Διεθνής Διαφάνεια – Ελλάς Ελληνική Ένωση Τραπεζών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η διακίνηση κεφαλαίων από ευρωπαϊκά εταιρικά σχήματα & οι μηχανισμοί διαφάνειας των τραπεζών Αλεξία Κ. Κουκκουλλή Δικηγόρος - Εταίρος.
Advertisements

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
1 Χ Ο υπό έκδοση νόμος για τις υπηρεσίες πληρωμών στην εσωτερική αγορά Χρήστος Βλ. Γκόρτσος Αναπληρωτής Kαθηγητής Διεθνούς Οικονομικού Δικαίου, Πάντειο.
(α) Διάθεση Μεριδίων ΟΣΕΚΑ (β) Διαδικασία Κοινοποίησης
ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΩΝ ΕΙΣΗΓΜΕΝΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ
1 Περιβαλλοντική ευθύνη αναφορικά με την πρόληψη και αποκατάσταση περιβαλλοντικής ζημίας: Προβληματισμοί σε σχέση με την εφαρμογή των διατάξεων της Οδηγία.
ΕΙΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ 14 Δεκεμβρίου 2010, Αθήνα 2η Σύνοδος Διευθυντών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2011.
Πολιτικές και θεσμικό πλαίσιο για την ελευθερία & ανεξαρτησία των μέσων ενημέρωσης Η επίγεια ψηφιακή τηλεόραση στην Ελλάδα: Νομικά ζητήματα και προκλήσεις.
ΚΥΑ «Μέτρα για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και την εξοικονόμηση ενέργειας στο δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα»
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2007 – ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007.
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ.
ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Α.Ε. / "SEMI-REGULATED" ΑΓΟΡΑ
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
Ελληνική Ένωση Διαπιστευμένων Φορέων Επιθεώρησης- Πιστοποίησης ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΔΟΜΙΚΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΜΟΧΛΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ 02 Μαΐου 2011 ΣΑΒΒΑΣ.
Δικαιοσύνη και Χρηματιστηριακή Νομοθεσία ΝΕΟ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ Α.Ο. ΔΗΜΟΣΘΕΝΗΣ ΜΑΜΜΩΝΑΣ.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Τραπεζική Ι Κ.1 Ο ρόλος και η λειτουργία ενός τραπεζικού οργανισμού
ΤΡΑΠΕΖΑ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΣΕΕ ΓΣΕΒΕΕ ΕΣΤΕ Κοινή Συνέντευξη Τύπου Αθήνα, 24/4/2013.
Ορθές Πρακτικές Διανομής Φαρμάκων
«Κώδικας Εταιρικής Διακυβέρνησης και Τελευταίες Εξελίξεις»
ΑΝΤΩΝΗΣ ΓΚΟΡΤΖΗΣ, ΠΡΟΕΔΡΟΣ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗΣ ΗΘΙΚΗΣ
Σελ. 1/16 Μελέτη για την Υλοποίηση Γενικού Εμπορικού Μητρώου Επιχειρήσεων (Γ.Ε.ΜΗ.) Αθήνα, 28/06/2003 Εισηγητής: Σ. Πάγκαλος, Διευθυντής Temagon.
ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΙΕΚΕΜ ΤΕΕ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΘΕΣΜΟΥ ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ &
Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΑΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΑΝΑΔΟΧΩΝ ΧΑΡΟΥΛΑ ΑΠΑΛΑΓΑΚΗ Καθηγ. Αστικού Δικονομικού Δικαίου Α.Π.Θ Πρόεδρος.
ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α./ Γ.Γ.Δ.Δ. - Η.Δ. ΗΜΕΡΙΔΑ ΜΕ ΘΕΜΑ: > ΚΕΡΚΥΡΑ - ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΝΤΑΗ, ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ/
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
Το έργο χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας», στο πλαίσιο του Γ’ ΚΠΣ, σε ποσοστό 80% από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΤΠΑ)
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007 – 2013
Υπό την αιγίδα του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών Σε συνεργασία με: την Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων και την Ένωση Εισαγγελέων Ελλάδος 4 ο Τριήμερο.
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2007 – ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007.
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
ΑΘΗΝΑ 8 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2005 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ η ΕΠΙΤΡΟΠΗ.
H πρόληψη της διαφθοράς στο εσωτερικό των τραπεζών
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Σεμινάριο: 11/2013 Ξέπλυμα Παράνομου Χρήματος – Παρουσίαση της Νομοθεσίας και της αναθεωρημένης Οδηγίας του Συνδέσμου. Ευρήματα από τον Εποπτικό Έλεγχο.
ΒΟΛΟΣ 21/03/ Νέα νομοθεσία χημικών Reach – πρώτη φάση εφαρμογής Δημήτρης Τσίχλης Δ/νση Περιβάλλοντος Γ.Χ.Κ.
1 ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗΣ 2008 Αθήνα, 18 Μαρτίου 2009 ΘΕΜΑ: ΘΕΜΑ: Πρόοδος του Ε.Π. «Διοικητική Μεταρρύθμιση »
ΑΘΗΝΑ 5 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2006 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
Ευρωπαϊκή Ένωση και Διαφθορά Ομιλία της Ανδρούλλας Καμιναρά 28 Φεβρουαρίου 2011.
Ξέπλυμα Μαύρου Χρήματος Αναστάσιος Θ. Γαβριηλίδης Πρόεδρος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς Ημερίδα του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου Ξενοδοχείο.
Α.Τ.Ε.Ι. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ
ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΗΝΗ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Τομέας Εσωτερικού Ελέγχου Αποστολή / Στόχοι / Εργασίες Ελέγχου.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
ΑΡΧΗΓΕΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ Αναστάσιος Κ. ΑΝΑΣΤΑΣΑΚΟΣ Τ α ξ ί α ρ χ ο ς 21 Ιουλίου 2016.
«Ξαναδιαβάζοντας την Ευρωπαϊκή Ένωση με την έκθεση των πέντε προέδρων και την νέα δια-θεσμική συμφωνία: Νέα στρατηγική σε παλιό σκηνικό;» Λουτράκι
SOCIAL KEYS FOR SOCIAL ENTREPRENEURSHIP. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ H Κοινωνική Οικονομία είναι ένας πολύ σημαντικός οικονομικός τομέας στην Ευρώπη. Με βάση.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ Βασικός στόχος της ελληνικής κυβέρνησης.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονίας - Θράκης ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ.
Ελληνικά Ταχυδρομεία Α.Ε. Χρήστος Βαρσάμης Διευθύνων Σύμβουλος Ρυθμιστικό Πλαίσιο Ταχυδρομικής Αγοράς – Ρόλος της Ε.Ε.Τ.Τ. 1.
Δοκιμασία εσωτερικών δικλίδων
Ε.Ε.ΚΟΥΣΚΟΥΝΑ.
Ο ρόλος της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης στην προστασία του Περιβάλλοντος και στην εφαρμογή της αρχής «o ρυπαίνων πληρώνει» στο ευρωπαϊκό πλαίσιο Παντελίτσα.
Εταιρική Διακυβέρνηση
ΔΙΑΛΕΞΗ 9η Ελληνικός Κώδικας Νοσηλευτικής Δεοντολογίας.
Εταιρική Διακυβέρνηση
Διαχείριση Διακινδύνευσης
ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Εταιρική Διακυβέρνηση
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 472/2013 για την ενίσχυση της οικονομικής και δημοσιονομικής εποπτείας των κρατών μελών στη ζώνη του ευρώ τα οποία αντιμετωπίζουν ή απειλούνται.
Θεωρία και Πρακτική της Διοίκησης στο Δημόσιο τομέα
Ειδικό Διοικητικό Δίκαιο Δημόσιες επιχειρήσεις
ΕΛΠΕ - Πρόκληση και Άσκηση Αυτογνωσίας
Η ανοιχτή μέθοδος συντονισμού (ΑΜΣ)
Προσβασιμότητα για ΑμεΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διεθνής Διαφάνεια – Ελλάς Ελληνική Ένωση Τραπεζών ΑΠΟΤΡΟΠΗ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΠΡΑΞΕΙΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑΣ Αθήνα, 14 Δεκεμβρίου 2007 Παναγιώτης Κυριακόπουλος Διευθυντής Διεύθυνση Εποπτείας Πιστωτικού Συστήματος Διεθνής Διαφάνεια – Ελλάς Ελληνική Ένωση Τραπεζών

Π Ε Ρ Ι Ε Χ Ο Μ Ε Ν Α Γιατί εποπτεύονται οι τράπεζες και πως συνδέεται το θέμα της διαφθοράς με την εποπτεία τους, η οποία αποσκοπεί πρωτίστως στη χρηματοοικονομική σταθερότητα. Ο ρόλος των εποπτικών αρχών στην αποτροπή του φαινομένου. Ποιες προκλήσεις αντιμετωπίζουν οι εποπτικές αρχές και οι τράπεζες. 2

Λόγοι εποπτείας τραπεζών ασύμμετρη πληροφόρηση μεταξύ των τραπεζών και των πελατών τους, για την αξιολόγηση των κινδύνων που αναλαμβάνουν οι τράπεζες. Συστημικός κίνδυνος που μπορεί να προκύψει από τη μετάδοση προβλήματος φερεγγυότητας ή ρευστότητας μιας τράπεζας στην πραγματική οικονομία, αλλά και μη ποσοτικοποιημένοι κίνδυνοι, όπως... η διατήρηση της φήμης και εμπιστοσύνης του κοινού που αποτελεί το κύριο μακροπρόθεσμου χαρακτήρα περιουσιακό τους στοιχείο και δεν πρέπει να θυσιάζεται στη βάση αποκλειστικά βραχυπρόθεσμου οφέλους/ποσοτικών στόχων. 3

Περιοχές που μπορεί να συνδέονται με διαφθορά 4 Εάν εξαιρέσουμε τις περιπτώσεις απάτης, με συνέργεια υπαλλήλων: - Το Ξέπλυμα Βρώμικου Χρήματος - Η μη συμμόρφωση με Κώδικες Ηθικής Συμπεριφοράς. Η δωροδοκία συνδέεται στενά με τη γενικότερη έννοια της διαφθοράς. Η παθητική δωροδοκία αντιμετωπίζεται ως εγκληματική δραστηριότητα (Ν. 2331/1995 και 3424/2005). Η ενεργητική και οι άλλες μορφές δωροδοκίας θα συμπεριληφθούν στα βασικά αδικήματα του νέου νόμου. Παρά την έλλειψη ειδικής εξουσιοδότησης, στις ρυθμίσεις της ΤτΕ περιλαμβάνονται τα Πολιτικά Εκτεθειμένα Πρόσωπα (ΠΕΠ) τρίτων χωρών και με το νέο νόμο, ο οποίος θα ενσωματώσει την Τρίτη Κοινοτική Οδηγία θα καλυφθεί η σύσταση της FATF για εφαρμογή μέτρων δέουσας επιμέλειας στα ημεδαπά και κοινοτικά ΠΕΠ.

Πεδίο αρμοδιότητας της Τράπεζας της Ελλάδος 5 Οι τράπεζες όπως και οι εποπτικές τους αρχές δεν υποκαθιστούν τις κατά νόμο αρμόδιες αρχές στην καταπολέμηση της διαφθοράς και δεν διενεργούν ανακριτικό έργο. Οι μηχανισμοί τους εντούτοις οφείλουν να είναι προσανατολισμένοι προς την αντιμετώπιση τυχόν αδυναμιών του θεσμικού πλαισίου ή στην εφαρμογή του υφιστάμενου δικαίου. Για το σκοπό αυτό δεν απαιτείται μόνο παρέμβαση σε συγκεκριμένες μόνο λειτουργίες, αλλά σε όλες τις βασικές λειτουργίες, που εκτείνονται από την παροχή της άδειας λειτουργίας, τα πρόσωπα που τις διοικούν, την εταιρική διακυβέρνηση αλλά και την επιβολή κυρώσεων ή τη λήψη διορθωτικών μέτρων μέχρι και την ανάκληση της άδειας.

Ενέργειες της Τράπεζας της Ελλάδος 6 Πράξη Διοικητή 2577/2006 Κύριος προληπτικός μηχανισμός  η καλή διοικητική οργάνωση και επαρκείς διαδικασίες εσωτερικού ελέγχου, δηλαδή αποτελεσματική εταιρική διακυβέρνηση και εταιρική κουλτούρα, προσαρμοσμένες κατάλληλα στο συγκεκριμένο κίνδυνο. Το Δ.Σ. και η Διοίκηση πρέπει να διασφαλίζουν την τήρηση επαρκούς Συστήματος Εσωτερικού Ελέγχου που περιλαμβάνει και τη λειτουργία της Κανονιστικής Συμμόρφωσης, η οποία καλύπτει και θέματα σύγκρουσης συμφερόντων, αθέμιτης χρήσης πληροφοριών και εφαρμογής των διατάξεων περί της πρόληψης του ξεπλύματος βρώμικου χρήματος.

Ενέργειες της Τράπεζας της Ελλάδος 7 Πράξη Διοικητή 2577/2006 Με διασφάλιση της ανεξαρτησίας της (?), η λειτουργία Κανονιστικής Συμμόρφωσης διασφαλίζει: Τη συμμόρφωση με τον Κώδικα Ηθικής Συμπεριφοράς επί τη βάσει των γενικώς αποδεκτών αρχών, συμπεριλαμβανομένης και της μη αποδοχής ασυνήθους αξίας ωφελημάτων, την κάλυψη έναντι του κινδύνου αποτυχίας συμμόρφωσης με τους νόμους, τους κανονισμούς, τους κώδικες δεοντολογίας, κανόνες κλπ, την επίδειξη υψηλού επιπέδου δέουσας επιμέλειας για τις συναλλαγές με τις off shore εταιρίες.

Ενέργειες της Τράπεζας της Ελλάδος 8 ... από μόνες τους όμως οι διαδικασίες δεν αρκούν. Απαιτούνται επιπλέον: η υποστήριξη της τεχνολογίας, κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό, επαρκή συστήματα εσωτερικού και εξωτερικού ελέγχου. Το ξέπλυμα βρώμικου χρήματος που καλύπτει και τα προαναφερθέντα θέματα που συνδέονται με τη διαφθορά πρέπει να αντιμετωπίζεται όχι ως μια τυπική υποχρέωση συμμόρφωσης, αλλά ως ένας σημαντικός κίνδυνος.

Ειδικότερα ... 9 Στο πλαίσιο της αρχής «γνώρισε τον πελάτη σου» περιλαμβάνονται πολιτικές και διαδικασίες συνολικής διαχείρισης των κινδύνων των τραπεζών με υποχρέωση: ταξινόμησης των συναλλασσομένων και των συναλλαγών με βάση τον κίνδυνο  διαπίστωση τυχόν αποκλίσεων από το προφίλ του συναλλασσόμενου  αναφορά στην Εθνική Αρχή, αλλά και ... μη σύναψης ή συνέχισης σχέσεων με ανεπαρκώς εποπτευόμενες τράπεζες ή με εικονικές τράπεζες (shell banks), πολιτικής αποδοχής ή μη της συμβατικής σχέσης με τον πελάτη, εξελισσόμενων εκπαιδευτικών προγραμμάτων για το προσωπικό τους, δυνατότητας πραγματοποίησης ανώνυμων αναφορών, διαχωρισμού καθηκόντων και μη χρήσης εμπιστευτικών πληροφοριών.

Διενέργεια ελέγχων - Αναφορές 10 Οι απαιτήσεις αυτές της Τράπεζας της Ελλάδος αφορούν τις πολιτικές και την επάρκεια των διαδικασιών για τη διενέργεια αναφορών στην Εθνική Αρχή, η οποία είναι και η μόνη αρμόδια να τις αξιολογήσει ανακριτικά. Πρωταρχική ευθύνη των Διοικήσεων η λήψη μέτρων. Για λόγους αποτελεσματικότητας, η ΤτΕ επικεντρώνεται στη διενέργεια ελέγχων τόσο στο επίπεδο κεντρικής διοίκησης των τραπεζών, το δίκτυο στα Βαλκάνια, όσο και σε δειγματοληπτικούς ελέγχους σε υποκαταστήματα. Από τα διαθέσιμα στοιχεία υπάρχει αύξηση των αναφορών των πιστωτικών ιδρυμάτων προς την Εθνική Αρχή, καθώς το 89% των συνολικών αναφορών κατά το 2005 προέρχονταν από τράπεζες ... ...αλλά απαιτείται περαιτέρω βελτίωση των μηχανισμών ανίχνευσης ιδίως με την ωρίμανση των νέων διατάξεων.

Προκλήσεις Επίγνωση ευρύτερων αδυναμιών και αντίστοιχη προσαρμογή των προληπτικών μηχανισμών, ανάπτυξη κουλτούρας κινδύνων και όχι εκ των υστέρων προσαρμογή στις Κοινοτικές Οδηγίες, περαιτέρω αναβάθμιση του ελεγκτικού προσωπικού και των μεθόδων (εποπτικών αρχών και εποπτευομένων), αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας AML/CFT συστήματος σε επίπεδο ομίλου και ιδιαίτερα σε χώρες όπου παρατηρείται σημαντική επέκταση των Ελληνικών Τραπεζών. Το Πολυμερές Μνημόνιο Συνεργασίας συμβάλει στην ενίσχυση της περιφερειακής συνεργασίας, σημαντική ενίσχυση του συντονισμού και συνεργασίας όλων των αρχών που εμπλέκονται ... αλλά και ενίσχυση της ανταλλαγής πληροφοριών μεταξύ των τραπεζών για την αποτροπή φαινομένων διαφθοράς στις ίδιες . 11

Η σταδιακή εφαρμογή δεν αποτελεί λύση στον τομέα αυτό. 12 ... η εσωτερικοποίηση από τα πιστωτικά ιδρύματα της σπουδαιότητας της αποτροπής χρησιμοποίησης του τραπεζικού συστήματος για πράξεις διαφθοράς, όχι μόνο ως απαίτηση των εποπτικών αρχών αλλά ως μίας ιδιαίτερα αποτελεσματικής επιχειρηματικής πρακτικής και την προώθηση μιας κουλτούρας προσανατολισμένης στα μακροπρόθεσμα οφέλη, αποτελεί μονόδρομο. Η σταδιακή εφαρμογή δεν αποτελεί λύση στον τομέα αυτό.

Ευχαριστώ για την προσοχή σας. 13