Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία

2 Περιεχόμενα  Σταδιοποίηση της διδασκαλίας  Τετραμερής πορεία Προετοιμασία Παρουσίαση Εφαρμογή Έλεγχος

3 Σταδιοποίηση της διδασκαλίας  Έχουν προταθεί διαφόρες διαρθρώσεις  Παράγοντες σταδιοποίησης Τα στάδια της πορείας της διδασκαλίας δημιουργήθηκαν με βάση τις ανάγκες του μαθητή  Υπαρξιακές  Ανθρωπολογικές  Ψυχολογικές

4 Περιεχόμενα  Σταδιοποίηση της διδασκαλίας  Παράγοντες σταδιοποίησης  Τετραμερής πορεία Προετοιμασία Παρουσίαση Εφαρμογή Έλεγχος

5 Τετραμερής πορεία  Αποδεκτή από πολλούς ειδικούς και καθηγητές πανεπιστημίων  Προτείνεται από την Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε) Στάδιο προετοιμασίας ή προπαρασκευής Στάδιο παρουσίασης ή σύνθεσης ή προσφοράς Στάδιο εφαρμογής Στάδιο δοκιμασίας ή ελέγχου

6 Περιεχόμενα  Σταδιοποίηση της διδασκαλίας  Παράγοντες σταδιοποίησης  Τετραμερής πορεία Προετοιμασία Παρουσίαση Εφαρμογή Έλεγχος

7 Προετοιμασία (1/4)  Στόχος Ψυχολογική και διανοητική προετοιμασία των μαθητών από τον εκπαιδευτικό Καλύτερη κατανόηση του νέου διδακτικού αντικειμένου  Συναισθηματική προετοιμασία Δημιουργία ενδιαφέροντος Συγκέντρωση προσοχής  Διανοητική προετοιμασία Καθορισμός περιεχομένου μαθήματος Σύνδεση με τα προηγούμενα Αναφορά στη χρησιμότητα του αντικειμένου

8 Προετοιμασία (2/4)  Είδη προετοιμασίας  Επαναφέρουμε παραστάσεις στους μαθητές Σχετικές με το νέο μάθημα Ανήκουν στο νέο μάθημα Ανήκουν κατά ένα ποσοστό στο νέο και κατά ένα ποσοστό στο παλιό μάθημα

9 Προετοιμασία (3/4)  Αξία προετοιμασίας  Η κατανόηση του μαθήματος Δεν εξαρτάται μόνο από τις νέες παραστάσεις Εξαρτάται και από τις προηγούμενες σχετικές παραστάσεις (επαναφορά) Είναι καλύτερη όσο πιο σαφείς είναι οι σχετικές παραστάσεις  Η μάθηση Προϋποθέτει συμμετοχή του μαθητή Η συμμετοχή επιτυγχάνεται με την κατάλληλη προετοιμασία

10 Προετοιμασία (4/4)  Καλή προετοιμασία Σύντομη αναφορά στα προηγούμενα Ανακοίνωση του σκοπού του μαθήματος Αναφορά στη παρούσα και μελλοντική χρήση των νέων γνώσεων και δεξιοτήτων Ερωτήσεις που προκαλούν ενδιαφέρον Σχετική συζήτηση μεταξύ των μαθητών Τίτλος μαθήματος στον πίνακα - σύντομη επεξήγηση Χρήση εποπτικών μέσων Επίδειξη πραγματικών αντικειμένων Ανάγνωση σχετικού συναρπαστικού κειμένου Παρουσίαση έργων Διήγηση σχετικών ιστοριών

11 Περιεχόμενα  Σταδιοποίηση της διδασκαλίας  Παράγοντες σταδιοποίησης  Τετραμερής πορεία Προετοιμασία Παρουσίαση Εφαρμογή Έλεγχος

12 Παρουσίαση (1/3)  «Προσφορά» του νέου διδακτικού αντικειμένου  Σύνθεση νέων παραστάσεων με παλιές  Το βασικότερο στάδιο της διδασκαλίας Ο μαθητής έρχεται σε επαφή με κάτι νέο  Λογική οργάνωση της ύλης Σχέσεις των κυριότερων σημείων Γνωστά άγνωστα Απλά σύνθετα Πιο χρησιμοποιούμενα λιγότερο χρησιμοποιούμενα

13 Παρουσίαση (2/3)  Τρόπος παρουσίασης  Εξαρτάται από Μαθητές (ηλικία, ετοιμότητα, διανοητική ικανότητα) Φύση μαθήματος  Τμηματική Η ενότητα χωρίζεται σε τμήματα Παρουσίαση επεξεργασία (συνεργασία δασκάλου – μαθητή)  Συνολική ή αδιάσπαστη Παρουσίαση ολόκληρης της ενότητας επεξεργασία

14 Παρουσίαση (3/3)  Τρόπος παρουσίασης  Τεχνολογικά μαθήματα Θεωρητική (πληροφοριακή)  Θεωρήματα, νόμοι, ιδέες, γεγονότα) Πρακτική (εργαστηριακή)  Επιδείξεις εκτέλεσης δεξιοτήτων, μετρήσεις, συναρμολόγήσεις, κοπές  Μορφές διδασκαλίας Μπορεί να γίνει χρήση όλων των μεθόδων Ανάλογα με τα διδακτικά αντικείμενα

15 Περιεχόμενα  Σταδιοποίηση της διδασκαλίας  Παράγοντες σταδιοποίησης  Τετραμερής πορεία Προετοιμασία Παρουσίαση Εφαρμογή Έλεγχος

16 Εφαρμογή  Μάθηση με πράξη  Όσα άκουσε ή έμαθε ο μαθητής δεν πρέπει να μείνουν νεκρά Χρήση όσων έμαθε Θεωρία Πράξη Μορφολογικά στοιχεία ενεργητικά στοιχεία Εμπεδώνονται – Κτήμα των μαθητών Ολοκληρωμένη μάθηση Καρπός άσκησης

17 Εφαρμογή  Στόχος εφαρμογής Οι γνώσεις να γίνουν μόνιμο κτήμα του μαθητή Αξιοποίηση των γνώσεων με ευχέρεια σε κάθε περίπτωση Καλλιέργεια της κρίσεως Διαπίστωση παρανοήσεων ή λαθών Διόρθωση  Αξία εφαρμογής «Ποιούντες μανθάνομεν» (Αριστοτέλης) Learning by doing Πιο ενεργή, δυναμική και δημιουργική συμμετοχή

18 Εφαρμογή  Θεωρητικά μαθήματα Εμπέδωση και σταθεροποίηση γνώσεων Αξιοποίηση στη λύση προβλημάτων Ανάλογων με αυτά που θα συναντήσουν στη ζωή τους (π.χ. επαγγελματική) Ιστορία, Ελληνικά, Θρησκευτικα  Αναφορά περιπτώσεων από τη σύγχρονη ζωή  Χρήση γενικής έννοιας ή κανόνα  Σε γεγονότα  Για διατύπωση συμπερασμάτων  Για αναφορά παραδειγμάτων

19 Εφαρμογή  Εργαστηριακά μαθήματα Εξάσκηση μαθητών σε δεξιότητες


Κατέβασμα ppt "ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google