Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2010 Ηράκλειο Κρήτης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

ECTS Νέος Οδηγός για τους Χρήστες για τους Χρήστες.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ
Ο Κλάδος Μαρμάρου σε Αναζήτηση Διεξόδων από την Κρίση Ανάγκες σε Εκπαίδευση – Κατάρτιση Ανθρώπινου Δυναμικού στον κλάδο Μαρμάρου ΟΣΜΕ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ.
GRUNDTVIG Nikolai Frederik Severin Grundtvig ( )
‘’Ευρωπαϊκή Ατζέντα για την Κατάρτιση και Εκπαίδευση Ενηλίκων’’ ( Ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου 2011/ C372 / 01 ) Αθήνα,8 και 9 Ιουλίου 2013 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΔΙΚΤΥΩΣΗ: euro|guidance Ημερίδα “Ευρωπαϊκή κινητικότητα για λόγους εκπαίδευσης & απασχόλησης: Euroguidance-Eures” 15 Οκτωβρίου 2004 ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ.
Σωματείο «Επιχειρηματικότητα Νέων»/ Junior Achievement Greece
Πρακτική Άσκηση και Μαθητεία σε χώρες της Ε.Ε.
ΤΠΕ στην εκπαίδευση, εκπαιδευτική πολιτική και επιστημονική θεώρηση
LOGO Ο ρόλος του Ε.Ο.Π.Π. στην Πιστοποίηση των προσόντων της μη τυπικής εκπαίδευσης και στην Αντιστοίχιση αυτών στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων Κωνσταντίνος.
Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π: Δράσεις και Πολιτικές - Εθνικό Κέντρο Europass
Κωνσταντίνος Καλτσάς Σχολικός Σύμβουλος Δ.Ε. – ΠΕ17.03 Ηλεκτρολόγων
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΔΙΑΡΚΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
Δημήτριος Σουλιώτης Διευθυντής ΙΕΚ Γλυφάδας
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 9.2 Μέθοδοι και εργαλεία για την επικύρωση των δεξιοτήτων.
Ν. Γεωργιάδης, PhD Αν. Πρόεδρος Ε.Ο.Π.Π.
Νίκος Γεωργιάδης, PhD Αν. Πρόεδρος Δ.Σ. Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.
39th IATTO Forum Θεσσαλονίκη, 27 Σεπτεμβρίου 2013
Ο ρόλος του Ε.Ο.Π.Π. στην Πιστοποίηση των προσόντων της μη τυπικής εκπαίδευσης και στην Αντιστοίχιση αυτών στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων Κωνσταντίνος Καλτσάς.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Οι προοπτικές.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 9.1 Εθνικές και Ευρωπαϊκές πολιτικές για την επικύρωση των εμπειριών τοποθέτησης.
Μαθησιακά αποτελέσματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Η περίπτωση του ΑΠΘ Κωνσταντίνος Αϊβαζίδης Υπεύθυνος Διασφάλισης Ποιότητας, Έργο ΜΟΔΙΠ ΑΠΘ.
Leonardo Transfer of Innovation- Μεταφορά καινοτομίας (Οκτώβριος 2012 – Σεπτέμβριος 2014) Κώστας Οικονόμου Βασιλική Ζιάκα.
B a c kn e x t h o m e ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΞ’ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής προστασίας Κ.Π. «Equal”ΤεχνομάθειαΕυρωπαϊκή.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
ΚΕΚ-ΙΝΕ/ΓΣΕΕ Χριστίνα Σπηλιώτη
Ο ρόλος των προσόντων στη διακυβέρνηση:. α) της σχέσης εκπαίδευσης και
Το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (EQF): Προκλήσεις και προοπτικές
ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων: Υλοποίηση και ο Ρόλος του Ε.Ο.Π.Π.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ
Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων ως γέφυρα μεταξύ εκπαίδευσης και απασχόλησης
Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου 2011 ΠΑΤΡΑ
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 7.2 Τα βασικά στοιχεία των περιεχομένων της κατάρτισης.
1 Σύσταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη Διαμόρφωση μίας Ευρωπαϊκής Χάρτας για τους Ερευνητές & ενός Κώδικα Δεοντολογίας για την πρόσληψη ερευνητών στο.
Τίτλος Σχεδίου: Partnership for experimenting with ECVET in a practical context (2009 – 2011) Δράση: Εταιρικές Σχέσεις – LDV Ε. Λαμπριτζή
1 ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Σ.Ε.Ε. στο πλαίσιο του προγράμματος «Πληροφόρηση φοιτητριών και νέων επιστημονισσών για το επάγγελμα του ερευνητή» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «Η.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Ευαγγελία Σουμέλη Ανώτερη Ερευνήτρια ΓΕΦΥΡΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΧΑΣΜΑ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ: ΚΥΠΡΟΣ, ΕΛΛΑΔΑ, ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ.
Εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Θεματολογίου για την Εκπαίδευση Ενηλίκων : Το Σχέδιο Δράσης της Κύπρου 29 Μαρτίου 2013 Συνεδριακό Κέντρο ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ.
Φάση 2: Αvάπτυξη εθνικών και ευρωπαϊκών σεναρίων Ορφανός Ευθύμιος.
Εισαγωγή στη Δια Βίου μάθηση Θέμα:Επίσημη και μη-επίσημη μάθηση Ευαγγελία Σουργιαδάκη Α.Μ 3284.
ΤΟ ΠΕΔΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ. ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ 1996 : Ευρωπαϊκό έτος εκπαίδευσης και «Δια Βίου Κατάρτισης» 2000 : Λισσαβόνα Η Ε.Ε.
Πολιτικές εκπαίδευσης και κατάρτισης για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης Επιχειρηματικότητα και Απασχόληση 1 Δεκεμβρίου 2014 Βλάσης.
SOCIAL KEYS FOR SOCIAL ENTREPRENEURSHIP. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ H Κοινωνική Οικονομία είναι ένας πολύ σημαντικός οικονομικός τομέας στην Ευρώπη. Με βάση.
Η συμβολή και η σημασία των δράσεων του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. στην προώθηση της Διά Βίου Μάθησης Ημερίδα Ενημέρωσης στη Θεσσαλονίκη Ιωάννα Δέδε Διεύθυνση.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Συντονίστρια Τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων Επαγγελματική Κατάρτιση Ανώτατη Εκπαίδευση Σχολική Εκπαίδευση Εκπαίδευση Ενηλίκων ERASMUS.
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
Επαγγελματικά Περιγράμματα
This project has been funded with support the European Commission
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
Τάσεις στην αγορά εργασίας Σταύρος Κατσούρας, σύμβουλος Απασχόλησης στο ΚΕΣΥΠ Βόλου Στο πλαίσιο του προγράμματος Comenius Regio EDUCATION AND THE LABOUR.
ΣΗΜΕΙΑ - ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
Η Ευρωπαϊκή στρατηγική για την εκπαίδευση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2010 Ηράκλειο Κρήτης ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΔΙΑΡΚΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΗΜΕΡΙΔΑ/ΤΕΧΝΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ TΟ ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ (NQF) ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ: ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΛΑΙΣΙΩΝ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΣΤΟΥΣ ΚΛΑΔΟΥΣ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ, ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2010 Ηράκλειο Κρήτης

ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ (EQF) ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ Α. ΛΕΟΝΑΡΔΟΥ, ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΜΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗ ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΣ ΣΤΑ ΕΘΝΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΤΟΥ EQF ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΡΙΑ ΔΡΑΣΕΩΝ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ

Στρατηγική της Λισαβόνας Το 2000 στη Λισαβόνα το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο κατέθεσε ένα Στρατηγικό σχέδιο για την ενίσχυση: - της απασχόλησης - της οικονομικής μεταρρύθμισης - της ευρωπαϊκής κοινωνικής συνοχής στο πλαίσιο μιας οικονομίας βασισμένης στη Γνώση. 6/4/2017

Η Κοινωνία της Γνώσης Ως γνώση νοείται η συστηματική οργάνωση πληροφοριών και εννοιών, το αποτέλεσμα της ικανότητας να αναζητούμε, να συνδυάζουμε και να δημιουργούμε, με στόχο να εφαρμόζουμε τα παλαιά και νέα γνωστικά σχήματα στην επίλυση προβλημάτων, με μετρήσιμα αποτελέσματα. Πυρήνας δράσης είναι όσοι παράγουν, διαχειρίζονται και διανέμουν τη νέα μορφή γνώσης, άτομα δηλαδή με προσόντα και εφόδια διαφορετικά από αυτά που παρέχει η συμβατική εκπαίδευση. Νέοι άξονες μάθησης: - Η καθολική δεξιότητα του να μάθω πώς να μαθαίνω - Η διά βίου μάθηση 6/4/2017

Η διά βίου μάθηση Ως Διά Βίου Μάθηση νοείται κάθε μαθησιακή δραστηριότητα σε ολόκληρη τη διάρκεια του βίου, με σκοπό τη βελτίωση των γνώσεων, των δεξιοτήτων και των ικανοτήτων του ατόμου. Αναφέρεται σε όλες τις μορφές της τυπικής εκπαίδευσης, της μη τυπικής εκπαίδευσης και της άτυπης μάθησης. Εστιάζει στις εκροές της μάθησης, στα μαθησιακά αποτελέσματα. Η βασική αντίληψη που τη διατρέχει είναι ότι κάθε άνθρωπος έχει τη δυνατότητα να μαθαίνει και γι’ αυτό το λόγο πρέπει να έχει τόσο το κίνητρο όσο και την ενθάρρυνση αλλά και τη δυνατότητα να το κάνει, σ’ όλη τη διάρκεια του βίου του. Σ’ αυτή τη λογική θεσπίστηκαν τα ευρωπαϊκά «εργαλεία» που ενισχύουν τη διά βίου μάθηση και αυξάνουν τα προσόντα των ανθρώπων. 6/4/2017

Ορισμοί Μαθησιακά αποτελέσματα: όσα ο εκπαιδευόμενος γνωρίζει, κατανοεί και μπορεί να κάνει μετά από την ολοκλήρωση μιας διαδικασίας μάθησης. Προσόντα: τα επίσημα αποτελέσματα μιας διαδικασίας αξιολόγησης και επικύρωσης των αναμενόμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων μιας διαδικασίας μάθησης. Γνώσεις: το αποτέλεσμα της αφομοίωσης πληροφοριών μέσω της μάθησης. Δεξιότητες: η ικανότητα εφαρμογής γνώσεων και αξιοποίησης τεχνογνωσίας για την εκπλήρωση εργασιών και την επίλυση προβλημάτων. Ικανότητες: η αποδεδειγμένη επάρκεια στη χρήση γνώσεων, δεξιοτήτων και προσωπικών, κοινωνικών ή/και μεθοδολογικών δυνατοτήτων σε περιστάσεις εργασίας ή σπουδής και στην επαγγελματική ή/και προσωπική ανάπτυξη. Στο EQF, η περιγραφή ως προς τις ικανότητες αφορά την υπευθυνότητα και την αυτονομία. 6/4/2017

«Εργαλεία» για τη διά βίου μάθηση Το Ευρωδιαβατήριο (Europass) http://europass.cedefop.europa.eu/europass/home/hornav/Introduction.csp?loc=el_GR http://europass.cedefop.europa.eu/img/dynamic/c1399/type.FileContent.file/EuropassDecision_el_GR.PDF Το Ευρωπαϊκό Σύστημα Μεταφοράς Πιστωτικών Μονάδων για την Ανώτατη Εκπαίδευση (ECTS) http://ec.europa.eu/education/lifelong-learning-policy/doc/ects/key_el.pdf Το Ευρωπαϊκό Σύστημα Μεταφοράς Πιστωτικών Μονάδων για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ECVET) http://ec.europa.eu/education/lifelong-learning-policy/doc50_en.htm http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:C:2009:155:0011:0018:EL:PDF Το Ευρωπαϊκό Σύστημα Διασφάλισης Ποιότητας στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (EQARF) http://www.eqavet.eu/gns/home.aspx Το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (EQF) http://ec.europa.eu/education/lifelong-learning-policy/doc44_en.htm 6/4/2017

Το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων (European Qualifications Framework/EQF) Η αναγκαιότητα Ποικιλομορφία συστημάτων μάθησης στην Ευρώπη Διευκόλυνση της κινητικότητας και της πρόσβασης στην αγορά εργασίας Ανάγκη για διεθνή διάσταση των προσόντων Εξασφάλιση της διαφάνειας των προσόντων Οι στόχοι Να προαχθεί η διαφάνεια των τίτλων μάθησης (τι σημαίνουν πρακτικά σε επίπεδο μαθησιακών αποτελεσμάτων) Να γεφυρωθούν οι φαινομενικά αντίθετες (ή τουλάχιστον εν μέρει διαφορετικές) προσεγγίσεις, που παραδοσιακά χώριζαν την εκπαίδευση από την κατάρτιση Να εξασφαλισθεί η επικοινωνία ανάμεσα σε διαφορετικά συστήματα προσόντων Να δοθεί ώθηση στην επαγγελματική και στην εκπαιδευτική κινητικότητα 6/4/2017

Τι είναι το EQF Ένα εργαλείο ταξινόμησης των τίτλων μάθησης σε επίπεδα, σύμφωνα με ένα σύνολο περιγραφικών δεικτών Βασίζεται στα μαθησιακά αποτελέσματα (γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες) που καλύπτουν όλο το εύρος της μάθησης (τυπική και μη τυπική εκπαίδευση, άτυπη μάθηση). «Μεταφράζει» τα προσόντα μέσω της απλοποίησης της σύγκρισης του περιεχομένου τους Επιτρέπει τη σύνδεση και τον συνδυασμό των προσόντων που προσφέρονται σε διαφορετικά συστήματα μάθησης. 6/4/2017

Τι δεν είναι το EQF Δεν απονέμει προσόντα, απλώς τα περιγράφει με όρους μαθησιακών αποτελεσμάτων και τα κατηγοριοποιεί σε επίπεδα. Δεν αποτελεί εργαλείο εκχώρησης επαγγελματικών δικαιωμάτων στους εργαζόμενους με σκοπό την άσκηση ενός νομοθετικά κατοχυρωμένου επαγγέλματος σε άλλο κράτος μέλος, αφού αυτές τις περιπτώσεις καλύπτει η Οδηγία 2005/36. 6/4/2017

Η δομή του EQF Η «καρδιά» του EQF είναι 8 επίπεδα που βασίζονται σε μαθησιακά αποτελέσματα (γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες), καταγεγραμμένα στη βάση περιγραφικών δεικτών. Οι περιγραφικοί δείκτες του EQF: Καλύπτουν όλο το εύρος των μαθησιακών αποτελεσμάτων ανεξάρτητα από το μαθησιακό ή θεσμικό περιβάλλον, στο οποίο αποκτήθηκαν Επιτρέπουν την αντιστοίχιση κάθε μορφής μάθησης Έχουν γενική μορφή και δεν αποτελούν δεσμευτικά πρότυπα για τα Εθνικά Πλαίσια Προσόντων 6/4/2017

Τα 8 επίπεδα του EQF 6/4/2017

Ευρωπαϊκό και Εθνικά Πλαίσια Προσόντων Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων (National Qualifications Framework/NQF) είναι το «εργαλείο» για την κατηγοριοποίηση των προσόντων που αποκτώνται μέσα από τις διαδικασίες μάθησης που λαμβάνουν χώρα σ’ ένα κράτος, σύμφωνα με ένα σύνολο κριτηρίων επίτευξης των στόχων της μάθησης. Η κατηγοριοποίηση (ταξινόμηση σε επίπεδα) συνοδεύεται από διαδικασίες έγκυρης πιστοποίησης των μαθησιακών αποτελεσμάτων τόσο της τυπικής εκπαίδευσης όσο (και κυρίως) αυτών της μη τυπικής εκπαίδευσης και της άτυπης μάθησης. Τα προσόντα του ατόμου, αυτά που συνιστούν το ατομικό portfolio, είναι πλέον αναγνωρισμένα, αδιαμφισβήτητα και αποδεκτά. Η αντιστοίχιση των επιπέδων του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων με αυτά του Ευρωπαϊκού εγγυάται την αναγνώριση και αποδοχή των προσόντων του κάθε ατόμου σε οποιοδήποτε ευρωπαϊκό κράτος. 6/4/2017

Ευρωπαϊκό και Κλαδικά Πλαίσια Προσόντων - Κλαδικό Πλαίσιο Προσόντων (Sectoral Qualifications Framework/SQF) είναι το «εργαλείο» για την κατηγοριοποίηση των προσόντων που αποκτώνται μέσα στο πλαίσιο μιας εργασιακής διαδρομής. Τα οφέλη: Εντοπισμός αναγκών Προσαρμογή επαγγελματικής εκπαίδευσης/κατάρτισης στις ανάγκες Δημιουργία εξειδικευμένου προσωπικού Διαφανείς διαδικασίες επαγγελματικής εξέλιξης - Δυνατότητα δημιουργίας Ευρωπαϊκών Κλαδικών Πλαισίων Προσόντων - Δυνατότητες αντιστοίχισης των (Εθνικών και Ευρωπαϊκών) Κλαδικών Πλαισίων με το Εθνικό και/ή το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων 6/4/2017

Sectors – linking scenarios EQF provides an opportunity, through its reference levels and descriptors, to clarify how to turn the EQF into a (common) reference point also for qualifications awarded by sectors and companies Challenge: How these qualifications can be referenced to the EQF? 15 6/4/2017 Loukas Zahilas

Η αξία των Πλαισίων Προσόντων Οι ωφελούμενοι Εκπαιδευόμενοι Πάροχοι εκπαίδευσης/κατάρτισης Εργαζόμενοι Εργοδότες Διασφάλιση: Διαφάνειας Κινητικότητας Διά Βίου Μάθησης Τα οφέλη Ατομικό portfolio ικανοτήτων, αναγνωρίσιμων σε εργασιακούς και εκπαιδευτικούς χώρους εκτός συνόρων Δυνατότητες συνδυασμού μαθησιακών αποτελεσμάτων από διαφορετικό περιβάλλον (σπουδές, εργασία, κλπ) Διαφάνεια προσόντων που απονέμονται από κλάδους/εταιρείες– δυνητική διασύνδεση αυτών με τα προσόντα των εθνικών συστημάτων 6/4/2017

Το ελληνικό Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων Δημόσια Διαβούλευση: 5 Μαρτίου – 5 Σεπτεμβρίου 2010 (http://www.opengov.gr/ypepth/?p=43) Δομή: Οκτώ (8) επίπεδα. Περιγραφικοί δείκτες των προσόντων βασισμένοι σε γνώσεις, δεξιότητες, ικανότητες. Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης: 2011: οι αντιστοιχίσεις των ελληνικών τίτλων μάθησης (τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης) στα 8 επίπεδα του Πλαισίου. 2012: η αναγραφή (σφραγίδα) σε κάθε τίτλο του επιπέδου EQF, στο οποίο αυτός αντιστοιχεί. 6/4/2017