ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Advertisements

Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
Επιμόρφωση Β΄ επιπέδου στην παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Νότα Σεφερλή
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
ΤΠΕ στην εκπαίδευση, εκπαιδευτική πολιτική και επιστημονική θεώρηση
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και για το 2020.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ
Οι Τ.Π.Ε. στην εκπαίδευση, εκπαιδευτική πολιτική και επιστημονική θεμελίωση Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β΄ Επιπέδου.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Ένταξη Νέων Τεχνολογιών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα και Άτομα με Αναπηρία
Το Έργο ‘’Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας’’ ως αφετηρία για την ένταξη των ΤΠΕ στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα Δρ Α. Τζιμογιάννης.
“Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας” Πρόταση.
ΓΡΑΦΕΙΟ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΥΠΕΠΘ
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Η χρήση των Τ.Π.Ε. κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών Α΄ Λυκείου
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Οι ΤΠΕ (Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών) ως εργαλεία για την ανάπτυξη κριτικής ιστορικής σκέψης: εκπαιδευτικό λογισμικό, χρήση διαδικτύου ΜΕ.
Επεξεργασία σεναρίου-σχεδίου διδασκαλίας Λογοτεχνίας (Γ λυκείου)
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ενότητα 1.2 Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. – ΠΕ03 Γιώργος Γεωργιόπουλος Μαθηματικός M.Sc., M.Ed.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Το Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Τμήματος Φυσικής Α.Π.Θ. αποτελεί τη συνέχεια της ερευνητικής ομάδας "Εποπτικών.
 Π.Ε.ΚΑ.Π. Νικ. Καλογερόπουλος Αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση. Η εξέλιξη της τεχνολογίας.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Επιμόρφωση Β΄ επιπέδου στην παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Νότα Σεφερλή
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στη διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων Σαΐτης Θανάσης, δάσκαλος.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Ενότητα 1.1,1.2,1.3 Ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης, Ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010 και επιμόρφωση.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
 Αντί για τον όρο Πληροφορική χρησιμοποιείται πλέον ο όρος Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών: ΤΠΕ (ICT: Information and Communications.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
 Διαπερνούν και ανατρέπουν παραδοσιακά σύνορα (όρια), γεωγραφικά, οι-κονομικά και πολιτιστικά.  Έχουν αλματώδη ρυθμό εξέλιξης.  Προκαλούνται από τις.
Ελληνικό γραφείο υποστήριξης: Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη.
TA ΓΣΠ στην Υπηρεσία του Πολίτη (Νομαρχιακή και Τοπική Αυτοδιοίκηση) Παρασκευή 10 Ιουνίου 2005 Περιφερειακές Δράσεις ΓΣΠ στην Κοινωνία.
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
EPICT-ΕΣΠΕΡΙΔΕΣ EPICT-esperides EUROPEAN PEDAGOGICAL INFORMATION AND COMPUTER TECHNOLOGIES ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Συναντήσεις υποστήριξης εκπαιδευτικών που θέλουν να μάθουν να ενσωματώνουν τις Τ.Π.Ε. στα μαθήματά τους.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Επιμόρφωση Εκπ/κών στη χρήση και την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική και διδακτική διαδικασία.
ΕΡΕΥΝΑ ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. - Ο.Λ.Μ.Ε. (Απρίλης – Μάης 2008)
Καλέμας Απόστολος, ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ, Λάρισα Μάιος 2008 Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία Αναλυτικό.
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ «Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία» (Γ’ ΚΠΣ, ΕΠΕΑΕΚ, Μέτρο 2.1) ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ Λογισμικά μοντελοποίησης - προσομοίωσης Συνεργατική μάθηση Νέες μέθοδοι διδασκαλίας Εξατομικευμένη μάθηση Εξ αποστάσεως εκπαίδευση Γεώργιος Γιαννικόπουλος Ενότητα 1: Εθνική και ευρωπαΐκή πολιτική

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Γεώργιος Γιαννικόπουλος ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ «Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία» (Γ’ ΚΠΣ, ΕΠΕΑΕΚ, Μέτρο 2.1) ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΚΣΕ 1/2 Γενικό μέρος Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση Θεωρίες μάθησης με ΤΠΕ Βασικά εργαλεία πολυμέσα-διαδίκτυο Εκπαιδευτικά λογισμικά Υποστήριξη εργαστηρίου ΚΣΕ ΓΛΥΦΑΔΑΣ Γεώργιος Γιαννικόπουλος Ενότητα 1: Εθνική και ευρωπαΐκή πολιτική

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Γεώργιος Γιαννικόπουλος ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ «Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία» (Γ’ ΚΠΣ, ΕΠΕΑΕΚ, Μέτρο 2.1) ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΚΣΕ 2/2 Ειδικό μέρος ΤΠΕ και Γραμματισμός Διδακτική φιλολογικών μαθημάτων και ΤΠΕ Χρήση λογισμικών ειδικότητας και βασικών εργαλείων πληροφορικής Εκπαιδευτικά σενάρια Γεώργιος Γιαννικόπουλος Ενότητα 1: Εθνική και ευρωπαΐκή πολιτική

Εθνική και ευρωπαϊκή πολιτική ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ «Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία» (Γ’ ΚΠΣ, ΕΠΕΑΕΚ, Μέτρο 2.1) Εθνική και ευρωπαϊκή πολιτική Γεώργιος Γιαννικόπουλος Ενότητα 1: Εθνική και ευρωπαΐκή πολιτική

Εθνική και ευρωπαϊκή πολιτική ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Ρόλος των ΤΠΕ στην Κοινωνία της γνώσης Αναγκαιότητες Στόχοι Ευρωπαϊκή – εθνική πολιτική Μοντέλα εισαγωγής Αλλαγές Προβλήματα Προσδοκίες Εθνική και ευρωπαϊκή πολιτική

Εθνική και ευρωπαϊκή πολιτική ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΠΕ Στην Κοινωνία της Γνώσης και της Πληροφορίας παρατηρούνται τεράστιες οικονομικές και κοινωνικές αλλαγές με τα ακόλουθα χαρακτηριστικά: 1. Διαπερνούν και ανατρέ-πουν παραδοσιακά σύνο-ρα (όρια), γεωγραφικά, οι-κονομικά και πολιτιστικά. 2. Έχουν αλματώδη ρυθμό εξέλιξης . 3. Προκαλούνται από τις ΤΠΕ και στηρίζονται στις ΤΠΕ. Εθνική και ευρωπαϊκή πολιτική

Εθνική και ευρωπαϊκή πολιτική ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΕΣ Η Ευρώπη θέτει στόχο το 2010 να έχει την πιο ισχυρή και ανταγωνιστική οικονομία (Λισσαβόνα 2000), για να εξασφαλίσει στους πολίτες της: 1. Σταθερή οικονομική ανάπτυξη 2. Περισσότερες και καλύτερες θέσεις εργασίας και 3. Μεγαλύτερη κοινωνική συνοχή Εθνική και ευρωπαϊκή πολιτική

Εθνική και ευρωπαϊκή πολιτική ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΟΙ ΣΤΟΧΟΙ: Κινητήριος μοχλός ανάπτυξης θεωρείται η συμμετοχή των πολιτών στην Κοινωνία της Γνώσης και της Πληροφορίας. Με την εισαγωγή των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση επιδιώκεται: 1. Εκσυγχρονισμός και βελτίωση των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης 2. Ισότιμη συμμετοχή όλων στην Κοινωνία και την Οικονομία της Γνώσης 3. Άνοιγμα των συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης στον κόσμο Εθνική και ευρωπαϊκή πολιτική

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ 1/3 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ 1/3 Από το 1970 αυξάνεται το ενδιαφέρον για τις ΤΠΕ. Δραστηριότητες με χρήση αλγορίθμων (Salmor κα. 1972), Υπολογιστικές θεωρίες μάθησης. Προγράμματα COMMET (1986) και EUROTECNET (1990) Tο 1995 :Λευκή Βίβλος - Σχέδιο για την Μάθηση στην Κοινωνία της Πληροφορίας - Δράσεις: European Schoolnet (EUN), Δεκ 1996 Ned@ys Europe, 1997: Διαγωνισμός εκπαιδευτικών πολυμέσων. Προγράμματα Σωκράτης - Μinerva(1995-2006): Ανοικτή και Εξ Αποστάσεως εκπαίδευση Εθνική και ευρωπαϊκή πολιτική

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2/3 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ 2/3 Οι δράσεις της Ε.Ε., σχεδιασμός και εφαρμογή 1. Σχέδιο Δράσης eEurope (2000). Ψηφιακός - πληροφορικός εγγραμματισμός Πρόγραμμα e-learning: Ενσωμά- τωση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση. Πρόγραμμα e-Twinning: Ηλεκτρο- νική αδελφοποίηση σχολείων. Πρόγραμμα xperimania: Διάδοση ιδεών, επιστημονικών γνώσεων. Εθνική και ευρωπαϊκή πολιτική

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ 3/3 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΚΑΙ ΕΘΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ 3/3 Οι δράσεις της Ε.Ε. - Στόχοι 2. Το σχέδιο δράσης i2010 Συνδυασμός πολυμέσων Διαδίκτυο, Τηλεφωνία, Τηλεόραση στις ΤΠΕ Ανάπτυξη ευρυζωνικότητας Ανάπτυξη των ΤΠΕ για τα ΑΜΕΑ Η Ελλάδα ακολουθεί την πολιτική της Ε. Ε. με δράσεις μέσω των ΚΠΣ και ΕΠΕΑΕΚ - ΕΣΠΑ Εθνική και ευρωπαϊκή πολιτική

Εθνική και ευρωπαϊκή πολιτική ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΟΝΤΕΛΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ Σύμφωνα με τη διεθνώς ασκούμενη πρακτική διακρίνουμε τρία μοντέλα εισαγωγής των ΤΠΕ στην εκπαίδευση: 1. Το τεχνοκρατικό / τεχνοκεντρικό. Στοχεύει στον ψηφιακό–πληροφο-ρικό εγγραμματισμό των μαθητών. 2. Το ολιστικό. Οι ΤΠΕ εντάσσονται στη διδακτική του γνωστικού αντικειμένου, μοντελοποίηση-προσομοίωση. 3. Το πραγματολογικό. Οι ΤΠΕ ως διδακτικό αντικείμενο και ως εργαλείο που στηρίζει τη διδασκαλία. Εθνική και ευρωπαϊκή πολιτική

Εθνική και ευρωπαϊκή πολιτική ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Εθνική και ευρωπαϊκή πολιτική

Εθνική και ευρωπαϊκή πολιτική ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΟΝΤΕΛΟ Τεχνοκρατικό Ο λ ι σ τ ι κ ό Πραγματολογικό Η Ελλάδα ακολούθησε διαδοχικά το πρώτο μοντέλο, σταδιακά προσαρμόστηκε στο δεύτερο και τέλος πέρασε στο τρίτο, κυρίως από τα μέσα της δεκαετίας του 1990. Εθνική και ευρωπαϊκή πολιτική

ΠΟΙΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΦΕΡΝΟΥΝ ; ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΟΙΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΦΕΡΝΟΥΝ ; Οι νέες τεχνολογίες αλλάζουν: 1. Τις οργανωτικές δομές 2. Τις μαθησιακές διαδικασίες 3. Το ρόλο εκπαιδευτικού και μαθητή 4. Τις διδακτικές μεθόδους Οι αλλαγές αφορούν τόσο τις διοικητικές και υλικοτεχνικές υποδομές, όσο και τις διδακτικές μεθόδους και την παιδαγωγική σχέση μεταξύ εκπαιδευτικού και εκπαιδευομένου. Για μεθοδολογικούς λόγους θα μπορούσε κανείς να διακρίνει αυτές τις αλλαγές σε αυτές που αφορούν: Α. Τις οργανωτικές δομές (μηχανοργάνωση της διοίκησης -πιο εύκολη η διαχείριση υλικού και η διοικητική -μαθητική μέριμνα). Β. Τα περιβάλλοντα μάθησης ( Γ. Τους εκπαιδευτικούς (από μεταδότες της γνώσης γίνονται συνεργάτες και καθοδηγητές στην εποικοδόμηση της γνώσης) και Δ. Τους μαθητές (από παθητικοί δέκτες γίνονται πρωταγωνιστές στη διαδικασία της μάθησης). 5. Τα περιβάλλοντα μάθησης 6. Το αναλυτικό πρόγραμμα 7. Τις διαδικασίες αξιολόγησης Εθνική και ευρωπαϊκή πολιτική Ενότητα 1: Εθνική και ευρωπαΐκή πολιτική

Εθνική και ευρωπαϊκή πολιτική ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ - ΕΜΠΟΔΙΑ Τα προβλήματα που παρουσιάζονται αφορούν: Α. Τον τεχνολογικό εξοπλισμό και τα λογισμικά: Προμήθεια Συντήρηση Ανανέωση Β. Τον εκπαιδευτικό Αλλαγή ρόλου Επιμόρφωση Αυτοεπιμόρφωση Γ. Τους μαθητές α. Η αλλαγή ρόλου στη μάθηση β. Έλλειψη κουλτούρας συνεργασίας γ. Αποπροσανατολισμός και υποταγή στο ‘μέσο’ Εθνική και ευρωπαϊκή πολιτική

Εθνική και ευρωπαϊκή πολιτική ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ Σε πολιτικό-κοινωνικό επίπεδο : α. Πρόσβαση όλων των πολιτών στην κοινωνία της γνώσης (στην εκπαίδευση) β. Ανάπτυξη Ισχυρής και ανταγωνιστικής οικονομίας γ. Βελτίωση της ποιότητας ζωής για όλους Ειδικά στην εκπαίδευση : α. Εκσυγχρονισμός και αναβάθμιση της παιδείας β. Αναμόρφωση των αναλυτικών προγραμμάτων γ. Ανάπτυξη της Δια Βίου και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης Εθνική και ευρωπαϊκή πολιτική

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Πηγές που χρησιμοποιήθηκαν: 1. Επιμορφωτικό υλικό ΙΤΥ, γενικό μέρος 2. Επιμορφωτικό υλικό Π.Ι., γενικό μέρος 3. Τζιμογιάννη Α., Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση: Πραγματικότητα και προοπτικές, http://www.epyna.gr/ 4. Στέλλα Βοσνιάδου, Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση: Προοπτικές, προβλήματα και προτάσεις, http://www.etpe.gr Αθήνα, 02 Σεπτεμβρίου 2008 Γιώργος Γιαννικόπουλος