Βασικό πλαίσιο ανάπτυξης του στρατηγικού σχεδιασμού για την παιδεία κατά την προγραμματική περίοδο 2007-2013 αποτελεί το τετράπτυχο Ανάπτυξη – Ανταγωνιστικότητα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
GRUNDTVIG Nikolai Frederik Severin Grundtvig ( )
Advertisements

«Erasmus για όλους» το νέο πρόγραμμα
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΔΙΚΤΥΩΣΗ: euro|guidance Ημερίδα “Ευρωπαϊκή κινητικότητα για λόγους εκπαίδευσης & απασχόλησης: Euroguidance-Eures” 15 Οκτωβρίου 2004 ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ.
1 H ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Leonardo Da Vinci ΚΩΝ/ΝΑ ΜΠΑΣΚΟΖΟΥ Δ/ντρια Διεθνών & Κοινοτικών Προγραμμάτων Κηφισιά, 15/10/2004.
Ερευνητικό Δυναμικό Περιφέρειες της Γνώσης Ειδικό Πρόγραμμα “Ικανότητες” Γεωργία Τζένου – Μαρία Κουτροκόη Χανιά, 21 Σεπτεμβρίου 2007 Εθνικό Σημείο Επαφής.
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ.
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ.
Ημερίδα Γραφείου Διασύνδεσης 21/11/2006 ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΡΑΣΜΟΣ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ.
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.3 Χαρακτηριστικά των δικτύων για τα προγράμματα κινητικότητας: IVT, PLM, VETPRO.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ TEI ΛΑΜΙΑΣ Ε. Υ. ΔΡ. Θ. ΓΚΑΝΕΤΣΟΣ Άξονας Προτεραιότητας 6 «Αναβάθμιση των συστημάτων αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης και επαγγελματικής.
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.5 Οι προπαρασκευαστικές επισκέψεις.
27 juin 2014 Slide N° 1 19 Ιουνίου η διαφάνεια Γραμματεία προγράμματος Urbact URBACT II Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Ε δαφικής Συνεργασίας για.
Υπηρεσία Έρευνας και Διεθνών Σχέσεων • Πρόγραμμα Δια βίου μάθησης • ERASMUS MUNDUS • TEMPUS Ευρωπαϊκά Προγράμματα για την Εκπαίδευση, τον Πολιτισμό και.
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
«Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΒΑΛΑΣ» Κεντρική Δομή: Κ. Ποιητού 18 –Καβάλα Τηλ.&Φαξ: & Παράρτημα.
Χαλκιδική 8/9 Ιουλίου 2006 Κ. Κοκκινοπλίτης Συντονιστής Οργανωτικής Γραμματείας Σχεδιασμού & Κατάρτισης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού ΠΡΟΤΥΠΑ.
Ενσωμάτωση του μαθητικού υπολογιστή στην εκπαιδευτική διαδικασία- Η προσέγγιση της Ψηφιακής Στρατηγικής Αθήνα, 29/10/2007 Δημήτρης Κοντογιαννόπουλος Στέλεχος.
ETwinning Η δράση της Ηλεκτρονικής Αδελφοποίησης.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
«Πρόγραμμα μέτρων εξατομικευμένης υποστήριξης μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για τη μεγιστοποίηση της ακαδημαϊκής και κοινωνικής.
ΚΑ1- Ατομική Κινητικότητα για μαθησιακούς σκοπούς
Ευρωπαϊκά Προγράμματα Δια Βίου Μάθησης και Προσχολική Εκπαίδευση
ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΛΙΒΑΔΕΙΑ 7/12/2011 Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας Γραφείο Διασύνδεσης Τμήμα Περιφερειακής Οικονομικής Ανάπτυξης.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.2 Δ ικαίωμα συμμετοχής και επίσημες απαιτήσεις.
Γραφειο διαςυνδεςης Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Ίδρυμα Θεσσαλονίκης
«Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΥΡΩΠΑΪΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ» «Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ.
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ Π.Ε. ΚΑΙ Δ.Ε. ΑΤΤΙΚΗΣ Δ/ΝΣΗ Δ/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ Δ΄ ΑΘΗΝΑΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ.
Ευρωπαϊκά Προγράμματα Υ.ΠΑΙΘ.Π.Α., 12 Νοεμβρίου 2012 Αγάθη Γεωργιάδου Σχολική Σύμβουλος Γ΄ Αθήνας.
Ευρωπαϊκά Εκπαιδευτικά Προγράμματα Εισηγητής Χρήστος Σαβρανίδης © 2005 Επιτροπή Ερευνών.
European Commission. 1975: πρώτη δράση της κοινότητας: κινητικότητα φοιτητών Σεπτέμβριος 1980: Δίκτυο Ευρυδίκη Κεντρική Μονάδα & 9 Εθνικές Μονάδες Ανταλλαγή.
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΙΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.2 Εθνικά, διακρατικά και τοπικά δίκτυα.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Ισχύον Θεσμικό πλαίσιο για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στην Α/θμια Εκπ/ση. Μαρίνα Βαχτσεβάνου ΜSc Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Υπεύθυνη Π.Ε. Α/θμιας Εκπ/σης.
Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.) «ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ» ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΙΔΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ ΑΘΗΝΑ, 28 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2007.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΥΡΩΠΗ Γιώργος Λογοθέτης Πάφος,
ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Υπουργική Απόφαση: Φ.353.1/324/105657/Δ1) Εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης 1.
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
TO ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ & ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΥ ΤΟ ΔΙΑΔΕΧΕΤΑΙ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ DI-XL ΓΙΑ ΤΙΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ.
1 ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Σ.Ε.Ε. στο πλαίσιο του προγράμματος «Πληροφόρηση φοιτητριών και νέων επιστημονισσών για το επάγγελμα του ερευνητή» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «Η.
Πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης Ατομική Κινητικότητα Ενδοϋπηρεσιακή Κατάρτιση Εκπαιδευτικών Καρμίρη Γαριφαλιά – Ευσταθία Προωθήτρια Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Το Πρόγραμμα Leonardo da Vinci για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση Δρ. Ειρήνη Ντρούτσα Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών Εθνική Μονάδα LLP Aθήνα, Ιούνιος.
Αφροδίτη Τσαλγατίδου Επίκουρος Καθηγήτρια
Δίκτυο Europe Direct για την Ελλάδα Αθήνα, 10 Ιουνίου 2014 Ομάδα Δράσης για την Ελλάδα1 Ανεργία των Νέων και Εγγύηση για την Νεολαία (Youth Guarantee)
Ευρωπαϊκής Ένωσης στη Διοίκηση της Εκπαίδευσης
Εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Θεματολογίου για την Εκπαίδευση Ενηλίκων : Το Σχέδιο Δράσης της Κύπρου 29 Μαρτίου 2013 Συνεδριακό Κέντρο ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ.
Ελληνικό γραφείο υποστήριξης: Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη.
σχολείων στην Ευρώπη - eTwinning Βασιλική Νιάρρου Καθηγήτρια Πληροφορικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Ειδική Θεματική Προωθήτρια της Ευρωπαϊκής.
Βήμα 1 ο : Μελέτη άρθρων 6 & 9 Υ.Α / Γ2 (2769 τ.Β’ 2/12/2011)2769 τ.Β’ 2/12/2011 Βήμα 2 ο : Αιτήσεις μετακίνησης τουλάχιστον 1 μήνα πριν! Βήμα.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης
Ίδρυμα Διαχείρισης Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Διά Βίου Μάθησης Ημερίδα Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Ενηλίκων στην Κύπρο Λεμεσός, 21 Ιουνίου 2013.
Ζάρακα Καλλιόπη Ημερίδα Πληροφόρησης Kως, 14/10/2009 Πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης COMENIUS Σχολικές Συμπράξεις/ Ατομική κινητικότητα.
Μετά το πτυχίο: ερευνητικές και επαγγελματικές διαδρομές Πρόγραμμα «Δια Βίου Μάθηση» (LLP)/Erasmus Αθηνά Σιούπη
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ 2009 Αθήνα, 12/12/2008.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Συντονίστρια Τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων Επαγγελματική Κατάρτιση Ανώτατη Εκπαίδευση Σχολική Εκπαίδευση Εκπαίδευση Ενηλίκων ERASMUS.
Key Action 2: Co-operation for Innovation and Good Practices Συνεργασία για Καινοτομία και Καλές Πρακτικές 4. KA2 - Strategic Partnerships/ Στρατηγικές.
Εργασία στο μάθημα : «Εκπαιδευτική Πολιτική» Θέμα: «Τα νέα προγράμματα δράσης στην εκπαίδευση και την κατάρτιση ( )» Διδάσκουσα: κ. Σοφία Ηλιάδου-Τάχου.
Ι.Κ.Υ. (ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ) COMENIUS (ΚΟΜΕΝΙΟΥΣ ) ΕΥΡΩΠΑΪΚO ΠΡΟΓΡΑΜΜA.
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
ΚΑ1- Ατομική Κινητικότητα για μαθησιακούς σκοπούς
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
O πρώτος χρόνος της δράσης eTwinning
Περιφέρεια Ιονίων Νήσων
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ
Πρακτικές οδηγίες υλοποίησης δράσεων εντός κι εκτός σχολείου…
Ενιαία Ψηφιακή Πύλη.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Βασικό πλαίσιο ανάπτυξης του στρατηγικού σχεδιασμού για την παιδεία κατά την προγραμματική περίοδο αποτελεί το τετράπτυχο Ανάπτυξη – Ανταγωνιστικότητα – Εκπαίδευση – Απασχόληση. Καρμίρη Γαριφαλιά – Ευσταθία Προωθήτρια Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Α/θμιας

To Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Δια Βίου Μάθησης ( ) στοχεύει στον εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας μας και στην αναβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης σε όλα τα επίπεδα.

Στρατηγικός στόχος του προγράμματος είναι : >.

Διαθέτοντας σημαντικό προϋπολογισμό που αγγίζει τα επτά δισ. EUR για τα έτη 2007 έως 2013, το νέο αυτό πρόγραμμα αντικαθιστά τα υφιστάμενα προγράμματα εκπαίδευσης, επαγγελματικής κατάρτισης και ηλεκτρονικής εκπαίδευσης, τα οποία ολοκληρώθηκαν το Το νέο πρόγραμμα > δίνει τη δυνατότητα στα άτομα να επιδιώξουν ενδιαφέρουσες ευκαιρίες μάθησης, σε κάθε στάδιο της ζωής τους, σε όλη την Ευρώπη.

Προϋπολογισμός 6.9 δισεκατομμύρια Ευρώ  Comenius ≥ 13%  Erasmus ≥ 40%  Leonardo da Vinci ≥ 25%  Grundtvig ≥ 4% 6.9 δισεκατομμύρια Ευρώ  Comenius ≥ 13%  Erasmus ≥ 40%  Leonardo da Vinci ≥ 25%  Grundtvig ≥ 4%

Δομή του προγράμματος

Ποσοτική στόχευση  3 εκ. μαθητές Comenius  3 εκ. Erasmus φοιτητές έως το 2013  τοποθετήσεις Leonardo κατ’ έτος έως το 2013  άτομα στην εκπαίδευση ενηλίκων κατ’ έτος έως το 2013  3 εκ. μαθητές Comenius  3 εκ. Erasmus φοιτητές έως το 2013  τοποθετήσεις Leonardo κατ’ έτος έως το 2013  άτομα στην εκπαίδευση ενηλίκων κατ’ έτος έως το 2013

Ποιες χώρες συμμετέχουν στο πρόγραμμα:  τα 27 κράτη μέλη της ΕΕ  η Ισλανδία, το Λιχτενστάιν, η Νορβηγία, η Ελβετία (οι χώρες της ΕΖΕΣ και του ΕΟΧ, δηλαδή εκείνες οι χώρες που είναι μέλη τόσο της Ευρωπαϊκής Ζώνης Ελεύθερων συναλλαγών όσο και του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου)  η Τουρκία, η Κροατία  «Υπερπόντιες Χώρες και Εδάφη», οι οποίες καθορίζονται στην απόφαση 2001/822/EΚ του Συμβουλίου(όπως τροποποιήθηκε με την απόφαση 2007/249/ΕΚ του Συμβουλίου)

Οι σχολικές μονάδες, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, είναι δυνατόν να υλοποιήσουν ευρωπαϊκά προγράμματα, για τα οποία έχουν πάρει σχετική έγκριση από την Εθνική Μονάδα Συντονισμού του προγράμματος «Δια Βίου Μάθηση» - Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών. Μπορούν επίσης, να προετοιμάσουν προτάσεις, τις οποίες θα υποβάλουν στο πλαίσιο της επόμενης πρόσκλησης υποβολής προτάσεων του προγράμματος, για υλοποίησή τους κατά τη σχολική περίοδο

Το Πρόγραμμα Comenius  καλύπτει την προσχολική έως και τη μετα-δευτεροβάθμια εκπαίδευση και επιδιώκει να αναπτύξει την κατανόηση μεταξύ διάφορων ευρωπαϊκών πολιτισμών, μέσω ανταλλαγών και συνεργασίας σχολείων από διαφορετικές χώρες.  απευθύνεται στην εκπαιδευτική κοινότητα υπό την ευρύτερη έννοιά της, συμπεριλαμβανομένων των τοπικών αρχών, των συλλόγων γονέων και των ιδρυμάτων κατάρτισης εκπαιδευτικών.

Το Comenius στοχεύει  στη βελτίωση της ποιότητας της σχολικής εκπαίδευσης, στην ενίσχυση της ευρωπαϊκής διάστασής της και στην προώθηση της κινητικότητας και της εκμάθησης γλωσσών.  στη συμμετοχή 3 εκ. μαθητών σε κοινές εκπαιδευτικές δραστηριότητες μέχρι το 2013.

Απευθύνεται σε:  μαθητές της προσχολικής και της σχολικής εκπαίδευσης μέχρι το τέλος της ανώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.  σχολεία, όπως ορίζονται από τα κράτη μέλη.  περιφερειακές και τοπικές Αρχές με ρόλο στη Σχολική Εκπαίδευση.  διδακτικό προσωπικό, προσωπικό υποστήριξης και διοικητικό προσωπικό στα εν λόγω σχολεία.  μελλοντικούς εκπαιδευτικούς.  ενώσεις και εκπροσώπους αυτών που ασχολούνται με τη σχολική εκπαίδευση.  δημόσιους και ιδιωτικούς οργανισμούς που είναι υπεύθυνοι για την οργάνωση και την παροχή εκπαίδευσης σε τοπικό περιφερειακό και εθνικό επίπεδο.  κέντρα και φορείς έρευνας που ασχολούνται με θέματα διά βίου μάθησης.  ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Δράσεις του Comenius:

Σχολικές Συμπράξεις Μια Σχολική Σύμπραξη Comenius αποτελείται από σχολεία διαφορετικών χωρών και υλοποιεί ένα Κοινό Σχέδιο Μάθησης (project) διάρκειας 2 ετών. Το κοινό σχέδιο μάθησης δίνει σε μαθητές και εκπαιδευτικούς από διαφορετικές χώρες μια ευκαιρία να εργαστούν σε ένα ή περισσότερα θέματα κοινού ενδιαφέροντος.

Διμερείς Σχολικές Συμπράξεις  Στοχεύουν στην εκμάθηση ξένων γλωσσών  2 εταίροι από διαφορετικές Χώρες  Αμοιβαία ανταλλαγή τάξης τουλάχιστο 10 μαθητών(τουλάχιστο 10 ημέρες)  Διάρκεια 2 έτη  Γλωσσική προετοιμασία (τουλάχιστον 20 ώρες αν η γλώσσα στόχος δε διδάσκεται στο σχολείο)  Επιχορήγηση κατ' αποκοπή ποσού ανάλογα τις κινητικότητες

Πολυμερείς Σχολικές Συμπράξεις  Στοχεύουν την ενίσχυση της ευρωπαϊκής διάστασης της εκπαίδευσης μέσω της προώθησης κοινών δραστηριοτήτων συνεργασίας μεταξύ των σχολείων  τουλάχιστο 3 εταίροι από διαφορετικές χώρες  Ένα από τα σχολεία αναλαμβάνει το ρόλο του συντονιστή  Διάρκεια 2 έτη  Επιχορήγηση κατ' αποκοπή ποσού ανάλογα τις κινητικότητες

Συμπράξεις Comenius Regio  Στοχεύουν στην ενίσχυση της ευρωπαϊκής διάστασης της εκπ/σης μέσω της προώθησης κοινών δραστηριοτήτων συνεργασίας μεταξύ τοπικών και περιφερειακών αρχών  2 εταίροι από διαφορετικές Χώρες : τοπική ή περιφερειακή αρχή με ρόλο στην εκπαίδευση τουλάχιστον ένα σχολείο τουλάχιστον έναν άλλο τοπικό εταίρο  Διάρκεια 2 έτη  Επιχορήγηση κατ' αποκοπή ποσού για τις κινητικότητες και επιπλέον ποσού για άλλες δραστηριότητες

Ατομική Κινητικότητα Μαθητών Comenius Δίνει τη δυνατότητα σε μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να φιλοξενηθούν σε σχολείο και οικογένεια υποδοχής στο εξωτερικό για διάστημα από 3 έως 10 μήνες. Οι δράσεις κινητικότητας μαθητών διοργανώνονται μεταξύ σχολείων που συμμετέχουν στην ίδια σύμπραξη Comenius.

Υποτροφίες Ενδοϋπηρεσιακής Κατάρτισης  συμμετοχή σε επιμορφωτική δραστηριότητα σε ευρωπαϊκή χώρα διαφορετική από εκείνη της εργασίας. Σεμινάριο οποιουδήποτε γνωστικού αντικειμένου ( e/search.cfm) Συμμετοχή σε συνέδριο ή ημερίδα ενημερωτικού χαρακτήρα Τοποθέτηση σε σχολείο ή εκπαιδευτικό οργανισμό  Απευθύνεται σε Προσωπικό σχολικής εκπαίδευσης  Διάρκεια 1 ημέρα - 6 εβδομάδες  Επιχορήγηση : Δαπάνες Ταξιδιού, Διαβίωσης, διδάκτρων, Γλωσσικής Προετοιμασίας

Τοποθέτηση Μελλοντικών Εκπαιδευτικών σε θέσεις Βοηθών  Αναλάβουν τη θέση βοηθού σε σχολείο υποδοχής μιας άλλης χώρας  Απευθύνεται σε Μελλοντικούς εκπαιδευτικούς οποιασδήποτε ειδικότητας  Σε ιδρύματα εκπ/σης που ενδιαφέρονται να φιλοξενήσουν μελλοντικούς εκπ/κούς απ΄το εξωτερικό ως βοηθούς (χωρίς οικονομική στήριξη)  Περίοδος άσκησης 13 – 45 εβδομάδες  Επιχορήγηση για την κάλυψη των δαπανών ταξιδίου, προετοιμασίας και δαπανών διαβίωσης

Προπαρασκευαστικές επισκέψεις Comenius ε πιχορηγήσεις προς σχολικά ιδρύματα για την επίσκεψη εκπροσώπου τους σε σχολικό ίδρυμα του εξωτερικού ή τη συμμετοχή του σε σεμινάριο εξεύρεσης εταίρων με σκοπό την προετοιμασία Σχολικής Σύμπραξης Comenius.  1 εκπρόσωπος ανά ίδρυμα(συνήθως)  Διάρκεια έως 5 ημέρες  Επιχορήγηση για την κάλυψη των δαπανών ταξιδίου, και διαβίωσης

Ηλεκτρονική Αδελφοποίηση eTwinning Το eTwinning προωθεί τη συνεργασία και τη δικτύωση των σχολείων στην Ευρώπη μέσω της χρήσης Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) Παρέχει συμβουλές, ιδέες και εργαλεία ώστε να έχουν τα σχολεία πιο εύκολα τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε συμπράξεις και να ξεκινήσουν σχέδια συνεργασίας που θα άπτονται οιουδήποτε θεματικού πεδίου.

Πηγές : Ευρωπαϊκή Επιτροπή Comenius: Ιστορίες επιτυχίας — Η ΕΥΡΩΠΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ Λουξεμβούργο: Υπηρεσία Επισήμων Εκδόσεων των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων Ιδρυμα Κρατικών Υποτροφιών: Επεξηγήσεις ανά δράση: Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ : Υπουργείο Παιδείας: Ιδρυμα Κρατικών Υποτροφιών: Iστοσελίδα Ευρωπαϊκής Επιτροπής: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ Οδηγός 2013 Μέρος II β Επεξηγήσεις ανά δράση LLP site: διαδικτυακή πύλη του eTwinning:

Πληροφορίες Ιστοσελίδα Ε.Ε.: Ιστοσελίδα ΙΚΥ: Μαραγκός Δημήτριος- Υπεύθυνος Επικοινωνίας LLP τηλ:

Στοιχεία επικοινωνίας- Comenius  Ξαρχουλάκου Μαρία- Συντονίστρια, Σχολικές συμπράξεις Regio, Ατομική κινητικότητα μαθητών τηλ  Πηνελόπη Μουσούρη – Σχολικές συμπράξεις τηλ  Κωνσταντίνος Καρναβάς – Ενδοϋπηρεσιακή κατάρτιση τηλ  Σπύρος Χατζηπαπάς – Βοηθοί καθηγητές και σχολεία υποδοχής, Σχολικές συμπράξεις τηλ

ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Για το σχεδιασμό και την υλοποίηση προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων (Αγωγής Σταδιοδρομίας, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας και Πολιτιστικών Θεμάτων), ισχύει η βασική Υπουργική Απόφαση Γ2/4867/ , (ΦΕΚ 629 τ. Β/ ), στην οποία για πρώτη φορά ορίζονται ο θεσμός, οι κατηγορίες, το περιεχόμενο και ο τρόπος υλοποίησης των Σχολικών Δραστηριοτήτων.

Πρόγραμμα e-Twinning  H Απόφαση /ΚΠ/ , για τη συμμετοχή στελεχών του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού στην “Ελληνική Υπηρεσία Υποστήριξης (Ε.Υ.Υ.) της δράσης e -Twinning 2010” Πρόγραμμα Comenius – Leonardo da Vinci  Η με αριθμ. 1720/2006/ΕΚ/ , Απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου με θέμα «Θέσπιση Προγράμματος Δράσης στον τομέα της δια βίου μάθησης» Όλες οι παραπάνω Εγκύκλιοι, Υπουργικές Αποφάσεις, Νόμοι και Προεδρικά Διατάγματα, μπορούν να αναζητηθούν στις οικείες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Ειδικότερα, για τις Σχολικές Δραστηριότητες κατά τομέα, ισχύει το παρακάτω θεσμικό πλαίσιο:

 Οι μετακινήσεις εκπαιδευτικών και μαθητών σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο υλοποίησης ευρωπαϊκών προγραμμάτων και δραστηριοτήτων, εγκρίνονται σύμφωνα με την υπ’ αριθμ /Γ2/ Υπουργική Απόφαση. Σε ότι αφορά τις μετακινήσεις εκπαιδευτικών και μαθητών σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ισχύει η υπ΄αριθμ /ΙΑ/ Υπουργική Απόφαση.  Για την υλοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων Comenius ή Leonardo da Vinci δικαιολογούνται ώρες συμπλήρωσης ωραρίου, ανάλογα με τα προβλεπόμενα στην /Γ7/ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ εγκύκλιο της Δ/νσης ΣΕΠΕΔ του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α

Comenius Καρμίρη Γαριφαλιά – Ευσταθία Προωθήτρια Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Α/θμιας