1 Σχεδιασμός και Υλοποίηση Ψηφιακών Έργων σε ΟΤΑ Πέτρος Καβάσαλης ( Greek ICT Forum Αθήνα, Τρίτη
Με τον Καλλικράτη… Ενισχύεται η τοπική και περιφερειακή εξουσία Πρέπει λοιπόν να ενισχυθεί αντίστοιχα και η τοπική και περιφερειακή ηλεκτρονική διακυβέρνηση (e- government) Αυτό δεν είναι θέμα νόμου αλλά πολιτικών και ορθού σχεδιασμού Τοπική και Περιφερειακή Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση: Πώς; 2
e-government 2.0 Αισιοδοξία ότι επιτέλους οι ΤΠΕ θα αλλάξουν τη Διοίκηση o o Οι νέες αρχές: OGI (ΗΠΑ): «Transparent, Participatory, Collaborative Government» o o Η ουτοπία: «Government as a Platform» o o Το μότο: «Citizen-centric Services» Παρ’ όλα αυτά, τα αποτελέσματα είναι παντού σχετικά περιορισμένα o o Σίγουρα οι πολίτες και οι επιχειρήσεις υποβάλλουν ηλεκτρονικά τις φορολογικές τους δηλώσεις αλλά πόσες άλλες πραγματικές υπηρεσίες e-government χρησιμοποιούμε (10; 15; 20;); o o Σίγουρα τα προβλήματα είναι πολλά, όμως το γεγονός των ασύνδετων επενδύσεων και των μόνιμων οργανωτικών αδυναμιών του δημόσιου τομέα McKinsey Quarterly, 2009, e-government 2.0 Το θέμα είναι πώς μπορεί να βελτιώσει κανείς τα αποτελέσματα, με δεδομένους μάλιστα τους δημοσιονομικούς περιορισμούς της περιόδου Petros KAVASSALIS 3
Τί σημαίνει να βελτιώσουμε τα αποτελέσματα; Petros KAVASSALIS 4 Level of Sophistication Diffusion Πληροφοριακές Υπηρεσίες στο Web Λήψη Φορμών Ηλεκτρονική Συμπλήρωση Φορμών Αυτοματοποίηση (π.χ. στεγαστικά δάνεια των Τραπεζών, π.χ. διαχείριση νερού με ΤΠΕ) Ηλεκτρονικές Συναλλαγές e-gov 2.0
(ΟΤΑ) Πώς φτάνουμε εκεί? Petros KAVASSALIS 5 Συνεκτικά Πληροφοριακά Συστήματα (Δημοτολόγιο, Οικον. Διαχείριση κλπ.) βάση Open Data Interoperability architecture business intelligence E-Services process & content automation
Πρώτα: «expose data»* Μετά: business intelligence: ένα πλαίσιο για την υποστήριξη αποφάσεων που συνδυάζει τις υφιστάμενες εφαρμογές Πληροφορικής και τα δεδομένα που δημιουργούνται / αποθηκεύονται σε αυτές Γιατί; για να καταλάβουμε καλύτερα την ποσότητα του παραγόμενου έργου και τη σχέση κόστους-αποτελέσματος (συγκρίσεις) business intelligence (επιχειρησιακή νοημοσύνη) Petros KAVASSALIS 6 S.Ottl: Emerging Trends in Business Analytics and Business Intelligence Process Time Action Time Analysis Time Technical Staff Managers Executives Managers Executives Field Users
interoperability (διαλειτουργικότητα): Η αρχιτεκτονική του Καλλικρατικού Δήμου Petros KAVASSALIS 7 Local ESB ( Ψηφιακός Δήμος ) WSDLs core operationscore documents OTA Legacy App connectors OTA Legacy App OTA Legacy Apps common OTA API
interoperability (διαλειτουργικότητα): Η αρχιτεκτονική μιας* κεντρικής πλατφόρμας ΟΤΑ υπόδειγμα: LGAF Petros KAVASSALIS 8 E-Services and Content Presentation Portal Human Workflow Engine + LGAF ServicePortal OTA Executable Process Models Business Process Management System (Intalio|BPMS) Local ESB WSDLs core operationscore documents OTA Legacy Apps OTA Content Management Standards and Models + Executable Templates Enterprise Content Management System (BetaCMS) OTA API (open to everybody) BetaCMS-based webapps (portal, wiki) ESB (Mule)
interoperability (διαλειτουργικότητα): μεταξύ Καλλικρατικών Δήμων Petros KAVASSALIS 9 Local ESB ( Ψηφιακός Δήμος ) WSDLs core operationscore documents OTA Legacy App connectors OTA Legacy App OTA Legacy Apps common OTA API content management process management business intelligence reporting (π.χ Λογιστήριο του Κράτους) … CRM μεταξύ Δήμων εντός Δήμου
Ερώτηση: Γιατί η έμφαση στην κεντρική διάταξη των Συστημάτων που δημιουργούν data processing business intelligence e-services Venkat Srinivasan (Rage Frameworks, Boston) «....As you grow, you should institutionalize processes so you're not relying on someone to remember what the process is. That way an individual enters the process only when the individual is required to execute a task. But today, process memory is in the minds of an individual and not institutionalized anywhere» Interoperability (διαλειτουργικότητα) η ανάγκη κεντρικών λύσεων προκύπτει από την κλίμακα Petros KAVASSALIS 10
Κατευθύνσεις Full electronic case handling (one single window) Proactive Service Delivery (process continuity) (Seamless) Ενοποίηση με back-offices και άλλα «τρίτα» συστήματα (Re-use) Επαναχρησιμοποίηση της τελικής υπηρεσίας και των ενδιάμεσων service components & business information entities (data types) στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό Στοιχεία Ταυτότητας Life Event design: Σχεδιασμός της υπηρεσίας με βάση την «εμπειρία» που δημιουργείται από τη χρήση της υπηρεσίας Cross (organizational) borders applications: «Διασυνοριακές» εφαρμογές e-services (process – content automation) Petros KAVASSALIS 11
EE: «Life events' package government services which are usually provided by multiple government agencies around a subject that makes sense to the citizen. The IT systems of the participating government agencies then co-operate (i.e. interoperate) for the seamless delivery of the e-service» LGAF: Πληρωμή Δημοτικών Φόρων Αυτοματοποίηση όλου του κύκλου εργασιών e-services: life event σχεδιασμός με βάση την εμπειρία της χρήσης Petros KAVASSALIS 12 life event process automation
e-services: cross-border apps ενοποιημένες ροές διαδικασιών που διαπερνούν σύνορα Petros KAVASSALIS Αίτηση Πιστοποιητικά Ηλ. Παράβολο Δήμος ΑΣΕΠ δημοτικά σύνορα what’s next? new business models: PPP