Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου

2 Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός μαθητών-τριών: περίπου 26 Χρονική διάρκεια: 4-5 διδακτικές ώρες χρήση μηχανής αναζήτησης πλοήγηση και έρευνα σε διαδικτυακούς τόπους Εξοικείωση των μαθητών με: επεξεργαστή κειμένου πρόγραμμα παρουσίασης ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ομαδοσυνεργατική εργασία * Απαιτούνται τεχνολογικές υποδομές. Διδακτικό αντικείμενο: Νεοελληνική Γλώσσα Τάξη: Γ’ Γυμνασίου Αριθμός μαθητών-τριών: περίπου 26 Χρονική διάρκεια: 4-5 διδακτικές ώρες Προϋποθέσεις εφαρμογής του προτεινόμενου σχεδίου χρήση μηχανής αναζήτησης πλοήγηση και έρευνα σε διαδικτυακούς τόπους Εξοικείωση των μαθητών με: επεξεργαστή κειμένου πρόγραμμα παρουσίασης ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ομαδοσυνεργατική εργασία * Απαιτούνται τεχνολογικές υποδομές.

3 Σύνδεση με το αναλυτικό πρόγραμμα 6η ενότητα του σχολικού εγχειριδίου Τίτλος ενότητας: Ενεργοί πολίτες για την υπεράσπιση οικουμενικών αξιών Θεματικό κέντρο : το ζήτημα της κοινωνικής αλληλεγγύης, προσφοράς στο κοινωνικό σύνολο και εθελοντισμού, καθώς και των Μ. Κ. Ο. που αποβλέπουν στην υπεράσπιση οικουμενικών αξιών. Εφαρμογή προτεινόμενου διδακτικού σχεδίου ως διαθεματική δραστηριότητα.

4 Άλλα προαπαιτούμενα: α) Ανάγνωση των κειμένων της 6ης Ενότητας β) Γνώση σύνταξης επιστολών σε πλαίσιο αυθεντικών περιστάσεων. γ) Γνώση των δευτερευουσών υποθετικών και χρονικών προτάσεων. δ) Γνώση των υπωνύμων Άλλα προαπαιτούμενα: α) Ανάγνωση των κειμένων της 6ης Ενότητας β) Γνώση σύνταξης επιστολών σε πλαίσιο αυθεντικών περιστάσεων. γ) Γνώση των δευτερευουσών υποθετικών και χρονικών προτάσεων. δ) Γνώση των υπωνύμων

5 Σύντομη Περιγραφή ● Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες ● σε δικτυακούς τόπους γνωστών μη κυβερνητικών ανθρωπιστικών και οικολογικών οργανώσεων ● Αναζήτηση και καταγραφή πληροφοριών ● Σύνταξη κειμένου, σύνθεση παρουσίασης ● Εφαρμογή γνώσεων Σύντομη Περιγραφή ● Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες ● Περιήγηση σε δικτυακούς τόπους γνωστών μη κυβερνητικών ανθρωπιστικών και οικολογικών οργανώσεων ● Αναζήτηση και καταγραφή πληροφοριών ● Σύνταξη κειμένου, σύνθεση παρουσίασης ● Εφαρμογή γνώσεων

6 Ηλεκτρονικές Διευθύνσεις www.actionaid.gr www.msf.gr www.unicef.gr www.amnesty.org.gr www.unhcr.gr www.greenpeace.org/greece www.wwf.gr www.arcturos.gr www.archelon.gr Ηλεκτρονικές Διευθύνσεις www.actionaid.gr www.msf.gr www.unicef.gr www.amnesty.org.gr www.unhcr.gr www.greenpeace.org/greece www.wwf.gr www.arcturos.gr www.archelon.gr www.actionaid.gr www.msf.gr www.unicef.gr www.amnesty.org.gr www.unhcr.gr www.greenpeace.org/greece www.wwf.gr www.arcturos.gr www.archelon.gr www.actionaid.gr www.msf.gr www.unicef.gr www.amnesty.org.gr www.unhcr.gr www.greenpeace.org/greece www.wwf.gr www.arcturos.gr www.archelon.gr

7 Ενδεικτικό φύλλο εργασίας Γνωριμία με τη μη κυβερνητική οργάνωση Actionaid (2 ώρες) 1. ● Επίσκεψη στον ελληνικό διαδικτυακό τόπο της Actionaid ● Αναζήτηση και συγκέντρωση πληροφοριών. 2. α) Σύνθεση κειμένου με το Word β) Σύντομη παρουσίαση με το powerpoint κείμενο εικονιστικό υλικό Ενδεικτικό φύλλο εργασίας Γνωριμία με τη μη κυβερνητική οργάνωση Actionaid (2 ώρες) 1. ● Επίσκεψη στον ελληνικό διαδικτυακό τόπο της Actionaid ● Αναζήτηση και συγκέντρωση πληροφοριών. 2. α) Σύνθεση κειμένου με το Word β) Σύντομη παρουσίαση με το powerpoint κείμενο εικονιστικό υλικό

8 3. Συμπλήρωση των παρακάτω υποθετικών λόγων: Αν συμφωνείς με τους σκοπούς Εάν συμμετείχες σε μία αποστολή της Actionaid της Actionaid 4. ● Ποιας λέξης ή φράσης είναι υπώνυμη η έννοια Actionaid; ● Να δώσετε ένα σύντομο ορισμό της Actionaid

9 3η ώρα ● Συμμετοχή της ομάδας σε μία αποστολή της Actionaid. ● Σύνταξη επιστολής με αφήγηση ενός περιστατικού ● Οργάνωση αφήγησης με βάση χρονικούς προσδιορισμούς. ● Ανάρτηση επιστολής στην ιστοσελίδα του σχολείου. ● Αποστολή επιστολής μέσω e-mail προς την Actionaid Εναλλακτικά: Πρόσκληση μέσω επιστολής εκπροσώπου της Actionaid 4 η ώρα ● Παρουσίαση των εργασιών και σύντομη κριτική της ιστοσελίδας της οργάνωσης. * Ατομική εργασία στην τάξη  Παραγωγή γραπτού κειμένου.

10 Γνωστικοί στόχοι ● Άσκηση/ εξοικείωση στην συγκέντρωση και επεξεργασία πληροφοριών από το Διαδίκτυο. ● Ενημέρωση σχετικά με τις πιο γνωστές Π.Μ.Κ.Ο. ● Άσκηση στην σύνταξη κειμένων σε αυθεντικό επικ. πλαίσιο. ● Άσκηση στη χρήση χρονικών προσδιορισμών στην αφήγηση. ● Κατανόηση σχέσης υπωνυμίας-υπερωνυμίας. ● Ανάπτυξη δεξιοτήτων ψηφιακού γραμματισμού. επεξεργασία πρόγραμμα αναζήτηση αποστολή κειμένου παρουσίασης στο Διαδίκτυο κειμένων Γνωστικοί στόχοι ● Άσκηση/ εξοικείωση στην συγκέντρωση και επεξεργασία πληροφοριών από το Διαδίκτυο. ● Ενημέρωση σχετικά με τις πιο γνωστές Π.Μ.Κ.Ο. ● Άσκηση στην σύνταξη κειμένων σε αυθεντικό επικ. πλαίσιο. ● Άσκηση στη χρήση χρονικών προσδιορισμών στην αφήγηση. ● Κατανόηση σχέσης υπωνυμίας-υπερωνυμίας. ● Ανάπτυξη δεξιοτήτων ψηφιακού γραμματισμού. επεξεργασία πρόγραμμα αναζήτηση αποστολή κειμένου παρουσίασης στο Διαδίκτυο κειμένων

11 Παιδαγωγικοί στόχοι  Ανάληψη ενεργητικού ρόλου στη μαθησιακή διαδικασία.  Ανάπτυξη κριτικής σκέψης, πνεύμα ομαδικότητας και συνεργασίας.  Ευαισθητοποίηση για παγκόσμια προβλήματα.  Ανάπτυξη πνεύματος εθελοντισμού, κοινωνικής προσφοράς και αλληλεγγύης.  Συνειδητοποίηση της δύναμης της οργανωμένης δράσης των πολιτών.  Δημιουργική αξιοποίηση των πληροφοριών του Διαδικτύου και κριτική ανάγνωση των ιστοσελίδων. Παιδαγωγικοί στόχοι  Ανάληψη ενεργητικού ρόλου στη μαθησιακή διαδικασία.  Ανάπτυξη κριτικής σκέψης, πνεύμα ομαδικότητας και συνεργασίας.  Ευαισθητοποίηση για παγκόσμια προβλήματα.  Ανάπτυξη πνεύματος εθελοντισμού, κοινωνικής προσφοράς και αλληλεγγύης.  Συνειδητοποίηση της δύναμης της οργανωμένης δράσης των πολιτών.  Δημιουργική αξιοποίηση των πληροφοριών του Διαδικτύου και κριτική ανάγνωση των ιστοσελίδων.

12 «Κανένας άνθρωπος δεν αποτελεί μόνος του μια «Νήσο». Κάθε άνθρωπος είναι ένα κομμάτι της «Ηπείρου», ένα μέρος του «όλου». Αν η θάλασσα καταπιεί ελάχιστη έκταση γης, η «Ευρώπη» θα μικρύνει. Το ίδιο γίνεται κι αν καταπιεί ένα «Ακρωτήρι». Το ίδιο συμβαίνει και με το σπίτι των φίλων σου ή με το δικό σου σπίτι. Ο θάνατος κάθε ανθρώπου αφαιρεί κάτι από μένα τον ίδιο, συνδέεται αδιάσπαστα με το Ανθρώπινο Γένος. Έτσι ποτέ μη στείλεις να ρωτήσεις: για ποιον χτυπά η καμπάνα. Χτυπά για σένα». John Done


Κατέβασμα ppt "Χρησιμοποιώντας τις ΤΠΕ στα φιλολογικά μαθήματα: ένα σχέδιο διδασκαλίας στη Νεοελληνική Γλώσσα της Γ‘ Γυμνασίου Άννα Αγγελοπούλου."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google