Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Theories On The Net ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ Α.Μ. 1068.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Theories On The Net ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ Α.Μ. 1068."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 Theories On The Net ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ Α.Μ. 1068

3 To Internet και οι αλλαγές που επιφέρει στον τρόπο σκέψης του ανθρώπου.  Ιστορική αναδρομή  Το Internet σαν ζωντανός οργανισμός  Επιρροές του Internet στη νοητική διαδικασία

4 Ιστορική αναδρομή  Γεννήθηκε από την ανάγκη του στρατού των Η.Π.Α. να επικοινωνούν σε περίπτωση πυρηνικής επίθεσης.  Η εταιρία RAND μαζί με την υπηρεσία Α.R.P.A. εγκατέστησαν τον πρώτο κόμβο στο U.C.L.A. το 1969  Το δίκτυο που δημιουργήθηκε πήρε το όνομα ΑRPANET

5 Ιστορική αναδρομή  Με την ύπαρξη δημοφιλών εφαρμογών (email, IRC) το δίκτυο πήρε τεράστιες διαστάσεις  Το 1988 η έλευση του πρωτοκόλλου WWW οδήγησε στην αποχώρηση του στρατιωτικού μέρους του ΑRPANET και τη δημιουργία του σημερινού Internet αποχώρηση του στρατιωτικού μέρους του ΑRPANET και τη δημιουργία του σημερινού Internet

6 To Internet ως ζωντανός οργανισμός  Η ενέργεια του Internet προέρχεται από τη συνεχή ροή πληροφορίας και την έλλειψη ‘ισορροπίας’  Κάποια συστατικά του μεταλλάσσονται (graphics, text), ενώ άλλα αδρανούν (πρωτόκολλο TCP/IP)  Κάποια πρότυπά του σταθεροποιούνται και αναπτύσσονται (YAHOO!)

7 To Internet ως ζωντανός οργανισμός  To Internet μοιάζει με βιολογικό οργανισμό ο οποίος εξελίσσεται προς υψηλότερα επίπεδα πολυπλοκότητας, προσαρμοζόμενο σε εσωτερικές και εξωτερικές αλλαγές  Η πολυπλοκότητά του οφείλεται στη αλληλεπίδραση των εκατομμυρίων χρηστών του καθημερινά  Η αυτό-ισορρόπηση είναι μια άλλη τάση του Internet: -Θετική ανάδραση: Καινοτομίες -Θετική ανάδραση: Καινοτομίες -Αρνητική ανάδραση: Σταθερότητα -Αρνητική ανάδραση: Σταθερότητα

8 To Internet ως ζωντανός οργανισμός  Η στιγμιαία ανάδραση μεταξύ των χρηστών είναι ο μοναδικός τρόπος διατήρησης της ισορροπίας του δικτύου, και καταπολέμησης ακραίων φαινομένων (email spamming, flaming) και καταπολέμησης ακραίων φαινομένων (email spamming, flaming)  Το Internet όμως παρουσιάζει και απότομες αλλαγές που οφείλονται στις μη γραμμικές σχέσεις των μερών από τα οποία αποτελείται  Τρανταχτό παράδειγμα η εκρηκτική αύξηση του αριθμού των σελίδων του WWW

9 Επιρροές του Internet στη νοητική διαδικασία  Στροφή από τη ρεαλιστική σκέψη στην κριτική σκέψη βάσει περιεχομένου  Εμφάνιση μιας μετα-γνωστικής αναπαράστασης του εαυτού ως ένα δίκτυο προσωπικοτήτων  Αύξηση της γνωστικής ευκαμψίας  Δυναμική και ελεύθερη ανάπτυξη απόψεων

10 Στροφή από τη ρεαλιστική σκέψη στην κριτική σκέψη βάσει περιεχομένου  Η πολυπλοκότητα και η μετάλλαξη του Internet προωθούν την πολυφωνία  Μέσω διαφόρων εφαρμογών (newsgroups, chat) δίνεται η δυνατότητα πολύπλευρης πληροφόρησης  Ο χρήστης επωμίζεται την απόρριψη όσων πληροφοριών θεωρεί μη έγκυρες και την υιοθέτηση των απόψεων που κρίνει ορθές.

11 Εμφάνιση μιας μετα-γνωστικής αναπαράστασης του εαυτού ως ένα δίκτυο προσωπικοτήτων  Η επιρροή του μεταμοντέρνου τρόπου σκέψης δεν περιορίζεται στην αναπαράσταση της γνώσης, αλλά επεκτείνεται και σε αυτή του εαυτού  Εκατομμύρια χρήστες καθημερινά λαμβάνουν μέρος σε ιδεατούς κόσμους, τα MUDs(Multiple User Domains), όπου δημιουργούν χαρακτήρες οι οποίοι διαθέτουν σχεδόν κοινωνική συμπεριφορά στο δίκτυο

12 Εμφάνιση μιας μετα-γνωστικής αναπαράστασης του εαυτού ως ένα δίκτυο προσωπικοτήτων  Οι άνθρωποι με αυτό τον τρόπο εξετάζουν την πολλαπλότητα του εαυτού τους  Δικαιώνονται απόψεις ψυχολόγων περί χωρισμού του εαυτού σε αρκετές ταυτότητες  Επισημαίνεται επίσης, ότι οι άνθρωποι αυτοί δεν πρόκειται να υποφέρουν ποτέ από κρίσεις ταυτότητας

13 Αύξηση της γνωστικής ευκαμψίας  Κατά τη διάρκεια όλης της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ο εκπαιδευτικός θεωρούνταν η μοναδική και αλάνθαστη πηγή γνώσης  Το Internet προσφέρει γνώση με πολλαπλές μορφές, πιο πλούσιο περιεχόμενο μέσω μη γραμμικής μάθησης

14 Δυναμική και ελεύθερη ανάπτυξη απόψεων  Λόγω του αποκεντρωτικού χαρακτήρα του Internet και της απουσίας ιεραρχικής δομής (κοινωνία), οποιοσδήποτε μπορεί να δημιουργήσει ένα site.  Με άλλα λόγια, δίνεται στον καθένα η δυνατότητα ελευθερίας της έκφρασης  Άνθρωποι περιθωριοποιημένοι λόγω φύλου, εθνικότητας, κοινωνικής θέσης ή ειδικών αναγκών μπορούν να εκφραστούν και να ακουστεί η φωνή τους.

15 Συμπεράσματα  Το Internet είναι ένα μέσο που θα συνεχίσει να παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη ζωή του ανθρώπου γιατί : α) Εξελίσσεται με τη συμμετοχή ανθρώπου και μηχανής α) Εξελίσσεται με τη συμμετοχή ανθρώπου και μηχανής β) Οι εξελικτικές του δυνατότητες δεν σχετίζονται με προγενέστερες τεχνολογίες β) Οι εξελικτικές του δυνατότητες δεν σχετίζονται με προγενέστερες τεχνολογίες γ) Γίνεται ολοένα και πιο απαραίτητο στην καθημερινή μας ζωή γ) Γίνεται ολοένα και πιο απαραίτητο στην καθημερινή μας ζωή

16 Συμπεράσματα δ)Οι απαιτήσεις για την πρόσβαση σε αυτό είναι πλέον εύκολο να καλυφθούν από ολοένα και μεγαλύτερο αριθμό ανθρώπων


Κατέβασμα ppt "Theories On The Net ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΙΔΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ Α.Μ. 1068."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google