Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ: «Ατυχήματα - Ασφάλεια» ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ Δημιουργία παρουσίασης: Τζελέπης Γεώργιος δάσκαλος, Υπεύθυνος Ολοήμερων Τμημάτων

2 ΕΙΣΑΓΩΓΗ Ο όρος ατύχημα υποδηλώνει ότι πρόκειται για συμβάν που οφείλεται σε έλλειψη τύχης, που είναι απρόβλεπτο και επομένως δεν μπορεί να προληφθεί. Τα παιδιά σε μικρή ηλικία είναι από τη φύση τους γεμάτα περιέργεια και δεν έχουν αναπτυγμένη την αίσθηση του κινδύνου, γι’ αυτό και είναι ιδιαίτερα επιρρεπή στα ατυχήματα. Ο καλύτερος και πιο αποτελεσματικός τρόπος προφύλαξης και αποφυγής ατυχημάτων είναι η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση των παιδιών

3 ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ Η υψηλή συχνότητα ατυχημάτων στο σχολείο.
Η ανάγκη για καλλιέργεια της προσωπικής ευθύνης των παιδιών στην πρόληψη των ατυχημάτων και στην ασφάλεια τους.

4 ΣΚΟΠΟΣ Σκοπός του προγράμματος αυτού δεν είναι μόνο η καταγραφή και η ανάδειξη του φαινομένου των παιδικών ατυχημάτων. Σκοπός είναι προσεγγίζοντας τις αιτίες των ατυχημάτων αυτών να αλλάξουμε στάσεις και συμπεριφορές των μαθητών για προσωπική ασφάλεια και αποφυγή ατυχημάτων.

5 ΣΤΟΧΟΙ Ο εντοπισμός επικίνδυνων σημείων για πρόκληση ατυχήματος στους χώρους που το παιδί περνάει τον περισσότερο του χρόνο (σπίτι, σχολείο, δρόμος) Να συνειδητοποιήσουν τους κινδύνους που διατρέχουν στους χώρους που ζούνε. Να εντοπίσουν τις αιτίες και τους παράγοντες που ευθύνονται για τ’ ατυχήματα. Να μάθουν τι είναι οι πρώτες βοήθειες και πώς πρέπει ν’ αντιδράσουν σε περίπτωση ατυχήματος. Να γνωρίσουν τρόπους αυτοπροστασίας, πρόληψης και αντιμετώπισης των ατυχημάτων. Να συνεργαστούν μεταξύ τους μέσα από τις ομαδικές εργασίες. Να αναπτύξουν δεξιότητες για τη λήψη αποφάσεων σε περίπτωση κινδύνου ή ατυχήματος Να είναι ικανά να λαβαίνουν μέτρα αυτοπροστασίας Ανάπτυξη δεξιοτήτων οι οποίες θα προάγουν μορφές ασφαλούς συμπεριφοράς

6 ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΦΟΡΕΙΣ - ΠΡΟΣΩΠΑ
Ελληνική Ένωση Έρευνας και Διάσωσης (ΕΕΕΔ) κ. Τσιτσιλέγκας Γεώργιος διασώστης εκπαιδευτής PreHospitalTraumaLifeSupport (PHTLS)

7 ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ - ΤΕΧΝΙΚΕΣ
μεθοδολογία μαθητοκεντρική – Ομαδοσυνεργατική Μέθοδος project τεχνικές Καταιγισμός ιδεών Συζήτηση Ερωτηματολόγιο Έρευνα πηγών Διατύπωση συμπερασμάτων και προτάσεων Παρουσίαση νέας γνώσης Ενεργητική βιωματική μάθηση

8 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Οι δραστηριότητες κινήθηκαν σε τρεις άξονες:
Ατυχήματα και ασφάλεια στο σχολείο Ατυχήματα και ασφάλεια στο σπίτι Ατυχήματα και ασφάλεια στο δρόμο

9 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 1. Προβολή βίντεο εκπαιδευτικής τηλεόρασης

10 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 2. Συζήτηση προσωπικών εμπειριών με ατυχήματα
Με αφορμή την προβολή των βίντεο της εκπαιδευτικής τηλεόρασης συζητήσαμε στις τάξεις με τους μαθητές προσωπικές τους εμπειρίες από ατυχήματα που συνέβησαν στους ίδιους ή σε άλλους και έτυχε να είναι παρόντες. Όλοι οι μαθητές είχαν να αναφέρουν ένα ή περισσότερα δικά τους ατυχήματα που τους συνέβησαν στο σχολείο, στο σπίτι, στο δρόμο από και προς το σχολείο ή και αλλού.

11 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 3. Συμβόλαιο της σχολικής τάξης
Κρίθηκε απαραίτητο ξεκινώντας το πρόγραμμά μας να υπάρχει μια συμφωνία ως προς τους κανόνες που θα έπρεπε να τηρηθούν από όλους τους μαθητές κατά τη διάρκεια εφαρμογής του. Οι κανόνες που έπρεπε να τηρηθούν αποτέλεσαν το συμβόλαιο της κάθε τάξης.

12 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 4. Ερωτηματολόγιο Ερωτηματολόγιο – αποτελέσματα
Αποτελέσματα – γραφήματα

13 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ - ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

14 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 6. Διερεύνηση και καταγραφή κινδύνων
Τα παιδιά επισήμαναν και κατέγραψαν κινδύνους μέσα στις αίθουσες, στους διαδρόμους, στις σκάλες και στην αυλή του σχολείου. Αναδείχθηκαν έτσι οι περισσότερες περιπτώσεις κατά τις οποίες θα μπορούσε να προκληθεί κάποιο ατύχημα. Επίσης προτάθηκαν τρόποι που θα μπορούσαν να κάνουν ασφαλέστερο το σχολικό περιβάλλον.

15 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 7. Ζωγραφική

16 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Κανόνες συμπεριφοράς στο σχολείο
8. Δημιουργία κανόνων (τα πρέπει και δεν πρέπει) Κανόνες συμπεριφοράς στο σχολείο Κανόνες συμπεριφοράς στο σπίτι Κανόνες συμπεριφοράς στο δρόμο

17 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 9. Εκδήλωση παρουσίαση πρώτων βοηθειών–ΚΑΡΠΑ
Στα πλαίσια του προγράμματός μας ζητήσαμε από τον διασώστη εκπαιδευτή Pre Hospital Trauma Life Support (PHTLS) κ. Τσιτσιλέγκα Γεώργιο να μας δείξει τρόπους παροχής πρώτων βοηθειών. Με χαρά ανταποκρίθηκε στο αίτημά μας και μαζί με τους κ.κ Κοτσαμπασίδη Αθανάσιο, Εφραιμίδη Κωνσταντίνο και την κα Γιάντσιου Κυριακή μέλη της Ελληνικής Ένωσης Έρευνας και Διάσωσης παρουσίασαν στους μαθητές τρόπους παροχής πρώτων βοηθειών. Οι διασώστες εκτός τη θεωρητική παρουσίαση για το τι πρέπει να κάνουν οι μαθητές σε περίπτωση που είναι μάρτυρες σοβαρού ατυχήματος υπέδειξαν στους μαθητές με τη βοήθεια ομοιωμάτων, βασική καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ).

18 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Με βάση: τη συμμετοχή των μαθητών στις προγραμματισμένες δραστηριότητες την αύξηση γνώσεων των μαθητών το βαθμό υιοθέτησης αξιών, απόψεων και στάσεων και την αισθητή βελτίωση στη συμπεριφορά των παιδιών (έγιναν πιο προσεκτικοί και δίνουν συμβουλές και στους άλλους) καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι οι στόχοι του προγράμματος έχουν επιτευχθεί σε μεγάλο βαθμό παρά τις όποιες δυσκολίες αντιμετωπίσαμε.


Κατέβασμα ppt "ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google