ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ / ΜΥΤΙΛΗΝΗ / Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
Advertisements

Αξιολόγηση σεναρίου Νότα Σεφερλή
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
Επιμόρφωση Β΄ επιπέδου στην παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Νότα Σεφερλή
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ενότητα 1.2 Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. – ΠΕ03 Γιώργος Γεωργιόπουλος Μαθηματικός M.Sc., M.Ed.
4.2 Βασικές κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων με τη χρήση τους Ως εκπαιδευτικό λογισμικό ορίζεται το εξειδικευμένο.
Σενάριο.
 Π.Ε.ΚΑ.Π. Νικ. Καλογερόπουλος Αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση. Η εξέλιξη της τεχνολογίας.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Διδακτικά σενάρια.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
 Αντί για τον όρο Πληροφορική χρησιμοποιείται πλέον ο όρος Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών: ΤΠΕ (ICT: Information and Communications.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
EPICT-ΕΣΠΕΡΙΔΕΣ EPICT-esperides EUROPEAN PEDAGOGICAL INFORMATION AND COMPUTER TECHNOLOGIES ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ.
Τι είναι το Εκπαιδευτικό Σενάριο
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
Η οργάνωση του χώρου στο συνεργατικό δημοτικό σχολείο
«ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ»
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Εξορθολογισμός διαχείριση διδακτέας ύλης
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β
Ειρήνη Πετράκη Δασκάλα – Πυρήνας ΤΠΕ Μάρτιος, 2011
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δημιουργία σεναρίου.
Διδακτική των γνωστικών αντικειμένων
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ / ΜΥΤΙΛΗΝΗ / Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Διδάσκων στο Ε.Π.ΠΑΙ.Κ. / ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ / ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ E- mail : /

Σχεδιάζοντας ένα ψηφιακό διδακτικό σενάριο… ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ – ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ…

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΨΗΦΙΑΚΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ; Το ψηφιακό διδακτικό σενάριο συνδυάζει παιδαγωγικά και διδακτικά στοιχεία καθώς ενδυναμώνει την αυτενέργεια του εκπαιδευτικού ο οποίος διαμορφώνει συγκεκριμένους μαθησιακούς στόχους προσαρμοσμένους στο «εδώ και το τώρα» της τάξης του. Επιπλέον, καθοριστική είναι η υποστηρικτική εμπλοκή των ΤΠΕ, με την έννοια της καλλιέργειας δεξιοτήτων.

Το ψηφιακό διδακτικό σενάριο εμπεριέχει τα προηγούμενα χαρακτηριστικά και συμπληρωματικά επιτρέπει στον εκπαιδευτικό να δομήσει εξολοκλήρου τις μαθησιακές δραστηριότητες ή να εντάξει μαθησιακούς πόρους σε ένα ηλεκτρονικό περιβάλλον συνεργασίας. Ωστόσο, πρέπει να επισημανθεί ότι το ψηφιακό σενάριο, για το οποίο γίνεται λόγος εδώ, δεν έχει σχέση με τα σενάρια εκπαιδευτικών λογισμικών, τα οποία υλοποιούνταν σε παλαιότερη φάση. Τα λογισμικά εκείνα ήταν κλειστά, με την έννοια ότι περιελάμβαναν προσομοιώσεις, εικονικές αναπαραστάσεις και τεστ ηλεκτρονικής αξιολόγησης. Αντίθετα τα σύγχρονα ψηφιακά σενάρια παρέχουν πλήρη αυτονομία του εκπαιδευτικού για να διαμορφώσει τη ροή των δραστηριοτήτων, να επιλέξει πόρους, να υιοθετήσει διαφοροποιημένες διδακτικές στρατηγικές. Αντιστοίχως ανοιχτά λειτουργούν και τα λογισμικά του Web 2.0, π. χ., εννοιολογικές χαρτογραφήσεις ή συζητήσεις σε forum κ.τλ. Ένα επίσης σημαντικό χαρακτηριστικό των σύγχρονων ψηφιακών σεναρίων είναι η ευελιξία τους, δηλαδή η δυνατότητα τροποποίησης (πόρων, δραστηριοτήτων) και η μεταφερσιμότητά τους, δηλαδή η ένταξή τους σε διαφορετικά ηλεκτρονικά περιβάλλοντα ή πλατφόρμες (π.χ., moodle, openeclass κ.τλ). Τι περιέχει ένα ψηφιακό διδακτικό σενάριο ;

Από πόσα μέρη αποτελείται ένα ψηφιακό διδακτικό σενάριο; Τίτλος…Εκπαιδευτικό πρόβλημα…Διδακτικούς στόχους…Φάσεις σεναρίου…

Η βασική δομή του ψηφιακού διδακτικού σεναρίου… [1] …δημιουργείται με τη βοήθεια ενός οδηγού Wizard σε τέσσερα βήματα…

Η βασική δομή του ψηφιακού διδακτικού σεναρίου [2]  Nα ορίσουμε λέξεις κλειδιά που χαρακτηρίζουν τη θεματική του σεναρίου. Οι λέξεις αυτές θα χρησιμοποιηθούν ως κλειδιά για την αναζήτηση του σεναρίου από τους εξωτερικούς χρήστες του συστήματος για τη δημιουργία ψηφιακών σεναρίων.  Να ορίσουμε την υλικοτεχνική υποδομή για την ολοκλήρωση του σεναρίου, για παράδειγμα προβολικό μηχάνημα, Η/Υ, μέσα μεταφοράς κ.λπ.  Να ορίσουμε τον τυπικό χρόνο αλληλεπίδρασης με το εκπαιδευτικό σενάριο σε διδακτικές ώρες για δουλειά εντός του σχολείου. Ο μέγιστος χρόνος διάρκειας είναι οι τρεις (3) διδακτικές ώρες.  Να δηλώσουμε, εφόσον υπάρχουν, πνευματικά δικαιώματα ή άλλους αντίστοιχους περιορισμούς που θα διέπουν το σενάριο.  Να ορίσουμε αν είναι διαθεματικό.  Nα ορίσουμε λέξεις κλειδιά που χαρακτηρίζουν τη θεματική του σεναρίου. Οι λέξεις αυτές θα χρησιμοποιηθούν ως κλειδιά για την αναζήτηση του σεναρίου από τους εξωτερικούς χρήστες του συστήματος για τη δημιουργία ψηφιακών σεναρίων.  Να ορίσουμε την υλικοτεχνική υποδομή για την ολοκλήρωση του σεναρίου, για παράδειγμα προβολικό μηχάνημα, Η/Υ, μέσα μεταφοράς κ.λπ.  Να ορίσουμε τον τυπικό χρόνο αλληλεπίδρασης με το εκπαιδευτικό σενάριο σε διδακτικές ώρες για δουλειά εντός του σχολείου. Ο μέγιστος χρόνος διάρκειας είναι οι τρεις (3) διδακτικές ώρες.  Να δηλώσουμε, εφόσον υπάρχουν, πνευματικά δικαιώματα ή άλλους αντίστοιχους περιορισμούς που θα διέπουν το σενάριο.  Να ορίσουμε αν είναι διαθεματικό.

Μάθηση και ψηφιακό διδακτικό σενάριο  ΤΥΠΟΙ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ:  Ενεργός μάθηση.  Παθητική μάθηση.  Συνδυασμός παθητικής και ενεργητικής μάθησης.  ΕΠΙΠΕΔΑ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ:  Χαμηλό.  Μεσαίο.  Υψηλό.  Πολύ υψηλό.  ΤΥΠΟΙ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ:  Ενεργός μάθηση.  Παθητική μάθηση.  Συνδυασμός παθητικής και ενεργητικής μάθησης.  ΕΠΙΠΕΔΑ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ:  Χαμηλό.  Μεσαίο.  Υψηλό.  Πολύ υψηλό.

ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΣ ΜΟΡΦΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ [1]  Στο ψηφιακό σχολείο, μέσω των ΤΠΕ στη διδακτική προσέγγιση, προωθείται μια καινοτόμος μορφή συνεργατικής διδασκαλίας, η οποία προβάλλεται και στα νέα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ, 2011) και η οποία προωθεί την συνεργασία των μαθητών σε ομάδες.  Η νέα αυτή διδακτική προσέγγιση αφορά την διδασκαλία με εκπαιδευτικά ψηφιακά διδακτικά σενάρια.  Αυτά θεωρούνται ισχυρά εναλλακτικά εργαλεία που με την κατάλληλη χρήση μπορούν να συμβάλλουν αποφασιστικά στην υποστήριξη, τον εμπλουτισμό και τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου καθώς αναφέρονται στην προετοιμασία, εφαρμογή και αξιολόγηση κάθε στοιχείου της διδασκαλίας, (Μητροπούλου, 2015).  Στο ψηφιακό σχολείο, μέσω των ΤΠΕ στη διδακτική προσέγγιση, προωθείται μια καινοτόμος μορφή συνεργατικής διδασκαλίας, η οποία προβάλλεται και στα νέα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών (ΑΠΣ, 2011) και η οποία προωθεί την συνεργασία των μαθητών σε ομάδες.  Η νέα αυτή διδακτική προσέγγιση αφορά την διδασκαλία με εκπαιδευτικά ψηφιακά διδακτικά σενάρια.  Αυτά θεωρούνται ισχυρά εναλλακτικά εργαλεία που με την κατάλληλη χρήση μπορούν να συμβάλλουν αποφασιστικά στην υποστήριξη, τον εμπλουτισμό και τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου καθώς αναφέρονται στην προετοιμασία, εφαρμογή και αξιολόγηση κάθε στοιχείου της διδασκαλίας, (Μητροπούλου, 2015).

ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΣ ΜΟΡΦΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ [2]  Θεωρείται πλέον αποδεκτό ότι η εκπαιδευτική διαδικασία οφείλει να στηρίζεται στα τεχνολογικά μέσα που προσφέρει η σύγχρονη εποχή και δεν πρέπει να χρησιμοποιεί μόνο της πρακτικές του παρελθόντος, (Σταμουλάκης, 2015).  Ωστόσο θα πρέπει να επισημανθεί ότι η απλή χρήση των Νέων Τεχνολογιών δεν συμβάλλει από μόνη της στον εκσυγχρονισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας αλλά θα πρέπει αυτές να χρησιμοποιούνται έτσι ώστε να συμβάλλουν στην αποτελεσματική μάθηση, (Μητροπούλου, 2015: 271).  Με τη χρήση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) το μάθημα από απλή διαδικασία παράθεσης πληροφοριών και μετάδοσης γνώσεων μετατρέπεται σε ένα πολυδιάστατο και δυναμικό τρόπο προσέγγισης της παιδαγωγικής διαδικασίας, (Σταμουλάκης, 2015).  Θεωρείται πλέον αποδεκτό ότι η εκπαιδευτική διαδικασία οφείλει να στηρίζεται στα τεχνολογικά μέσα που προσφέρει η σύγχρονη εποχή και δεν πρέπει να χρησιμοποιεί μόνο της πρακτικές του παρελθόντος, (Σταμουλάκης, 2015).  Ωστόσο θα πρέπει να επισημανθεί ότι η απλή χρήση των Νέων Τεχνολογιών δεν συμβάλλει από μόνη της στον εκσυγχρονισμό της εκπαιδευτικής διαδικασίας αλλά θα πρέπει αυτές να χρησιμοποιούνται έτσι ώστε να συμβάλλουν στην αποτελεσματική μάθηση, (Μητροπούλου, 2015: 271).  Με τη χρήση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) το μάθημα από απλή διαδικασία παράθεσης πληροφοριών και μετάδοσης γνώσεων μετατρέπεται σε ένα πολυδιάστατο και δυναμικό τρόπο προσέγγισης της παιδαγωγικής διαδικασίας, (Σταμουλάκης, 2015).

ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΣ ΜΟΡΦΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ [3]  Οι ΤΠΕ στην εκπαίδευση μπορούν να υποστηρίξουν και να προωθήσουν την ουσιαστική μάθηση επειδή, με την ενσωμάτωση των τεχνολογιών στη διδασκαλία οι μαθητές εμπλέκονται σε δραστηριότητες συνεργατικής και αυθεντικής μάθησης, (Μητροπούλου, 2015).  Στο σημερινό σχολείο είναι πλέον αναγκαία η χρήση υπολογιστών, του διαδραστικού πίνακα, του διαδικτύου και των ψηφιακών διδακτικών σεναρίων, (Σταμουλάκης, 2015).  Οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να χρησιμοποιούν τις ΤΠΕ στη διδασκαλία τους εφαρμόζοντας πάντοτε μια «νέα παιδαγωγική», (Σιακοβέλη, 2011: 1194).  Οι ΤΠΕ στην εκπαίδευση μπορούν να υποστηρίξουν και να προωθήσουν την ουσιαστική μάθηση επειδή, με την ενσωμάτωση των τεχνολογιών στη διδασκαλία οι μαθητές εμπλέκονται σε δραστηριότητες συνεργατικής και αυθεντικής μάθησης, (Μητροπούλου, 2015).  Στο σημερινό σχολείο είναι πλέον αναγκαία η χρήση υπολογιστών, του διαδραστικού πίνακα, του διαδικτύου και των ψηφιακών διδακτικών σεναρίων, (Σταμουλάκης, 2015).  Οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να χρησιμοποιούν τις ΤΠΕ στη διδασκαλία τους εφαρμόζοντας πάντοτε μια «νέα παιδαγωγική», (Σιακοβέλη, 2011: 1194).

ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΣ ΜΟΡΦΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ [4]  Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο ο εκπαιδευτικός αναμορφώνει τις μεθόδους και δημιουργεί διάφορες στρατηγικές διδασκαλίας που θα προωθούν την κριτική σκέψη και θα μετατρέπει τον μαθητή σε ενεργό υποκείμενο που θα ανακαλύπτει τη γνώση. Χρησιμοποιεί δηλαδή τις κοινωνικοπολιτισμικές θεωρίες μάθησης και τις εφαρμόζει στη διδακτική πράξη με χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών, (Μητροπούλου 2015).  Ιδιαίτερα αναδεικνύεται ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη διδακτική διαδικασία ο οποίο ενώ παραμένει βασικός καθοδηγητής και διευκολυντής της μάθησης των μαθητών του ταυτόχρονα προάγεται και σε διαμεσολαβητή στην αλληλεπίδραση μεταξύ των τεχνολογικών μέσων και των μαθητών. Είναι αυτός ο οποίος επωμίζεται την ευθύνη επιλογής, αξιολόγησης και χρήσης των τεχνολογικών μέσων και ψηφιακού υλικού πριν τα ενσωματώσει στη διδασκαλία του ώστε να δημιουργήσει ένα σύγχρονο περιβάλλον μάθησης, (Μητροπούλου, 2015).  Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο ο εκπαιδευτικός αναμορφώνει τις μεθόδους και δημιουργεί διάφορες στρατηγικές διδασκαλίας που θα προωθούν την κριτική σκέψη και θα μετατρέπει τον μαθητή σε ενεργό υποκείμενο που θα ανακαλύπτει τη γνώση. Χρησιμοποιεί δηλαδή τις κοινωνικοπολιτισμικές θεωρίες μάθησης και τις εφαρμόζει στη διδακτική πράξη με χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών, (Μητροπούλου 2015).  Ιδιαίτερα αναδεικνύεται ο ρόλος του εκπαιδευτικού στη διδακτική διαδικασία ο οποίο ενώ παραμένει βασικός καθοδηγητής και διευκολυντής της μάθησης των μαθητών του ταυτόχρονα προάγεται και σε διαμεσολαβητή στην αλληλεπίδραση μεταξύ των τεχνολογικών μέσων και των μαθητών. Είναι αυτός ο οποίος επωμίζεται την ευθύνη επιλογής, αξιολόγησης και χρήσης των τεχνολογικών μέσων και ψηφιακού υλικού πριν τα ενσωματώσει στη διδασκαλία του ώστε να δημιουργήσει ένα σύγχρονο περιβάλλον μάθησης, (Μητροπούλου, 2015).