Δαργέντα Λένα D.E.A. , Paris IV Enseignante de FLE

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Advertisements

Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
Αξιολόγηση σεναρίου Νότα Σεφερλή
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Η Σύνδεση της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης στο σχολείο με το ΚΠΓ
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΜΟΝΤΕΛΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Μάθημα Αγγλικής Γλώσσας 3ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου
« ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ » Μια Πρώτη Γνωριμία. Είδη Εκπαιδευτικού Λογισμικού Λογισμικό που υποστηρίζει τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας, τη μετάδοση.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Οδηγός του Εκπαιδευτικού των Ξένων Γλωσσών
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
ΤΠΕ και γραμματισμός Επιμέλεια παρουσίασης: Νότα Σεφερλή.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Η Διδασκαλία της Αγγλικής σε Μικρά Παιδιά Πράξη «ΝΕΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Η ΕΚΜΑΘΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΣΕ ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ»
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Σενάριο.
Έργο: Ψηφιακό Σχολείο. Πράξη «Προδιαγραφές Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, Ανάπτυξη και Λειτουργία Ψηφιακής βάσης Γνώσης, Ψηφιακή Διαμόρφωση και Τεχνικός.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Σχεδιάζοντας μαθησιακές ενότητες στη λογική της Μάθησης μέσω Σχεδιασμού ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΕΠΣ-ΞΓ.
EPICT-ΕΣΠΕΡΙΔΕΣ EPICT-esperides EUROPEAN PEDAGOGICAL INFORMATION AND COMPUTER TECHNOLOGIES ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών ΠΕΑΠ.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ / ΜΥΤΙΛΗΝΗ / Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δημιουργία σεναρίου.
ΣΜΕΑΕ Ορεστιάδα 27/1/2016.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Δημιουργία σχεδίων μαθήματος με δομημένη ιστοεξερεύνηση και χρήση εργαλείων web 2.0» Δαργέντα Λένα D.E.A. , Paris IV Enseignante de FLE Collège Modèle Expérimental de l’Université de Crète

Εισαγωγή Θεωρητικό Πλαίσιο επιλογής Δομημένης Ιστοεξερεύνησης ως πρόταση διδασκαλίας Εκπαιδευτική πολιτική και ΕΠΣ-ΞΓ Θεωρίες μάθησης και ΤΠΕ Σχεδιασμός διδασκαλίας και web 2.0 Διδακτικά σενάρια Δομημένη ιστοεξερεύνηση - δομή Παραδείγματα Εφαρμογή διδακτικού σεναρίου με χρήση δομημένης ιστοεξερεύνησης Tip: Add your own speaker notes here.

Διδασκαλία ξένης γλώσσας στο ελληνικό σχολείο υπόκειται σε αντικειμενικές δυσκολίες που είναι συνυφασμένες με το διαρκώς μεταβαλλόμενο κοινωνικό-πολιτικό πλαίσιο πρώτη - δεύτερη ΞΓ ορισμένες από το Υπουργείο, προσφερόμενες ΞΓ σε κάθε σχολείο, πρωτεύοντα και δευτερεύοντα μαθήματα, φροντιστήρια, ΑΠΣ σε αναντιστοιχία με τα σχολικά εγχειρίδια, όταν αυτά υπάρχουν

Διδασκαλία ξένης γλώσσας στο ελληνικό σχολείο το μη ευνοϊκό αυτό πλαίσιο απαιτεί τεράστια προσπάθεια εκ μέρους του εκπ/κου ώστε το μάθημά του να διαφοροποιηθεί και να ενταχθεί σε μια ευρύτερη πολιτική γλωσσομάθειας και γλωσσικής πολυμορφίας, σύμφωνα και με τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής: «[η Ευρώπη] προσβλέπει στην προστασία της γλωσσικής πολυμορφίας και στην προώθηση της γλωσσομάθειας – για λόγους πολιτιστικής ταυτότητας και κοινωνικής ένταξης αλλά και επειδή οι πολύγλωσσοι μπορούν καλύτερα να αξιοποιήσουν τις εκπαιδευτικές, επαγγελματικές και οικονομικές ευκαιρίες που δημιουργούνται χάρη στην ευρωπαϊκή ενοποίηση». http://ec.europa.eu/languages/policy/index_el.htm Tip: Add your own speaker notes here.

Διδασκαλία ξένης γλώσσας στο ελληνικό σχολείο Επιπλέον, σύγχρονες ευρωπαϊκές πολιτικές θέτουν σε προτεραιότητα τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών: «Ως γνωστό, από το 2001 η δέσμευση των αρχηγών κρατών των χωρών μελών της Ε.Ε. είναι στο εξής «κάθε Ευρωπαίος να μιλά τουλάχιστον δύο γλώσσες πέραν της μητρικής του». Για τον λόγο αυτό, σχεδιάστηκε η στρατηγική της Κομισιόν για την πολυγλωσσία το 2008, η οποία διακηρύσσει πως η «πολυγλωσσία αποτελεί ταυτόχρονα πλεονέκτημα για την Ευρώπη και κοινή δέσμευση» αφού «η γλωσσική πολυμορφία θα συμβάλει στην αλληλεγγύη και την ευημερία» Tip: Add your own speaker notes here.

Διδασκαλία ξένης γλώσσας στο ελληνικό σχολείο Αυτονόητο είναι ότι η διδασκαλία της ΞΓ αποκλειστικά μέσα από το σχολικό έντυπο εγχειρίδιο ευνοεί την αποσπασματική διδασκαλία της γλώσσας, δημιουργεί εσωστρέφεια και ανασφάλεια στο μαθητή, με αποτέλεσμα ο μαθητής να μην γνωρίζει ότι γνωρίζει (π.χ., μαθαίνει αποκομμένες εκφράσεις ή γραμματικούς κανόνες, μη ενταγμένες στο καθημερινό επικοινωνιακό πλαίσιο της γλώσσας στόχου) Tip: Add your own speaker notes here.

Κι όμως, σύμφωνα με το ΔΕΠΠΣ: σκοπός της διδασκαλίας των ξένων γλωσσών είναι η ανάπτυξη της γλωσσικής ικανότητας των μαθητών για να επικοινωνούν σε διαφορετικά γλωσσικά και πολιτισµικά περιβάλλοντα. (…) προάγονται οι έννοιες του εγγραµµατισµού, της πολυγλωσσίας να ανταποκρίνεται ο μαθητής σε πραγµατικές συνθήκες επικοινωνίας, χρησιµοποιώντας γλωσσικές, παραγλωσσικές ή και εξωγλωσσικές επιλογές. να αντιληφθεί ο μαθητής ότι η ξένη γλώσσα δεν χρησιμεύει µόνο για τη συνεννόηση µεταξύ ανθρώπων, αλλά και για την πρόσληψη και διαχείριση πληροφοριών από διάφορα γνωστiκά πεδία (όμιλοι, πρότζεκτ)

Διδασκαλία ξένης γλώσσας στο ελληνικό σχολείο Απαιτείται, δηλαδή, από το ελληνικό σχολείο, να εκπαιδεύσει και να διαπαιδαγωγήσει τον μαθητή μέσω της ξένης γλώσσας και όχι απλά να τον καταρτίσει γλωσσικά με στόχο την πιστοποίηση γλωσσομάθειας, όπως συμβαίνει στα φροντιστήρια. (ΕΠΣ ΞΓ, σελ.6) Πως, όμως, επιτυγχάνεται κάτι τέτοιο στο ελληνικό σχολείο; Tip: Add your own speaker notes here.

Το Νέο Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών για τις ΞΓ Το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς Γλωσσών, το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών για τις ΞΓ και η αυτονόμηση του εκπαιδευτικού: Το Νέο Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών για τις ΞΓ καταργεί τη διδασκαλία ΞΓ κατά τάξεις και εισάγει τη διδασκαλία ανά επίπεδα, σύμφωνα και με τις επιταγές του ΚΕΠΑΓ, Σχεδιάστηκε για να αποτελέσει εργαλείο του εκπαιδευτικού προκειμένου αυτός να αναπτύσσει το δικό του ΑΠ (syllabus), να οργανώνει το μάθημά του αξιοποιώντας ή δημιουργώντας εκπαιδευτικό υλικό συμπληρωματικό (αναλυτικά δες εδώ: http://rcel.enl.uoa.gr/xenesglosses/sps.htm)

στις αρχές της Διαφοροποιημένης διδασκαλίας Το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς Γλωσσών, το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών για τις ΞΓ και η αυτονόμηση του εκπαιδευτικού: Του παρέχεται, δηλαδή, η αυτονομία να αναλάβει ρόλο σχεδιαστή και παραγωγού μάθησης φτιάχνοντας ο ίδιος το συμπληρωματικό εκπαιδευτικό του υλικό, στηριζόμενος στις αρχές της Διαφοροποιημένης διδασκαλίας και στη Μάθηση μέσω σχεδιασμού Προνομιακοί αρωγοί στη διαδικασία αυτή του σχεδιασμού διδακτικής ενότητας, είναι οι ΤΠΕ και το διαδίκτυο.

Διαφοροποιημένη παιδαγωγική Tip: Add your own speaker notes here.

Θεωρίες Μάθησης και Σχεδιασμός διδασκαλίας «τι θα διδάξω» και «τι και πώς θα μάθουν οι μαθητές μου». Σκοπός της παραδοσιακής διδασκαλίας ήταν η προετοιμασία των μαθητών για έναν εργασιακό χώρο που απαιτούσε υπακοή και πειθαρχία. Έμφαση δινόταν στην αποστήθιση, στην αξιολόγηση βάσει αναπαραγωγής Στόχος ήταν η τυπική μάθηση για την επιτυχία σε εξετάσεις και όχι η λειτουργική μάθηση.

Θεωρίες Μάθησης και Σχεδιασμός διδασκαλίας Το σχολείο σήμερα καλείται να προετοιμάσει τους μαθητές να αντιμετωπίσουν τα κοινωνικά και τα εργασιακά δεδομένα με κριτική προσέγγιση να μετατραπεί σε ανοιχτό σχολείο όπου ομάδες μαθητών εργάζονται αυτόνομα και συνεργατικά, με κριτική ικανότητα και με βάση σχέδια δράσης να κάνει τους μαθητές να αποστασιοποιούνται από αυτά που έμαθαν και να ασκούν κριτική. Η αξιολόγηση πρέπει να εφαρμόζεται για να διαμορφώνει, όχι για να κρίνει, και να αποτελεί μέρος της όλης μαθησιακής διαδικασίας.

Η Νέα Μάθηση

Η ταξινομία του Bloom

H διευρευνητική μάθηση

οι ΤΠΕ και το διαδίκτυο Όταν οι «ψηφιακοί μετανάστες» διδάσκουν στους «ψηφιακούς γηγενείς» Οι ΤΠΕ και το διαδίκτυο είναι πολύτιμα βοηθήματα για τον εκπαιδευτικό που καλείται να καλλιεργήσει στους μαθητές του τον σχολικό, κοινωνικό, λειτουργικό, κριτικό και ψηφιακό γραμματισμό Είναι αρκετές οι λίστες με ιστοσελίδες που μπορούμε να βρούμε εύκολα στο διαδίκτυο;

Σχεδιασμός διδασκαλίας Απαιτείται ένας ιδιαίτερα αυστηρός προγραμματισμός εκ μέρους του εκπαιδευτικού, με συγκεκριμένη στοχοθεσία, σχεδιασμό διαδικασίας, πρόβλεψη αξιολόγησης, συμπεράσματα, καθώς επίσης και αυστηρή επιλογή των πηγών που πρόκειται να χρησιμοποιηθούν. Δηλαδή, ένα σχέδιο διδασκαλίας, πρακτική που θεωρείται αυτονόητη σε άλλες χώρες, στη δική μας –όμως– αποτελεί ακόμα ζητούμενο, ενώ πολλές φορές θεωρείται χρονοβόρα και περιττή. Tip: Add your own speaker notes here.

Σχεδιασμός διδασκαλίας Είναι όμως έτσι; απαιτεί αφιέρωση χρόνου, τόσο στο σχεδιασμό, όσο και στη σύνταξη φύλλων εργασίας, στην παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού μέσω των εργαλείων web 2.0 ή στην ανεύρεση των κατάλληλων πολυτροπικών διδακτικών αντικειμένων. Όμως ο εκπαιδευτικός αποζημιώνεται από τη σαφώς μεγαλύτερη ενεργοποίηση και αυτενέργεια των μαθητών του και την απόκτηση γνωστικών, κοινωνικών και μεταγνωστικών δεξιοτήτων Tip: Add your own speaker notes here.

Σχεδιασμός διδασκαλίας Επιπλέον, η εξέλιξη του διαδικτύου σήμερα στηρίζεται στη συλλογικότητα των χρηστών της δεύτερης γενιάς (web 2.0), δηλαδή στην αυξανόμενη συνεργασία, αλληλεπίδραση, αλληλοστήριξη. Χαρακτηριστικοί ιστότοποι : wikipedia, youtube, blogs, wikis, αλλά και οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, όπως τα πολύ γνωστά Facebook ή Twitter, αλλά και το Google+, το Edmodo ή το weebly που είναι προσανατολισμένα περισσότερο στην εκπαίδευση. μπορεί να αξιοποιηθεί στα πλαίσια της τάξης και του ξενόγλωσσου μαθήματος, στην διττή του υβριδική μορφή, τόσο δια ζώσης, όσο και εξ’ αποστάσεως. Tip: Add your own speaker notes here.

Το Web 2.0 Παρέχει πρόσβαση στην πληροφορία σε αυθεντικό γλωσσικό υλικό, εγκυκλοπαίδειες λεξικά, περιοδικά, εξειδικευμένες εκπαιδευτικές ιστοσελίδες ή λογισμικά. Παραδείγματα είναι τα http://enseigner.tv5monde.com, http://www.leplaisirdapprendre.com και το http://www.bonjourdefrance.com. Διευκολύνει την επικοινωνία, δημιουργώντας προϋποθέσεις για δημιουργική συνεργατική μάθηση, όπως το https://www.edmodo.com ή το http://www.etwinning.net Tip: Add your own speaker notes here.

Το Web 2.0 ευνοείται η διάδραση και αλληλεπίδραση, προσβλέποντας στην καλλιέργεια μεταγνωστικών δεξιοτήτων στους μαθητές μας. Επιλέγουμε εργαλεία web 2.0 που θα χρησιμοποιηθούν από τους μαθητές, ώστε να αυτενεργήσουν, να μάθουν διερευνώντας, να συνεισφέρουν στην διαμόρφωση υλικού δρώντας κριτικά. Λίστες τέτοιων εργαλείων μπορεί κανείς να βρει εύκολα με μια αναζήτηση στο διαδίκτυο. Ενδεικτικά αναφέρουμε τα voki, powtoon, pixton, linoit, και prezi. Tip: Add your own speaker notes here.

Συμπερασματικά: ο μαθητής γίνεται πιο ενεργός (διαδραστικό κι ενδιαφέρον μάθημα εντός τάξης όπου συμμετέχει και δυνατότητα επανάληψης στο σπίτι ) μπορεί να εκφράσει τις δυσκολίες του και να βοηθηθεί από τους συμμαθητές του και τον καθηγητή του. (αλληλεπίδραση) μπορεί να εξασκηθεί περισσότερο στα αδύνατα σημεία του με το επιπλέον υλικό που του παρέχεται αντιμετωπίζει τη μάθηση διερευνητικά, μπορεί να γίνει και ο ίδιος συνδιαμορφωτής του υλικού. Μεταμορφώνεται, δηλαδή, σύμφωνα με την ορολογία του ΚΕΠΑΓ, σε acteur social. (ειδικότερα με όρους συνεργατικής-διαπολιτισμικής μάθησης)

Τα διδακτικά σενάρια το καθοδηγητικό, το διερευνητικό και το δυναμικό διαφοροποιούνται ως προς το βαθμό καθοδήγησης του μαθητή.

Τα διδακτικά σενάρια το καθοδηγητικό, ο μαθητής επεξεργάζεται συγκεκριμένα κείμενα, αναπαράγει κλειστού τύπου ασκήσεις (πολλαπλής επιλογής, ΣΛ). η αυτενέργεια του μαθητή περιορίζεται, ενώ υπάρχει υψηλός βαθμός καθοδήγησης. Βασίζεται σε συμπεριφοριστικές θεωρίες μάθησης που στοχεύουν στον αυτοματισμό, μέσω των παραδοσιακών μορφών ασκήσεων που προσφέρονται. Θα ήταν καταλληλότερο για την αφομοίωση γραμματικών ή λεξιλογικών, π.χ., στοιχείων. Αντενδείκνυται, όμως, σε περιπτώσεις που ο στόχος μας είναι επικοινωνιακός. (διαδραστικό, εμπλουτισμένο βιβλίο Υπουργείου).

Τα διδακτικά σενάρια το διερευνητικό, προσφέρει μεγαλύτερη αυτενέργεια στο μαθητή και καλλιεργεί τον κριτικό γραμματισμό και τη συνεργασία, αφού οι δραστηριότητες που του ανατίθενται είναι συνήθως ομαδικές. συνοδεύεται από φύλλα εργασίας που προσδιορίζουν με σαφήνεια τους στόχους και το παραδοτέο που αναμένεται. Ιδανικός τρόπος να δημιουργήσει ο εκπ/κος ένα τέτοιο σενάριο είναι η δομημένη ιστοεξερεύνηση που παρέχεται μέσα από πλατφόρμες, όπως το http://webquest.org, το http://zunal.com ή το ελληνικό http://platform.openwebquest.org. Θα μπορούσαμε να το χρησιμοποιήσουμε για να διερευνήσουμε επιπλέον πληροφορίες για μια θεματική που συναντάμε στο μάθημα και για να ενισχύσουμε την παραγωγή λόγου.

Τα διδακτικά σενάρια το δυναμικό, Οι μαθητές αναλαμβάνουν ένα ιδιαίτερα δημιουργικό και ενεργό ρόλο Δημιουργούν υλικό, μέσω λογισμικών παρουσιάσεων όπως το prezi, στήνουν συνεργατικά μια ιστοσελίδα (weebly ή wiki), προβληματίζονται συνεργατικά σε έναν “τοίχο” (linoit), παράγουν προφορικό λόγο (voki) ή κόμικ (pixton) ή ψηφιακές ιστορίες (powtoon). παρέχει αυτονομία στη λήψη αποφάσεων, ενώ σημαντικό στοιχείο αποτελεί η ομαδοσυνεργατική διαδικασία απόκτησης γνώσης. απαιτείται, από μέρους του μαθητή υψηλός ψηφιακός γραμματισμός, καλλιεργείται παράλληλα και ο κριτικός γραμματισμός, με όρους αυτόνομης ικανότητας αναζήτησης, επιλογής και σύνθεσης των πληροφοριών. Επίσης, προσφέρει δυνατότητα ενεργοποίησης, ανάπτυξης και αξιοποίησης μεταγνωστικών μηχανισμών.

Web 2.0 - Bloom

Δομημένη ιστοεξερεύνηση Χρήσιμο εργαλείο για τη δημιουργία τέτοιων σεναρίων αποτελεί η δομημένη ιστοεξερεύνηση (cyberquête/ webquest). Τέτοιες ιστοεξερευνήσεις μπορούν να δημιουργηθούν μέσα από πλατφόρμες που παρέχονται στον εκπ/κο δωρεάν, όπως το zunal, webquest, plarform.openwebquest.org blogs ή ιστοσελίδες όπως οι weebly, wiki δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης όπως το edmodo (προσανατολισμένο σε εκπ/κους σκοπούς) επεξεργαστές κειμένων ή λογισμικά παρουσίασης