Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και η εμπειρία του 3ου ΚΠΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μεταρρύθμιση Δημόσιου Τομέα » & Σχέδιο Δράσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
Ένα έργο ΤΠΕ, έργο θεμέλιο, στην πορεία της Αυτοδιοίκησης προς τον Ψηφιακό Δήμο.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΞΟΔΟΥ ΤΩΝ ΤΠΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΦΕΣΗ ΑΞΟΝΕΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΕΣΠΑ 14 ο Ετήσιο Συνέδριο Greek ICT Forum, Τρίτη 16 Οκτωβρίου 2012 Μουσείου Μπενάκη 1.
Υπεύθυνος Δικτύου ΣΥΖΕΥΞΙΣ Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε.
9ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ GREEK ICT FORUM
Συμπράξεις Δημόσιου - Ιδιωτικού Τομέα: Η νέα πρόκληση για τη Δημόσ ι α Διοίκηση Δέσποινα Τωμαδάκη Ειδική Γραμματεία ΣΔΙΤ, Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών.
ΕΙΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ 14 Δεκεμβρίου 2010, Αθήνα 2η Σύνοδος Διευθυντών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2011.
Δήμος Καλαμαριάς Γεωργιάδης Γεώργιος Προϊστάμενος Τμήματος Πληροφορικής
Στρατηγική & Σχέδιο Δράσης για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση ---- Εναρμόνιση με την Ψηφιακή Στρατηγική της Χώρας Υπουργείο Διοικητικής.
Ν. Σαριδάκης Ημερίδα Τεχνικού Επιμελητηρίου Το ΥΠΕΣΔΔΑ και οι Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών ΝΙΚΟΣ ΣΑΡΙΔΑΚΗΣ Γενική Γραμματεία Δημόσιας.
ΔΗΜΟΣ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΑΓΡΙΝΙΟΥ.
ΜΥΛΩΝΑΣ ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ CARDISOFT AE ΔΙΠΛ
Ε υ ρ ω π α ϊ κ ό Δ ί κ τ υ ο Ε μ π ε ι ρ ο γ ν ω μ ό ν ω ν & Τ ε χ ν ο μ ε σ ι τ ε ί α ς Μ Κ Ο www. euronet.org.gr.
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ (ΕΣΗΔΗΣ)
Ε.Ε.Δ.Ε - Κ.Ε.Δ.Κ.Ε. – Ι.Μ.Δ.Δ.Α. « Το Μεταβατικό Σύστημα επιβεβαίωσης της διαχειριστικής επάρκειας των Ο.Τ.Α. » Εισηγητής: Γούπιος Γιάννης Δ/ντής Ανάπτυξης.
. “Η Στρατηγική Σημασία του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν για την Ελλάδα της Κρίσης” Καθ. Γεώργιος Ι. Δουκίδης, Διευθυντής Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν.
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΑΡΚΩΝ» Σύγχρονες υποδομές για μία ανταγωνιστική βιομηχανία 4 Αυγούστου 2009.
Νέος Επενδυτικός Νόμος Ανάπτυξη στην πράξη – Απάντηση στην κρίση
ΕΓΚΡΙΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΣΠΑ.
ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ
Σελ. 1/16 Μελέτη για την Υλοποίηση Γενικού Εμπορικού Μητρώου Επιχειρήσεων (Γ.Ε.ΜΗ.) Αθήνα, 28/06/2003 Εισηγητής: Σ. Πάγκαλος, Διευθυντής Temagon.
Κατεύθυνση Τεχνολογιών Ηλεκτρονικών και Κινητών Υπηρεσιών
1 Η Ψηφιακή Ελλάδα του Σήμερα.. Νησίδες Πληροφοριακών Συστημάτων Αυτόνομα πληροφοριακά συστήματα Εστιασμένα στις εσωτερικές ή και κάθετες ανάγκες των φορέων.
CONFIDENTIAL Ο ρόλος της Τεχνολογίας στην ανάκαμψη της οικονομίας Μάνος Ραπτόπουλος25 Ιουλίου 2012 Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος SAP Hellas & Cyprus.
Νίκος Σαριδάκης,Φ Κακλαμάνης, Α. Στασής1 ΨΗΦΙΑΚΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ Προτεραιότητες για την ταχύτερη ανάπτυξη της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης στη.
Η Διοικητική Μεταρρύθμιση στην Πράξη Προγραμματική Περίοδος ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΤO YΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ 3 Βήματα προς όφελος του Πολίτη.
Σύμφωνα με τον ΣΕΒ, αναμένεται να παρουσιάσουν ζήτηση μέχρι το 2020 Πηγή:
Ο ρόλος της ΚτΠ ΑΕ στην ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας Εισηγητής Δρ. Ηλίας Κοντάκος Στέλεχος της ΚτΠ ΑΕ.
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2007 – ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007.
13o GREEK ICT FORUM ( ) Ενότητα 2: «Ψηφιακή Στρατηγική και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση // Έργα και Υπηρεσίες» Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση στην Ελλάδα.
Μέμα Κλαουδάτου Project Manager ΟΠΣ ΔΠ 5 Οκτωβρίου 2010
Δημόσιο – Επιχειρήσεις : Νέοι Κανόνες (Συν)- Εργασίας Δημήτρης ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ Senior Sales & Business Development Manager Public Sector SE Europe & MEA.
Ψηφιακή Δημόσια Διοίκηση
Δήμαρχος Τρικκαίων Μιχάλης Ταμήλος Το επόμενο βήμα για την Τοπική & Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση μετά την ανάπτυξη των υποδομών Πληροφορικής και Επικοινωνιών.
Ευρυζωνικότητα στην τοπική αυτοδιοίκηση Τρέχουσες εξελίξεις – μελλοντικές προκλήσεις.
ΑΘΗΝΑ 5 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2006 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος Γενικός Γραμματέας
Έργα Πληροφορικής για τους Πολίτες, τις Επιχειρήσεις και τη Δημόσια Διοίκηση.
1 15 th December 2011 Αξιοποίηση της «Περιουσίας» του Δημοσίου ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ Διευθυντής Ανάπτυξης Αγορών Γεν. Δ/νση Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.
«Υπηρεσία Υποστήριξης Βιβλιοθηκονόμου και Διαχείρισης, Διάχυσης και Ανάπτυξης Λογισμικών Βιβλιοθηκών» Φωτεινή Ευθυμίου, Δημήτρης Κουής.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΕΡΓΩΝ ΤΠΕ στη ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
GREEK ICT FORUM: ΕΤΗΣΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Καθ. Γκρίτζαλης Στέφανος Ειδικός Γραμματέας Διοικητικής Μεταρρύθμισης
Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση & Ελληνικό Δημόσιο: έννοιες ασύμβατες; Δημήτρης Τασιάς Sales Manager, Public Sector SE Europe.
ΣΠΥΡΟΣ ΠΟΜΟΝΗΣ Γενικός Διευθυντής Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης Η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση ως Μοχλός Ανάπτυξης του Δημόσιου και του Ιδιωτικού Τομέα.
1 Δημόσιες σχέσεις και Περιφερειακή Ανάπτυξη: Η συμβολή των δημοσίων σχέσεων στο (δημοκρατικό) Αναπτυξιακό Σχεδιασμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Πρόδρομος.
Πως αξιοποιούμε παραγωγικά στην καθημερινή λειτουργία του κράτους τις τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών; Θ.ΚΑΡΟΥΝΟΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ.
ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΕΙ Συνολικού προϋπολογισμού €
Προηγμένες υπηρεσίες προς τους Πολίτες Σταύρος Αλεξάκης Public Sector Lead– Microsoft Hellas.
1 Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση: Στρατηγικές Προτεραιότητες 25 Ιουλίου 2012 Μανούσος Γ. Βολουδάκης Υφυπουργός.
«Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής & Επικοινωνιών για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και την Τοπική Ανάπτυξη», Ηράκλειο, 5-6 Μαϊου, kedke.ntua.gr 1.
Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και ΕπικοινωνιώνΗράκλειο Κρήτης για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και την Τοπική Ανάπτυξη5 & 6 Μαϊου 2006 Ανάπτυξη.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Η ουσία πίσω από τις λέξεις
Συνοπτική Παρουσίαση Ε.Π. «ΚτΠ» Παναγιώτης Γεωργιάδης Αθήνα 9 Νοεμβρίου 2004.
Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Ε.Π. «Ψηφιακή Σύγκλιση» Κ. Στάθη Προϊσταμένη Μονάδας Β' Δημόσια έργα- πρόοδος υλοποίησης.
Πρόγραμμα Μαθητείας Αποφοίτων Τεχνικής Εκπαίδευσης
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ
Το κόστος Ποιότητας    
Πως ενσωματώνουμε στην καθημερινή λειτουργία του κράτους τις νέες τεχνολογίες; Θ.ΚΑΡΟΥΝΟΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ.
ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΙΚΑ-ΕΤΑΜ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Π.κ.Ε ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΛΥΣΕΙΣ
ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ ΠΛΑΙΣΙΟ.
Ψηφιακά Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και η εμπειρία του 3ου ΚΠΣ Γιάννης Λουμάκης Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος

Σημεία Παρουσίασης Η εμπειρία του 3ου ΚΠΣ Για το Δημόσιο Για τις εταιρείες πληροφορικής Για τους Πολίτες Γενικές προτάσεις για το ΕΣΠΑ Ειδικές προτάσεις για το ΕΣΠΑ Προκηρύξεις Υλοποιήσεις

Η εμπειρία του 3ου ΚΠΣ (Για το Δημόσιο) Αποσπασματικές δράσεις χωρίς ενιαία κατεύθυνση, κεντρικό σχεδιασμό και διασφάλιση προαπαιτούμενων θεσμικών και οργανωτικών παρεμβάσεων. Λύσεις για μηχανογράφηση Διοικητικών δομών ή λειτουργιών που συνεχώς αλλάζουν, είναι αποσπασματικές, είναι αναποτελεσματικές ή καταργούνται. Έλλειψη μεγάλων κεντρικών και οριζόντιων δράσεων, με ελάχιστες εξαιρέσεις. Κατασπατάληση πόρων σε αναξιοποίητες υποδομές. Παρωχημένες τεχνολογικές λύσεις. Πανσπερμία τεχνολογικών επιλογών, μικρά και μη αποδοτικά έργα. Λύσεις που βασίζονται στην ανάπτυξη από το μηδέν (Tailor made systems, Bespoke development). Υπερβολική καθυστέρηση ουσιαστικής έναρξης έργων με αποτέλεσμα την μη διαχειρίσιμη συμπύκνωση υλοποίησης τα τελευταία χρόνια του ΚΠΣ

Παράδειγμα: Έργο Γενικού Εμπορικού Μητρώου (ΓΕΜΗ) Παράδειγμα: Έργο Γενικού Εμπορικού Μητρώου (ΓΕΜΗ) Κεντρικό Σύστημα για την διαχείριση του κύκλου ζωής μιας επιχείρησης (επωνυμία, ίδρυση, μεταβολές, παύση). Το σύστημα έχει παραληφθεί από το 2008. Δεν είναι παραγωγικό λόγω αδυναμίας «επιχειρησιακής λειτουργίας» σε συνδυασμό με τα Επιμελητήρια της χώρας.

Παράδειγμα: ΓΕΜΗ Doing Business in Greece Index (World Bank)

Παράδειγμα: Τα Νοσοκομεία Από τα ΜΟΔ πληροφορικής μέχρι το 3ο ΚΠΣ έχουν γίνει 3 απόπειρες για την μηχανογράφηση των Νοσοκομείων. Στο 3ο ΚΠΣ δόθηκαν 40 Μ€ για τη μηχανογράφηση 13 ΠΕΣΥΠ και των στρατιωτικών Νοσοκομείων. Καταργήθηκαν τα ΠΕΣΥΠ (ήδη από τη προηγούμενη πολιτική ηγεσία). Έχει παραληφθεί μόνον ένα ΠΕΣΥΠ (Κυκλάδων , 1 Νοσοκομείο) Τα υπόλοιπα σε φάση «υλοποίησης» Η 3η χαμένη ευκαιρία για τη μηχανογράφηση των Νοσοκομείων

Παράδειγμα: Μεγάλες Οριζόντιες Δράσεις Έργο «ΣΥΖΕΥΞΙΣ»: Παροχή υπηρεσιών τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών (Data, Voice, Internet) σε όλους τους φορείς του Δημοσίου. Υπηρεσίες με τη μορφή outsourcing Έργο «ΙΚΑ ΝΕΤ Ι & ΙΙ»: Παροχή υπηρεσιών τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών (Data, Voice, Internet) σε όλες τις υπηρεσίες του ΙΚΑ. Έργο «Περουσιολογίου-ΕΤΑΚ» Μοναδική Ηλεκτρονική Βάση Δεδομένων με το σύνολο της ακίνητης περιουσίας Αξιοποίηση της Βάσης για χάραξη νέων Κυβερνητικών πολιτικών στη φορολόγηση των ακινήτων.

Παράδειγμα: Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις 29 Νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις (Υποδομές, ΟΠΣ): Δημιουργία υποδομών για 29 κέντρα δεδομένων σε Πανελλαδικό επίπεδο Δεν υπάρχουν Disaster Sites 200 Servers (Data Base Servers, Web & Application Servers, DNS & Mail Servers) 4.300 PC’s Άδειες χρήσεις λογισμικού (OS, Office Automation, RDBMS κλπ.). 29 αυτόνομες διαχειρίσεις Συνολικό κόστος υποδομών 14 Μ€, κόστος υπηρεσιών 7 Μ€ Εναλλακτική προσέγγιση: 1 κεντρικό data center και 1 disaster data center vs. 29 μικρών DC 60 Virtualized servers vs. 200 physical servers (Αγορά, Συντήρηση, Ρεύμα). Κεντρικές εφαρμογές (Application Delivery) Κεντρική Διαχείριση υποδομών Τεχνολογίες Thin Clients αντί για PC’s. Εκτιμώμενο κόστος υποδομών 7 Μ€ (-50%) Διαθέσιμοι πόροι για υπηρεσίες 14 Μ€ (+100%)

Η εμπειρία του 3ου ΚΠΣ (Για τις εταιρείες Πληροφορικής) Άλλη μια χαμένη ευκαιρία. Έλλειψη συνεργασίας. Χαμηλά margins (υπο-κοστολόγηση έργων, μειωμένη εγχώρια προστιθέμενη αξία σε σχέση με συνολικούς προϋπολογισμούς). Τεράστια χρηματο-οικονομικά έξοδα (καθυστερήσεις παραλαβών-πληρωμών). Μικρή επαναχρησιμοποιούμενη τεχνογνωσία. Μεγάλοι κύκλοι πώλησης, μικροί κύκλοι υλοποίησης. Ανεπάρκεια στην υλοποίηση λόγω υπερβολικής συμπύκνωσης έργων τα τελευταία χρόνια του ΚΠΣ

Η εμπειρία του 3ου ΚΠΣ (Για τους Πολίτες) Ηλεκτρονικές υπηρεσίες χαμηλού επιπέδου σε σχέση με τα χρήματα που έχουν ξοδευθεί. Δεν υπάρχουν συστήματα που να δια-λειτουργούν (Συναλλαγές και περιεχόμενο). Η λογική του One-Stop-shop στην ηλεκτρονική εξυπηρέτηση μόλις ξεκίνησε (ΕΡΓΟ «ΕΡΜΗΣ»). Πανσπερμία πληροφοριακών Portals και Web Sites με αμφίβολης ποιότητας πληροφορίας (Διαχείριση περιεχομένου). Πρόβλημα στο θεσμικό πλαίσιο των ηλεκτρονικών πιστοποιητικών και ηλεκτρονικών εγγράφων.

Γενικές προτάσεις για το ΕΣΠΑ Κεντρικό επιτελικό όργανο συντονισμού Πληροφοριακών έργων (Υπουργείο, ΓΓ ) Προτεραιότητες σε έργα με άμεση και μετρήσιμη απόδοση για το Δημόσιο, Πολίτες, επιχειρήσεις: περιορισμός εξόδων (φάρμακα, συνταγογράφηση, Νοσήλια, Δαπάνες Νοσοκομείων) διαχείριση εσόδων (Ηλεκτρονική διασταύρωση στοιχείων, ΦΜΑΠ/ΕΤΑΚ, Φορολογικοί Έλεγχοι) αποτελεσματικότερη Δημόσια Διοίκηση (Διαχείριση ανθρωπίνων πόρων, Κεντρικά Portals, Συστήματα αυτοματισμού γραφείου, Unified Communications). Σύγχρονες τεχνολογικές επιλογές υποδομών: Virtualization (Server, Storage, Clients), Application Delivery, Green-IT, Thin-Clients Ενοποίηση τεχνολογικών υποδομών: Κεντρικά Data Centers, Κεντρικά Δημόσια Portals, ενιαίες τηλεπικοινωνιακές υποδομές, Αγορά υπηρεσιών (outsourcing-SLA) και όχι υποδομών Λειτουργική και δια-λειτουργική ενοποίηση πληροφοριακών συστημάτων. Διασφάλιση ουσιαστικών συνεργιών μεταξύ Επιχειρησιακών Προγραμμάτων (π.χ Διοικητική Μεταρρύθμιση και Ψηφιακή Σύγκλιση) Οριστικοποίηση διοικητικών και διαδικαστικών αλλαγών πριν την υλοποίηση σημαντικών πληροφοριακών έργων.

Ειδικές προτάσεις για ΕΣΠΑ (1/2) Στο επίπεδο σχεδιασμού/προκηρύξεων: Ρεαλιστικοί προϋπολογισμοί Ξεκάθαρο scope έργων (όχι προδιαγραφές «ανοικτού» τύπου) Ενσωμάτωση βέλτιστων πρακτικών / δοκιμασμένων λύσεων Ουσιαστική λειτουργία της διαδικασίας της δημοσίας διαβούλευσης Αξιοποίηση διαδικασιών με προ-επιλογές υποψηφίων αναδόχων με αυστηρά κριτήρια εμπειρίας, μεγέθους, τεχνογνωσίας κλπ. Αξιοποίηση νέων μεθόδων Δημόσιων Συμβάσεων (ΣΔΙΤ, Ανταγωνιστικός Διάλογος, Συμφωνίες Πλαίσιο, με διαπραγμάτευση κλπ.) Προδιαγραφές επιχειρησιακών λύσεων / ολοκληρωμένων υπηρεσιών και όχι προϊόντων (βλ. αναλυτικοί πίνακες συμμόρφωσης/data sheets) Κριτήρια αξιολόγησης που πριμοδοτούν την ποιότητα (π.χ. όχι ποσότητα προσφερόμενων MMs)

Ειδικές προτάσεις για ΕΣΠΑ (2/2) Στο επίπεδο υλοποίησης / παραγωγικής αξιοποίησης: Έγκαιρη και ποιοτική στελέχωση ομάδων του δημοσίου (διοίκησης έργου, εργασίας / χρηστών και λειτουργίας / παραγωγικής αξιοποίησης) Ευελιξία στην επικαιροποίηση του scope των έργων όποτε αυτό απαιτείται Οριστικοποίηση προδιαγραφών / scope μετά τη μελέτη εφαρμογής και όχι διαρκές ανοικτό πεδίο αντιπαραθέσεων Άμεσες παραλαβές / πληρωμές και έναρξη εγγύησης / συντήρησης των υποδομών Όχι μακροχρόνιες εγγυήσεις / συντηρήσεις (3 μέχρι και 7 έτη) Για τους φορείς διαχείρισης /υλοποίηση: Θεσμοθέτηση «ποινών» για αδικαιολόγητες καθυστερήσεις Θεσμοθέτηση κινήτρων για έγκαιρη και ποιοτική υλοποίηση

Uni Systems S.A. Information Technology 19-23, Al. Pantou Str. 176 71, Kallithea T. +30 211 99.97.000, F. +30 211 99.97.100 www.unisystems.com