« ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Η Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρη- ματικότητας » Παρουσίαση: Χ.Α. ΛΑΔΙΑΣ Τμήματος Περιφερειακής Οικονομικής Ανάπτυξης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Η Μονάδα Καινοτομίας & Επιχειρηματικότητας του ΕΑΠ»
Advertisements

«Συμβουλευτική υποστήριξη μικρομεσαίων επιχειρήσεων στο Δήμο Αθήνας σε θέματα επιχειρηματικότητας και συνεργασιών με σκοπό την ενίσχυση της καινοτομίας.
Οι υπηρεσίες της ΔΑΣΤΑ ΑΠΘ και των επιμέρους δομών Καθ. Κυριαζής Πιτιλάκης, Επιστ. Υπεύθυνος ΔΑΣΤΑ ΑΠΘ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού Π.Θ Γέμτος Θεοφάνης Καθηγητής, Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος.
9ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ GREEK ICT FORUM
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2011.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ & ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ Α.Π.Θ.
Καλλιόπη Σωτηράκη Σύμβουλος Σπουδών & Σταδιοδρομίας Λαμία, 02/11/2011
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ TEI ΛΑΜΙΑΣ Ε. Υ. ΔΡ. Θ. ΓΚΑΝΕΤΣΟΣ Άξονας Προτεραιότητας 6 «Αναβάθμιση των συστημάτων αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης και επαγγελματικής.
«Υποστηρίζοντας το μέλλον σου!» - “Supporting your Future” dasta.teilar.gr Δομή Απασχόλησης και Σταδιοδρομίας (Δ.Α.ΣΤΑ.) Τ.Ε.Ι. Λάρισας CAREER AND EMPLOYMENT.
Βιώσιμη Επιχειρηματικότητα στην Αθήνα
Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας ΔΑΣΤΑ Ημερίδα Ενημέρωσης
Οφέλη και Προοπτικές Χρηματοδότησης μέσω Προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ Ροζάννα Σεμερτζιάν Υπεύθυνη Προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ Γραφείο Στήριξης Ερευνητικών & Αναπτυξιακών.
Χαλκιδική 8/9 Ιουλίου 2006 Κ. Κοκκινοπλίτης Συντονιστής Οργανωτικής Γραμματείας Σχεδιασμού & Κατάρτισης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού ΠΡΟΤΥΠΑ.
«ΗΜΕΡΙΔΑ» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΔΑΣΤΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΟΜΩΝ ΤΗΣ ΛΑΜΙΑ 2/11/2011
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΙΔΕΑ
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Στόχοι, μεθοδολογία, διαδικασίες Μιχάλης Μεταξάς Innovatia ΕΠΕ, Σύμβουλος Διαχείρισης Έργου.
1 Η εκπαίδευση ως στρατηγικός παράγοντας ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουρισμού Γεώργιος Δρακόπουλος Γενικός Διευθυντής ΣΕΤΕ Ημερίδα ΟΤΕΚ,
Παρεχόμενες υπηρεσίες από το ΟΠΣ της δομής ΔΑΣΤΑ Ιφιγένεια Φουντά, ημερίδα ΔΑΣΤΑ, Πέμπτη 9 Ιουνίου 2011.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΛΙΒΑΔΕΙΑ 7/12/2011 Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας Γραφείο Διασύνδεσης Τμήμα Περιφερειακής Οικονομικής Ανάπτυξης.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Γραφειο διαςυνδεςης Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης
Η ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας στο Πανεπιστήμιο Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας (Μ.Κ.Ε.) του Α.Π.Θ. ΕΥΓΕΝΙΑ ΠΕΤΡΙΔΟY Καθηγήτρια Μάνατζμεντ,
Η ΔΕΣΜΗ ΣΥΓΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ
Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες στο ΕΚΕΦΕ “Δημόκριτος”
Η ΔΕΣΜΗ ΣΥΓΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Δυνατότητες Ανάπτυξης Καινοτόμων Προϊόντων και Υπηρεσιών στην Περιφέρεια Ηπείρου Βίλλης Μάριος Διευθυντής Ε.ΤΕ.Π.Η. Α.Ε.
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
Δευτέρα 27/04/2009 Ενημερωτική συνάντηση με τα μέλη του Τ.Ε.Ι. & τα Όργανα Διοίκησης ΘΕΜΑ: «Οι Στόχοι, το Φυσικό Αντικείμενο & το Περιεχόμενο της Πρότασης.
ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ - ΣΤΗΡΙΞΗ ΑΝΕΡΓΩΝ στο Ν. ΑΧΑΪΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Παρουσίαση της Πράξης Ενημέρωση των δυνητικών ωφελούμενων και της τοπικής κοινωνίας.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Ημερίδα Σταδιοδρομίας ΔΑΣΤΑ Παρουσίαση του Γραφείου Διασύνδεσης του Πανεπιστημίου Στερεάς Ελλάδας Ημερίδα Σταδιοδρομίας ΔΑΣΤΑ Παρουσίαση του Γραφείου Διασύνδεσης.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Π.Μ.Σ ΔΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Σύνδεση Έρευνας και Παραγωγής – Συνεργασία ΑΕΙ, ΤΕΙ, Ερ. Φορέων με Παραγωγικές Μονάδες, Διοίκηση και Διαχείριση.
Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδος ΔΑΣΤΑ Δημήτριος Π. Παναγιωτόπουλος Αν Καθηγητής, Πανεπιστημίου Αθηνών Αντιπρόεδρος Πανεπιστημίου Στερεάς Ελλάδος.
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΠΡΑΞΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΠΡΥΤΑΝΗΣ.
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΛΗΝΙΔΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ ΚΑΙ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ (ΕΕΔΕΓΕ)
ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ «Ανάπτυξη και προώθηση της νεανικής επιχειρηματικότητας- Έρευνα για την στάση των φοιτητών.
2ο ΕΠΑΛ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Επιχειρησιακό ΠρόγραμμαΕπιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Α΄ ΦΑΣΗ: Στρατηγικός Σχεδιασμός.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ & ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ Α.Π.Θ.
ΤΕΕ/ΤΚΜ Απασχόληση Επιχειρηματικότητα Εβρενογλου Βασίλης Διπλ. Ηλεκτρολόγος Μηχανικός αν. Προϊστάμενος Τμήματος Επαγγελματικών Θεμάτων 1 Δεκεμβρίου 2014.
1 η Συνεδρίαση Επιτροπής Παρακολούθησης ΕΠ Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Τα Βασικά Στοιχεία του ΕΠ.
Πρακτική Άσκηση Τμήματος Μηχανολόγων Μηχανικών Απολογισμός Τμηματικά Υπεύθυνος: Αν. Καθηγητής Γ. Μαρνέλλος Διαχείριση: Κ. Βαφειάδης Ημερίδα Απολογισμού.
Αγρίνιο, 28 Μαρτίου 2012 Ελένη – Αναστασία Κερκεντζέ Υπεύθυνη λειτουργίας ΔΑΣΤΑ.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
Ημερίδα ΔΑΣΤΑ, Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2011 ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ ΔΟΜΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ & ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ (ΔΑΣΤΑ) ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ
Οι θέσεις του Επιμελητηρίου Ρεθύμνης και του Βιοτεχνικού Πάρκου Ρεθύμνης Α.Ε για το Περιφερειακό Πόλο Καινοτομίας Κρήτης Αποτελέσματα ανοικτής διαβούλευσης.
Πρακτική Άσκηση Φοιτητών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Αγρίνιο, 28 Μαρτίου 2012 Επίκουρος Καθηγητής Γεώργιος Κεχαγιάς E.Π. Εκπαίδευση & Δια Βίου Μάθηση ΕΣΠΑ.
Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος Δυτικής Μακεδονίας Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας Regional Operational.
Η Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας Γιώργος Γκωλέτσης Επ. Υπεύθυνος ΜΚΕ Τμήμα Οικονομικών Επιστημών Πανεπιστημίου Ιωαννίνων Αγρίνιο,
Αγορά Εργασίας - Καινοτομία στην Οικονομία της Γνώσης
Βασιλεία Ι. Σινάνογλου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
PROJECT Β! ΛΥΚΕΙΟΥ
B u s i n e s s INDUCTION WEEK 2015 Εισαγωγή στο Πρόγραμμα,
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ-ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΑΓΡΙΝΙΟΥ
ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

« ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Η Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρη- ματικότητας » Παρουσίαση: Χ.Α. ΛΑΔΙΑΣ Τμήματος Περιφερειακής Οικονομικής Ανάπτυξης

•Μονάδα Καινοτομίας και Επιχει- ρηματικότητας του Πανεπιστήμι- ου Στερεάς Ελλάδας. Συστήθηκε με πράξη Υποσύστημα της ΔΑΣΤΑ Στοχεύει: Στην αποτελεσματική σύνδεση του εκπαιδευτικού συστήματος με την αγορά εργασίας. Εισαγωγή

Στοχεύει: Στην καλλιέργεια του επιχειρη ματικού πνεύματος των φοιτητών του ιδρύματος. Η μονάδα είναι μέρος της λειτουργίας της ΔΑΣΤΑ. ΔΑΣΤΑ, Δομή Απασχόλησης και Στα διοδρομίας. Χρηματοδότηση Μονάδας: 1. Ε.Ε. ( Ταμείο ΕΚΤ)

Εισαγωγή 2.Από εθνικούς πόρους: ( Διά του Επιχειρησιακού Προγράμματος Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθη ση του ΕΣΠΑ Άλλα στοιχεία: Η πράξη Μ.Κ.Ε.- Π.Σ.Ε. εντάσσε- ται, στον άξονα προτεραιότητας 6 που έχει την ονομασία :

Εισαγωγή « Αναβάθμιση των συστημάτων αρχι- κής επαγγελματικής εκπαίδευσης και σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας στις δύο Περιφέ- ρειες Σταδιακής Εισόδου ». Συνολικός Προϋπολογισμός: Ευρώ.

ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ: Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ •Το 1957 ο Robert Solow (Ρόμπερτ Σόλοου) σε μια ανάλυση των παραγόντων που επηρεάζουν το εθνικό εισόδημα των ΗΠΑ έδειξε ότι αυτό επηρεαζόταν πολύ περισσότερο από τη νέα τεχνολογία παραγωγής παρά από παράγοντες όπως το κεφάλαιο και η εργασία. •Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τον κυρίαρχο ρόλο που κατέχει η νέα τεχνολογία στην κερδοφορία των επιχειρήσεων, έστρεψε μεγάλο μέρος του ενδιαφέροντος της οικονομικής επιστήμης στην ανάλυση του τρόπου με τον οποίο δημιουργείται νέα τεχνολογία παραγωγής, καθώς και του τρόπου με τον οποίο οι επιχειρήσεις υιοθετούν καινοτομίες.

ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ: Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ •Ο διάσημος αυστριακός οικονομολόγος Joseph Schumpeter ήταν από τους πρώτους που ερεύνησε την έννοια της καινοτομίας και τη διέκρινε από την έννοια της εφεύρεσης. Πιο συγκεκριμένα τώρα, χώρισε τη διαδικασία της καινοτομίας σε τρία βασικά μέρη. •Το πρώτο μέρος περιλαμβάνει τη βασική έρευνα (που συνήθως πραγματοποιείται σε πανεπιστήμια ή σε ανάλογα ερευνητικά εργαστήρια). Το αποτέλεσμα της βασικής έρευνας είναι η εφεύρεση. Ως εφεύρεση ορίζεται η νέα ιδέα ή το νέο σχέδιο που μπορεί να οδηγήσει σε ένα νέο προϊόν ή σε μια βελτίωση σε ένα ήδη υπάρχον προϊόν. •Το δεύτερο μέρος περιλαμβάνει την εφαρμοσμένη έρευνα. Στο στάδιο αυτό, η εφεύρεση μετατρέπεται σε ένα νέο προϊόν ή σε μια νέα διαδικασία παραγωγής, τα οποία μπορούν να διατεθούν στην αγορά. Ουσιαστικά, στο στάδιο αυτό δημιουργείται η καινοτομία. Αυτή ουσιαστικά περιλαμβάνει τη διαδικασία μετατροπής μιας επιτυχημένης ιδέας σε ένα νέο προϊόν ή σε μια νέα διαδικασία παραγωγής.

ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ: Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ Τι είναι η Καινοτομία; Καινοτομία είναι η διαδικασία μετατροπής μιας εφεύρεσης σε προϊόν που θα διατεθεί στην αγορά ή σε μία νέα διαδικασία παραγωγής η οποία οδηγεί σε βελτιώσεις στην παραγωγή του προϊόντος ή της υπηρεσίας με κύρια αποτελέσματα τη μείωση του κόστους παραγωγής, την αύξηση της παραγωγικότητας και τη μείωση του χρόνου παραγωγής μίας μονάδας προϊόντος.

ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ: Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ •Το τρίτο στάδιο περιλαμβάνει τη διάχυση της καινοτομίας στις υπόλοιπες επιχειρήσεις. Με άλλα λόγια οι υπόλοιπες επιχειρήσεις αντιγράφουν το επιτυχημένο προϊόν ή την επιτυχημένη διαδικασία παραγωγής που επιτεύχθηκε με τη χρήση της καινοτομίας. •Τα τρία στάδια της διαδικασίας της καινοτομίας παρουσιάζονται στο παρακάτω σχήμα:

Από την εφεύρεση στην διάχυση σχήμα 1. ΒΑΣΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ( Εφεύρεση ) ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΕΡΕΥΝΑ ( Καινοτομία ) ΔΙΑΧΥΣΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ

ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ: Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ •Η διαδικασία μετάβασης από το ένα στάδιο στο άλλο δεν είναι μηχανική. Για παράδειγμα, δεν είναι εύκολη η μετατροπή μιας εφεύρεσης σε καινοτομία και επίσης πολλές φορές δεν είναι εύκολη η χρήση της καινοτομίας από τους ανταγωνιστές. Στη συγκεκριμένη ενότητα η μεγάλη βαρύτητα θα δοθεί στην ανάλυση της μετάβασης από τη Βασική Έρευνα στην Εφαρμοσμένη Έρευνα, ενώ στην επόμενη παράγραφο θα παρουσιαστεί η μετάβαση από την Εφαρμοσμένη Έρευνα στη Διάχυση της Καινοτομίας. •Η διαδικασία μετάβασης από τη βασική στην εφαρμοσμένη έρευνα –από την εφεύρεση στην καινοτομία– περιλαμβάνει όλα εκείνα τα βήματα που θα μετατρέψουν τη νέα ιδέα σε επιτυχημένο προϊόν. Δεν είναι σίγουρο ότι όλες οι εφευρέσεις μπορούν να γίνουν επιτυχημένες καινοτομίες, ενώ από την άλλη δεν είναι σίγουρο ότι όλες οι επιχειρήσεις μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις καινοτομίες.

ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ: Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ •Παράδειγμα, Το αεροπλάνο ανακαλύφθηκε στις αρχές του 20ου αιώνα στις Ηνωμένες Πολιτείες. Οι αδερφοί Ράιτ (Wright) που κατασκεύασαν το πρώτο αεροπλάνο απλά ήθελαν να κατασκευάσουν μια μηχανή που πετάει. Ποτέ δεν είχαν σκεφθεί την εμπορική επιτυχία που μπορεί να είχε η ιδέα τους. •O Σουμπέτερ υποστήριζε ότι μόνο μεγάλες επιχειρήσεις μπορούν να δημιουργήσουν καινοτομίες. Αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι για τη δημιουργία καινοτομιών απαιτούνται πέρα από μεγάλα χρηματικά ποσά και εξειδικευμένες ερευνητικές ομάδες, ενώ τα αποτελέσματα αυτών των προσπαθειών δεν είναι ποτέ σίγουρα – ενέχουν μεγάλο κίνδυνο.

ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ: Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ Βέβαια, η συγκεκριμένη άποψη δεν είναι απόλυτη όσον αφορά την εφαρμογή της. Υπάρχουν πάρα πολλά παραδείγματα δημιουργίας καινοτομιών από μικρές επιχειρήσεις. Σε ορισμένες μάλιστα περιπτώσεις παρατηρεί- ται δημιουργία καινοτομιών χωρίς καν να υπάρ- χει επιχείρηση. Η επιχείρηση ουσιαστικά δημιουρ- γείται μετά για την εκμετάλλευση της καινοτο- μίας

ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ: Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ •Ο Bill Gates και ο Paul Allen, οι ιδρυτές της γνωστής Microsoft, όταν ήταν φοιτητές δημιούργησαν την πρώτη έκδοση του λειτουργικού προγράμματος MS-DOS για λογαριασμό της ηγέτιδας δύναμης στο χώρο της πληροφορικής τη δεκαετία του 1970, της IBM. •Η τελευταία, χρησιμοποίησε το καινούργιο πρόγραμμα των δύο νέων για κάποιο προϊόν της αλλά δεν μπήκε στον κόπο να αγοράσει τα δικαιώματα εκμετάλλευσης του αφού το θεώρησε ασήμαντο. Αυτό ήταν και το μεγάλο λάθος της IBM. Οι Gates & Allen δημιούργησαν την Microsoft. To λειτουργικό πρόγραμμα, που είχαν φτιάξει στο garage του σπιτιού του Allen, αποτελεί τη βάση σχεδόν όλων των προϊόντων της Microsoft. •Από τότε πολλά πράγματα έχουν αλλάξει. Ο Gates είναι ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο, ο Allen είναι ο τρίτος πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο, η Microsoft μια από τις μεγαλύτερε επιχειρήσεις στον κόσμο ενώ η IBM σίγουρα έχει μετανιώσει για εκείνη την επιλογή της.

ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ: Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ Παράλληλα, η μετατροπή της εφεύρεσης σε καινοτομία περιλαμβάνει την εξέταση μιας σειράς παραγόντων που σχετίζονται κυρίως με την αγορά στην οποία δραστηριοποιείται η επιχείρηση καθώς και με τη θέση της επιχείρησης στη συγκεκριμένη αγορά. Οι παράγοντες αυτοί περιλαμβάνουν κυρίως:

ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ: Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ •τα ειδικά χαρακτηριστικά της εφεύρεσης και το κατά πόσο αυτά μπορούν να διατηρηθούν κατά τη διαδικασία μαζικής παραγωγής του προϊόντος ή μαζικής χρήσης της νέας τεχνολογίας παραγωγής. •τη ζήτηση των καταναλωτών τόσο για το προϊόν όσο και για τα ανταγωνιστικά του •τα υποκατάστατα προϊόντα των ανταγωνιστικών επιχειρήσεων •το μέγεθος της αγοράς.

ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ: Η ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ Αντίστοιχα, σημαντικό ρόλο κατέχουν στην προώθηση της καινοτομίας τόσο η θέση της επιχείρησης στην αγορά όσο και το μέγεθος της αγοράς. Για παράδειγμα, αν η επιχείρηση είναι πολύ μεγάλη, τότε μπορεί –όπως ήδη αναφέρθηκε παραπάνω– να προωθήσει την καινοτομία στην αγορά μέσω του μεγάλου δικτύου των πελατών της. Από την άλλη, το μέγεθος της αγοράς προσδιορίζει τα κέρδη που θα έχει η επιχείρηση από την εφαρμογή της καινοτομίας και ουσιαστικά δείχνει αν έχει αξία η εφαρμογή της.

Η ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ( Ας επανέλθουμε ) Η ΔΟΜΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ Δ.Α.ΣΤΑ Ο ρόλος: -Συνενώνει, εξορθολογίζει όλες τις ενέργειες και τις δραστηριότητες των Λειτουργιών των Πανεπιστημίων, όπως και του δικού μας, που αφορούν, την σταδιοδρομία των φοιτητών μας την σύνδεση των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων με την αγορά εργασίας -Σχεδιάζει το όραμα -Αναπτύσσει την στρατηγική του Πανεπιστημίου για την σύνδεσή του με την αγορά της εργασίας και την διατήρηση αυτής της σχέσης.

Δ.Α.ΣΤΑ •Που απευθύνεται: -στους προπτυχιακούς φοιτητές -στους μεταπτυχιακούς φοιτητές -στους προσφάτως αποφοιτήσαντες •Εισηγείται στα αρμόδια όργανα του Ιδρύματος •Υλοποιεί τις σχετικές αποφάσεις των •Συνεργάζεται με τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες του ιδρύματος για την επίτευξη των στόχων

Δ.Α.ΣΤΑ •Η διάρθρωση: Συντονίζει τις εξής πράξεις (Λειτουργίες )  Το Γραφείο Διασύνδεσης ( ΓΔ )  Το Γραφείο Πρακτικής Άσκησης ( ΓΠΑ )  Η Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρημα- τικότας ( ΜΚΕ ) Η Διοίκηση:  Διοικείται από την Συντονιστική Επιτροπή  Προεδρεύει, Ο Επιστημονικός Υπεύθυνος του ΔΑΣΤΑ ( Αντιπρύτανης, άλλο θεσμικό πρόσωπο)

Δ.Α.ΣΤΑ •Η Συντονιστική Επιτροπή Δ.Α.ΣΤΑ: Συγκροτείται από τους υπεύθυνους των 4 πράξεων ΔΑΣΤΑ, ΓΔ, ΓΠΑ, ΜΚΕ •Ο Προϊστάμενος Υπηρεσιών του ΔΑΣΤΑ Διευθύνει την καθημερινή λειτουργία των Υπηρεσιών του ΔΑΣΤΑ

Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας του Πανεπιστήμιου Στερεάς Ελλάδας Οι επί μέρους στόχοι: •α) Την ανάπτυξη επιχειρηματικής νοοτροπίας και κουλτούρας στο φοιτητικό πληθυσμό, •β) Την ανάπτυξη θετικής στάσης και νοοτροπίας ως προς την επιχειρηματικότητα και την ανάληψη επιχειρηματικών πρωτοβουλιών, •γ) Την ανάδειξη της καινοτομίας και επιχειρηματικότητας ως σημαντικής προοπτικής απασχόλησης, •δ) Την παροχή γνώσεων σχετικά με την επιχειρηματικότητα και ανάπτυξη βασικών, αλλά και εξειδικευμένων επιχειρηματικών δεξιοτήτων / ικανοτήτων, •ε) Την υποστήριξη για την ίδρυση νέων παραγωγικών μονάδων ή την ανάληψη επιχειρηματικής πρωτοβουλίας, • στ) Την ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ της ακαδημαϊκής κοινότητας και των παραγωγικών φορέων και •ζ) Την προαγωγή της έρευνας σε συναφή με την επιχειρηματικότητα πεδία.

Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας του Πανεπιστήμιου Στερεάς Ελλάδας Η Εκπαιδευτική δραστηριότητα •Τα Τμήματα του Πανεπιστημίου Στερεάς Ελλάδας έχουν εντάξει στους Οδηγούς Σπουδών τους, μετά από σχετικές αποφάσεις των αρμοδίων οργάνων, μαθήματα Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας τα οποία θα πλαισιώνονται από παράλληλες δραστηριότητες όπως εργαστηριακές ασκήσεις, σεμινάρια, μελέτες περιπτώσεων καθώς και τη διοργάνωση Εβδομάδας Επιχειρηματικότητας. •Το Τμήμα Περιφερειακής Οικονομικής Ανάπτυξης έχει εντάξει στον Οδηγό Σπουδών για το ακαδημαϊκό έτος μάθημα επιλογής με τίτλο «Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» στο 6 ο και 8 ο εξάμηνο σπου δών το οποίο περιλαμβάνει (2) ώρες θεωρία και (1) ώρα εργαστήριο. •Στο Τμήμα Πληροφορικής με Εφαρμογές στη Βιοιατρική το μάθημα «Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία» το οποίο ήταν ενταγμένο στο Πρόγραμμα Σπουδών ως ελεύθερο μάθημα επιλογής (γενικών γνώσεων) μετά από σχετική απόφαση θα πλαισιώνεται από τις παράλληλες δραστηριότητες της Μονάδας Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας.

Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας του Πανεπιστήμιου Στερεάς Ελλάδας Οι δραστηριότητες για την επιχειρηματι- κότητα Σε γενικές γραμμές οι δραστηριότητες επιχειρημα- τικότητας θα αποτελούν ολοκληρωμένους κύκλους εκπαί- δευσης στο τέλος του οποίου θα δίνεται πιστοποιητικό συμμετοχής και ολοκλήρωσης του κύκλου αυτού στους συμμετέχοντες φοιτητές. Στο τέλος κάθε εξαμήνου καθώς επίσης και μετά την πραγματοποίηση κάθε σεμιναρίου/ ομιλίας θα πραγματο ποιείται αποτίμηση τους από τους συμμετέχοντες. Για λόγους διευκόλυνσης θα δημιουργηθούν τυποποιημένα ερωτηματολόγια/ έντυπα για την αξιολόγη- ση μαθημάτων/ διδασκόντων και συμπληρωματικών δρασ- τηριοτήτων. Με τον τρόπο αυτό επιδιώκεται η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου πλέγματος δραστηριοτήτων για την εκπαί- δευση στην επιχειρηματικότητα, που συνδυάζει θεωρία και πράξη (learning by doing).

Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας του Πανεπιστήμιου Στερεάς Ελλάδας Η Εβδομάδα Επιχειρηματικότητας • Προβλέπεται η διοργάνωση «Εβδομάδας Επιχειρηματικότητας» κατά τη διάρκεια του εξαμήνου που θα πραγματοποιούνται τα μαθήματα, στην οποία θα συμμετέχουν οι φοιτητές που έχουν επιλέξει τα Μαθήματα Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας καθώς επίσης θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν τόσο φοιτητές του Πανεπιστημίου οι οποίοι δεν έχουν επιλέξει το μάθημα της επιχειρηματικότητας, όσο και άτομα εκτός του Πανεπιστημίου (π.χ. φοιτητές/ σπουδαστές άλλων Ιδρυμάτων, μαθητές ΙΕΚ, ιδιώτες κ.α.) • Η εν λόγω εκδήλωση προβλέπεται να διοργανώνεται σε συνεργασία με συνεργαζόμενους φορείς του Πανεπιστημίου όπως ο ΟΑΕΔ, τα Επιμελητήρια, ΓΣΕΕ, Κέντρα Επιχειρηματικότητας, Ινστιτούτα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Ινστιτούτα Δια Βίου Εκπαίδευσης, Τριτοβάθμια Ιδρύματα, Επιμελητήρια κ.α.

Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας του Πανεπιστήμιου Στερεάς Ελλάδας Τι περιλαμβάνει η Εβδομάδα Επιχειρηματικό- τητας; •Σεμινάρια: Σε γενικά ή εξειδικευμένα ζητήματα επιχειρηματικότητας. •Μελέτες Περιπτώσεων (Case studies): Αφορούν παρουσιάσεις και αναλύσεις πραγματικών ή υποθετικών περιπτώσεων επιχειρήσεων και επιχειρηματιών με την συνεργασία του προσωπικού των Ιδρυμάτων με στελέχη παραγωγικών φορέων και επιχειρήσεων. •Διοργάνωση «ανοιχτών» σεμιναρίων ειδικής θεματολογίας : Τα «ανοιχτά» σεμινάρια θα διαπραγματεύονται θέματα που σχετίζονται με τη γνωριμία και την εξοικείωση των συμμετεχόντων με τις βασικές αρχές και έννοιες της επιχειρηματικότητας, το «επιχειρείν» υπό το πρίσμα της ανάληψης πρωτοβουλίας, αλλά και τη σύγχρονη πραγματικότητα του παραγωγικού κόσμου. •Για την υλοποίηση της παρέμβασης, απαιτείται άμεση συνεργασία με το ΔΑΣΤΑ και τις Μονάδες Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας, τόσο για τον προσδιορισμό της θεματολογίας και της τυχόν αναζήτησης συγκεκρι- μένου υλικού, όσο και για την ανεύρεση των κατάλληλων ομιλητών / συμμετεχόντων.

Τέλος Σας ευχαριστώ