Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Επιμόρφωση Β1.1 επιπέδου ΤΠΕ Θεωρητικές Επιστήμες & Καλλιτεχνικά: 1 η εργασία «Κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικού περιβάλλοντος» Μοσχονά Στυλιανή (ΠΕ 02) Πανώτα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Επιμόρφωση Β1.1 επιπέδου ΤΠΕ Θεωρητικές Επιστήμες & Καλλιτεχνικά: 1 η εργασία «Κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικού περιβάλλοντος» Μοσχονά Στυλιανή (ΠΕ 02) Πανώτα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Επιμόρφωση Β1.1 επιπέδου ΤΠΕ Θεωρητικές Επιστήμες & Καλλιτεχνικά: 1 η εργασία «Κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικού περιβάλλοντος» Μοσχονά Στυλιανή (ΠΕ 02) Πανώτα Δήμητρα (ΠΕ 02) Ιστοσελίδα: “Ελληνικός Πολιτισμός”

2 Παρουσίαση Εκπαιδευτικού Περιβάλλοντος

3 Ο “Ελληνικός Πολιτισμός” :Ελληνικός Πολιτισμός χαρακτηρίζεται ως ψηφιακό περιβάλλον κλειστού τύπου: Παροχή πληροφοριών Διδασκαλία εννοιών Αξιολόγηση γνώσεων και δεξιοτήτων Ο υπολογιστής ως δάσκαλος Εξατομίκευση της μάθησης (ITS) Ατομική χρήση Εποπτική διδασκαλία

4 Παρουσίαση Εκπαιδευτικού Περιβάλλοντος Ελληνικός Πολιτισμός Ο “Ελληνικός Πολιτισμός”, περιέχει υλικό για όλα τα φιλολογικά μαθήματα, κυρίως του Γυμνασίου αλλά και του Λυκείου. Με την είσοδο στην ιστοσελίδα ο επισκέπτης μέσω των εικόνων που λειτουργούν ως υπερσύνδεσμοι έχει τη δυνατότητα να επιλέξει το διδακτικό αντικείμενο για το οποίο αναζητεί υλικό: Αρχαία Ελληνικά, Αρχαία από Μετάφραση (Οδύσσεια, Ιλιάδα, Ελένη, Ηρόδοτος), Ιστορία, Νεοελληνική Γλώσσα, Λογοτεχνία.

5 Παρουσίαση Εκπαιδευτικού Περιβάλλοντος Στον αρχικό κατάλογο υπάρχει επιπλέον και η ενότητα με τις σημαντικότερες μάχες της ιστορίας, η ενότητα για την τέχνη, ενότητα με τους χάρτες. Από τα υπόλοιπα θέματα ξεχωρίζουν η κατηγορία με τα παιχνίδια και οι πρακτικές συμβουλές του διαχειριστή για τη χρήση κάποιων ψηφιακών λογισμικών

6 Παρουσίαση Εκπαιδευτικού Περιβάλλοντος Ο “Ελληνικός Πολιτισμός” στην εκπαιδευτική διαδικασία : καθοδηγούμενης από τους υπολογιστές διδασκαλίας “λογισμικά πρακτικής και εκγύμνασης” κατατάσσεται στα περιβάλλοντα της «καθοδηγούμενης από τους υπολογιστές διδασκαλίας» και κυρίως σε αυτά που χαρακτηρίζονται “λογισμικά πρακτικής και εκγύμνασης”. συμπεριφορισμού βασίζεται στη θεωρία μάθησης του συμπεριφορισμού. Το ίδιο το λογισμικό θέτει τα όρια στο πλαίσιο των οποίων καλείται να κινηθεί ο μαθητής. καθώς εμπεριέχουν κατά κανόνα δεδομένο περιεχόμενο, υποστηρίζουν συγκεκριμένα σενάρια χρήσης και δεν ευνοούν εύκολα διαφοροποιήσεις στη διδακτική παρέμβαση. Κυρίως στοχεύουν στην ανάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων χαμηλού επιπέδου και στηρίζονται κυρίως σε συμπεριφοριστικές θεωρήσεις για τη μάθηση. γνωσιοκεντρική διδακτική προσέγγιση το υλικό που προσφέρει ευνοεί κυρίως τη γνωσιοκεντρική διδακτική προσέγγιση, καθώς περιορίζει στο ελάχιστο τον ενεργό και δυναμικό ρόλο του μαθητή για την κατάκτηση της γνώσης.

7 Παρουσίαση Εκπαιδευτικού Περιβάλλοντος Εφαρμογές σε διδακτικά αντικείμενα- Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Συγκεκριμένα, το μεγαλύτερο μέρος του υλικού αφορά στις ασκήσεις Γραμματικής και Συντακτικού της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας. Συναντούμε μία πληθώρα ασκήσεων κλειστού τύπου: Πρόκειται για ασκήσεις που μπορούν να αξιοποιηθούν ως μέσο εκμάθησης ή εμπέδωσης γραμματικών και συντακτικών φαινομένων με στόχο την αποτελεσματικότερη αφομοίωση των δομών του αρχαιοελληνικού λόγου. Οι ασκήσεις ταξινομούνται σε καταλόγους φαινομένων (γραμματική, συντακτικό, λεξιλόγιο, ερμηνεία/μετάφραση).ασκήσεις Γραμματικής Συντακτικού

8 Παρουσίαση Εκπαιδευτικού Περιβάλλοντος Οι ασκήσεις βασιζονται στο Hot potatoes. Το Hot Potatoes αποτελεί μια ελεύθερη εφαρμογή,όπου υπάρχουν ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής (παράδειγμα, παράδειγμα), συμπλήρωσης κενών (παράδειγμα, παράδειγμα), σωστού-λάθους (παράδειγμα, παράδειγμα). Στον κλειστό τύπο ασκήσεων μπορούν να ενταχθούν και οι ερωτήσεις της Ιστορίας (παράδειγμα), της Ιλιάδας (παράδειγμα, παράδειγμα), τα σταυρόλεξα της Οδύσσειας (παράδειγμα) καθώς και κάποια παιχνίδια (παράδειγμα). Ο μαθητής μπορεί να δουλέψει αυτόνομα, ενώ αξιολογείται άμεσα η επίδοσή του.παράδειγμα

9 Παρουσίαση Εκπαιδευτικού Περιβάλλοντος Εφαρμογές σε διδακτικά αντικείμενα- Νεοελληνική Γλώσσα: Το πρόγραμμα ανήκει στην κατηγορία των λογισμικών εξάσκησης (drill and practice). Συγκεκριμένα, προορίζεται για την εξάσκηση των μαθητών στην εφαρμογή γραμματικών κανόνων, κυρίως κανόνων κλίσης, ορθογραφίας και σύνταξης. Είναι σχεδιασμένο, ώστε να επιτρέπει την ατομική εξάσκηση ενός μαθητή κάθε φορά. Επιπλέον, αποτελεί σύστημα αυτοδιδασκαλίας, δηλαδή πρόγραμμα που μπορεί να χρησιμοποιηθεί αυτοτελώς, χωρίς την υποστήριξη του δασκάλου. Στην ουσία, πρόκειται για λογισμικό που υποκαθιστά το ρόλο του δασκάλου. Οι ασκήσεις είναι δομιστικού τύπου.

10 Παρουσίαση Εκπαιδευτικού Περιβάλλοντος Εφαρμογές σε άλλα διδακτικά αντικείμενα Περισσότερα ίσως περιθώρια παρέμβασης και δημιουργικής διδασκαλίας προσφέρουν κάποιες άλλες ενότητες, όπως οι χάρτες (παράδειγμα), οι μάχες (παράδειγμα), η Λογοτεχνία (παράδειγμα), η Ιστορία (παράδειγμα).χάρτεςπαράδειγμαμάχεςπαράδειγμαΛογοτεχνίαπαράδειγμαΙστορίαπαράδειγμα Επίσης, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το υποστηρικτικό υλικό για τη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας στο Γυμνάσιο και στην Α΄Λυκείου. Για κάθε ενότητα περιλαμβάνεται πρόσθετο εκπαιδευτικό υλικό διαφόρων μορφών, όπως κείμενα ιστορικής αφήγησης, γραπτές πηγές, πρωτογενείς και δευτερογενείς, εικαστικές πηγές, χάρτες (απλοί, με δυνατότητα εστίασης και διαδραστικοί), διαγράμματα, παρουσιάσεις, συνδέσεις με δικτυακούς τόπους, βιβλιογραφία, καθώς και ασκήσεις αξιολόγησης.διαφόρων μορφών

11 Παρουσίαση Εκπαιδευτικού Περιβάλλοντος Ο ψηφιακός χώρος Ελληνικός πολιτισμός μπορεί να μετατραπεί σε χρήσιμο μαθησιακό εργαλείο (1)  Παρέχεται δωρεάν στους εκπαιδευτικούς και μαθητές.  Παρουσιάζει ευκολία στην πρόσβαση και χρήση, χωρίς να απαιτεί υψηλές τεχνικές δεξιότητες.  Είναι ασφαλής στη χρήση του από τους μαθητές και επιτρέπει τον γονεϊκό έλεγχο.  Εμφανίζει ευχάριστο και ελκυστικό περιβάλλον αφού περιέχει ασκήσεις εξάσκησης (λογισμικό drill and practice) που επιβραβεύουν τον μαθητή. ασκήσεις εξάσκησης (λογισμικό drill and practice)  Δίνει δυνατότητα ανατροφοδότησης στον μαθητή (κανόνες γραμματικής) ώστε να οδηγηθεί ο μαθητής στην επιλογή ορθής απάντησης. ανατροφοδότησης  Τέλος επιβραβεύει την προσπάθεια ενισχύοντας την αυτοεκτίμηση των μαθητών.

12 Παρουσίαση Εκπαιδευτικού Περιβάλλοντος Ο ψηφιακός χώρος Ελληνικός πολιτισμός μπορεί να μετατραπεί σε χρήσιμο μαθησιακό εργαλείο (2) Ο ψηφιακός χώρος Ελληνικός πολιτισμός μπορεί να μετατραπεί σε χρήσιμο μαθησιακό εργαλείο (2)  Παρέχει τη δυνατότητα δημοσίευσης νέων ασκήσεων από τον εκπαιδευτικό που βελτιώνουν τις δεξιότητες του μαθητή.δημοσίευσης νέων ασκήσεων  Με τις ψηφιακές εφαρμογές που περιέχει είναι δυνατόν να προωθήσει την αυτενέργεια των μαθητών αλλά και την εμπειρική μάθηση-εποικοδομητισμός π.χ. παιχνίδια, μελέτη χαρτών., μελέτη χαρτών  Ιδιαίτερα στο μάθημα της Ιστορίας, η χρήση χαρτών βοηθά στην διερευνητική και εμπειρική μάθηση καθώς επιτρέπει την ομαδοσυνεργατική διδασκαλία μέσα από την παρουσίασή τους από ομάδες μαθητών.  Το ψηφιακό περιβάλλον επιτρέπει τη δωρεάν αποθήκευση του υλικού στον υπολογιστή του εκπαιδευτικού.

13 Παρουσίαση Εκπαιδευτικού Περιβάλλοντος Ο ψηφιακός χώρος Ελληνικός πολιτισμός μπορεί να μετατραπεί σε χρήσιμο μαθησιακό εργαλείο (3)  Παρέχει τη δυνατότητα χρήσης εποπτικού υλικού μέσα στην τάξη γεγονός που καθιστά ελκυστικό και ενδιαφέρον το μάθημα στους μαθητές ενώ παράλληλα μπορεί να βοηθήσει στην εύκολη εμπέδωση της γνώσης.  Το ψηφιακό περιβάλλον με τις ειδικές εφαρμογές του, όπως για παράδειγμα οι χάρτες ή αρχαία τέχνη, μπορεί να οδηγήσει τους μαθητές στην εμπειρική μάθηση μέσα από μια μαθητοκεντρική προσέγγιση (αναζήτηση και ανακάλυψη πληροφοριών).

14 Παρουσίαση Εκπαιδευτικού Περιβάλλοντος Ο ψηφιακός χώρος Ελληνικός πολιτισμός παρουσιάζει αδυναμίες (1):  Είναι ένα περιβάλλον κλειστού τύπου. Συνεπώς περιορίζει τον μαθητή, αφού καλείται σε πολλά σημεία, όπως για παράδειγμα οι ασκήσεις εμπέδωσης να ακολουθήσει «βηματισμό» χωρίς μεγάλα περιθώρια αυτενέργειας (ασκήσεις πολλαπλής επιλογής, συμπλήρωσης κενών, σωστό-λάθος).ασκήσεις εμπέδωσης  Παράλληλα περιορίζει τον ρόλο του εκπαιδευτικού σε απλό παρατηρητή της μαθησιακής διαδικασίας π.χ. επίλυση ασκήσεων.

15 Παρουσίαση Εκπαιδευτικού Περιβάλλοντος Ο ψηφιακός χώρος Ελληνικός πολιτισμός παρουσιάζει αδυναμίες (2) :  Ο εκπαιδευτικός παρακολουθεί τη μηχανιστική αλληλεπίδραση μαθητή-υπολογιστή με περιορισμένες δυνατότητες παρέμβασης (διευκρινίσεις).  Ο μαθητής αναπτύσσει ψηφιακές δεξιότητες χαμηλού επιπέδου, αφού η διαχείριση του απαιτεί ένα απλό σύρσιμο ποντικιού πάνω στο ζητούμενο.

16 Παρουσίαση Εκπαιδευτικού Περιβάλλοντος Συμπερασματικά:  Σε πολλά μέρη του υλικού ο καθηγητής γίνεται απλά επόπτης- παρατηρητής μιας εκτελεστικής διαδικασίας επίλυσης ασκήσεων που είναι δυνατόν να «κουράσει» τον μαθητή.  Προωθεί κυρίως τη γνωσιοκεντρική διδακτική προσέγγιση ενώ παράλληλα δίνει ελάχιστες ευκαιρίες για ενεργό ρόλο στον μαθητή, περιορισμένη αυτενέργεια.  Ωστόσο δεν μπορεί να αγνοηθεί ότι παρέχει πλούσιο υλικό στα φιλολογικά μαθήματα, που μπορεί να αξιοποιηθεί «δημιουργικά» από τον εκπαιδευτικό. Η «εμπλοκή» των μαθητών μπορεί να καλλιεργηθεί από τον εκπαιδευτικό της τάξης, ώστε ο ψηφιακός χώρος να μετατραπεί από απλή πηγή πληροφοριών σε χρήσιμο εποπτικό υλικό.

17 θέμα: Ιουστινιανός- βιογραφία, η πολιτική του, το οικοδομικό του έργο. Τάξη: Ιστορία β γυμνασίου- Μεσαιωνική και Βυζαντινή Ιστορία. Στην Ιστορία της Β΄ γυμνασίου διδάσκεται σύντομα Ο Ιουστινιανός και η πολιτική του. Ο εκπαιδευτικός μπορεί να χωρίσει τους μαθητές σε τέσσερις ομάδες και να αναθέσει εργασίες σε καθεμιά από αυτές. 1 η Ομάδα Καλείται να αναζητήσει και να παρουσιάσει μέσα στην τάξη ένα σύντομό βιογραφικό του αυτοκράτορα Ιουστινιανού σε μορφή αφήγησης. 2 η Ομάδα Η δεύτερη ομάδα μπορεί να συλλέξει πληροφορίες για το νομοθετικό έργο του Ιουστινιανού αφού αναζητήσει υλικό στη σχετική σελίδα του ψηφιακού περιβάλλοντος και να τις παρουσιάσει μέσα στην τάξη.αφήγησηςσελίδα Διδακτική αξιοποίηση του ψηφιακού χώρου 1 η διδακτική εφαρμογή (1)

18 “ ” Διδακτική αξιοποίηση του ψηφιακού χώρου 1η διδακτική εφαρμογή (2) Παρουσίαση Εκπαιδευτικού Περιβάλλοντος 3 η Ομάδα Η ομάδα αυτή που θα είναι και η μεγαλύτερη θα παρουσιάσει το οικοδομικό πρόγραμμα του Ιουστινιανού, ενώ μια υποομάδα αναλαμβάνει να δείξει Power point με εικόνες των μεγαλύτερων έργων του Ιουστινιανού. 4 η Ομάδα Η τέταρτή ομάδα μπορεί να αναλάβει να παρουσιάσει το διπλωματικό έργο του αυτοκράτορα με τους Πέρσες και τις προσπάθειες ειρήνευσης. Τέλος όλη η τάξη μπορεί να δουλέψει το φύλλο εργασίας που παρουσιάζεται σε ψηφιακή μορφή. οικοδομικό πρόγραμμα Power point Πέρσεςτο φύλλο εργασίας

19 “ ” 2η Διδακτική αξιοποίηση του ψηφιακού χώρου: Γ΄ γυμνασίου. Θέμα: Ελένη του Ευριπίδη. Παρουσίαση Εκπαιδευτικού Περιβάλλοντος Πρόλογος 1-82στχ. Να κατανοήσουν οι μαθητές ότι πρόκειται για θεατρικό έργο, προορισμένο για παράσταση. Αρχικά, αφού δημιουργηθούν ομάδες, αναθέτουμε μικρές εργασίες στους μαθητές. Ομάδα 1 η Αναλαμβάνει να παρουσιάσει φωτογραφίες από παλαιότερες θεατρικές παραστάσεις της «Ελένης» ώστε να γνωρίσουν οι μαθητές τη θεατρικότητα του κειμένου. Ομάδα 2 η Μπορεί να αναζητήσει και να παρουσιάσει ηχητικά στιγμιότυπα από παλαιότερες παραστάσεις του θεατρικού έργου. Ομάδα 3 η Καλείται να αποδώσει ζωγραφικά τον σκηνικό χώρο (σκηνικά) για μια θεατρική παράσταση του έργου, αφού επισκεφθούν την σχετική σελίδα του ψηφιακού περιβάλλοντος.φωτογραφίες στιγμιότυπασκηνικά)

20 Δικτυογραφία http://www.fhw.gr/chronos/09/gr/p/867/main/p6.html http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/9386 https://www.slideshare.net/vserdaki/ss-33678733 www.nt-archive.gr/playMaterial.aspx?playID=84#photos http://www.greeklanguage.gr/digitalResources/ancient_greek/history/grammatologia/page_046.ht ml?prev=true http://www.greeklanguage.gr/digitalResources/ancient_greek/history/grammatologia/page_046.ht ml?prev=true users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/eisodos.html https://el.wikipedia.org/wiki epimorfotiko_iliko_sunedria2_sustada1_v2.pdf Προσπελάστηκε 29/4/2019


Κατέβασμα ppt "Επιμόρφωση Β1.1 επιπέδου ΤΠΕ Θεωρητικές Επιστήμες & Καλλιτεχνικά: 1 η εργασία «Κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικού περιβάλλοντος» Μοσχονά Στυλιανή (ΠΕ 02) Πανώτα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google