Το επάγγελμα του Μηχανικού στο Ελληνικό-Ευρωπαϊκό και Διεθνές Τοπίο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΟΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ» Διατμηματικό μάθημα δράσης
Advertisements

BOLOGNA CONFERENCE Νέες Πρωτοβουλίες της ΕΕ στον τομέα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρούλα ΚΥΡΙΛΛΟΥ-ΙΟΑΝΝΙΔΟΥ Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο 16 Οκτωβρίου 2013.
Ο Κλάδος Μαρμάρου σε Αναζήτηση Διεξόδων από την Κρίση Ανάγκες σε Εκπαίδευση – Κατάρτιση Ανθρώπινου Δυναμικού στον κλάδο Μαρμάρου ΟΣΜΕ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ.
Ο Ευρωπαϊκός έλεγχος των κρατικών ενισχύσεων σε αερομεταφορείς και αεροδρόμια Δημήτριος Βουγιούκας Δικηγόρος ΔΝ.
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
 Από τις ανάγκες εκπαίδευσης της οικονομίας στις ανάγκες εκπαίδευσης του ατόμου : Το επαγγελματικό προφίλ ως στοιχείο σύζευξης της προσφοράς με τη ζήτηση.
Πρακτική Άσκηση και Μαθητεία σε χώρες της Ε.Ε.
ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΤΗΛΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Πολιτικές και θεσμικό πλαίσιο για την ελευθερία & ανεξαρτησία των μέσων ενημέρωσης Η επίγεια ψηφιακή τηλεόραση στην Ελλάδα: Νομικά ζητήματα και προκλήσεις.
Κοινωνική αλληλέγγυα οικονομία Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Κοινωνικές Επιχειρήσεις: Η πρόκληση της εποχής μας Αthens Information Technology Απόστολος.
Ελληνική Ένωση Διαπιστευμένων Φορέων Επιθεώρησης- Πιστοποίησης ΕΠΟΠΤΕΙΑ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΔΟΜΙΚΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΜΟΧΛΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ 02 Μαΐου 2011 ΣΑΒΒΑΣ.
ΑΓΟΡΕΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ Β.ΠΑΤΣΟΥΡΑΤΗΣ. ΟΦΕΛΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ● Αύξηση των Επενδύσεων ● Τόνωση της Απασχόλησης ● Συγκράτηση Τιμών ● Βελτίωση.
ΕΓΚΡΙΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΣΠΑ.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 9.1 Εθνικές και Ευρωπαϊκές πολιτικές για την επικύρωση των εμπειριών τοποθέτησης.
Σελ. 1/16 Μελέτη για την Υλοποίηση Γενικού Εμπορικού Μητρώου Επιχειρήσεων (Γ.Ε.ΜΗ.) Αθήνα, 28/06/2003 Εισηγητής: Σ. Πάγκαλος, Διευθυντής Temagon.
Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις
Leonardo Transfer of Innovation- Μεταφορά καινοτομίας (Οκτώβριος 2012 – Σεπτέμβριος 2014) Κώστας Οικονόμου Βασιλική Ζιάκα.
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΙΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.2 Εθνικά, διακρατικά και τοπικά δίκτυα.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων: Υλοποίηση και ο Ρόλος του Ε.Ο.Π.Π.
Κωνσταντίνος Φρουζής, Πρόεδρος ΣΦΕΕ Το Όραμα της Φαρμακοβιομηχανίας για την Ανάπτυξη για την Ανάπτυξη
Άννα Μίχου 1 ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΜΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Ο Ρόλος του μηχανικού από την κρίση στην ανάπτυξη Άννα Μίχου Ηλεκτρολόγος Μηχανικός.
Πιστοποίηση Επαγγελματικών Προσόντων
1 Σύσταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη Διαμόρφωση μίας Ευρωπαϊκής Χάρτας για τους Ερευνητές & ενός Κώδικα Δεοντολογίας για την πρόσληψη ερευνητών στο.
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΕ.
Αντικείμενο, συνθήκες και προβλήματα της δραστηριοποίησης των Ελλήνων Τεχνικών στο εξωτερικό Εισήγηση Θεόδωρου Δραγκιώτη, Γ. Γραμματέα ΔΕ ΤΕΕ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ.
1 Ψηφιακή Μετάβαση : νομικά ζητήματα στην Ελλάδα και στην Ευρώπη Αλέξανδρος Οικονόμου Διδάκτωρ Νομικής - Δικηγόρος Ειδικός Επιστήμονας Εθνικού Συμβουλίου.
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
Το μέλλον της ΤΕΕ ενόψει της Συνόδου της Λισσαβόνας Στ. Παλαιοκρασάς, Αντιπρόεδρος της Δ. Ε. Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗMΑ
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΜΗΧΑΝΙΚΗ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ ΣΠΟΥΔΩΝ & ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ Α.Π.Θ.
ΤΕΕ/ΤΚΜ Απασχόληση Επιχειρηματικότητα Εβρενογλου Βασίλης Διπλ. Ηλεκτρολόγος Μηχανικός αν. Προϊστάμενος Τμήματος Επαγγελματικών Θεμάτων 1 Δεκεμβρίου 2014.
Οι Εργασιακές Σχέσεις Οι εργασιακές σχέσεις αναφέρονται κυρίως στις σχέσεις εργασίας ανάμεσα στους μισθωτούς και τους εργοδότες. Οι μισθωτοί είναι οι εργαζόμενοι.
Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών ιδιωτικού διεθνούς δικαίου Διδάσκουσα: Επίκουρη καθηγήτρια Χρ. Τσούκα 1 Η αρχή του κράτους προελεύσεως και η σημασία της.
ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ: ΣΠΟΥΔΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ
SOCIAL KEYS FOR SOCIAL ENTREPRENEURSHIP. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ H Κοινωνική Οικονομία είναι ένας πολύ σημαντικός οικονομικός τομέας στην Ευρώπη. Με βάση.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ Α.Τ.Ε.Ι. ΠΑΤΡΑΣ ΣΤΟ INSTALL INSTALL Innovative strategy for raising awareness of lifelong learning in Greece.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
Γιάννης Α. Μυλόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Α.Π.Θ. Τομέας Υδραυλικής & Τεχνικής Περιβάλλοντος Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών-Πολυτεχνική Σχολή H ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ.
ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΜΕΑ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ Υπουργείο Υγείας Αθήνα Δεκέμβριος 2013 Στρατηγική Τομέα Υγείας : Πρόγραμμα Επαγγελματικής Κατάρτισης.
Ελληνικά Ταχυδρομεία Α.Ε. Χρήστος Βαρσάμης Διευθύνων Σύμβουλος Ρυθμιστικό Πλαίσιο Ταχυδρομικής Αγοράς – Ρόλος της Ε.Ε.Τ.Τ. 1.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΗΛΙΑΔΟΥ – ΤΑΧΟΥ ΣΟΦΙΑ «Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ.
Δημόσια διοίκηση Διακρίσεις και ταξινομήσεις Αικατερίνη Ν. Ηλιάδου
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΟΜΩΝ ΔΗΜΩΝ
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Γεωγραφίας, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
ΣΗΜΕΙΑ - ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+
Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό
Ημέρα Καριέρας Λάρισα, 25 Απριλίου 2012
Μια ή περισσότερες Πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το ελαιόλαδο?
Κοινωνικά Δικαιώματα.
Γενικό Λύκειο και ΕΠΑΛ.
«Ημέρα Σταδιοδρομίας» ΤΕΙ Λάρισας Τετάρτη 25 Απριλίου 2012
ΦΟΡΕΙΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΟΣ ΜΑΡΙΑ-ΛΙΖΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ
ΕΚΠΑ - Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών
Η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων
ΚΤΗΝΙΑΤΡΟΣ.
Κατερίνα Αλεξομανωλάκη,
Παντείου Πανεπιστημίου
Στρατηγική Τομέα Υγείας : Πρόγραμμα
Best practices - Benchmarking
Η Ευρωπαϊκή στρατηγική για την εκπαίδευση
Προσβασιμότητα για ΑμεΑ
ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΧΗΜΕΙΑΣ ΤΟΥ Α.Π.Θ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το επάγγελμα του Μηχανικού στο Ελληνικό-Ευρωπαϊκό και Διεθνές Τοπίο Εισηγητής: Δημόπουλος Δημήτριος, Πρόεδρος της Ε.Ε.Τ.Ε.Μ Πτυχιούχος Ηλεκτρολόγου Μηχανικού του ΑΕΙ.Τ.Τ Πειραιά Προϊστάμενος Υπηρεσιών: Η/Μ Εγκαταστάσεων – Σηματοδότησης & Τηλεδιοίκησης και Ραδιοτηλεφωνικών Επικοινωνιών του Σιδηροδρομικού Δικτύου Νότιου Ελλάδος / ΟΣΕ

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΗΣ Ε.Ε.Τ.Ε.Μ.   Η Ε.Ε.Τ.Ε.Μ είναι Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ) και αποτελεί τον επαγγελματικό και επιστημονικό ενιαίο φορέα οργάνωσης και εκπροσώπησης των Πτυχιούχων Μηχανικών του Τεχνολογικού Τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης Τ.Ε.Ι, Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε και ισοτίμων Σχολών εσωτερικού και εξωτερικού. Η Οργανωτική της διάρθρωση είναι πανελλαδική και αποτελείται από 47 Νομαρχιακά Τμήματα. Η Ε.Ε.Τ.Ε.Μ εκπροσωπεί τους Πτυχιούχους Μηχανικούς του Τεχνολογικού Τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης σε Γνωμοδοτικά ή Θεσμικά Όργανα της Πολιτείας. Αριθμός εγγραμμένων μελών : 53.000 Στην Ελλάδα δραστηριοποιούνται περίπου 150.000 Μηχανικοί Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΤΕΙ- Πολυτεχνείων)

Συνθήκες άσκησης επαγγέλματος στην Ελλάδα Οικονομική Κρίση -Πιστωτική ασφυξία -capital controls καθίζηση της οικοδομικής δραστηριότητας-πάγωμα της αγοράς ακινήτων Μηδενισμός του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων - Ανυπαρξία Δημοπρατούμενων Έργων Ανυπαρξία Ιδιωτικών Επενδύσεων - Καθυστερήσεις έναρξης Έργων ΕΣΠΑ Ανεξάρτητα από τον τομέα δραστηριοποίησης οι Μηχανικοί, έχουν υποστεί τις συνέπειες της Κρίσης σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από άλλους επιστήμονες

Συνθήκες άσκησης επαγγέλματος στην Ελλάδα Το περιβάλλον που διαμορφώνεται δεν αφήνει αισιοδοξία για το μέλλον : Υψηλή Ανεργία-υποαπασχόληση –ετεροαπασχόληση-χαμηλές αμοιβές Νέο Ασφαλιστικό –Ειδικά για τους Ελεύθερους επαγγελματίες Αδειοδοτήσεις –Γραφειοκρατία Υποβάθμιση επαγγέλματος – Μηχανικός ως διεκπεραιωτής διαφορών διαδικασιών με τις Υπηρεσίες Ανάθεση περισσοτέρων ευθυνών στο Μηχανικό χωρίς ανάλογη προστασία του επαγγέλματος

Συνθήκες άσκησης επαγγέλματος στην Ελλάδα Το επάγγελμα του μηχανικού στην Ελλάδα είναι «κλειστό» Τι σημαίνει αυτό: Η άσκηση πολλών επαγγελματικών δραστηριοτήτων Μηχανικού παραμένει αποκλειστικά σε συγκεκριμένες, νομοθετικώς κατοχυρωμένες, επαγγελματικές κατηγορίες, Μηχανικών Πολυτεχνείων

Συνθήκες άσκησης επαγγέλματος στην Ελλάδα Πως : Με νόμους και Βασιλικά Διατάγματα του 1930,1950. Όταν θεσπίστηκαν οι νόμοι αυτοί δεν περιελάμβαναν τους Μηχανικούς των ΤΕΙ, διότι τα ΤΕΙ ιδρύθηκαν το 1983, αλλά ο αποκλεισμός αυτός διατηρείται μέχρι σήμερα, δεδομένου ότι «η ελληνική Πολιτεία έχει φροντίσει είτε να μην εφαρμόζονται από τις κρατικές υπηρεσίες οι σχετικές διατάξεις, είτε να μην κατοχυρώνει νομοθετικά και τους Μηχανικούς των ΤΕΙ».

Συνθήκες άσκησης επαγγέλματος στην Ελλάδα Με τη διατήρηση της παραπάνω αναχρονιστικής νομοθεσίας, η αγορά των υπηρεσιών Μηχανικού στην Ελλάδα είναι οργανωμένη έτσι ώστε να διασφαλίζονται τα επαγγελματικά προνόμια της μιας μόνο κατηγορίας μηχανικών ανώτατης εκπαίδευσης (αυτής δηλαδή του πανεπιστημίου- μελών ΤΕΕ) και να αποκλείεται η άλλη ισότιμη και παράλληλη κατηγορία (αυτής του τεχνολογικού τομέα-μελών ΕΕΤΕΜ).

Συνθήκες άσκησης επαγγέλματος στην Ελλάδα Η διακριτική αυτή μεταχείριση δημιουργεί συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού σε βάρος των Μηχανικών πτυχιούχων των ΤΕΙ και των ισοτίμων του εξωτερικού, όπως επίσης, και μεταξύ ορισμένων ειδικοτήτων Μηχανικών πανεπιστημίων.

Συνθήκες άσκησης επαγγέλματος στην Ελλάδα Στην ανάπτυξη συνθηκών αθέμιτου ανταγωνισμού συμβάλει και το γεγονός ότι : "Για τις βασικές ειδικότητες μηχανικών πανεπιστημίου έχουν κατοχυρωθεί νομοθετικά επαγγελματικά δικαιώματα σε πολλαπλά επαγγελματικά αντικείμενα και τομείς και χωρίς να έχουν τις αντίστοιχες γνώσεις από τα Προγράμματα Σπουδών "( Γνωμοδότηση 34/2014 της Επιτροπής Ανταγωνισμού) Η πολιτεία, παρότι αποτελεί δέσμευση από το 1ο Μνημόνιο, ελάχιστα έχει πράξει προς την κατεύθυνση της απελευθέρωσης του επαγγέλματος του Μηχανικού

Συνθήκες άσκησης επαγγέλματος στην Ελλάδα θα πρέπει να επισημανθεί ότι στο 3ο Μνημόνιο (ν.4336/2015) επιχειρήθηκε να υποβαθμιστεί η δέσμευση για άνοιγμα του επαγγέλματος του Μηχανικού κάνοντας αναφορά μόνο σε συγκεκριμένες κατηγορίες και ειδικότητες Μηχανικών (νομοθετικά κατοχυρωμένα επαγγέλματα) δεν υπάρχει καμία πρόοδος για τις προβλεπόμενες στο μνημόνιο συστάσεις εξωτερικού συμβούλου (έως τον Δεκέμβριο του 2015) και συστάσεις της διυπουργικής επιτροπής (έως Φεβρουάριο 2016).

Συνθήκες άσκησης επαγγέλματος στην Ελλάδα Για την απελευθέρωση του επαγγέλματος του μηχανικού στην Ελλάδα, απαιτούνται : Κατάργηση της υπάρχουσας αναχρονιστικής νομοθεσίας για το επάγγελμα του Μηχανικού(ν.4663/1930, ν.6422/1934 κ.λ.π). Κατάργηση όλων των διατάξεων που περιορίζουν τον ανταγωνισμό για τις υπηρεσίες Μηχανικού, οι οποίες είναι διάσπαρτες στην ελληνική νομοθεσία και κρατούν το επάγγελμα «κλειστό»,  Επαγγελματική κατοχύρωση για τους Μηχανικούς του Τεχνολογικού Τομέα η οποία καθυστερεί εδώ και 30 χρόνια

Συνθήκες άσκησης επαγγέλματος στην Ελλάδα Εγγραφή και των Μηχανικών ΤΕΙ στα Μητρώα Μελετητών Δημοσίων Έργων. Εφαρμογή ενός μοντέρνου συστήματος πιστοποίησης, για τα επαγγελματικά προσόντα των Μηχανικών, από μια Ανεξάρτητη Αρχή, με βάση σχετικά Ευρωπαϊκά κριτήρια. Αναμόρφωση της επιμελητηριακής οργάνωσης των Φορέων των Μηχανικών με βάση τα ισχύοντα στην Ε.Ε. με κατάργηση του αναχρονιστικού πλαισίου λειτουργίας τους ως ΝΠΔΔ

Ευρωπαϊκό και Διεθνές τοπίο Η διατήρηση του κλειστού επαγγέλματος και η οικονομική κρίση οδηγούν τους Μηχανικούς και ειδικά τους Μηχανικούς τεχνολογικού τομέα στο Εξωτερικό για αναζήτηση εργασίας Στις βορειοευρωπαικές χώρες δίδεται έμφαση στην πιστοποίηση του επαγγέλματος του μηχανικού, δεν υπάρχει η έννοια των επαγγελματικών δικαιωμάτων όπως στην χώρα μας, στην δια βίου μάθηση ,στην πρακτική άσκηση ,στην εποπτευόμενη επαγγελματική εμπειρία, στην τεχνική ευθύνη τήρηση αυστηρών κανόνων επαγγελματικής δεοντολογίας Αδειοδότηση μέσω διαρκούς αξιολόγησης των προσόντων

Ευρωπαϊκό και Διεθνές τοπίο Οι επαγγελματικοί φορείς που στην πλειοψηφία τους είναι Ιδιωτικού δικαίου έχουν πιο ενεργό ρόλο στην διατήρηση υψηλού επιπέδου παροχής υπηρεσιών μηχανικού Η κινητικότητα των Μηχανικών μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών δεν έχει επιτευχθεί σε αποδεκτό βαθμό παρά τις σχετικές ευρωπαϊκές οδηγίες. Οι ευρωπαϊκές χώρες θα πρέπει να κάνουν μεγαλύτερες προσπάθειες στην αναμόρφωση των εκπαιδευτικών τους συστημάτων για να είναι εφικτή η αμοιβαία αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων μεταξύ των Κρατών

Ευρωπαϊκό και Διεθνές τοπίο Θέσπιση Ευρωπαϊκού πλαισίου προσόντων -Εθνικό πλαίσιο προσόντων ( υπάρχει καθυστέρηση εφαρμογής του στην χώρα μας) Οι επαγγελματικοί -επιστημονικοί φορείς μπορούν να συμβάλουν στην βελτίωση της κινητικότητας των μηχανικών ( Υιοθέτηση της ευρωπαϊκής ταυτότητας μηχανικού) Είναι σημαντικό ειδικά για την μετακίνηση αυτοαπασχολούμενων μηχανικών Έμφαση στην συνεχιζόμενη κατάρτιση και δια βίου μάθηση

Ευρωπαϊκό και Διεθνές τοπίο Ανταγωνισμός Υπάρχει πολύ μεγάλος ανταγωνισμός στην διεθνή αγορά εργασίας για τους Μηχανικούς, ειδικά από χώρες αναδυόμενων οικονομιών

Ευρωπαϊκό και Διεθνές τοπίο Οι χώρες με το μεγαλύτερο ετήσιο αριθμό αποφοίτων στον κλάδο της Μηχανικής, βιομηχανίας ,κατασκευών ( Word Economic Forum)

Ευρωπαϊκό και Διεθνές τοπίο Προκλήσεις για το Επάγγελμα του Μηχανικού: 4η Βιομηχανική επανάσταση (Ιndustry 4.0) Αύξηση διεπιστημονικών προσεγγίσεων Περιβαλλοντική βιωσιμότητα Ρομποτική , νανοτεχνολογία Σύγκληση ψηφιακών τεχνολογιών ,καθαρές τεχνολογίες Έξυπνα δίκτυα

Ευρωπαϊκό και Διεθνές τοπίο Ο ρόλος των μηχανικών είναι καθοριστικός στην ευρωπαϊκή στρατηγική για επαναβιομηχάνιση της Ευρώπης και επένδυση στην καινοτομία. Οι Μηχανικοί μπορούν να προσφέρουν βιώσιμες λύσεις σε σχέση με την πράσινη και αειφόρο ανάπτυξη. Για να ανταπεξέλθουν οι μηχανικοί θα πρέπει να αποκτήσουν υψηλού επιπέδου τυπικά και μη τυπικά προσόντα και γνώσεις ,δεξιότητες και διεπιστημονικές ικανότητες για να έχουν την απαραίτητη ευελιξία στην διαχείριση πολύπλοκων ζητημάτων και την λήψη σημαντικών αποφάσεων .

Ευρωπαϊκό και Διεθνές τοπίο Σας ευχαριστώ