ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ (NQF) ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ : Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΛΑΙΣΙΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΚΛΑΔΟΥΣ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ Πέμπτη 03 Φεβρουαρίου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ
Advertisements

Η ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ στη διαμόρφωση δράσεων υπέρ της προστασίας των Καταναλωτών ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΙΣΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ.
Ο Κλάδος Μαρμάρου σε Αναζήτηση Διεξόδων από την Κρίση Ανάγκες σε Εκπαίδευση – Κατάρτιση Ανθρώπινου Δυναμικού στον κλάδο Μαρμάρου ΟΣΜΕ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΣΕΕΠΕ 3/6/2008 ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΤΗΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΚΑΥΣΙΜΩΝ.
Ολοκληρωμένα Προγράμματα, Πρωτοβουλίες και Δικτυώσεις για την ανάπτυξη Δεξιοτήτων και Ικανοτήτων Εξωστρέφειας The “Export Expert” Initiative 39 th IATTO.
Πρακτική Άσκηση και Μαθητεία σε χώρες της Ε.Ε.
Διακρατική συνάντηση EQUAL Σάμος, 25 – 26 Σεπτεμβρίου 2003
15 Απριλίου 2005 Life Cycle Assessment (LCA) as a Decision Support Tool for the ecoproduction of olive oil ECOIL LIFE 04/ENV/GR/ Πολυτεχνείο Κρήτης.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π: Δράσεις και Πολιτικές - Εθνικό Κέντρο Europass
Το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων (NQF): Θεωρία και Πράξη - Η ανάπτυξη του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων και η εφαρμογή του στους κλάδους του Εμπορίου και του Αγροτικού.
Ενημερωτική Εκδήλωση στο πλαίσιο υλοποίησης του Έργου: «Τοπικό Σχέδιο Δήμου Ηλιούπολης για την Κοινωνική Ένταξη Ευάλωτων Ομάδων» Ενημερωτική Ημερίδα Ωφελουμένων.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΔΙΑΡΚΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Νικόλαος Καρανάσιος Επίκουρος Καθηγητής.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
Δημήτριος Σουλιώτης Διευθυντής ΙΕΚ Γλυφάδας
Ο ρόλος του Ε.Ο.Π.Π. στην Πιστοποίηση των προσόντων της μη τυπικής εκπαίδευσης και στην Αντιστοίχιση αυτών στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων Κωνσταντίνος Καλτσάς.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 9.1 Εθνικές και Ευρωπαϊκές πολιτικές για την επικύρωση των εμπειριών τοποθέτησης.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑΣ
Δίκτυο προώθησης της δια βίου κατάρτισης και εξ αποστάσεως πιστοποίησης δεξιοτήτων στις Μ.Μ.Ε. Α.Σ. ΤΕΧΝΟΜΑΘΕΙΑ.
Μαθησιακά αποτελέσματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Η περίπτωση του ΑΠΘ Κωνσταντίνος Αϊβαζίδης Υπεύθυνος Διασφάλισης Ποιότητας, Έργο ΜΟΔΙΠ ΑΠΘ.
Leonardo Transfer of Innovation- Μεταφορά καινοτομίας (Οκτώβριος 2012 – Σεπτέμβριος 2014) Κώστας Οικονόμου Βασιλική Ζιάκα.
B a c kn e x t h o m e ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΞ’ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής προστασίας Κ.Π. «Equal”ΤεχνομάθειαΕυρωπαϊκή.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων: Υλοποίηση και ο Ρόλος του Ε.Ο.Π.Π.
LIFE- ENVIRONMENT PROGRAMME ‘Starting with the promotion of IPP approach in Mediterranean countries’’ Αθήνα, 19 Σεπτεμβρίου 2005 Παρουσίαση Start-IPP.
Πιστοποίηση Επαγγελματικών Προσόντων
Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων ως γέφυρα μεταξύ εκπαίδευσης και απασχόλησης
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ - ΣΤΗΡΙΞΗ ΑΝΕΡΓΩΝ στο Ν. ΑΧΑΪΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Παρουσίαση της Πράξης Ενημέρωση των δυνητικών ωφελούμενων και της τοπικής κοινωνίας.
«Αποτελέσματα έρευνας στο πλαίσιο του έργου VAB σε εθνικό επίπεδο» Κωνσταντίνα Πολυμεροπούλου Επιστημονική συνεργάτης ΕΥΕΜ/ΕΑΠ 1Πρώτη Συνάντηση Εργασίας.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 7.2 Τα βασικά στοιχεία των περιεχομένων της κατάρτισης.
1 Σύσταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη Διαμόρφωση μίας Ευρωπαϊκής Χάρτας για τους Ερευνητές & ενός Κώδικα Δεοντολογίας για την πρόσληψη ερευνητών στο.
Τίτλος Σχεδίου: Partnership for experimenting with ECVET in a practical context (2009 – 2011) Δράση: Εταιρικές Σχέσεις – LDV Ε. Λαμπριτζή
1 ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Σ.Ε.Ε. στο πλαίσιο του προγράμματος «Πληροφόρηση φοιτητριών και νέων επιστημονισσών για το επάγγελμα του ερευνητή» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «Η.
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.2 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες μετά την αναχώρηση.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
Κατάρτιση Στελεχών ΟΤΑ σε θέματα ΤΠΕ: Ηλεκτρονική Μάθηση Λάζαρος Μεράκος Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Ασφάλεια Διαδικτύου Το Διαδίκτυο είναι σήμερα καθημερινό εργαλείο στη ζωή μας: για την αναζήτηση πληροφοριών, για επικοινωνία, για αγορές, για ψυχαγωγία.
Εθελοντικές Συμφωνίες επαγγελματικού κλάδουφορέων σχεδιασμού ενεργειακής πολιτικής Η φύση και ο πρωτότυπος χαρακτήρας του Προγράμματος υποστηρίζει την.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
Πολιτικές εκπαίδευσης και κατάρτισης για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης Επιχειρηματικότητα και Απασχόληση 1 Δεκεμβρίου 2014 Βλάσης.
SOCIAL KEYS FOR SOCIAL ENTREPRENEURSHIP. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ H Κοινωνική Οικονομία είναι ένας πολύ σημαντικός οικονομικός τομέας στην Ευρώπη. Με βάση.
Επαγγελματικά Περιγράμματα
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
ΣΗΜΕΙΑ - ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Κατερίνα Αλεξομανωλάκη,
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡIΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
Ψηφιακή ευκαιρία: μια μεγάλη ευκαιρία! Πως να την διεκδικήσετε;
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ (NQF) ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ : Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΛΑΙΣΙΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΚΛΑΔΟΥΣ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ Πέμπτη 03 Φεβρουαρίου 2010 Πάτρα

Ανάπτυξη & Εφαρμογές Πλαισίων Προσόντων στον Αγροτικό Τομέα Χαράλαμπος Θανόπουλος, MSc Γεωπόνος Επιστημονικός Συνεργάτης Agro-Know Technologies Εκπαιδευτής Ινστιτούτου Γεωπονικών Επιστημών

Δομή της παρουσίασης Η αξιοποίηση των δεξιοτήτων στο σχεδιασμό προγραμμάτων κατάρτισης επαγγελματιών στον Αγροτικό Τομέα Εμπειρίες & Συμπεράσματα από Ευρωπαϊκά Έργα στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση στον Αγροτικό Τομέα

Η αξιοποίηση των δεξιοτήτων στο σχεδιασμό προγραμμάτων κατάρτισης επαγγελματιών στον Αγροτικό Τομέα Βασικά στοιχεία εκπαιδευτικού προγράμματος επαγγελματικής κατάρτισης (1/3) ◦ Τίτλος του προγράμματος κατάρτισης / μαθήματος ( π. χ. Βιολογική Καλλιέργεια Κηπευτικών ) ◦ Αντικειμενικοί στόχοι του προγράμματος κατάρτισης ( π. χ. κατανόηση της ανάπτυξης του φυτού, της καλλιέργειας και της παραγωγής προϊόντων απαλλαγμένων από τη χρήση χημικών σκευασμάτων ) ◦ Στόχευση στην απόκτηση βασικών δεξιοτήτων μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος κατάρτισης ( π. χ. επιλογή κατάλληλου φυτικού υλικού, καλλιεργητικές φροντίδες, έλεγχος εχθρών και ασθενειών )

Η αξιοποίηση των δεξιοτήτων στο σχεδιασμό προγραμμάτων κατάρτισης επαγγελματιών στον Αγροτικό Τομέα Βασικά στοιχεία εκπαιδευτικού προγράμματος επαγγελματικής κατάρτισης (2/3) ◦ Συσχετισμός των αποκτούμενων επαγγελματικών δεξιοτήτων με τα μαθησιακά αποτελέσματα / τι είναι ικανός ο εκπαιδευόμενος να κάνει :  Επιλογή κατάλληλου φυτικού υλικού - περιγραφή των συνθηκών της περιοχής, που επηρεάζουν την ανάπτυξη των φυτών / εντοπισμός ανθεκτικών ποικιλιών σε εντομολογικούς εχθρούς  Καλλιεργητικές φροντίδες - Σωστός χρόνος εφαρμογής σκαλισμάτων κλπ

Η αξιοποίηση των δεξιοτήτων στο σχεδιασμό των προγραμμάτων κατάρτισης επαγγελματιών στον Αγροτικό Τομέα Βασικά στοιχεία του προγράμματος επαγγελματικής κατάρτισης (3/3) ◦ Καθορισμός των ενοτήτων του προγράμματος κατάρτισης που οδηγούν στην απόκτηση των απαιτούμενων δεξιοτήτων για συγκεκριμένη εργασία  Τρόπος πολλαπλασιασμού των κηπευτικών  Ανάπτυξη του φυτού  Εχθροί και προσβολές που συναντώνται συχνότερα στην καλλιέργεια

Εμπειρίες & Συμπεράσματα από Ευρωπαϊκά Έργα στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση στον Αγροτικό τομέα Συμμετοχή Agro-Know Technologies ◦ LdV eCOTOOL ( ◦ LdV WACOM ( ◦ LdV CerOrganic ( Συνεργασίες ◦ LdV Organic.Balkanet ( ◦ LdV Organic.Mednet ( ◦ eContentplus Organic.Edunet (

Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων (NQF) Κατά πόσο είναι γνωστές οι αντίστοιχες Ευρωπαϊκές πολιτικές στην Ελλάδα ; Ποια η εκτιμώμενη εφαρμογή / υιοθέτηση του Πλαισίου Προσόντων ;

Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων (NQF) Η αναγνωρισιμότητα των αντίστοιχων Ευρωπαϊκών πολιτικών (1/3) αξιολογήσεις και συμπεράσματα από δραστηριότητες των Ευρωπαϊκών έργων ◦ ημερίδες / συναντήσεις με ενδιαφερόμενους φορείς (stakeholders) ◦ έρευνες σε εθνικό επίπεδο

Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων (NQF ) Η αναγνωρισιμότητα των αντίστοιχων Ευρωπαϊκών πολιτικών (2/3) Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (EQF) Το 60% των ερωτηθέντων επισήμανε ότι το γνωρίζει, ενώ το 40% απάντησε αρνητικά Το Ευρωπαϊκό Σύστημα Μεταφοράς Πιστωτικών Μονάδων για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ECVET) Μόνο το 30% των ερωτηθέντων εξέφρασε θετική απάντηση, 60% του συνόλου απάντησε αρνητικά και 10% παρέμεινε αναποφάσιστο Το Ευρωδιαβατήριο (Europass) Ποσοστό 40% απάντησε θετικά, αντίστοιχο 40% απάντησε αρνητικά και 20% παρουσίασε ουδέτερη στάση

Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων (NQF) Η αναγνωρισιμότητα των αντίστοιχων Ευρωπαϊκών πολιτικών (3/3) Προσόντα και Δεξιότητες Όροι γνωστοί στην πλειοψηφία των συμμετεχόντων (95%) Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση όρος γνωστός στην πλειοψηφία (95%) Πλαίσιο Προσόντων / Δεξιοτήτων 62% εξοικειωμένο με τον όρο 38% αντίθετη άποψη Χρήση προσόντων / δεξιοτήτων για περιγραφή επαγγελματικών περιγραμμάτων (Job profile) 35% με σχετική εφαρμογή / εμπειρία

Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων (NQF) Εκτίμηση Απαιτούνται περισσότερες δράσεις ενημέρωσης / εκπαίδευσης ανθρωπίνου δυναμικού και φορέων Να καταδείξουν δυνατότητες που προσφέρει ένα Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων Να προσφέρουν παραδείγματα εφαρμογής σε συγκεκριμένους τομείς και συμβουλές / καλές πρακτικές

Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων (NQF) Χρησιμότητα Πλαισίων Προσόντων και Δεξιοτήτων (1/2) Η χρησιμότητα των Πλαισίων Προσόντων και Δεξιοτήτων αποδεικνύεται σημαντική τόσο σε εθνικό επίπεδο όσο και σε Ευρωπαϊκό. Ακολούθως παραθέτεται περίπτωση εφαρμογής (Case study) Διαχείριση Υδάτινων Πόρων

Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων (NQF) Χρησιμότητα Πλαισίων Προσόντων και Δεξιοτήτων (2/2) Λόγοι που αναδεικνύουν τη χρησιμότητα της εφαρμογής των επαγγελματικών προσόντων και δεξιοτήτων ( κατά σειρά προτίμησης ) 1.Απόκτηση των απαραίτητων προσόντων / δεξιοτήτων 2.Εντοπισμός των αναγκών για νέα επαγγέλματα 3.Απαιτήσεις της αγοράς εργασίας 4.Περιγραφή των Επαγγελματικών Περιγραμμάτων 5.Συγκρισιμότητα των εκπαιδευτικών ευκαιριών / προγραμμάτων

Τρέχουσα Υλοποίηση - Παράδειγμα Τεχνικός σε μονάδα υγρών αποβλήτων (1/4) Λεπτομερής καταγραφή των δεξιοτήτων που απαιτούνται για το προσωπικό μονάδων διαχείρισης υγρών αποβλήτων αγροτικών μονάδων ( π. χ. ελαιοτριβείων ) Ο προσδιορισμός των δεξιοτήτων συντελεί στην αναλυτική περιγραφή των επαγγελματικών περιγραμμάτων (Job profiles) Η αρχική λίστα των δεξιοτήτων προσδιορίστηκε μέσα από τις δραστηριότητες και καταρτίστηκε με βάση την εμπειρία της Γερμανικής Ένωσης Υδάτων, Υγρών Αποβλήτων και Αποβλήτων (DWA) στα πλαίσια του LdV WACOM Έργου

Τρέχουσα Υλοποίηση - Παράδειγμα Τεχνικός σε μονάδα υγρών αποβλήτων (2/4) Οι εξειδικευμένες δεξιότητες εκφραζόμενες με τις ακόλουθες δραστηριότητες : 1. Σχεδιασμός, έλεγχος και καταγραφή των διαδικασιών λειτουργίας της μονάδας 2. Αναγνώριση λαθών στις διαδικασίες λειτουργίας και εισαγωγή μέτρων για τον περιορισμό αυτών 3. Αναγνώριση των κινδύνων στη λειτουργία της μονάδας και εφαρμογή μέτρων ασφαλείας 4. Λήψη μέτρων και εφαρμογή αναλύσεων για την ομαλή λειτουργία της μονάδας και έλεγχο της ποιότητας 5. Ορθός χειρισμός μηχανημάτων και λοιπού εξοπλισμού

Τρέχουσα Υλοποίηση - Παράδειγμα Τεχνικός σε μονάδα υγρών αποβλήτων (3/4) Οι εξειδικευμένες δεξιότητες εκφραζόμενες με τις ακόλουθες δραστηριότητες 6. Επιθεώρηση, επισκευή και συντήρηση μηχανημάτων, αντλιών και κατασκευών 7. Αναγνώριση κινδύνων που σχετίζονται με τον ηλεκτρισμό, εκτίμηση βλαβών και πραγματοποίηση ηλεκτρο - τεχνικής εργασίας 8. Συλλογή και εκτίμηση δεδομένων και βελτιστοποίηση διαδικασιών 9. Έλεγχος και καταγραφή της συμμόρφωσης με τις σχετικές εθνικές και ευρωπαϊκές νομοθεσίες 10. Εργασία σε ένα πλαίσιο περιβαλλοντικής και υγιεινής ευαισθητοποίησης και περιορισμού του κόστους λειτουργίας

Τρέχουσα Υλοποίηση - Παράδειγμα Τεχνικός σε μονάδα υγρών αποβλήτων (4/4)

Τεχνολογίες - Διαδικτυακές πλατφόρμες

Τεχνολογία & Πλαίσια Προσόντων Online περιγραφή / καταγραφή Πλαισίων Προσόντων LdV WACOM, LdV eCOTOOL ◦ Ανάπτυξη σχήματος μεταδεδομένων για την περιγραφή περιγραμμάτων προσόντων ( περιγραφή / αναπαράσταση δεξιοτήτων ) ◦ Υλοποίηση βάσης δεδομένων για αποθήκευση περιγραμμάτων προσόντων για περιπτώσεις μελέτης ◦ Ανάπτυξη διαδικτυακού εργαλείου (online φόρμας ) για την περιγραφή & καταγραφή περιγραμμάτων ◦ Ανάπτυξη διαδικτυακού περιβάλλοντος (Web portal) για την αναζήτηση και εύρεση περιγραμμάτων προσόντων για συγκεκριμένες επαγγελματικές εξειδικεύσεις

Τεχνολογία & Πλαίσια Προσόντων Online καταγραφή & αναζήτηση Προγραμμάτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης LdV CerOrganic, LdV eCOTOOL ◦ Ανάπτυξη σχημάτων μεταδεδομένων και βάσεων δεδομένων για την περιγραφή :  Εκπαιδευτικών προγραμμάτων  Πιστοποιήσεων γνώσης / δεξιοτήτων ◦ Σύνδεση με περιγραφή περιγραμμάτων προσόντων για επαγγελματική θέση (“ για τη θέση αυτή απαιτούνται … αντίστοιχες γνώσεις προσφέρονται από το σεμινάριο …”) ◦ Ανάπτυξη διαδικτυακού περιβάλλοντος (Web portal) για την αναζήτηση και εύρεση προγραμμάτων που παρέχουν πιστοποιημένη εκπαίδευση / κατάρτιση για απόκτηση συγκεκριμένων προσόντων

Συμπεράσματα Ενδιαφέρον και εξοικείωση του αγροτικού τομέα με τις έννοιες αυτές – σε μεγάλο βαθμό Κατανόηση και εμπειρία στη χρήση / εφαρμογή – περιορισμένες Ανάγκη για εξειδικευμένες προσεγγίσεις / παραδείγματα που θα καταδείξουν τη χρησιμότητα – μεγάλη Ευκαιρία για ανάπτυξη τεχνολογικών υπηρεσιών που θα υποστηρίξουν τη δομημένη περιγραφή, αποθήκευση, διαμοιρασμό, αναζήτηση - σημαντική

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας για περισσότερες πληροφορίες :