ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΙΣ ΑΝΕΠΙΣΗΜΕΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΙΣ ΑΝΕΠΙΣΗΜΕΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΕΛΑΤΟΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ Νίκος Τσάμης Γ. Διευθυντής Μηχανικός Η/Υ & Πληροφορικής, ΜΒΑ Επενδύσεις σε Νέες Τεχνολογίες.
Advertisements

«Συμβουλευτική υποστήριξη μικρομεσαίων επιχειρήσεων στο Δήμο Αθήνας σε θέματα επιχειρηματικότητας και συνεργασιών με σκοπό την ενίσχυση της καινοτομίας.
 Από τις ανάγκες εκπαίδευσης της οικονομίας στις ανάγκες εκπαίδευσης του ατόμου : Το επαγγελματικό προφίλ ως στοιχείο σύζευξης της προσφοράς με τη ζήτηση.
1 ERASMUS ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ Νέο ευρωπαϊκό πρόγραμμα κινητικότητας επιχειρηματιών Λευκωσία, 2011 ERASMUS ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ.
Πρακτική Άσκηση και Μαθητεία σε χώρες της Ε.Ε.
Αντιπρόεδρος BIC Aττικής Μέλος του ΔΣ του ΕΒΝ - Βρυξέλλες
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.3 Χαρακτηριστικά των δικτύων για τα προγράμματα κινητικότητας: IVT, PLM, VETPRO.
Ενημερωτική Εκδήλωση στο πλαίσιο υλοποίησης του Έργου: «Τοπικό Σχέδιο Δήμου Ηλιούπολης για την Κοινωνική Ένταξη Ευάλωτων Ομάδων» Ενημερωτική Ημερίδα Ωφελουμένων.
Οφέλη και Προοπτικές Χρηματοδότησης μέσω Προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ Ροζάννα Σεμερτζιάν Υπεύθυνη Προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ Γραφείο Στήριξης Ερευνητικών & Αναπτυξιακών.
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
Στόχοι, μεθοδολογία, διαδικασίες Μιχάλης Μεταξάς Innovatia ΕΠΕ, Σύμβουλος Διαχείρισης Έργου.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Νικόλαος Καρανάσιος Επίκουρος Καθηγητής.
Δημήτριος Σουλιώτης Διευθυντής ΙΕΚ Γλυφάδας
Ημερίδα για το 7ο Π.Π. Ε&ΤΑ της ΕΕ ( ), 22 /09/2006 – Θεσ/νίκη Συμμετοχή & Αξιοποίηση της Ευρωπαϊκής Έρευνας στους τομείς των Κοινωνικών, Οικονομικών.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 9.1 Εθνικές και Ευρωπαϊκές πολιτικές για την επικύρωση των εμπειριών τοποθέτησης.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
B a c kn e x t h o m e ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΞ’ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής προστασίας Κ.Π. «Equal”ΤεχνομάθειαΕυρωπαϊκή.
Κεφάλαιο 8 Η νέα οικονομία 8.1 Η μετάβαση από την παλιά στη νέα οικονομία. 8.2 Η έννοια και το περιεχόμενο της νέας ψηφιακής οικονομίας. 8.3 Οι κυριότερες.
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Κανάλια διανομής και παγκόσμιες αγορές
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΙΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.2 Εθνικά, διακρατικά και τοπικά δίκτυα.
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.1 Η Ευρωπαϊκή Διάσταση.
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
Μελέτη Περιπτώσεων: UNIC-Services Ltd. UNIC-Services Ltd  Ιδρύθηκε το 1993 από την IT Saara Remes-Ulkunniemi  Η εταιρεία προσφέρει εκπαιδευτικές υπηρεσίες.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Ε.Ψ.Ε.Π.Α. (ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ) ΤΙ ΕΙΝΑΙ; ΜΕ ΤΙ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ; ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 7.2 Τα βασικά στοιχεία των περιεχομένων της κατάρτισης.
1 Σύσταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη Διαμόρφωση μίας Ευρωπαϊκής Χάρτας για τους Ερευνητές & ενός Κώδικα Δεοντολογίας για την πρόσληψη ερευνητών στο.
Τίτλος Σχεδίου: Partnership for experimenting with ECVET in a practical context (2009 – 2011) Δράση: Εταιρικές Σχέσεις – LDV Ε. Λαμπριτζή
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.1 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες πριν από την τοποθέτηση.
Το Πρόγραμμα Leonardo da Vinci για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση Δρ. Ειρήνη Ντρούτσα Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών Εθνική Μονάδα LLP Aθήνα, Ιούνιος.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:RECENT DEVELOPMENTS IN FORMAL SETTINGS.(ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ. ) ΌΝΟΜΑ ΦΟΙΤΗΤΡ.:ΔΟΜΑΛΗ ΕΙΡΗΝΗ.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Φάση 2: Αvάπτυξη εθνικών και ευρωπαϊκών σεναρίων Ορφανός Ευθύμιος.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Εισαγωγή στη Δια Βίου μάθηση Θέμα:Επίσημη και μη-επίσημη μάθηση Ευαγγελία Σουργιαδάκη Α.Μ 3284.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Πολιτικές εκπαίδευσης και κατάρτισης για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης Επιχειρηματικότητα και Απασχόληση 1 Δεκεμβρίου 2014 Βλάσης.
1 η Συνεδρίαση Επιτροπής Παρακολούθησης ΕΠ Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Τα Βασικά Στοιχεία του ΕΠ.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
SOCIAL KEYS FOR SOCIAL ENTREPRENEURSHIP. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ H Κοινωνική Οικονομία είναι ένας πολύ σημαντικός οικονομικός τομέας στην Ευρώπη. Με βάση.
Leonardo da Vinci- Πολυμερή σχέδια για την Μεταφορά Καινοτομίας Ημερίδα Πληροφόρησης & Ενημέρωσης για την Υποβολή προτάσεων 2009 Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ Α.Τ.Ε.Ι. ΠΑΤΡΑΣ ΣΤΟ INSTALL INSTALL Innovative strategy for raising awareness of lifelong learning in Greece.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Συντονίστρια Τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων Επαγγελματική Κατάρτιση Ανώτατη Εκπαίδευση Σχολική Εκπαίδευση Εκπαίδευση Ενηλίκων ERASMUS.
Συνοπτική Παρουσίαση Ε.Π. «ΚτΠ» Παναγιώτης Γεωργιάδης Αθήνα 9 Νοεμβρίου 2004.
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
Επαγγελματικά Περιγράμματα
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Παράγοντες που επηρεάζουν ένα σύστημα Υγείας
Κανάλια διανομής και παγκόσμιες αγορές
ΣΗΜΕΙΑ - ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Ενότητα 9: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Σουηδία
Στάδια του επιχειρηματικού κύκλου
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
Best practices - Benchmarking
Χαρίκλεια Τσαλαπάτα 2/10/2019
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΙΣ ΑΝΕΠΙΣΗΜΕΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΙΣ ΑΝΕΠΙΣΗΜΕΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ L19 ΚΑΣΣΩΤΑΚΗΣ ΜΑΝΟΣ L19 ΚΑΣΣΩΤΑΚΗΣ ΜΑΝΟΣ

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Οι νέες καινοτομίες  ΕΝΟΤΗΤΑ 2: Αξιολόγηση ανεπίσημης μάθησης.  ΕΝΟΤΗΤΑ 3: Ρόλοι και ευθύνες του ατόμου – ευκαιρίες και απειλές

ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Οι νέες καινοτομίες Αυτή η ενότητα παρουσιάζει τις καινοτομίες που «συλλαμβάνονται» στις ανεπίσημες τοποθετήσεις και συνήθως ορίζονται ως ανεπίσημη μάθηση Τ α ζητήματα που θα πρέπει να εξετασθούν για να κατανοηθεί καλύτερα η ανεπίσημη μάθηση είναι τα ακόλουθα: *Πως προσδιορίζεται -αξιολογείται- αναγνωρίζεται η ανεπίσημη μάθηση. *Πως προσδιορίζεται -αξιολογείται- αναγνωρίζεται η ανεπίσημη μάθηση. *Πως οι προμηθευτές και οι συμμέτοχοι αναμιγνύονται σ΄ αυτήν. *Πως οι προμηθευτές και οι συμμέτοχοι αναμιγνύονται σ΄ αυτήν.

Ποικιλομορφία διαδικασιών αναγνώρισης Σε όλη την Ευρώπη τα κράτη μέλη αναπτύσσουν μεθοδολογίες για να αναγνωρίσουν, αξιολογήσουν και να προσδιορίσουν την ανεπίσημη μάθηση. Ο Jens Bjornavold προτείνει την καινοτόμο αξιολόγηση της ανεπίσημης μάθησης με την αξιολόγηση δύο κριτηρίων: *Το επίπεδο που λειτουργεί(εθνικά, Ευρωπαϊκά επιχειρησιακά κτλ) *Το επίπεδο που λειτουργεί(εθνικά, Ευρωπαϊκά επιχειρησιακά κτλ) *Ο βαθμός της ένταξης τους στη βασική εκπαίδευση και το σύστημα κατάρτισης *Ο βαθμός της ένταξης τους στη βασική εκπαίδευση και το σύστημα κατάρτισης Η ποιότητα είναι επίσης σημαντική αφού πρέπει να εξασφαλίζει την αξιοπιστία και την ισχύ των μέτρων.Αυτά τα ζητήματα πρέπει να απασχολούν άτομα επιχειρήσεις και ιδρύματα εκπαίδευσης και κατάρτισης καθώς και τις δημόσιες αρχές.

Η εμφάνιση νέων συνεργασιών Οι νέες συνεργασίες αναφέρονται συχνά ως χρήσιμες για τη δημιουργία της καινοτομίας. Σαν νέες συνεργασίες μπορούμε να αναφέρουμε τα τοπικά και περιφερειακά δίκτυα των ΜΜΕ. Οι συνεργασίες αυτές θα μπορούσαν να ενθαρρύνουν για νέα πειράματα, ενέργειες και κατευθύνσεις για τη δια βίου μάθηση. Τα ΜΜΕ παίζουν σημαντικό ρόλο όντας η σπονδυλική στήλη της οικονομικής ζωής. Στον τομέα της εκπαίδευσης & κατάρτισης παρουσιάζουν ιδιαιτερότητες. Ανοίγουν νέες θέσεις εργασίας ζητώντας υπαλλήλους με εξειδικευμένες ικανότητες και δεξιότητες. Αυτό μπορεί να συμβεί είτε με την πρόσληψη νέων ατόμων που έχουν προσφάτως αποφοιτήσει, είτε με την εκπαίδευση στις καινούργιες τεχνολογίες των ήδη υπαρχόντων υπαλλήλων Αυτό οδηγεί στη ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Αυτό οδηγεί στη ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ

ΕΝΟΤΗΤΑ 2: Αξιολόγηση της ανεπίσημης μάθησης. Τα ζητήματα: Σε αντίθεση με την επίσημη μάθηση που αξιολογούνται συγκεκριμένοι στόχοι, στην ανεπίσημη υπάρχει μια απέραντη ποικιλία στόχων και εκβάσεων. Αυτό έχει ένα αρνητικό & ένα θετικό στοιχείο *Αρνητικό στοιχείο: Οδηγεί παρείσφρηση της μέτρησης και της δοκιμής στις κοινωνικές περιοχές. *Θετικό στοιχείο: Δίνει την πρόσβαση σε μία απέραντη δεξαμενή της γνώσης και της ικανότητας που μόνο περιθωριακά άτομα μένουν απέξω.

Νέες μεθοδολογικές κατευθύνσεις στην αξιολόγηση Οι προσεγγίσεις αξιολόγησης μπορούν να ταξινομηθούν ανάλογα με το επίπεδο στο οποίο λειτουργούν π.χ Η μεθοδολογία θα είναι διαφορετική σε ένα Ευρωπαϊκό απ΄ότι σε ένα εθνικό. *Ευρωπαϊκή Κάρτα Δεξιοτήτων: Όργανο που μπορεί να μετρήσει επίκτητες και ανεπίσημες επίκτητες δεξιότητες και τεχνογνωσία (πρόταση ευρωπαϊκής επιτροπής) Όμως η καθιέρωση των κοινών σημείων αναφοράς και των κατάλληλων ορισμών των περιοχών ικανότητας δεν έχουν πλήρως λυθεί. *Bilan de competences (νόμος στη Γαλλία-εκπαιδευτική άδεια 24 ωρών ως 3 μερών) : Στόχος είναι να καταλάβουν οι υπάλληλοι τις προσωπικές και επαγγελματικές τους δεξιότητες, τις ικανότητες και να διευκολύνει τα επαγγελματικά- εκαιπαιδευτικά τους σχέδια και τις καινοτομίες.

ΕΝΟΤΗΤΑ 3 Ρόλοι και ευθύνες του ατόμου. Ευκαιρίες και απειλές Κοινωνία της γνώσης –μια μεταβαλλόμενη οικονομικά ζωή: Η παγκοσμιοποίηση, η διεθνοποίηση και η τεχνολογική πρόοδος αλλάζουν γρήγορα τους όρους για τεχνολογική και οικονομική ανάπτυξη. Υπάρχουν πολλές δυνάμεις πίσω από αυτές τις αλλαγές. Η έκρηξη της γνώσης, η απελευθέρωση του εμπορίου είναι μερικά παραδείγματα. «Η γνώση είναι το περιεχόμενο και η πληροφορία το μέσο» Δηλαδή το περιεχόμενο οδηγεί την αλλαγή που διευκολύνεται από το μέσο. Επειδή η γνώση παράγεται συνεχώς η αρχική μόρφωση ακόμα και η μόρφωση σε πανεπιστημιακό επίπεδο πολλές φορές δεν επαρκεί. Έτσι οδηγούμαστε στην δια βίου μάθηση (παράδειγμα επιχειρήσεων). Ερώτηση: Τι συμβαίνει όμως με την χρηματοδότηση για, την υποδομή και τις νέες τεχνολογίες σχετικά με τη δια βίου εκπαίδευση ;

Απάντηση *Χρηματοδότηση: Στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες η εκπαίδευση είναι δωρεάν. Στη Σουηδία μάλιστα μάλιστα τα άτομα που εντάσσονται στη δια βίου εκπαίδευση υπόκεινται σε φορολογικές ελαφρύνσεις. *Υποδομή: Στις περισσότερες ευρωπαϊκές υπάρχουν ειδικά κέντρα μάθησης που επιτελούν λειτουργίες όπως :  Παρέχουν συμβουλές σε άτομα και μικρομεσαίες επιχειρήσεις  Βοηθούν με την αξιολόγηση και την αναγνώριση  Προγενέστερα ανταποκρίνονται στις ανάγκες τις εκπαίδευσης *Νέες τεχνολογίες-Ηλεκτρονική μάθηση: Η ευέλικτη μάθηση με ποσά και μορφές διαδυκτίου συχνά θεωρούνται ως απαραίτητη προϋπόθεση για την ανακάλυψη της ατομικής δια βίου μάθησης Σημαντική προϋπόθεση είναι τα άτομα να έχουν μια καλή πρόσβαση στο διαδίκτιο και η παιδαγωγική ποιότητα να βελτιωθεί.

Συμπεράσματα-Απειλές και ευκαιρίες (1) Η δια βίου μάθηση αναπτύσσεται και τα άτομα παίρνουν περισσότερη ευθύνη για τους εαυτούς τους. Εντούτοις ο όγκος της μάθησης και της διανομής μεταξύ των ατόμων να μην είναι βέλτιστος από κοινωνική ή οικονομική σκοπιά χωρίς τη βοήθεια του κράτους. Μια άλλη προϋπόθεση είναι τα οικονομικά συστήματα που επιτρέπουν στα άτομα να αποφασίζουν μόνα τους Υπάρχουν πολλοί κίνδυνοι που φαίνονται να απειλούν τα άτομα και τα εκπαιδευτικά σχέδια τους:  Ασυμβίβαστες απαιτήσεις από τη δαπάνη εργοδοτών & κοινωνικών αρχών της πολιτικής & κοινωνικής αγοράς εργασίας  Αξιολόγηση και αναγνώριση της αρχικής μάθησης  Ο συνδυασμός τους που καθιστά δύσκολη την πορεία της ενσωμάτωσης των παιδαγωγικών αρχών της δια βίου μάθησης

Συμπεράσματα Απειλές και ευκαιρίες (2) Η υψηλή ποιότητα εκμάθησης, τοπική υποδομή, οι μεμονωμένες χρηματοδοτήσεις και οι εύκαμπτες μαθησιακές ευκαιρίες μπορούν να διώξουν αυτούς τους κινδύνους. Αλλά είναι ανάγκη η επιχειρηματική κατάρτιση να υποκινείται για να γίνει όσο το δυνατόν πιο ευρεία και το εκπαιδευτικό σύστημα να ενθαρρύνει για μια αποδοτική οικονομική υποστήριξη για τη δια βίου μάθηση.