τον προϋπολογισμό αποτελεί θεμελιώδες βήμα και σε ορισμένες περιπτώσεις (οι οποίες δεν αποτελούν κατάλληλα παραδείγματα ορθής πρακτικής) θεωρείται το σημείο έναρξης για τη δημιουργία ενός δικτύου.

Εθνικά, διακρατικά και τοπικά δίκτυα Περιεχόμενα  Έννοια του δικτύου διακρατικής συνεργασίας.  Χαρακτηριστικά στοιχεία των δικτύων κινητικότητας.  Οι πιο κοινοί τύποι δικτύων κινητικότητας.  Μακροοικονομικά χαρακτηριστικά των συμμετεχόντων στη συνεργασία.  Πρώτα βήματα για τη δημιουργία: αναγνώριση των συνεργατών και διαπραγμάτευση μαζί τους.  Στοιχεία στα οποία θα πρέπει να υπάρχει συμφωνία προκειμένου να δημιουργηθεί το δίκτυο.