Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων

2 Άδειες χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται στην παρακάτω άδεια χρήσης Creative Commons (C C): Αναφορά δημιουργού (B Y), Παρόμοια Διανομή (S A), 3.0, Μη εισαγόμενο. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.

3 Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Θεσσαλίας» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

4 Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας
Σκοποί ενότητας 1. TO DO 2. TO DO 3. TO DO 4. TO DO Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας

5 Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας
Περιεχόμενα ενότητας 1. Το κόστος της Ποιότητας 2. Τα σπουδαιότερα Βραβεία Ποιότητας 3. Συμπεράσματα σε σχέση με τα Βραβεία Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας

6 Το κόστος της ποιότητας
Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας

7 Γενικά για το κόστος της ποιότητας
Το κακής ποιότητας προϊόν αποτελεί συνήθως και αρνητική αξία για τον καταναλωτή. Η παραγωγή του ποιοτικού προϊόντος πρέπει να γίνεται μέσα σε ορισμένα όρια κόστους. Λανθασμένη η αντίληψη ότι επίτευξη καλύτερης ποιότητας απαιτούσε υψηλότερο κόστος παραγωγής. Σήμερα αναγνωρίζεται από όλους η μετρησιμότητα του κόστους. Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας

8 Μετρησιμότητα του κόστους
Τις τελευταίες δυο δεκαετίες αναπτύχθηκαν μελέτες που έδωσαν την ώθηση για μέτρηση του κόστους ποιότητας. Οι παραδοσιακές λογιστικές δομές δεν μπορούσαν να ανταποκριθούν στα νέα συστήματα παραγωγής Σήμερα η μετρησιμότητα του κόστους θεωρείται πολύ σημαντική και για τη διοικητική και για την τεχνολογική διαχείριση πέρα από το σχεδιασμό του συστήματος ποιότητας. Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας 8

9 Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας
Περιοχές του κόστους. Λειτουργικά κόστη ποιότητας του παραγωγού. Κόστος του ελέγχου ποιότητας. Κόστος πρόληψης Κόστος εκτίμησης Κόστος της αποτυχίας ελέγχου. Κόστος εσωτερικών αστοχιών. Κόστος εξωτερικών αστοχιών. Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας 9

10 Κόστος του ελέγχου ποιότητας
Κόστος πρόληψης Είναι το κόστος των ενεργειών που απαιτούνται για την αποφυγή της παραγωγής ελαττωματικών προϊόντων (το κόστος ποιοτικής αναβάθμισης του συστήματος παραγωγής) Κόστος εκτίμησης Είναι το κόστος των ενεργειών που απαιτούνται για τη διατήρηση του επιθυμητού επιπέδου ποιότητας. Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας 10

11 Τι περιλαμβάνει το κόστος πρόληψης
Τον πλήρη σχεδιασμό του συστήματος ποιότητας. Τον έλεγχο της παραγωγικής διαδικασίας Την εκπαίδευση σε θέματα ποιότητας του εργατικού δυναμικού. Τη διαχείριση και ανάπτυξη του συστήματος ποιότητας. Το σχεδιασμό και την ανάπτυξη του πληροφοριακού εξοπλισμού σε σχέση με την ποιότητα. Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας 11

12 Τι περιλαμβάνει το κόστος εκτίμησης (1/2)
Τον έλεγχο και επιθεώρηση όλων των προμηθειών. Τον εργαστηριακό έλεγχο αποδοχής. Την επιθεώρηση. Τις αμοιβές του προσωπικού ελέγχων και δοκιμών. Τη συντήρηση, ρύθμιση και εξακρίβωση του εξοπλισμού ελέγχου. Τον ποιοτικό έλεγχο. Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας 12

13 Τι περιλαμβάνει το κόστος εκτίμησης (2/2)
Τις εξωτερικές επιθεωρήσεις Τον παραδοσιακό ποιοτικό έλεγχο Όλες τις διαδικασίες μέτρησης και τις εργαστηριακές δοκιμές. Την πιθανή υποστήριξη από εξωτερικούς συνεργάτες και συμβούλους. Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας 13

14 Το κόστος εσωτερικών αστοχιών
Είναι το κόστος που προκύπτει από τη μη ικανοποιητική ποιότητα στο εσωτερικό της επιχείρησης. Περιλαμβάνει τα ακόλουθα κόστη: Κόστος των ελαττωματικών προϊόντων. Κόστος των επανακατεργασιών. Τις προμήθειες νέων ποσοτήτων υλικών. Το χρόνο καθυστερήσεων για διορθωτικές ενέργειες σε προβλήματα που σχετίζονται με την ποιότητα. Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας 14

15 Το κόστος εξωτερικών αστοχιών
Είναι το κόστος που προκύπτει από τη μη ικανοποιητική ποιότητα στο εξωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης. Περιλαμβάνει τα ακόλουθα κόστη: Τα παράπονα εντός των πλαισίων εγγύησης. Τα παράπονα εκτός των πλαισίων εγγύησης. Τη συντήρηση, επισκευή και υποστήριξη του προϊόντος. Την ευθύνη του προϊόντος. Την ανάκληση του προϊόντος. Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας 15

16 Σύνοψη του κόστους ποιότητας
ΚΟΣΤΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΑΠΟΤΥΧΊΑΣ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΕΚΤΙΜΗΣΗΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΑΣΤΟΧΙΩΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας 16

17 Τα σπουδαιότερα Βραβεία Ποιότητας
Βραβείο «Deming», Ιαπωνία. Βραβείο «Malcolm Baldrige», ΗΠΑ. Βραβείο «Ευρωπαϊκό», Ε.Ε. Βραβεύονται επιχειρήσεις και άτομα για τις προσπάθειες τους σε σχέση με βελτίωση της ποιότητας. Ετήσια και παγκόσμια ακτινοβολία. Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας 17

18 Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας
Βραβείο «Deming» Βραβεύονται μόνο Ιαπωνικές εταιρείες (από το 1951). Το βραβείο αποδίδεται σε προγράμματα ποιότητας που βασίζονται στις παρακάτω κατηγορίες: Ενέργειες που αφορούν τη λειτουργία και το ρόλο της Ανώτατης Διοίκησης. Ενέργειες που αφορούν την πλήρη ικανοποίηση του πελάτη. Ενέργειες που αφορούν την ενεργή συμμετοχή του προσωπικού. Ενέργειες που αφορούν την εκπαίδευση. Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας 18

19 Βραβείο «Malcolm Baldridge»
Βραβείο προς τιμή πρώην υπουργού Εμπορίου (1988). Τα περισσότερα κριτήρια κατατάσσονται στα λεγόμενα «ελαφρά» παρά στα «σκληρά». Οι κριτές προέρχονται από τον χώρο της βιομηχανίας, της κυβέρνησης και τα πανεπιστήμια. Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας 19

20 Κατηγορίες αξιολόγησης του βραβείου «Malcolm Baldridge» (1/3)
1. Ηγεσία, 120 1.1. Επιχειρηματική ηγεσία, 80 1.2. Κοινωνική Ευθύνη, 40 2. Στρατηγικός Σχεδιασμός, 85 2.1. Διαμόρφωση στρατηγικής, 40 2.2. Ανάπτυξη στρατηγικής, 45 3. Εστίαση στον Πελάτη και στην Αγορά, 85 3.1. Γνώση του Πελάτη και της Αγοράς, 40 3.2. Ανάπτυξη Σχέσεων και Ικανοποίηση του Πελάτη, 45 Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας 20

21 Κατηγορίες αξιολόγησης του βραβείου «Malcolm Baldridge» (2/3)
4. Πληροφόρηση και Ανάλυση, 90 4.1. Μέτρηση και Ανάλυση της Επιχειρησιακής Απόδοσης, 50 4.2. Διαχείριση πληροφοριών, 40 5. Εστίαση στο ανθρώπινο δυναμικό, 85 5.1. Συστήματα εργασίας, 35 5.2. Εκπαίδευση των εργαζομένων, 25 5.3. Ικανοποίηση των εργαζομένων, 25 Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας 21

22 Κατηγορίες αξιολόγησης του βραβείου «Malcolm Baldridge» (3/3)
6. Διαχείριση Διαδικασιών, 85 6.1. Διαδικασίες προϊόντων και υπηρεσιών, 45 6.2. Επιχειρησιακές διαδικασίες, 25 6.3. Διαδικασίες Υποστήριξης, 15 7. Επιχειρησιακά αποτελέσματα, 450 7.1. Σχετικά με τον πελάτη, 125 7.2. Σχετικά με τα Οικονομικά και τη αγορά, 125 7.3. Σχετικά με το Ανθρώπινο δυναμικό, 80 7.4. Σχετικά με την Επιχειρησιακή Αποτελεσματικότητα,120 Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας 22

23 Συνοπτικό διάγραμμα των κριτηρίων του βραβείου «Malcolm Baldridge»
1.Ηγεσία 31.Εστίαση στον Πελάτη 2.Στρατηγικός Σχεδιασμός 5.Ανθρώπινο Δυναμικό 6.Διαχείριση Διαδικασιών 7. Επιχειρησιακά Αποτελέσματα 4. Πληροφόρηση και Ανάλυση Στρατηγική Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας

24 Το Ευρωπαϊκό Βραβείο Ποιότητας
Προσανατολισμός στα Αποτελέσματα Εστίαση στον Πελάτη Ηγεσία και συνέπεια στο Σκοπό Διοίκηση με τις Διαδικασίες και τα Στοιχεία Ανάπτυξη και Συμμετοχή του Ανθρώπινου Δυναμικού Συνεχής Μάθηση, Καινοτομία και Βελτίωση Ανάπτυξη συνεργασιών Κοινωνική Ευθύνη Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας

25 Τα κριτήρια και οι βαθμοί αξιολόγησης του Ευρωπαϊκού Βραβείου
Ηγεσία 10% Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού 9% Πολιτική και Στρατηγική 8% Συνεργασίες Διαδικασίες 14% Εργασιακή Ικανοποίηση πελάτη 20% Κοινωνικές Επιπτώσεις 6% Αποτελ. απόδοσης 15% Προσδιοριστικοί παράγοντες 50% Αποτελέσματα 50% Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας

26 Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας
Κατηγορίες Βραβείων Μεγάλες Επιχειρήσεις Λειτουργικές Μονάδες Επιχειρήσεων Επιχειρήσεις Δημόσιου Τομέα Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις (<250 άτομα) Αυτό-αξιολόγηση (350 από 1000 μονάδες Αξιολόγηση από ειδικούς ελεγκτές ποιότητας (quality assessors) Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας

27 Συμπεράσματα σε σχέση με τα βραβεία
Τα βραβεία δίνουν ώθηση στην εκτεταμένη εφαρμογή συστημάτων ποιότητας. Το ευρωπαϊκό βραβείο βοηθάει στην μετεξέλιξη των συστημάτων διασφάλισης σε συστήματα TQM. Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας

28 Τέλος ενότητας Επεξεργασία: «Χρήστος Μέγας»


Κατέβασμα ppt "Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google