ΤΡΟΠΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 7.1 Πρότυπα για τον καθορισμό του περιεχομένου της κατάρτισης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

ΤΡΟΠΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΜΙΑΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 12.1 Σχεδιασμός της διάδοσης: στόχοι και διαδικασία.
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Βάλια Παυλίδου Ψυχολόγος, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας
ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.3 Χαρακτηριστικά των δικτύων για τα προγράμματα κινητικότητας: IVT, PLM, VETPRO.
Βιώσιμη Επιχειρηματικότητα στην Αθήνα
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.5 Οι προπαρασκευαστικές επισκέψεις.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 13.2 Αρχές και οικονομικοί κανόνες για την κινητικότητα.
Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας – Σχέδιο Μαθήματος
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 9.2 Μέθοδοι και εργαλεία για την επικύρωση των δεξιοτήτων.
ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 5.2 Πραγματοποίηση της επιλογής: διαδικασίες και κριτήρια.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 9.1 Εθνικές και Ευρωπαϊκές πολιτικές για την επικύρωση των εμπειριών τοποθέτησης.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.1 Διεξαγωγή ανάλυσης αναγκών.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.2 Δ ικαίωμα συμμετοχής και επίσημες απαιτήσεις.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Leonardo Transfer of Innovation- Μεταφορά καινοτομίας (Οκτώβριος 2012 – Σεπτέμβριος 2014) Κώστας Οικονόμου Βασιλική Ζιάκα.
ΤΡΟΠΟΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 8.1 Επαγγελματικοί ρόλοι και προφίλ για την παρακολούθηση και την εποπτεία.
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΙΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.2 Εθνικά, διακρατικά και τοπικά δίκτυα.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.1 Η Ευρωπαϊκή Διάσταση.
Προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας
ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
ΤΡΟΠΟΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ
ΤΡΟΠΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 7.2 Τα βασικά στοιχεία των περιεχομένων της κατάρτισης.
Κυριακή Μπαλτά Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Βιβλιοθήκη Σχεδιασμός και δημιουργία επικοινωνιακού σχεδίου δράσης της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Π.Μ.Σ ΔΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.3 Εσωτερικά επαγγελματικά προφίλ και δεξιότητες.
1 ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Σ.Ε.Ε. στο πλαίσιο του προγράμματος «Πληροφόρηση φοιτητριών και νέων επιστημονισσών για το επάγγελμα του ερευνητή» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «Η.
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.3 Τρόπος σχεδιασμού της επί τόπου υποστήριξης για πρακτικά θέματα και θέματα επιμελητείας.
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.4 Τρόπος δημιουργίας και επισημοποίησης του διακρατικού δικτύου συνεργασίας.
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.2 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες μετά την αναχώρηση.
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.1 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες πριν από την τοποθέτηση.
Το Πρόγραμμα Leonardo da Vinci για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση Δρ. Ειρήνη Ντρούτσα Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών Εθνική Μονάδα LLP Aθήνα, Ιούνιος.
Στόχοι και επιδιώξεις της εκπαίδευσης ενηλίκων(L6)
ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
ΤΡΟΠΟΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΩΝ ΤΕΛΙΚΩΝ ΑΠΟΔΕΚΤΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 5.1 Προετοιμασία για την επιλογή: ανακοίνωση, πληροφόρηση και ευαισθητοποίηση.
Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 4.1 Στόχοι και κανάλια επικοινωνίας.
Ερευνητικές εργασίες Πλαίσιο εφαρμογής – Επιλογή θέματος.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ – ΘΡ. ΤΣΙΑΤΣΟΣ Θέματα Σχεδίασης Μέρος 2ο Χρηστοκεντρική & Συμμετοχική Σχεδίαση.
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Συντονίστρια Τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων Επαγγελματική Κατάρτιση Ανώτατη Εκπαίδευση Σχολική Εκπαίδευση Εκπαίδευση Ενηλίκων ERASMUS.
ΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS+ KA1 ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ Ιωάννα Αναγνωστοπούλου Υπεύθυνη Σχεδίων ΚΑ1/ΕΕΚ.
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
ΟΑΕΔ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
Η αξιοποίηση των tablets στη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων
Αρχές Διοίκησης και Διαχείρισης Έργων
ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Ανάπτυξη & Υλοποίηση Δημοτικών Προγραμμάτων Άσκησης - Αναψυχής
Αναστασία Γεωργιάδου Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
Οργάνωση της Εκπαίδευσης σε Προγράμματα δραστηριοτήτων
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Δ.Ι.Ε.Κ. Αμαρουσίου «Προσχολική εκπαίδευση και αγωγή: Προσεγγίζοντας το Ιταλικό εκπαιδευτικό σύστημα» Eσπερίδα για τη διάχυση των αποτελεσμάτων του προγράμματος.
Το κόστος Ποιότητας    
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
MICRO: Ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των πολύ μικρών επιχειρήσεων σε αγροτικές περιοχές Ενότητα No.5: Πρόσβαση των πολύ μικρών επιχειρήσεων αγροτικών.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΡΟΠΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 7.1 Πρότυπα για τον καθορισμό του περιεχομένου της κατάρτισης

Τρόπος σχεδιασμού του περιεχομένου της κατάρτισης Πρότυπο για τον καθορισμό του περιεχομένου της κατάρτισης Οι σχεδιαστές των ενεργειών κινητικότητας θα πρέπει κατά συνέπεια να λαμβάνουν υπόψη αυτή την πολυπλοκότητα και, κατά τον σχεδιασμό της κατάρτισης, να συνυπολογίζουν μια πληθώρα μερών που έχουν λόγο κατά τον προσδιορισμό των περιεχομένων: » ο αποστέλλων φορέας » οι συμμετέχοντες » ο φιλοξενών φορέας » οι οικογένειες » οι επιχειρήσεις

Τρόπος σχεδιασμού του περιεχομένου της κατάρτισης Ορισμός των περιεχομένων  Ο Χάρτης Ποιότητας για την κινητικότητα καθιστά σαφές ότι το σχέδιο μάθησης θα πρέπει να επιδεικνύει τους στόχους και τα αναμενόμενα αποτελέσματα, καθώς και τις μεθόδους παροχής και υλοποίησης.  Το έντυπο της αίτησης συμμετοχής ζητά ρητά να αναφερθούν οι μέθοδοι που υιοθετήθηκαν για τον καθορισμό του περιεχομένου της κατάρτισης και απαιτεί να υπάρχει συνέπεια προς τις απαιτήσεις που πρέπει να καλυφθούν και προς την αναγνωρισμένη ομάδα αποδεκτών, καθώς το χαρακτηριστικό της ποιότητας είναι απαραίτητο σε ένα διακρατικό πρόγραμμα κινητικότητας.

Τρόπος σχεδιασμού του περιεχομένου της κατάρτισης Στη φάση πριν από την παρουσίαση του προγράμματος ο οργανισμός που έχει αναλάβει την προώθησή του θα πρέπει να καθορίσει αρκετά λεπτομερώς τα παρακάτω ζητήματα:  προσδιορισμός των φιλοξενούντων οργανισμών και των χαρακτηριστικών των επιχειρήσεων για την κατάρτιση  επιβεβαίωση της τυπολογίας της συμφωνίας που θα πρέπει να συναφθεί μεταξύ τους  προσδιορισμός της μακρο-δομής του σχεδίου κατάρτισης, δηλ. των στόχων της κατάρτισης, των τρόπων παροχής της, των δεξιοτήτων που θα μεταδοθούν, του πρακτικού έργου που θα πρέπει να επιτευχθεί, των αποτελεσμάτων της μάθησης.

Τρόπος σχεδιασμού του περιεχομένου της κατάρτισης Σε ένα έργο κινητικότητας VETPRO οι φιλοξενούντες οργανισμοί είναι ήδη προσδιορισμένοι από το στάδιο της εφαρμογής (απαιτείται διαπραγμάτευση σχετικά με το ειδικό περιεχόμενο της ανταλλαγής βάσει του οποίου θα προεπιλεγούν οι συμμετέχοντες). Τα έργα κινητικότητας IVT και PLM έχουν πολυτομεακά χαρακτηριστικά και κατά συνέπεια απαιτούν ένα ευρύτερο δείγμα επιχειρήσεων στις οποίες θα λάβει χώρα η επαγγελματική μαθητεία. (Υπηρεσίες ζητούν να μην ξεκινά κανείς από τις επιχειρήσεις για την επιλογή υποψηφίων, αλλά να ακολουθεί την αντίθετη διαδρομή).

Τρόπος σχεδιασμού του περιεχομένου της κατάρτισης Ο τελικός αποδέκτης διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στον καθορισμό των περιεχομένων: έτσι λοιπόν, ήδη από το στάδιο της ανάλυσης αναγκών και την εξέταση των Βιογραφικών Σημειωμάτων, ο οργανισμός:  μπορεί να συγκεντρώσει χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με τις προσδοκίες, τα ενδιαφέροντα και τις επιθυμίες των αποδεκτών και να υπολογίσει ποιες δεξιότητες είναι δυνατόν να συμπληρώσουν και να εμπλουτίσουν όσα έχουν μάθει οι αποδέκτες στο σχολείο / στη σχολή τους ή κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής τους κατάρτισης.

Τρόπος σχεδιασμού του περιεχομένου της κατάρτισης Η δομή του πλάνου κατάρτισης Μπορεί να γίνει κατανοητή ως μια διαδικασία αλληλεπίδρασης μεταξύ των διάφορων μερών που διαδραματίζουν συγκεκριμένους ρόλους, προσανατολισμένη στη σύναψη μιας συμφωνίας κατάρτισης μεταξύ του δικτύου συνεργατών και των τελικών αποδεκτών του διαβήματος κινητικότητας. Μια τέτοια διαδικασία θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη ορισμένες παραμέτρους αναφοράς, οι οποίες αποτελούν τα πρότυπα ποιότητας του προγράμματος.

Τρόπος σχεδιασμού του περιεχομένου της κατάρτισης Πρότυπα αναφοράς  Το περιεχόμενο της κατάρτισης θα πρέπει να είναι σύμφωνο με την ανάλυση αναγκών των τελικών αποδεκτών, η οποία θα έχει αναδείξει τα κίνητρα, τα ενδιαφέροντα και τις δυνατότητες της επαγγελματικής μαθητείας  Δεύτερον, το πρόγραμμα θα πρέπει να είναι ρεαλιστικό και πρακτικό  Τα περιεχόμενα της κατάρτισης θα πρέπει να είναι βιώσιμα  Το πρόγραμμα κατάρτισης θα πρέπει να είναι χρήσιμο για όλους όσους διαδραματίζουν κάποιο ρόλο συμμετέχοντας στην εμπειρία

Τρόπος σχεδιασμού του περιεχομένου της κατάρτισης Το πρόγραμμα κατάρτισης θα πρέπει να είναι δομημένο και υλοποιήσιμο τη στιγμή που οι αποδέκτες θα φτάσουν στην χώρα που φιλοξενεί τις δραστηριότητές του.  θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψη ότι τυχόν απρόβλεπτα γεγονότα ή προβλήματα μπορεί να απαιτήσουν την τροποποίηση της διαδικασίας.  η σωστή κατάρτιση θα πρέπει να μπορεί να προσαρμόζεται χωρίς να παραμορφώνονται οι στόχοι της και χωρίς να γίνεται αναποτελεσματική.

Τρόπος σχεδιασμού του περιεχομένου της κατάρτισης Περιεχόμενα  Στόχοι του περιεχομένου της κατάρτισης σε ένα πρόγραμμα κινητικότητας.  Στάδια διατύπωσης του περιεχομένου της κατάρτισης.  Διαφορές μεταξύ των κατηγοριών κινητικότητας IVT, PLM και VETPRO.  Πρότυπα αναφοράς: συνέπεια, δυνατότητα υλοποίησης, βιωσιμότητα και χρησιμότητα.  Απαιτούμενη ευελιξία όσον αφορά τον σχεδιασμό και δυνατότητα αναδιάρθρωσης του περιεχομένου της κατάρτισης.