Στρατής Καλογρίδης Director, Public Business Unit

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μεταρρύθμιση Δημόσιου Τομέα » & Σχέδιο Δράσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΞΟΔΟΥ ΤΩΝ ΤΠΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΦΕΣΗ ΑΞΟΝΕΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΕΣΠΑ 14 ο Ετήσιο Συνέδριο Greek ICT Forum, Τρίτη 16 Οκτωβρίου 2012 Μουσείου Μπενάκη 1.
9ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ GREEK ICT FORUM
Συμπράξεις Δημόσιου - Ιδιωτικού Τομέα: Η νέα πρόκληση για τη Δημόσ ι α Διοίκηση Δέσποινα Τωμαδάκη Ειδική Γραμματεία ΣΔΙΤ, Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών.
ΕΙΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ 14 Δεκεμβρίου 2010, Αθήνα 2η Σύνοδος Διευθυντών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2011.
Δήμος Καλαμαριάς Γεωργιάδης Γεώργιος Προϊστάμενος Τμήματος Πληροφορικής
Στρατηγική & Σχέδιο Δράσης για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση ---- Εναρμόνιση με την Ψηφιακή Στρατηγική της Χώρας Υπουργείο Διοικητικής.
Διαλειτουργικότητα στην Αυτοδιοίκηση.
Φορέας Ηλεκτροκίνησης Σύνοψη Σχεδιασμού & Οργάνωσης.
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ (ΕΣΗΔΗΣ)
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
ΕΓΚΡΙΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΣΠΑ.
ΤΟΜΕΑΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ- ΤΟΣ Εκ των κάτω (Bottom-up) προσέγγιση για τον Σχεδιασμό του νέου Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα,
«ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ» ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΤΣΙΚΟΠΟΥΛΟΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΑΤΡΕΩΝ.
Μέρος Δεύτερο: Το πλαίσιο υλοποίησης Κεφάλαιο 4: Η Ηλεκτρονική κυβέρνηση. Κεφάλαιο 5: Η εκπαίδευση στην ΚτΠ. Κεφάλαιο 6: Το νέο Μοντέλο της απασχόλησης.
Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις
1 Η Ψηφιακή Ελλάδα του Σήμερα.. Νησίδες Πληροφοριακών Συστημάτων Αυτόνομα πληροφοριακά συστήματα Εστιασμένα στις εσωτερικές ή και κάθετες ανάγκες των φορέων.
Η Διοικητική Μεταρρύθμιση στην Πράξη Προγραμματική Περίοδος ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΤO YΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ 3 Βήματα προς όφελος του Πολίτη.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007 – 2013
Ο ρόλος της ΚτΠ ΑΕ στην ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας Εισηγητής Δρ. Ηλίας Κοντάκος Στέλεχος της ΚτΠ ΑΕ.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΑΘΗΝΑ 8 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2005 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ η ΕΠΙΤΡΟΠΗ.
13o GREEK ICT FORUM ( ) Ενότητα 2: «Ψηφιακή Στρατηγική και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση // Έργα και Υπηρεσίες» Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση στην Ελλάδα.
Κοινωνία της Πληροφορίας ΑΕ
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.
Δημόσιο – Επιχειρήσεις : Νέοι Κανόνες (Συν)- Εργασίας Δημήτρης ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ Senior Sales & Business Development Manager Public Sector SE Europe & MEA.
Ν. Δημητριάδης/ STRATIS ΕΠΕ 1 13 Μαϊου Η Προοπτική της Ευρυζωνικότητας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας 1 10 Μαϊου Αμφιλοχία «Αξιοποίηση της.
Ψηφιακή Δημόσια Διοίκηση
1 Περιφερειακή Διάσταση του σχεδιασμού για την Έρευνα, Τεχνολογική Ανάπτυξη & καινοτομία - ΕΤΑΚ συνάντηση εργασίας 4 Σεπτεμβρίου 2012 Κύρια σημεία,
Ευρυζωνικότητα στην τοπική αυτοδιοίκηση Τρέχουσες εξελίξεις – μελλοντικές προκλήσεις.
Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών Αποτελεσματική Διαχείριση στην 4η Προγραμματική Περίοδο 2007 – 2013.
ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΕΠΑΝ ΣΤΟ ΤΟΜΕΑ ΤΩΝ ΑΠΕ
1 15 th December 2011 Αξιοποίηση της «Περιουσίας» του Δημοσίου ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ Διευθυντής Ανάπτυξης Αγορών Γεν. Δ/νση Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΕΡΓΩΝ ΤΠΕ στη ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
GREEK ICT FORUM: ΕΤΗΣΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Καθ. Γκρίτζαλης Στέφανος Ειδικός Γραμματέας Διοικητικής Μεταρρύθμισης
Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση & Ελληνικό Δημόσιο: έννοιες ασύμβατες; Δημήτρης Τασιάς Sales Manager, Public Sector SE Europe.
ΣΠΥΡΟΣ ΠΟΜΟΝΗΣ Γενικός Διευθυντής Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση ως Μοχλός Ανάπτυξης του Δημόσιου και του Ιδιωτικού Τομέα.
1 Δημόσιες σχέσεις και Περιφερειακή Ανάπτυξη: Η συμβολή των δημοσίων σχέσεων στο (δημοκρατικό) Αναπτυξιακό Σχεδιασμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Πρόδρομος.
Ελληινκή Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ,Αθήνα 3-5 Ιουλίου 2006 ΘΕΜΑ: Η Βιομηχανία Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην.
«Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και την Τοπική Ανάπτυξη», Ηράκλειο, 5-6 Μαϊου, kedke.ntua.gr 1.
Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και ΕπικοινωνιώνΗράκλειο Κρήτης για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και την Τοπική Ανάπτυξη5 & 6 Μαϊου 2006 Ανάπτυξη.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
1 η Συνεδρίαση Επιτροπής Παρακολούθησης ΕΠ Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Τα Βασικά Στοιχεία του ΕΠ.
Aθήνα,16 Νοεμβριου Η Στρατηγική της Έξυπνης Εξειδίκευσης Συνδέει: την έρευνα και καινοτομία με την οικονομική ανάπτυξη με νέους τρόπους όπως είναι.
Έργο «Εθνικό Ληξιαρχείο» «Αντικείμενο του έργου, ποιους αφορά, οφέλη και προοπτικές» Δρ. Θεόδωρος Οικονόμου ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ & ΔΑ Γενικός Διευθυντής.
Η ουσία πίσω από τις λέξεις
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονίας - Θράκης ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ.
Συνοπτική Παρουσίαση Ε.Π. «ΚτΠ» Παναγιώτης Γεωργιάδης Αθήνα 9 Νοεμβρίου 2004.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΟΜΩΝ ΔΗΜΩΝ
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Ειδικό Διοικητικό Δίκαιο Δημόσιες επιχειρήσεις
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ Μεταπτυχιακης Διπλωματικης Εργασιας « Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ».
Η επιχείρηση ΜΗΤΣΙΟΥ ΕΛΕΝΗ που εδρεύει στην περιφέρεια ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ εντάχθηκε στη δράση «Αναβάθμιση πολύ μικρών & μικρών επιχειρήσεων για την.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΙΚΑ-ΕΤΑΜ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Π.κ.Ε ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΛΥΣΕΙΣ
Προσβασιμότητα για ΑμεΑ
Ψηφιακά Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Στρατής Καλογρίδης Director, Public Business Unit Η Επιχειρησιακή Διαλειτουργικότητα στην Δημόσια Διοίκηση και η Σημασία των Μητρώων Στρατής Καλογρίδης Director, Public Business Unit Uni Systems 2012 © Copyright

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας… Παρουσίαση σε ημερίδα για τους στόχους της ΗΔ στα τέλη της δεκαετίας του ‘90!! Ο Δημόσιος Φορέας - Οφέλη Βελτίωση της εξυπηρέτησης του πολίτη – υψηλότερη ποιότητα υπηρεσιών, με σημαντικά μειωμένο χρόνο ανταπόκρισης στο αίτημα του πολίτη Αυτοματισμός λειτουργιών και εξοικονόμησης ανθρωπίνων πόρων για πιο δημιουργικές εργασίες Αξιοποίηση της υπάρχουσας υποδομής, βάσεων δεδομένων και πληροφοριών Μείωση του κόστους επικοινωνίας και συναλλαγής Δυνατότητα ανάπτυξης νέων υπηρεσιών (όπως π.χ. οι ηλεκτρονικές ψηφοφορίες) Βελτίωση της εικόνας της Δημόσιας Διοίκησης Ο Πολίτης - Οφέλη Διάχυση τυποποιημένης πληροφορίας υψηλής ποιότητας σε μεγαλύτερο εύρος πολιτών Απλοποίηση της επικοινωνίας και της συναλλαγής με τη Δημόσια Διοίκηση Αμεση εξυπηρέτηση, χωρίς αναμονή και χάσιμο χρόνου Περιορισμός των μετακινήσεων Πρόσβαση σε ακριβή και αξιόπιστα στοιχεία και πληροφορίες Μεγαλύτερη πληροφόρηση Δυνατότητα μεγαλύτερης συμμετοχής σε θέματα ευρύτερου ενδιαφέροντος Η επικοινωνία μεταξύ των συστημάτων θα σηματοδοτήσει την διακίνηση της πληροφορίας αντί της μετακίνησης του πολίτη Ας ορίσουμε ως στόχο αυτή την φορά το αποτέλεσμα και πως αυτό αξιοποιείται με απλό και πρακτικό τρόπο από τον πολίτη. Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας… Uni Systems 2012 © Copyright

Ποιο είναι το αποτέλεσμα; Μετά από 3 ΚΠΣ η ανακοίνωση του προγράμματος «ΑΡΙΑΔΝΗ» ως η «λύση» για την δια-λειτουργία μεταξύ 2 φορέων της δημόσιας διοίκησης (Ληξιαρχείου - Ασφαλιστικού φορέα) ΗΔ/ΤΠΕ Uni Systems 2012 © Copyright

ας θυμηθούμε…Ψηφιακή Στρατηγική Ψηφιακή Στρατηγική = ψηφιακό άλμα … στην παραγωγικότητα στην ποιότητα ζωής Εξασφάλιση πρακτικού οφέλους για: ▶ τον Πολίτη ▶ την Επιχείρηση ▶ τη βελτίωση της Ανταγωνιστικότητας της Ελληνικής Οικονομίας

Αξιοποίηση της τεχνολογίας για … την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας και της πολυνομίας τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της δημόσιας διοίκησης τη μείωση του διοικητικού βάρους για τις επιχειρήσεις την ενίσχυση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος την ενίσχυση της διαφάνειας και της καταπολέμηση της διαφθοράς

Σκοπός του Ελληνικού Πλαισίου Διαλειτουργικότητας H διασφάλιση της Δια-λειτουργικότητας H Ανοικτή Φιλοσοφία H Ευρωπαϊκή Διάσταση Οι υπηρεσίες ΗΔ ομαδοποιούνται στις εξής κατηγορίες: Κυβέρνηση-προς-Κυβέρνηση (Government to Government - G2G) Κυβέρνηση-προς-Πολίτες (Government to Citizen - G2C) Κυβέρνηση-προς-Επιχειρήσεις (Government to Business - G2B) Uni Systems 2012 © Copyright

Επίπεδα Διαλειτουργικότητας Επιχειρησιακή Διαλειτουργικότητα Θεσμική (Θεσμικό πλαίσιο) Οργανωσιακή (Διαδικασίες) Σημασιολογική (Δεδομένα) Τεχνική Διαλειτουργικότητα (Συστήματα) Uni Systems 2012 © Copyright

Επίπεδα Διαλειτουργικότητας Δεν υπάρχει Τεχνική Διαλειτουργικότητα Εάν… Δεν επιτευχθεί η Επιχειρησιακή Διαλειτουργικότητα Συνεπώς όσο και αν η τεχνική προσέγγιση είναι άρτια, το τελικό αποτέλεσμα θα είναι αμφίβολο, εάν δεν καθορισθεί με ακρίβεια το επιχειρησιακό πλαίσιο Uni Systems 2012 © Copyright

Uni Systems 2012 © Copyright Ορισμός οριζόντιων μητρώων στην ΔΔ η θεμελιώδης προϋπόθεση για την διαλειτουργικότητα Ορισμός των κυρίων μοναδικών οντοτήτων για οριζόντια χρήση στην ΔΔ (δομικά στοιχεία δεδομένων/core data components) και η αποκλειστική τήρηση/συντήρηση των από τον δημόσιο φορέα/πηγή (owner) Πολίτης (ΥΠΕΣ/Δημοτολόγια, Ληξιαρχεία) Επιχείρηση (ΓΕΜΗ) Περιουσία φυσικών και νομικών προσώπων (ΓΓΠΣ) Ακίνητα (Κτηματολόγιο) κλπ. Αμεσες δράσεις/έργα στην κατεύθυνση αυτή (τυποποίηση, θέσπιση κανόνων ορθότητας, καθαρισμός δεδομένων, ταυτοποίηση/σύνδεση, απόδοση μοναδικών κωδικών κλπ.) Uni Systems 2012 © Copyright

Uni Systems 2012 © Copyright Ριζικός Μετασχηματισμός των Διαδικασιών (BPR) (απλοποίηση, κατάργηση, ανασχεδιασμός διαδικασιών, νέες ροές εργασίας, life events →workflows ) Eνδεικτικό παράδειγμα τα δημοτολόγια/ληξιαρχεία της χώρας (μεριδοκεντρική αντι της πολιτοκεντρικής προσέγγισης) Uni Systems 2012 © Copyright

Uni Systems 2012 © Copyright Δημοτολόγιο: παράδειγμα κακής μεταφοράς από το χαρτί στο πληροφοριακό σύστημα Η ανάγκη ύπαρξης της οικογενειακής μερίδας, Τα βιβλία των δημοτολογίων και η ανάγκη της τήρησης της μεριδοκεντρικής φιλοσοφίας, Η μεταφορά τους σε συστήματα έγινε χωρίς να προηγηθεί αλλαγή στην φιλοσοφία και στην επιχειρησιακή λογική (από μεριδοκεντρική σε πολιτοκεντρική), με αποτέλεσμα την «ηλεκτρονική» ταλαιπωρία περισσότερο από 2 δεκαετίες…. και αυτό συνεχίζεται… Uni Systems 2012 © Copyright

Δημοτολόγιο:Τι θα έπρεπε να είχε γίνει στον «ιδανικό κόσμο» της ΗΔ Θεσμική παρέμβαση για αλλαγή της επιχειρησιακής λογικής (πολιτο-κεντρική προσέγγιση) Δημιουργία μητρώου πολιτών με απόδοση μοναδικού αριθμού την στιγμή της γέννησης και διατήρηση του σε ολον τον κύκλο ζωής. Κύρια και μοναδική δομική οντότητα πολίτη για οριζόντια χρήση στην ΔΔ Το δημοτολόγιο θα ήταν απλά η συσχέτιση εγγραφών του μητρώου, εγγραφή1εγγραφή2 σχέση (γάμος, διαζύγιο κλπ.) Το ληξιαρχείο θα ήταν απλά η καταγραφή των ληξιαρχικών γεγονότων στον κύκλο ζωής (γέννηση, βάφτιση, γάμος, θάνατος κλπ.) Δια-λειτουργία/συσχέτιση με τα άλλα τηρούμενα μητρώα (φορολογία, κοινωνική ασφάλιση, αστυνομία, στράτευση, επιχείρηση κλπ.) Κάλλιο αργά παρά ποτέ….. Uni Systems 2012 © Copyright

Παράδειγμα δια-λειτουργίας οικονομικών δεδομένων των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης Η συγκέντρωση όλων των δημοσίων δαπανών με ενιαία λογιστική κωδικοποίηση, βασισμένη στο Π.Δ 205/98 και 315/99. Για κάθε «νησίδα» δαπανών (ΟΤΑ, ΝΠΔΔ, Νοσοκομεία, Ασφ.ταμεία κλπ.) θα αναπτυχθούν περιφερειακά συστήματα συγκέντρωσης δαπανών (ΠΣΔΔ), τα οποία στην συνέχεια με ενιαία κωδικοποίηση θα ενημερώνουν το κεντρικό (ΓΛΚ) 3/4/2017

Οφέλη Η έγκαιρη και αξιόπιστη μέτρηση του συνόλου των δημόσιων δαπανών, Ο συγκριτικός έλεγχος του κόστους ομοειδών φορέων, Η παραγωγή οικονομικών δεικτών, Η αξιόπιστη αναφορά δημόσιων οικονομικών και στατιστικών στοιχείων προς τρίτους (ΕΕ, ΔΝΤ, ΕΚΤ κλπ.), μετατροπή των στοιχείων σε κωδικοποίηση ESA95 κλπ. 3/4/2017

…ας κάνουμε την κριτική μας Σημαντικές καθυστερήσεις κατά την φάση αξιολόγησης των διαγωνισμών (λόγω και των ένδικων μέσων των συμμετεχόντων) Εστίαση στις τεχνικές προδιαγραφές σε βάρος του προκύπτοντος επιχειρησιακού οφέλους έναντι της επενδυόμενου κεφαλαίου (ROI). Πλέον το κάθε δημόσιο έργο ΤΠΕ θα πρέπει να προσεγγίζεται με τον καλύτερο δυνατό λόγο κόστους/όφελος. Προσανατολισμός του αντικειμένου & του προϋπολογισμού των έργων ήταν στην προμήθεια προϊόντων παρά στην προμήθεια υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας Ανυπαρξία δομών και διαδικασιών για την υποστήριξη παραγωγικής λειτουργίας των έργων Έλλειψη πόρων υποστήριξης SLA και ΣΣ από τους φορείς με αποτέλεσμα πολλά έργα μετά την παραγωγική τους λειτουργία στην φάση της σύμβασης, να υπολειτουργούν 3/4/2017

…ας κάνουμε την κριτική μας Έλλειψη οράματος από την δημόσια διοίκηση, επιχειρησιακής στρατηγικής και πολιτικής δέσμευσης στο τελικό αποτέλεσμα Αδυναμία επιβολής θεσμικών / οργανωτικών αλλαγών για την παραγωγική λειτουργία των έργων Έλλειψη δεικτών μέτρησης ανταποδοτικότητας ή υποβάθμιση αυτών Έλλειψη έμπειρου επιχειρησιακού προσωπικού κατά τη σύλληψη, σχεδιασμό και την παρακολούθηση έργων Uni Systems 2012 © Copyright

Προτάσεις Οι πιεστικοί στόχοι, η βαθιά οικονομική κρίση και οι απαιτήσεις των μνημονίων δεν μπορούν να καλυφθούν με τις υφιστάμενες προσεγγίσεις σχεδιασμού και υλοποίησης έργων πληροφορικής, καθώς αυτές παράγουν αποτέλεσμα σε 2-3 χρόνια κατ’ ελάχιστον. Για μία σειρά κρίσιμων και απολύτως απαραίτητων έργων πρέπει να ακολουθηθεί μία διαφορετική προσέγγιση, που να εγγυάται το επιθυμητό αποτέλεσμα σε μικρό διάστημα. Η νέα προσέγγιση απαιτεί πολιτική βούληση, ευρύτερες συνέργειες, κεντρικό συντονισμό και τη συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα εκτός υφιστάμενων- κλασσικών δομών διοίκησης. Απλοποίηση του θεσμικού πλαισίου που αφορά τις ΣΔΙΤ για ουσιαστική αξιοποίηση του εργαλείου και συμμετοχή στις δημόσιες επενδύσεις του ιδιωτικού τομέα. Έμφαση στο επιχειρησιακό αποτέλεσμα

… απαιτείται δέσμευση στο όραμα της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης… δηλαδή … απαιτείται δέσμευση στο όραμα της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης… δηλαδή …της ταχύτερης και αποτελεσματικότερης εξυπηρέτησης, Του Πολίτη και της Επιχείρησης από τη Δημόσια Διοίκηση

Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας… … θέλω να κλείσω με τον ίδιο τρόπο όπως έκλεισα την παρουσίαση μου σε μια ημερίδα στα τέλη της δεκαετίας του ’90, ελπίζοντας εάν είμαστε εδώ το 2019 να μην κάνω χρήση της ίδιας διαφάνειας…. Ας ορίσουμε ως στόχο αυτή την φορά το αποτέλεσμα και πως αυτό αξιοποιείται με απλό και πρακτικό τρόπο από τον πολίτη. Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας…