Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

28 Νοεμβρίου 2011 Aθήνα, ξενοδοχείο Παρκ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "28 Νοεμβρίου 2011 Aθήνα, ξενοδοχείο Παρκ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΘΕΜΑΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΤΙΚΤΥΠΟ ΤΟΥ ERASMUS σε ΘΕΣΜΙΚΟ & ΑΤΟΜΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
28 Νοεμβρίου 2011 Aθήνα, ξενοδοχείο Παρκ «Η επιρροή των Εντατικών Προγραμμάτων στα ελληνικά ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης» Eλίνα Μαυρογιώργου, IKY Εθνική Μονάδα L.L.P. /Erasmus

2 Για ποιους λόγους είναι απαραίτητα τα Εντατικά Προγράμματα σε Ευρωπαϊκό επίπεδο;
Γιατί αποτελούν κατάλληλη επιλογή; Ποιοι γενικοί/ειδικοί στόχοι του ERASMUS συνδέονται με τα Εντατικά Προγράμματα;

3 Γενικοί στόχοι του Προγράμματος Δια Βίου Μάθηση
Ενίσχυση των ανταλλαγών, της συνεργασίας και της κινητικότητας μεταξύ των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ώστε να καταστούν παγκόσμιο σημείο αναφοράς ως προς την ποιότητα

4 Γενικοί στόχοι Προγράμματος Δια Βίου Μάθηση
η συνδρομή στη βελτίωση της ποιότητας, της ελκυστικότητας και της πρόσβασης σε ευκαιρίες για διά βίου μάθηση στα κράτη μέλη· η ενίσχυση της συμβολής της διά βίου μάθησης στην κοινωνική συνοχή, στην ενεργό συμμετοχή στα κοινά, στον διαπολιτισμικό διάλογο, στην ισότητα των φύλων και στην προσωπική ολοκλήρωση του ατόμου· η συνδρομή στην προώθηση της δημιουργικότητας και του επιχειρηματικού πνεύματος η προώθηση της εκμάθησης γλωσσών και της γλωσσικής ποικιλομορφίας· η υποστήριξη της ανάπτυξης καινοτόμου περιεχομένου, υπηρεσιών, παιδαγωγικών μεθόδων και πρακτικής για τη διά βίου μάθηση με βάση τις τεχνολογίες της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ)· η υποστήριξη της πραγμάτωσης του ευρωπαϊκού χώρου εκπαίδευσης για τη διά βίου μάθηση· -

5 Γενικοί Στόχοι Προγράμματος Δια Βίου Μάθηση (2)
η ενίσχυση του ρόλου της διά βίου μάθησης στη συνειδητοποίηση της ιδιότητας του ευρωπαίου πολίτη, με βάση την κατανόηση και τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της δημοκρατίας και την ενθάρρυνση της ανοχής και του σεβασμού προς τους άλλους λαούς και πολιτισμούς· η προώθηση της συνεργασίας για τη διασφάλιση της ποιότητας σε όλους τους τομείς της εκπαίδευσης και της κατάρτισης στην Ευρώπη· η ενθάρρυνση της βέλτιστης χρήσης των αποτελεσμάτων, των καινοτόμων προϊόντων και των διαδικασιών και η ανταλλαγή ορθών πρακτικών στους τομείς που καλύπτει το πρόγραμμα διά βίουμάθησης, προκειμένου να βελτιωθεί η ποιότητα της εκπαίδευσης και της κατάρτισης.

6 Επιχειρησιακοί στόχοι ERASMUS
υποστήριξη της δημιουργίας του ευρωπαϊκού χώρου της Ανώτατης εκπαίδευσης· η ενίσχυση της συμβολής της Ανώτατης εκπαίδευσης και της προηγμένης επαγγελματικής εκπαίδευσης στη διαδικασία της καινοτομίας. βελτίωση της ποιότητας και αύξηση του αριθμού των σπουδαστών και του διδακτικού προσωπικού σε ολόκληρη την Ευρώπη, Ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ ιδρυμάτων Ανώτατης εκπαίδευσης στην Ευρώπη·

7 Επιχειρησιακοί στόχοι του Προγράμματος ERASMUS (2)
η βελτίωση της ποιότητας και η ποσοτική αύξηση της συνεργασίας μεταξύ ιδρυμάτων Ανώτατης εκπαίδευσης και επιχειρήσεων· η διευκόλυνση της ανάπτυξης καινοτόμων πρακτικών στην Ανώτατη εκπαίδευση και η διάδοσή τους, συμπεριλαμβανομένης της διάδοσης από τη μία συμμετέχουσα χώρα σε άλλες· η υποστήριξη της ανάπτυξης καινοτόμου περιεχομένου, υπηρεσιών, παιδαγωγικών μεθόδων και πρακτικής για τη δια βίου μάθηση με βάση τις ΤΠΕ. -

8 Eυρώπη 2020 Ατζέντα για νέες δεξιότητες και θέσεις εργασίας «New skills for new jobs»
Στόχος : διευκόλυνση των ατόμων όσον αφορά την απόκτηση των κατάλληλων δεξιοτήτων και ικανοτήτων και τη χρήση τους σε κατάλληλες θέσεις εργασίας. Πρόβλεψη σχετικά με τις δεξιότητες που θα απαιτηθούν στο μέλλον Παροχή βοήθειας ώστε οι ενδιαφερόμενοι να αναπτύξουν τις εν λόγω δεξιότητες μέσω εκπαίδευσης και κατάρτισης.

9 Στόχος της πρωτοβουλίας:
ΕΥΡΩΠΗ Εμβληματική πρωτοβουλία «Νεολαία σε κίνηση» Youth on the move Στόχος της πρωτοβουλίας: ενίσχυση των επιδόσεων και της ελκυστικότητας των ιδρυμάτων Aνώτατης εκπαίδευσης της Ευρώπης σε διεθνές επίπεδο Βελτίωση της συνολικής ποιότητας σε όλα τα επίπεδα εκπαίδευσης και κατάρτισης στην ΕΕ, Συνδυασμός αριστείας και ισότητας Προώθηση της κινητικότητας των σπουδαστών και των εκπαιδευομένων Βελτίωση της θέσης των νέων στον τομέα της απασχόλησης

10 Ο αντίκτυπος των Εντατικών Προγραμμάτων
3 άξονες Φοιτητές – Καθηγητές - Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης Βασικοί στόχοι: Ενίσχυση κινητικότητας, καινοτομία, δημιουργικότητα, χρήση τεχνολογίας πολυμέσων, αναγνώριση, πολυεθνική συνεργασία, διαπολιτισμικός διάλογος, προσωπική εξέλιξη, απασχολησιμότητα, εκμάθηση ξένων γλωσσών, κοινωνική ενσωμάτωση Μακροπρόσθεσμοι στόχοι :διαφάνεια και συγκρισιμότητα των προσόντων/τίτλων σπουδών Ανάπτυξη μιας κοινής επιστημονικής γλώσσας Μετεξέλιξη προγραμμάτων σπουδών (Curricular reform), ώστε να ανταποκρίνονται στις νέες ανάγκες

11 Ο αντίκτυπος στα Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης
-Εργαλείο προώθησης της κινητικότητας Ιinternationalization at home” Δυνατότητα σε φοιτητές να μετακινηθούν για μικρό διάστημα Ενθάρρυνση φοιτητών για συμμετοχή σε κλασσική κινητικότητα ERASMUS Επέκταση δικτύων συνεργασίας μεταξύ ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης -Ενίσχυση εμπιστοσύνης μεταξύ των ιδρυμάτων εταίρων -Δημιουργία νέων συνεργασιών -Αναγνωρισιμότητα του ιδρύματος στο εξωτερικό Ένταξη του ΙΡ στο πρόγραμμα σπουδών – εκσυγχρονισμός προγραμμάτων σπουδών Επιρροή στις διαδικασίες αναγνώρισης (χρήση ECTS)

12 Αντίκτυπος στους διδάσκοντες
Διεθνής ομάδα διδασκόντων : σύγκριση μεταξύ διαφορετικών μεθόδων διδασκαλίας/ διαφορετικής κουλτούρας μεταξύ ιδρυμάτων/διαφορετικού προγράμματος σπουδών, ανταλλαγή καλών πρακτικών, ανάπτυξη δημιουργικού πνεύματος Ανταλλαγή απόψεων με φοιτητές/καθηγητές : αμφίδρομη μάθηση Βελτίωση επαγγελματικής εμπειρίας καθηγητών -Διδασκαλία σε ξένη γλώσσα : προσθέτει κύρος -Spin-offs :δημοσιεύσεις / εκδόσεις/ ανακοινώσεις σε διεθνή συνέδρια/ ερευνητικά σχέδια

13 Αντίκτυπος στις διδακτικές μεθόδους
Επιτρέπει στους καθηγητές να ρισκάρουν, να δοκιμάσουν κάτι καινούργιο, “think outside the box” Θεωρία + ομάδες εργασίας Kαινοτομία: Εργαστήρια/ εργασίες πεδίου Ασκήσεις σε πραγματικές συνθήκες/ ανάλυση πραγματικών περιπτώσεων Χρήση τεχνολογίας πολυμέσων :Web based platforms, E- learning platform, E-visualization platforms, Facebook, Skype, Moodle /Optima/ Wikis/ Second Life, IP Project websites Ταχύτερος τρόπος απόκτησης γνώσης Εργασία σε πολυεθνική τάξη: διαπολιτισμική εκπαίδευση Ανάπτυξη δεξιοτήτων των φοιτητών (soft skills)

14 Οφέλη για τους φοιτητές
Σημαντική επιρροή σε μεταπτυχιακούς- διδακτορικούς φοιτητές : απόκτηση ειδικών γνώσεων Οι φοιτητές αποκτούν γνώσεις σχετικά με τον τομέα σπουδών τους, με σχετικά αντικείμενα σπουδών, με τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα τους Βελτίωση γνώσης ξένων γλωσσών Επαγγελματισμός (δεν διαλέγεις με ποιους θα εργαστείς) Εντατική και εις βάθος εργασία Δημιουργική σκέψη Βελτίωση αυτοεκτίμησης Δικτύωση: περισσότερες ευκαιρίες για σπουδές στο εξωτερικό Διαπολιτισμική εκπαίδευση: εργασία σε πολυεθνικές ομάδες, απελευθέρωση από τα στερεότυπα

15 Μακροπρόθεση επιρροή των Εντατικών Προγραμμάτων
IP : Έναυσμα για ευρύτερη συνεργασία, δημιουργία δικτύων, ερευνητικών σχεδίων, μεταπτυχιακών προγραμμάτων, εκσυγχρονισμός προγραμμάτων σπουδών -Διπλά/κοινά μεταπτυχιακά προγράμματα - Σχέδια Ανάπτυξης Προγραμμάτων σπουδών (CD) - Μεταπτυχιακά Erasmus Mundus -Σχέδια συνεργασίας μεταξύ Ε.Ε. -Καναδά -FP7 Πρόγραμμα πλαίσιο

16 ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!


Κατέβασμα ppt "28 Νοεμβρίου 2011 Aθήνα, ξενοδοχείο Παρκ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google