Yπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας-Τμήμα Στήριξης και Προβολής της Ελληνικής Το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ελληνογερμανική Αγωγή
Advertisements

Προβληματισμοί επί της λειτουργίας του θεσμού
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ
Ελπιδοφόρα Μηνύματα από την Αναμόρφωση του Τομέα ‘Κοινωνιολογίας, Οικονομίας και Πολιτικής της Εκπαίδευσης και Σπουδών Φύλου’ σχετικά με τη Διάρθρωση Σπουδών.
Ο Κλάδος Μαρμάρου σε Αναζήτηση Διεξόδων από την Κρίση Ανάγκες σε Εκπαίδευση – Κατάρτιση Ανθρώπινου Δυναμικού στον κλάδο Μαρμάρου ΟΣΜΕ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
 Αθανάσιος Κουστέλιος Αναπληρωτής Πρύτανη Παν. Θεσσαλίας 5 η Σύνοδος Αναπλ. Πρύτανη - Αντιπρυτάνεων Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Προσωπικού.
Υ Π Ο Υ Ρ Γ Ε Ι Ο Ε Ρ Γ Α Σ Ι Α Σ Κ Α Ι Κ Ο Ι Ν Ω Ν Ι Κ Η Σ Α Σ Φ Α Λ Ι Σ Η Σ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΟΙΝΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΠΟΡΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ.
Η Σύνδεση της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης στο σχολείο με το ΚΠΓ
Πρακτική Άσκηση και Μαθητεία σε χώρες της Ε.Ε.
Στρατηγική & Σχέδιο Δράσης για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση ---- Εναρμόνιση με την Ψηφιακή Στρατηγική της Χώρας Υπουργείο Διοικητικής.
Διοικητικό Συμβούλιο Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθήνας Αίθουσα Συνεδριάσεων Πανεπιστημίου 44 “ΕΠΙΤΑΓΗ ΕΙΣΟΔΟΥ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΑΝΕΡΓΟΥΣ ΝΕΟΥΣ.
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΕΚΠΑ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ.
Σάββατο, 26 Ιανουαρίου 2013 Ημέρα Γνωριμίας. Στόχος Προπτυχιακού Προγράμματος Τμήματος Αγγλικών Σπουδών  Καλλιέργεια ενσυνείδητης κριτικής σκέψης που.
LOGO Ο ρόλος του Ε.Ο.Π.Π. στην Πιστοποίηση των προσόντων της μη τυπικής εκπαίδευσης και στην Αντιστοίχιση αυτών στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων Κωνσταντίνος.
Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π: Δράσεις και Πολιτικές - Εθνικό Κέντρο Europass
Γιάννα Αντωνίου Δρ Γλωσσολόγος - Ερευνήτρια ΙΕΛ Τεχνολογίες λογισμικών πολυμέσων για εκπαίδευση και πολιτισμό Δράσεις και Προοπτικές ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ.
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
«Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΒΑΛΑΣ» Κεντρική Δομή: Κ. Ποιητού 18 –Καβάλα Τηλ.&Φαξ: & Παράρτημα.
ΙΔΒΕ του ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ.
Πρόγραμμα εξειδικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης για ένταξη μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» στο πλαίσιο των αξόνων προτεραιότητας.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΑΡΚΩΝ» Σύγχρονες υποδομές για μία ανταγωνιστική βιομηχανία 4 Αυγούστου 2009.
Ο ρόλος του Ε.Ο.Π.Π. στην Πιστοποίηση των προσόντων της μη τυπικής εκπαίδευσης και στην Αντιστοίχιση αυτών στο Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων Κωνσταντίνος Καλτσάς.
Ετήσια Συνάντηση Ανασκόπησης της Υλοποίησης έτους 2013 Αθήνα, 28 Μαρτίου 2014 ΘΕΜΑ: Αξιολόγηση Ε.Π. «Διοικητική Μεταρρύθμιση »
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ (ΕΠΑ.Λ)
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Κουβαρα Βαϊα Πρανεντςη κατερινα Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΤΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΩΣ ΔΕΥΤΕΡΗ/ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΜΕΣΑ ΑΠο ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ.
Διοίκηση της Μετανάστευσης και νομική ένταξη υπηκόων τρίτων χωρών στην Ελλάδα Στάθης Καμπουρίδης Στέλεχος Δ/νσης Αστικής Κατάστασης Αθηνών Α & Κοινωνικών.
Leonardo Transfer of Innovation- Μεταφορά καινοτομίας (Οκτώβριος 2012 – Σεπτέμβριος 2014) Κώστας Οικονόμου Βασιλική Ζιάκα.
“Υιοθέτηση Καλών Πρακτικών στα πλαίσια υλοποίησης Ολοκληρωμένων Προγραμμάτων” Αμιγής Επιχείρησης Τ.Ε.Δ.Κ. Ν. Ξάνθης ”Ενέργεια – Περιβάλλον – Ανάπτυξη”
ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Εύη Μακρή - Μ π ότσαρη Πρόεδρος του τμήματος.
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων: Υλοποίηση και ο Ρόλος του Ε.Ο.Π.Π.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Πιστοποίηση Επαγγελματικών Προσόντων
Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων ως γέφυρα μεταξύ εκπαίδευσης και απασχόλησης
Κ.Ε.Κ. Ν.Α. /Ν.Ε.Λ.Ε. Καβάλας Γ΄ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης Ε.Π. Άξονας 2., Μέτρο 1. ΕΡΓΟ: «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΚΜΑΘΗΣΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΕ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΑ.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΤΙΣ ΣΧΟΛΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΤΑ Ι.Ε.Κ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΚΕΣΥΠ ΔΡΑΜΑΣ 2014 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
Η αξιολόγηση του διευθυντή από τον σχολικό σύμβουλο ΠΔ 152/ΦΕΚ 240, Τ. Α΄/ , άρθρα 3,4,6,10,16,17 ΥΑ 10940/
1 ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗΣ 2008 Αθήνα, 18 Μαρτίου 2009 ΘΕΜΑ: ΘΕΜΑ: Πρόοδος του Ε.Π. «Διοικητική Μεταρρύθμιση »
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.4 Τρόπος δημιουργίας και επισημοποίησης του διακρατικού δικτύου συνεργασίας.
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
O/Η «ΘΕΤΟΣ/Η ΓΟΝΕΑΣ». Πρόκειται για γονέα ελληνικής καταγωγής που «υιοθετεί» έναν/μια μετανάστη/ιδα γονέα και συνεργάζεται μαζί του/της, με στόχο την.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
SOCIAL KEYS FOR SOCIAL ENTREPRENEURSHIP. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ H Κοινωνική Οικονομία είναι ένας πολύ σημαντικός οικονομικός τομέας στην Ευρώπη. Με βάση.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Συντονίστρια Τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων Επαγγελματική Κατάρτιση Ανώτατη Εκπαίδευση Σχολική Εκπαίδευση Εκπαίδευση Ενηλίκων ERASMUS.
ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ (ΔΠΔ) ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ, ΘΕΣΜΟΙ και ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ Γιώργος Παγουλάτος
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου
Πρόταση υιοθέτησης προγραμματικής συμφωνίας για την υλοποίηση έργων
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ EΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
Ψηφιακά Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Yπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας-Τμήμα Στήριξης και Προβολής της Ελληνικής Το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας (ΚΕΓ) και οι Δράσεις του σε σχέση με την Ένταξη των Υπηκόων Τρίτων Χωρών

Το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας (εφεξής ΚΕΓ) είναι ερευνητικός φορέας με νομική προσωπικότητα Ν.Π.Ι.Δ. και αφορά τους ΥΤΧ ως ακολούθως: •Με τις υπηρεσίες πιστοποίησης της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης/ξένης γλώσσας μέσω του συστήματος πιστοποίησης της επάρκειας της ελληνομάθειας. •Με την κατάρτιση των διδασκόντων το ειδικό κοινό- στόχος των μεταναστών. •Με την επιμόρφωση του ίδιου του κοινού-στόχος. •Με την οργάνωση της διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας. •Με τις υπηρεσίες πιστοποίησης της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης/ξένης γλώσσας μέσω του συστήματος πιστοποίησης της επάρκειας της ελληνομάθειας. •Με την κατάρτιση των διδασκόντων το ειδικό κοινό- στόχος των μεταναστών. •Με την επιμόρφωση του ίδιου του κοινού-στόχος. •Με την οργάνωση της διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας.

Πιο συγκεκριμένα, το ΚΕΓ: •Γνωμοδοτεί και συμμετέχει στη σύνταξη του νομοθετικού πλαισίου σε σχέση με ό,τι αφορά την ελληνική γλώσσα σε όλες τις μορφές της. Νομοθετικό πλαίσιο •Διαθέτει πλήρως οργανωμένο σύστημα πιστοποίησης με πολλούς κύκλους εξετάσεων με βάση τα Κοινά Επίπεδα Αναφοράς του ΚΕΠΑ (Α1 ως Γ2) Σύστημα πιστοποίησης •Υποστηρίζει τους μετανάστες σε όλα τα στάδια της διαδικασίας εκμάθησης της γλώσσας και παρέχει εκπαιδευτικό υλικό και μαθησιακούς πόρους. Διδασκαλία, εκμάθηση, αξιολόγηση

Αναφορικά με την ελληνομάθεια ως όρο ενσωμάτωσης/πολιτογράφησης των ΥΧΓ: Ο Κώδικας Ελληνικής Ιθαγένειας: Άρθρο 5Α, παρ. 1 (όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 3 του ν. 3838/2010 –ΦΕΚ Α΄ 49/ ) προβλέπει ότι: •1. Ο αλλοδαπός που επιθυμεί να γίνει Έλληνας πολίτης με πολιτογράφηση πρέπει, πέραν των προϋποθέσεων του προηγούμενου άρθρου: α. Να γνωρίζει επαρκώς την Ελληνική γλώσσα, ώστε να εκπληρώνει τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την ιδιότητα του Έλληνα πολίτη.

Την «επάρκεια» της ελληνομάθειας ως προαπαιτούμενο όρο: •Την εξειδικεύει το ΚΕΓ σε συνεργασία με το Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. και όλα τα συναρμόδια Υπουργεία σε σχέση με: (1)Την πολιτογράφηση και την ενσωμάτωση (2)Την άσκηση των επαγγελματικών δικαιωμάτων (3)Τις σπουδές, τη μόρφωση και την κατάρτιση των ΥΤΧ.

Για παράδειγμα, αναφορικά με τους αιτούντες το καθεστώς του επί μακρόν διαμένοντος: •Ν.4115/2013 και συγκεκριμένα το α. 31 του τελευταίου που ορίζει τον τρόπο πιστοποίησης της ελληνομάθειας των αιτούντων το καθεστώς του επί μακρόν διαμένοντος Διευκρινίστηκε μέσω συγκριτικής μελέτης η επάρκεια στο επίπεδο Α2 (μαζί με στοιχεία ιστορίας και πολιτισμού) και Β1 (ειδικό πιστοποιητικό για την ελληνική γλώσσα) Ελληνομάθεια: πολιτογράφηση και την ενσωμάτωση

•Σε κάθε περίπτωση πρέπει να γίνεται επιστημονικά η αντιστοίχιση του επαγγελματικού πεδίου με το προαπαιτούμενο της ελληνομάθειας: το επαγγελματικό πιστοποιητικό για επαγγέλματα τουρισμού είναι στο επίπεδο Α2, τα επίπεδα Β2 και πάνω για εργασία σε φροντιστήριο ξένων γλωσσών κ.τ.λ. Ελληνομάθεια: επαγγελματικά δικαιώματα

•Ενδεικτικά αναφέρονται οι περιπτώσεις των αιτούντων ειδικής άδειας οδήγησης Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου (άρθρο 95, Ν.4070/2012), καθώς και η πρόσφατη περίπτωση των αποκλειστικών νοσοκόμων (ΑΔΑ: ΒΕΝΓΘ-ΡΚ6, Υ4α/οικ.37804, 25/04/2013, Υ.Α. του Υπ.Υγείας) Σε κάθε περίπτωση εξειδικεύεται, σε συνεργασία με τον αρμόδιο για την αναγνώριση του επαγγελματικού δικαιώματος φορέα, η επάρκεια της ελληνομάθειας. •Ενδεικτικά αναφέρονται οι περιπτώσεις των αιτούντων ειδικής άδειας οδήγησης Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτου (άρθρο 95, Ν.4070/2012), καθώς και η πρόσφατη περίπτωση των αποκλειστικών νοσοκόμων (ΑΔΑ: ΒΕΝΓΘ-ΡΚ6, Υ4α/οικ.37804, 25/04/2013, Υ.Α. του Υπ.Υγείας) Σε κάθε περίπτωση εξειδικεύεται, σε συνεργασία με τον αρμόδιο για την αναγνώριση του επαγγελματικού δικαιώματος φορέα, η επάρκεια της ελληνομάθειας. Ελληνομάθεια: επαγγελματικά δικαιώματα

•Για να εγγραφεί ΥΤΧ σε πανεπιστημιακό ίδρυμα, σε πρόγραμμα μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κ.τ.λ. προβλέπεται, με ειδικούς νόμους, το επίπεδο ελληνομάθειας που απαιτείται. •Εκπονούνται ειδικά προγράμματα ενίσχυσης της ελληνομάθειας για την ενίσχυση της κοινωνικής ενσωμάτωσης. •Για να εγγραφεί ΥΤΧ σε πανεπιστημιακό ίδρυμα, σε πρόγραμμα μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κ.τ.λ. προβλέπεται, με ειδικούς νόμους, το επίπεδο ελληνομάθειας που απαιτείται. •Εκπονούνται ειδικά προγράμματα ενίσχυσης της ελληνομάθειας για την ενίσχυση της κοινωνικής ενσωμάτωσης. Ελληνομάθεια: σπουδές, επιμόρφωση, κατάρτιση- Δικαιούχοι, επιμορφούμενοι.

•Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης σε συνεργασία με το ΚΕΓ: υλοποίηση προγραμμάτων εκμάθησης ελληνικής γλώσσας σε πιστοποιημένα ΚΕΚ για «άνεργους παλιννοστούντες-μετανάστες-πρόσφυγες και ανέργους για τους οποίους η ανεπαρκής γνώση της ελληνικής γλώσσας λειτουργεί ανασταλτικά στην κοινωνική τους ενσωμάτωση» Ελληνομάθεια: σπουδές, επιμόρφωση, κατάρτιση- Δικαιούχοι, επιμορφούμενοι

Ελληνομάθεια: σπουδές, επιμόρφωση, κατάρτιση- Διδάσκοντες

•Η επιμόρφωση των διδασκόντων είναι ενδελεχής και αφορά την εξειδίκευσή τους στη μεθοδολογία της διδασκαλίας της ελληνικής ως ξένης/δεύτερης γλώσσας. * Σημειώνεται πως εντός του ακαδημαϊκού έτους συμμετείχαν σε δύο τετραμηνιαίους κύκλους επιμόρφωσης πάνω από 700 επιμορφούμενοι διδάσκοντες την ελληνική ως ξένη στην ημεδαπή). •Η επιμόρφωση των διδασκόντων είναι ενδελεχής και αφορά την εξειδίκευσή τους στη μεθοδολογία της διδασκαλίας της ελληνικής ως ξένης/δεύτερης γλώσσας. * Σημειώνεται πως εντός του ακαδημαϊκού έτους συμμετείχαν σε δύο τετραμηνιαίους κύκλους επιμόρφωσης πάνω από 700 επιμορφούμενοι διδάσκοντες την ελληνική ως ξένη στην ημεδαπή). Ελληνομάθεια: σπουδές, επιμόρφωση, κατάρτιση- Δικαιούχοι, επιμορφούμενοι

Καλές πρακτικές •Ολοκληρωμένο σύστημα επιμόρφωσης, διδασκαλίας, εκμάθησης και πιστοποίησης της ελληνικής με τη χρήση των πιο σύγχρονων τεχνολογιών με άμεση και δωρεάν πρόσβαση για όλους τους δικαιούχους. •Δυνατότητα αυτό-επιμόρφωσης: ψηφιακοί πόροι, δείγματα εξετάσεων. •Υποστήριξη του ειδικού-κοινού: δωρεάν διενέργεια εξετάσεων, πιστοποίηση και κατάρτιση για ΥΤΧ-μαθητές ΣΔΕ εντός σωφρονιστικών καταστημάτων.

Καλές πρακτικές •Πλήρης αντιστοίχιση του εθνικού πλαισίου πιστοποίησης της ελληνομάθειας με τα ευρωπαϊκά πρότυπα και το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες-ΚΕΠΑ (την ελληνική εκδοχή του οποίου εξέδωσε και εκπόνησε το ΚΕΓ) και εκπόνηση του Νέου Αναλυτικού Εξεταστικού Προγράμματος της ελληνομάθειας με βάση το Π.Δ. 60/ ΦΕΚ Α΄ 98: κάθε υποψήφιος γνωρίζει τις γλωσσικές γνώσεις και λειτουργίες που απαιτούνται σε κάθε επίπεδο ελληνομάθειας.

Καλές πρακτικές •Εκπροσώπηση του φορέα και συμμετοχή σε σχετικές δράσεις, συμπράξεις και προγράμματα, σε φόρα και εκδηλώσεις: ουσιαστική υποστήριξη και προβολή της ελληνικής γλώσσας. •Δημιουργία καινοτόμου εκπαιδευτικού υλικού για τη γλωσσική και διαπολιτισμική επίγνωση των ΥΤΧ, όπως το διαπολιτισμικό παιχνίδι “Diversonopoly”.

Σημεία για προβληματισμό: •Ολιγάριθμο προσωπικό επιφορτισμένο με πολλά καθήκοντα. • Έλλειψη ενιαίου νομοθετικού πλαισίου για τα ζητήματα ελληνομάθειας: οι διατάξεις για την ελληνομάθεια βρίσκονται διασκορπισμένες σε διάφορους νόμους. •Οι παρεχόμενες υπηρεσίες per se είναι αποτελεσματικές και άρτιες: λείπει συντονισμός όλων των συναρμόδιων φορέων, για παράδειγμα στην ταυτοποίηση των εμπλεκόμενων αρχών για την υποβολή του φακέλου αίτησης για το καθεστώς του επί μακρόν διαμένοντος.

Προοπτικές και ανάγκες •Η ολοκλήρωση και η πλήρης εφαρμογή του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων: στο ΕΠΠ θα αναφέρεται με ακρίβεια το επίπεδο ελληνομάθειας που απαιτείται ανά επαγγελματικό κλάδο/ειδικότητα. Το ΚΕΓ έχει στείλει τις προτάσεις του. •Η εναρμόνιση των πρακτικών των συναρμόδιων φορέων για το σχεδιασμό και την εφαρμογή μια κοινής ενταξιακής πολιτικής βάσει μιας ενιαίας υποδομής. •O ψηφιακός γραμματισμός/ δεξιότητες χρήσης Η/Υ των δικαιούχων.

Για το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας Σας ευχαριστώ. Άννα Κοκκινίδου,