Erasmus+2014-2020 Βασική Δράση 2 – Στρατηγικές Συμπράξεις Μαρία Χατζηγεωργίου Λειτουργός Επικοινωνίας και Βασικής Δράσης 2 ΙΔΕΠ Διά Βίου Μάθησης 1.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
GRUNDTVIG Nikolai Frederik Severin Grundtvig ( )
Advertisements

Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
«Erasmus για όλους» το νέο πρόγραμμα
1 ERASMUS ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ Νέο ευρωπαϊκό πρόγραμμα κινητικότητας επιχειρηματιών Λευκωσία, 2011 ERASMUS ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ.
1 H ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Leonardo Da Vinci ΚΩΝ/ΝΑ ΜΠΑΣΚΟΖΟΥ Δ/ντρια Διεθνών & Κοινοτικών Προγραμμάτων Κηφισιά, 15/10/2004.
Ερευνητικό Δυναμικό Περιφέρειες της Γνώσης Ειδικό Πρόγραμμα “Ικανότητες” Γεωργία Τζένου – Μαρία Κουτροκόη Χανιά, 21 Σεπτεμβρίου 2007 Εθνικό Σημείο Επαφής.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
Χαλκιδική 8/9 Ιουλίου 2006 Κ. Κοκκινοπλίτης Συντονιστής Οργανωτικής Γραμματείας Σχεδιασμού & Κατάρτισης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού ΠΡΟΤΥΠΑ.
SPORT.
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 13.2 Αρχές και οικονομικοί κανόνες για την κινητικότητα.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΕΔΙΑ ΑΙΤΗΣΗΣ.
ΚΑ1- Ατομική Κινητικότητα για μαθησιακούς σκοπούς
Action: Strategic Partnerships – τομέας Σχολικής Εκπαίδευσης
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Η ΔΕΣΜΗ ΣΥΓΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ.
ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΒΑΣΕΙ Δ.Λ.Π. (ΕΝΑΡΞΗΣ)
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.
1 Υλοποίηση διαλέξεων σύγχρονης εκπαίδευσης Τσέλιος Δημήτρης Καθηγητής Εφαρμογών Ημερίδα παρουσίασης του έργου «Προηγμένες υπηρεσίες ηλεκτρονικής μάθησης.
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.4 Τρόπος δημιουργίας και επισημοποίησης του διακρατικού δικτύου συνεργασίας.
JEAN MONNET. Στόχοι Προώθηση της αριστείας στη διδασκαλία και την έρευνα στο γνωστικό αντικείμενο της Ε.Ε. Συμφιλίωση των φοιτητών και νέων επαγγελματιών.
Erasmus Βασική Δράση 2 – Στρατηγικές Συμπράξεις Μαρία Χατζηγεωργίου Λειτουργός Επικοινωνίας και Βασικής Δράσης 2 ΙΔΕΠ Διά Βίου Μάθησης 1.
Συνεργασία για την καινοτομία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών
Τα Ιταλικά Επιμελητήρια στο εξωτερικό: ένα παγκόσμιο δίκτυο για τη στήριξη της διεθνοποίησης των επιχειρήσεων Θεσσαλονίκη, 14 Μαΐου 2010 Ομιλία του κ.
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
Education and Culture Name Education and Culture Χαρακτηριστικά μιας καλής Πρότασης Ρούλα Κυρίλλου-Ιωαννίδου ΙΔΕΠ Διά Βίου Μάθησης.
Εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Θεματολογίου για την Εκπαίδευση Ενηλίκων : Το Σχέδιο Δράσης της Κύπρου 29 Μαρτίου 2013 Συνεδριακό Κέντρο ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ.
Αξιοποίηση του Erasmus+ από Οργανισμούς και Επιχειρήσεις
Education and Culture Name Education and Culture ΔΙΕΘΝΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΕ ΧΩΡΕΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ (Αν. Εκπαίδευση) Ρούλα Κυρίλλου-Ιωαννίδου ΙΔΕΠ Διά Βίου Μάθησης.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ Κατανοώντας το νέο Πρόγραμμα, τι αλλάζει……τι παραμένει ίδιο…. Δρ. Ειρήνη Ντρούτσα.
KA2 Στρατηγικές Συμπράξεις - Τομέας Εκπαίδευσης και Κατάρτισης ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΚΑΙ ΣΥΜΒΑΤΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ Αθήνα, 15/10/2014 Δρούγκα Μαρία,
Key Action 2: Cooperation for Innovation and the exchange of good practices Καινοτομία – Καλές Πρακτικές Action: Strategic Partnerships – τομέας Σχολικής.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ 2009 Αθήνα, 12/12/2008.
SOCIAL KEYS FOR SOCIAL ENTREPRENEURSHIP. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ H Κοινωνική Οικονομία είναι ένας πολύ σημαντικός οικονομικός τομέας στην Ευρώπη. Με βάση.
ERASMUS+ Βασική Δράση 2 Συνεργασία για την καινοτομία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών Μαρία Χριστοφίδου Λειτουργός ΙΔΕΠ – ΒΔ2.
Κατάρτιση και υποβολή μιας πρότασης Erasmus+. Εξοικείωση με τον οδηγό του προγράμματος Τι θέλουμε να κάνουμε; (στόχος του έργου) Τι δράσεις θα εντάξουμε.
Leonardo da Vinci- Πολυμερή σχέδια για την Μεταφορά Καινοτομίας Ημερίδα Πληροφόρησης & Ενημέρωσης για την Υποβολή προτάσεων 2009 Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών.
Τελική Έκθεση: Πώςαποτυπώνεται η Αποτελεσματική Διαχείριση ενός Σχεδίου Κινητικότητας Τελική Έκθεση: Πώς αποτυπώνεται η Αποτελεσματική Διαχείριση ενός.
ΚΑ2-Στρατηγικές Συμπράξεις Τομέας Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Τεχνική Ημερίδα Τομέας Σχολικής Εκπαίδευσης Αθήνα, 15/10/2014 Μαρία Αδαμοπούλου, Στέλεχος.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Συντονίστρια Τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων Επαγγελματική Κατάρτιση Ανώτατη Εκπαίδευση Σχολική Εκπαίδευση Εκπαίδευση Ενηλίκων ERASMUS.
Key Action 2: Co-operation for Innovation and Good Practices Συνεργασία για Καινοτομία και Καλές Πρακτικές 4. KA2 - Strategic Partnerships/ Στρατηγικές.
1 ERASMUS+ Υποβολή Τελικών Εκθέσεων για Στρατηγικές Συμπράξεις στα πλαίσια του Προγράμματος Erasmus+ Συνεδριακό Κέντρο Φιλοξενία Λευκωσία, 19 Μαΐου 2016.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ Κατανοώντας το νέο Πρόγραμμα, τι αλλάζει……τι παραμένει ίδιο…. Δρ. Ειρήνη Ντρούτσα.
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
Διεθνής Κινητικότητα: Μια πρώτη αποτίμηση Αθήνα, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, 22 Οκτωβρίου 2015 Αθανάσιος Καυκαλίδης Υπεύθυνος για τη Διεθνή Κινητικότητα & τις.
“Κύκλος ζωής και διαχείριση των σχεδίων Στρατηγικών Συμπράξεων –ΚΑ2”
Erasmus+ Προς ένα ενιαίο Πρόγραμμα ‘Kεντρικές Δράσεις’
Δομή του Προγράμματος ΒΔ1 – Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων
Συνεργασία για την καινοτομία και την ανταλλαγή καλών πρακτικών
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
τομεακό πρόγραμμα Erasmus ΕΝΤΑΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ERASMUS
ΚΑ1- Ατομική Κινητικότητα για μαθησιακούς σκοπούς
ERASMUS+ για την Εκπαίδευση, την Κατάρτιση,
ΣΗΜΕΙΑ - ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+
Βασική Δράση 2 – Στρατηγικές Συμπράξεις
KA2: Strategic Partnerships Στρατηγικές Εταιρικές Σχέσεις
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Διαχείριση Σχεδίων Κινητικότητας 2009
Leonardo da Vinci Certificate
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ
Δομή του Προγράμματος ΒΔ1 – Μαθησιακή Κινητικότητα Ατόμων
Ημερίδα Παροχής Οδηγιών Για Συμπλήρωση Αιτήσεων Πρόσκληση 2019
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Erasmus Βασική Δράση 2 – Στρατηγικές Συμπράξεις Μαρία Χατζηγεωργίου Λειτουργός Επικοινωνίας και Βασικής Δράσης 2 ΙΔΕΠ Διά Βίου Μάθησης 1

Βασική Δράση 2 Συνεργασία για την καινοτομία και ανταλλαγή πρακτικών Στρατηγικές Συμπράξεις Συμμαχίες Γνώσεις Τομεακές Συμμαχίες Δεξιοτήτων Ανάπτυξη Ικανοτήτων 2

Στρατηγικές Συμπράξεις στα πλαίσια της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης Τι είναι οι Στρατηγικές Συμπράξεις Ποιοι συμμετέχουν Συγγραφή αίτησης Επιλέξιμο κόστος / cost items Υποβολή αίτησης 3

Τι είναι οι Στρατηγικές Συμπράξεις; Ευέλικτες συνεργασίες από 2 μέχρι 3 χρόνια μεταξύ διαφόρων ιδρυμάτων/οργανισμών από τουλάχιστον 3 διαφορετικές Χώρες του Προγράμματος που δραστηριοποιούνται στα πλαίσια της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι στρατηγικές συμπράξεις μπορούν να είναι διαφορετικού μεγέθους και δραστηριοτήτων, ανάλογα με τους στόχους των εμπλεκόμενων οργανισμών, τον αναμενόμενο αντίκτυπο κλπ. 4

Γενικά χαρακτηριστικά Τουλάχιστον 3 οργανισμοί από 3 Χώρες του Προγράμματος Διάρκεια: 2 έως 3 χρόνια Μέγιστη χρηματοδότηση: 150,000€/χρόνο Περίοδος υλοποίησης Έναρξη: από 1η Σεπτεμβρίου μέχρι 31η Δεκεμβρίου 2015 Ολοκλήρωση: το αργότερο μέχρι 31η Αυγούστου 2018 Προθεσμία υποβολής αίτησης για το 2015: 31 Μαρτίου 2015, 12:00 μεσημέρι, ώρα Βρυξελλών 5

Στόχος «Η ανάπτυξη της συνεργασίας μεταξύ οργανισμών με έδρα στις Χώρες του Προγράμματος και η εφαρμογή καινοτόμων πρακτικών» Δικαίωμα συμμετοχής έχουν και οι οργανισμοί από τις Χώρες Εταίρους, (ως εταίροι και όχι ως αιτούντες), εφόσον η συμμετοχή τους προσδίδει ουσιαστική προστιθέμενη αξία στο σχέδιο. 6

Ποιοι συμμετέχουν; Οργανισμοί που δραστηριοποιούνται στον τομέα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης όπως: Ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, σχολεία, ινστιτούτα, εκπαιδευτικά κέντρα, ερευνητικά ινστιτούτα Δημόσιες/ιδιωτικές επιχειρήσεις Δημόσιοι φορείς, πολιτιστικοί οργανισμοί, μουσεία, ΜΚΟ Κοινωνικοί εταίροι, εκπρόσωποι εργασιακού τομέα Φορείς που παρέχουν υπηρεσίες επαγγελματικού προσανατολισμού Οργανισμοί επικύρωσης γνώσεων/δεξιοτήτων/ ικανοτήτων που αποκτώνται μέσω της μη τυπικής και της άτυπης μάθησης κλπ 7

Όλοι οι συμμετέχοντες οργανισμοί πρέπει να έχουν: Νομική υπόσταση Erasmus Charter εάν είναι τριτοβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα εγκατεστημένα σε χώρα του προγράμματος. Τα συμμετέχοντα ΙΤΕ που βρίσκονται σε χώρες εταίρους δεν είναι απαραίτητο να διαθέτουν Χάρτη Erasmus αλλά πρέπει να τηρούν τις αρχές του. Έγκυρο PIC 8

Α. Έντυπο νομικής οντότητας για δημόσιους και ιδιωτικούς οργανισμούς συνοδευόμενο από (εάν ισχύουν): - αντίγραφο επίσημου πιστοποιητικού εγγραφής/ίδρυσης - αντίγραφο του εντύπου εγγραφής στο ΦΠΑ. Β. Δελτίο Τραπεζικών Στοιχείων (για συντονιστές μόνο) Γ. Έντυπα για έλεγχο χρηματοοικονομικής ικανότητας για αιτήσεις άνω των € - Ιδιωτικά ιδρύματα/οργανισμοί (για συντονιστές μόνο) Ο λογαριασμός κερδών και ζημιών και ο ισολογισμός για το τελευταίο οικονομικό έτος που έχει κλείσει λογιστικά. 9

Συγγραφή αίτησης Η συγγραφή της αίτησης είναι ευθύνη όλων των συνεργατών, εφόσον με αυτή όλοι οι εταίροι δεσμεύονται να υλοποιήσουν τις δραστηριότητες και τα παραδοτέα που παρουσιάζονται στην αίτηση. 10

Μέρη Αίτησης Α. General Information B. Context C. Priorities D. Participating Organisations E. Description of the Project F. Preparation G. Implementation H. Follow-up I. Budget J. Project Summary K. Checklist L. Data Protection Notice M. Declaration of Honour N. Annexes O. Submission 11

B. Context Εάν το ίδρυμα/οργανισμός σας υποβάλλει αίτηση ως συντονιστής στον τομέα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, θα πρέπει να διαλέξετε το CY01 ΚΥΠΡΟΣ (KÝPROS) στο σημείο B.2. National Agency of the Applicant Organisation της αίτησης. 12

C. Priorities /Θέμα σχεδίου Η αίτηση να αφορά τουλάχιστο μία προτεραιότητα οριζόντια ή σχετική με την τριτοβάθμια εκπαίδευση για να μπορεί να επιχορηγηθεί (Progr. Guide p ) Το σχέδιο είναι δυνατόν να αφορά πέραν του ενός τομέα και να έχει διατομεακό χαρακτήρα – αυτό θα φαίνεται από τις προτεραιότητες που θα επιλεγούν και τις δραστηριότητες που προγραμματίζονται 13

Οριζόντιες Προτεραιότητες Ανάπτυξη βασικών και εγκάρσιων δεξιοτήτων Ανάπτυξη νέων προσεγγίσεων για την ενίσχυση της εκπαίδευσης και κατάρτισης υποψηφίων και εν ενεργεία εκπαιδευτικών Ενίσχυση της ψηφιακής ολοκλήρωσης Συμβολή στην ανάπτυξη ενός ευρωπαϊκού χώρου δεξιοτήτων και επαγγελματικών προσόντων Στήριξη καινοτόμων σχεδίων που αποσκοπούν στη μείωση των ανισοτήτων σε μαθησιακά αποτελέσματα Ενίσχυση της ανάπτυξης και της χρήσης καινοτόμων προσεγγίσεων και εργαλείων 14

Προτεραιότητες σχετικές με την ΤΕ Στήριξη για την εφαρμογή των απαραίτητων μεταρρυθμίσεων σύμφωνα με το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού 2011 της ΕΕ Βελτίωση των επιπέδων φοίτησης και επιτυχίας, ποιότητας και καταλληλότητας της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ενίσχυση της ποιότητας μέσω της κινητικότητας και της διασυνοριακής συνεργασίας Βελτίωση της διακυβέρνησης και της χρηματοδότησης Δραστηριότητες που συμβάλλουν στην προσαρμογή των προγραμμάτων σπουδών στις ανάγκες της αγοράς εργασίας και εφοδιάζουν τη νέα γενιά με εγκάρσιες ικανότητες 15

Προτεραιότητες σχετικές με την ΤΕ Δραστηριότητες που αποσκοπούν στην ανάπτυξη καινοτόμων στρατηγικών για την προώθηση της κινητικότητας Ενίσχυση δεσμών μεταξύ εκπαίδευσης, έρευνας και επιχειρήσεων Αύξηση του αριθμού πτυχιούχων Στήριξη της εφαρμογής της ανακοίνωσης του 2013 σχετικά με το άνοιγμα της εκπαίδευσης. Διεύρυνση του φάσματος των τρόπων φοίτησης (εξ αποστάσεως, μερική φοίτηση, μάθηση κατά ενότητες) Ενθάρρυνση της διεθνοποίησης των ευρωπαϊκών συστημάτων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση 16

Τι μπορεί να υλοποιηθεί; Προγράμματα σπουδών (curricula), ενότητες (modules) σε διάφορα θέματα Έρευνες, συγκριτικές αναλύσεις, μελέτες πραγματικών περιπτώσεων (case studies) μεταξύ επιχειρήσεων και ΙΤΕ Συνεργασία, ανταλλαγή πρακτικών Κατάρτιση και υλοποίηση σχεδίων στρατηγικής συνεργασίας Δραστηριότητες ενημέρωσης, καθοδήγησης και παροχής συμβουλών 17

Τι μπορεί να υλοποιηθεί; Καθορισμός ποιοτικών προτύπων και προφίλ βάσει ικανοτήτων/επαγγελματικών προφίλ Βελτίωση πλαισίων προσόντων, μεταφορά διδακτικών μονάδων Παιδαγωγικές μεθοδολογίες, και ιδίως εκείνες που έχουν ως αποτέλεσμα την απόκτηση εγκάρσιων ικανοτήτων, επιχειρηματικού πνεύματος και δημιουργικής σκέψης Διεύρυνση του φάσματος των τρόπων φοίτησης (εξ αποστάσεως, μερική φοίτηση, μάθηση κατά ενότητες) 18

D. Participating Organisations Ρόλοι συνεργαζόμενων ιδρυμάτων Συντονιστής Διαχειρίζεται την υποβολή της αίτησης, υπογράφει τη Συμφωνία Επιχορήγησης και υποβάλλει τις Εκθέσεις Οικονομική διαχείριση του σχεδίου Εταίρος Υλοποιεί το σχέδιο μαζί με την υπόλοιπη ομάδα Ιδιαίτερη έμφαση στην περιγραφή των οργανισμών, γιατί αυτό θα καθορίσει το κατά πόσο οι εμπλεκόμενοι οργανισμοί έχουν την τεχνογνωσία, εμπειρία και ειδικό ενδιαφέρον να υλοποιήσουν ένα συγκεκριμένο σχέδιο 19

E. Description of the project Rationale Τι δείχνει η βιβλιογραφία για το θέμα; Σε αυτό το πλαίσιο, ποια είναι η κατάσταση στα συνεργαζόμενα ιδρύματα ή τις χώρες τους; Υπάρχει κάποιο κενό που πρέπει να καλυφθεί από την έρευνα που θα διεξάγει το συγκεκριμένο σχέδιο; Υπάρχει κάποιο εργαλείο/αναλυτικό πρόγραμμα που πρέπει να σχεδιαστεί ως αποτέλεσμα μίας Ευρωπαϊκής συνεργασίας; 20

E. Description of the project Επικοινωνία Μέσα (skype, s, fora, face to face) Online meetings – συχνότητα και σκοπός Project meetings (σκοπός, συχνότητα και συμμετέχοντες). Αποτελέσματα Tangible and Intangible Results (Pr. Guide p. 299) Tangible (εκτός από τα Intellectual Outputs) Βιβλιαράκια, Evaluation reports για κάποια μέρη του σχεδίου, και άλλο υλικό Intangible results Απόκτηση γνώσης, γλωσσικές δεξιότητες, εμπειρία, ανταλλαγή πρακτικών 21

Transnational Project Meetings Διακρατικές συναντήσεις μεταξύ των εταίρων για σκοπούς συντονισμού και υλοποίησης του σχεδίου. Συμμετέχουν άτομα μόνο από τα συνεργαζόμενα ιδρύματα Οι συναντήσεις φιλοξενούνται μόνο από τα συνεργαζόμενα ιδρύματα. Η συχνότητα καθορίζεται από τις ανάγκες του σχεδίου (κάθε συνάντηση έχει διαφορετική ατζέντα, στόχο κλπ) Είναι δυνατόν να προγραμματιστούν Project Meetings χωρίς τη συμμετοχή όλων των εταίρων. 22

F. Preparation (1/2) Πριν την υποβολή της αίτησης: Ενημέρωση εμπλεκομένων (κάποια ιδρύματα που σκοπεύετε να εμπλέξετε σε μία πιλοτική εφαρμογή ενός εργαλείου που θα σχεδιάσετε) Ενημέρωση διαφόρων stakeholders Προκαταρκτική άδεια για προώθηση ερωτηματολογίων ή για διεξαγωγή κάποιων case studies ή πρόσβαση σε κάποια αρχεία. 23

F. Preparation (2/2) Πριν την έναρξη των δραστηριοτήτων (μετά την έγκριση): Συλλογή πληροφοριών/εργαλείων για συζήτηση Συζήτηση και υπογραφή συμφωνιών μεταξύ εταιρικών ιδρυμάτων για την κατανομή καθηκόντων και εσωτερικές προθεσμίες Consultation groups/συναντήσεις με διάφορους εμπλεκόμενους φορείς σε εθνικό επίπεδο Επιβεβαίωση άδειας/έγκρισης από ιδρύματα/άτομα για να εμπλακούν σε μία έρευνα/ερωτηματολόγιο/ συνέντευξη Γλωσσική προετοιμασία 24

F.1 Project Management Budget and time -Τακτικός έλεγχος από το συντονιστή -Εσωτερική συμφωνία μεταξύ εταίρων -Εσωτερικά reports μεταξύ των εταίρων -Ομάδα διαχείρισης σχεδίου και τήρησης χρονοδιαγραμμάτων -Χρήση οποιουδήποτε λογισμικού για διαχείριση χρόνου ή κονδυλίων Quality Θα έχει κάποιος εταίρος/ομάδα εταίρων την ευθύνη της διασφάλισης της ποιότητας; 25

Project risks Πχ η μη ύπαρξη αρκετών συμμετεχόντων να απαντήσουν ένα ερωτηματολόγιο, παρά τον αρχικό προγραμματισμό – έχει προγραμματιστεί κάποιος τρόπος να αντεπεξέλθουν οι εταίροι; Activities and indicators for assessing if objectives have been reached Πχ σχεδιασμός ενός milestone plan για συνεχή έλεγχο όπου όλοι οι δείκτες (ποιοτικοί ή ποσοτικοί) θα παρουσιάζονται αναλυτικά 26 F.1 Project Management

G. Implementation Intellectual Outputs (ΙΟs) Πνευματικά αποτελέσματα/απτά παραδοτέα που προκύπτουν από τη συνεργασία των εταίρων Έμφαση στην περιγραφή των Outputs. Η αναφορά πρέπει να είναι αρκετά εκτενής. Από εδώ θα διαφανεί εάν το αιτούμενο κονδύλι είναι αιτιολογημένο. 27

Παραδείγματα IOs Αναλυτικά προγράμματα σπουδών Παιδαγωγικό υλικό Open Educational Resources Εργαλεία Αναλύσεις, μελέτες, Μέθοδοι μάθησης από ομότιμους (peer learning methods), κ.λπ. Case studies Διδακτικό/εκπαιδευτικό υλικό σε διάφορες μορφές κλπ 28

Στάδια ενός IO Προσοχή!!! Κάποια στάδια ίσως δεν είναι IOs από μόνα τους αλλά στάδια του ίδιου IO τα οποία πρέπει να φαίνονται στην περιγραφή του. Παράδειγμα: Σχεδιασμός ενός εκπαιδευτικού εργαλείου Σχεδιασμός ερωτηματολογίου για διερεύνηση του υφιστάμενου περιβάλλοντος/needs analysis Σχεδιασμός εργαλείου Πιλοτική εφαρμογή του εργαλείου Ανατροφοδότηση Τελειοποίηση εργαλείου 29

Τι δεν είναι IO Ιστοσελίδες Υλικό διάδοσης του σχεδίου ή και συγκεκριμένου Intellectual Output (πχ βιβλιαράκια, banners, σελίδα στο Facebook) Reports αξιολόγησης του σχεδίου Δημοσίευση σε ακαδημαϊκά περιοδικά για το σχέδιο ή για συγκεκριμένα Intellectual Outputs. 30

Multiplier Events Τοπικά ή/και διακρατικά συνέδρια/ εκδηλώσεις με σκοπό τη διάδοση ενός ή περισσότερων Intellectual Outputs που πραγματοποιήθηκαν. Πρέπει να διοργανώνονται μετά από την ολοκλήρωση κάποιων IOs 31

Transnational training, teaching and learning activities Μικρής και μεγάλης διάρκειας κινητικότητα εκπαιδευομένων και προσωπικού μεταξύ των συνεργαζόμενων ιδρυμάτων. Οι αιτούντες θα πρέπει να δικαιολογήσουν την αναγκαιότητα αυτών των κινητικοτήτων όσον αφορά την υλοποίηση των στόχων και των αναμενόμενων αποτελεσμάτων του σχεδίου 32

33

Για προσωπικό Intensive programmes for teaching staff Διάρκειας 5 ημερών – 2 μηνών Invited teachers at higher education Intensive Study Programmes Διάρκειας 5 ημερών – 2 μηνών Long-term teaching assignments Διάρκειας 2 – 12 μηνών Short-term joint staff training events Διάρκειας 5 ημερών – 2 μηνών 34

Για σπουδαστές Blended mobility of higher education students Διάρκειας 5 ημερών – 2 μηνών Intensive programmes for higher education learners Διάρκειας 5 ημερών – 2 μηνών 35

H. Follow-up H.1. Impact (βραχυπρόθεσμο ή μακροπρόθεσμο) Στους οργανισμούς που συμμετέχουν Δεξιότητες/γνώσεις προσωπικού και εκπαιδευομένων Χρήση νέων μεθόδων στους οργανισμούς Στην ευρύτερη κοινότητα Αλλαγή εργαλείων/μεθόδων κλπ σε κάποιους τομείς Αξιολόγηση αντίκτυπου (ποσοτική ή ποιοτική) Ερωτηματολόγιο για αξιολόγηση Αριθμός χρηστών ενός εργαλείου που παράχθηκε Αριθμητικός αντίκτυπος (μέτρηση μέσω ερωτηματολογίου στην αρχή και στο τέλος του σχεδίου για σύγκριση) 36

H. Follow-up H.2. Dissemination and Use of Projects' Results -Ποιες είναι οι ομάδες στις οποίες σκοπεύετε να διαδώσετε το σχέδιο και τα αποτελέσματα του; -Υπάρχουν κάποια δίκτυα εθνικά ή ευρωπαϊκά στα οποία θα διαδώσετε τις πληροφορίες; -Θα υπάρχει υπεύθυνος εταίρος ή υπεύθυνη ομάδα για αυτό το σκοπό; -Μέσα διάδοσης (ΜΜΕ, social media, fora, διοργάνωση εργαστηρίων, ιστοσελίδες ιδρυμάτων, flyers, posters) -Open Educational Resources 37

H. Follow-up H.3. Sustainability - Παραδείγματα Χρησιμοποίηση υλικού που θα παραχθεί από τα εμπλεκόμενα ιδρύματα και μετά το τέλος του σχεδίου. Διαθεσιμότητα υλικού και προώθησή του και μετά το τέλος του σχεδίου Αξιολόγηση του υλικού μετά την ολοκλήρωση του σχεδίου για αναπροσαρμογή του Δημιουργία και διατήρηση ενός group σε κάποιο από τα social media για ανταλλαγή πρακτικών και ανατροφοδότηση 38

I. Budget Επιχορηγούμενες δραστηριότητες Η χρηματοδότηση αποτελείται από είδη κόστους (cost items) από τα οποία οι αιτούντες επιλέγουν ανάλογα με τις δραστηριότητες που θέλουν να αναλάβουν και τα αποτελέσματα που θέλουν να πετύχουν Οι στρατηγικές συμπράξεις κυμαίνονται από απλά έως αρκετά εξελιγμένα και μεγάλης κλίμακας σχέδια. 39

Cost Items Project management and implementation Transnational project meetings Intellectual Outputs Multiplier events Transnational training, teaching and learning activities Exceptional costs Special needs support Μην αιτείστε περισσότερα κονδύλια από αυτά που μπορείτε να απορροφήσετε! 40

Project Management and Implementation Διαχείριση του σχεδίου (πχ. Σχεδιασμός, προγραμματισμός, οικονομικά, συντονισμός και επικοινωνία μεταξύ των εταίρων, κλπ.) Μικρής κλίμακας υλικά μάθησης/διδασκαλίας, εργαλεία κλπ. Εικονική συνεργασία και τοπικές δραστηριότητες (πχ. ένταξη εργασιών του σχεδίου στην τάξη, διοργάνωση και παρακολούθηση ενσωματωμένων δραστηριοτήτων μάθησης/κατάρτισης, κλπ) Πληροφόρηση, προώθηση και διάδοση (πχ. brochures, φυλλάδια, πληροφόρηση στο διαδίκτυο, κλπ) 41

Project Management Επιχορήγηση Μοναδιαίο κόστος ανά ίδρυμα ανά μήνα Συντονιστικό ίδρυμα: 500€ Κάθε εταίρος: 250€ Ανώτατο ποσό: € το μήνα 42

Transnational project meetings Επιχορήγηση: Μοναδιαίο κόστος ανά συμμετέχοντα που περιλαμβάνει ταξιδιωτικά και διαβίωση. Ανώτατο ποσό επιχορήγησης: € το χρόνο Από 100 μέχρι 1999 χμ: 575€ Από 2000χμ και άνω: 760€ Οι αποστάσεις υπολογίζονται από εργαλείο της ΕΕ (distance calculator). Δεν υπολογίζεται ως ταξίδι μετ’ επιστροφής αλλά ως απόσταση μεταξύ δύο πόλεων Δεν υπάρχει κατώτατος και ανώτατος αριθμός ημερών για τα Project Meetings. 43

Budget για Project Meetings 44

Intellectual outputs Επιχορήγηση Οι αιτούντες θα πρέπει να δικαιολογήσουν τον τύπο και τον όγκο του κόστους προσωπικού για κάθε προτεινόμενο αποτέλεσμα. Απαιτείται ποιότητα για να μπορούν να χρηματοδοτηθούν. Μοναδιαίο κόστος προσωπικού ανά ημέρα το οποίο βασίζεται στην κατηγορία του προσωπικού και στη χώρα προέλευσής του (κατά βάση όχι διευθυντικού ή διοικητικού γιατί αυτά καλύπτονται από το Project Management Cost) Staff cost – σύμφωνα με το ρόλο που έχει κάποιος στο συγκεκριμένο σχέδιο και όχι βάσει του καθεστώτος εργοδοσίας του από τον οργανισμό του 45

Intellectual Outputs 46

Multiplier events Επιχορήγηση Μόνο αν υπάρχουν intellectual outputs για διάδοση. Το κόστος αφορά μόνο τη διοργάνωση και συνεπώς εγκρίνεται μόνο για τον οργανισμό που θα διοργανώσει την εκδήλωση μοναδιαίο κόστος με βάση τον αριθμό συμμετεχόντων (100€ για κάθε τοπικό συμμετέχοντα και 200€ για κάθε διεθνή) – τα χρήματα αυτά δεν δίνονται για κάλυψη των εξόδων των συμμετεχόντων. Άτομα από τους συμμετέχοντες οργανισμούς δεν είναι επιλέξιμα για χρηματοδότηση. Μπορούν να παρακολουθήσουν όμως μία εκδήλωση. Ανώτατο ποσό: € το σχέδιο 47

Transnational training, teaching and learning activities Επιχορήγηση Μοναδιαίο κόστος ανά συμμετέχοντα για ταξιδιωτικά έξοδα με βάση την απόσταση (Distance calculator) Από 100 μέχρι 1999 χμ: 275€ Από 2000χμ και άνω: 360€ Διαβίωση με βάση τη διάρκεια και τη χώρα προορισμού Γλωσσική προετοιμασία - χρηματοδότηση για βελτίωση της γνώσης των συμμετεχόντων στη γλώσσα εργασίας δραστηριότητας μεγάλης διάρκειας ( μήνες): 150€ ανά συμμετέχοντα 48

Exceptional costs Συνεισφορά σε πραγματικά έξοδα για υπεργολαβίες ή αγορά αγαθών και υπηρεσιών: υπηρεσίες που δεν μπορούν να παρέχονται άμεσα από τους οργανισμούς, για λόγους δεόντως αιτιολογημένους – Η εξωτερική αξιολόγηση του σχεδίου δεν θεωρείται επιλέξιμη o εξοπλισμός δεν μπορεί να αφορά κανονικό εξοπλισμό γραφείου ή εξοπλισμό που κανονικά χρησιμοποιείται από τους οργανισμούς όπως υπολογιστές, tablets, εκτυπωτές κλπ. Επιχορήγηση 75% των πραγματικών επιλέξιμων δαπανών Ανώτατο ποσό επιχορήγησης: ανά σχέδιο 49

Special needs support Επιπρόσθετο κόστος άμεσα συνδεδεμένο με συμμετέχοντες με ειδικές ανάγκες Επιχορήγηση 100% των επιλέξιμων δαπανών 50

Παράδειγμα σύμπραξης Συνεργασία μεταξύ επιχειρήσεων, ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και άλλων οργανισμών για την ανάπτυξη/δοκιμή/ προσαρμογή συγκεκριμένου αναλυτικού προγράμματος Επιχορηγούμενα Cost Items: Project meetings Training/teaching/learning activities Intellectual Outputs Multiplier events 51

Υποβολή αίτησης Υποβολή αίτησης μόνο από το συντονιστή Στην αίτηση να επισυνάπτονται τα ακόλουθα: Declaration of honour (εκτυπώνεται, υπογράφεται από το νόμιμο εκπρόσωπο του συντονιστικού ιδρύματος, και επισυνάπτεται) Mandates (Η ΕΥ δέχεται τα σκαναρισμένα αρχεία. Ο συντονιστής κρατά τα πρωτότυπα) Timeline of the project activities Other supporting documents (πχ βιβλιογραφία πάνω στην οποία στηρίχτηκε το Rationale, κάποιο CV, κλπ) 52

Timeline Σημείωση: Οι δραστηριότητες που καλύπτονται από τα Project Management Cost δεν αριθμούνται στην αίτηση. Παρόλα αυτά πρέπει να αναγραφούν στο Timeline. Tα μέρη Ε (τελευταία ερώτηση) και G να αριθμούνται στην αίτηση ως Α1, Α2, Α3 κλπ ούτως ώστε να μεταφερθούν πιο εύκολα στο χρονοδιάγραμμα. 53

54

Αξιολόγηση αιτήσεων Επιλεξιμότητα Double funding check (η ίδια κοινοπραξία δεν δικαιούται να υποβάλει δεύτερη αίτηση στην πρόσκληση του 2015) Financial Capacity Ποιότητα Η ποιοτική αξιολόγηση του σχεδίου θα είναι ανάλογη με τους στόχους της συνεργασίας και το είδος των συμμετεχόντων οργανισμών. 55

Κριτήρια Επιλογής Για να μπορεί να επιχορηγηθεί ένα σχέδιο θα πρέπει να λάβει τουλάχιστο τους μισούς βαθμούς σε κάθε επί μέρους κριτήριο και 60 βαθμούς στο σύνολο Αναλυτικά στον Οδηγό προς τους Αξιολογητές 56 Κριτήρια Επιλογής Μέγιστη βαθμολογία Συνάφεια σχεδίου30 Ποιότητα σχεδιασμού και υλοποίησης20 Ποιότητα ομάδας και καθεστώτος συνεργασίας20 Αντίκτυπος και διάδοση30

Χρήσιμα έντυπα για μελέτη Οδηγός Προγράμματος (Programme Guide) Χρήσιμες λεπτομέρειες στα ακόλουθα μέρη Μέρος Β – πληροφορίες για κάθε δράση και λεπτομέρειες /κανόνες για την επιχορήγηση (οικονομικοί πίνακες κλπ) Μέρος C – Διαδικασία για την υποβολή μιας πρότασης Annex I – Παραδείγματα Στρατηγικών Συμπράξεων Annex IΙ – Διάδοση και αξιοποίηση αποτελεσμάτων Οδηγός προς τους Αξιολογητές(Guide for Experts) 57

Καλή επιτυχία! Μαρία Χατζηγεωργίου Τηλ.: