ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΜΕ ΤΙΣ ΤΠΕ (ΙΙ)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Εκπαιδευτικά Σενάρια: Δομή και Αξιολόγηση
της Μαρίας-Ζωής Φουντοπούλου
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗΦΩΤΕΙΝΟΥ M.Sc. Computation, Univ. of London
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Διδακτική Μεθοδολογία του Λογισμικού Ιστορίας
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Η χρήση των Τ.Π.Ε. κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών Α΄ Λυκείου
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Χαρτογραφώ- Κατανοώ- Δημιουργώ
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Επεξεργασία σεναρίου-σχεδίου διδασκαλίας Λογοτεχνίας (Γ λυκείου)
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Α.Π.Θ. Π.Τ.Δ.Ε. Π.Μ.Σ Επιστήμες της Αγωγής-Κατεύθυνση Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες Διερεύνηση εφαρμογής.
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ενότητα 1.2 Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. – ΠΕ03 Γιώργος Γεωργιόπουλος Μαθηματικός M.Sc., M.Ed.
Σενάριο.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Πρόγραμμα Kidspiration
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Διδακτικά σενάρια.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Τι είναι το Εκπαιδευτικό Σενάριο
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Επιμόρφωση Εκπ/κών στη χρήση και την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική και διδακτική διαδικασία.
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
«ΗΓΕΤΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ»
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Διδακτική Πληροφορικής
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
9/26/ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ – ΣΕΝΑΡΙΟ: « ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΤΗΝ Ε.Ε.». Η ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ ΓΕΝΕΤΕΙΡΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ & Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Θεωρίες μάθησης και ΤΠΕ Στη διδακτική διαδικασία… η προσωπικότητα της διδάσκουσας/του διδάσκοντα, τα επιστημονικά-γνωστικά αντικείμενα, το.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
Αρχαια ελληνικα απο πρωτοτυπο στο γυμνασιο
Δημιουργία σεναρίου.
Διδακτική των γνωστικών αντικειμένων
Σύγχρονες Θεωρίες για τη μάθηση
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Επιμόρφωση Β1.1 επιπέδου ΤΠΕ Θεωρητικές Επιστήμες & Καλλιτεχνικά: 1 η εργασία «Κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικού περιβάλλοντος» Μοσχονά Στυλιανή (ΠΕ 02) Πανώτα.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΜΕ ΤΙΣ ΤΠΕ (ΙΙ) Λάμπρος Πόλκας –Μαρία Παλάσκα

Σύνδεση των μεθόδων προσέγγισης των αρχαίων κειμένων με τις θεωρίες μάθησης και τις ΤΠΕ. Συγκρίσεις-διαπιστώσεις

Οι μέθοδοι προσέγγισης των αρχαιοελληνικών κειμένων Page  3

Οι θεωρίες μάθησης Συμπεριφορισμός Οικοδομιστικές/ Γνωστικές θεωρίες Κοινωνικοπολιτισμικές θεωρίες Γραμμική οργάνωση της πληροφορίας Η γνώση ως σύστημα οικοδομείται με βάση την προϋπάρχουσα Ανακαλυπτική μάθηση (Bruner) Εξελιξη της ύλης σε βαθμίδες δυσκολίας Ζητούμενο η αναδόμηση της γνώσης με τη διαμεσολάβηση του δασκάλου Κοινωνικοπολιτισμική θεωρία του Vygotsky   Μοντέλα επεξεργασίας των πληροφοριών (αναλογίες εγκεφάλου και μηχανών) «Εγκαθυδριμένη» μάθηση (Lave & Wenger) Κατανεμημένη γνώση Συνδετιστικές προσεγγίσεις της μάθησης Θεωρητικοί της δραστηριότητας (απόγονοι της θεωρίας του Vygotsky) Πολλαπλές επιλογές Μηχανιστική ανατροφοδότηση Page  4

Θεωρίες μάθησης και λογισμικά εργαλεία Συμπεριφορισμός Οικοδομιστικές/ Γνωστικές θεωρίες Κοινωνικοπολιτισμικές θεωρίες   Λογισμικά Καθοδήγησης της διδασκαλίας & Πρακτικής και εξάσκησης Προσομοιώσεις (μικρόκοσμοι) Δίκτυα Περιβάλλοντα συνεργατικής μάθησης Logo & Έμπειρα διδακτικά συστήματα Page  5

Η σύνδεση Page  6

Παραδείγματα / Δραστηριότητες Διερεύνηση της δομής ενός λογισμικού από τη σειρά «Θύμησις» Ποιες μέθοδοι προσέγγισης του αρχαιογνωστικού μαθήματος ευνοούνται; Ποιες θεωρίες μάθησης υπόκεινται; Σε ποια κατηγορία λογισμικού θα μπορούσε να ενταχθεί; Διερεύνηση της δομής της «Πύλης για την ελληνική γλώσσα» Παρόμοια ερωτήματα Διερεύνηση της δομής ενός αρχαιογνωστικού puzzle Διερεύνηση της δομής ενός εννοιολογικού χάρτη Page  7

Ρόλοι – παραδοχές - αντιλήψεις δασκάλων και μαθητών για το μάθημα των «Αρχαίων» υπό το πρίσμα των ΤΠΕ

Η σχέση δασκάλων και μαθητών με τα «Αρχαία» και τις ΤΠΕ Η σχέση δασκάλων και μαθητών με τα «Αρχαία» και τις ΤΠΕ 1. τί λέγεται για τη σχέση αυτή; 2. τί γίνεται στην πράξη; καθορίζεται από το 4. τί μπορεί να γίνει στην πράξη; 3. τί και πώς θέλουμε να γίνεται στην πράξη; * Insert your footnote here Page  9

Οι λέξεις Το μάθημα των «Αρχαίων» μπορεί να απαλλαγεί από την «εσωστρέφειά» του & τον διδακτικό φορμαλισμό, Με τις ΤΠΕ ευνοούνται οι: Διερευνητικές προσεγγίσεις της αρχαιογνωστικής μάθησης Παράδειγμα; Ολιστικές και ενωτικές θεωρήσεις της αρχαιογνωσίας με την αρχαιογλωσσία Διαλογικές / συνεργατικές και εμπράγματες διαδικασίες αρχαιογνωστικής μάθησης Page  10

Τα γεγονότα Έχουν γίνει αρκετά, αλλά είναι λίγα... Λείπουν τα βασικά ηλεκτρονικά εργαλεία που είναι απαραίτητα στον κλασικό φιλόλογο, ώστε να γίνουν πράξη οι λέξεις Παράδειγμα; Η αρχαιογνωσία με τις ΤΠΕ δεν διαγράφει την «τυραννία του μόχθου», αλλά μπορεί και να την αυξάνει «Το μέσον είναι το μήνυμα», δηλαδή αλλάζοντας εργαλεία δουλειάς αλλάζει και ο τρόπος που εργαζόμαστε «Το μέσον είναι και δεν είναι το μήνυμα», επειδή χρειάζεται να έχουμε κάτι δημιουργικό να πούμε και να κάνουμε για τα «Αρχαία», προκειμένου να αλλάξει η φυσιογνωμία του μαθήματος προς το καλύτερο Page  11

Οι επιθυμίες... Να ξανα-κάνουμε τους αρχαίους μοντέρνους Σύνδεση με την σημερινή πραγματικότητα Παράδειγμα; Κριτική ανάγνωση του παρελθόντος Ιστορικές, διαθεματικές και διεπιστημονικές προσεγγίσεις Page  12

Οι δυνατότητες του μέσου Καθορίζονται από τη «ζήτηση» που έχει ο κλάδος των κλασικών σπουδών Παράδειγμα; Τις τεχνολογικές εξελίξεις Τις επιλογές που ακολουθούνται στην εκπαιδευτική πολιτική Τις ανάγκες του εκπαιδευτικού πλαισίου Page  13

Σχέδια διδακτικών προτάσεων για την αρχαία ελληνική γλώσσα και γραμματεία με τις ΤΠΕ

Τα μέρη μιας διδακτικής πρότασης Θεματική ενότητα: περιεχόμενο Στόχοι Δραστηριότητες Εργαλεία/ Λογισμικά Αξιολόγηση Page  15

Σχέσεις των μερών μιας διδακτικής πρότασης Θεματική ενότητα: Περιεχόμενο Χαρακτηριστικά μαθητών / εκπ. πλαισίου Στόχοι δραστηριότητες Εργαλεία / λογισμικά Αξιολόγηση Page  16

Θεματική ενότητα: Περιεχόμενο Τα προοίμια της Ιλιάδας και της Οδύσσειας Τίτλος Περιεχόμενο Σύγκριση των δύο προοιμίων Τυπολογία και λειτουργία των δύο προοιμίων Υποθέματα Τάξη Α & Β Γυμνασίου Χρονική κατανομή Δύο διδακτικές ώρες Page  17

Στόχοι Να γνωρίσουν οι μαθητές την τυπολογική ενότητα που συνέχει τα δύο ομηρικά προοίμια Γνωστικοί Να συνειδητοποιήσουν τις αναλογίες μέσα στις επιμέρους διαφορές ανάμεσα στην αρχαία και τη νέα ελληνική γλώσσα Παιδαγωγικοί Να κατανοήσουν την πολύτροπη αναπαραστατική λειτουργία των αρχαίων κειμένων στην οθόνη του υπολογιστή Τεχνολογικοί Page  18

Πώς: εργαλεία / λογισμικά Στόχοι: παιδαγωγικοί Δραστηριότητες Τί: περιγραφή Πώς: εργαλεία / λογισμικά Να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές τις αναλογίες μέσα στις επιμέρους διαφορές ανάμεσα στην αρχαία και τη νέα ελληνική γλώσσα Με την καθοδήγηση του δασκάλου οι μαθητές εντοπίζουν και καταγράφουν στο φύλλο εργασίας λέξεις ή φράσεις των δύο αρχαίων προοιμίων, οι οποίες στα νέα ελληνικά μένουν αμετάφραστες ή ελαφρώς παραλλάσσονται Χρησιμοποιούν το λογισμικό Ομηρικά Έπη, όπου το κείμενο των δύο προοιμίων εμφανίζεται αντικριστά με τη νεοελληνική του απόδοση Page  19

Δημιουργία σεναρίου για την αρχαία ελληνική γλώσσα και γραμματεία με τις ΤΠΕ

Βασικές ενότητες Ιδέα Ανάλυση Στόχοι Δραστηριότη τες Διδακτικό υλικό/μέσα Αξιολόγηση Page  21

Ερωτήματα Πώς θα εντάξω την ιδέα στον στόχο; Ιδέα Ανάλυση Στόχοι Δραστηριότη τες Διδακτικό υλικό/μέσα Αξιολόγηση Πώς θα εντάξω την ιδέα στον στόχο; Πώς θα οικειοποιηθεί την ιδέα ο μαθητής; Πώς θα υλοποιηθούν οι στόχοι και με ποια μέσα; Page  22

Εμπλεκόμενοι ρόλοι στο σενάριο Καθηγητής Μαθητής Τί θέλω και πώς θα διδάξω το σενάριο; Να καταγράψω πρώτα τη διδακτική ατζέντα Πώς θα ανταποκριθώ στις απαιτήσεις του σεναρίου; Μετά να πω τί θα κάνει ο μαθητής Page  23

Βασικά περιεχόμενα σεναρίου Διδακτικό αντικείμενο/ τάξη Παιδαγωγικές αρχές και μέθοδος υλοποίησης Διδακτικοί στόχοι Υλικό και λογισμικά εργαλεία Προβλεπόμενος χρόνος Οργάνωση της τάξης / ομάδες / ρόλοι Προβλεπόμενος τόπος Πορεία δρστηριοτήτων Σχέση με το πρόγραμμα σπουδών Αξιολόγηση Προαπαιτούμενα Page  24

Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑ Page  25