Η Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών στις ΔΕΚΟ Οκτώβριος 2008 Δρ. Γιάννης Τσιάμης Ερευνητής Αποτελέσματα Μελέτης Ανάδοχος: Ένωση ΕA ITY &

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
1 Χ Ο υπό έκδοση νόμος για τις υπηρεσίες πληρωμών στην εσωτερική αγορά Χρήστος Βλ. Γκόρτσος Αναπληρωτής Kαθηγητής Διεθνούς Οικονομικού Δικαίου, Πάντειο.
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
ΠΕΛΑΤΟΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ Νίκος Τσάμης Γ. Διευθυντής Μηχανικός Η/Υ & Πληροφορικής, ΜΒΑ Επενδύσεις σε Νέες Τεχνολογίες.
Ένα έργο ΤΠΕ, έργο θεμέλιο, στην πορεία της Αυτοδιοίκησης προς τον Ψηφιακό Δήμο.
Αθήνα, Ιούνιος 2014 Nέο Πρόγραμμα 2 Το «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» σήμερα  Από τον Οκτώβριο του 2010 δημοσιεύονται στο όλες οι πράξεις.
9ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ GREEK ICT FORUM
ΕΙΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ 14 Δεκεμβρίου 2010, Αθήνα 2η Σύνοδος Διευθυντών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2011.
Δήμος Καλαμαριάς Γεωργιάδης Γεώργιος Προϊστάμενος Τμήματος Πληροφορικής
Παρουσίαση ΚΥΠΡΙΑΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 31 Ιανουαρίου 2012.
Στρατηγική & Σχέδιο Δράσης για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση ---- Εναρμόνιση με την Ψηφιακή Στρατηγική της Χώρας Υπουργείο Διοικητικής.
Θεσσαλονίκη, 21/12/2009 Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος Η σημασία και ο Ρόλος των ΤΠΕ στην εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας Βασίλης Θωμαΐδης Πρόεδρος.
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Οφέλη και Προοπτικές Χρηματοδότησης μέσω Προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ Ροζάννα Σεμερτζιάν Υπεύθυνη Προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ Γραφείο Στήριξης Ερευνητικών & Αναπτυξιακών.
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
Διαχείριση Έργου Οργάνωση, σχεδιασμός και προγραμματισμός έργων ανάπτυξης λογισμικού.
ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ (ΕΣΗΔΗΣ)
ΑΓΟΡΕΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ Β.ΠΑΤΣΟΥΡΑΤΗΣ. ΟΦΕΛΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ● Αύξηση των Επενδύσεων ● Τόνωση της Απασχόλησης ● Συγκράτηση Τιμών ● Βελτίωση.
Νέος Επενδυτικός Νόμος Ανάπτυξη στην πράξη – Απάντηση στην κρίση
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΕΔΙΑ ΑΙΤΗΣΗΣ.
Σελ. 1/16 Μελέτη για την Υλοποίηση Γενικού Εμπορικού Μητρώου Επιχειρήσεων (Γ.Ε.ΜΗ.) Αθήνα, 28/06/2003 Εισηγητής: Σ. Πάγκαλος, Διευθυντής Temagon.
Μέρος Δεύτερο: Το πλαίσιο υλοποίησης Κεφάλαιο 4: Η Ηλεκτρονική κυβέρνηση. Κεφάλαιο 5: Η εκπαίδευση στην ΚτΠ. Κεφάλαιο 6: Το νέο Μοντέλο της απασχόλησης.
Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Γραφείο Ποιότητας Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
1 Η Ψηφιακή Ελλάδα του Σήμερα.. Νησίδες Πληροφοριακών Συστημάτων Αυτόνομα πληροφοριακά συστήματα Εστιασμένα στις εσωτερικές ή και κάθετες ανάγκες των φορέων.
Νίκος Σαριδάκης,Φ Κακλαμάνης, Α. Στασής1 ΨΗΦΙΑΚΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ Προτεραιότητες για την ταχύτερη ανάπτυξη της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης στη.
Ημερίδα:H νεοφιλελεύθερη επίθεση στο Δημόσιο Τομέα,τη Δημόσια Περιουσία και τους Εργαζομένους:η απάντηση της αριστεράς Ενότητα 2 η :Oι επιπτώσεις της νεοφιλελεύθερης.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΤO YΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ 3 Βήματα προς όφελος του Πολίτη.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Ο ρόλος της ΚτΠ ΑΕ στην ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας Εισηγητής Δρ. Ηλίας Κοντάκος Στέλεχος της ΚτΠ ΑΕ.
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
ICTELA ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΕΙΤΝΙΑΣΗΣ ΕΛΛΑΔΑ-ΑΛΒΑΝΙΑ
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Ν. Δημητριάδης/ STRATIS ΕΠΕ 1 13 Μαϊου Η Προοπτική της Ευρυζωνικότητας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας 1 10 Μαϊου Αμφιλοχία «Αξιοποίηση της.
ΕΑΙΤΥ Πάτρα, Νοέμβριος 2007 Διαδικασίες Υποστήριξης Υποδομών ΤΠΕ Σχολείων και Χρηστών ΠΣΔ.
Ψηφιακή Δημόσια Διοίκηση
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Κοινωνία της Πληροφορίας & Τεχνητή Νοημοσύνη Δρ. Κωνσταντίνος Δ. Σπυρόπουλος Δντής Έρευνας.
ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΧΩΡΟ ΑΠΌ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ ΕΩΣ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ.
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΕΦΟΔΙΑΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ.  E.R.P μπορούμε να πούμε ότι είναι ένα επιχειρησιακό εργαλείο ελέγχου, παρακολούθησης και συντονισμού των διαδικασιών.
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Κέντρο Υποστήριξης Τεχνολογιών Πληροφορικής 1 Υπηρεσίες Κέντρου Υποστήριξης Τεχνολογιών Πληροφορικής ΚΥΤΠ (1) Η.
Στρατηγική «Ευρώπη 2020» ICT - θέσεις εργασίας - οικονομική ανάπτυξη - καθημερινότητα.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ
Βασιλική Καρούνου Ερευνητική Ομάδα για την Τεχνολογική, Οικονομική και Στρατηγική Ανάλυση της Κοινωνίας της Πληροφορίας EBEO/EMΠ
Κατάρτιση Στελεχών ΟΤΑ σε θέματα ΤΠΕ: Ηλεκτρονική Μάθηση Λάζαρος Μεράκος Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
TA ΓΣΠ στην Υπηρεσία του Πολίτη (Νομαρχιακή και Τοπική Αυτοδιοίκηση) Παρασκευή 10 Ιουνίου 2005 Περιφερειακές Δράσεις ΓΣΠ στην Κοινωνία.
ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ και οι επιδράσεις του…. Ορισμός: Ηλεκτρονικό εμπόριο είναι η πραγματοποίηση εμπορικών συναλλαγών (αγορών προϊόντων, υπηρεσιών ή.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΕΡΓΩΝ ΤΠΕ στη ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
GREEK ICT FORUM: ΕΤΗΣΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Καθ. Γκρίτζαλης Στέφανος Ειδικός Γραμματέας Διοικητικής Μεταρρύθμισης
ΣΠΥΡΟΣ ΠΟΜΟΝΗΣ Γενικός Διευθυντής Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση ως Μοχλός Ανάπτυξης του Δημόσιου και του Ιδιωτικού Τομέα.
Ελληινκή Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ,Αθήνα 3-5 Ιουλίου 2006 ΘΕΜΑ: Η Βιομηχανία Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
16ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών 1-3 Οκτωβρίου ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΔΙΑΔΑΝΕΙΣΜΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΕΡΑΝΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ &
Ηλεκτρονικές υπηρεσίες επιχειρήσεων / οργανισμών ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6.
Η αξία των ηλεκτρονικών συναλλαγών στις ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις Ρέα Βερβίτα Γενική Διευθύντρια Rent a Car.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
Συνοπτική Παρουσίαση Ε.Π. «ΚτΠ» Παναγιώτης Γεωργιάδης Αθήνα 9 Νοεμβρίου 2004.
Ελληνικά Ταχυδρομεία Α.Ε. Χρήστος Βαρσάμης Διευθύνων Σύμβουλος Ρυθμιστικό Πλαίσιο Ταχυδρομικής Αγοράς – Ρόλος της Ε.Ε.Τ.Τ. 1.
Ηλεκτρονική Διαχείριση & Αρχειοθέτηση Εγγράφων
Ημέρα Καριέρας Λάρισα, 25 Απριλίου 2012
ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ''ΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ – Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ.
Τερψιχόρη Ν. Μαγδαληνού, Εταίρος
Ψηφιακά Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η Χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών στις ΔΕΚΟ Οκτώβριος 2008 Δρ. Γιάννης Τσιάμης Ερευνητής Αποτελέσματα Μελέτης Ανάδοχος: Ένωση ΕA ITY & Data RC AE

Αντικείμενο Έρευνας •Επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας εισηγμένες στη χρηματιστηριακή αγορά και υπό δημόσιο έλεγχο (6 επιχειρήσεις). •Επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας μη εισηγμένες στη χρηματιστηριακή αγορά και υπό δημόσιο έλεγχο (24 επιχειρήσεις). Οι επιχειρήσεις μελέτης προέρχονται από τους ακόλουθους κλάδους δραστηριότητας: •Τηλεπικοινωνίες. •Ενέργεια. •Ύδρευση/Αποχέτευση. •Ταχυδρομεία. •Ραδιοτηλεοπτικές Υπηρεσίες. •Μεταφορές: –Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, –Βοηθητικές και Συναφείς προς Μεταφορές Δραστηριότητες & Δραστηριότητες Ταξιδιωτικών Πρακτορείων 1

Πεδία Διερεύνησης Στρατηγικός Προσανατολισμός σε ΤΠΕ Εγκατεστημένα Συστήματα ΤΠΕ Δεξιότητες ΤΠΕ Προσφερόμενες Υπηρεσίες 2

Διαμόρφωση Προτάσεων Πολιτικής Σε συγκεκριμένους άξονες Αύξηση της ανταγωνιστικότητας. Αύξηση της εξωστρέφειας Ενίσχυση του πλαισίου ΔΚΑ (διαλειτουργικότητα, κλιμάκωση, αναβαθμισιμότητα). Αύξηση πλήθους & ποιότητας προσφερόμενων ηλεκτρονικών υπηρεσιών στους καταναλωτές. Συμβατότητα με Ψηφιακή Στρατηγική, ΕΕ «i2010» και «e-Gov2010». 3

Η υφιστάμενη κατάσταση στην Ελλάδα διακρίνει... ΟΤΕ, ΔΕΗ, ΕΛΤΑ, ΕΡΤ, ΟΑΣΑ, ΟΣΕ, Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών, ΟΛΠ Επιχειρήσεις που έχουν στρατηγικό σχεδιασμό αναφορικά με τις ΤΠΕ (υψηλό βαθμό ωρίμανσης χρήσης ΤΠΕ) ΔΕΠΑ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, ΕΘΕΛ, ΗΛΠΑΠ, ΗΣΑΠ, ΑΜΕΛ, ΟΑΣΘ, Προαστιακός, ΤΡΑΜ, Ολυμπιακές Αερογραμμές, ΟΛΘ, Οργανισμός Λιμένα Ηρακλείου Επιχειρήσεις που φαίνεται να έχουν στρατηγικό σχεδιασμό αναφορικά με τις ΤΠΕ (μέτριο βαθμό ωρίμανσης χρήσης ΤΠΕ) Υπόλοιποι 9 Οργανισμοί Λιμένα και 45 ΚΤΕΛ Επιχειρήσεις που φαίνεται να μην έχουν στρατηγικό σχεδιασμό αναφορικά με τις ΤΠΕ (μικρό βαθμός ωρίμανσης) 4

Οι δράσεις των επιχειρήσεων ως σήμερα διακρίνονται σε Προμήθεια ή/και αναβάθμιση εξοπλισμού  Προμήθεια ή/και αναβάθμιση λογισμικού  Προμήθεια ή/και αναβάθμιση υλικού/ συστημάτων τηλεματικής/ τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού  Ανάπτυξη νέων εφαρμογών  Αναβάθμιση των υπαρχόντων συστημάτων ΤΠΕ  Ενίσχυση της διαλειτουργικότητας / διασύνδεση με άλλους φορείς  Εφαρμογή νέων σύγχρονων τεχνολογιών λογισμικού σύμφωνα με τα διεθνή standards  Υιοθέτηση καινοτόμων ΤΠΕ Εκπαίδευση προσωπικού  Εκπαίδευση των εργαζομένων στη χρήση ΤΠΕ  Κατάρτιση του προσωπικού στη χρήση εξειδικευμένων ηλεκτρονικών εφαρμογών Παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών  Ηλεκτρονικές υπηρεσίες πληροφόρησης μέσω διαδικτύου και on-site  Ηλεκτρονικές συναλλαγές  Πρωτοποριακές Εφαρμογές κυρίως στον τομέα της τηλεματικής 5

Η υλοποίηση της στρατηγικής γίνεται με εμπόδια Οργανωτική δομή Έλλειψη ΙΤ τμήματος/διεύθυνσης ή ανεπαρκής στελέχωση Έλλειψη εκπαίδευσης και τεχνογνωσίας προσωπικού Έλλειψη ανταγωνισμού σε μονοπωλιακούς τομείς Χρηματοδοτικοί πόροι Φιλόδοξος σχεδιασμός έργων ΤΠΕ, υλοποίηση βάσει χρηματοδότησης Απουσία διαλειτουργικότητας Χρονοβόρες διαδικασίες προκήρυξης και συμβασιοποίησης Ελλιπής προσαρμογή κοινοτικής νομοθεσίας στην ελληνική Ψηφιακές υπογραφές, δημόσιο κλειδί, Αρχές Πιστοποίησης 6

Εγκατεστημένα Συστήματα Η ενσωμάτωση πληροφοριακών συστημάτων ΤΠΕ παρουσιάζεται έντονα διαφοροποιημένη ανάμεσα σε διαφορετικές επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας. •Υπηρεσίες εσωτερικών ΠΣ : συνεργασία των υπαλλήλων σε on line περιβάλλον, δημιουργία στατιστικών αναφορών, διαχείριση της γνώσης •Πρόσθετες υπηρεσίες εξωτερικών ΠΣ: Διαχείριση του στόλου, επικοινωνία με πελάτες. •18 επιχειρήσεις παρέχουν πάνω από το 50% των υπηρεσιών τους ηλεκτρονικά. •Υποκίνηση προμηθευτών για χρήσης ηλ. Υπηρεσιών: αύξηση της ταχύτητας των συναλλαγών καθώς και της ταχύτητας ανταπόκρισης, μείωση του κόστους συναλλαγών. •Προσέλκυση πελατών στη χρήση των ηλ. Υπηρεσιών: παροχή υπηρεσιών όλο το 24ωρο/7 ημέρες την εβδομάδα, απευθείας πώληση των προϊόντων ή υπηρεσιών χωρίς μεσάζοντες γεγονός που εξασφαλίζει ταχύτητα και καλύτερες τιμές. •Όμως: Δυνατδιαλειτουργικότητας και επικοινωνίας των συστημάτων ΤΠΕ έχει μόνο 1 στα 3 πληροφοριακά συστήματα είτε αφορά πελάτες, παραρτήματα ή και προμηθευτές.ότητα 7

Η περαιτέρω διάδοσή τους συναντάει προβλήματα •Δυσκολία επικοινωνίας με κρατικούς μηχανισμούς για εκμετάλλευση προγραμμάτων ΤΠΕ •Συνεχής εξέλιξη ΤΠΕ  χρονοβόρα κι ακριβή η παρακολούθησή της •Τεχνολογικοί περιορισμοί •Διαλειτουργικότητα •Δυσκολία χρήσης ΠΣ από υπαλλήλους, πελάτες και προμηθευτές •Απουσία τεχνολογικών υποδομών •Ηλεκτρονικές προμήθειες  Κανονισμοί προμηθειών επιχείρησης  Μη επαρκής αριθμός προμηθευτών  Δυσκολία μετασχηματισμού συστήματος προμηθειών  Ηλεκτρονικές πωλήσεις  Μικρός αριθμός ηλεκτρονικών υπηρεσιών  Υψηλό κόστος  Χαμηλός βαθμός διείσδυσης στο internet και στους Η/Υ  Αβεβαιότητα ασφάλειας συναλλαγών 8

«Καλές Πρακτικές» Οι υπηρεσίες που παρουσιάζουν ιδιαίτερη διάχυση στο σύνολο των υπό εξέταση χωρών αφορούν σε: •Ηλεκτρονικές κρατήσεις & πωλήσεις αεροπορικών εισιτηρίων •e-Check-in (σε επίπεδο αεροπορικών εταιρειών και υπό περιορισμούς) •Αναζήτηση αεροπορικών/σιδηροδρομικών δρομολογίων (αφίξεις/αναχωρήσεις) Στον κλάδο των Δημοσίων Μεταφορών, η υπηρεσία που παρουσιάζει ιδιαίτερη διάχυση, αφορά στο σχεδιασμό ταξιδιού (journey planner): Στους Κλαδους Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων •Ηλεκτρονική πληρωμή / εξόφληση λογαριασμών. •Εντοπισμός γράμματος/ δέματος (mail/parcel tracker) •Υπολογισμός τιμής ταχυδρομικής υπηρεσίας •Αναζήτηση ταχυδρομικών κωδικών •Ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων εξυπηρέτησης •On-line παρακολούθηση πορείας οποιουδήποτε αιτήματος •Online αγορά ηλεκτρονικών εισιτηρίων (e-ticketing) •Ηλεκτρονικός τιμοκατάλογος 9

Στον ελλαδικό χώρο, οι εξωστρεφείς ηλεκτρονικές υπηρεσίες κατανέμονται ως εξής: Τηλεπικοινωνίες6 Ενέργεια3 Ύδρευση/Αποχέτευση8 Ταχυδρομεία8 Ραδιοτηλεοπτικές Υπηρεσίες11 Μέσα Μαζικής Μεταφοράς19 Βοηθητικές και Συναφείς προς Μεταφορές Δραστηριότητες & Δραστηριότητες Ταξιδιωτικών Πρακτορείων 23 Ειδική Κατηγορία Επιχειρήσεων Επιβατικών Μεταφορών16 ΣΥΝΟΛΟ94 10

Αποδόμηση Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών (1/2) •Τύπος της συναλλαγής: Στις 65 υπηρεσίες (69,15%) ο τύπος συναλλαγής αφορά πληροφόρηση, ενώ για 10 υπηρεσίες (10,64%) αφορά σε υποβολή στοιχείων (κυρίως για λήψη εξατομικευμένης πληροφόρησης). •Διαχείριση ρόλων και χρηστών: 17 αναγνωρίζουν και ταυτοποιούν τους χρήστες •Διαχείριση πληροφοριακού υλικού: Διαθέσιμη πληροφορία υπάρχει για τις 38 υπηρεσίες (40,43%). Οι 18 από αυτές υποστηρίζουν πολυμεσικά δεδομένα ενώ οι 10 υποστηρίζουν και πολυμεσικά δεδομένα και έγγραφα υπερκειμένου. •Αναζήτηση πληροφοριακού υλικού και στοιχείων ιεραρχίας: Η αναζήτηση γίνεται με τουλάχιστον έναν τρόπο. Οι 24 υπηρεσίες παρέχουν αναζήτηση με λέξεις – κλειδιά ενώ 18 υπηρεσίες παρέχουν αναζήτηση με βάση σύνθετα κριτήρια. •Υπηρεσίες επικοινωνίας, συνεργασίας και ανταλλαγής δεδομένων: Διαθέσιμη πληροφορία υπάρχει για τις 61 υπηρεσίες (64,89%) 48 υπηρεσίες παρέχουν τη δυνατότητα επικοινωνίας μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ενώ 36 υπηρεσίες παρέχουν ηλεκτρονική φόρμα επικοινωνίας (για αποστολή μηνύματος). •Χρήση πολλαπλών καναλιών επικοινωνίας: 87 προσφέρονται από μόνο ένα κανάλι -internet •Πρόσβαση και επικοινωνία με άλλες εφαρμογές λογισμικού: Σε 33 υπηρεσίες (35,11%) σε άλλους διαδικτυακοί τόποι και ηλεκτρονικές υπηρεσίες εντός ή εκτός των επιχειρήσεων μελέτης. 11

Αποδόμηση Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών (2/2) •Επιμέρους υπηρεσίες Δηλαδή: (συμπλήρωση ηλεκτρονικών φορμών εισαγωγής αιτήσεων, άντλησης γενικών αλλά και ειδικών στοιχείων, παρακολούθησης της πορείας υποθέσεων των ενδιαφερομένων, ηλεκτρονικής διαβίβασης απάντησης, πραγματοποίησης πληρωμών καθώς και ολοκληρωμένων συναλλαγών, καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών και των επιχειρήσεων οποτεδήποτε (24Ω/7Η), μείωση του κόστους των συναλλαγών αμφίπλευρα και χωρίς την υποχρέωση προσέλευσης στα γραφεία των δημόσιων οργανισμών) στον πολίτη και τις επιχειρήσεις μέσω πολλαπλών καναλιών. Διαθέσιμη πληροφορία υπάρχει για τις 29 υπηρεσίες (30,85%) και πολλές από αυτές αποτελούνται από περισσότερες της μίας επιμέρους υπηρεσίες. 9 υπηρεσίες παρέχουν υπηρεσίες συμπλήρωσης ηλεκτρονικών φορμών και 19 υπηρεσίες παρέχουν υπηρεσίες άντλησης γενικών & ειδικών στοιχείων. •Οπτική χρήστη: (ενιαία παροχή υπηρεσιών, ακρίβεια πληροφοριών, παροχή εξατομικευμένων υπηρεσιών, ασφάλεια, άνεση στην πλοήγηση, ευχρηστία, λειτουργικότητα, ανάδραση με το χρήστη, πολυγλωσσικότητα, κλπ. 55 υπηρεσίες διακρίνονται από πολυγλωσσικότητα (κυρίως ελληνική και αγγλική έκδοση) και 57 υπηρεσίες από άνεση στην πλοήγηση. 12

Αξιολόγηση Προσφερόμενων Υπηρεσιών ΠροσβασιμότηταΦιλικότηταΔιαλειτουργικότητα Πληρότητα περιεχομένου ΤηλεπικοινωνίεςΑυξημένηΜέτρια προς υψηλήΙκανοποιητική ΕνέργειαΑυξημένηΜέτρια προς υψηλήΧαμηλήΙκανοποιητική Ύδρευση/ΑποχέτευσηΟυδέτερηΜέτρια προς υψηλήΧαμηλήΟυδέτερη ΤαχυδρομείαΟυδέτερηΜέτρια προς υψηλήΙκανοποιητικήΟυδέτερη Ραδιοτηλεοπτικές ΥπηρεσίεςΟυδέτερηΜέτρια προς υψηλήΧαμηλήΟυδέτερη Μέσα Μαζικής ΜεταφοράςΑυξημένηΙδιαίτερηΙκανοποιητική Βοηθητικές και Συναφείς προς Μεταφορές Δραστηριότητες & Δραστηριότητες Ταξιδιωτικών Πρακτορείων, Ενέργεια ΑυξημένηΙδιαίτερηΙκανοποιητική Ειδική Κατηγορία Επιχειρήσεων Επιβατικών Μεταφορών ΟυδέτερηΧαμηλή Ουδέτερη 13

Η εικόνα της ανώτατης διοίκησης των ελληνικών επιχειρήσεων •Το 85,7% χρησιμοποιεί Η/Υ (συστηματικά 78,6%) •Βαθμός αναγκαιότητας χρήσης Η/Υ: αντίστροφα με την ηλικία στελέχους (100% έως 44 ετών, 50% σε ετών) •Κυρίως για διαδίκτυο, s, word και excel •81% αυτοδίδακτοι, 1 στους 3 γνώσεις ΤΠΕ από πανεπιστήμιο •Ιδιαίτερα κρίσιμη η χρήση Η/Υ για την εκτέλεση καθηκόντων αλλά συναντά εμπόδια  Έλλειψη γνώσεων (τήρηση διπλών αρχείων, εντύπων και ηλεκτρονικών, απώλεια αρχείων)  Φερεγγυότητα πληροφοριακού συστήματος  38,1% θεωρούν ότι έχουν πολύ καλή ως άριστη γνώση χρήσης Η/Υ 14

Η εικόνα των στελεχών πληροφορικής των ελληνικών επιχειρήσεων •Κυρίως άνδρες (35-44, 45+) •2 στους τρεις διαθέτει τίτλο σπουδών σχετικό με ΤΠΕ •22,7% δεν διαθέτει κανένα πιστοποιητικό γνώσης Η/Υ •Πληθώρα προγραμμάτων, ανάλογα με είδος καθηκόντων •Υπάρχουν στελέχη που έχουν δεξιότητες περισσότερο για διοικητικά καθήκοντα και άλλα για τεχνική υποστήριξη και γλώσσες προγραμματισμού – Άμεση σχέση με αντικείμενο εργασίας και ανάγκες επιχείρησης •Σημαντικό ρόλο στις δεξιότητες: το επίπεδο υιοθέτησης ΤΠΕ από επιχείρηση 15

Η εικόνα του προσωπικού εξυπηρέτησης κοινού των ελληνικών επιχειρήσεων •Βασικές γνώσεις και δεξιότητες ως προς τη χρήση Η/Υ •Χρησιμοποιούν μόνο το ειδικό λογισμικό επιχείρησης για εξυπηρέτηση κοινού •Κάθε επιχείρηση έχει δικό της λογισμικό για έκδοση εισιτηρίων, εξόφληση λογαριασμών, δημιουργία καρτών πελατών •Βαθμός χρήσης συγκεκριμένων προγραμμάτων ανάλογα με το πλαίσιο καθηκόντων •Λιγότερες γνώσεις ΤΠΕ στα υποκαταστήματα (οι προϊστάμενοι εργάζονται και ως προσωπικό εξυπηρέτησης κοινού, οπότε γνωρίζουν τα απολύτως απαραίτητα λόγω όγκου εργασιών) •Δεν χρησιμοποιούν ΤΠΕ για εκτέλεση καθηκόντων  ΕΛΤΑ (παραλαβή και παράδοση επιστολών & δεμάτων)  Προαστιακός (εκδοτήρια δεν έχουν Η/Υ)  ΤΡΑΜ (εκδοτήρια δεν έχουν Η/Υ)  Αποκλειστική χρήση Η/Υ  ΟΤΕ  ΔΕΗ  ΕΛΤΑ: χαμηλότερο βαθμό χρήσης Η/Υ 16

Η συνολική εικόνα του προσωπικού των ελληνικών επιχειρήσεων •Σημαντικό ποσοστό προσωπικού άνω των 45 ετών, χωρίς γενικότερη παιδεία στη χρήση Η/Υ, με απλή εκπαίδευση στο λογισμικό επιχείρησης μέσω σεμιναρίων •Οι περισσότερες επιχειρήσεις έχουν διοργανώσει σεμινάριο σε ΤΠΕ την τελευταία διετία •Ανώτατη διοίκηση: 60%, 28,5% τελευταίο έτος •Στελέχη πληροφορικής: 80%, 52,3% τελευταίο έτος •Εξυπηρέτηση κοινού: 70%, 5,2% τελευταίο έτος •Ανώτατη διοίκηση: ενδιαφέρεται για βελτίωση δεξιοτήτων υπαλλήλων για παραγωγικότητα και αποδοτικότητα (να βελτιωθούν οι υπάλληλοι κυρίως στη χρήση λογισμικού επιχείρησης και να εξοικειωθούν με χρήση Η/Υ) •Υπάλληλοι: απόκτηση γενικών γνώσεων για να αυξήσουν επίπεδό τους (internet, word, excel) 17

Η ανώτατη διοίκηση... •Έλλειψη γενικότερης παιδείας στη χρήση Η/Υ •Έλλειψη επαρκούς εκπαίδευσης στα προγράμματα της επιχείρησης •Ηλικία υπαλλήλων και νοοτροπία τους ως προς χρησιμότητα Η/Υ... διαπιστώνει εμπόδια στην υιοθέτηση και χρήση Η/Υ από υπαλλήλους... •Συνεχής εκπαίδευση από επιχειρήσεις •Μείωση μέσου όρου ηλικίας υπαλλήλων •Παροχή κινήτρων από τις επιχειρήσεις •Ενημέρωση προς υπαλλήλους για οφέλη Η/Υ στην εργασία τους... και προτείνει 18

Εθνική και διεθνής κατάσταση οδηγεί σε προτάσεις πολιτικής χωρισμένες σε 5 άξονες 1.Αύξηση της ανταγωνιστικότητας 2.Μείωση του κόστους λειτουργίας και την αύξηση της εξωστρέφειας, της παραγωγικότητας και της αποτελεσματικότητας 3.Ενίσχυση του πλαισίου ΔΚΑ (διαλειτουργικότητα, κλιμάκωση, αναβαθμισιμότητα) 4.Αύξηση του πλήθους και της ποιότητας των προσφερόμενων ηλεκτρονικών υπηρεσιών στους καταναλωτές 5.Συμβατότητα με την Ψηφιακή Στρατηγική, ΕΕ «i2010» και «e-Gov2010» 19

Προτάσεις Υπηρεσιών (1/2) ΠρότασηΚλάδοι εφαρμογής Ηλεκτρονική αναζήτηση και προβολή λογαριασμού  Τηλεπικοινωνίες Ηλεκτρονική υποβολή προσφορών μέσω διαδικτύου  Τηλεπικοινωνίες Προσωποποιημένη αναζήτηση  Τηλεπικοινωνίες, ΜΜΜ  Ραδιοτηλεοπτικές Υπηρεσίες Δημιουργία υπηρεσίας αποστολής ενημερωτικών προσωποποιημένων μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σχετικά με τρέχοντες ή ανεξόφλητους λογαριασμούς  Ύδρευση/Αποχέτευση Ηλεκτρονικές παραγγελίες  Ταχυδρομεία Online ραντεβού ξεναγήσεων  Ταχυδρομεία Ηλεκτρονική εγγραφή χρηστών  Ραδιοτηλεοπτικές Υπηρεσίες Live broadcast τηλεοπτικού προγράμματος  Ραδιοτηλεοπτικές Υπηρεσίες Ηλεκτρονικές πληρωμές / εξοφλήσεις λογαριασμών Πληρωμή μέσω πιστωτικής κάρτας  Τηλεπικοινωνίες, Ενέργεια  Ύδρευση/ Αποχέτευση, Ταχυδρομεία On-line παρακολούθηση πορείας οποιουδήποτε αιτήματος On-line κλείσιμο ραντεβού με τεχνικό συνεργείο  Τηλεπικοινωνίες, Ενέργεια  Ύδρευση/ Αποχέτευση On-line παρακολούθηση πορείας επιστολών/ δεμάτων συγκεκριμένης κατηγορίας (π.χ. συστημένο, επείγον)  Ταχυδρομεία 20

Προτάσεις Υπηρεσιών (2/2) ΠρότασηΚλάδοι εφαρμογής Online αγορά ηλεκτρονικών εισιτηρίων (e-ticketing) Πληρωμή μέσω πιστωτικής κάρτας  ΜΜΜ  Οργανισμοί Λιμένα Διασύνδεση με ηλεκτρονική υπηρεσία e-ticketing για παροχή ολοκληρωμένων υπηρεσιών  ΜΜΜ  (Ολυμπιακές Αερογραμμές Α.Ε.) Online κράτηση θέσεων (e-booking)  ΜΜΜ(ΟΣΕ) Online παρακολούθηση δρομολογίων/ αφίξεων-αναχωρήσεων μέσων Εκτίμηση χρόνου καθυστέρησης On-line ενημέρωση για αλλαγές δρομολογίων λόγω εκτάκτων περιπτώσεων (π.χ. πορεία, εκτροχιασμός τρένου)  ΜΜΜ Παροχή υπηρεσιών ηλεκτρονικών πληρωμών Πληρωμή μέσω πιστωτικής κάρτας  Οργανισμοί Λιμένα Πίνακας δρομολογίων  Οργανισμοί Λιμένα Αναζήτηση δρομολογίων (για όσες δεν διαθέτουν)  ΜΜΜ 21

- Ευχαριστούμε - Παρατηρητήριο για την Κοινωνία της Πληροφορίας