ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δρ. Ανδρέας Δημητρίου Πρόεδρος
Advertisements

BOLOGNA CONFERENCE Νέες Πρωτοβουλίες της ΕΕ στον τομέα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρούλα ΚΥΡΙΛΛΟΥ-ΙΟΑΝΝΙΔΟΥ Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο 16 Οκτωβρίου 2013.
Διδάσκων : Κουντούρης Νικόλας. Δρ. Πολιτειολόγος
GRUNDTVIG Nikolai Frederik Severin Grundtvig ( )
ΤΠΕ στην εκπαίδευση, εκπαιδευτική πολιτική και επιστημονική θεώρηση
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
Υπηρεσία Έρευνας και Διεθνών Σχέσεων • Πρόγραμμα Δια βίου μάθησης • ERASMUS MUNDUS • TEMPUS Ευρωπαϊκά Προγράμματα για την Εκπαίδευση, τον Πολιτισμό και.
Οφέλη και Προοπτικές Χρηματοδότησης μέσω Προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ Ροζάννα Σεμερτζιάν Υπεύθυνη Προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ Γραφείο Στήριξης Ερευνητικών & Αναπτυξιακών.
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Η Οπτική του Φύλου στις Τοπικές Πολιτικές
ACCELERATE ένα δοκιμαστικό έργο Παρήγαγε μια σειρά από πιλοτικά προϊόντα, εργαλεία, μεθόδους τα οποία μπορούν να προσαρμοστούν εύκολα και να χρησιμοποιηθούν.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Οι προοπτικές.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 9.1 Εθνικές και Ευρωπαϊκές πολιτικές για την επικύρωση των εμπειριών τοποθέτησης.
Αξιολόγηση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας από την CRE Χρονικό πλαίσιο αξιολόγησης Αυτοαξιολόγηση: Αξιολόγηση από CRE: Δημοσίευση εκθέσεων:
Δίκτυο προώθησης της δια βίου κατάρτισης και εξ αποστάσεως πιστοποίησης δεξιοτήτων στις Μ.Μ.Ε. Α.Σ. ΤΕΧΝΟΜΑΘΕΙΑ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Leonardo Transfer of Innovation- Μεταφορά καινοτομίας (Οκτώβριος 2012 – Σεπτέμβριος 2014) Κώστας Οικονόμου Βασιλική Ζιάκα.
Ευρωπαϊκά Εκπαιδευτικά Προγράμματα Εισηγητής Χρήστος Σαβρανίδης © 2005 Επιτροπή Ερευνών.
Έρευνα Έρευνα :“Συστηματική, ελεγχόμενη, εμπειρική και κριτική διερεύνηση υποθετικών προτάσεων σχετικά με τις εικαζόμενες σχέσεις ανάμεσα σε φυσικά(;)
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Dr Λάουρα Mαράτου-Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών, EΚΚΕ.
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΙΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.2 Εθνικά, διακρατικά και τοπικά δίκτυα.
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.1 Η Ευρωπαϊκή Διάσταση.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
1 ΕΥΡΩΠΑïΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Δια Βίου Μάθηση: Πραγματικότητες, Προκλήσεις και Προοπτικές στην Κύπρο και την Ευρώπη Απριλίου 2004 ¨ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Ε.Ψ.Ε.Π.Α. (ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ) ΤΙ ΕΙΝΑΙ; ΜΕ ΤΙ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ; ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ.
Τίτλος Σχεδίου: Partnership for experimenting with ECVET in a practical context (2009 – 2011) Δράση: Εταιρικές Σχέσεις – LDV Ε. Λαμπριτζή
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ
Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών Αποτελεσματική Διαχείριση στην 4η Προγραμματική Περίοδο 2007 – 2013.
Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Το Πρόγραμμα Leonardo da Vinci για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση Δρ. Ειρήνη Ντρούτσα Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών Εθνική Μονάδα LLP Aθήνα, Ιούνιος.
Ενότητα 1.1,1.2,1.3 Ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης, Ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010 και επιμόρφωση.
Ευρωπαϊκής Ένωσης στη Διοίκηση της Εκπαίδευσης
Φάση 2: Αvάπτυξη εθνικών και ευρωπαϊκών σεναρίων Ορφανός Ευθύμιος.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
«Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και την Τοπική Ανάπτυξη», Ηράκλειο, 5-6 Μαϊου, kedke.ntua.gr 1.
1 η Συνεδρίαση Επιτροπής Παρακολούθησης ΕΠ Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Τα Βασικά Στοιχεία του ΕΠ.
Κωστοπούλου Όλγα ΑΕΜ 3157 Εξάμηνο Στ’. Πρωτοβουλίες και δράσεις κατά την περίοδο Από τις αρχές της δεκαετίας του 1990,η έννοια της ποιότητας.
Πανεπιστήμιο δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό τμήμα δημοτικής εκπαίδευσης Μάθημα: Εκπαιδευτική πολιτική Διδάσκουσα : Σοφία Ηλιάδου-Τάχου Φοιτήτρια : Ντέλη.
ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΩΣ ΤΟ 1984 Κετικίδου Ευθυμία (3146)
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ Α.Τ.Ε.Ι. ΠΑΤΡΑΣ ΣΤΟ INSTALL INSTALL Innovative strategy for raising awareness of lifelong learning in Greece.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Συντονίστρια Τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων Επαγγελματική Κατάρτιση Ανώτατη Εκπαίδευση Σχολική Εκπαίδευση Εκπαίδευση Ενηλίκων ERASMUS.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ Μάθημα:Εκπαιδευτική Πολιτική Καθηγήτρια:Τάχου Σ. Εξάμηνο:Στ' Τερζίδου Ραφαέλα.
Εργασία στο μάθημα : «Εκπαιδευτική Πολιτική» Θέμα: «Τα νέα προγράμματα δράσης στην εκπαίδευση και την κατάρτιση ( )» Διδάσκουσα: κ. Σοφία Ηλιάδου-Τάχου.
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΠΙΒΛΕΠΟΝΤΕΣ: Καθ. ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΠΑΚΟΥΡΟΣ Δρ. ΕΛΠΙΔΑ ΣΑΜΑΡΑ ‘‘ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΣΤΗ ΝΟΤΙΟ-ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ & ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΛΙΑΔΟΥ – ΤΑΧΟΥ ΣΟΦΙΑ «Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ.
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
2η Συνεδρίαση Επιτροπής Παρακολούθησης
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
ΣΗΜΕΙΑ - ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Η Περιφερειακή Πολιτική της Ε.Ε ( )
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Προγραμματική Περίοδος
ΕΚΠΑ - Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Δ.Ι.Ε.Κ. Αμαρουσίου «Προσχολική εκπαίδευση και αγωγή: Προσεγγίζοντας το Ιταλικό εκπαιδευτικό σύστημα» Eσπερίδα για τη διάχυση των αποτελεσμάτων του προγράμματος.
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Best practices - Benchmarking
Η ανοιχτή μέθοδος συντονισμού (ΑΜΣ)
Η Ευρωπαϊκή στρατηγική για την εκπαίδευση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΘΕΜΑ : «Η ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ» ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ: ΗΛΙΑΔΟΥ-ΤΑΧΟΥ ΣΟΦΙΑ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑ: ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΥ ΜΑΡΙΑ Α.Ε.Μ.: 3138 ΕΞΑΜΗΝΟ: ΣΤ΄ ΜΑΪΟΣ,2014

Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ Η σταδιακή ισχυροποίηση της Ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής πολιτικής οδήγησε στη θέσπιση των κοινοτικών προγραμμάτων στα μέσα της δεκαετίας του 1980. Το θεωρητικό υπόβαθρο αυτών των προγραμμάτων βασίστηκε στην υλοποίηση του οράματος της «Ευρώπης των Πολιτών», η οποία είχε ως στόχο την επίλυση των οικονομικών προβλημάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η εδραίωσή τους επιτάχυνε την ανάπτυξη του ευρωπαϊκού χώρου της εκπαίδευσης.

ΚΟΙΝΟΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΘΕΜΑΤΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ 1. COMMET (1986) Συνεργασία μεταξύ πανεπιστημίων και βιομηχανίας στους τομείς της κατάρτισης και της τεχνολογίας 2. ERASMUS (1987) Φοιτητική κινητικότητα, συνεργασία πανεπιστημίων 3. PETRA (1987) Επαγγελματική κατάρτιση νέων, καταπολέμηση της ανεργίας 4. IRIS (1987) Επαγγελματική κατάρτιση γυναικών 5. ΝΕΟΛΑΙ(YOUTH)(1988) Εξωσχολική ανταλλαγή νέων

6. DELTA (1988) Εκπαιδευτική εφαρμογή νέων τεχνολογιών, εξ αποστάσεως μάθηση 7. LINGUA (1989) Εκμάθηση ξένων γλωσσών 8. EUROTECNET (1989) Προώθηση καινοτομιών στο χώρο της επαγγελματικής κατάρτισης εξαιτίας των τεχνολογικών αλλαγών 9. FORCE (1990) Ενίσχυση συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης 10. TEMPUS (1990) Στήριξη εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κυρίως στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη 11. HORIZON (1990) Εκπαίδευση και κατάρτιση ατόμων με ειδικές ανάγκες 12. ARION (1990) Επίσκεψη ειδικών της εκπαίδευσης σε ξένα κράτη

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΟΙΝΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ Κατά τη θέσπιση των ευρωπαϊκών προγραμμάτων της πρώτης γενιάς( π.χ. Erasmus, Petra) εμφανίστηκαν δυσκολίες νομιμοποίησης και νομικές αντιδικίες, πριν την υπογραφή της συνθήκης του Μάαστριχτ, από τα κράτη-μέλη προς τις αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σχετικά με εκπαιδευτικά θέματα. Τα προβλήματα αυτά αφορούσαν δύο άξονες: 1) συνδεόταν με την ερμηνευτική διεύρυνση της έννοιας «επαγγελματική εκπαίδευση» από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο και 2) σχετιζόταν με τις δυσκολίες διευκρίνησης αλλά και γεφύρωσης των όρων «γενικές αρχές» και «εφαρμογή κοινής πολιτικής», που περιέχονταν στο άρθρο 128 ΣυνθΕΟΚ.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Σύμφωνα με την αξιολόγηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η θετική συμβολή των κοινοτικών προγραμμάτων εστιαζόταν σε θέματα: 1) εντατικοποίησης της εκπαιδευτικής κινητικότητας και συνεργασίας (φοιτητική κινητικότητα), 2) αύξηση της ευρωπαϊκής ανταγωνικότητας(ικανοποίηση ορισμένων κρατών), 3) ενίσχυσης της οικονομικής και κοινωνικής συνοχής( κοινωνικοοικονομικά αδύναμες ομάδες και άτομα με ειδικές ανάγκες), 4) ενδυνάμωσης του αιτήματος για μια «Ευρώπη των λαών» (ανταλλαγή γνώσεων και εμπειριών) και 5) σταθεροποίησης της διακρατικής μεταφοράς τεχνολογίας και εμπειρογνωμοσύνης.

Παρ’ όλα αυτά, στις μεσογειακές χώρες εντοπίστηκε κάποιο πρόβλημα όσον αφορά το ρόλο των κοινοτικών προγραμμάτων, ο οποίος ήταν υπέρ των ασθενών κοινωνικών ομάδων και λιγότερο ευνοημένων γεωγραφικών περιοχών στο πλαίσιο της πολιτικής της «θετικής διάκρισης». Με αποτέλεσμα, οι μεσογειακές χώρες να αδυνατούν να ανταποκριθούν στις προοπτικές που διανοίγονται μέσω της βαθμιαίας ενδυνάμωσης της ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής πολιτικής. Ανάλογα προβλήματα προώθησης της δράσης των κοινοτικών προγραμμάτων παρουσιάστηκαν στα κρατίδια της πρώην Ανατολικής Γερμανίας.  

ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Τα ευρωπαϊκά προγράμματα Σωκράτης και Leonardo da vinci ιδρύθηκαν την δεκαετία του 1990. Σκόπος ίδρυσης: η επίλυση των προβλημάτων(νομιμοποίηση,αξιολόγηση) που είχαν δημιουργήσει τα κοινοτικά προγράμματα, η αξιοποίηση των προοπτικών που διανοίχτηκαν με την υπογραφή της συνθήκης του Μάαστριχτ, η επιτυχία της εδραίωσης του δικτυακού χώρου ευρωπαϊκής εκπαίδευσης. Για το λόγο αυτό, η θέσπισή τους υπερέβη την τυπική ενσωμάτωση των προϋπαρχόντων προγραμμάτων, προωθώντας μια σειρά νεωτερικών δράσεων για τα δέδομενα της διασυνοριακής συνεργασίας.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΩΚΡΑΤΗΣ (1994) Erasmus(τριτοβάθμια εκπαίδευση), Comenius(σχολική εκπαίδευση), Lingua(εκμάθηση ξένων γλωσσών), Grundtvig( εκπαίδευση ενηλίκω), Ανταλλαγή πληροφοριών και εμπειριών(ανάλυση κοινών θεμάτων εκπαιδευτικής πολιτικής) LEONARDO DA VINCI (1993) Comett(συνεργασία μεταξύ πανεπιστημίων και βιομηχανίας), Eurotecnet(καινοτομία στην επαγγελματική κατάρτιση), Force(ανάπτυξη συνεχούς εκπαίδευσης), Petra(επαγγελματική κατάρτιση νέων)

LEONARDO DA VINCI Το πρόγραμμα Leonardo da Vinci χαρακτηρίστηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως «ευρωπαϊκό εργαστήριο καινοτομίας και πειραματισμού» επειδή συνέβαλε: α) στην βελτίωση των εργασιακών τεχνικών και μηχανισμών επαγγελματικής εξειδίκευσης, β) στην επινόηση προτότυπων μέτρων κατάρτισης, γ) στην αύξηση της κινητικότητας(νέων εργαζομένων), δ) στη δημιουργία ευρωπαϊκού βιβλιαρίου κατάρτισης, ε) στην καταπολέμηση της ανεργίας και στ) στην ανταλλαγή πληροφοριών, εμπειριών και μεθόδων σε διάφορους τομείς επαγγελματικής εκπαίδευσης.  

ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ Η εικοσάχρονη πορεία σταθεροποίησης των κοινοτικών προγραμμάτων αντικατοπτρίζει τον τρόπο παγίωσης της ευρωπαϊκής πολιτικής στο χώρο της εκπαίδευσης. Οι αρχικές αντιδικίες γύρω από τη θέσπιση ορισμένων προγραμμάτων δεν οφείλονταν αποκλειστικά και μόνο στην ισχνή νομική βάση στήριξής τους πριν τη συνθήκη του Μάαστριχτ. Η ευρωπαϊκή πολιτική των «χρυσών χαλιναριών» παρέχει οικονομική στήριξη στα εθνικά συστήματα παιδείας. Τα κοινοτικά κονδύλια προώηθησαν σε ορισμένες χώρες τις σημαντικότερες μεταρρυθμίσεις, καθώς η δημοσιονομική στενότητα των εθνικών κρατών περιορίζει τα οικονομικά περιθώρια για την επίτευξη των αναγκαίων εκπαιδευτικών αλλαγών.

Επιπλέον, η αξιολόγηση των προγραμμάτων στηρίζεται πια όχι μόνο σε στοιχεία που συλλέγονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις εθνικές υπηρεσίες, αλλά και στις εκθέσεις εξωτερικών αξιολογητών, των ανεξάρτητων δηλαδή συμβουλευτικών εταιριών που αναλαμβάνουν να αποτιμήσουν τη δράση των προγραμμάτων. Η αξιολόγησή τους εστιάζεται κυρίως σε προβλήματα ισόρροπης κατανομής και αποτελεσματικής διαχείρισης του κοινοτικού χρήματος. Επίσης, η εστίαση του ενδιαφέροντος στις διαδικασίες απορρόφησης των κονδυλίων υποκατέστησε τον προβληματισμό της οριοθέτησης και της επίτευξης των στόχων που θέτουν τα εκπαιδευτικά προγράμματα. Τέλος, οι αξιολογικές εκθέσεις των ευρωπαϊκών προγραμμάτων περιορίζονται σε ποσοτικές αποτιμήσεις των δράσεων, χωρίς να προχωρούν σε περαιτέρω ποιοτική διερεύνησή τους.

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας!!!!