13 Ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΙΧΘΥΟΛΟΓΩΝ ΜΥΤΙΛΗΝΗ, 27 – 30 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2007 ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ Νίκος Αναγνόπουλος Ειδικός Σύμβουλος Σ.Ε.Θ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

1 Χ Ο υπό έκδοση νόμος για τις υπηρεσίες πληρωμών στην εσωτερική αγορά Χρήστος Βλ. Γκόρτσος Αναπληρωτής Kαθηγητής Διεθνούς Οικονομικού Δικαίου, Πάντειο.
(α) Διάθεση Μεριδίων ΟΣΕΚΑ (β) Διαδικασία Κοινοποίησης
Ισχυρισμοί διατροφής και υγείας Παρόν και μέλλον Βασίλης Μαθιουδάκης
Σχέδιο Κανονισμού λειτουργίας Ολομέλεια Εθνικού Περιβαλλοντικού Δικτύου Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού.
Lamans s.a. Management Services 3ης Σεπτεμβρίου 56 ∙ ΤΚ ∙ Αθήνα
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Στόχος του προγράμματος
1 “Ανάπτυξη και Εφαρμογή Ολοκληρωμένου Συστήματος για τον Έλεγχο και την Παρακολούθηση των Μονάδων Επεξεργασίας Αστικών Λυμάτων στην Κύπρο, COMWATER” (Δεκέμβριος.
Πολιτικές και θεσμικό πλαίσιο για την ελευθερία & ανεξαρτησία των μέσων ενημέρωσης Η επίγεια ψηφιακή τηλεόραση στην Ελλάδα: Νομικά ζητήματα και προκλήσεις.
ΚΥΑ «Μέτρα για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και την εξοικονόμηση ενέργειας στο δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα»
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
Χαλκιδική 8/9 Ιουλίου 2006 Κ. Κοκκινοπλίτης Συντονιστής Οργανωτικής Γραμματείας Σχεδιασμού & Κατάρτισης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού ΠΡΟΤΥΠΑ.
Προστασία και Διαχείριση Υδατικών Πόρων στην Ελλάδα
Ε.Ε.Δ.Ε - Κ.Ε.Δ.Κ.Ε. – Ι.Μ.Δ.Δ.Α. « Το Μεταβατικό Σύστημα επιβεβαίωσης της διαχειριστικής επάρκειας των Ο.Τ.Α. » Εισηγητής: Γούπιος Γιάννης Δ/ντής Ανάπτυξης.
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΑΡΚΩΝ» Σύγχρονες υποδομές για μία ανταγωνιστική βιομηχανία 4 Αυγούστου 2009.
Νέος Επενδυτικός Νόμος Ανάπτυξη στην πράξη – Απάντηση στην κρίση
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ, ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΕΓΚΡΙΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΣΠΑ.
Ορθές Πρακτικές Διανομής Φαρμάκων
ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΟΤΑ
ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.
Περιφερειακή Πολιτική EΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Έγγραφα εργασίας Εκ των προτέρων Αξιολόγηση - Δείκτες Α. Σίμου Μονάδα Αξιολόγησης Γενική Διεύθυνση.
Σελ. 1/16 Μελέτη για την Υλοποίηση Γενικού Εμπορικού Μητρώου Επιχειρήσεων (Γ.Ε.ΜΗ.) Αθήνα, 28/06/2003 Εισηγητής: Σ. Πάγκαλος, Διευθυντής Temagon.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΟΔΗΓΙΑ 2001/42/ΕΚ
Δημόσια διαβούλευση Επιχειρησιακού Σχεδίου για τα έτη
Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις
Διοίκηση της Μετανάστευσης και νομική ένταξη υπηκόων τρίτων χωρών στην Ελλάδα Στάθης Καμπουρίδης Στέλεχος Δ/νσης Αστικής Κατάστασης Αθηνών Α & Κοινωνικών.
Η εξοικονόμηση ενέργειας μαζί με την προώθηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, είναι οι δύο καινούριες συνιστώσες της ενεργειακής πολιτικής της χώρας.
11 ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΠΕΠ ΑΤΤΙΚΗΣ ΕΣΠΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ – ΕΣΠΑ/ ΕΥΣ.
ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΡΑΣΗΣ Αγγελική Βογιατζή
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007 – 2013
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΓΕΩΡΓΙΑΣ, ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Ολοκληρωμένη Διαχείριση Στερεών Αποβλήτων 20 Φεβρουαρίου 2014 μέσω δράσεων πρόληψης, μείωσης, χωριστής.
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΔΩΡΟΣ ΚΛΕΟΒΟΥΛΟΥ
Υπό την αιγίδα του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών Σε συνεργασία με: την Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων και την Ένωση Εισαγγελέων Ελλάδος 4 ο Τριήμερο.
ΕΠΤΑ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ 2ο Εθνικό Αναπτυξιακό Συνέδριο Αθήνα, 9 Δεκεμβρίου ο Εθνικό Αναπτυξιακό Συνέδριο Αθήνα, 9 Δεκεμβρίου 2005 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ.
ΑΘΗΝΑ 8 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2005 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ η ΕΠΙΤΡΟΠΗ.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΝΕΑ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ. Ν / : Περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων, ρύθμιση αυθαιρέτων σε συνάρτηση με δημιουργία περιβαλλοντικού.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Εφαρμογή του νόμου 4262/2014.  Η μεταρρύθμιση απλοποιεί τις διαδικασίες αδειοδότησης  Με την Υπουργική Απόφαση του ΥΠΑΑΝ: ◦ Καταργούνται άδειες που.
4ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΑΓΡΟΝΟΜΩΝ & ΤΟΠΟΓΡΑΦΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ / ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2014 ΘΕΣΜΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ: Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ.
Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών Αποτελεσματική Διαχείριση στην 4η Προγραμματική Περίοδο 2007 – 2013.
ΓΕΝΙΚΟ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ (ΓΠΣ) ΔΗΜΟΥ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
1 ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗΣ 2008 Αθήνα, 18 Μαρτίου 2009 ΘΕΜΑ: ΘΕΜΑ: Πρόοδος του Ε.Π. «Διοικητική Μεταρρύθμιση »
ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ - ΠΡΟΛΗΨΗ ΚΙΝΔΥΝΩΝ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
Ιστορική Αναδρομή Η Ευρωπαϊκή Ιδέα, δηλαδή η ιδέα μιας κοινής ανθρωπιστικής Ευρώπης, αποτέλεσε όραμα πολλών φιλοσόφων (π.χ. Καντ, Κομένιος, Ουγκώ). Οι.
9Η ΔΙΑΛΕΞΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 1.Κανονισμός 1257/99 2.Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα (ΠΕΠ) 3.Πρόγραμμα LEADER (I,
Μονάδες Αφαλάτωσης.
GREEK ICT FORUM: ΕΤΗΣΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Υλοποίηση πράξεων με Ίδια Μέσα Υπόδειγμα Απόφασης Υλοποίησης με ίδια μέσα ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ.
Περιβαλλοντική Νομοθεσία Υπουργική απόφαση Υ. Α. οικ /2012 Μέτρα και όροι για τη διαχείριση αποβλήτων υγειονομικών μονάδων.
Μάριος Χαϊνταρλής Επίκουρος Καθηγητής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονίας - Θράκης ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ.
Γιάννης Α. Μυλόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Α.Π.Θ. Τομέας Υδραυλικής & Τεχνικής Περιβάλλοντος Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών-Πολυτεχνική Σχολή H ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ.
EE : Διαχείριση κινδύνων Ενσωμάτωση σε διάφορες πολιτικές –Πολιτική συνοχής –Μεταφορές & ενέργεια –περιβάλλον –Προστασία Κρίσιμων υποδομών –ΒΑΜΕ –Διαχείριση.
ΒΑΜΕ: Σχέδια Αντιμετώπισης και Περιορισμός Επιπτώσεων μέσω Χωροταξικού Σχεδιασμού Αθηνά Πρόγιου Φυσικός D.E.A. Δρ. Μηχανολόγος Μηχανικός.
Οι Νέες ∆ιατάξεις για τις Βιολογικές Καλλιέργειες και οι Προοπτικές Χρηµατοδότησης. Αλέξανδρος Παριανός, Γεν. ∆ιευθυντής GMCert, Αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας.
«ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ»
Τυπολογία τουριστικών προορισμών
ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΝΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ «ΧΑ - ΠΟΤΑΜΙ»
ΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΣΤΟΧΩΝ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗΣ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΖΩΝΕΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ (ΖΕΠ) ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΑΘΟΡΙΣΤΕΙ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΔΗΓΙΑ ΓΙΑ ΤΑ.
Η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων
ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΝΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ «ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΖΙΟΝΙΑ»
Πρόταση υιοθέτησης προγραμματικής συμφωνίας για την υλοποίηση έργων
ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΖΩΝΗ ΕΙΔΙΚΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ «ΦΑΡΟΣ ΚΑΤΩ ΠΑΦΟΥ»
Το Δημόσιο αποκτά την κυριότητα και διαχείριση των χώρων αυτών μετά την ολοκλήρωση της απαλλοτριωτικής διαδικασίας. (π.χ. άρθρο 7 του ν. 2971/2001, υλοποίηση.
ΔΩΡΕΑ ΑΠΟ ΙΔΙΩΤΕΣ ΜΟΝΟ ΓΙΑ Δ.Λ.ΤΑΜΕΙΑ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

13 Ο ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΙΧΘΥΟΛΟΓΩΝ ΜΥΤΙΛΗΝΗ, 27 – 30 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2007 ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ Νίκος Αναγνόπουλος Ειδικός Σύμβουλος Σ.Ε.Θ.

Μέχρι σήμερα η εγκατάσταση των μονάδων θαλασσοκαλλιέργειας, λόγω έλλειψης εγκεκριμένων χωροταξικών ή ρυθμιστικών σχεδίων, αλλά και Π.Ο.Α.Υ., γίνεται εφαρμόζοντας την εκάστοτε ισχύουσα Νομοθεσία, για «σημειακή» χωροθέτηση, και ειδικότερα μετά από «προέγκριση χωροθέτησης» πριν από το Ν. 3010/2002 και την «προκαταρκτική περιβαλλοντική εκτίμηση και αξιολόγηση» της προμελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, μετά την έκδοση του Νόμου αυτού. Ισχύουσα Νομοθεσία εγκατάστασης μονάδων υδατοκαλλιέργειας 2/20

Συγκεκριμένα ισχύουν: •το άρθρο 4 παράγραφος 6 του Ν.1650/1986 όπως συμπληρώθηκε αρχικά με το άρθρο 6 παρ. 2 του Ν.2242/1994 και στη συνέχεια με το άρθρο 18 του Ν.2732/1999 και το άρθρο 18 παρ. 4 του Ν.2742/1999 και όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 2 του Ν.3010/2002. • το άρθρο 10 του Ν.2742/1999, το οποίο αντικατέστησε το άρθρο 24 του Ν.1650/1986. • Τα Π.Δ. και οι Υπουργικές Αποφάσεις που έχουν εκδοθεί κατ’ εξουσιοδότηση των σχετικών διατάξεων του Ν.1650/1986, όπως αντικαταστάθηκαν και ισχύουν. Ισχύουσα Νομοθεσία εγκατάστασης μονάδων υδατοκαλλιέργειας 3/20

Πριν και μετά από την έκδοση του Ν.3010/2002 • Πριν την έκδοση του Ν.3010/2002 η εγκατάσταση των μονάδων θαλασσοκαλλιέργειας γίνονταν μετά από «προέγκριση χωροθέτησης». • Μετά την έκδοση του Ν.3010/2002 η εγκατάσταση γίνεται μετά από «προκαταρκτική περιβαλλοντική εκτίμηση και αξιολόγηση» της προμελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων. 4/20

Προκαταρκτική περιβαλλοντική εκτίμηση και αξιολόγηση Λαμβάνονται υπόψη:  Οι γενικές και ειδικές κατευθύνσεις της χωροταξικής πολιτικής, που προκύπτουν από εγκεκριμένα χωροταξικά, ρυθμιστικά και πολεοδομικά σχέδια ή άλλα σχέδια χρήσεων γης.  Η περιβαλλοντική ευαισθησία της περιοχής, που ενδέχεται να θιγεί από το έργο ή τη δραστηριότητα.  Τα χαρακτηριστικά των ενδεχόμενων σημαντικών περιβαλλοντικών επιπτώσεων, όπως το μέγεθος, η πολυπλοκότητα, η ένταση και η έκτασή τους, ο διασυνοριακός χαρακτήρας τους, η διάρκεια, η συχνότητα και η αναστρεψιμότητά τους.  Τα οφέλη για την εθνική οικονομία, την εθνική ασφάλεια, τη δημόσια υγεία και την εξυπηρέτηση άλλων λόγων δημοσίου συμφέροντος.  Οι θετικές επιπτώσεις στο φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον σε μια ευρύτερη περιοχή από εκείνη που επηρεάζεται άμεσα από το έργο ή τη δραστηριότητα. 5/20

Προκαταρκτική περιβαλλοντική εκτίμηση και αξιολόγηση  Προκαταρκτική Περιβαλλοντική Εκτίμηση και Αξιολόγηση δεν απαιτείται στις Π.Ο.Α.Υ. και στις περιπτώσεις που η χωροθέτηση προβλέπεται από Νόμο ή εγκεκριμένο χωροταξικό ή ρυθμιστικό σχέδιο. 6/20

Σοβαρό πρόβλημα χωροθέτησης μονάδων υδατοκαλλιέργειας  Μετά την απόφαση αριθ. 2489/2006 της Ολομέλειας του ΣτΕ και έχοντας υπόψη την έλλειψη, με ευθύνη της Διοίκησης, βασικών προϋποθέσεων του Νόμου για την χωροθέτηση μονάδων Ιχθυοκαλλιέργειας (έλλειψη χωροταξικών κλπ σχεδίων – έλλειψη Π.Ο.Α.Υ.) δημιουργείται σοβαρό πρόβλημα, για υφιστάμενες μονάδες Υδατοκαλλιέργειας αλλά και στη χωροθέτηση νέων μονάδων. 7/20

Αντιμετώπιση προβλήματος έλλειψης χωροταξικών και λοιπών σχετικών σχεδίων και Περιοχών Οργανωμένης Ανάπτυξης Υδατοκαλλιεργειών (Π.Ο.Α.Υ.) • Μελέτη «Στρατηγικό πλαίσιο κατευθύνσεων για την ανάπτυξη των θαλάσσιων υδατοκαλλιεργειών στην Ελλάδα» από το ΥΠ.ΧΩ.Δ.Ε. (εγκρίθηκε από τα Υπουργεία ΠΕΧΩΔΕ και ΑΑΤ). • Άρθρο 10 Ν.2742/1999. για τις περιοχές Οργανωμένης Ανάπτυξης Παραγωγικών Δραστηριοτήτων (Π.Ο.Α.Π.Δ). • Απόφαση ΥΠΕΧΩΔΕ για καθορισμό δικαιολογητικών, διαδικασίας και προϋποθέσεων χωροθέτησης περιοχών Οργανωμένης Ανάπτυξης Υδατοκαλλιεργειών (Π.Ο.Α.Υ.) Αριθ /2002. • Mελέτες για τη χωροθέτηση Π.Ο.Α.Υ. σε πολλές περιοχές της χώρας (συγχρηματοδοτήθηκαν από Κοινοτικούς και Εθνικούς Πόρους (Ε.Π.ΑΛ. ή Π.Ε.Π.). 8/20

Δυνατότητες που υπάρχουν για οριστική λύση του προβλήματος •Έγκριση Ειδικού Πλαισίου Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τις Υδατοκαλλιέργειες, (κατά το προηγούμενο του Τουρισμού, της Βιομηχανίας και των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας) από το ΥΠ.ΧΩ.Δ.Ε. με βάση την εγκεκριμένη μελέτη του Στρατηγικού πλαισίου κατευθύνσεων για την ανάπτυξη των θαλάσσιων υδατοκαλλιεργειών στην Ελλάδα και τις επιμέρους μελέτες που έχουν εκπονηθεί για την χωροθέτηση Π.Ο.Α.Υ.. •Αναθεώρηση (επικαιροποίηση) των Περιφερειακών Πλαισίων Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης, στα οποία να ενταχθούν και όλες οι κατάλληλες περιοχές ανάπτυξης των υδατοκαλλιεργειών με βάση τις κατευθύνσεις ανάπτυξης των υδατοκαλλιεργειών που θα πρέπει να περιληφθούν στο υπό εκπόνηση Εθνικό σχέδιο. •Δημιουργία Π.Ο.Α.Υ. σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 10 του Ν.2742/99. 9/20

Ισχύον Θεσμικό Πλαίσιο για τη δημιουργία Π.Ο.Α.Υ. •Το άρθρο 10 του Ν.2742/99. •Η αριθμ. Η.Π /2002 απόφαση του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.. •Η αριθμ /2006 κοινή απόφαση «περί εκτίμησης των περιβαλλοντικών επιπτώσεων ορισμένων σχεδίων και προγραμμάτων» σε συμμόρφωση με τις διατάξεις της οδηγίας 2001/42 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Συμβουλίου. 10/20

Αξιολόγηση του θεσμικού πλαισίου για τη δημιουργία Π.Ο.Α.Υ. Κρίνεται ελλιπές δεδομένου ότι δε ρυθμίζονται βασικά στοιχεία της λειτουργίας των Π.Ο.Α.Υ.: •Οι αρμοδιότητες του φορέα και η σχέση του με τις αρμόδιες Αρχές και τις επιχειρήσεις υδατοκαλλιεργειών (δικαιώματα και υποχρεώσεις). •Η διαδικασία ένταξης των μονάδων που ήδη λειτουργούν στην περιοχή, στο νέο καθεστώς των Π.Ο.Α.Υ. •Οι πόροι του φορέα. 11/20

Προτεινόμενες Νομικές Ρυθμίσεις για την οριοθέτηση των Π.Ο.Α.Υ. 12/20 • Ο χαρακτηρισμός και οριοθέτηση Π.Ο.Α.Υ. να γίνεται μετά από πρόταση της Δ/νσης Υδατοκαλλιεργειών και Εσωτερικών Υδάτων του ΥΠ.Α.Α.Τ., ως αρμόδιου δημόσιου φορέα για τη διοίκηση, διαχείριση και εκμετάλλευση των ιχθυοτρόφων υδάτων της χώρας, η οποία θα έχει την ευθύνη και για την ανάθεση και χρηματοδότηση των απαιτούμενων μελετών. • Με απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ θα καθορίζονται οι απαιτούμενες μελέτες και το περιεχόμενο τους, καθώς και κάθε άλλο στοιχείο απαραίτητο για την τεκμηρίωση του χαρακτηρισμού μιας περιοχής ως Π.Ο.Α.Υ. • Η πρόταση θα υποβάλλεται στη Δ/νση Χωροταξίας του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., συνοδευόμενη από τις μελέτες και τα στοιχεία που προβλέπονται από την παραπάνω απόφαση, η οποία θα μεριμνά για την έκδοση Κ.Υ.Α. των Υπουργών ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. και Α.Α.Τ., για το χαρακτηρισμό και την οριοθέτηση της Π.Ο.Α.Υ., σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 3 β του άρθρου 24 του Ν.1650/86 όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 10 του Ν.2742/99.

Προτεινόμενες Νομικές Ρυθμίσεις για την οριοθέτηση των Π.Ο.Α.Υ. 13/20 • Όσον αφορά το περιεχόμενο της απόφασης, προτείνεται να διαφοροποιηθεί ως προς τις ειδικές ζώνες προστασίας γύρω από τις οριοθετούμενες Π.Ο.Α.Υ. προσαρμοζόμενο ανάλογα με την ιδιομορφία των θαλάσσιων περιοχών. • Μετά την έκδοση της απόφασης οριοθέτησης, θα ακολουθείται η διαδικασία ανάθεσης της διαχείρισης της Π.Ο.Α.Υ. σε κατάλληλο φορέα.

Διαδικασία ανάθεσης της διαχείρισης της Π.Ο.Α.Υ. σε κατάλληλο φορέα • Η Δ/νση Υδατοκαλλιεργειών και Εσωτερικών Υδάτων του ΥΠ.Α.Α.Τ. με προκήρυξη θα καλεί τους ενδιαφερόμενους να αναλάβουν τη διαχείριση της συγκεκριμένης Π.Ο.Α.Υ. να υποβάλλουν σχετικές αιτήσεις. • Οι όροι συμμετοχής και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά θα καθορίζονται με την προκήρυξη, η οποία σε κάθε περίπτωση περιλαμβάνει τα χαρακτηριστικά του φορέα και τις λοιπές προϋποθέσεις που πρέπει να πληροί σύμφωνα με τα οριζόμενα σε ειδικές διατάξεις. • Το ΥΠ.Α.Α.Τ. και Τροφίμων μετά την επιλογή του κατάλληλου φορέα, θα προβαίνει στην έκδοση της σχετικής απόφασης ανάθεσης της διαχείρισης και την υπογραφή σύμβασης.  Για τα παραπάνω θα πρέπει να αντικατασταθεί το τρίτο εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 10 του Νόμου 2742/99 με νέα διάταξη ανάλογου, με τα παραπάνω, περιεχομένου, προβλέποντας ενδεχόμενα τη ρύθμιση ορισμένων θεμάτων από αυτά και με Υπουργικές Αποφάσεις. 14/20

Διαδικασία ανάθεσης της διαχείρισης της Π.Ο.Α.Υ. σε κατάλληλο φορέα •Ειδική ρύθμιση θα πρέπει να προβλεφθεί για τις ήδη μισθωμένες θαλάσσιες εκτάσεις εντός των ζωνών των Π.Ο.Α.Υ.. •Ειδικότερα θα πρέπει να προβλεφθεί η δυνατότητα τροποποίησης, ή συμπλήρωσης των όρων της μίσθωσης συμπεριλαμβανομένης της διάρκειας και του ύψους του μισθώματος, η δυνατότητα μετεγκατάστασης (μετακίνησης) της μονάδας σε άλλη θέση, μετά από πρόταση του φορέα διαχείρισης, αλλά και διαφοροποίησης της δυναμικότητας των μονάδων, στα πλαίσια των εκάστοτε ισχυουσών αποφάσεων και της συνολικής δυναμικότητας της κάθε Π.Ο.Α.Υ.. 15/20

Φορέας Διαχείρισης Π.Ο.Α.Υ. •Τα κύρια χαρακτηριστικά του φορέα διαχείρισης των Π.Ο.Α.Υ. και οι βασικές αρμοδιότητες του θα πρέπει να καθορίζονται νομοθετικά. •στις διατάξεις του Νόμου που ρυθμίζονται τα σχετικά με την οριοθέτηση των Π.Ο.Α.Υ. να περιληφθεί διάταξη που θα εξουσιοδοτεί τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων να καθορίζει τα παραπάνω (χαρακτηριστικά και αρμοδιότητες του φορέα) με απόφαση του. 16/20

Απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για χαρ/κά και αρμοδιότητες φορέα θα πρέπει κατά την άποψή μας να ορίζει: •Τα χαρακτηριστικά του φορέα (Νομική μορφή, υποχρεωτική συμμετοχή σε αυτόν ορισμένων φορέων όπως ΟΤΑ, υδατοκαλλιεργητές κ.λ.π.), όρους και προϋποθέσεις στελέχωσης, δυνατότητα διάθεσης μέσων και εξοπλισμού. •Αρμοδιότητες του φορέα (Ελάχιστες αρμοδιότητες που υποχρεωτικά θα ασκούνται από το φορέα). 17/20

Κοινή Απόφαση Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για πόρους φορέα Σχετικά με τους πόρους του φορέα διαχείρισης Π.Ο.Α.Υ.: •Εισφορές υδατοκαλλιεργητών για έργα – εξοπλισμούς ή και υπηρεσίες προσφερόμενες από το φορέα διαχείρισης. •Χρηματοδοτήσεις δημόσιων φορέων, ΟΤΑ και ιδιωτικών φορέων. •Έσοδα από την ένταξη δράσεων – έργων σε χρηματοδοτικά πρόγραμμα (Κοινοτικά, εθνικά και διεθνή). •Τα μισθώματα, ή ποσοστό των μισθωμάτων, από τη μίσθωση θαλάσσιων εκτάσεων στις επιχειρήσεις υδατοκαλλιέργειας (τροποποιώντας ανάλογα το ισχύον καθεστώς). 18/20

Αναμενόμενα οφέλη από τη δημιουργία των Π.Ο.Α.Υ. •Απαλλαγή (Υπηρεσιών και επιχειρήσεων) από τη γραφειοκρατία της χωροθέτησης των μονάδων. •Καλύτερη αξιοποίηση της δυναμικότητας των κατάλληλων για ίδρυση μονάδων υδατοκαλλιέργειας θαλάσσιων περιοχών της χώρας. •Οργανωμένη και υπεύθυνη παρακολούθηση των κρίσιμων παραμέτρων του υδάτινου περιβάλλοντος. •Αυξημένη ασφάλεια των μονάδων, (τόσο των εκτρεφόμενων πληθυσμών, όσο και των εγκαταστάσεων και των εργαζομένων). •Μείωση του επενδυτικού και λειτουργικού κόστους των επιχειρήσεων (μέρος αυτού, όπως υποδομές, μετρήσεις κλπ θα περάσει στο φορέα). •Αποτελεσματικός έλεγχος τήρησης των όρων λειτουργίας των μονάδων. 19/20

Σ.Ε.Θ. Ο Σύνδεσμός μας είναι στη διάθεσή σας ως επιστημόνων και αρμοδίων σε επίπεδο διοίκησης να συμβάλλει στην επίλυση του σοβαρού αυτού προβλήματος. Περιμένουμε και τη δική σας ανταπόκριση. Ευχαριστώ