24-26 May 2004 Athens. 24-26 May 2004 Athens Βιβλιοθήκες και Δια Βίου Μάθηση CEDEFOP: Ο ρόλος μιας ειδικής Ευρωπαϊκής βιβλιοθήκης στην Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
GRUNDTVIG Nikolai Frederik Severin Grundtvig ( )
Advertisements

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΔΙΚΤΥΩΣΗ: euro|guidance Ημερίδα “Ευρωπαϊκή κινητικότητα για λόγους εκπαίδευσης & απασχόλησης: Euroguidance-Eures” 15 Οκτωβρίου 2004 ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Υποδομές Ανοικτής Πρόσβασης: Το μέλλον της επιστημονικής επικοινωνίας, ΕΚΤ, Αθήνα, Δεκεμβρίου 2008 Πρωτοβουλίες Ανοικτής Πρόσβασης στη Βιβλιοθήκη.
Ιστορικό: ΓΙΑΤΙ "Pro-Skills";
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ & ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ Α.Π.Θ.
LOGO Ο ρόλος του Ε.Ο.Π.Π. στην Πιστοποίηση των προσόντων της μη τυπικής εκπαίδευσης και στην Αντιστοίχιση αυτών στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων Κωνσταντίνος.
Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π: Δράσεις και Πολιτικές - Εθνικό Κέντρο Europass
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ TEI ΛΑΜΙΑΣ Ε. Υ. ΔΡ. Θ. ΓΚΑΝΕΤΣΟΣ Άξονας Προτεραιότητας 6 «Αναβάθμιση των συστημάτων αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης και επαγγελματικής.
Διεθνές πρόγραμμα επιμόρφωσης V.I.E
ΠΡΑΞΗ: ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΤΗΣ ΓΣΕΒΕΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ.
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ
Δημήτριος Σουλιώτης Διευθυντής ΙΕΚ Γλυφάδας
39th IATTO Forum Θεσσαλονίκη, 27 Σεπτεμβρίου 2013
1 Απόσταση και βιβλιοθήκες ή πώς ερμηνεύεται η επικοινωνία των χρηστών με τα κέντρα πληροφορίας και γνώσης στις σημερινές συνθήκες Κατερίνα Τοράκη Τεχνικό.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 9.1 Εθνικές και Ευρωπαϊκές πολιτικές για την επικύρωση των εμπειριών τοποθέτησης.
Περιφερειακή Πολιτική EΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Έγγραφα εργασίας Εκ των προτέρων Αξιολόγηση - Δείκτες Α. Σίμου Μονάδα Αξιολόγησης Γενική Διεύθυνση.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Leonardo Transfer of Innovation- Μεταφορά καινοτομίας (Οκτώβριος 2012 – Σεπτέμβριος 2014) Κώστας Οικονόμου Βασιλική Ζιάκα.
European Commission. 1975: πρώτη δράση της κοινότητας: κινητικότητα φοιτητών Σεπτέμβριος 1980: Δίκτυο Ευρυδίκη Κεντρική Μονάδα & 9 Εθνικές Μονάδες Ανταλλαγή.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.1 Η Ευρωπαϊκή Διάσταση.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Παπαδάτου Φιερούλα Φραντζή Μαρία Βιβλιοθήκη & Υπηρεσία Πληροφόρησης Πανεπιστήμιο Πατρών Ηλεκτρονικά Περιοδικά και Υπηρεσίες Διαδανεισμού: Αντίπαλοι ή.
LIFE- ENVIRONMENT PROGRAMME ‘Starting with the promotion of IPP approach in Mediterranean countries’’ Αθήνα, 19 Σεπτεμβρίου 2005 Παρουσίαση Start-IPP.
Σεπτέμβριος  Το ΕΚΤ είναι ο εθνικός οργανισμός για την τεκμηρίωση, την πληροφόρηση και την υποστήριξη σε θέματα επιστήμης, έρευνας και τεχνολογίας.
Φ. Τροχούτσος, ΤΟΠΜΑΚ Σέρρες 1 Γραφείο Διασύνδεσης Σπουδών & Σταδιοδρομίας του Δ.Π.Θ. Υπηρεσίες Έρευνα για την Επαγγελματική Σταδιοδρομία των Αποφοίτων.
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
«Αποτελέσματα έρευνας στο πλαίσιο του έργου VAB σε εθνικό επίπεδο» Κωνσταντίνα Πολυμεροπούλου Επιστημονική συνεργάτης ΕΥΕΜ/ΕΑΠ 1Πρώτη Συνάντηση Εργασίας.
1 ΕΥΡΩΠΑïΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Δια Βίου Μάθηση: Πραγματικότητες, Προκλήσεις και Προοπτικές στην Κύπρο και την Ευρώπη Απριλίου 2004 ¨ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Η Πύλη για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Αθήνα 21Μαρτίου 2005 Ημερίδα για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Βιβλιοθήκες και Κοινωνία της Πληροφορίας Πλήθος πληροφοριών (επιλογή.
Ημερίδα Σταδιοδρομίας ΔΑΣΤΑ Παρουσίαση του Γραφείου Διασύνδεσης του Πανεπιστημίου Στερεάς Ελλάδας Ημερίδα Σταδιοδρομίας ΔΑΣΤΑ Παρουσίαση του Γραφείου Διασύνδεσης.
Υποστήριξη της συμμετοχής ΜΜΕ και ερευνητών του χώρου της Υγείας και Βιοτεχνολογίας στο 6 ο και 7 ο ΠΠ Αργυρώ Καραχάλιου Εθνικό.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
Διάσκεψη Σερρών Ιουνίου 2004 Ερίκ Γκαζόν Σύμβουλος σε θέματα Εργασιακών Σχέσεων & Απασχόλησης Ποιές είναι οι προοπτικές απασχόλησης στους νόμους.
1 ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Σ.Ε.Ε. στο πλαίσιο του προγράμματος «Πληροφόρηση φοιτητριών και νέων επιστημονισσών για το επάγγελμα του ερευνητή» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «Η.
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Κοινωνία της Πληροφορίας & Τεχνητή Νοημοσύνη Δρ. Κωνσταντίνος Δ. Σπυρόπουλος Δντής Έρευνας.
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
Μεταφορά ενός Ερευνητικού Εργαστηρίου στη Σχολική Αίθουσα για τη Διδασκαλία των Φ.Ε. Η περίπτωση του Εκπαιδευτικού Αστρονομικού Εργαστηρίου ΕΥΔΟΞΟΣ Ανδρικόπουλος.
ΒΟΛΟΣ 21/03/ Νέα νομοθεσία χημικών Reach – πρώτη φάση εφαρμογής Δημήτρης Τσίχλης Δ/νση Περιβάλλοντος Γ.Χ.Κ.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Το Πρόγραμμα Leonardo da Vinci για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση Δρ. Ειρήνη Ντρούτσα Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών Εθνική Μονάδα LLP Aθήνα, Ιούνιος.
Ενότητα 1.1,1.2,1.3 Ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης, Ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010 και επιμόρφωση.
Δίκτυο Europe Direct για την Ελλάδα Αθήνα, 10 Ιουνίου 2014 Ομάδα Δράσης για την Ελλάδα1 Ανεργία των Νέων και Εγγύηση για την Νεολαία (Youth Guarantee)
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
Ευρωπαϊκής Ένωσης στη Διοίκηση της Εκπαίδευσης
Εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Θεματολογίου για την Εκπαίδευση Ενηλίκων : Το Σχέδιο Δράσης της Κύπρου 29 Μαρτίου 2013 Συνεδριακό Κέντρο ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ.
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
Φάση 2: Αvάπτυξη εθνικών και ευρωπαϊκών σεναρίων Ορφανός Ευθύμιος.
1 Εθνικό Δίκτυο Κινητικότητας Ερευνητών Εθνικό Δίκτυο Κινητικότητας Ερευνητών Παρόν και μέλλον.
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
Πολιτικές εκπαίδευσης και κατάρτισης για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης Επιχειρηματικότητα και Απασχόληση 1 Δεκεμβρίου 2014 Βλάσης.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ & ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ Α.Π.Θ.
Κωστοπούλου Όλγα ΑΕΜ 3157 Εξάμηνο Στ’. Πρωτοβουλίες και δράσεις κατά την περίοδο Από τις αρχές της δεκαετίας του 1990,η έννοια της ποιότητας.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
SOCIAL KEYS FOR SOCIAL ENTREPRENEURSHIP. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ H Κοινωνική Οικονομία είναι ένας πολύ σημαντικός οικονομικός τομέας στην Ευρώπη. Με βάση.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Συντονίστρια Τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων Επαγγελματική Κατάρτιση Ανώτατη Εκπαίδευση Σχολική Εκπαίδευση Εκπαίδευση Ενηλίκων ERASMUS.
Εργασία στο μάθημα : «Εκπαιδευτική Πολιτική» Θέμα: «Τα νέα προγράμματα δράσης στην εκπαίδευση και την κατάρτιση ( )» Διδάσκουσα: κ. Σοφία Ηλιάδου-Τάχου.
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Best practices - Benchmarking
Μεταγράφημα παρουσίασης:

24-26 May 2004 Athens

24-26 May 2004 Athens Βιβλιοθήκες και Δια Βίου Μάθηση CEDEFOP: Ο ρόλος μιας ειδικής Ευρωπαϊκής βιβλιοθήκης στην Επαγγελματική Εκπαίδευση της Maite Santos Επιστήμονος Βιβλιοθηκονόμου (Documentalist) 1

24-26 May 2004 Athens Βιβλιοθήκες και Δια Βίου Μάθηση  1. Τι είναι το Cedefop?  Το Γαλλικό ακρώνυμο: Centre Européen pour le Développement de la Formation Professionnelle/ Ευρωπαϊκό Κέντρο για την Ανάπτυξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.  Ευρωπαϊκός Οργανισμός που εδρεύει στην Ελλάδα από το  Ιδρύθηκε με Απόφαση του Συμβουλίου 337/1975, για να βοηθήσει στον προβληματισμό της νέας κατεύθυνσης και τις απαιτήσεις μιας πολιτικής για την επαγγελματική εκπαίδευση και την «προαγωγή και ανάπτυξή της από τα Κράτη- Μέλη.»337/1975  Σε ποιους απευθύνεται; Σε πρόσωπα τα οποία ασκούν πολιτική, τους επαγγελματίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής των κρατών – μελών, κοινωνικούς εταίρους, κέντρα ερευνών, εκπαιδευτικούς οργανισμούς σε όλη την Ευρώπη, κ.λ.π.  Επάνδρωση από όλα τα κράτη - μέλη 2

24-26 May 2004 Athens Βιβλιοθήκες και Δια Βίου Μάθηση  2. Τι μπορεί να κάνει για σας;  Ο ρόλος του κέντρου πληροφόρησης (reference centre) στην επαγγελματική εκπαίδευση.  Το Cedefop μπορεί να σας παρέχει τις πιο πρόσφατες πληροφορίες τόσο για την παρούσα κατάσταση όσο και για τις μελλοντικές προοπτικές για την επαγγελματική εκπαίδευση στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στα Κράτη - Μέλη.  Εκδόσεις :  Αμφίδρομη σελίδα :  LdV: Κοινοτικό Πρόγραμμα εκπαιδευτικών επισκέψεων για τους εκπαιδευτές:  700 άτομα από από 30 χώρες έλαβαν μέρος στο πρόγραμμα του  Εικονικές κοινότητες : 3

24-26 May 2004 Athens Βιβλιοθήκες και Δια Βίου Μάθηση  3. Βιβλιοθήκη, Τεκμηρίωση και Υπηρεσία Αρχείων  Σκοπός:  «Ο κύριος σκοπός του κέντρου θα είναι: να συλλέξει επιλεγμένο υλικό όσον αφορά ειδικώς στην παρούσα κατάσταση, στις τελευταίες εξελίξεις και στην έρευνα γύρω από τα θέματα της επαγγελματικής εκπαίδευσης και της διάδοσής της.»  Στρατηγική πληροφόρησης:  Βασίζεται σε μια προσέγγιση αποκέντρωσης όπως αυτή εκφράζεται στο REFER-NET (Ευρωπαϊκό Δίκτυο Πληροφόρησης και Εμπειρίας (expertise) με εκπροσώπους από τα 25 Κράτη – Μέλη συν τη Νορβηγία και την Ισλανδία

24-26 May 2004 Athens Βιβλιοθήκες και Δια Βίου Μάθηση  4. Υπηρεσίες και προϊόντα μέσω του ETV:  Δυναμική ηλεκτρονική πολιτική λόγω της απόστασης μεταξύ χρηστών.  Πολυγλωσσία και Ευρώπη.  VET-BIB βιβλιογραφική βάση αναφορών.  VET-Instit: Βάση Εκπαιδευτικών Ινστιτούτων.  VET-elib: Ψηφιακή Βιβλιοθήκη (EP)  VET-Acro: Ακρώνυμα και Συντομεύσεις. VET=Vocational Education and Training (Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση).  VET-ePer: Συλλογή ηλεκτρονικών περιοδικών  VET-Eurodoc και VET-Acq: στοιχεία από OJEU, ESC, Council... 5

24-26 May 2004 Athens Βιβλιοθήκες και Δια Βίου Μάθηση  ETV-Νέα: γεγονότα, νέα.  ETT: European Training Thesaurus: Θησαυρός Ευρωπαϊκής Κατάρτισης  (Help Desk service) Υπηρεσία Πληροφόρησης : 2000 ερωτήσεις το χρόνο.  Μέλος του EUROLIB, Κοινοπραξία Βιβλιοθηκών Ευρωπαϊκών Ινστιτούτων (Οργανισμών) και συνεργαζόμενες βιβλιοθήκες και ιστοσελίδες Βιβλιοθηκών των Κρατών – Μελών.EUROLIB 6

24-26 May 2004 Athens Βιβλιοθήκες και Δια Βίου Μάθηση  6. Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας (Quality Management System)  QMS υπάρχει από το 2002  Περιγράφονται όλες οι λειτουργίες των βιβλιοθηκών  Εγχειρίδιο Ποιότητας  Μετά από την αρχική αξιολόγηση από το BSI (British Standard Institute) τον Ιανουάριο του 2004, η Βιβλιοθήκη του CEDEFOP εγκρίθηκε με πιστοποιητικό ISO

24-26 May 2004 Athens Βιβλιοθήκες και Δια Βίου Μάθηση  7. Δια Βίου Μάθηση στην ατζέντα της Ευρώπης  1996 Ευρωπαϊκός Χρόνος για τη Δια Βίου Μάθηση  Υψηλή Προτεραιότητα, να γίνει πραγματικότητα η Δια Βίου Μάθηση  2000 Στρατηγική της Λισσαβόνας: «Η Ένωση πρέπει να καταστεί η πλέον δυναμική και ανταγωνιστική οικονομία του κόσμου, η οποία να βασίζεται στη γνώση, ικανή να διατηρεί συντηρήσιμη ανάπτυξη με περισσότερες και καλύτερες θέσεις εργασίας και μεγαλύτερη κοινωνική συνοχή». (Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, Λισσαβόνα, Μάρτιος 2000)  Για να γίνει αυτό πραγματικότητα απαιτείται μεγαλύτερος μετασχηματισμός στους τομείς της παιδείας, της κατάρτισης και της κοινωνικής πρόνοιας.  2001 (Report on the Future Objectives) Αναφορά στους Μελλοντικούς Στόχους για τα συστήματα Παιδείας και Κατάρτισης. (Council report )  Πρόγραμμα εργασίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε συμφωνία με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο πάνω σε τρεις βασικούς στόχους για το

24-26 May 2004 Athens Βιβλιοθήκες και Δια Βίου Μάθηση  7. Συμμετοχή του Cedefop  Σε εναρμόνιση με το ρόλο του Cedefop ως Κέντρου Πληροφόρησης για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση.  Τη δέσμευση του Cedefop να στηρίξει την εφαρμογή της Δια Βίου Μάθησης στην διευρυμένη Ευρωπαϊκή Ένωση.  Το 2000 έλαβε μέρος στην προετοιμασία του Μνημονίου της Επιτροπής για την Δια Βίου Μάθηση SEC (2000)  Κεντρική ιδέα: Η ενεργοποίηση των πολιτών και η προώθηση της απασχόλησης είναι εξίσου σημαντικοί στόχοι της Δια Βίου Μάθησης.  Έξι μηνύματα-κλειδιά: καινούργιες βασικές δεξιότητες για όλους, περισσότερες επενδύσεις σε ανθρώπινο δυναμικό, καινοτομίες στη διδασκαλία και μάθηση, αξιολόγηση της μάθησης, επανεξέταση των μεθόδων Συμβουλευτικής και Καθοδήγησης, και μεταφορά της μάθησης πιο κοντά (στο σπίτι μας). 9

24-26 May 2004 Athens Βιβλιοθήκες και δια Βίου Μάθηση  Η διαδικασία της Συμβουλευτικής πάνω στο Μνημόνιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη Δια Βίου Μάθηση: ανάλυση των εθνικών εκθέσεων.  Σκοπός ήταν να συγκεντρωθούν όλες οι απόψεις για το πώς μπορεί να επιτευχθεί πρόοδος στην εφαρμογή της Δια Βίου Μάθησης (ΔΒΜ)  Η DG EAC ζήτησε από το Cedefop να προβεί σε ανασκόπηση των εθνικών εκθέσεων βάσει των ανωτέρω έξι κλειδιών.  Συμπέρασμα: Η ΔΒΜ είναι ζωτική για την μελλοντική ανάπτυξη της Ευρώπης.  Κριτική για την προσέγγιση και το περιεχόμενο του Μνημονίου:  Ελλιπής έμφαση στην κοινωνική συνοχή και ίσες ευκαιρίες και πολλή έμφαση πάνω στην ατομική ευθύνη. 10

24-26 May 2004 Athens Βιβλιοθήκες και Δια Βίου Μάθηση  Νοέμβριος 2001 Έγγραφο της Επιτροπής: Να κάνουμε πραγματικότητα τη ΔΒΜ στην Ευρώπη COM (2001) 678  Η ΔΒΜ έχει καταστεί η κατευθυντήρια αρχή για την ανάπτυξη της παιδείας και της κατάρτισης.  Το έγγραφο καθορίζει συγκεκριμένες προτάσεις οι οποίες στοχεύουν στη ΔΒΜ σαν μια πραγματικότητα για όλους.  Η απόφαση της Επιτροπής 27 για τη ΔΒΜ υιοθετήθηκε από το Συμβούλιο στις 27 Ιουνίου  Το Συμβούλιο επιβεβαιώνει ότι όλα τα θέματα της ΔΒΜ πρέπει να προάγονται και να ενισχύονται με διάφορες πολιτικές και δράσεις (actions) όπως Leonardo, Youth, Socrates. 11

24-26 May 2004 Athens Βιβλιοθήκες και Δια Βίου Μάθηση  Μάιος 2003 «Δια Βίου Μάθηση: Απόψεις των Πολιτών»  Έρευνα Ευρωβαρόμετρο από DG EAC/Cedefop/DG Press/Ομάδα Έρευνας Ευρωπαϊκής Άποψης.  Η έρευνα περιελάμβανε 18,277 προσωπικές συνεντεύξεις ηλικίας 15 και 65 και άνω με βάση την ηλικία, φύλο, περιοχή και το μέγεθος της κοινότητας.  Ο μέσος όρος του αριθμού των ερωτηθέντων ανά χώρα ήταν  Διανεμήθηκε σε όλες τις επίσημες γλώσσες της Ένωσης και αποτελούνταν από 15 κλειστές ερωτήσεις (closed questions) πάνω στη γνώμη των πολιτών για τη μάθηση.  Το ETF ετοίμασε μια αναφορά για όλες τις «καινούριες» χώρες (οι οποίες εντάχθηκαν πρόσφατα).  Η έρευνα θα επαναληφθεί το φθινόπωρο του

24-26 May 2004 Athens Βιβλιοθήκες και Δια Βίου Μάθηση  Η γνώμη των πολιτών στην Ελλάδα για τη ΔΒΜ  Μάλλον πιστεύουν ότι η ΔΒΜ δεν είναι κάτι το σημαντικό (21%), ενώ οι Γερμανοί και οι Ισλανδοί πιστεύουν ομόφωνα το αντίθετο.  Θεωρούν τον εαυτό τους λιγότερο ικανό στη χρήση των Η/Υ, του διαδίκτυου και άλλων επιστημονικών/ τεχνολογικών εργαλείων και ξένων γλωσσών (63%)- Σε σύγκριση, σχεδόν όλοι οι πολίτες του Λουξεμβούργου πιστεύουν ότι μπορούν να χρησιμοποιήσουν ξένες γλώσσες.  4 στους 5 Έλληνες που ερωτήθηκαν δεν είχαν λάβει μέρος σε κάποια εκπαιδευτική διαδικασία τον περασμένο χρόνο και οι μισοί από αυτούς είπαν ότι δεν είχαν κανένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον.  Ένας στους 5 Έλληνες δεν προτίθεται να ακολουθήσει κάποιες σπουδές ή πρόγραμμα κατάρτισης στο μέλλον λόγω οικογενειακών υποχρεώσεων (29%). 13

24-26 May 2004 Athens Βιβλιοθήκες και Δια Βίου Μάθηση  Ιούνιος 2003 Οργάνωση Διεθνούς Συνεδρίου: «Πολιτική, Πρακτική και Συνεργασία. Δουλεύοντας για την προώθηση της ΔΒΜ».  Το Cedefop σε συνεργασία με το DG EAC, EESC, Επιτροπή των περιοχών(Committee of the Regions, ETF).  Συμμετείχαν επίσης: ASEM-LLL, ILO, World Bank, Council of Europe, European Social Partners και η Ελληνική Γενική Γραμματεία Επιμόρφωσης Ενηλίκων.  Η πρώτη προσέγγιση άρχισε από την πεποίθηση ότι «η ζωή και η εργασία στην Ευρώπη τον 21ο αιώνα ταυτίζεται με τη ζωή και την εργασία στον αιώνα της γνώσης».  (Αυτό που έχει σημασία είναι να κάνουμε επιτυχία την πρακτική της ΔΒΜ) 14

24-26 May 2004 Athens Βιβλιοθήκες και Δια Βίου Μάθηση  Οδηγίες για το Συνέδριο: τρία στρατηγικά θέματα ξεχώρισαν:  Βελτίωση στην πρόσβαση στη γνώση, ευελιξία και κοινωνική συμμετοχή.  Προώθηση και υποστήριξη για τη μάθηση.  Δίκτυα και κοινοπραξίες σε μια διευρυμένη Ευρώπη. 15

24-26 May 2004 Athens Βιβλιοθήκες και Δια Βίου Μάθηση  Νοέμβριος 2003, η Επιτροπή υιοθέτησε μια ανακοίνωση, η οποία παρουσίασε μια προσωρινή αξιολόγηση της εφαρμογής του προγράμματος Παιδεία και Κατάρτιση 2010 μετά τη Λισσαβόνα, COM (2003) 685 final COM (2003) 685 final  Η Ανακοίνωση συνιστά ταχείς μεταρρυθμίσεις στα επόμενα χρόνια και μια πιο ισχυρή δέσμευση για να επιτευχθούν οι στόχοι της Λισσαβόνας.  Μάρτιος 2004, «Παιδεία και Κατάρτιση 2010: Η επιτυχία της στρατηγικής της Λισσαβόνας εξαρτάται από επείγουσες μεταρρυθμίσεις»: η άποψη αυτή υιοθετήθηκε από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο την άνοιξη.: Η  Η πρώτη κοινή αναφορά της Επιτροπής και του Συμβουλίου πάνω στην πρόοδο των εργασιών για την επίτευξη των στόχων της Λισσαβόνας για την παιδεία και την κατάρτιση. 16

24-26 May 2004 Athens Βιβλιοθήκες και Δια Βίου Μάθηση  Τα συμπεράσματα...  Η πρόοδος της ΔΒΜ και των προκαθορισμένων στόχων είναι πάρα πολύ αργή.  Σύμφωνα με την έρευνα της Eurostat για το εργατικό δυναμικό μόνο ένα ποσοστό 12.5% ηλικίας θα παίρνουν μέρος σε προγράμματα Παιδείας και Κατάρτισης το  Οι Ευρωπαϊκές ομάδες των επιμορφωμένων ενηλίκων είναι πολύ μικρότερες από αυτές των μεγάλων ανταγωνιστών σε παγκόσμια κλίμακα.  Η παιδεία ενηλίκων είναι στενά συνδεδεμένη με την εργασία και με την επαγγελματική εκπαίδευση.  Προσβλέπει σε μια πλήρως ολοκληρωμένη ατζέντα για την παιδεία και την κατάρτιση έως το 2006 οπότε μια νέα προσωρινή κοινή αναφορά θα υποβληθεί.  Το συμπέρασμα είναι ότι χρειάζονται επαναστατικές μεταρρυθμίσεις εάν η ΔΒΜ πρόκειται να γίνει πραγματικότητα. 17

24-26 May 2004 Athens Βιβλιοθήκες και Δια Βίου Μάθηση  Ευρωπαϊκό Φόρουμ για τη Διαφάνεια στα επαγγελματικά προσόντα Ε  Ιδρύθηκε το 1988 από το Cedefop και την Επιτροπή.  Ομάδα εργασίας για την προσέγγιση κοινωνικών εταίρων με τα εθνικά κέντρα κατάρτισης.  Επιτεύγματα:  Το Συμπληρωματικό Πιστοποιητικό δίνει μια περιγραφή των δεξιοτήτων που απέκτησε ο κάτοχος.  Το Ευρωπαϊκό Βιογραφικό: Εμπεριστατωμένο Πρότυπο αποδεικτικό Εκπαίδευσης και Εμπειρίας.  Αναγνώριση ανεπίσημης παιδείας: προσπάθεια να ενισχυθούν οι δεξιότητες και εμπειρίες στην αγορά εργασίας.  Τα εθνικά σημεία αναφοράς είναι τα σημεία τα οποία διαθέτουν πρόσβαση σε πληροφορίες για το σύστημα των προσόντων. 18

24-26 May 2004 Athens Βιβλιοθήκες και Δια Βίου Μάθηση  Europass COM (2003) 796  Πρόταση για μια απόφαση ενός μοναδικού πλαισίου που αφορά στη διαφάνεια των προσόντων και δεξιοτήτων (Europass)(Europass)  Συντονίζει και αιτιολογεί ορθολογιστικά διάφορα υπάρχοντα εργαλεία:  Ευρωπαϊκό Βιογραφικό  Συμπληρωματικό Πιστοποιητικό  Συμπληρωματικό Δίπλωμα,  Το Europass-Training / Mobilpass  Ευρωπαϊκό Χαρτοφυλάκιο Γλωσσών (Ευρωπαϊκό Συμβούλιο). 19

24-26 May 2004 Athens Βιβλιοθήκες και Δια Βίου Μάθηση  CERTIDOC  Ευρωπαϊκό Σχέδιο Leonardo I (DECIdoc) και Leonardo II  Ευρωπαϊκή πιστοποίηση για τους ειδικούς της Πληροφόρησης/ Documentalists  Πιστοποίηση Δεξιοτήτων και αναγνώριση της ΔΒΜ  Δημοσίευση: Ευρωδεξιότητες: Οδηγός της Πληροφόρησης και Τεκμηρίωσης  Το Cedefop συμμετέχει. 20

24-26 May 2004 Athens Βιβλιοθήκες και Δια Βίου Μάθηση  Προφίλ του Βιβλιοθηκονόμου και προσωπικού της πληροφόρησης  Το Cedefop αναλαμβάνει μελέτες για να συγκρίνει εκπαιδευτικά προγράμματα, προσόντα (πάνω από 200) στην Ευρωπαϊκή Ένωση.  Το δίκτυο Τεκμηρίωσης/ Πληροφόρησης Cedefop μελέτησε το δικό του επάγγελμα και κατέληξε στο συμπέρασμα, ότι απέχει πολύ ακόμα από την έννοια «cybrarian», επίσης πώς οι δεξιότητες και τα προσόντα των επαγγελματιών της Πληροφόρησης εξελίσσονται με την μεταφορά της τεχνολογίας.  Αποτέλεσμα είναι μια συγκριτική μελέτη για την εκπαίδευση στα Κράτη Μέλη και στη Νορβηγία. 21

24-26 May 2004 Athens Βιβλιοθήκες και Δια Βίου Μάθηση  Βιβλιογραφίες για τη Δια Βίου Μάθηση  Συντάχθηκαν από την Υπηρεσία Τεκμηρίωσης του Cedefop με τη συνεργασία του REFERNET  Δυναμική Βιβλιογραφία (Dynamic Bibliography) κατασκευασμένη με βάση τα έξι θέματα-κλειδιά του Μνημονίου γεωγραφικά. 22

24-26 May 2004 Athens Βιβλιοθήκες και Δια Βίου Μάθηση Ευχαριστώ για την προσοχή σας Maite Santos Library, Documentation & Archives Postal Address: P.O.B , GR Thessaloniki. Europe 123 GR Thessaloniki. (Pylea) 23