Εργασία στο μάθημα : «Εκπαιδευτική Πολιτική» Θέμα: «Τα νέα προγράμματα δράσης στην εκπαίδευση και την κατάρτιση (1994-1999)» Διδάσκουσα: κ. Σοφία Ηλιάδου-Τάχου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
BOLOGNA CONFERENCE Νέες Πρωτοβουλίες της ΕΕ στον τομέα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρούλα ΚΥΡΙΛΛΟΥ-ΙΟΑΝΝΙΔΟΥ Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο 16 Οκτωβρίου 2013.
Advertisements

ΓΕΝΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΣΑΣ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ Ε.Ε.
Διδάσκων : Κουντούρης Νικόλας. Δρ. Πολιτειολόγος
GRUNDTVIG Nikolai Frederik Severin Grundtvig ( )
«Erasmus για όλους» το νέο πρόγραμμα
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΔΙΚΤΥΩΣΗ: euro|guidance Ημερίδα “Ευρωπαϊκή κινητικότητα για λόγους εκπαίδευσης & απασχόλησης: Euroguidance-Eures” 15 Οκτωβρίου 2004 ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.3 Χαρακτηριστικά των δικτύων για τα προγράμματα κινητικότητας: IVT, PLM, VETPRO.
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
Υπηρεσία Έρευνας και Διεθνών Σχέσεων • Πρόγραμμα Δια βίου μάθησης • ERASMUS MUNDUS • TEMPUS Ευρωπαϊκά Προγράμματα για την Εκπαίδευση, τον Πολιτισμό και.
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Δημήτριος Σουλιώτης Διευθυντής ΙΕΚ Γλυφάδας
ΚΑ1- Ατομική Κινητικότητα για μαθησιακούς σκοπούς
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 9.1 Εθνικές και Ευρωπαϊκές πολιτικές για την επικύρωση των εμπειριών τοποθέτησης.
Ευρωπαϊκά Εκπαιδευτικά Προγράμματα Εισηγητής Χρήστος Σαβρανίδης © 2005 Επιτροπή Ερευνών.
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΙΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.2 Εθνικά, διακρατικά και τοπικά δίκτυα.
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.1 Η Ευρωπαϊκή Διάσταση.
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
ΚΙΛΚΙΣ - ΝΟΜΕΒΡΙΟΣ 2004 «Διατοπική- Διακρατική συνεργασία στο πλαίσιο της LEADER+» 4η Σύνοδος Ελληνικού Δικτύου LEADER+ ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΑΣΙΛΙΕΙΟΣ Γενικός.
1 ΕΥΡΩΠΑïΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Δια Βίου Μάθηση: Πραγματικότητες, Προκλήσεις και Προοπτικές στην Κύπρο και την Ευρώπη Απριλίου 2004 ¨ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 7.2 Τα βασικά στοιχεία των περιεχομένων της κατάρτισης.
TO ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ & ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΥ ΤΟ ΔΙΑΔΕΧΕΤΑΙ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ DI-XL ΓΙΑ ΤΙΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
Europe direct Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης Λαμίας.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.4 Τρόπος δημιουργίας και επισημοποίησης του διακρατικού δικτύου συνεργασίας.
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.2 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες μετά την αναχώρηση.
JEAN MONNET. Στόχοι Προώθηση της αριστείας στη διδασκαλία και την έρευνα στο γνωστικό αντικείμενο της Ε.Ε. Συμφιλίωση των φοιτητών και νέων επαγγελματιών.
Το Πρόγραμμα Leonardo da Vinci για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση Δρ. Ειρήνη Ντρούτσα Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών Εθνική Μονάδα LLP Aθήνα, Ιούνιος.
Ενότητα 1.1,1.2,1.3 Ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης, Ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010 και επιμόρφωση.
Αφροδίτη Τσαλγατίδου Επίκουρος Καθηγήτρια
Ευρωπαϊκής Ένωσης στη Διοίκηση της Εκπαίδευσης
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Ίδρυμα Διαχείρισης Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Διά Βίου Μάθησης Ημερίδα Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Ενηλίκων στην Κύπρο Λεμεσός, 21 Ιουνίου 2013.
«Ευκαιρίες μετακίνησης μέσω του προγράμματος Erasmus+» Τμήμα Ευρωπαϊκών Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων ΤΕΕΠ-2014 ©
DAF Ευρωπαϊκό Δίκτυο Γερμανικά ως Ξένη Γλώσσα Αριστεία και Καινοτομία στην Εκπαίδευση Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» Αθήνα 13 Μαρτίου Μαρτίου.
Κωστοπούλου Όλγα ΑΕΜ 3157 Εξάμηνο Στ’. Πρωτοβουλίες και δράσεις κατά την περίοδο Από τις αρχές της δεκαετίας του 1990,η έννοια της ποιότητας.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ 2009 Αθήνα, 12/12/2008.
Προτάσεις για την εξειδίκευση της διάστασης της αναπηρίας κατά την εφαρμογή του Ε.Π. - Περιφερειακή Στρατηγική για την Αναπηρία Εισηγητής: Λογαράς Δημήτρης,
Leonardo da Vinci- Πολυμερή σχέδια για την Μεταφορά Καινοτομίας Ημερίδα Πληροφόρησης & Ενημέρωσης για την Υποβολή προτάσεων 2009 Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών.
Ημερίδα ενημέρωσης και διάδοσης αποτελεσμάτων για το Πρόγραμμα ERASMUS 29 Νοεμβρίου 2011 Aθήνα, “Athens Park Hotel” «Το Πρόγραμμα ERASMUS μετά το 2013»
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Συντονίστρια Τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων Επαγγελματική Κατάρτιση Ανώτατη Εκπαίδευση Σχολική Εκπαίδευση Εκπαίδευση Ενηλίκων ERASMUS.
Ι.Κ.Υ. (ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ) COMENIUS (ΚΟΜΕΝΙΟΥΣ ) ΕΥΡΩΠΑΪΚO ΠΡΟΓΡΑΜΜA.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΛΙΑΔΟΥ – ΤΑΧΟΥ ΣΟΦΙΑ «Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ.
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΜΠΑΛΩΜΕΝΟΥ– ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΠΓΠΠ
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
ΚΑ1- Ατομική Κινητικότητα για μαθησιακούς σκοπούς
ΣΗΜΕΙΑ - ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
28 Νοεμβρίου 2011 Aθήνα, ξενοδοχείο Παρκ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Παρασκευή, 27 Μαΐου 2011 Αθήνα, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
Δ.Ι.Ε.Κ. Αμαρουσίου «Προσχολική εκπαίδευση και αγωγή: Προσεγγίζοντας το Ιταλικό εκπαιδευτικό σύστημα» Eσπερίδα για τη διάχυση των αποτελεσμάτων του προγράμματος.
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ
Erasmus+.
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αχιλλέας Καμέας Επίκουρος Καθηγητής ΕΑΠ
Η Ευρωπαϊκή στρατηγική για την εκπαίδευση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εργασία στο μάθημα : «Εκπαιδευτική Πολιτική» Θέμα: «Τα νέα προγράμματα δράσης στην εκπαίδευση και την κατάρτιση ( )» Διδάσκουσα: κ. Σοφία Ηλιάδου-Τάχου Όνομα Φοιτήτριας: Τσιρίκα Φερενίκη (ΑΕΜ:3226) Ακαδημαϊκό έτος: Εξάμηνο: ΣΤ΄ Ημερομηνία παρουσίασης: 09/05/2014 1

Το πρόγραμμα Σωκράτης Αποτελεί ενοποιημένο κοινοτικό πρόγραμμα στην εκπαίδευση. Στόχος: Η προώθηση της ευρωπαϊκής διάστασης, η βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης, συνεργασία των συμμετεχόντων χωρών. Αφορά όλους τους τύπους και τις βαθμίδες εκπαίδευσης (προσχολική – τριτοβάθμια). Θεσπίστηκε στις 3/2/1994 Προϋπολογισμός: 850 εκατ. ecu. ( ) Πεδίο εφαρμογής: 15 κράτη-μέλη της ΕΚ, χώρες ΕΖΕΣ που συμμετείχαν στη συμφωνία για τον ΕΟΧ (Νορβηγία, Ισλανδία, Λιχνενστάιν). 2

Το πρόγραμμα Σωκράτης Διακρίνεται σε τρεις μεγάλες ενότητες: Ενότητα I: Erasmus (τριτοβάθμια εκπαίδευση) Ενότητα ΙΙ: Comenius (σχολική εκπαίδευση) Ενότητα ΙΙΙ: Εγκάρσιες ενέργειες, όπως: Το πρόγραμμα Lingua (ενίσχυση της εκμάθησης ξένων γλωσσών) Την ανοιχτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ΑΑΕ) Την εκπαίδευση ενηλίκων Την ανταλλαγή πληροφοριών και εμπειριών. 3

Το πρόγραμμα Σωκράτης Άλλες δραστηριότητες είναι: Η προώθηση της ευρωπαϊκής συνεργασίας σε όλους τους τομείς της εκπαίδευσης. Η γενικευμένη εφαρμογή των ορθών πρακτικών στην οργάνωση της ευρωπαϊκής συνεργασίας. Η διάδοση πληροφοριών για τις εξελίξεις στον ειδικό τομέα ή στον τύπο εκπαίδευσης που αφορούν οι κοινοτικές δραστηριότητες. 4

Το πρόγραμμα Erasmus Αφορά την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Είναι ανοιχτό σε όλους τους τύπους, τους κλάδους και τις βαθμίδες (εκτός του διδακτορικού) των ιδρυμάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης (πανεπιστήμια) των κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Κοινότητας (ΕΚ). Στόχος: Η οικονομική ενίσχυση των πανεπιστημίων για την ανάπτυξη δραστηριοτήτων που προωθούν την ευρωπαϊκή διάσταση. 5

Το πρόγραμμα Erasmus Οι δραστηριότητες του προγράμματος αφορούσαν: την οργάνωση και την οικονομική ενίσχυση της κινητικότητας των σπουδαστών και του εκπαιδευτικού προσωπικού, την αναγνώριση των ακαδημαϊκών μονάδων (ECTS) και των περιόδων σπουδών μεταξύ συνεργαζόμενων ιδρυμάτων, την ανάπτυξη συνεργασίας για τη βελτίωση της διδασκαλίας, την προώθηση της καινοτομίας και την ενίσχυση της ποιότητας, την υποστήριξη της από κοινού κατάρτισης ολοκληρωμένων προγραμμάτων σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. 6

Το πρόγραμμα Comenius Στόχος: Η προώθηση της συνεργασίας στη σχολική εκπαίδευση των βαθμίδων προσχολική, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια. Οι δραστηριότητες του προγράμματος αφορούν: Συμπράξεις μεταξύ σχολικών ιδρυμάτων, με βάση ένα ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό σχέδιο. Εκπαιδευτικές δραστηριότητες με διαπολιτισμική διάσταση. Εγκάρσια συνεχή κατάρτιση διδασκόντων και εκπαιδευτικού προσωπικού. 7

Οι οριζόντιες δράσεις 1.Το πρόγραμμα Lingua: Αποσκοπεί στην ποιοτική και ποσοτική βελτίωση της εκμάθησης των ξένων γλωσσών και στην ενίσχυση των γλωσσικών δεξιοτήτων σε όλες τις συμμετέχουσες χώρες. 2.Την ανοιχτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ΑΑΕ). 3.Την εκπαίδευση ενηλίκων. 8

4. Την ανταλλαγή πληροφοριών και εμπειριών: σε θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής, μέσα από το δίκτυο πληροφόρησης για την εκπαίδευση (Eurydice), μέσα από επισκέψεις στελεχών της εκπαίδευσης (Arion), μέσα από το δίκτυο αναγνώρισης ακαδημαϊκών τίτλων (Naric). 9

Το πρόγραμμα Leonardo da Vinci Σχετίζεται με την εφαρμογή πολιτικής της Ευρωπαϊκής Κοινότητας για την επαγγελματική κατάρτιση. Σκοπός: Η ανάπτυξη καινοτόμων πολιτικών και ενεργειών στα κράτη-μέλη μέσα από σχέδια διακρατικών συμπράξεων. Θεσμοθετήθηκε στις 6/12/1994. Προϋπολογισμός: 620 εκατ. ecu ( ). Πεδίο εφαρμογής: ο χώρος της αρχικής και της συνεχούς επαγγελματικής κατάρτισης. 10

Επιμέρους στόχοι / προτεραιότητες: Η απόκτηση νέων δεξιοτήτων. Η προσέγγιση μεταξύ ιδρυμάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης και επιχειρήσεων. Η καταπολέμηση του αποκλεισμού. Η επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό. Η γενίκευση της πρόσβασης στις γνώσεις και η ανάπτυξη των επαγγελματικών ικανοτήτων μέσα από την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών για την προώθηση της διά βίου εκπαίδευσης. 11

Επιμέρους δράσεις: Τα διακρατικά πειραματικά σχέδια και τα σχέδια διάδοσης «πολλαπλασιαστές» που έχουν στόχο τον πειραματισμό, την ανταλλαγή και τη διάδοση των γνώσεων και των εμπειριών. Τα διακρατικά προγράμματα τοποθετήσεων και ανταλλαγών που έχουν στόχο να ενισχύσουν την ευρωπαϊκή διάσταση στην αρχική και συνεχή κατάρτιση. Τις διακρατικές έρευνες και αναλύσεις που έχουν στόχο να ενισχύσουν την ανάπτυξη των γνώσεων στον τομέα της επαγγελματικής κατάρτισης. 12

Το πρόγραμμα «Νεολαία για την Ευρώπη» Απευθυνόταν σε όλους τους νέους που βρίσκονταν εκτός των δομών της εκπαίδευσης και κατάρτισης. Σκοπός: Η διεύρυνση και η προώθηση των επαφών μεταξύ των νέων στην Κοινότητα, ώστε να συμμετέχουν στην οικοδόμησή της ως ενεργοί και υπεύθυνοι πολίτες. Περιελάμβανε: Ενδοκοινοτικές δραστηριότητες που συμμετέχουν άμεσα οι νέοι, οργανωτές δραστηριοτήτων νεολαίας (ΟΔΝ), συνεργασία των δομών των κρατών-μελών, ανταλλαγή με τρίτες χώρες, πληροφόρηση των νέων και μελέτες σχετικά με τη νεολαία. Θεσπίστηκε στις 14/3/1995 Προϋπολογισμός: 126 εκατ. ecu. ( ) 13

Το πρόγραμμα Tempus II Σκοπός: Η υποστήριξη της αναδιάρθρωσης των συστημάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στις χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης, των δημοκρατιών της πρώην Σοβιετικής Ένωσης και της Μογγολίας εν όψει της προσαρμογής των οικονομικών και κοινωνικών τους συστημάτων στην οικονομία της αγοράς και στην προετοιμασία για την ένταξή τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Θεσπίστηκε: 7/5/1990, 29/4/1993 (Tempus/Phare), 21/11/1996 (Tempus/TACIS) Προϋπολογισμός: 600 εκατ. ecu ( , Tempus/Phare) 70 εκατ. ecu ( , Tempus/TACIS) 14

Βασικές προτεραιότητες του προγράμματος ήταν: Η ανάπτυξη και η μεταρρύθμιση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων στους τομείς προτεραιότητας. Η μεταρρύθμιση των δομών και των ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και της διαχείρισής τους. Η ανάπτυξη της κατάρτισης εξειδίκευσης για να καλυφθεί η ανεπάρκεια δεξιοτήτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, με τη βελτίωση και τη σύσφιξη των δεσμών με τη βιομηχανία. 15

HELIOS II Εντάσσεται στον κοινωνικό τομέα. Αφορούσε: Την ένταξη των ατόμων με ειδικές ανάγκες (ΑμΕΑ) στο σχολείο και στην κοινωνία. Την καταπολέμηση της σχολικής αποτυχίας. Τη βελτίωση της ποιότητας της σχολικής εκπαίδευσης. Την ανάπτυξη στρατηγικών της διά βίου μάθησης. Την εισαγωγή και αξιοποίηση των τεχνολογιών πληροφόρησης και επικοινωνιών στο σχολείο. Την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. 16

Στον πολιτιστικό τομέα εντάσσονται προγράμματα που αφορούν τον πολυεθνικό, πολυπολιτισμικό και πολυγλωσσικό χαρακτήρα του ευρωπαϊκού χώρου με σκοπό την προώθηση της ευρωπαϊκής διάστασης στην εκπαίδευση. Την ενίσχυση της αίσθησης των νέων ότι ανήκουν σε μια Ευρωπαϊκή Κοινότητα και την ανάπτυξη της γνώσης για την Ευρώπη διαμέσου της προώθησης πολιτιστικής και καλλιτεχνικής παιδείας. Τη βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας των ξένων γλωσσών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και στην εισαγωγή της από την προσχολική ηλικία. 17

Την ενίσχυση της ευρωπαϊκής ταυτότητας διαμέσου του εθελοντισμού και της διάδοσης της ευρωπαϊκής εθελοντικής υπηρεσίας των νέων. Την ανάπτυξη συνεργασίας στον τομέα της πληροφόρησης σε θέματα που αφορούν τη νεολαία. Την καταπολέμηση του ρατσισμού και της ξενοφοβίας (διαπολιτισμική εκπαίδευση). 18

Βιβλιογραφία Πασιάς. Γ. Κ. ( 2006 ). Ευρωπαϊκή Ένωση και εκπαίδευση. Θεσμικός λόγος και εκπαιδευτική πολιτική ( ). Αθήνα : Gutenberg 19

20