Παράγοντες που διαμορφώνουν τις στάσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ως προς τη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών για σκοπούς.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σκοπός - Δράσεις του Έργου Α.Η ποσοτική και ποιοτική διερεύνηση της κατάστασης των γυναικών ερευνητριών που πασχολούνται στον Δημόσιο Τομέα Β.Η αποτύπωση.
Advertisements

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Βήματα στην Κατασκευή ενός Ψυχομετρικού Εργαλείου (Μέρος B)
1ο ΕΠΑΛ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ «Μικρές Αγγελίες – Μεγάλες Αλήθειες» ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΔΟΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΣΥΜΠΡΑΞΗΣ Κ.Ε.Κ. ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ Ε.Π.Ε. ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ Κ.Ε.Κ. ΕΠΙΚΕΝΤΡΟΝ Α.Ε. ΚΕΝΤΡΟ ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΩΝ.
Ενσωμάτωση του μαθητικού υπολογιστή στην εκπαιδευτική διαδικασία- Η προσέγγιση της Ψηφιακής Στρατηγικής Αθήνα, 29/10/2007 Δημήτρης Κοντογιαννόπουλος Στέλεχος.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Υπάρχουσα κατάσταση και προοπτικές για το μέλλον Ερευνητικό.
Χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση Δρ. Σάλτας Βασίλειος, Ιωαννίδου Ευφροσύνη Τμήμα.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (Εργαστήριο) Εισηγητής: Θανάσης Βαφειάδης
ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
Στάδια διεξαγωγής εκπ/κής έρευνας
Έρευνα Έρευνα :“Συστηματική, ελεγχόμενη, εμπειρική και κριτική διερεύνηση υποθετικών προτάσεων σχετικά με τις εικαζόμενες σχέσεις ανάμεσα σε φυσικά(;)
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
© ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ Ιανουάριος 2011 Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού ΑΝΤ1 © ΕΚΛΟΓΙΚΟ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
European Foundation for Quality Management «ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ»
«Φύλο και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση» Ρόδος 8-9 /12 / 2007
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Επιστημονικά υπεύθυνος: Καθηγητής Μ. Μεϊμάρης, Διευθυντής Εργαστηρίου Ομάδα διαχείρισης έργου: Δρ. Α. Γιαννακουλόπουλος, Σ. Κοδέλλας, Ν. Παπασταύρου Έκθεση.
Εκπαίδευση Ενηλίκων στις Νέες Τεχνολογίες Πρόγραμμα "ΗΡΩΝ" 1 ος χρόνος Χρήστος Ι. Μηλιτσόπουλος Καθηγητής Β/θμιας - ΠΕ19 Εκπ/τής Ενηλίκων.
ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ για την καταγραφή απόψεων & αναγκών των εκπαιδευτικών της 31ης Ε.Π. Π.Ε. Αθηνών σε θέματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης ΣΤΕΛΙΟΣ.
Εξερευνώντας το πρότυπο (συναίσθημα, περιεχόμενο, αποτελέσματα) για τη διευκόλυνση της ανατροφοδότησης πολλαπλών πηγών Ομάδα Χάβαρη Χριστιάνα Καρασμάνη.
Στοιχεία από τη μεταπτυχιακή εργασία της ΜΑΡΙΝΑΣ ΚΡΑΣΑΝΑΚΗ, 2007
Σενάριο.
Ποιοι παράγοντες κάνουν τη γνώση δύναμη και ποιοι αδύναμη μέσα στις μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ Προς την Οικονομία της Γνώσης 3-5.
Διάγραμμα 1 Φεβρουάριος 2012 αποτελέσματα παγκύπριας τηλεφωνικής έρευνας, χρήσης του διαδικτύου στην Κύπρο για οικονομική πληροφόρηση © συντάχθηκε για.
Επιμορφωτική ημερίδα Εκπαιδευτική Ρομποτική 5/12/2014.
Διημερίδα για την Κοινωνική Διάσταση της Κοινωνίας της Πληροφορίας Αθήνα, Δεκεμβρίου 2004 Μελέτη Αξιολόγησης «Η διάσταση της ισότητας των φύλων.
Διερεύνηση της χρήσης των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας από εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής Αν. Χατζηπαρασίδης, Π. Αντωνίου,Β. Γούργουλης, Ευαγ.
Ανάλυση του μοντέλου LISIM για την εφαρμογή του στις Ελληνικές Δημόσιες Βιβλιοθήκες Αναστασία Μαργιόλα & Πέτρος Κωσταγιόλας
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Ενημερωτική Ημερίδα Εκπαιδευτικών ΣΕΠ
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΕΣΔΠΠΣ «ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ: ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ» Αθήνα « Ανάπτυξη χαρακτηριστικών ποιότητας σε Διαπολιτισμικό.
Αρχιμήδης Ι αλληλεπίδραση ανθρώπου-υπολογιστή - τεχνολογίες διαδικτύου Τεχνολογίες προσβασιμότητας για άτομα με ειδικές ανάγκες ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ: «Διοίκησης και Οργάνωσης.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Διδακτική Πληροφορικής
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΠΟ ΠΑΙΔΙΑ (ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ/ΠΡΟΪΟΝ/0311/22) Έρευνα για αξιολόγηση λογισμικού Engino KidCAD για τη χρήση του.
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
Διεπιστημονική σχέση των μαθηματικών με την πληροφορική σε επίπεδο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ευδοξία Πλουμούδη (ΑΕΜ: 2763) Επιβλέπων Καθηγητής: Δρ. Βασίλειος.
Σεμινάριο Τελειοφοίτων Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕκπαιδευτικΗς ΕΡΕΥΝΑΣ: Συγγραφη εργασιας
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Μεθοδολογία Έρευνας 3ο εξάμηνο
Δομή ερευνητικής εργασίας
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Δημιουργία Ερευνητικού Εργαλείου
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Σχεδιασμός και Πραγματοποίηση επιστημονικής ερευνητικής εργασίας
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ο Παράγοντας της Αυτοδιαχείρισης σε Σχέση με την Υγεία των Καρδιοπαθών
Μελέτη της πρόθεσης χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης από μαθητές της Δευτεροβάθμιας Τεχνικής & Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στην μάθησή τους Μεταπτυχιακός.
Έννοιες από τη Διδακτική Βασίλης Δαγδιλέλης. 2 Διδακτική Διδακτική. Είναι ένα πεδίο ερευνών (όχι ακόμη μια Επιστήμη) που παράγουν ένα σύνολο από προτάσεις.
Αποτελέσματα έρευνας πολιτικών απόψεων 18ο κύμα
Θεματική ανάλυση των αφηγήσεων
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Παράγοντες που διαμορφώνουν τις στάσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ως προς τη χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών για σκοπούς διδασκαλίας-μάθησης. Ποιος ο ρόλος του φύλου σε αυτή τη διαδικασία; Δρ. Βικτωρία Παύλου Πανεπιστήμιο Αιγαίου, 8 Δεκεμβρίου, 2007 Ημερίδα «Φύλο και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση» Στα πλαίσια του Προγράμματος της «Κεντρικής Δράσης του Φύλου»

Περιεχόμενα παρουσίασης Πώς μελετήθηκαν οι στάσεις των εκπαιδευτικών ως προς τη χρήση των υπολογιστών για σκοπούς διδασκαλίας-μάθησης Θεωρητικό υπόβαθρο Μεθοδολογία Δείγμα Ο ρόλος του φύλου και ο ρόλος άλλων παραγόντων Αποτελέσματα Συμπεράσματα

Τίτλος ερευνητικού έργου Διερεύνηση στάσεων, αντιλήψεων και πρακτικών σε θέματα ισότητας φύλων ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με ειδική αναφορά στις νέες τεχνολογίες Το έργο διεξάγει στα πλαίσια του προγράμματος ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ II - ενίσχυση ερευνητικών ομάδων στα πανεπιστήμια

Θεωρητικό πλαίσιο (Ι) Μοντέλο της Τεχνολογικής Αποδοχής (ΤΑΜ-Technology Acceptance Model, Davis 1989) Αντιλήψεις σχετικά με τη χρησιμότητα Αντιλήψεις σχετικά με την ευκολία χρήσης

Θεωρητικό πλαίσιο (ΙΙ) Ο ρόλος της απόλαυσης ή απογοήτευσης (Al-Gahtani και King, 1999) Προσλαμβάνουσα αντίληψη ως προς την ευκολία χρήσης των Η/Υ για σκοπούς διδασκαλίας-μάθησης Πραγματική χρήση των Η/Υ για σκοπούς διδασκαλίας-μάθησης Εξωτερικές/ ανεξάρτητες μεταβλητές Προσλαμβάνουσα αντίληψη ως προς τη χρησιμότητα των Η/Υ για σκοπούς διδασκαλίας-μάθησης Αναμενόμενη απόλαυση από την επικείμενη χρήση των Η/Υ για σκοπούς διδασκαλίας-μάθησης

Μεθοδολογία (Ι) Στάδια κατασκευής της ΚΣΧΥΔ (Κλίμακας Στάσεων ως προς τη Χρήση Υπολογιστών για σκοπούς Διδασκαλίας-μάθησης) Στάδιο 1ο: Ομαδικές συνεντεύξεις Στάδιο 2ο:Κατασκευή πιλοτικής κλίμακας με 70 προτάσεις που ανταποκρίνονταν σε όλες τις πτυχές του ορισμού της έννοιας υπό εξέταση. Κλίμακα ανταπόκρισης τύπου Likert. Στάδιο 3ο: Συμπλήρωση πιλοτικής κλίμακας από δείγμα 134 εκπαιδευτικών και ανάλυση αποτελεσμάτων με βάση τη διερευνητική ανάλυση παραγόντων βασικών συστατικών

Μεθοδολογία (ΙΙ) Αποτελέσματα πιλοτικής φάσης: 4 παράγοντες (διαστάσεις), 30 προτάσεις Νέα διάσταση: «εικόνα εκπαιδευτικού» Διεξαγωγή κύριας φάσης τους έργου  συλλογή και ανάλυση δεδομένων: Αφαίρεση δύο προτάσεων έτσι ώστε να αυξηθεί η αξιοπιστία της υποκλίμακας προσλαμβάνουσα ευκολία χρήσης Διεξαγωγή επικυρωτικής ανάλυση παραγόντων βασικών συστατικών – επιβεβαίωση ύπαρξης 4 παραγόντων /διαστάσεων/υποκλιμάκων

Μεθοδολογία (ΙΙΙ): Το εργαλείο ΚΣΧΥΔ ΥΠΟΚΛΙΜΑΚΕΣ ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ – Προσλαμβάνουσα αντίληψη ως προς τη χρησιμότητα χρήσης υπολογιστών για σκοπούς διδασκαλίας-μάθησης – 13 προτάσεις ΕΥΚΟΛΙΑ ΧΡΗΣΗΣ – Προσλαμβάνουσα αντίληψη ως προς την ευκολία χρήσης υπολογιστών για σκοπούς διδασκαλίας-μάθησης – 6 προτάσεις ΑΠΟΛΑΥΣΗ – Αναμενόμενη απόλαυση (ή όχι) από μια επικείμενη χρήση υπολογιστών για σκοπούς διδασκαλίας-μάθησης – 6 προτάσεις ΕΙΚΟΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ – Αντιλήψεις εκπαιδευτικών σχετικά με την εικόνα που πιστεύουν ότι θα έχουν στα μάτια των μαθητών/τριων από μια επικείμενη χρήση υπολογιστών – 3 πρ.

Δείγμα Βαθμίδα Εκπαίδευσης 90 67 168 125 258 192 Ολικό Ηλικία Άντρες Πρωτοβάθμια Δευτεροβάθμια Μέσος όρος (ΤΑ) Άντρες 90 67 157 43.53 (7.09) Γυναίκες 168 125 293 40.53 (7.21) 258 192 450 41.47 (7.28)

Αποτελέσματα (Ι) Ο ρόλος του φύλου στα αποτελέσματα της ΚΣΧΥΔ (στατιστικό κριτήριο t) t df Sig. Χρησιμότητα 2.058 448 .040** Ευκολία χρήσης 2.004 .046** Αναμενόμενη ικανοποίηση 5.006 .000* Εικόνα εκπαιδευτικού .387 .950 Ολικό σκορ 3.516 .000** * p<.001 **p<.05

Αποτελέσματα (ΙΙ) Άλλοι σημαντικοί παράγοντες: Έτη προϋπηρεσίας (και ηλικία) Κατοχή ΗΥ Έτη χρήσης ΗΥ Κατάρτιση σε θέματα ΗΥ Ύπαρξη ΗΥ στην αίθουσα διδασκαλίας Ευκολία πρόσβασης στο εργαστήριο ΗΥ

Αποτελέσματα (ΙΙΙ) Ανάλυση πολλαπλής γραμμικής παλινδρόμησης για το ολικό σκορ της κλίμακας ΚΣΧΥΔ (R2= .271) Beta Σημαντ. Φύλο -,132 ,008 Προϋπηρεσία -,121 ,007 Κατοχή ΗΥ -,133 ,004 Κατάρτιση σε ΗΥ -,017 ,709 Έτη χρήσης ΗΥ ,265 ,000 Ύπαρξη ΗΥ στην αίθουσα διδασκαλίας -,207 Ευκολία πρόσβασης στο εργαστήριο ΗΥ -,090 ,045

Αποτελέσματα (ΙV) Ανάλυση πολλαπλή γραμμική παλινδρόμησης για το ολικό σκορ της Κλίμακας Χρήσης Υπολογιστών για σκοπούς Διδασκαλίας-μάθησης (R2 = .529) Beta Σημαντ. Φύλο -,013 ,744 Προϋπηρεσία -,210 ,005 Έτη χρήσης ΗΥ ,255 ,000 Kατοχή ΗΥ -,127 ,002 Κατάρτιση σε Η/Υ -,020 ,606 Ύπαρξη Η/Υ στην αίθουσα διδασκαλίας -,224 Ευκολία πρόσβασης στο εργαστήριο ΗΥ -,040 ,305 ΚΣΧΥΔ ,346

Συμπεράσματα Το παρόν έργο επιβεβαιώνει και επεκτείνει το μοντέλο της Τεχνολογικής Αποδοχής (ΤΑΜ) σχετικά με τις στάσεις των εκπαιδευτικών σε θέματα που αφορούν τη χρήση νέων τεχνολογιών, με ειδική αφορά στους ΗΥ για σκοπούς διδασκαλίας-μάθησης. Οι στάσεις είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που καθορίζουν την πραγματική χρήση των ΗΥ για σκοπούς διδασκαλίας-μάθησης. Το φύλο αποτελεί ένα σημαντικό παράγοντα που επηρεάζει τις στάσεις των εκπαιδευτικών στο ζήτημα αυτό.