ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΥ ΛΟΓΟΥ Θ.Κ : Επιστήμη-Γενετική

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Advertisements

Το Μάννα Κάθε φορά που κάνω κάποια σκέψη, αν δεν θα έπρεπε να την αναλύσω, θα έγραφα απλώς: Το μοναδικό φαγητό, που σύντομα πιστεύω ότι θ’ αντικαταστήσει.
Σ. ΔΡΟΥΓΟΥ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ. Α.Η Αρχαιολογία επεκτείνει τα όριά της Α. Η Αρχαιολογία επεκτείνει τα όριά της και πλουτίζει το αντικείμενό.
ΓΛΩΣΣΑ Ορισμός Χαρακτηριστικά Παράγοντες γλωσσικής ποικιλίας
Theories On The Net ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ Α.Μ
Γιάννος Ιωάννου Σύμβουλος Καθηγητής Πληροφορικής Μέσης Εκπαίδευσης
Τμήμα Βιολογικών Επιστημών ΒΙΟΛΟΓΙΑ: Η επιστήμη της ζωής
Μονάδα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας και Πολυμέσων του Πανεπιστημίου Πατρών Παρουσίαση Β. Κόμης & Γ. Γαροφαλάκης Ομάδα Εργασίας Αβούρης Ν., Γαροφαλάκης, Γ.,
Κεφάλαιο 7 Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ. 1. Ένας νέος κόσμος γεννιέται 2. Η μεγάλη ανατροπή της εποχής μας 3. Οι προτεραιότητες της Ε.Ε 4. Τι είναι τελικά.
Τατουαζ και body-piercings
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΩΝ
Κλωνοποίηση στην εποχή μας
Επιστημονικός Συνεργάτης ΤΕΙ Καβάλας
21/11/20141 ο μ ο τ ρ ά π ε ζ ο ι Φώτης Φωτόπουλος (ναι!) omotrapezoi.blogspot.com.
Με θέμα την έλλειψη νερού στην Αφρική
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ & ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ «ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ.
Τεχνολογία Α΄ Γυμνασίου
 Π.Ε.ΚΑ.Π. Νικ. Καλογερόπουλος Αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση. Η εξέλιξη της τεχνολογίας.
Μια διαγραμματική παρουσίαση της έννοιας ΚΛΩΝΟΠΟΙΗΣΗ.
Ανάδειξη της σχέσης Κοινωνίας, Τεχνολογίας και Φυσικών Επιστημών.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 Οι επιπτώσεις της τεχνολογίας επικοινωνιών
Οικονομικές Συνέπειες των Γενετικά Τροποποιημένων Τροφίμων
Δρ Ι.Π.Αμπελάς Ορισμός, αίτια, συνέπειες, τρόποι αντιμετώπισης
Ο Μαρξ στο Σόχο Πουρναντζή Βασιλική Ραυτοπούλου Αντιγόνη
Πόσεςσυσκευέςλειτουργούνμε το ηλ.Ρεύμα??? Η ανάπτυξη της τεχνολογίας οφείλεται στην αρχαία ελληνική σκέψη στην οποία ο άνθρωπος στηρίχτηκε για.
ΗΘΙΚΗ ΓΙΑ ΤΑ ΖΩΑ Η φυσική συγγένεια ανθρώπων και ζώων για περιγραφικούς λόγους. Ανάπτυξη σχέσης αλληλεγγύης μεταξύ ανθρώπων και ζώων Η στενή σχέση τους.
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Πρόλογος 1 ης Έ. Τα προβλήματα της ελληνικής τηλεόρασης (90 λ.)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Επιστημολογική Επάρκεια
«Αν δεν φυτέψουμε το δέντρο γνώσης όταν είμαστε νέοι, δεν θα μας δώσει τον ίσκιο του όταν θα έχουμε γεράσει.»
Διαγραμματική θεώρηση της έννοιας
Μάθημα 1ο: Εισαγωγή στη Γλωσσική Τεχνολογία
Τεχνολογία Α΄ Γυμνασίου
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΜΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ Ν. Καστάνη.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ Α.Τ.Ε.Ι. ΠΑΤΡΑΣ ΣΤΟ INSTALL INSTALL Innovative strategy for raising awareness of lifelong learning in Greece.
Η ουσία πίσω από τις λέξεις
ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑ 10. Επιθετικότητα Συνηθισμένο φαινόμενο Μπορεί να αποτελεί από τη μαζική βία ενός πολέμου ως τα καθημερινά περιστατικά λεκτικής.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
1 Η ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ 2 ΒΙΟΛΟΓΙΑ είναι η θετική επιστήμη που ασχολείται με τη μελέτη των έμβιων όντων και γενικά των φαινομένων της ζωής Μελετά τα.
 Η ανάγκη του ανθρώπου για ασφαλή επιλογή της τροφής πυροδότησε τη μελέτη των δηλητηριωδών ουσιών. Ο άνθρωπος της προϊστορικής εποχής βασισμένος κατ’
ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ.
Διδακτική της Πληροφορικής Ορολογία
ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ.
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Μαρξισμός και ιστοριογραφία
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
GHANDI Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΗΧΑΝΕΣ
Γιώργος Κοντογιάννης Τάξη: Γ΄ Τμήμα: 1 Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ζάχου Μ.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Ο όρος ρατσισμός στην κυριολεκτικά σημαίνει το μίσος ή τον φόβο για άτομα που ανήκουν σε φυλές διαφορετικές από τη δική μας, καθώς και την εχθρική.
1. «Αμφιβολίας Εγκώμιον», του Νίκου Δήμου
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΟΡΙΣΜΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ 1)ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ;
Επιστήμη και θρησκεία στην κατανόηση του κόσμου..
ΤΑ 8 ΘΑΝΑΣΙΜΑ ΑΜΑΡΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜΑΣ
Διδακτικοί στόχοι Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις ότι κάθε κοινωνία οργανώνεται με βάση συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες, οι οποίοι προσδιορίζουν.
Φιλοσοφία Αθλητισμού Ευάγγελος Αλμπανίδης.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
           ΠΡΑΣΙΝΗ   ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ   ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ   ΑΝΑΠΤΥΞΗ Μία  δυναμική  Οικονομική και Κοινωνική διέξοδος για  τους κατόχους πτυχίων.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ, ΜΙΧΑΙΑΣ ΕΙΡΗΝΗ
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
ΓΕΝΕΤΙΚΑ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΤΡΟΦΙΜΑ
ΕΚΦΡΑΣΗ-ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΟΜΟΓΕΝΕΙΣ- ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
1η Θεματική Ενότητα: Παιδεία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΥ ΛΟΓΟΥ Θ.Κ : Επιστήμη-Γενετική Σχεδιάγραμμα Έκθεσης 3/4/2017

ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΥ ΛΟΓΟΥ Θέμα έκθεσης Πληροφορηθήκατε από τον ημερήσιο τύπο ότι σε ερευνητικό κέντρο πρόκειται να γίνουν πρωτοποριακά πειράματα Γενετικής και προβληματιστήκατε για τη χρήση των αποτελεσμάτων τους. Να γράψετε ένα άρθρο για το περιοδικό του σχολείου σας, στο οποίο να Α. εκφράσετε τις ανησυχίες σας για ενδεχόμενη κακή εφαρμογή της γνώσης και να τονίσετε με επιχειρήματα ότι Β.είναι αναγκαίο η επιστήμη να βρίσκεται διαρκώς στην υπηρεσία του ανθρώπου. (500-600 λέξεις) 3/4/2017

ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΘΕΜΑΤΟΣ Δ1 : πειράματα γενετικής Δ2: θα προκαλέσουν Ανατροπές Δ3: υπάρχουν ανησυχίες 3/4/2017

ΑΞΟΝΕΣ Ζ1. Συνέπειες κακής Εφαρμογής της Επιστημονικής Γνώσης ΑΝΗΣΥΧΙΕΣ α. Γενικότερα στην Επιστήμη β. Ειδικότερα στη Γενετική Ζ2. Επιχειρήματα : γιατί είναι αναγκαία στον άνθρωπο / Γιατί Πρέπει να βρίσκεται στην υπηρεσία του ανθρώπου  Σε τι μπορεί να βοηθήσει; α. Η Επιστήμη β. Η Γενετική SOS Επιστημονική Γνώση και Γενετική: πρέπει να αναφερθούμε και στα δύο όχι μόνο στο ένα 3/4/2017

Πρόλογος : διάφορες επιλογές έναρξης αναφορά στην αφορμή Πειράματα Γενετικής Πρέπει να γίνει οπωσδήποτε αναφορά στην αφορμή για συγγραφή του άρθρου που είναι τα Πειράματα Γενετικής ίσως Ιστορική Αναδρομή στην πρόοδο της Επιστήμης με έμφαση στις ραγδαίες εξελίξεις των τελευταίων δεκαετιών. Προβληματισμός : Ευλογία Ή Κατάρα; Εύλογες οι ανησυχίες :  Επιστήμη και Ευλογία και Κατάρα Ραγδαίες και απρόβλεπτες εξελίξεις Αμφιλεγόμενη η αξία των επιτευγμάτων; 3/4/2017

Ρόλος ανθρώπου και Επιστήμονα Σωστή αξιοποίηση των γνώσεών τους Πρόλογος Ρόλος ανθρώπου και Επιστήμονα Σωστή αξιοποίηση των γνώσεών τους Ανάλογα με τη χρήση (ορθή/λανθασμένη) Ίσως αναφορά στον όρο Επιστήμη (Επί-ίσταμαι) Πρέπει να εντάξετε αυτό το γεγονός (τα πειράματα Γενετικής) στο ευρύτερο πλαίσιο της σύγχρονης εποχής που είναι η εποχή της Τεχνολογίας, Πληροφόρησης, Παγκοσμιοποίησης και Ταχύτητας Σίγουρα Αναφορά: Αξιολόγηση της σημασίας και αξίας της προόδου της επιστήμης για τη ζωή των ανθρώπων. 3/4/2017

ΚΥΡΙΟ ΜΕΡΟΣ α. Ανησυχίες  1Ο ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ: Ανησυχίες για ενδεχόμενη κακή εφαρμογή της γνώσης. α. Ανησυχίες  Σχετικά με Τα πειράματα Γενετικής και Γενικά για τη Γενετική. Ι. Γενετική Εναντίον Α. Ατόμου Β. Κοινωνίας Γ. Τα Βιοηθικά Προβλήματα 3/4/2017

Συνοπτικά Παραδείγματα 1o ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ Συνοπτικά Παραδείγματα 1. Επέμβαση με βίαιο τρόπο όσο ποτέ άλλοτε στη ΖΩΗ. Δεν επεμβαίνει απλά στη ζωή κάποιων ανθρώπων, αλλά στην ίδια τη Ζωή. Αλλάζει πλέον τη δομή της ζωής  αιωνιότητα – ομοιογένεια; Μέχρι τώρα η ιατρική βοηθούσε στην βελτίωση της ποιότητας της ζωής αλλά ποτέ σε τόσο έντονο βαθμό -Η εμβέλεια των αποτελεσμάτων αυτών των πειραμάτων τεραστία. 3/4/2017

2. Ρατσιστική Συμπεριφορά Ποιοι θα έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης στα Επιτεύγματα; Μόνο οι Πλούσιοι; Θα οδηγήσουν τα πειράματα αυτά στη βελτίωση των όρων διαβίωσης όλων των ανθρώπων ή θα χωρίσουν τον πληθυσμό σε αυτούς που θα έχουν δυνατότητα πρόσβασης στη γνώση και σε αυτούς που θα αποκλείονται; Άρα : Μήπως οδηγούμαστε σε γενετικό ρατσισμό και ευγονική «Αρίων»; 3/4/2017

-Ποιος θα κρίνει ή ποιος θα θέτει φρένο στην καλπάζουσα 3. Ποιοι θα ελέγχουν τη γνώση και ποιοι θα καθορίζουν την εφαρμογή της – τις Μορφές της γνώσης; -Ποιος θα κρίνει ή ποιος θα θέτει φρένο στην καλπάζουσα ακμή της Γενετικής; Θα υπάρχουν επιτροπές βιοϊατρικής; -Το ιατρικό απόρρητο θα παραμείνει σεβαστό; 3/4/2017

5. Αναπαραγωγή πανομοιότυπων ανθρώπων 4. Πειραματόζωα: Αρκούν τα πειράματα σε ζώα; Ή μήπως είναι επισφαλή τα συμπεράσματα από τα ζώα; Άρα και σε ανθρώπους ; Σε ποιους ανθρώπους ή ποια ζώα θα γίνουν τα πρωτοποριακά αυτά πειράματα και τι συνέπειες θα έχουν σε αυτά τα "πειραματόζωα"; Τι θα συμβεί σε περίπτωση αποτυχίας τους; 5. Αναπαραγωγή πανομοιότυπων ανθρώπων  ως φερέφωνα φατριαστικών ιδεολογιών, που θωπεύουν (κολακεύουν) τα ένστικτα παρά τις ιδέες. 6. Κλωνοποίηση  ανατρέπει αδιαφιλονίκητα τους νόμους της φύσης  παρακάμπτει την πατρότητα και τη μητρότητα 3/4/2017

7. Αλλοίωση της ποικιλομορφίας του ανθρώπινου είδους. 7. Αλλοίωση της ποικιλομορφίας του ανθρώπινου είδους. Εγκυμονεί τεράστιους κινδύνους για το μέλλον αφού δεν ευνοεί την εξέλιξη 8.Ευτελίζει την ατομικότητα. 9.Υποβιβασμός του ανθρώπου σ΄ ένα τεχνολογικά σχεδιασμένο προϊόν 3/4/2017

Β. Ανησυχίες για την κακή εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης γενικότερα Επιστημονική Γνώση ΚΑΤΑ Α. Ατόμου Β. Κοινωνίας Γ. Πολιτισμού Δ. Οικονομίας Η μέχρι σήμερα εφαρμογή των επιτευγμάτων της επιστήμης στην πράξη κάθε άλλο παρά μας καθησυχάζει  προκαλεί ανησυχίες Γιατί; 3/4/2017

Αναφορά σε επιτεύγματα άλλων επιστημονικών κλάδων Γιατί; Αναφορά σε επιτεύγματα άλλων επιστημονικών κλάδων και την αρνητική εφαρμογή τους π.χ. 1. πυρηνική ενέργεια και όπλα μαζικής καταστροφής (συμβατικά, χημικά-βιολογικά, πυρηνικά όπλα και όπλα εξελιγμένης τεχνολογίας) 2. φάρμακα που έφεραν οδυνηρές συνέπειες (τερατογενέσεις) 3. μόλυνση περιβάλλοντος 4. Υπερκαταναλωτισμός 5. Παραπληροφόρηση 6. εξάντλησης φυσικών πόρων 3/4/2017

7. μηχανή διευκολύνει την άσκηση βίας/εγκλήματα, πράξεις τρομοκρατίας 8. Ανεργία: η αντικατάσταση των ανθρώπων από τα μηχανήματα ΑΡΑ ΥΠΑΡΧΕΙ Διάκριση Καλής/Κακής εφαρμογής της Γνώσης Ποιος ορίζει τις έννοιες καλή η κακή εφαρμογή της γνώσης; Ποσά εγκλήματα έγιναν στο όνομα της υπεράσπισης του καλού;] 3/4/2017

Μεταβατική Παράγραφος ή απλά φράση Μετάβαση στο Δεύτερο Σκέλος του Κυρίου Θέματος «Είναι, εν τελεί, ο άνθρωπος σε θέση να διαχειριστεί προς όφελος του γνώση που υπερβαίνει τα μετρά του;» Επομένως είναι αντιφατικό ο ίδιος ο άνθρωπος να ακυρώνει την αποστολή των δημιουργημάτων του με την εφαρμογή τους εις βάρος του. 3/4/2017

↓ 2Ο Ζητούμενο : Η επιστήμη στην υπηρεσία του ανθρώπου. Η κατάκτηση της επιστήμης είναι ανθρώπινο επίτευγμα. Γίνεται με σκοπό τη βελτίωση της ζωής του ανθρώπου ↓ ΆΡΑ Αξιοποίηση Ως Μέσο και όχι Ως Σκοπό «Δε φταίει το βέλος…» Η Επιστήμη Για τον άνθρωπο 3/4/2017

- Ηθική του υποχρέωση: η υπηρεσία των συμφερόντων των συνανθρώπων του. ΙΣΩΣ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟ ΡΟΛΟ ΤΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑ Ποιος ο Ρόλος Επιστήμονα ; Να Δείξει την αναγκαιότητα της Γνώσης Ο επιστήμονας είναι αναπόσπαστο τμήμα του κοινωνικού συνόλου: - Ηθική του υποχρέωση: η υπηρεσία των συμφερόντων των συνανθρώπων του. Με τον τρόπο αυτό δικαιώνεται και ο ίδιος ως ψυχοκοινωνική οντότητα που δρα στα πλαίσια ενός συνόλου. Η Επιστήμη Πάντα επηρεάζει την Κοινωνία : με Θετικό και Αρνητικό τρόπο Δεν υπάρχει κοινωνικά ουδέτερη επιστήμη. Οι συνέπειες της αφορούν το σύνολο της κοινωνίας. Ο επιστήμονας οφείλει να είναι προσεκτικός στη χρήση των επινοήσεων του, ακόμη και στην πιθανή μελλοντική χρήση τους. 3/4/2017

Η βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης 2ο Ζητούμενο Γιατί είναι Αναγκαίο η Επιστήμη να βρίσκεται δίπλα στον Άνθρωπο : Η βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης -μέσω των επιτευγμάτων της επιστήμης- αίρει / διαγράφει τις κοινωνικές αντιθέσεις και ανισότητες ΑΡΑ εύρυθμη λειτουργία της κοινωνίας και την ανάπτυξη της σε όλους τους τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας 2. Φαρμακευτικές γνώσεις : π.χ φάρμακο για την καταπολέμηση της κατά πλάκας σκλήρυνσης, φάρμακα καταπολέμησης διαφόρων μορφών καρκίνου χημειοθεραπείες χωρίς τις γνωστές επιπτώσεις 3/4/2017

3. Ιατρικές Γνώσεις και μέθοδοι/τεχνικές : ΑΡΑ βελτίωση ποιότητας ζωής και αύξηση του μέσου όρου ζωής π.χ εντοπισμός γονιδίων που προκαλούν κληρονομικές ασθένειες με αποτέλεσμα σε λίγα χρόνια να μπορούν προλαμβάνονται διάφορα σύνδρομα. Εγχειρήσεις με λέιζερ με αποτέλεσμα καλύτερα αποτελέσματα και λιγότερο πόνο 4. Γνώσεις για τα φυσικά φαινόμενα : π.χ πρόβλεψη σεισμών και τσουνάμι με αποτέλεσμα να σώζονται χιλιάδες ζωές 3/4/2017

5. Νέες τεχνικές στις καλλιέργειες, αύξηση παραγωγικότητας : 5. Νέες τεχνικές στις καλλιέργειες, αύξηση παραγωγικότητας : με αποτέλεσμα μεγαλύτερη παραγωγή τροφίμων και ΑΡΑ καταπολέμηση του υποσιτισμού 6. Άλματα στις επικοινωνίες και στα ΜΜΕ: «έγινε ο κόσμος μια γειτονιά» π.χ διεύρυνση του διαλόγου ειρήνη κοσμοπολιτισμός νέα ρεύματα στην τέχνη συνεργασία λαών διαπολιτισμικότητα 3/4/2017

7. Εξέλιξη των κοινωνικών επιστημών : ΑΡΑ βελτίωση στην λειτουργία θεσμών ανανέωση των νόμων λιγότερα δικτατορικά καθεστώτα κοινωνική ευρυθμία 3/4/2017

Επίλογος: Σύνοψη Αφού είναι αναγκαίο η επιστήμη να βρίσκεται συνεχώς δίπλα στον άνθρωπο, και είναι ουτοπικό να σταματήσει η εξέλιξη της επιστήμης/τεχνολογικής γνώσης, τότε πρέπει να υπάρξουν τρόποι ώστε να αξιοποιείται σωστά η επιστημονική γνώση ώστε να προσφέρει μόνο θετικά στον άνθρωπο : Πώς ; 3/4/2017

Επίλογος Πώς ; Επιτροπές βιοηθικής : να επιλαμβάνονται προβλήματα ηθικής υφής Ρόλος του επιστήμονα : καλλιέργεια του κατάλληλου πνεύματος και ευθύνης ανάμεσα στο κύκλο των επιστημόνων Ρόλος της κοινωνίας Ρόλος Παιδείας Οικογένειας Ή Διείσδυση στα μυστικά της επιστημονικής Μαγείας πάντα με γνώμονα το ΚΟΙΝΟ ΚΑΛΟ. Όχι «Ζην» αλλά «ΕΥ Ζην» «Όχι Επιστήμη για την Επιστήμη, αλλά για τον ΑΝΘΡΩΠΟ» 3/4/2017