Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

2 Τι είναι τα σενάρια διδασκαλίας και ποια είναι η σχέση τους με το ΠΣ;
Το σενάριο ή «σενάριο μάθησης» είναι ένας δομημένος τρόπος σχεδιασμού δραστηριοτήτων μάθησης, που μας βοηθά να οργανώσουμε τα μαθήματα στη βάση των δραστηριοτήτων των μαθητών. Το σενάριο περιγράφει αυτό που γίνεται στην τάξη όχι από τη σκοπιά του «τι διδάσκω;» αλλά από τη σκοπιά του «τι κάνουν οι μαθητές» και «τι θέλω να αποκομίσουν από αυτή τους τη δραστηριότητα;».

3 Τι είναι τα σενάρια διδασκαλίας και ποια είναι η σχέση τους με το ΠΣ;
Το σενάριο απευθύνεται σε κάθε εκπαιδευτικό που θα διδάξει το συγκεκριμένο αντικείμενο αλλά και γενικότερα στην εκπαιδευτική κοινότητα, καθώς αποτελεί έναν σαφή και πρακτικό τρόπο να εξειδικευτούν οι εξαγγελίες και οι γενικές αρχές του Προγράμματος Σπουδών και να δοθούν παραδείγματα οργάνωσης της διδασκαλίας και δραστηριοτήτων των μαθητών.

4 Ποια είναι η σχέση σεναρίου και διδακτικής ενότητας του ΠΣ;
Η διδακτική ενότητα, όπως αναπτύσσεται στους πίνακες του ΠΣ, δίνει το γενικό παιδαγωγικό πλαίσιο και το σενάριο αποτελεί μια εκδοχή, μια πρόταση για την οργάνωση της διδασκαλίας μιας διδακτικής ενότητας. Τα σενάρια είναι επομένως παραδειγματικά. Τούτο σημαίνει πως για μια διδακτική ενότητα μπορούμε να έχουμε περισσότερα του ενός σενάρια και σημαίνει επίσης πως ο εκπαιδευτικός μπορεί να αλλάζει σημεία των προτεινόμενων σεναρίων, ανάλογα με τις ανάγκες της τάξης του.

5 Ποια σημεία μπορεί να αλλάζει ο εκπαιδευτικός;
Μπορεί να αλλάζει τα προτεινόμενα κείμενα και τις δραστηριότητες των μαθητών. Μπορεί δηλαδή να κάνει επιλογή από τα προτεινόμενα κείμενα και να προσθέσει και άλλα από τα πολλά ομόθεμα ή ομοειδή που υπάρχουν. Μπορεί επίσης να επιλέξει κάποιες από τις προτεινόμενες δραστηριότητες ή να επινοήσει άλλες, στο πνεύμα πάντα της ενεργητικής μάθησης.

6 Ποια στοιχεία πρέπει να κρατούνται;
Εκείνα τα οποία πρέπει να ακολουθούνται, σε κάθε περίπτωση, διότι αποτελούν τη βάση του νέου ΠΣ είναι: α) η εργασία των μαθητών σε ομάδες (χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν υπάρχουν ατομικές εργασίες) β) η οργάνωση της διδασκαλίας σε μεγάλες χρονικά ενότητες γ) η διάκριση της διαδικασίας σε τρεις διακριτές φάσεις (πριν από την ανάγνωση, ανάγνωση– παρουσίαση, μετά την ανάγνωση).

7 Συνήθη ερωτήματα των εκπαιδευτικών
Πώς μπορώ να αξιοποιήσω τα ήδη υπάρχοντα σχολικά εγχειρίδια; Εάν σε μία τάξη έχω πολύ καλούς και πολύ αδύναμους μαθητές, πώς να επιλέξω τι θα διδάξω ώστε να ωφεληθούν και οι δύο κατηγορίες; Αν οι μαθητές δεν μπορούν να διαβάζουν ολόκληρα λογοτεχνικά βιβλία, τι να κάνω;

8 Συνήθη ερωτήματα των εκπαιδευτικών
Το σχολείο μας δεν έχει βιβλιοθήκη. Πώς θα δουλέψω στο μάθημα της λογοτεχνίας με ολόκληρα βιβλία; Ποια η διαφορά μεταξύ της φιλαναγνωσίας και του μαθήματος της λογοτεχνίας στο Δημοτικό; Τι κίνητρα μπορώ να δώσω στους μαθητές και τις μαθήτριές μου για ανάγνωση; Ποια είναι η θέση της ποίησης στις θεματικές διδακτικές ενότητες;

9 Συνήθη ερωτήματα των εκπαιδευτικών
Κάποιες φορές, διδάσκοντας λογοτεχνία, έχω την αίσθηση ότι διδάσκω γλώσσα. Είναι λάθος αυτό; Μπορώ να σχεδιάσω δικά μου σενάρια; Μπορώ να διασκευάζω τα σενάρια που δίνονται στον Οδηγό; Πόσες διδακτικές ώρες κρατάει μία διδακτική ενότητα; Πώς μπορώ να τις εξασφαλίσω στο ωρολόγιο πρόγραμμα;

10 Συνήθη ερωτήματα των εκπαιδευτικών
Στις διδακτικές ενότητες εμπλέκονται γνώσεις από άλλα μαθήματα, την Ιστορία, τη Γεωγραφία, τη Μελέτη Περιβάλλοντος. Δεν υπάρχει ο κίνδυνος να ξεφύγουμε από τη λογοτεχνία και να διδάσκουμε άλλα γνωστικά αντικείμενα; Τι να κάνω εάν δεν υπάρχει εργαστήριο ΤΠΕ στο σχολείο ή αν δεν έχω εξοικείωση με τις ΤΠΕ; Φοβάμαι πως εάν αναθέσω πολλές εργασίες που προϋποθέτουν τη χρήση Η/Υ οι μαθητές και οι μαθήτριές μου θα απομακρυνθούν από τα ίδια τα λογοτεχνικά κείμενα.

11 Συνήθη ερωτήματα των εκπαιδευτικών
Έχω προβλήματα στην αξιολόγηση των μαθητών μου. Δεν ξέρω τι έχει προτεραιότητα στη λογοτεχνία. Αξιολογώ διαφορετικά απ’ ό,τι στη γλώσσα; Στις ομαδικές εργασίες πώς θα αξιολογήσω τη συμβολή κάθε μαθητή χωριστά;

12 Συνήθη ερωτήματα των εκπαιδευτικών
Ποιος είναι ο σκοπός τα πιλοτικής εφαρμογής των νέων ΠΣ; Πόσες διδακτικές ενότητες πρέπει να διδαχθούν φέτος στο πλαίσιο της πιλοτικής εφαρμογής;


Κατέβασμα ppt "Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google