1 ΕΥΡΩΠΑïΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Δια Βίου Μάθηση: Πραγματικότητες, Προκλήσεις και Προοπτικές στην Κύπρο και την Ευρώπη 16-17 Απριλίου 2004 ¨ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
BOLOGNA CONFERENCE Νέες Πρωτοβουλίες της ΕΕ στον τομέα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρούλα ΚΥΡΙΛΛΟΥ-ΙΟΑΝΝΙΔΟΥ Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο 16 Οκτωβρίου 2013.
Advertisements

Διδάσκων : Κουντούρης Νικόλας. Δρ. Πολιτειολόγος
GRUNDTVIG Nikolai Frederik Severin Grundtvig ( )
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΔΙΚΤΥΩΣΗ: euro|guidance Ημερίδα “Ευρωπαϊκή κινητικότητα για λόγους εκπαίδευσης & απασχόλησης: Euroguidance-Eures” 15 Οκτωβρίου 2004 ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π: Δράσεις και Πολιτικές - Εθνικό Κέντρο Europass
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΜΙΑΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.3 Χαρακτηριστικά των δικτύων για τα προγράμματα κινητικότητας: IVT, PLM, VETPRO.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗΣ TEI ΛΑΜΙΑΣ Ε. Υ. ΔΡ. Θ. ΓΚΑΝΕΤΣΟΣ Άξονας Προτεραιότητας 6 «Αναβάθμιση των συστημάτων αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης και επαγγελματικής.
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
Ελληνικές Βιβλιοθήκες Συνολική Παρουσίαση Θέσεων Ομάδα Εργασίας Δημοσίων Βιβλιοθηκών Ιανουάριος 2011.
Υπηρεσία Έρευνας και Διεθνών Σχέσεων • Πρόγραμμα Δια βίου μάθησης • ERASMUS MUNDUS • TEMPUS Ευρωπαϊκά Προγράμματα για την Εκπαίδευση, τον Πολιτισμό και.
Page  1 Προτεραιότητες της Κυπριακής Προεδρίας για την Ανώτερη Εκπαίδευση Διεύθυνση Ανώτερης και Ανώτατης Εκπαίδευσης Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Τομεακό Πρόγραμμα Comenius Αθήνα, 25 Ιoυνίου ΜΑΡΙΑ ΞΑΡΧΟΥΛΑΚΟΥ.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Δημήτριος Σουλιώτης Διευθυντής ΙΕΚ Γλυφάδας
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Οι προοπτικές.
ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΛΙΒΑΔΕΙΑ 7/12/2011 Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας Γραφείο Διασύνδεσης Τμήμα Περιφερειακής Οικονομικής Ανάπτυξης.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΚΥΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 9.1 Εθνικές και Ευρωπαϊκές πολιτικές για την επικύρωση των εμπειριών τοποθέτησης.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Leonardo Transfer of Innovation- Μεταφορά καινοτομίας (Οκτώβριος 2012 – Σεπτέμβριος 2014) Κώστας Οικονόμου Βασιλική Ζιάκα.
ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ
1 ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Σ.Ε.Ε. στο πλαίσιο του προγράμματος «Πληροφόρηση φοιτητριών και νέων επιστημονισσών για το επάγγελμα του ερευνητή» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ «Η.
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
Europe direct Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης Λαμίας.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
Δρ Στυλιανός Μαυρομούστακος Εκτελεστικός Διευθυντής, Intercollege Λευκωσίας Αντιπρόεδρος EfVET Χτίζοντας Γέφυρες: Διασύνδεση της Εκπαίδευσης με την Αγορά.
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Ημερίδα 4 Πορεία των διαδικασιών Διασφάλισης της ποιότητας 15 Νοεμβρίου 2012.
Εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Θεματολογίου για την Εκπαίδευση Ενηλίκων : Το Σχέδιο Δράσης της Κύπρου 29 Μαρτίου 2013 Συνεδριακό Κέντρο ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ.
ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΥΠΕΠΘ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΧΑΣΜΑΤΟΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΘΩΜΑΣ ΣΦΗΚΟΠΟΥΛΟΣ.
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
Φάση 2: Αvάπτυξη εθνικών και ευρωπαϊκών σεναρίων Ορφανός Ευθύμιος.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
Ίδρυμα Διαχείρισης Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων Διά Βίου Μάθησης Ημερίδα Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Ενηλίκων στην Κύπρο Λεμεσός, 21 Ιουνίου 2013.
Εισαγωγή στη Δια Βίου μάθηση Θέμα:Επίσημη και μη-επίσημη μάθηση Ευαγγελία Σουργιαδάκη Α.Μ 3284.
ΤΟ ΠΕΔΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ. ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ 1996 : Ευρωπαϊκό έτος εκπαίδευσης και «Δια Βίου Κατάρτισης» 2000 : Λισσαβόνα Η Ε.Ε.
1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
1 η Συνεδρίαση Επιτροπής Παρακολούθησης ΕΠ Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Τα Βασικά Στοιχεία του ΕΠ.
Κωστοπούλου Όλγα ΑΕΜ 3157 Εξάμηνο Στ’. Πρωτοβουλίες και δράσεις κατά την περίοδο Από τις αρχές της δεκαετίας του 1990,η έννοια της ποιότητας.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
SOCIAL KEYS FOR SOCIAL ENTREPRENEURSHIP. ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ H Κοινωνική Οικονομία είναι ένας πολύ σημαντικός οικονομικός τομέας στην Ευρώπη. Με βάση.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Συντονίστρια Τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων Επαγγελματική Κατάρτιση Ανώτατη Εκπαίδευση Σχολική Εκπαίδευση Εκπαίδευση Ενηλίκων ERASMUS.
Εργασία στο μάθημα : «Εκπαιδευτική Πολιτική» Θέμα: «Τα νέα προγράμματα δράσης στην εκπαίδευση και την κατάρτιση ( )» Διδάσκουσα: κ. Σοφία Ηλιάδου-Τάχου.
Ι.Κ.Υ. (ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ) COMENIUS (ΚΟΜΕΝΙΟΥΣ ) ΕΥΡΩΠΑΪΚO ΠΡΟΓΡΑΜΜA.
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
ΟΑΕΔ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
ΣΗΜΕΙΑ - ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Δ.Ι.Ε.Κ. Αμαρουσίου «Προσχολική εκπαίδευση και αγωγή: Προσεγγίζοντας το Ιταλικό εκπαιδευτικό σύστημα» Eσπερίδα για τη διάχυση των αποτελεσμάτων του προγράμματος.
ΙΔΡΥΜΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΥΠΟΤΡΟΦΙΩΝ
Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης
Αχιλλέας Καμέας Επίκουρος Καθηγητής ΕΑΠ
Best practices - Benchmarking
Η Ευρωπαϊκή στρατηγική για την εκπαίδευση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΥΡΩΠΑïΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Δια Βίου Μάθηση: Πραγματικότητες, Προκλήσεις και Προοπτικές στην Κύπρο και την Ευρώπη Απριλίου 2004 ¨ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ¨ Εισηγήτρια:Κλαίλια Σουρμελή-Σκοτεινού

2 Η Διαίρεση της ζωής ενός ανθρώπου σε περιόδους όπως : περίοδος παιδικής και νεανικής ηλικίας που αφιερώνονται στην εκπαίδευση περίοδος της ζωής του ενήλικα που αφιερώνεται στην επαγγελματική δραστηριότητα περίοδος της συνταξιοδότησης δεν ικανοποιεί πλήρως πια τα δεδομένα της σύγχρονης ζωής και δεν εξυπηρετεί τις απαιτήσεις του μέλλοντος

3 «Διά Βίου Εκπαίδευση» Ένα συνεχές (continuum) που διαρκεί όσο και η ζωή, και το οποίο διευρύνεται αδιάκοπα, περιλαμβάνοντας όλες τις διαστάσεις της κοινωνίας. (Διεθνής Επιτροπή για την Εκπαίδευση στον 21 ο αιώνα, Έκθεση UNESCO)

4 «κάθε μαθησιακή δραστηριότητα η οποία αναλαμβάνεται καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωή με σκοπό τη βελτίωση των γνώσεων, των δεξιοτήτων και των ικανοτήτων, στο πλαίσιο μιας προσωπικής και κοινωνικής θεώρησης, μια οπτικής που σχετίζεται με την απασχόληση» (Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, Φέιρα, Ιούνιος 2000 ) Ορισμός της διά βίου μάθησης

5 Έρευνα εργατικού δυναμικού το 2000, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, βρήκε μόνο το 8% των ατόμων ηλικίας ετών στην Ευρωπαϊκή Ένωση να συμμετέχουν στην εκπαίδευση και στην κατάρτιση – μια σημαντική απόκλιση σε σχέση με το όραμα της δια βίου εκπαίδευσης.

6 Να καταστεί η Ευρωπαϊκή Ένωση η πιο ανταγωνιστική και δυναμική κοινωνία της γνώσης στον κόσμο. (Λισσαβόνα, Μάρτιος 2000) Στρατηγικός στόχος Ευρωπαϊκού Συμβουλίου :

7 Ενέργειες που προτείνονται για υποστήριξης νέων στρατηγικών για τη διά βίου μάθηση: Αποτίμηση της μάθησης Ενίσχυση των υπηρεσιών πληροφόρησης, προσανατολισμού και παροχής συμβουλών σε πανευρωπαϊκό επίπεδο Μεγαλύτερες επενδύσεις χρόνου και χρημάτων στη μάθηση Σύνδεση μαθητευομένων και μαθησιακών ευκαιριών Πρόσβαση όλων στις βασικές δεξιότητες Υποστήριξη της έρευνας καινοτόμων παιδαγωγικών μεθόδων

8 Μνημόνιο για τη Διά Βίου Εκπαίδευση Βασικές αρχές: Βασικές Δεξιότητες για συμμετοχή σε μια κοινωνία της γνώσης Μεγαλύτερη Επένδυση στο Ανθρώπινο Δυναμικό Καινοτομίες στη Διδασκαλία και Μάθηση Η αποτίμηση της εκπαίδευσης Αναθεωρητική Καθοδήγηση Μεταφορά της εκπαίδευσης πιο κοντά στο άτομο

9 Στατιστικοί δείκτες για παρακολούθηση επιτυχημένων πρακτικών σε ευρωπαϊκές χώρες σχετικά με τη δια βίου εκπαίδευση Ανάγνωση και αριθμητική Νέες δεξιότητες σε μια κοινωνία μάθησης Δεξιότητες για να μαθαίνεις πώς να μαθαίνεις Ενεργός πολιτότητα, πολιτιστικές και κοινωνικές δεξιότητες Πρόσβαση και συμμετοχή στην εκπαίδευση Επένδυση στη δια βίου εκπαίδευση Εκπαιδευτές και μάθηση Χρήση ΗΥ στην εκπαίδευση Συνοχή στην προσφορά εκπαίδευσης Ποιοτική εξασφάλιση Αναγνώριση και πιστοποίηση Καθοδήγηση και συμβουλευτική

10 Προγράμματα για εκπαίδευση ενηλίκων στην Κύπρο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑΙΔΡΥΜΑΤΑΤΑ ΠΟΥ ΤΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ Εκπαίδευση/κατάρτιση στις γλώσσες, τις νέες τεχνολογίες ή άλλους τομείς ΚΙΕ, Ανώτερες ή Ανώτατες Σχολές (Παν/μιο Κύπρου) Φροντιστήρια, Επιμορφωτικά Κέντρα Υπουργείου Παιδείας κ.α. Συμπλήρωση σπουδών στη Μέση Εκπαίδευση Εσπερινά Γυμνάσια ή Εσπερινές Τεχνικές Σχολές

11 Προγράμματα για εκπαίδευση ενηλίκων στην Κύπρο (συνέχεια) ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑΙΔΡΥΜΑΤΑΤΑ ΠΟΥ ΤΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ Προγράμματα κατάρτισης ή επαγγελματικού ενδιαφέροντος μικρής ή μεγάλης έκτασης Ακαδ. Δημόσιας Διοίκησης Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, Σχολές Ανώτερες ή Ανώτατες, Τεχνικές Σχολές Παρακολούθηση προγραμμάτων ακαδημαϊκών σπουδών για πρώτο ή για μεταπτυχιακούς τίτλους Πανεπιστήμιο Κύπρου ή άλλα ΑΑΕΙ δημόσια ή ιδιωτικά, Ανοικτό Πανεπιστήμιο Ικανοποίηση προσωπικών αναγκών μόρφωσης Επιμορφωτικά Κέντρα Υπουργείου Παιδείας

12 Ανάγκη για προώθηση το προγραμμάτων εκπαίδευσης ενηλίκων για την τρίτη ηλικία ώστε αφενός να βοηθηθεί στην κοινωνική της δραστηριοποίηση και αφετέρου να αποτελέσει μέρος της παραγωγικής προσπάθειας ιδιαίτερα ενόψει της αύξησης του μέσου όρου ζωής

13 Παρακολούθηση προγραμμάτων κατάρτισης από έρευνα Στατιστικής υπηρεσίας, 2000 Διευθυντικό και προσοντούχο προσωπικό9,5%-9,9% Τεχνικοί3,6%-5,2% Γραμματειακό προσωπικό:2,2%-2,8% Τεχνίτες και χειριστές μηχανώνκάτω από 0,5 %

14 Ευρωπαïκά Προγράμματα  Το πρόγραμμα ΣΩΚΡΑΤΗΣ με τις δράσεις του: Comenius 2, Erasmus, Linqua, Grundtvig, Arion  Το πρόγραμμα Leonardo DaVinci

15 Γενική Διάρθρωση του προγράμματος GRUNDTVIG Διαιρείται σε τέσσερις επιμέρους δράσεις: 1.Grundtvig 1: Σχέδια Ευρωπαϊκής συνεργασίας για την Εκπαίδευση Ενηλίκων και τη Δια Βίου Εκπαίδευση 2.Grundtvig 2: Εκπαιδευτικές Συμπράξεις 3.Grundtvig 3: Ατομικές υποτροφίες για την κατάρτιση προσωπικού εκπαίδευσης ενηλίκων 4.Grundtvig 4: Δίκτυα Grundtvig Διαχείριση των δράσεων 1, 4 κεντρικά από ΕΕ ενώ των 2, 3 από Εθνικούς φορείς

16 «΄Όταν σχεδιάζεις για ένα χρόνο, να σπέρνεις σιτάρι. ΄Όταν σχεδιάζεις για μια δεκαετία, να φυτεύεις δέντρα. ΄Όταν σχεδιάζεις για μια ζωή, να καταρτίζεις και να εκπαιδεύεις ανθρώπους» Κινέζικη παροιμία