Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Κεφάλαιο 7 Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ. 1. Ένας νέος κόσμος γεννιέται 2. Η μεγάλη ανατροπή της εποχής μας 3. Οι προτεραιότητες της Ε.Ε 4. Τι είναι τελικά.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Κεφάλαιο 7 Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ. 1. Ένας νέος κόσμος γεννιέται 2. Η μεγάλη ανατροπή της εποχής μας 3. Οι προτεραιότητες της Ε.Ε 4. Τι είναι τελικά."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 Κεφάλαιο 7 Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ. 1. Ένας νέος κόσμος γεννιέται 2. Η μεγάλη ανατροπή της εποχής μας 3. Οι προτεραιότητες της Ε.Ε 4. Τι είναι τελικά η κοινωνία της πληροφορίας;

3 Κύριο αντικείμενο της παρουσίασης: •Η αποτύπωση του πλαισίου διαμόρφωσης της αναδυόμενης Κοινωνίας της Πληροφορίας(ΚτΠ).

4 Το ενδιαφέρον μας θα επικεντρωθεί: •Στην έννοια της επανάστασης της πληροφορίας. •Στην έννοια της εικονικής πραγματικότητας

5 Πρέπει να τονίσουμε πως η Κοινωνία της Πληροφορίας: • Δεν είναι ένα θεωρητικό κατασκεύασμα •Δεν αποτελεί αντικείμενο φιλοσοφικών στοχασμών. •Δεν θα αποτελέσει αντικείμενο των λίγων και των ειδικών.

6 Αντιθέτως…. •Θα αποτελέσει το διάδοχο μοντέλο κοινωνικής και οικονομικής οργάνωσης. •Θα βρεθεί στο επίκεντρο αναζήτησης και προβληματισμού του συνόλου του πληθυσμού.

7 Η πορεία μετάβασης είναι γεγονός…. •Σήμερα βιώνουμε την μετάβαση από ένα δεδομένο μοντέλο κοινωνικής και οικονομικής οργάνωσης σε •ένα νέο σύστημα αξιών, κωδίκων επικοινωνίας και συμπεριφορών.

8 Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της νέας εποχής; •Η βίαιη ανατροπή σχέσεων - δομών -αξιών •Η παραγωγή στηρίζεται όλο και περισσότερο στη γνώση

9 Το κρίσιμο ερώτημα.. •Οι κοινωνικοί και οικονομικοί φορείς θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στη νέα πραγματικότητα; •Θα μπορέσουν να προσαρμόσουν τις δομές και τις λειτουργίες τους στο νέο κόσμο που αναδύεται;

10 1. Ένας νέος κόσμος γεννιέται... •Τα πάντα γύρω μας αλλάζουν με ραγδαία ταχύτητα…. •Οι νέες τεχνολογίες καλύπτουν ολοένα και μεγαλύτερο μέρος τόσο της εργασιακής όσο και της καθημερινής μας ζωής……. •Ο σύγχρονος άνθρωπος προσπαθεί να προσαρμοστεί στο καινούριο, το νέο το σύγχρονο ….που συνεχώς μεταβάλλεται. •Το δίλημμα των καιρών μας: •Συμμετέχουμε σε αυτόν το ξέφρενο ρυθμό; ή •Οδηγούμαστε στο περιθώριο της εξέλιξης •Οδηγούμαστε στο περιθώριο της εξέλιξης ;

11 Οι Η/Υ βρίσκονται στην αιχμή του δόρατος της τεχνολογικής εξέλιξης • Ο υπολογιστής μίκρυνε και έγινε προσωπικός μπαίνοντας στα γραφεία μας. •Ο υπολογιστής μας εξελίχτηκε και έγινε φορητός, κατακτώντας το σαλόνι του σπιτιού μας. •Ο υπολογιστής μας έγινε πιο φτηνός, δικτυώθηκε με το Internet και μας συντροφεύει πλέον και στις ελεύθερες μας ώρες …. •Ο υπολογιστής έγινε πλέον υποφορητός και με την βοήθεια του κινητού μας τηλεφώνου, τώρα πλέον μας ακολουθεί παντού, όπου και αν πάμε, ότι και αν κάνουμε..

12 Οι νέες τεχνολογίες διεισδύουν παντού... •Γιατί η τιμή διάθεσης τους είναι προσιτή στο μέσο καταναλωτή. •Γιατί η χρήση των νέων τεχνολογικών εργαλείων δεν απαιτεί ιδιαίτερες γνώσεις και δεξιότητες. •Γιατί διευκολύνουν ένα μεγάλο μέρος της επαγγελματικής μας ζωής. •Και τέλος, η καθημερινή μας ζωή συντονίζεται ευκολότερα στις νέες τεχνολογικές απαιτήσεις.

13 Αλλά…. •Το κόστος της πρόσβασης δεν είναι το ίδιο για όλους. •Τα χαμηλότερα οικονομικά και μορφωτικά στρώματα δυσκολεύονται να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. •Γεωγραφικές περιφέρειες, επιχειρηματικοί κλάδοι, και πλήθος επαγγελμάτων δεν είναι συμβατοί με την εξέλιξη.

14 Όμως Οι επαναστάσεις της εποχής μας είναι προ των θυρών...

15 Οι μεγάλες επαναστάσεις της εποχής μας... •Τομέας της Βιοτεχνολογίας. •Οπτικοακουστικός τομέας. •Τομέας των πληροφοριών και των επικοινωνιών.

16 Η επανάσταση της πληροφορίας.. •Η πληροφορία έχει αποκτήσει υψηλή προστιθέμενη αξία Γιατί: –Μετατρέπεται εύκολα σε ψηφιακή μορφή, –Αποθηκεύεται χωρίς υψηλό κόστος, –Αναζητείται γρήγορα μέσω εύχρηστων εργαλείων, –Μεταφέρεται μέσω των ηλεκτρονικών δικτύων στον τελικό χρήστη.

17 Η πληροφορία ως εμπορικό προϊόν.. •Παραγωγοί: Κυβερνήσεις,Πανεπιστήμια, Δημόσιοι Οργανισμοί, Τοπική Αυτοδιοίκηση, Ιδιωτικές επιχειρήσεις, απλοί πολίτες. •Διακινητές: Internet Providers. •Καταναλωτές: ταυτίζονται με του παραγωγούς.

18 2. Η μεγάλη ανατροπή της εποχής μας…. Μέχρι σήμερα …. •Ο άνθρωπος προσπαθούσε να προσεγγίσει τις πηγές των πληροφοριών. •Στις κύριες προτεραιότητες του ήταν: •Η διάνοιξη μεγάλων οδικών αρτηριών, •Η ραγδαία ανάπτυξη της θαλάσσιας και εναέριας κυκλοφορίας, •Με στόχο την ασφαλή και ταχεία προσπέλαση ανθρώπων και εμπορευμάτων.

19 Η βασική σχέση ανθρώπου - πληροφορίας ανατρέπεται... Στη σύγχρονη εποχή… •Η πληροφορία πηγαίνει προς τον άνθρωπο –Καθώς μεταφέρεται σε ψηφιακή μορφή μέσω των ηλεκτρονικών δικτύων και –Ο άνθρωπος την αναζητά μέσω του Η/Υ χωρίς να χρειάζεται να μετακινηθεί.

20 …..Έτσι •Αν μέχρι σήμερα –Μας ενδιέφερε η ασφάλεια των δρόμων και –Η ταχύτητα των μέσων μεταφοράς •Στη νέα εποχή η προτεραιότητα μας είναι: –Η ασφάλεια των ηλεκτρονικών διόδων και –Η ταχύτητα προσπέλασης της πληροφορίας ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΟΥΝ ΤΑ ΣΥΜΒΑΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ.

21 Ένα νέο οργανωτικό και κοινωνικό μοντέλο αναδύεται: •Οι αποστάσεις εκμηδενίζονται. •Μέσω του Η/Υ ευρύτερες πληθυσμιακές ομάδες αποκτούν πρόσβαση σε μεγάλο όγκο πληροφοριών. •Το κόστος της πρόσβασης στη πληροφορία συνεχώς μειώνεται. •Η ζωή μας αλλάζει

22 Το ζητούμενο... •Μέχρι σήμερα…… –Το ζητούμενο ήταν η πρόσβαση στην πληροφορία •Στη νέα ηλεκτρονική εποχή –Το ζητούμενο είναι η ικανότητα αποτελεσματικής επεξεργασίας και διαχείρισης του τεράστιου όγκου πληροφορίας στην οποία έχουμε πρόσβαση.

23 •Εάν έχουμε χρησιμοποιήσει e-mail Έχουμε αγγίξει δειλά, δειλά την ΚτΠ •Εάν έχουμε ‘σερφάρει’ στο Internet Έχουμε κάνει ένα βήμα στην Κτπ •Εάν εργαζόμαστε, εκπαιδευόμαστε και επικοινωνούμε μέσω δικτύων ΤΟΤΕ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ! Συνοπτικά μπορούμε να πούμε……πως…..

24 3.Οι διαφαινόμενες προτεραιότητες για την ΚτΠ στην Ε.Ε •Ο άνθρωπος και οι αξίες της Ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης. •Η βελτίωση του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος •Η οικουμενική πρόκληση

25 Ο άνθρωπος και οι αξίες της Ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης.. •Διασφάλιση της ομαλής πρόσβασης του συνόλου του πληθυσμού στη νέα εποχή. •Έμφαση στα ασθενέστερα οικονομικά και μορφωτικά στρώματα, στις γυναίκες και την Τρίτη ηλικία. •Διασφάλιση της Ευρωπαϊκής και γλωσσικής πολυμορφίας. •Προστασία της Ιδιωτικής ζωής και πνευματικής ιδιοκτησίας. Με ποιο τρόπο; •Συστηματική προσπάθεια για την καταγραφή των κοινωνικών επιπτώσεων. •Εκστρατείες ενημέρωσης στο σύνολο του πληθυσμού. •Ευέλικτες μορφές κατάρτισης - Δια βίου εκπαίδευση.

26 Η βελτίωση του ανταγωνιστικού περιβάλλοντος…. •Απελευθέρωση του τομέα των τηλεπικοινωνιών. •Ανάπτυξη υποδομών -Προσφορά νέων υπηρεσιών. •Θέσπιση ενιαίου ρυθμιστικού πλαισίου. •Δημιουργία της κρίσιμης μάζας.

27 Η οικουμενική πρόκληση.. •Θέσπιση ενιαίων κανόνων σε διεθνές επίπεδο που θα διέπουν την νέα πραγματικότητα. •Εξέταση της σχέσης ανάμεσα στον αναπτυγμένο και τον αναπτυσσόμενο κόσμο.

28 4. Τι είναι τελικά η Κοινωνία της Πληροφορίας;


Κατέβασμα ppt "Κεφάλαιο 7 Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ. 1. Ένας νέος κόσμος γεννιέται 2. Η μεγάλη ανατροπή της εποχής μας 3. Οι προτεραιότητες της Ε.Ε 4. Τι είναι τελικά."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google