Ανώτατη Εκπαίδευση Στρατηγικές Συμπράξεις

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝ ΕΛ/ΛΑΚ Ιουνίου Κέντρα Προώθησης Ελεύθερου Λογισμικού (ΚΠΕΛ) Λίνα Γουσίου.
GRUNDTVIG Nikolai Frederik Severin Grundtvig ( )
«Erasmus για όλους» το νέο πρόγραμμα
Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού Π.Θ Γέμτος Θεοφάνης Καθηγητής, Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος.
1 ERASMUS ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ Νέο ευρωπαϊκό πρόγραμμα κινητικότητας επιχειρηματιών Λευκωσία, 2011 ERASMUS ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Ερευνητικό Δυναμικό Περιφέρειες της Γνώσης Ειδικό Πρόγραμμα “Ικανότητες” Γεωργία Τζένου – Μαρία Κουτροκόη Χανιά, 21 Σεπτεμβρίου 2007 Εθνικό Σημείο Επαφής.
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.3 Χαρακτηριστικά των δικτύων για τα προγράμματα κινητικότητας: IVT, PLM, VETPRO.
Βιώσιμη Επιχειρηματικότητα στην Αθήνα
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.5 Οι προπαρασκευαστικές επισκέψεις.
Υπηρεσία Έρευνας και Διεθνών Σχέσεων • Πρόγραμμα Δια βίου μάθησης • ERASMUS MUNDUS • TEMPUS Ευρωπαϊκά Προγράμματα για την Εκπαίδευση, τον Πολιτισμό και.
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
Χαλκιδική 8/9 Ιουλίου 2006 Κ. Κοκκινοπλίτης Συντονιστής Οργανωτικής Γραμματείας Σχεδιασμού & Κατάρτισης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού ΠΡΟΤΥΠΑ.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ERASMUS+: Η κινητικότητα στην Ανώτατη Εκπαίδευση
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΕΔΙΑ ΑΙΤΗΣΗΣ.
Ετήσια Συνάντηση Ανασκόπησης της Υλοποίησης έτους 2013 Αθήνα, 28 Μαρτίου 2014 ΘΕΜΑ: Αξιολόγηση Ε.Π. «Διοικητική Μεταρρύθμιση »
ΚΑ1- Ατομική Κινητικότητα για μαθησιακούς σκοπούς
ERASMUS +/Ανώτατη Εκπαίδευση Στρατηγικές Συμπράξεις
Γενική Διεύθυνση Απασχόλησης, Κοινωνικών Υποθέσεων και Ίσων Ευκαιριών
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Η ΔΕΣΜΗ ΣΥΓΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΤΑΜΕΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
ΚΙΛΚΙΣ - ΝΟΜΕΒΡΙΟΣ 2004 «Διατοπική- Διακρατική συνεργασία στο πλαίσιο της LEADER+» 4η Σύνοδος Ελληνικού Δικτύου LEADER+ ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΑΣΙΛΙΕΙΟΣ Γενικός.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
TO ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ & ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΥ ΤΟ ΔΙΑΔΕΧΕΤΑΙ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ DI-XL ΓΙΑ ΤΙΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
JEAN MONNET. Στόχοι Προώθηση της αριστείας στη διδασκαλία και την έρευνα στο γνωστικό αντικείμενο της Ε.Ε. Συμφιλίωση των φοιτητών και νέων επαγγελματιών.
Το Πρόγραμμα Leonardo da Vinci για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση Δρ. Ειρήνη Ντρούτσα Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών Εθνική Μονάδα LLP Aθήνα, Ιούνιος.
Αξιοποίηση του Erasmus+ από Οργανισμούς και Επιχειρήσεις
ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΛΛΗΝΙΔΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΩΝ ΚΑΙ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΦΟΡΕΩΝ (ΕΕΔΕΓΕ)
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
SOCIAL KEYS FOR SOCIAL ENTREPRENEURSHIP. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ H Κοινωνική Οικονομία είναι ένας πολύ σημαντικός οικονομικός τομέας στην Ευρώπη. Με βάση.
Leonardo da Vinci- Πολυμερή σχέδια για την Μεταφορά Καινοτομίας Ημερίδα Πληροφόρησης & Ενημέρωσης για την Υποβολή προτάσεων 2009 Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών.
Τεχνική ημερίδα διαχείρισης ΚΑ1/ Tομέας Ανώτατης Εκπαίδευσης Όμιλοι Κινητικότητας: Προκλήσεις & Ευκαιρίες Aθήνα, 22 Οκτωβρίου 2015 Μαυρογιώργου.
Τελική Έκθεση: Πώςαποτυπώνεται η Αποτελεσματική Διαχείριση ενός Σχεδίου Κινητικότητας Τελική Έκθεση: Πώς αποτυπώνεται η Αποτελεσματική Διαχείριση ενός.
ERASMUS +/Ανώτατη Εκπαίδευση ERASMUS +/Ανώτατη Εκπαίδευση Στρατηγικές Συμπράξεις Θεσσαλονίκη, Ελίνα Μαυρογιώργου ΙΚΥ/ ΕRASMUS.
Ημερίδα ενημέρωσης και διάδοσης αποτελεσμάτων για το Πρόγραμμα ERASMUS 29 Νοεμβρίου 2011 Aθήνα, “Athens Park Hotel” «Το Πρόγραμμα ERASMUS μετά το 2013»
ΚΑ2-Στρατηγικές Συμπράξεις Τομέας Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Τεχνική Ημερίδα Τομέας Σχολικής Εκπαίδευσης Αθήνα, 15/10/2014 Μαρία Αδαμοπούλου, Στέλεχος.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Συντονίστρια Τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων Επαγγελματική Κατάρτιση Ανώτατη Εκπαίδευση Σχολική Εκπαίδευση Εκπαίδευση Ενηλίκων ERASMUS.
Key Action 2: Co-operation for Innovation and Good Practices Συνεργασία για Καινοτομία και Καλές Πρακτικές 4. KA2 - Strategic Partnerships/ Στρατηγικές.
Εργασία στο μάθημα : «Εκπαιδευτική Πολιτική» Θέμα: «Τα νέα προγράμματα δράσης στην εκπαίδευση και την κατάρτιση ( )» Διδάσκουσα: κ. Σοφία Ηλιάδου-Τάχου.
Ημερίδα ενημέρωσης και διάδοσης αποτελεσμάτων για το Πρόγραμμα ERASMUS Aθήνα, 10 Δεκεμβρίου 2012 «Το νέο Πρόγραμμα » Ελίνα Μαυρογιώργου, IKY-Erasmus.
Διεθνής Κινητικότητα: Νέα Δράση και Οδηγίες Διαχείρισης Γιαννούλη Βάσω Συντονίστρια Τομέα Ανώτατης Εκπαίδευσης Erasmus+, EM/IKΥ Erasmus+/Τομέας Ανώτατης.
ΚΑ2-Στρατηγικές Συμπράξεις (KA219) Τομέας Σχολικής Εκπαίδευσης Σύμβαση Επιχορήγησης Καϊμακούδη Ελένη Στέλεχος Ι.Κ.Υ./ Εθνική Μονάδα Συντονισμού Πρόγραμμα.
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
Διεθνής Κινητικότητα: Μια πρώτη αποτίμηση Αθήνα, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, 22 Οκτωβρίου 2015 Αθανάσιος Καυκαλίδης Υπεύθυνος για τη Διεθνή Κινητικότητα & τις.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
τομεακό πρόγραμμα Erasmus ΕΝΤΑΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ERASMUS
ΚΑ1- Ατομική Κινητικότητα για μαθησιακούς σκοπούς
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ1 Σημεία Βελτίωσης Ελευθερία Ν. Γωνίδα Αναπλ
ΣΗΜΕΙΑ - ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
28 Νοεμβρίου 2011 Aθήνα, ξενοδοχείο Παρκ
Τετάρτη, 12 Δεκεμβρίου 2012, Αθήνα, ΑΜΑLIA ATHENS HOTEL
ΕΘΝΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ
Προγραμματική Περίοδος
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
KA2: Strategic Partnerships Στρατηγικές Εταιρικές Σχέσεις
Workshop 2: Διεθνοποίηση Ανώτατης Εκπαίδευσης
Διεθνής Κινητικότητα ΚΑ107
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αχιλλέας Καμέας Επίκουρος Καθηγητής ΕΑΠ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ανώτατη Εκπαίδευση Στρατηγικές Συμπράξεις Αθήνα, 18.12.2013 Ελίνα Μαυρογιώργου ΙΚΥ/ ΕRASMUS

Πλαίσιο πολιτικής ΕΥΡΩΠΗ 2020 EΥΡΩΠΗ 2020 –ΣΤΟΧΟΙ για την Εκπαίδευση: Πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση: 40% των νέων να έχουν ολοκληρώσει με επιτυχία σπουδές Ανώτατης Εκπαίδευσης Πρόωρη σχολική εγκατάλειψη: μείωση κατά 10% των ατόμων 18-24 ετών με βασική εκπαίδευση ή και εκπαίδευση χαμηλότερου επιπέδου Δυνατότητες απασχόλησης: 82% των αποφοίτων (20-34 ετών) να βρίσκουν απασχόληση το αργότερο σε τρία χρόνια από την αποφοίτησή τους

ΒΑΣΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ Ενίσχυση της πρόσβασης στην εκπαίδευση Πρόσβαση σε ομάδες που δεν αντιπροσωπεύονται επαρκώς-αναγνώριση πρότερης μάθησης/εμπειρίας, μείωση περιπτώσεων εγκατάλειψης σπουδών Βελτίωση ποιότητας της Ανώτατης Εκπαίδευσης Απασχολησιμότητα αποφοίτων, σύνδεση με τις ανάγκες τις αγοράς και τις νέες τάσεις, προσαρμογή σε διαφορετικές εκπαιδευτικές ανάγκες, επιβράβευση αριστείας στη διδασκαλία Ποιότητα μέσω της κινητικότητας και της διεθνούς συνεργασίας «Παράθυρα κινητικότητας», αναγνώριση των σπουδών στο εξωτερικό, βελτίωση οργανωτικών δομών Εκπαίδευση, έρευνα και καινοτομία με σκοπό την αριστεία και την περιφερειακή ανάπτυξη Ενίσχυση δεξιοτήτων δημιουργικότητας και καινοτομίας. Συνεργασία με τον κόσμο της εργασίας, συμμετοχή των Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης σε περιφερειακά σχέδια ανάπτυξης 3 3

Προς ένα ενιαίο Πρόγραμμα 2007-2013 2014-2020 Erasmus 1 Mαθησιακή Κινητικότητα ατόμων Grundtvig Leonardo Comenius Erasmus+ 2 Συνεργασία για την Καινοτομία και για την ανταλλαγή καλών πρακτικών Erasmus Mundus Νεολαία σε Δράση Tempus Alfa Edulink 3 Ενίσχυση σε θέματα μεταρρύθμισης πολιτικής + Ειδικές δραστηριότητεs (κεντρική δράση): Jean Monnet Sport 4 4

Συνεργασία με σκοπό την καινοτομία 2ος πυλώνας Συνεργασία με σκοπό την καινοτομία 1.Στρατηγικές Συμπράξεις ERASMUS-πιο εντατική συνεργασία μεταξύ ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης (αποκεντρωμένη δράση) 2.Συμμαχίες γνώσης : Συνεργασίες μεταξύ ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης , Ερευνητικών Κέντρων και επιχειρήσεων 3. Διεθνής συνεργασία με τρίτες χώρες ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΣΥΜΠΡΑΞΕΙΣ Εκσυγχρονισμός ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης ΣΥΜΜΑΧΙΕΣ ΓΝΩΣΗΣ ενίσχυση της καινοτομίας ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ ΜΕ ΓΕΙΤΟΝΙΚΕΣ ΧΩΡΕΣ Ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών, εκσυγχρονισμός μεθόδων διδασκαλίας, βελτίωση των υποδομών, βελτίωση της διοικητικής διαχείρισης, σύνδεση με την αγορά εργασίας ΕΝΣΩΜΑΤΩΜΕΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ-ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Συνεργασία με Ασία, Λατινική Αμερική, Αφρική, κ.α. Κινητικότητα προσωπικού ιδρυμάτων Εκπαίδευσης με σκοπό τη δημιουργία σχεδίων

Ενίσχυση σε θέματα Μεταρρύθμισης Πολιτικής για την εκπαίδευση 3ος πυλώνας Ενίσχυση σε θέματα Μεταρρύθμισης Πολιτικής για την εκπαίδευση 1. Υποστήριξη ανοικτής μεθόδου συντονισμού, Ατζέντα εκσυγχρονισμού Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης, Διαδικασία της Bologna 2.Ενίσχυση ανάπτυξης και εφαρμογής εργαλείων διαφάνειας και ευρύτερων δικτύων στην ΕΕ 3.Υποστήριξη διαλόγου με τρίτες χώρες για θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής Διάλογος για θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής με επιλεγμένους παγκόσμιους εταίρους: -ενίσχυση ανταλλαγής απόψεων σε τομείς κοινού ενδιαφέροντος-σεμινάρια, επισκέψεις μελέτης, ανταλλαγές, μελέτες -προώθηση της ελκυστικότητας των σπουδών στην ΕΕ σε παγκόσμια κλίμακα -υποστήριξη ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού στις χώρες-εταίρους -υποστήριξη ειδικών στις μεταρρυθμίσεις και ατόμων ως σημεία επαφής

Erasmus – LLP ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΣΥΜΠΡΑΞΕΙΣ ERASMUS+ / Ανώτατη Εκπαίδευση LLP-KEΝΤΡΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ Εταιρικές Σχέσεις (και τα Comenius Regio) Πολυμερή σχέδια και Δίκτυα ERASMUS Σχέδια μεταφοράς καινοτομίας (TOI LdV) YiA ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΣΥΜΠΡΑΞΕΙΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ LLP -Ενίσχυση συνεργασίας με επιχειρήσεις, τοπικές και περιφερειακές αρχές, κ.α. -Διεύρυνση πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση -Ανάπτυξη στρατηγικών ποιότητας με σκοπό τη βελτίωση των μεθόδων διδασκαλίας/εκπαίδευσης -Ενίσχυση δια-τομεακής συνεργασίας Χρήση τεχνολογίας πολυμέσων & ανοιχτών πηγών εκπαίδευσης (ICT-OERS) ENTATIKA ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ Δεν μπορούν να ενταχθούν αυτόνομα! Ενσωματωμένο «πακέτο εργασίας» με σκοπό την ενίσχυση των σκοπών του σχεδίου ΕΝΤΑΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ Συνεργασία μεταξύ Ιδρυμάτων Ακαδημαϊκή ποιότητα Κινητικότητα 8 8

Στρατηγικές Συμπράξεις Υψηλού επιπέδου διδασκαλία και μάθηση, εκσυγχρονισμό των ιδρυμάτων και σύνδεση αυτών με την κοινωνία Πολιτικοί στόχοι, προκλήσεις και ανάγκες ανά τομέα (Ανώτατη Εκπαίδευση, κατάρτιση, σχολική εκπαίδευση, εκπαίδευση ενηλίκων, νεολαία) Προώθηση δια-τομεακής συνεργασίας Εταιρική σχέση: συμμετοχή οργανισμών από περισσότερους τομείς ή/και κοινωνικο- οικονομικούς φορείς (επιχειρήσεις, Δημόσιες αρχές, κοινωνία των πολιτών) Προβλεπόμενες δραστηριότητες: αποτελέσματα που έχουν εφαρμογή σε διάφορους τομείς

Τι αποτελεί σχέδιο Σύμπραξης για την Ανώτατη Εκπαίδευση; Διακρατικό σχέδιο: κατ’ελάχιστον 3 οργανισμοί από τρεις διαφορετικές, συμμετέχουσες στο Πρόγραμμα, χώρες συνεργασία μεταξύ των ιδρυμάτων και βασικών εμπλεκομένων φορέων με σκοπό την ενίσχυση της ποιότητας και της καινοτομίας στα ιδρύματα συμβολή στην επίτευξη των στόχων της Ατζέντας Eκσυγχρονισμού των Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης

ΤΟΜΕΙΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ Καινοτόμες διδακτικές/μαθησιακές προσεγγίσεις με σκοπό την ενίσχυση της ποιότητας διδασκαλίας και της προσφερόμενης μάθησης Διεύρυνση πρόσβασης: νέες μορφές μάθησης + στρατηγική χρήση ΤΠΕ, Ανοικτών Πηγών Εκπαίδευσης και εικονικής κινητικότητας. Δοκιμή και υλοποίηση προγραμμάτων φοίτησης εξ αποστάσεως, μερικής φοίτησης Συνεργασία μεταξύ επιχειρήσεων, φοιτητών και διδασκόντων στο ίδρυμα για τη μελέτη πραγματικών περιπτώσεων-σύνδεση με αγορά εργασίας

ΤΟΜΕΙΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ (II) Συνεργασία/ανταλλαγή πρακτικών σχετικά με υπηρεσίες υποστήριξης, πρόληψης της σχολικής εγκατάλειψης/σπουδών, συμμετοχής μη τυπικών εκπαιδευόμενων & από μειονεκτούσες κοινωνικά ομάδες Συνεργασία μεταξύ Ιδρυμάτων, τοπικών και περιφερειακών και άλλων σχετικών κοινωνικών-οικονομικών φορέων, με σκοπό την προώθηση της περιφερειακής ανάπτυξης Δια-τομεακή συνεργασία με σκοπό μεταφορά γνώσης μεταξύ διαφορετικών τομέων τυπικής και άτυπης μάθησης-κατάρτισης.

ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΣΧΕΣΗ & ΔΙΑΡΚΕΙΑ Συνδυασμός διαφορετικής εμπειρίας, προφίλ, και γνώσεωνσυνάφεια μεταξύ των εταίρων, ανάλογα με τη φύση και το μέγεθος των δραστηριοτήτων, κ.α. Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης, Βιομηχανίες-μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τοπικές/περιφερειακές Αρχές, ερευνητικά κέντρα, ΜΚΟ, κέντρα κατάρτισης, κέντρα επιμόρφωσης ενηλίκων, οργανισμοί νεολαίας, κέντρα εκπαίδευσης, Ευρωπαϊκά δίκτυα, κοινωνικοί εταίροι, εμπορικά επιμελητήρια, ιδρύματα, κ.α. Η σύμπραξη διαρκεί από δύο έως τρία χρόνια Η διάρκεια επιλέγεται στο στάδιο της αίτησης, βασιζόμενη στους στόχους του σχεδίου και στους τύπους των προγραμματιζόμενων δραστηριοτήτων Ευκαιρίες και για νεοεισερχόμενους στη δράση, αλλά και για φιλόδοξα σχέδια μεγάλου βεληνεκούς  

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Μεγάλη ευελιξία, αρκεί οι δραστηριότητες να αποδεικνύονται ως οι πιο κατάλληλες για την επίτευξη των στόχων του σχεδίου Παραδείγματα: Κοινά προγράμματα σπουδών, κοινές ενότητες μαθημάτων, κοινά μαθήματα, Εντατικά Προγράμματα σπουδών Διεθνική συνεργασία με επιχειρήσεις, βασιζόμενη στο προτεινόμενο σχέδιο και μελέτη πραγματικών περιπτώσεων Νέες υποστηρικτικές υπηρεσίες (καθοδήγηση, συμβουλευτική, μέθοδοι και εργαλεία coaching) Εξερεύνηση των δυνατοτήτων που προσφέρονται μέσω των Ανοικτών Πηγών Εκπαίδευσης, συνεργατική και εξατομικευμένη μάθηση Ένταξη διαφορετικών τύπων εκπαίδευσης (εξ’αποστάσεως, μερικής φοίτησης)

Τέτοιες δραστηριότητες μπορούν να περιλαμβάνουν : ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ Μόνο εάν έχουν σημαντική προστιθέμενη αξία για τις ανάγκες επίτευξης των στόχων του σχεδίου Τέτοιες δραστηριότητες μπορούν να περιλαμβάνουν : Μικτού τύπου κινητικότητα για φοιτητές, η οποία συνδυάζει βραχύχρονη φυσική κινητικότητα (μέχρι δύο μήνες) με εικονική κινητικότητα Μακράς διάρκειας κινητικότητα καθηγητών (2 με 12 μήνες) Βραχείας διάρκειας κοινές δράσεις κατάρτισης προσωπικού (5 ημέρες με 2 μήνες) Εντατικά Προγράμματα Σπουδών (5 ημέρες με 2 μήνες)  

Συμμετέχοντες οργανισμοί Κάθε είδους οργανισμός από τις συμμετέχουσες και λοιπές χώρες μπορεί να λάβει μέρος σε Στρατηγικές Συμπράξεις. Τα ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης από συμμετέχουσες χώρες πρέπει να είναι κάτοχοι του χάρτη ERASMUS Οι οργανισμοί από λοιπές χώρες μπορούν να μετέχουν, επιπλέον του ελάχιστου αριθμού επιλέξιμων εταίρων και όχι ως αιτούντες, αρκεί η συμμετοχή τους να έχει ξεκάθαρη προστιθέμενη αξία για το σχέδιο Ο χάρτης ERASMUS δεν απαιτείται για τα συμμετέχοντα ιδρύματα από τις λοιπές χώρες, ωστόσο θα πρέπει να αποδέχονται τις αρχές του χάρτη αυτού (υπογραφή διμερών συμφωνιών)

Δια-τομεακά σχέδια Στην περίπτωση Στρατηγικών Συμπράξεων που απευθύνονται σε περισσότερους από έναν τομείς εκπαίδευσης, κατάρτισης και Νεολαίας: Οι αιτούντες πρέπει να ορίζουν τον τομέα, στον οποίο επικεντρώνεται το σχέδιο, για το οποίο επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση. Κοινή λίστα ανά τομέα, με βάση την αξιολόγηση ποιότητας.

Δραστηριότητες Δεν ορίζεται ελάχιστος επιλέξιμος αριθμός δραστηριοτήτων: στην αίτηση θα πρέπει να αποδεικνύεται ότι οι προτεινόμενες δραστηριότητες είναι οι πιο κατάλληλες ως προς τη συνάφεια και τον αντίκτυπο, ώστε να επιτευχθούν τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Τα ιδρύματα μπορούν να υποβάλουν αίτηση για Εντατικό Πρόγραμμα μόνο στο πλαίσιο μιας Στρατηγικής Σύμπραξης, ως μέσο πραγματοποίησης των συνολικών στόχων του σχεδίου. ‘Ένα σχέδιο Στρατηγικής σύμπραξης δεν μπορεί να περιορίζεται σε ένα Εντατικό Πρόγραμμα, το οποίο μπορεί να είναι επιλέξιμο μόνο σε συνδυασμό με άλλες δραστηριότητες. Η καινοτόμος διάσταση είναι απαραίτητο γνώρισμα των δραστηριοτήτων που συμπεριλαμβάνονται στις Στρατηγικές Συμπράξεις. Relevance of the project relevance of the proposal to HE Modernisation Agenda + the objectives of Action extent to which the proposal is based on a genuine and adequate needs analysis + added value at EU level Quality of the project design and implementation clarity, completeness and quality of WP (preparation, implementation, monitoring, evaluation and dissemination) consistency between objectives, activities and budget quality and feasibility of the methodology existence and relevance of quality control measures cost-effectiveness Quality of the project team and cooperation arrangements The extent to which project involves an appropriate mix of complementary participating organisations + distribution of responsibilities and tasks + involvement of newcomers effective mechanisms for coordination and communication between the participating organisations, and with other relevant stakeholders Impact, dissemination and sustainability quality of measures for evaluating the outcomes of the project potential impact of the project on participants and participating organisations and outside quality of the dissemination plan quality of the plans for ensuring the sustainability

Παραδείγματα Στρατηγικών Συμπράξεων με σκοπό την υποστήριξη της Ατζέντας Εκσυγχρονισμού των Ιδρυμάτων

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ 1ο Παράδειγμα ΣΚΟΠΟΣ Ανάπτυξη, Δοκιμή και Υλοποίησης ενός κοινού κορμού μαθημάτων μεταξύ των συμμετεχόντων ιδρυμάτων- συνεργασία μεταξύ αντίστοιχων Σχολών ΣΥΝΑΦΕΙΑ ΑΤΖΕΝΤΑ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ: βελτίωση της ποιότητας και της συνάφειας των διδασκόμενων αντικειμένων ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΣΧΕΣΗ 4 Ιδρύματα με διαφορετική εμπειρία σε σχέδια συνεργασίας + επιχειρήσεις/οργανισμοί από τρεις διαφορετικές χώρες Σταδιακή Ενσωμάτωση των λιγότερο έμπειρων εταίρων στο πακέτο εργασιών/δραστηριοτήτων   ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 2 ΕΤΩΝ ↓ Ανάπτυξη ιδέας –περιεχόμενο + βιώσιμο μοντέλο χρηματοδότησης - για τη δημιουργία κοινού κορμού μαθημάτων μεταξύ των συμμετεχόντων ιδρυμάτων, βασιζόμενου σε κατάλληλη ανάλυση αναγκών 3 με 4 διεθνικές συναντήσεις για τις ανάγκες του σχεδίου: σχεδιασμός κορμού μαθημάτων + συντονισμός, προετοιμασία και υλοποίηση των δραστηριοτήτων, συμπεριλαμβανομένης και συμβουλευτικής ομάδας με σκοπό τη διασφάλιση της καταλληλότητας του κύκλου μαθημάτων με βάση τις καταγεγραμμένες ανάγκες Πρώτη δοκιμαστική φάση: συμπεριλαμβάνει μικτή περίοδο κινητικότητας φοιτητών, συνδυάζοντας 3 εβδομάδες κινητικότητας με 2 μήνες εικονικής κινητικότητας, πριν και μετά τη φυσική κινητικότητα (συμπεριλαμβάνεται και συνεργατικό εργαστήριο διάρκειας μίας εβδομάδας, σε μία επιχείρηση/οργανισμό εταίρο) + πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης Δεύτερη δοκιμαστική φάση: συμπεριλαμβάνεται μικτή περίοδος κινητικότητας, όπως και στην πρώτη φάση, με σκοπό την αναζήτηση ανάγκης αλλαγών/βελτιώσεων Ενσωμάτωση αλλαγών και αποστολή παραδοτέου + μοντέλο χρηματοδότησης στα συμμετέχοντα ιδρύματα Διάδοση αποτελεσμάτων σε οργανισμούς εκτός εταιρικής σχέσης, μέσω διοργάνωσης διεθνικού σεμιναρίου ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Εντατικό Πρόγραμμα Σπουδών + Μικτή περίοδος κινητικότητας= συμπληρωματικά της KA1 ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ → Συνεχής έλεγχος της πραγματοποίησης→ Αξιολόγηση δραστηριοτήτων   Education and Culture

2o παράδειγμα ΣΚΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΔΟΚΙΜΗ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΝΟΣ ΚΟΙΝΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΩΣΙΜΗ ΤΟΠΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΣΥΜΒΑΛΕΙ ΣΤΟΝ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΣΕ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΥΝΑΦΕΙΑ ΑΤΖΕΝΤΑ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΙΔΡΥΜΑΤΩΝ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ: Συμμετοχή των ιδρυμάτων σε ενσωματωμένα σχέδια κοινωνικο-οικονομικής περιφερειακής ανάπτυξης των περιοχών όπου εδρεύουν ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΣΧΕΣΗ 5 ιδρύματα + 5 τοπικοί/περιφερειακοί δημόσιοι φορείς + οικονομικοί παράγοντες σε 5 συμμετέχουσες στο Πρόγραμμα χώρες   ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ 3 ΧΡΟΝΙΑ ↓ Ανάπτυξη της έννοιας ενός νέου κοινού για όλα τα συμμετέχοντα ιδρύματα προγράμματος σπουδών, με εστίαση στη διαθεματική διεθνική προσέγγιση Ανάπτυξη της έννοιας «ενσωματωμένη κινητικότητα», σύμφωνα με την οποία οι φοιτητές παρακολουθούν ένα κοινό πρόγραμμα, τμήματα του οποίου διδάσκονται από διαφορετικούς εταίρους σε διαφορετικές χώρες 5 με 6 διεθνικές συναντήσεις για το συντονισμό και την υλοποίηση του σχεδίου, συμπεριλαμβανομένης και συμβουλευτικής ομάδας, η οποία θα διασφαλίζει τη συμμετοχή και την επίβλεψη από εμπλεκομένους φορείς που σχετίζονται με το θέμα 1st δοκιμαστική περίοδος= συμπεριλαμβάνεται μικτή περίοδος κινητικότητας φοιτητών, συνδυάζοντας δύο δεκαήμερα φυσικής κινητικότητας με δύο μήνες εικονικής κινητικότητας (για προετοιμασία και συνέχιση δραστηριοτήτων) 2nd δοκιμαστική περίοδος= ενσωματωμένη περίοδος κινητικότητας φοιτητών, συμπεριλαμβανομένης και πρακτικής άσκησης σε εταιρίες + ανάπτυξη πλατφόρμας συνεργασίας μεταξύ των φοιτητών, καθηγητών και εταιριών που μετέχουν στο σχέδιο, με σκοπό την πιθανή συνέχιση της συνεργασίας και μετά τον 3ο χρόνο + ενσωμάτωση πιθανών αλλαγών Πραγματοποίηση των μαθημάτων, συμπεριλαμβάνεται μικτή περίοδος κινητικότητας φοιτητών Ενσωμάτωση των μαθημάτων στο πρόγραμμα σπουδών και παροχή διπλού τίτλου σπουδών ή αντίστοιχης βεβαίωσης Διάδοση αποτελεσμάτων + πιθανές συστάσεις για τη χάραξη περιφερειακού στρατηγικού σχεδιασμού σε οργανώσεις εκτός εταιρικής σχέσης, μέσω διεθνικού σεμιναρίου ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Μικτή περίοδος κινητικότητας= Εντατικό Πρόγραμμα Σπουδών + συμπληρωματική της χρηματοδότησης για KA1 ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΧΕΔΙΟΥ → Συνεχής παρακολούθηση του σχεδίου → Αξιολόγηση δραστηριοτήτων  

ΕΠΙΛΟΓΗ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ Επιλογή & Διαχείριση από τις Εθνικές Μονάδες Ώστε να ληφθεί υπόψη το εθνικό πλαίσιο, με σκοπό την ισχυρότερη συνάφεια και το μεγαλύτερο δυνατό αντίκτυπο των σχεδίων + πιο κοντά στους δικαιούχους 20.000 Στρατηγικές συμπράξεις σε όλους τους τομείς, μέχρι το 2020 Οποιαδήποτε οργάνωση που εδρεύει σε συμμετέχουσα στο Πρόγραμμα χώρα, μπορεί να είναι ο αιτών, αποστέλλοντας αίτηση στην Εθνική Μονάδα της χώρας του εκ μέρους των οργανισμών που μετέχουν στο σχέδιο. Η σύμβαση υπογράφεται μεταξύ της Εθνικής Μονάδα και του Συντονιστή Η Εθνική Μονάδα μεταφέρει το σύνολο της επιχορήγησης στον Συντονιστή, ο οποίος διαχειρίζεται και έχει την ευθύνη υποβολής απολογισμού.

ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ Ανώτατο ποσό χρηματοδότησης ανά σχέδιο: 300.000 € για διετή σχέδια 450.000 € για τριετή σχέδια

Κατηγορίες χρηματοδότη βάσει κατ’ αποκοπήν ποσών Διαχείριση και υλοποίηση του σχεδίου – προετοιμασία, συντονισμός/ επικοινωνία, έξοδα προσωπικού – επιχορήγηση ανά οργανισμό (Δίδεται υψηλότερο ποσό για τον συντονιστή. Το Ανώτατο συνολικό επιλέξιμο ποσό, είναι αυτό που αντιστοιχεί σε 10 εταίρους: 2.750 € το μήνα) Διακρατικές συναντήσεις – πραγματοποίηση και συντονισμός – επιχορήγηση ανά συμμετέχοντα (κόστος ταξιδίου & διαμονή/διαβίωση): 23.000 € το χρόνο, κατ’ανώτατο όριο. Πνευματικά προϊόντα – απτά παραδοτέα – επιχορήγηση για επιπλέον έξοδα προσωπικού θα πρέπει να δικαιολογείται με βάσει το κάθε προϊόν που θα υλοποιηθεί Εκδηλώσεις διάδοσης – διάδοση αποτελεσμάτων – επιχορήγηση βάσει του αριθμού των συμμετεχόντων- Μόνο στην περίπτωση που προβλέπονται πνευματικά προϊόντα, 30.000 € ανά σχέδιο κατ’ανώτατο όριο Δραστηριότητες μάθησης, διδασκαλίας και κατάρτισης – επιχορήγηση κόστους ταξιδίου, βάσει της απόστασης(μικρές/μεγάλες αποστάσεις), ημερήσια αποζημίωση ανά συμμετέχοντα για κόστος διαμονής & διαβίωσης, επιχορήγηση για γλωσσική προετοιμασία (σε δικαιολογημένες περιπτώσεις (> 2 μήνες: κλίμακα μοναδιαίου κόστους ανά άτομο)

Χρηματοδότηση βάσει πραγματικού κόστους Ειδικές κατηγορίες δαπανών Κάλυψη δαπανών βάσει πραγματικού κόστους που σχετίζονται με υπεργολαβίες ή αγορά προϊόντων/υπηρεσιών 100% επιλέξιμων δαπανών: 50.000€ κατ’ανώτατο όριο, ανά σχέδιο Δεν καλύπτεται τυπικός εξοπλισμός γραφείου Άτομα με αναπηρίες 100% χρηματοδότηση των επιπλέον δαπανών που σχετίζονται με τη συμμετοχή ατόμων με αναπηρίες στο σχέδιο

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Συνάφεια του σχεδίου (30%) Ατζέντα εκσυγχρονισμού + συνέργιες μεταξύ διαφορετικών τομέων + ξεκάθαροι/ρεαλιστικοί στόχοι+ ανάλυση αναγκών + καινοτομία + Ευρωπαϊκή προστιθέμενη αξία Ποιότητα σχεδιασμού και πραγματοποίησης (20%) Ποιότητα προγράμματος εργασίας + συνέπεια +ποιότητα μεθοδολογίας + μέτρα ελέγχου ποιότητας + σχέση κόστους/ωφελείας + ενσωμάτωση περιόδων κινητικότητας, κατάλληλων για τους στόχους του σχεδίου Ποιότητα εταιρικής σχέσης & ρυθμίσεις όρων συνεργασίας (20%) Κατάλληλο μείγμα συμμετεχόντων οργανισμών + διανομή καθηκόντων + ενεργός συμμετοχή νέων εταίρων + μηχανισμός συντονισμού και επικοινωνίας Αντίκτυπος, διάδοση και βιωσιμότητα (30%) Ποιότητα των μέτρων αξιολόγησης των αποτελεσμάτων + αντίκτυπος, εντός και εκτός εταιρικής σχέσης + ποιότητα σχεδίου διάδοσης αποτελεσμάτων +μέτρα βιωσιμότητας

Παράδειγμα χρηματοδότησης 10 οργανισμοί, στην πλειοψηφία τους Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης, υποβάλλουν αίτηση για την ανάπτυξη ανοικτών εκπαιδευτικών πόρων για φοιτητές, υποψήφιους πολιτικούς μηχανικούς. Διάρκεια: 3 έτη Χρηματοδότηση: Διαχείριση και υλοποίηση σχεδίου Διεθνικές συναντήσεις (4 συναντήσεις/32 κινητικότητες) Πνευματική εργασία για τη δημιουργία των οn-line μαθημάτων (70 ημέρες εργασίας προσωπικού) Σεμινάριο κατάρτισης προσωπικού 10 ημερών για 20 κινητικότητες Εντατικό Πρόγραμμα Σπουδών διάρκειας 3 εβδομάδων x 2 φορές για 60 φοιτητές κάθε φορά Διεθνική συνάντηση 1 ημέρας για 150 συμμετέχοντες από ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης που δεν περιλαμβάνονται στην εταιρική σχέση

Κατ’ελάχιστον 2 εξωτερικοί αξιολογητές ανά σχέδιο ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ από εξωτερικούς αξιολογητές Κατ’ελάχιστον 2 εξωτερικοί αξιολογητές ανά σχέδιο Δυνατότητα χρήσης και αξιολογητών από άλλες χώρες ή και την Commission

Στρατηγικές Συνεργασίες Ενίσχυση δομημένης και μακροπρό θεσμης συνεργασί ας μεταξύ ιδρυμάτων και βασικών εμπλεκομέ νων φορέων με σκοπό τη συμβολή στην επίτευξη των στόχων της Ατζέντας Εκσυγχρον ισμού της Ανώτατης Εκπαίδευσ ης. Τουλάχιστο ν 3 οργανισμοί από 3 διαφορετικ ές χώρες Αποκεντρω μένη διαχείριση (ΕΜ) Προώθηση, ανάπτυξη και πραγματοποίηση σχεδίων που περιλαμβάνουν εταιρικές σχέσεις μεταξύ επιχειρήσεων και του ακαδημαϊκού χώρου, με σκοπό την ενίσχυση της καινοτομίας και επιχειρηματικότητας και της αριστείας Ενίσχυση αμφίδρομη ς ανταλλαγής γνώσεων μεταξύ ιδρυμάτων, επιχειρήσε ων και ερευνητικώ ν κέντρων Τουλάχιστο ν 6 οργανισμοί από 3 διαφορετικ ές χώρες Τουλάχιστο ν 2 ιδρύματα και 2 επιχειρήσει ς Κεντρική Διαχείριση (EACEA) Συμμαχίες Γνώσης

Συμμαχίες: Σχέδια συνεργασίας και καινοτομίας Κόσμος της εργασίας Ανώτατη Εκπαίδευση Έρευνα

Προϋπολογισμός: 175 εκ. € (Πρόταση Commission) Επιχορήγηση μεταξύ 500.000 – 1 εκ. € Διάρκεια :2 – 3 έτη Ανώτατο ποσό συγχρηματοδότησης επιλέξιμων δαπανών 75% Εταίροι από τρίτες χώρες, μόνο εάν αποτελούν προστιθέμενη αξία για το σχέδιο 200 Συμμαχίες Γνώσης μέχρι 2020 Συμμετοχή του 20 % όλων των Ευρωπαϊκών Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης σε σχέδια συνεργασίας με τον κόσμο της εργασίας

Εταίροι Teaching Factory in Manufacturing Education Παράδειγμα (πιλοτική πρόσκληση ενδιαφέροντος 2011) Teaching Factory in Manufacturing Education Πανεπιστήμιο Πατρών, Εργαστήριο Συστημάτων Παραγωγής και Αυτοματισμού Εταίροι

Καταληκτική ημερομηνία Δεκέμβριος 2013 Υιοθέτηση της νομικής βάσης για το Erasmus+ Δεκέμβριος 2013 Δημοσίευση των πρώτων προσκλήσεων ενδιαφέροντος Καταληκτική ημερομηνία Τέλη Απριλίου 2014

Περισσότερες πληροφορίες: ec.europa.eu/erasmus-plus www.iky.gr