Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ 20.04.2016. schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ 20.04.2016. schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ 20.04.2016

2 http://www.pi- schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 http://www.pi- schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 http://www.pi- schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 http://www.pi- schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67

3 Σχολικά εγχειρίδια Εφαρμογές Πληροφορικής Υπολογιστών (Α, Β, Γ Ενιαίου Λυκείου) Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (Γ Ενιαίου) Τεχνολογία Υπολογιστικών Συστημάτων και Λειτουργικά Συστήματα (Γ Ενιαίου) Πολυμέσα-Δίκτυα (Γ Ενιαίου) Εφαρμογές Λογισμικού (Γ Ενιαίου)

4 Το εκπαιδευτικό υλικό πληροφορικής Απευθύνεται στους μαθητές, στους διδάσκοντες καθηγητές, και στους υπεύθυνους των σχολικών εργαστηρίων Περιλαμβάνει έντυπο διδακτικό υλικό για το μαθητή, έντυπο υλικό για τον καθηγητή και τον υπεύθυνο εργαστηρίου, εκπαιδευτικό λογισμικό και άλλου τύπου εκπαιδευτικό υλικό Μαθητής: Βιβλίο του μαθητή και Τετράδιο εργασιών ή ασκήσεων

5 Σημειώσεις… …οι συχνές αναβαθμίσεις σε λογισμικό και η ποικιλία του ήδη εγκατεστημένου υλικού και λογισμικού καθιστούν αδύνατη την έγκαιρη επικαιροποίηση των σχολικών βιβλίων …οι συχνές αναβαθμίσεις σε λογισμικό και η ποικιλία του ήδη εγκατεστημένου υλικού και λογισμικού καθιστούν αδύνατη την έγκαιρη επικαιροποίηση των σχολικών βιβλίων Στο πλαίσιο αυτό, κάθε αναφορά σε χειρισμούς συγκεκριμένου υλικού και λογισμικού που είναι διαθέσιμο στο σχολικό εργαστήριο δεν γίνεται στο σχολικό εγχειρίδιο αλλά συνιστά έργο του εκπαιδευτικού Στο πλαίσιο αυτό, κάθε αναφορά σε χειρισμούς συγκεκριμένου υλικού και λογισμικού που είναι διαθέσιμο στο σχολικό εργαστήριο δεν γίνεται στο σχολικό εγχειρίδιο αλλά συνιστά έργο του εκπαιδευτικού

6 Τα προβλήματα-εργασίες και οι δραστηριότητες που προτείνονται στο τετράδιο εργασίας πρέπει: 1.να ορίζονται σαφώς και να αντλούν ιδέες από πραγματικές καταστάσεις και από τις εμπειρίες και τα ενδιαφέροντα των μαθητών 2. να διαπερνούν όλο το πρόγραμμα σπουδών (μαθηματικά, φυσική, ιστορία, γλώσσα, γεωγραφία, κ.λπ.) ώστε να προωθούν την αντίληψη ότι ο υπολογιστής είναι εργαλείο μάθησης και σκέψης

7 Το έντυπο διδακτικό υλικό για τον καθηγητή: ΕΠΠΣ (ΔΕΠΠΣΠ) ΕΠΠΣ (ΔΕΠΠΣΠ) ΠΣ ΠΣ το βιβλίο του καθηγητή το βιβλίο του καθηγητή …πρέπει να αναπτύσσεται όλο το πλέγμα δραστηριοτήτων µε τις οποίες μπορεί να αξιοποιηθεί το βιβλίο του μαθητή + το υπόλοιπο διδακτικό υλικό …να αναλύονται εναλλακτικές διδακτικές προσεγγίσεις και μεθοδολογίες

8 Παράλληλα πρέπει: να προτείνονται τύποι ή τρόποι σχεδιασμού μαθημάτων και δραστηριοτήτων να αναλύονται, ανά μάθημα, οι ελάχιστες και οι μέγιστες απαιτήσεις που μπορούν να ικανοποιηθούν να γίνεται σαφής ένταξη του μαθήματος στον προβλεπόμενο από το πρόγραμμα σπουδών χρονοπρογραμματισµό της ύλης Στο διδακτικό υλικό συγκαταλέγεται επίσης και το εγχειρίδιο του υπεύθυνου του εργαστηρίου, το οποίο περιέχει οδηγίες χρήσης για το εργαστήριο, τις εφαρμογές λογισμικού, τις συσκευές, κλπ.

9 ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Α’ Τάξη : Εφαρμογές Πληροφορικής (επιλογής, 2 ώρες) Α’ Τάξη : Εφαρμογές Πληροφορικής (επιλογής, 2 ώρες) Β’ Τάξη : ισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ (επιλογής, 2 ώρες) Β’ Τάξη : ισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ (επιλογής, 2 ώρες) Γ’ Τάξη : Α.Ε.Π.Π. (υποχρεωτικό) στα ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΟΜΑΔΑΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ + ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Γ’ Τάξη : Α.Ε.Π.Π. (υποχρεωτικό) στα ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΟΜΑΔΑΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ + ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Ανάπτυξη Εφαρμογών Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον

10 ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Α’ Τάξη : Εφαρμογές Πληροφορικής (επιλογής, 2 ώρες) Α’ Τάξη : Εφαρμογές Πληροφορικής (επιλογής, 2 ώρες) Β’ Τάξη : Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ (επιλογής, 1 ώρα) Β’ Τάξη : Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ (επιλογής, 1 ώρα) Δ’ Τάξη : Α.Ε.Π.Π. (υποχρεωτικό, 2 ώρες) στα ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΟΜΑΔΑΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ + ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Δ’ Τάξη : Α.Ε.Π.Π. (υποχρεωτικό, 2 ώρες) στα ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΟΜΑΔΑΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ + ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ

11 ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΕΠΑ.Λ. ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΕΠΑ.Λ. ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑ.Λ. ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑ.Λ. http://edu.klimaka.gr/leitoyrgia- sxoleivn/epaggelmatika/epal/68-wrologio- programma-epal.html http://edu.klimaka.gr/leitoyrgia- sxoleivn/epaggelmatika/epal/68-wrologio- programma-epal.html http://edu.klimaka.gr/leitoyrgia- sxoleivn/epaggelmatika/epal/68-wrologio- programma-epal.html http://edu.klimaka.gr/leitoyrgia- sxoleivn/epaggelmatika/epal/68-wrologio- programma-epal.html

12 Η σχεδίαση μαθήματος από τον/την εκπαιδευτικό πρέπει να έχει ως αφετηρία το Πρόγραμμα Σπουδών (ΠΣ) και να είναι σύμφωνη με τη διδακτική μεθοδολογία που προτείνεται Η σχεδίαση μαθήματος από τον/την εκπαιδευτικό πρέπει να έχει ως αφετηρία το Πρόγραμμα Σπουδών (ΠΣ) και να είναι σύμφωνη με τη διδακτική μεθοδολογία που προτείνεται Ο/Η εκπαιδευτικός θα πρέπει να κάνει τον μακροπρόθεσμο και μεσοπρόθεσμο χρονοπρογραμματισμό Ο/Η εκπαιδευτικός θα πρέπει να κάνει τον μακροπρόθεσμο και μεσοπρόθεσμο χρονοπρογραμματισμό Στο πλαίσιο αυτό, είναι δυνατή η σειρά διδασκαλίας των ενοτήτων διαφορετικά από την προτεινόμενη Στο πλαίσιο αυτό, είναι δυνατή η σειρά διδασκαλίας των ενοτήτων διαφορετικά από την προτεινόμενη

13 Συνιστάται η προετοιμασία κατάλληλων σεναρίων Συνιστάται η προετοιμασία κατάλληλων σεναρίων Το σενάριο περιγράφει αυτό που γίνεται στην τάξη από τη σκοπιά του «τι κάνουν οι μαθητές;» και «τι θέλω να αποκομίσουν από αυτή τη μαθησιακή δραστηριότητα;» Το σενάριο περιγράφει αυτό που γίνεται στην τάξη από τη σκοπιά του «τι κάνουν οι μαθητές;» και «τι θέλω να αποκομίσουν από αυτή τη μαθησιακή δραστηριότητα;» Σε καμία περίπτωση δε θα πρέπει να ζητείται από τους μαθητές να αποστηθίσουν τεχνικές λεπτομέρειες ( ) Σε καμία περίπτωση δε θα πρέπει να ζητείται από τους μαθητές να αποστηθίσουν τεχνικές λεπτομέρειες ( )

14 Από τον/την εκπαιδευτικό αναμένεται να κάνει δημιουργική χρήση των κατάλληλων μαθησιακών πόρων - όχι μόνο τους προτεινόμενους από το βιβλίο - αλλά και οποιουσδήποτε άλλους με αυθεντικά παραδείγματα που ενδιαφέρουν τους μαθητές, με κατάλληλες εκπαιδευτικές - διδακτικές τεχνικές Από τον/την εκπαιδευτικό αναμένεται να κάνει δημιουργική χρήση των κατάλληλων μαθησιακών πόρων - όχι μόνο τους προτεινόμενους από το βιβλίο - αλλά και οποιουσδήποτε άλλους με αυθεντικά παραδείγματα που ενδιαφέρουν τους μαθητές, με κατάλληλες εκπαιδευτικές - διδακτικές τεχνικές Η υποστήριξη της διδασκαλίας και μάθησης να γίνεται με πολλαπλό διδακτικό υλικό (έντυπο, ψηφιακό, ελεύθερο λογισμικό, λογισμικό ανοιχτού κώδικα (ΕΛ/ΛΑΚ), εμπορικό λογισμικό) Η υποστήριξη της διδασκαλίας και μάθησης να γίνεται με πολλαπλό διδακτικό υλικό (έντυπο, ψηφιακό, ελεύθερο λογισμικό, λογισμικό ανοιχτού κώδικα (ΕΛ/ΛΑΚ), εμπορικό λογισμικό)

15 Εκπαιδευτικοί και μαθητές μπορούν να αξιοποιούν, μεταξύ άλλων, εκπαιδευτικό υλικό που διατίθεται από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο http://www.sch.gr και το Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο του Ψηφιακού Σχολείου http://dschool.edu.gr/ που περιέχει τα ψηφιακά αποθετήρια: Εκπαιδευτικοί και μαθητές μπορούν να αξιοποιούν, μεταξύ άλλων, εκπαιδευτικό υλικό που διατίθεται από το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο http://www.sch.gr και το Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Περιεχόμενο του Ψηφιακού Σχολείου http://dschool.edu.gr/ που περιέχει τα ψηφιακά αποθετήρια:http://www.sch.grhttp://dschool.edu.gr/http://www.sch.grhttp://dschool.edu.gr/ http://photodentro.edu.gr/ (Φωτόδεντρο) http://photodentro.edu.gr/ (Φωτόδεντρο) http://photodentro.edu.gr/ http://photodentro.edu.gr/ http://photodentro.edu.gr/ugc/ (Αποθετήριο Εκπαιδευτικού Υλικού Χρηστών) http://photodentro.edu.gr/ugc/ (Αποθετήριο Εκπαιδευτικού Υλικού Χρηστών) http://photodentro.edu.gr/ugc/ http://photodentro.edu.gr/ugc/ http://photodentro.edu.gr/edusoft/ (Αποθετήριο Εκπαιδευτικών Λογισμικών) http://photodentro.edu.gr/edusoft/ (Αποθετήριο Εκπαιδευτικών Λογισμικών) http://photodentro.edu.gr/edusoft/ http://photodentro.edu.gr/edusoft/

16 Από τον/την εκπαιδευτικό αναμένεται να κάνει δημιουργική χρήση των κατάλληλων μαθησιακών πόρων - όχι μόνο τους προτεινόμενους από το βιβλίο - με αυθεντικά παραδείγματα που ενδιαφέρουν τους μαθητές, με κατάλληλες εκπαιδευτικές - διδακτικές τεχνικές Από τον/την εκπαιδευτικό αναμένεται να κάνει δημιουργική χρήση των κατάλληλων μαθησιακών πόρων - όχι μόνο τους προτεινόμενους από το βιβλίο - με αυθεντικά παραδείγματα που ενδιαφέρουν τους μαθητές, με κατάλληλες εκπαιδευτικές - διδακτικές τεχνικές Εκπαιδευτικοί και μαθητές να αξιοποιούν ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (www.iep.edu.gr), το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (www.sch.gr) και το Ψηφιακό Σχολείο (www.dschool.edu.gr) Εκπαιδευτικοί και μαθητές να αξιοποιούν ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (www.iep.edu.gr), το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (www.sch.gr) και το Ψηφιακό Σχολείο (www.dschool.edu.gr)www.iep.edu.grwww.dschool.edu.grwww.iep.edu.grwww.dschool.edu.gr


Κατέβασμα ppt "Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ 20.04.2016. schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google