Λειτουργία, ευθύνες και αρμοδιότητες ΠΕΑΠΖ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΟΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ» Διατμηματικό μάθημα δράσης
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΑΡΧΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ ΜΟΝΑΔΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΔΙΑΡΘΡΩΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ (ΕΚΤ- ΕΤΠΑ) ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ ΕΛΕΓΧΟΙ ΠΡΑΞΕΩΝ /
Ισχυρισμοί διατροφής και υγείας Παρόν και μέλλον Βασίλης Μαθιουδάκης
1 “Ανάπτυξη και Εφαρμογή Ολοκληρωμένου Συστήματος για τον Έλεγχο και την Παρακολούθηση των Μονάδων Επεξεργασίας Αστικών Λυμάτων στην Κύπρο, COMWATER” (Δεκέμβριος.
Αθήνα, Ιούνιος 2014 Nέο Πρόγραμμα 2 Το «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» σήμερα  Από τον Οκτώβριο του 2010 δημοσιεύονται στο όλες οι πράξεις.
1 Περιβαλλοντική ευθύνη αναφορικά με την πρόληψη και αποκατάσταση περιβαλλοντικής ζημίας: Προβληματισμοί σε σχέση με την εφαρμογή των διατάξεων της Οδηγία.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2011.
Πιλοτική λειτουργία ψηφιακής πλατφόρμας για τις διαδικασίες περιβαλλοντικής αδειοδότησης έργων και δραστηριοτήτων στην Περιφέρεια Κρήτης Πιλοτική λειτουργία.
Πολιτικές και θεσμικό πλαίσιο για την ελευθερία & ανεξαρτησία των μέσων ενημέρωσης Η επίγεια ψηφιακή τηλεόραση στην Ελλάδα: Νομικά ζητήματα και προκλήσεις.
ΚΥΑ «Μέτρα για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και την εξοικονόμηση ενέργειας στο δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα»
Στρατηγική & Σχέδιο Δράσης για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση ---- Εναρμόνιση με την Ψηφιακή Στρατηγική της Χώρας Υπουργείο Διοικητικής.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΧΑΝΙΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΥΤΙΚΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟ ΑΘΗΝΑΙΩΝ συμπαραστάτης του δημότη και της επιχείρησης.
Περιβαλλοντική Πιστοποίηση Λιμένων
ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ (ΕΣΗΔΗΣ)
Δικαιοσύνη και Χρηματιστηριακή Νομοθεσία ΝΕΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ Α.Ο. ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΜΑΜΜΩΝΑΣ.
Ε.Ε.Δ.Ε - Κ.Ε.Δ.Κ.Ε. – Ι.Μ.Δ.Δ.Α. « Το Μεταβατικό Σύστημα επιβεβαίωσης της διαχειριστικής επάρκειας των Ο.Τ.Α. » Εισηγητής: Γούπιος Γιάννης Δ/ντής Ανάπτυξης.
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΑΡΚΩΝ» Σύγχρονες υποδομές για μία ανταγωνιστική βιομηχανία 4 Αυγούστου 2009.
ΟΔΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΒΙΤ ΣΤΟ ΕΣΠΑ
Νέος Επενδυτικός Νόμος Ανάπτυξη στην πράξη – Απάντηση στην κρίση
Ορθές Πρακτικές Διανομής Φαρμάκων
Ετήσια Συνάντηση Ανασκόπησης της Υλοποίησης έτους 2013 Αθήνα, 28 Μαρτίου 2014 ΘΕΜΑ: Αξιολόγηση Ε.Π. «Διοικητική Μεταρρύθμιση »
ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΙΕΚΕΜ ΤΕΕ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ &
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΟΔΗΓΙΑ 2001/42/ΕΚ
Δημόσια διαβούλευση Επιχειρησιακού Σχεδίου για τα έτη
Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις
ΑΘΗΝΑ, 15 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2008 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ, ΕΛΕΓΧΟΣ & ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ,ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΩΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ ΠΡΟΓ/ΚΗΣ.
Η εξοικονόμηση ενέργειας μαζί με την προώθηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, είναι οι δύο καινούριες συνιστώσες της ενεργειακής πολιτικής της χώρας.
Υ.Α /2007 Κανονισμός (ΕΚ) 852/2004, Κεφάλαιο ΧΙΙ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΤO YΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ 3 Βήματα προς όφελος του Πολίτη.
Ευάγγελος Ευθυμιάδης Δρ. Χημικός Μηχανικός
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007 – 2013
ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΑΕΙΦΟΡΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ – ΔΡΑΣΕΙΣ ΔΙΑΔΟΣΗΣ Βασιλική Μίσσα ΕΠΤΑ ΕΠΕ 5η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 11 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2008.
Αθήνα, Τρίτη 19 Φεβρουαρίου η ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΤΟΥ Ε.Π. «Ψηφιακή Σύγκλιση» Κριτήρια Επιλογής Πράξεων του Ε.Π. «Ψηφιακή Σύγκλιση»
Υπό την αιγίδα του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών Σε συνεργασία με: την Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων και την Ένωση Εισαγγελέων Ελλάδος 4 ο Τριήμερο.
Επαγγελματική Αστική Ευθύνη Διαμεσολαβητών 29/5/2014 Μάνος Δημήτριος.
Η Εναλλακτική Διαχείριση ΑΕΚΚ στην Ελλάδα
ΑΘΗΝΑ 8 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2005 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ η ΕΠΙΤΡΟΠΗ.
13o GREEK ICT FORUM ( ) Ενότητα 2: «Ψηφιακή Στρατηγική και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση // Έργα και Υπηρεσίες» Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση στην Ελλάδα.
Εθνική Πολιτική για την αξιοποίηση των Ορυκτών Πρώτων Υλών
1 3rd International forum Mineral Resources in Greece: A Driving Force for Economic Development Εξορυκτικές δραστηριότητες & Τοπικές Κοινωνίες. Περιθώρια.
Κοινωνία της Πληροφορίας ΑΕ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΝΕΑ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ. Ν / : Περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων και δραστηριοτήτων, ρύθμιση αυθαιρέτων σε συνάρτηση με δημιουργία περιβαλλοντικού.
Εφαρμογή του νόμου 4262/2014.  Η μεταρρύθμιση απλοποιεί τις διαδικασίες αδειοδότησης  Με την Υπουργική Απόφαση του ΥΠΑΑΝ: ◦ Καταργούνται άδειες που.
Διεύθυνση Περιβάλλοντος & Χωρικού Σχεδιασμού
Η αξιολόγηση του διευθυντή από τον σχολικό σύμβουλο ΠΔ 152/ΦΕΚ 240, Τ. Α΄/ , άρθρα 3,4,6,10,16,17 ΥΑ 10940/
Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών Αποτελεσματική Διαχείριση στην 4η Προγραμματική Περίοδο 2007 – 2013.
1 Διαβούλευση για τον Εθνικό Αναπτυξιακό Σχεδιασμό ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ, ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ & ΕΛΕΓΧΟΥ Κωνσταντίνος Κοκκινοπλίτης 5 Οκτωβρίου 2006.
ΒΟΛΟΣ 21/03/ Νέα νομοθεσία χημικών Reach – πρώτη φάση εφαρμογής Δημήτρης Τσίχλης Δ/νση Περιβάλλοντος Γ.Χ.Κ.
1 ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗΣ 2008 Αθήνα, 18 Μαρτίου 2009 ΘΕΜΑ: ΘΕΜΑ: Πρόοδος του Ε.Π. «Διοικητική Μεταρρύθμιση »
ΑΘΗΝΑ 5 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2006 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΠΑΝ ΣΤΟ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΑΠΕ
GREEK ICT FORUM: ΕΤΗΣΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Υλοποίηση πράξεων με Ίδια Μέσα Υπόδειγμα Απόφασης Υλοποίησης με ίδια μέσα ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονίας - Θράκης ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ.
Νέοι Οργανισμοί Υπουργείων. Στόχοι Αναδιοργάνωσης Η αποτελεσματικότερη λειτουργία της Κεντρικής Διοίκησης λαμβάνοντας υπόψη τους περιορισμένους δημόσιους.
Περιβαλλοντική Νομοθεσία 1. Νόμος 1650/86 Για την προστασία του Περιβάλλοντος.
Ελληνικά Ταχυδρομεία Α.Ε. Χρήστος Βαρσάμης Διευθύνων Σύμβουλος Ρυθμιστικό Πλαίσιο Ταχυδρομικής Αγοράς – Ρόλος της Ε.Ε.Τ.Τ. 1.
EE : Διαχείριση κινδύνων Ενσωμάτωση σε διάφορες πολιτικές –Πολιτική συνοχής –Μεταφορές & ενέργεια –περιβάλλον –Προστασία Κρίσιμων υποδομών –ΒΑΜΕ –Διαχείριση.
Ε.Ε.ΚΟΥΣΚΟΥΝΑ.
Ο ρόλος της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης στην προστασία του Περιβάλλοντος και στην εφαρμογή της αρχής «o ρυπαίνων πληρώνει» στο ευρωπαϊκό πλαίσιο Παντελίτσα.
Περιβαλλοντική Νομοθεσία
«Επιχειρηματικό Περιβάλλον & Αδειοδότηση Επιχειρήσεων»
Προγραμματική Περίοδος
Η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡIΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Παντείου Πανεπιστημίου
Ψηφιακά Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Λειτουργία, ευθύνες και αρμοδιότητες ΠΕΑΠΖ ΕΙΣΗΓΗΣΗ Περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων Α2 κατηγορίας μετά τις πρόσφατες νομοθετικές ρυθμίσεις Λειτουργία, ευθύνες και αρμοδιότητες ΠΕΑΠΖ ΕΜΜ. ΜΑΥΡΑΚΗ ΧΗΜΙΚΟΣ ΜΗΧ/ΚΟΣ MSc ΔΝΤΗΣ ΔΝΣΗΣ ΠΕΧΩΣ Α.Δ.Κ. 4 ΙΟΥΝΙΟΥ 2014 – Πνευματικό Κέντρο Χανίων

Περιβαλλοντικη αδειοδοτηση ν. 4014/11 Η περιβαλλοντική αδειοδότηση είναι κορυφαία διαδικασία Επηρεάζει άμεσα και έμμεσα το σύνολο των παραγωγικών τάξεων (αφορά σχεδόν όλες τις οικονομικές δραστηριότητες) το δημόσιο (έργα υποδομών) το σύνολο των πολιτών αφού σχετίζεται με την προστασία του περιβάλλοντος. Σημαντικές αλλαγές που εξειδικεύουν, βελτιώνουν και καθιστούν περισσότερο ρεαλιστικό τον τρόπο αδειοδότησης μετά το 2011

Τι πετύχαμε με τον νέο τροπο αδειοδοτησησ Καλύτερη ποιότητα περιβ/κών όρων Μεγαλύτερη ασφάλεια δικαίου Μείωση του διοικητικού φόρτου Εξάλειψη διπλών αδειοδοτήσεων Βελτίωση της ποιότητας των μελετών Δραστική αλλαγή και ενδυνάμωση των περιβ/κών ελέγχων με ρητή υποχρέωση τακτικών και περιοδικών ελέγχων Καλύτερη περιβ/κή προστασία και απλούστευση των γραφειοκρατικών διαδικασιών

Καλυτερη ποιοτητα περιβαλλοντικων ορων Σαφής καθορισμός του περιεχομένου των ΑΕΠΟ (Υ.Α. 48963 ΦΕΚ 2703 Β΄2012) Σαφή περιγραφή του αδειοδοτημένου αντικειμένου Προσδιορισμό των απαιτουμένων ελέγχων σε τακτά χρονικά διαστήματα Υποχρεώσεις ενημέρωσης προς Υπηρεσίες και φορείς για τα παραγόμενα απόβλητα μέχρι την τελική διάθεση Σύσταση και λειτουργία του ΠΕΣΠΑ βάσει του Ν. 4042/2012 ΦΕΚ 24 Α΄ άρθρο 55 Εξέταση της τεκμηρίωσης της διαφωνίας με την αδειοδότηση ενός έργου ή μιας δραστηριότητας Ταχύτητα στη λήψη απόφασης Εξέταση λειτουργίας υφιστάμενων έργων

Μεγαλυτερη ασφαλεια δικαιου Μεγαλυτερη ασφαλεια δικαιου Πλήρης ηλεκτρονική διαχείριση της διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης. Λειτουργία δικτυακού τόπου ανάρτησης ΑΕΠΟ (Υ.Α. 21398/ ΦΕΚ 1470 Β΄/2012 η οποία ενεργοποίησε το άρθρο 19α του Ν. 4014/11) Κατάταξη όλων των έργων σε υποκατηγορίες Α1, Α2 & Β ΚΥΑ οικ. 3137/191/Φ.15 ΦΕΚ 1048 Β΄ 2012 - Αντιστοίχηση των κατηγοριών των βιομηχανικών και βιοτεχνικών δραστηριοτήτων με τους βαθμούς όχλησης Επιδιώκεται η μείωση των έργων και δραστηριοτήτων που απαιτούν περιβαλλοντική αδειοδότηση και η κατάταξή των σε κατηγορίες βαρύτητας (κριτήρια της σχετικής Ευρωπαϊκής Οδηγίας).

Μεγαλυτερη ασφαλεια δικαιου & ΕΡΓΑ Β Η κατηγορία Β (μικρές επιχειρήσεις και δραστηριότητες) απαιτεί περιβαλλοντική έκθεση και όχι περιβαλλοντική αδειοδότηση (μείωση της τάξης των 10.000 € για τις μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις και της τάξης των 1.000 € για τις μικρές) Δραστική μείωση του κόστους αδειοδότησης και αύξηση του κόστους συμμόρφωσης των επιχειρήσεων Όφελος για τις Μικρο-Μεσαίες Επιχειρήσεις : Μείωση του χρόνου αδειοδότησης με την κατάργηση της διαδικασίας εκπόνησης ΜΠΕ και απαλλαγή από το σχετικό κόστος Υποχρέωση σύνταξης της απόφασης έγκρισης Π.Ο. ανεξαρτήτως του εάν έχουν γνωμοδοτήσει όλοι οι συναρμόδιοι φορείς, εντός του προβλεπόμενου χρόνου. Ανταποδοτικά τέλη και τέλη για την περιβαλλοντική αδειοδότηση προς το Πράσινο Ταμείο δεν έχει εξειδικευθεί

Μειωση του διοικητικου φορτου Μειωση του διοικητικου φορτου Δραστική μείωση των μελετών με την κατάργηση ουσιαστικά της κατηγορίας Β3 και Β4 Οι ρυθμίσεις οδήγησαν άμεσα στον υποδεκαπλασιασμό των ΜΠΕ που διεξάγονται ετησίως (κάτω από 2.000 αντί των άνω των 21.500) και στη μείωση του μέσου χρόνου από 20 μήνες σε λιγότερο από 10 μήνες Δημιουργία μητρώου πιστοποιημένων αξιολογητών ΜΠΕ και μητρώου περιβαλλοντικών ελεγκτών. (Δεν έχει ακόμη ενεργοποιηθεί) Απαλλαγή του δημοσίου από αντιπαραγωγικές γραφειοκρατικές διαδικασίες. Ηλεκτρονική υποβολή της μελέτης Π.Ο. και αύξηση στα δέκα (10) έτη της διάρκειας ισχύος των Π.Ο. και παράταση ισχύος των ήδη αδειοδοτημένων.

ΕΞΑΛΕΙΨΗ ΔΙΠΛΩΝ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΕΩΝ ΕΞΑΛΕΙΨΗ ΔΙΠΛΩΝ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΕΩΝ Μείωση των απαιτούμενων δικαιολογητικών (Κατάργηση της άδειας διάθεσης λυμάτων, της άδειας επαναχρησιμοποίησης των επεξεργασμένων λυμάτων, της πράξης χαρακτηρισμού μιας δασικής έκτασης, της προέγκρισης χωροθέτησης) Κατάργηση της διαδικασίας των κατατάξεων όπως προβλεπόταν για τα έργα κατηγορίας Β3. Οι παραπάνω ρυθμίσεις είχαν σαν αποτέλεσμα την Μείωση της γραφειοκρατίας και την επιτάχυνση των διαδικασιών με παράλληλα ουσιαστικότερη προστασία του περιβάλλοντος Απλοποίηση της αδειοδότησης με βελτίωση της ανταγωνιστικό-τητας των επιχειρήσεων αφού μειώνεται το κόστος και ο χρόνος αδειοδότησης

ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ Σαφής καθορισμός του περιεχομένου των ΜΠΕ με την θέσπιση προδιαγραφών ανά είδος έργου και κατηγορία μελέτης (ΚΥΑ οικ. 170225 / ΦΕΚ 135 Β΄ 2014) και Των απαιτουμένων δικαιολογητικών ανά υποκατηγορία (Α1 ή Α2) και ανά ομάδα έργων / δραστηριοτήτων Αξιολόγηση των μελετών από σώμα πιστοποιημένων αξιολογητών (ιδιωτών) επικουρικά των Υπηρεσιών (δεν έχει ενεργοποιηθεί) Ενημέρωση του κοινού με νέο τρόπο (ΚΥΑ 1649/45 ΦΕΚ 45Β΄2014) όπου εξειδικεύονται οι διαδικασίες γνωμοδοτήσεων και ο τρόπος ενημέρωσης του κοινού και της συμμετοχής του Πληρέστερη εφαρμογή των απαιτήσεων των ΜΠΕ Β΄ κατηγορίας με τη δημοσίευση των Υ.Α. για τις Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις. Ειδική Οικολογική Αξιολόγηση έργων τύπου Β΄ (ΦΕΚ 2436 Β΄ 2013) (για τα έργα τύπου Α΄ έχει ενσωματωθεί στην ΚΥΑ των προδιαγραφών των ΜΠΕ και αρχίζει η εφαρμογή της από το Φεβρουάριο του 2015) με τρόπο σαφή και συγκεκριμένο για τις περιοχές προστασίας

ενδυναμωση των περιβ/κων ελεγχων Ισχυροποιούνται οι ελεγκτικοί μηχανισμοί και ενδυναμώνεται ο ρόλος της ΕΥΕΠ. Όλα τα έργα θα υπόκεινται σε τακτικές και έκτακτες επιθεωρήσεις με βάση ετήσιο εθνικό πρόγραμμα Η αυστηρότητα των υπηρεσιών εξαντλείται στον ex ante έλεγχο μέσω των ΜΠΕ και παραβλέπει τον ex post έλεγχο Μελετητές μετατοπίζουν το επαγγελματικό τους ενδιαφέρον προς τους ελέγχους λόγω της μείωσης του όγκου των ΜΠΕ Θεσπίζονται αποτρεπτικές, αποτελεσματικές και αναλογικές κυρώσεις, με σκοπό τη διασφάλιση της αποτελεσματικής ποινικής προστασίας του περιβάλλοντος με τον Ν. 4042/12

Συναρμοδια υπουργεια και φορεις Υπ. Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης - θέσπιση της ηλεκτρονικής διαχείρισης της διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης Υπ. Οικονομικών για τον καθορισμό των τελών και τη λειτουργία του μητρώου πιστοποιημένων αξιολογητών ΜΠΕ ΣΕΒ, ΤΕΕ, ΣΕΒΙΑΝ, ανεξάρτητοι μελετητές, η Ε. Επιτροπή, Υπουργεία Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Τουρισμού και Πολιτισμού, μεγάλες επιχειρήσεις όπως η ΔΕΗ, τα ΕΛΠΕ, μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι Μ.Κ.Ο.

Οδηγια 2004/35/ΕΚ «Περιβαλλοντική ευθύνη για την πρόληψη και την αποκατάσταση των ζημιών στο περιβάλλον» Τίθενται σε πλήρη εφαρμογή οι βασικές αρχές "Ο ρυπαίνων πληρώνει" και η της "Περιβαλλοντικής Ευθύνης" Το περιβάλλον καθίσταται «αξία» - αντιμετωπίζεται ως αυτοτελώς προστατευόμενο αγαθό και αξιολογείται με νέα δεδομένα κριτήρια Η πρόληψη και αποκατάσταση της ζημιάς δεν θα βαρύνει πλέον τους φορολογούμενους

ΒασικοΙ στΟχοι τηΣ ΟδηγΙαΣ Εγκαθίδρυση ενός διοικητικού συστήματος ελέγχου που παρέχει εξουσία στις δημόσιες αρχές να επεμβαίνουν προληπτικά και κατασταλτικά (αλλά όχι ποινικά) Επιτάχυνση του ρυθμού συμμόρφωσης (εξακολουθούν να είναι πολύ αργοί) με την ανάληψη του κόστους από τον ρυπαντή Ώθηση των ιθυνόντων να επαναπροσδιορίσουν τις επιπτώσεις των σημερινών μη βιώσιμων προτύπων ανάπτυξης και του κόστους που προκαλούν στο περιβάλλον

Π.Δ. 148 / 2009 Διαμορφώνονται νέες συνθήκες και πρακτικές στη βάση της «ευθύνης» η οποία λειτουργεί συμπληρωματικά με την κλασσική , νομική αστική ευθύνη (liability) Καθορίζονται μέτρα, όροι και διαδικασίες ώστε κάθε φορέας εκμετάλλευσης να λαμβάνει μέτρα πρόληψης ή αποκατάστασης για ζημιές που έγιναν μετά την 30/4/2007 Εάν ο φορέας δεν ανταποκρίνεται λαμβάνει μέτρα η Διοίκηση με την αντίστοιχη επιβάρυνση του φορέα Καθιερώνει ένα σύστημα προληπτικό και αποκαταστατικό

ΒασικΕΣ ενΕργειεΣ για τη λειτουργΙα τηΣ ΠΕΑΠΖ Ισχυροποίηση των μηχανισμών παρακολούθησης και ελέγχου τήρησης των Π.Ο. (πρόληψη) Συγκρότηση της ΠΕΑΠΖ και σύνδεσή της με το ΣΥΓΑΠΕΖ με παράλληλη ενεργοποίηση όλων των συμμετεχόντων μελών της Έγκαιρη ανάθεση μελετών και ερευνών για των προσδιορισμό των δράσεων πρόληψης και αποκατάστασης από τον Γ.Γ. Διαδικασίες εντοπισμού του φορέα που προκάλεσε την περιβαλλοντική ζημιά και ο καταλογισμός της ευθύνης

Ο εντοπισμός του υπεύθυνου που προκάλεσε την περιβαλλοντική ζημιά ΑντικεΙμενο τηΣ ΠΕΑΠΖ Ο προσδιορισμός των δράσεων σε επίπεδο πρόληψης ή λήψης των αναγκαίων μέτρων αποκατάστασης Ο εντοπισμός του υπεύθυνου που προκάλεσε την περιβαλλοντική ζημιά Ο φορέας επιβαρύνεται με τις δαπάνες εκτός εάν αποδειχθεί ότι Δεν ενήργησε με δόλο Είχε προβλεφθεί ρητά στην έγκριση που του χορηγήθηκε από Δημόσια Αρχή ενώ τηρούνταν οι Π.Ο. που προβλεπόταν Το γεγονός που προκάλεσε την περιβαλλοντική ζημιά δεν μπορούσε να προβλεφθεί Αίτημα προς το Πράσινο Ταμείο για χρηματοδότηση μελετών και έργων αποκατάστασης Οι δαπάνες προσδιορίζονται με απόφαση των Υπουργών ΠΕΚΑ και Οικονομικών μετά από εισήγηση του Γ.Γ.

Διαδικασιεσ εξετασησ θεματων πεαπζ Η αίτηση για ανάληψη δράσης συνοδεύεται από σχετικές πληροφορίες και στοιχεία που τεκμηριώνουν επαρκώς τους ισχυρισμούς για την Π.Ζ. Με απόφαση του Γενικού Επιθεωρητή Περιβάλλοντος γίνεται αποδεκτό το σχετικό αίτημα για ανάληψη δράσης και καταλογίζεται η περιβαλλοντική ευθύνη του φορέα. Διαβιβάζεται στην αρμόδια αρχή για να αναλάβει δράσεις για την πρόληψη ή την αποκατάσταση της Π.Ζ. Οι καταγγέλλοντες μπορούν να χρησιμοποιούν τα ένδικα μέσα που τους παρέχει το ισχύον δίκαιο έναντι της Ε.Υ.Ε.Π. για πράξεις ή παραλείψεις της.

ΠροστασΙα του περιβΑλλοντοΣ μέσω του ποινικοΥ δικαΙου Δεν προβλέπει διοικητικές ή ποινικές κυρώσεις - προβλέπονται από άλλες νομοθεσίες και επιβάλλονται από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς μετά από επιθεωρήσεις. Παρέχεται η δυνατότητα στον διοικητικό ή ποινικό δικαστή να παρεμβαίνει για την μη τήρηση της περιβαλλοντικής νομοθεσίας. Πολιτικώς ενάγων μπορεί να παρίσταται το Δημόσιο, ΟΤΑ, ΤΕΕ, ΓΕΩΤΕΕ, Πανεπιστήμια , επιστημονικοί φορείς, δικηγορικοί σύλλογοι, φορείς διαχείρισης προστατευόμενων περιοχών, Μ.Κ.Ο., φυσικά πρόσωπα, ανεξάρτητα εάν έχουν υποστεί περιουσιακή ζημία, προς υποστήριξη της κατηγορίας και μόνο και με αίτημα ιδίως την αποκατάσταση των πραγμάτων στο μέτρο που είναι δυνατή.

ΣΥΣΤΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ Η Τράπεζα δεν μπορεί να χρηματοδοτήσει ένα φορέα χωρίς να γνωρίζει την περιβαλλοντική του επισφάλεια για να μπορεί να προσδιορίσει τους όρους και τις προϋποθέσεις της δανειοδότησης. Έχει δημιουργηθεί μια νέα αγορά για τις ασφαλιστικές εταιρείες για την ασφαλιστική κάλυψη της αστικής ευθύνης των επιχειρήσεων σε σχέση με το περιβάλλον (πολλές επιχειρήσεις έχουν ενταχθεί στο σύστημα οικολογικής διαχείρισης της Ε.Ε., το EMAS). Το ζήτημα της ασφάλισης της περιβαλλοντικής ευθύνης είναι τεχνικά πολύπλοκο και πολυδιάστατο ζήτημα - συνδέεται άμεσα με την εκτίμηση του περιβαλλοντικού κινδύνου.