Ενημερωτική Ημερίδα Εκπαιδευτικών ΣΕΠ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ «Εξερευνώντας τα τρίγωνα»
1ο ΕΠΑΛ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ «Μικρές Αγγελίες – Μεγάλες Αλήθειες» ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
5ο Εκπαιδευτικό Συνέδριο ΟΕΛΜΕΚ - ΠΟΕΔ – ΟΛΤΕΚ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ
 Σελίδα 1 ΠΡΟΤΥΠΟ, ένα διαφορετικό σχολείο για το παιδί ΠΡΟΤΥΠΟ εκπαιδευτήριο Αθήνα, Φεβρουάριος 2011.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
1 Μια διδακτική πρόταση για τις εκπαιδευτικές επισκέψεις ΘΕΜΑ ΠΡΟΟΔΟΥ.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Teachers4Europe Χρύσα Παπαλαζάρου 1ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου.
8ο Δ.Σ. Κορίνθου Νέα Προγράμματα Σπουδών
Προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ενότητα 1.2 Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. – ΠΕ03 Γιώργος Γεωργιόπουλος Μαθηματικός M.Sc., M.Ed.
Στοιχεία από τη μεταπτυχιακή εργασία της ΜΑΡΙΝΑΣ ΚΡΑΣΑΝΑΚΗ, 2007
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Δρ. Χριστίνα Χατζησωτηρίου Συνάντηση 5 η.
Η ένταξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών στον χώρο της εκπαίδευσης Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου Β Ανδρομάχη Νοτοπούλου Β
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Διημερίδα για την Κοινωνική Διάσταση της Κοινωνίας της Πληροφορίας Αθήνα, Δεκεμβρίου 2004 Μελέτη Αξιολόγησης «Η διάσταση της ισότητας των φύλων.
1 ΘΕΜΑ ΠΡΟΟΔΟΥ Μια διδακτική πρόταση για τις εκπαιδευτικές επισκέψεις.
Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στη διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων Σαΐτης Θανάσης, δάσκαλος.
Μια φορα κι eναν καιρο στο Διαδικτυο…
Ενότητα 1.1,1.2,1.3 Ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης, Ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010 και επιμόρφωση.
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
Το Google Earth ως εκπαιδευτικό μέσο στο ψηφιακό σχολείο.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΧΑΣΜΑΤΟΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΘΩΜΑΣ ΣΦΗΚΟΠΟΥΛΟΣ.
“Καλλιέργεια δεξιοτήτων προσέγγισης αγοράς εργασίας”
ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΕ ΘΕΣΕΙΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Σουρίδη – Μπαταγιάννη Παναγιώτα Φιλόλογος, ΜΔΕ 3o Γυμνάσιο Αργυρούπολης - Αθήνα.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Διδακτική της Πληροφορικής
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Η γλώσσα δεν είναι αθώα. Σπάει κόκκαλα. Ενίοτε και προκαταλήψεις.
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Δημιουργία Ερευνητικού Εργαλείου
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Δημιουργία σεναρίου.
Στερεότυπα.
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Γυμνάσιο Ν. Περάμου Διεύθυνση Δυτικής Αττικής Σχολικό έτος:
Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ:
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ενημερωτική Ημερίδα Εκπαιδευτικών ΣΕΠ 9/4/2017 Ενημερωτική Ημερίδα Εκπαιδευτικών ΣΕΠ Θεσσαλονίκη, 12 Νοεμβρίου 2008 “Φύλο και Νέες Τεχνολογίες: Μια εναλλακτική πρόταση διδασκαλίας” Εισηγητές: Γιαννιτσάδης Δημήτριος Κουκουρίκου Στυλιανή

? Θεωρητικό Πλαίσιο Η Εποχή της “Κοινωνίας της Πληροφορίας” ΤΠΕ  Πληροφορική Τεχνολογία + Τεχνολογία Επικοινωνιών Απαραίτητη η απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων στις ΤΠΕ για κάθε άτομο Συνταγματικό δικαίωμα η συμμετοχή στην ΚτΠ Στην πράξη, όμως ? “… υπάρχουν ομάδες που διατρέχουν κίνδυνο ψηφιακού αποκλεισμού, για παράδειγμα άτομα με ειδικές ανάγκες και άτομα που βρίσκονται στο όριο της φτώχειας.” “… το ψηφιακό χάσμα αναπαράγει παραδοσιακές μορφές ανισότητας και αντιθέσεις του κοινωνικού οικονομικού συστήματος, μία εκ των οποίων αφορά και αυτή μεταξύ των δύο φύλων” (Βιτσιλάκη, 2001)

Φύλο & Νέες Τεχνολογίες Διαφοροποιήσεις Λιγότερες γυναίκες συγκριτικά με τους άντρες επιλέγουν να σπουδάσουν ή να ακολουθήσουν επάγγελμα στην Πληροφορική Και σε επίπεδο απλής χρήσης, οι γυναίκες ασχολούνται με τον Η/Υ σε μικρότερο βαθμό συγκριτικά με τους άνδρες Τα δύο φύλα μαθαίνουν και χρησιμοποιούν υπολογιστές μέσα από διαφορετικά είδη δραστηριοτήτων Μεταξύ των αγοριών και των κοριτσιών που φοιτούν στο σχολείο, τα κορίτσια επιπλέον θεωρούν τους εαυτούς τους λιγότερο ικανές στην εκτέλεση διαφόρων δραστηριοτήτων στους υπολογιστές

Φύλο, Νέες Τεχνολογίες & Επάγγελμα Τα δύο φύλα προσανατολίζονται σε διαφορετικής φύσης επαγγέλματα Τα χαρακτηριστικά των επαγγελμάτων που σχετίζονται με τις ΤΠΕ και οι απαιτούμενες για αυτά δεξιότητες σχετίζονται με τα χαρακτηριστικά που αποδίδονται στο ανδρικό φύλο Το περιβάλλον και οι συνθήκες εργασίας των ίδιων επαγγελμάτων ταιριάζουν στο κοινωνικά θεμελιωμένο ανδρικό μοντέλο εργασίας Εδραιωμένη είναι και η αντίληψη ότι η ενασχόληση με τεχνικά αντικείμενα δε συμβαδίζει με τη θηλυκότητα

Αναγκαιότητα Υλοποίησης Έλευση των ΤΠΕ  Αλλαγές στο εργασιακό πεδίο   Αξιοποίηση Η/Υ σε κάθε μορφή εργασίας Ψηφιακό χάσμα: Ο διαφορετικός βαθμός ανάπτυξης, πρόσβασης, εκμάθησης, αξιοποίησης και χρήσης των Νέων Τεχνολογιών από διαφορετικές κοινωνικές ομάδες Ο ψηφιακός αναλφαβητισμός πλήττει περισσότερο τις γυναίκες Δυσκολία εξέλιξης στον επαγγελματικό στίβο Εκπαιδευτικές ανισότητες ΜΜΕ  Διαμόρφωση στερεοτύπων

Στόχοι Να αναγνωρίσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες τη σπουδαιότητα της απόκτησης βασικών γνώσεων και δεξιοτήτων στις ΤΠΕ Να αξιολογήσουν τις προσωπικές τους στάσεις απέναντι στις ΤΠΕ Να συγκρίνουν τις σχέσεις των δύο φύλων με τις Νέες Τεχνολογίες και να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ ανδρικών και γυναικείων αναπαραστάσεων για την τεχνολογία Να εντοπίσουν στερεοτυπικές αντιλήψεις αναφορικά με τον τρόπο παρουσίασης των δύο φύλων σε σχέση με τις νέες τεχνολογίες σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα

Μεθοδολογία Α/Α Τίτλος Διάρκεια Σκοπός 1 2 3 4 Ρόλοι ανδρών και γυναικών τότε και τώρα – Προβολή βίντεο “L’ Impossible Rêve” 1 δ. ώ. μία πρώτη ευαισθητοποίηση σε ζητήματα φύλου 2 Άνδρες, γυναίκες και τεχνολογία σε έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ – Μελέτη υλικού από ΜΜΕ 2 δ. ώ. η διερεύνηση των σχέσεων των δύο φύλων με τις νέες τεχνολογίες και η αναζήτηση στερεοτύπων μέσα από τα ΜΜΕ και τη διαφήμιση 3 Στάσεις των δύο φύλων απέναντι στις ΤΠΕ – Συμπλήρωση ερωτηματολογίου η διερεύνηση των στάσεων των ίδιων των παιδιών απέναντι στις ΤΠΕ και ο εντοπισμός έμφυλων διαφορών 4 Σχέσεις των δύο φύλων με τις Νέες Τεχνολογίες – Προβολή βίντεο η επαφή με δεδομένα από τα πεδία της εκπαίδευσης και της εργασίας, η ενθάρρυνση για την εξοικείωση με τις νέες τεχνολογίες και η εκτίμηση της χρησιμότητας των ΤΠΕ

Δραστηριότητα 1η Ρόλοι ανδρών και γυναικών τότε και τώρα – Προβολή βίντεο “L’ Impossible Rêve” Διάρκεια: 1 διδακτική ώρα Σχέδιο Περιγραφής Δραστηριότητας Φύλλο Εργασίας «Σχολιασμός βίντεο“ L’ Impossible Rêve ”» Αρχείο βίντεο “L’ Impossible Rêve”

Δραστηριότητα 2η Άνδρες, γυναίκες και τεχνολογία σε έντυπα και ηλεκτρονικά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης – Μελέτη υλικού από ΜΜΕ Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες Σχέδιο Περιγραφής Δραστηριότητας Φύλλα Εργασίας “Καταιγισμός ιδεών: Οικιακές και Ψηφιακές Ηλεκτρονικές Συσκευές“ “Σχολιασμός υλικού από ΜΜΕ και διαφημίσεις” Τεύχος με υλικό από ΜΜΕ και διαφημίσεις

Στάσεις των δύο φύλων απέναντι στις ΤΠΕ – Συμπλήρωση ερωτηματολογίου Δραστηριότητα 3η Στάσεις των δύο φύλων απέναντι στις ΤΠΕ – Συμπλήρωση ερωτηματολογίου Διάρκεια: 1 διδακτική ώρα Σχέδιο Περιγραφής Δραστηριότητας Φύλλο Εργασίας “Ερωτηματολόγιο διερεύνησης στάσεων απέναντι στις ΤΠΕ”

Σχέσεις των δύο φύλων με τις Νέες Τεχνολογίες – Προβολή βίντεο Δραστηριότητα 4η Σχέσεις των δύο φύλων με τις Νέες Τεχνολογίες – Προβολή βίντεο Διάρκεια: 1 διδακτική ώρα Σχέδιο Περιγραφής Δραστηριότητας Φύλλο Εργασίας «Σχολιασμός βίντεο “Φύλο & Νέες Τεχνολογίες”» Αρχείο βίντεο “Φύλο & Νέες Τεχνολογίες”