Εισαγωγή Στην Δια Βίου Εκπαίδευση Τίτλος Εργασίας: L15 Συγγραφέας: Noye Πηγή: Πρακτικός Οδηγός Εκπαιδευτή Ενήλικων Όνομα: Παναγιώτα Επώνυμο: Γκίζα Α.Μ:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΥΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ Μ. Μ. Ε
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Γενικό πλαίσιο παρουσιάσεων Διάρκεια παρουσιάσεων: 10 λεπτά με 5 λεπτά για ερωτήσεις Φόρματ παρουσιάσεων: PowerPoint ή αντίστοιχο πρόγραμμα Αριθμός ομιλητών:
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
ΤΡΟΠΟΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 8.1 Επαγγελματικοί ρόλοι και προφίλ για την παρακολούθηση και την εποπτεία.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
ΤΡΟΠΟΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ
ΤΡΟΠΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 7.2 Τα βασικά στοιχεία των περιεχομένων της κατάρτισης.
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.2 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες μετά την αναχώρηση.
Διερεύνηση της χρήσης των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας από εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής Αν. Χατζηπαρασίδης, Π. Αντωνίου,Β. Γούργουλης, Ευαγ.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
ΣΧΕΔΙΑΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ – ΘΡ. ΤΣΙΑΤΣΟΣ Θέματα Σχεδίασης Μέρος 2ο Χρηστοκεντρική & Συμμετοχική Σχεδίαση.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Διδακτική Πληροφορικής
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
Μοντέλο Ωριαίας Διδασκαλίας
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Διδασκαλία με την μέθοδο project
Διδάσκοντας ομάδες ενηλίκων Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εισαγωγή Στην Δια Βίου Εκπαίδευση Τίτλος Εργασίας: L15 Συγγραφέας: Noye Πηγή: Πρακτικός Οδηγός Εκπαιδευτή Ενήλικων Όνομα: Παναγιώτα Επώνυμο: Γκίζα Α.Μ: 3152

Αντικείμενο της παρουσίασης είναι τα κυριότερα συμπεράσματα που προέκυψαν από τη μελέτη 5 κεφαλαίων από το βιβλίο Πρακτικός Οδηγός Εκπαιδευτή Ενηλίκων Στόχοι της παρουσίασης είναι: Α) Η καλύτερη κατανόηση των θεμάτων που αυτά τα κεφάλαια διαπραγματεύονται. Β) Καθώς και η παρά πέρα χρησιμοποίηση των πληροφοριών που αυτά μας παρέχουν. *** Τα 5 αυτά κεφάλαια αντιστοιχούν στις 5 ενότητες, που εξετάζουμε στην παρουσίαση

ΕΝΟΤΗΤΕΣ 1. Η αξιολόγηση της εκπαίδευσης 2. Μετά την εκπαίδευση, η εφαρμογή 3. Η ενσωμάτωση της εκπαίδευσης στην εργασία 4. Τι είδους εκπαιδευτής είστε; 5. Η προετοιμασία ενός προγράμματος εκπαίδευσης

1. Η αξιολόγηση της εκπαίδευσης Στην αξιολόγηση συγκρίνουμε, στηριζόμενοι σε κάποιο μέτρο, το αποτέλεσμα με το στόχο, μια αρχική κατάσταση με μια τελική, για να πάρουμε κάποιες αποφάσεις. Αφορά: i) Τον εκπαιδευόμενο ii) Τον εκπαιδευτή iii) Τους οργανωτές της εκπαίδευσης και τους προγραμματιστές των σχετικών δραστηριοτήτων Η αξιολόγηση προσανατολίζεται προς διάφορες κατευθύνσεις. Π.χ προς τη στρατηγική της εκπαίδευσης που τίθεται σε εφαρμογή. **Αλλά έχει να κάνει κυρίως με τα αποτελέσματα της εκπαίδευσης.

1.1 Η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων Οργανώνεται σε πέντε επίπεδα: 1. Αντιδράσεις *μέσο αξιολόγησης  ο σχολιασμός 2. Κατακτήσεις *μέσα αξιολόγησης  τα τεστ επιτυχίας, τα τεστ απόδοσης, η πρόκληση των ερωτήσεων του εκπαιδευόμενου, οι μαγνητοφωνήσεις ή βιντεοσκοπήσεις 3. Χρήση *μέσα αξιολόγησης  το σχέδιο δράσης, οι συζητήσεις, η ανάλυση ντοκουμέντων, η άμεση παρατήρηση 4. Αποτελέσματα *μέσα αξιολόγησης  η ανάλυση της απόδοσης, η ανάλυση των δυσλειτουργιών 5.Έμμεσες συνέπειες *μέσα αξιολόγησης  ο σχολιασμός, στατιστικές και κοινωνιολογικές παρατηρήσεις

1.2 Η οργάνωση της διαδικασίας αξιολόγησης Η διαδικασία της αξιολόγησης μπορεί να οργανωθεί με την ακόλουθη σειρά: 1. Προσδιορισμός των στόχων της αξιολόγησης και του λόγου ύπαρξή της. 2. Καθορισμός μιας στρατηγικής αξιολόγησης, επιλογή αυτών που θα συμμετέχουν και με ποιο τρόπο. 3. Επιλογή και διαμόρφωση των μέσων αξιολόγησης,προετοιμασία του υλικού αξιολόγησης. 4. Πραγματοποίηση της αξιολόγησης. 5. Ανάλυση των πληροφοριών που συγκεντρώθηκαν και διατύπωση των εκτιμήσεων. 6. Λήψη των αποφάσεων που συνεπάγονται τα αποτελέσματα αυτά.

2. Μετά την εκπαίδευση η εφαρμογή 2.1 Η παρακολούθηση της εκπαίδευσης Η παρακολούθηση και η ευθύνη της εφαρμογής των γνώσεων μοιράζεται στον εκπαιδευόμενο, στον εκπαιδευτή, στον ιεραρχικά υπεύθυνο και στον οργανωτή της εκπαίδευσης. Γίνεται με κατ’ιδίαν ή ομαδικές συζητήσεις, καθώς και με παρατήρηση πραγματικών καταστάσεων. 2.2 Εκπαίδευση και αλλαγή Η εκπαίδευση διατηρεί πάντα ηθελημένες ή απρόβλεπτες σχέσεις με την αλλαγή,είτε των ατόμων είτε των θεσμών. Ο Kurt Lewin διέκρινε τρεις φάσεις ώστε η εκπαίδευση να παράγει τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα:

i) Η φάση της από-δόμησηs ii) H φάση της σχηματοποίησης iii) Η φάση της επανα-δόμησης i) Η φάση της από-δόμησηs ii) H φάση της σχηματοποίησης iii) Η φάση της επανα-δόμησης Οι ερευνητές διέκριναν τέσσερις παραμέτρους που διευκολύνουν ιδιαιτέρως την τάδε ή δείνα φάση: Ο χρόνος (σύντομος, μεσαίος, πολύς) Η απομόνωση (μηδενική, μερική, απόλυτη) Η σύνθεση της ομάδας (φυσική, ομοιογενής, ετερογενής) Ο τρόπος παρέμβασης των εμψυχωτών 2.3 Η αλλαγή στην επιχείρηση Αφού υπάρχει αλλαγή στην εκπαίδευση, θα υπάρχει και στην επιχείρηση η οποία,απορροφά τα εκπαιδευόμενα άτομα. Π.χ : Τροποποίηση κάποιας διαδικασίας στην επιχείρηση Η εισαγωγή νέων εργαλείων

2.4 Τα πέντε εμπόδια στην αλλαγή 1. Η συναισθηματική κατάσταση των ατόμων 2. Το επίπεδο πληροφόρησης 3. Ο βαθμός κινητικότητας 4. Η ανεπάρκεια λύσεων 5. Η συνοχή 2.5 Οι πέντε παράγοντες της αλλαγής 1. Η νομοθεσία 2. Η πληροφόρηση 3. Η εκπαίδευση 4. Η ισχύς του παραδείγματος 5. Οι μετατροπές του περιβάλλοντος (χώρος,χρόνος,μέσα κλπ)

3. Η ενσωμάτωση της εκπαίδευσης στην εργασία Η επιχείρηση μπορεί να αποτελέσει χώρο εκπαίδευσης, όπου καθένας μαθαίνει στην πράξη και με ανάλυση της πράξης. 3.1 Εναλλασσόμενη εκπαίδευση Το εκπαιδευόμενο άτομο παρακολουθεί εκπαίδευση εναλλακτικά στα πλαίσια της επιχείρησης και στο πλαίσιο μιας εκπαιδευτικής δομής Εποπτεία Ο επόπτης: - καθοδηγεί και αξιολογεί τον εκπαιδευόμενο - έχει κοινωνικό και πολιτισμικό ρόλο - ο αποτελεί πρότυπο μίμησης από τον εκπαιδευόμενο

3.3 Η άσκηση μέσα στην επιχείρηση Τέσσερις ευνοϊκές συνθήκες που εξασφαλίζουν την αποτελεσματικότητά της είναι: 1. Η προετοιμασία των μέσων μιας άσκησης υπό μορφή παρατήρησης 2. Η ανάθεση πραγματικών αρμοδιοτήτων στα προγράμματα πρακτικής άσκησης 3. Ο προσδιορισμός του ρόλου του υπεύθυνου 4. Η αποκατάσταση του προφίλ της εκπαίδευσης 3.4 Οι ευκαιρίες μάθησης Η κινητικότητα Η λύση των προβλημάτων Το σχέδιο δράσης Η ομάδα εργασίας με διευρυμένες αρμοδιότητες Η γραπτή διατύπωση επιχειρησιακών μεθόδων

3.4 Πως αντλούμε μαθήματα από την εμπειρία Η εμπειρία σχετίζεται με τις 3 πηγές ανεπίσημης μάθησης για όποιον εκτελεί μια πρακτική άσκηση: - τα άτομα -τα γεγονότα - τις πράξεις 3.5 Κατανόηση της σχέσης θεωρίας- πράξης Είναι πάντα λεπτή υπόθεση η κατανόηση της σχέσης θεωρίας-πράξης για τον εκπαιδευόμενο που έχει μεγάλη πείρα.Ο εκπαιδευτής μπορεί, προτείνοντας μια μέθοδο, να τον βοηθήσει να θεωρητικοποιήσει ο ίδιος τις διάσπαρτες γνώσεις του και να οργανώσει τη σκέψη του.

4. Τι είδους εκπαιδευτής είστε; 4.1 Γιατί είστε εκπαιδευτής; Τρεις πιθανές απαντήσεις: -Είμαι εκπαιδευτής μερικής απασχόλησης,ασκώ κι’άλλο επάγγελμα -Είμαι εκπαιδευτής γιατί αυτό είναι το επάγγελμά μου. -Είμαι εκπαιδευτής γιατί έχω αυτήν την κλίση. 4.2 Πώς βλέπεται τους εκπαιδευόμενους; Οι πιο συνηθισμένες μεταφορικές εικόνες που έχουμε είναι: Σαν ‘‘ηλεκτρονικό υπολογιστή’’ (παραδοσιακή τάση) Σαν ‘‘φυτό’’ (ανθρωπιστική τάση) Σαν ‘‘ζώο’’ (συμπεριφοριστική τάση ) Σαν ‘‘αθλητή’’ (λειτουργική τάση)

4.3 Τι είναι σημαντικό για τον εκπαιδευτή; Από τα αποτελέσματα σχετικού ερωτηματολογίου προέκυψαν πέντε διαφορετικές ομάδες εκπαιδευτών, ως προς το τι θεωρεί ο κάθε εκπαιδευτικός σημαντικό. 1. Όχι να ασκεί καταναγκασμό, αλλά να δημιουργεί τη διάθεση για εκπαίδευση. 2. Να έχει ειδικότητα στο αντικείμενο το οποίο παρουσιάζει. 3. Να οργανώνει το περιεχόμενο της εκπαίδευσης 4. Να κάνει σύνθεση των επιθυμιών εκπαιδευτή και εκπαιδευόμενου. 5. Θεωρεί ό,τι οι εκπαιδευόμενοι έχουν φυσική κλίση προς τη μελέτη. ** Προσωρινό συμπέρασμα ο ‘‘στραβισμός’’του εκπαιδευτή

4.4 Μαθαίνω και διδάσκω για μια ‘‘καταστασιακή’’ στρατηγική Η πρακτική καταστασιακής εκπαίδευσης είναι η πρακτική που έχει ως στόχο να προσαρμόζει τη διδασκαλία ανάλογα με την κατάσταση στην οποία βρίσκονται κάθε φορά οι εκπαιδευόμενοι. Σε αυτήν την πρακτική συναντάμε τρεις βασικούς τύπους εκπαιδευόμενων: - τον ανεξάρτητο - τον εξαρτημένο - και αυτόν που συνεργάζεται 4.5 Η κοινωνική λειτουργία μιας εκπαιδευτικής δραστηριότητας Αυτό γίνεται από τον εκπαιδευτή ανάλογα με τη χρήση εξουσίας που κάνει ως προς τον εκπαιδευόμενο (επίδειξη,ισότητα,αυτονομία)

5. Η προετοιμασία ενός προγράμματος εκπαίδευσης 5.1 Οι εκπαιδευτικές ανάγκες Για να γίνει η προετοιμασία ενός εκπαιδευτικού προγράμματος θα πρέπει πρώτα να βρούμε τις εκπαιδευτικές ανάγκες του.Τρεις προσεγγίσεις των εκπαιδευτικών αναγκών είναι: Α) Η ανάλυση των εκπαιδευτικών αναγκών του οργανισμού i) Η ανάλυση της θέσης εργασίας: πολύ χρήσιμη για την προσαρμογή σε μια νέα θέση ii) Η ανάλυση των αναγκών ενός προγράμματος iii) H ανάλυση της απόδοσης Β) Ο προσδιορισμός των αιτημάτων Γ) Δημιουργία δυναμικής

5.2 Οι τύποι των εκπαιδευτικών μηχανισμών 1. Κλασικό εκπαιδευτικό μάθημα 2. Εναλλασσόμενη εκπαίδευση 3. Εκπαίδευση –δράση 4. Κέντρο τροφοδότησης 5. Όμιλος αυτό-τελειοποίησης 6. Εκπαίδευση ενταγμένη στην εργασία 5.3 Το τετράδιο εκπαιδευτικών αρμοδιοτήτων Πρόκειται για έντυπο που διαμορφώνεται από τη συνεργασία των υπηρεσιών που ζητούν την εκπαίδευση και της υπηρεσίας που την προσφέρει. Επιτρέπει τον προσδιορισμό των προσδοκιών και των συνθηκών οργάνωσης της εκπαίδευσης.