Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Χαρίκλεια Τσαλαπάτα 2/10/2019

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Χαρίκλεια Τσαλαπάτα 2/10/2019"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Χαρίκλεια Τσαλαπάτα 2/10/2019
Η Υπάρχουσα Κατάσταση στα Σχολεία σχετικά με τη Χρήση Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση Χαρίκλεια Τσαλαπάτα 2/10/2019

2 Υποδομές Σχολείων Τα περισσότερα σχολεία έχουν
Σύνδεση με το διαδίκτυο (broadband) 1 υπολογιστή Διαδραστικό πίνακα Οργανωμένο εργαστήριο υπολογιστών Ανάπτυξη έγινε το 2000 – 2005 μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου Το ΠΣΔ στη συνέχεια ασχολείται με ανάπτυξη υπηρεσιών Κοινότητες Ιστοσελίδες σχολείων Λίστες ταχυδρομείων Τηλεδιασκέψεις, ηλεκτρονική τάξη Κλπ., κλπ.

3 Προκλήσεις για τη Χρήση Τεχνολογίας στην Εκπαίδευση
Η ανάπτυξη των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών Περιορισμένη Πολλές φορές προτιμούν άλλα θέματα Η τεχνική υποστήριξη των σχολείων Η διαθεσιμότητα εξειδικευμένου εκπαιδευτικού λογισμικού ελεύθερα (freeware, open source) Τα παραπάνω περιορίζουν τη χρήση τεχνολογίας υπολογιστών μέσα στην τάξη

4 Επίσημη και ανεπίσημη μάθηση
Χαρίκλεια Τσαλαπάτα 28/9/2016

5 Επίσημη και ανεπίσημη μάθηση
Κάθε μέρα μαθαίνουμε, αναπτύσσουμε δεξιότητες Αλλά πώς; Αυτό που συμβαίνει εκτός σχολείου Δεν είναι κατανοητό Δεν είναι ορατό Δεν αναγνωρίζεται η αξία του όπως πρέπει (OECD) Ωστόσο, πλέον αναγνωρίζεται ότι πρέπει να ληφθεί υπόψη περισσότερο

6 Επίσημη μάθηση Αυτή που πραγματοποιείται στα πλαίσια επίσημων προγραμμάτων Σχολείο, πανεπιστήμιο Έγκριση από το υπουργείο Δομημένη, οργανωμένη Συγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών Οδηγεί σε πτυχίο ή γενικότερα αναγνώριση προσόντων

7 Επίσημη μάθηση Συμβαίνει συνειδητά
Ο σκοπός του μαθητή είναι να αναπτύξει γνώσεις Μέσω ενός επίσημου προγράμματος Που θα αναγνωριστούν Μέσω πτυχίου, πιστοποιητικού, κλπ. Παραδείγματα Πανεπιστήμιο, αρχική επαγγελματική κατάρτιση Επίσημη επαγγελματική εκπαίδευση που οργανώνεται από τον εργοδότη … … και οδηγεί σε πιστοποιητικό

8 Επίσημη μάθηση Ακολουθεί συγκεκριμένη μεθοδολογία
Έχει συγκεκριμένους μαθησιακούς στόχους Τι πρέπει στο τέλος ο μαθητής να γνωρίζει

9 Άτυπη / Άδηλη Μάθηση Non-formal learning

10 Μάθηση έξω από το επίσημο σύστημα
Η μάθηση πραγματοποιείται έξω από την τάξη: Στο σπίτι Στη δουλειά Επικοινωνία στην καθημερινή ζωή Δεν υπάρχει Πρόγραμμα σπουδών Δομή Χρονοδιάγραμμα Υποστήριξη Συγκεκριμένα βιβλία αναφοράς

11 Περισσότερα για την άτυπη μάθηση
Ο εκπαιδευτής μπορεί να μην έχει πτυχίο Ή επίσημη εκπαίδευση Δεν οδηγεί σε πτυχίο Άρα δεν αναγνωρίζεται

12 Άτυπη Μάθηση (Non-formal Learning)
Αναγνωρίζεται ως επίσημη μέθοδος (OECD, UNESCO, CEDEFOP) Είναι επιθυμητή στα πλαίσια δια βίου μάθησης (OECD) Οδηγείται από πρακτικές ανάγκες Τα κίνητρα είναι εσωτερικά του μαθητή Δεν καθοδηγείται από εκπαιδευτικό Είναι φυσική δραστηριότητα της καθημερινής ζωής Γίνεται χωρίς να το καταλάβει ο μαθητής

13 Παραδείγματα Άτυπης Μάθησης
Μάθηση γλώσσας Μέσα από καθημερινή συναναστροφή Κανόνες συμπεριφοράς και πολιτισμικές αναφορές Υιοθετούμε συγκεκριμένες συμπεριφορές Μάθηση στην εργασία από συναδέλφους Προσαρμοζόμαστε σε συγκεκριμένες πρακτικές στην εργασία Μαθαίνουμε τον τρόπο με τον οποίο δουλεύει μια ομάδα Προσαρμοζόμαστε σε καταστάσεις που αλλάζουν συνεχώς

14 Περισσότερα παραδείγματα
Σπορ, π.χ. μαθήματα κολύμβησης Σεμινάρια, συνέδρια που δεν οδηγούν σε πιστοποίηση

15 Δεν μπορούμε να την αγνοήσουμε
OECD Life Long Learning for All Η κοινωνία και οικονομία μας βασίζεται στην πληροφορία Που είναι διαρκώς και πιο άμεσα διαθέσιμη Έχει διαδοθεί λόγω της τεχνολογίας υπολογιστών Και λόγω της στενότερης σχέσης ανάμεσα στις οικονομίες χωρών Άμεσα συνδεδεμένη με τη βίου μάθηση Ανάγκη να αναπτυχθούν στρατηγικές Για συμμετοχή όλων στη μάθηση δια βίου Για απόκτηση των γνώσεων και δεξιοτήτων που χρειάζονται

16 Πλεονεκτήματα Άτυπης Μάθησης
Πολύ συνηθισμένη, ιδιαίτερα για επαγγελματικές γνώσεις Αναπτύσσει πολύτιμες δεξιότητες Που μπορεί να μην καλύπτονται από την επίσημη μάθηση Συμπεριλαμβάνει άτομα που δε συμμετέχουν σε επίσημα προγράμματα σπουδών Είναι ελαστική και προσαρμόζεται σε νέες ανάγκες πιο γρήγορα από τα επίσημα προγράμματα σπουδών

17 Ανεπίσημη μάθηση Informal learning
5/10/2015

18 Informal Learning Κάπου στη μέση … Επιδιώκεται από το μαθητή
Περιλαμβάνει μάθηση με οργάνωση Που όμως δεν εντάσσεται στο επίσημο εκπαιδευτικό σύστημα Καθοδηγείται από εκπαιδευτικό Υπάρχει πρόγραμμα σπουδών Έχει δομή Έχει μαθησιακούς στόχους Παράδειγμα: τα φροντιστήρια στην Ελλάδα

19 Προκλήσεις της άτυπης μάθησης
Αναγνώριση προσόντων

20 Προκλήσεις στην Άτυπη Μάθηση
Όλοι συμφωνούν ότι αποτελεί μια από τις εναλλακτικές λύσεις / οδούς για μάθηση Είναι επιθυμητό να θεωρείται εξίσου σημαντική με την επίσιμη Είναι επιθυμητό να συνδυαστούν τα πλεονεκτήματα της άτυπης μάθησης με αυτά της επίσημης Είναι επιθυμητό να είναι πιο αναγνωρίσιμη / ορατή

21 Αναγνώριση – γιατί είναι σημαντική
Γιατί διαφορετικά δεν αξιοποιούμε όλα τα ταλέντα Κρυμμένες δεξιότητες και γνώσεις Αυτοπεποίθηση Κίνητρο για περισσότερη μάθηση Καλύτερες προοπτικές για εργασία

22 Τι θα πει αναγνώριση; Η εκμετάλλευση της γνώσης που αποκτάται από άτυπη μάθηση είναι αντικείμενο έρευνας Πώς να την αναγνωρίσουμε/ πιστοποιήσουμε Ώστε να αναγνωρίζεται στα επίσημα προγράμματα σπουδών Ώστε να αναγνωρίζεται ως επίσημο προσόν στην εργασία Πέρα από τα σύνορα, σε διεθνές επίπεδο (κινητικότητα) Αυτή είναι η μεγαλύτερη πρόκληση

23 Λύσεις που συζητούνται για αναγνώριση άτυπης μάθησης
Πρέπει να κωδικοποιηθεί η γνώση Στάνταρ Για να μπορέσει να αναγνωριστεί: πιστοποιητικό Πώς: ιδεολογικοί χάρτες, ταξινόμηση γνώσεων Εργαλεία: συνεντεύξεις, τεστ, κλπ. Προβλήματα: κόστος, κίνητρο

24 Προκλήσεις και στόχοι (UNESCO)
Ποιότητα της αξιολόγησης, αξιοπιστία, αντικειμενικότητα Εύκολη πρόσβαση από όλους Ίδια σε όλες της χώρες για προώθηση κινητικότητας Ενσωμάτωση στα επίσημα προγράμματα σπουδών Συμμετοχή όλων των ενδιαφερομένων ομάδων Εργαζόμενοι, εργοδότες, εκπαιδευτικοί φορείς Χρηματοδότηση

25 Συστήματα αναγνώρισης
Αναγνώριση, αξιολόγηση, και πιστοποίηση προσόντων Ανεξάρτητα από το πώς αναπτύχθηκαν Βοηθούν στην αξιοποίηση της δια βίου μάθησης Στην καταπολέμηση της ανεργίας, δημιουργία θέσεων εργασίας, κοινωνική συνοχή

26 Αναγνώριση ανεπίσημης μάθησης
Μελέτες περίπτωσης Αναγνώριση ανεπίσημης μάθησης

27 Παραδείγματα αναγνώρισης στην Ελλάδα
Αναγνώριση προσόντων δασκάλων Που αναπτύχθηκαν μέσω ανεπίσημων οδών Αναγνώριση προσόντων συμβούλων που εργάζονται σε φορείς αντιμετώπισης της ανεργίας Αναγνώριση προηγούμενης γνώσης στο δημόσιο τομέα Πιστοποιητικό γνώσης της ελληνικής γλώσσας

28 Πηγές OECD Recognition of non-formal and informal learning school/recognitionofnon-formalandinformallearning- home.htm UNESCO Guidelines for the recognition, validation, and accreditation of informal learning guidelines-recognition-validation-and-accreditation- outcomes-non-formal-and-informal- UNESCO learning/recognition-validation-accreditation


Κατέβασμα ppt "Χαρίκλεια Τσαλαπάτα 2/10/2019"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google