Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Advertisements

Αξιολόγηση σεναρίου Νότα Σεφερλή
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Διακρατική συνάντηση EQUAL Σάμος, 25 – 26 Σεπτεμβρίου 2003
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2008 E - learning.
Μ. Βιβίτσου, Ν. Λαμπροπούλου, Αλ. Γκίκας, Ι. Χαρδαλούπα
Χρήση και υποστήριξη κοινοτήτων μάθησης. Ψηφιακές κοινότητες  Κοινότητες που τα μέλη τους επικοινωνούν ψηφιακά μεταξύ τους.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
H λειτουργία της Μαθητείας των ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ : Μια σύγχρονη καινοτομική εκπαιδευτική προσέγγιση στην Επαγγελματική Κατάρτιση Γιάννης Χαλάς Εκπαιδευτικός ΟΑΕΔ.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Ο επικοινωνιακός ρόλος του εκπαιδευτικού σε συμβατικά, υπολογιστικά και δικτυακά περιβάλλοντα μάθησης Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
4.2 Βασικές κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων με τη χρήση τους Ως εκπαιδευτικό λογισμικό ορίζεται το εξειδικευμένο.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Σενάριο.
Ανάπτυξη και Λειτουργία
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Συμμετοχή των εργαζομένων στην διοίκηση των επιχειρήσεων
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Μόκιας Γιάννης ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β 1 ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ Σύγχρονες διδακτικές μέθοδοι και ΤΠΕ.
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης Νότα Σεφερλή. Η έννοια της κοινότητας Σύνολο ανθρώπων με κοινά κοινωνικά χαρακτηριστικά (ορολογία, απόψεις, προσδοκίες,
Εγκαθιδρυμένη ή Εμπλαισιωμένη Νόηση ή Γνώση (Situated Cognition)
 Τι είναι;  Γιατί η γνώση είναι καλύτερα να είναι οργανωμένη;  Ποια η οργάνωση στο μαθητή, στον εκπαιδευτικό, στα βιβλία;
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΛΙΤΙΣ ΜΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΡΟΛΟΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥ Το μανθάνον υποκείμενο δεν κατασκευάζει την προσωπική του γνώση μέσα σε ένα πολιτισμικό και επικοινωνιακό.
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
Ένα σύνολο ατόμων με κοινά χαρακτηριστικά  Σταδιακά δημιουργούν μια κοινή ορολογία, κοινές απόψεις, αξίες, στάσεις και πρακτικές  Επικοινωνούν και συνήθως.
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Τμ. Μηχ/κών Ηλ/κών Υπολογ. & Πληροφορικής
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Τι είναι το E-learning Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.ED..
Σχεδιασμός περιβαλλόντων μάθησης στο Διαδίκτυο
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
ΤΙ ΕIΝΑΙ ΤΟ WEB2 Το Web 2.0 αναφέρεται σε μια αναμενόμενη δεύτερη γενιά του Web που επιτρέπει στα άτομα να δημιουργούν, να δημοσιεύουν, να ανταλλάσσουν,
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
Ενότητα 6: Κοινωνικο-Πολιτισμικές Θεωρίες Μάθησης
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΚοινωνικοπολιτισμικΕΣ
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Εκπαιδευτικός & ΑΠ Χειμερινό εξάμηνο
Αυθεντικό πλαίσιο μάθησησ και αξιολόγησησ για την καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα Βουδούρη Γεωργία Α.Μ.:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης Νότα Σεφερλή

Η έννοια της κοινότητας δυναμικό σύνολο ανθρώπων που: μοιράζονται κοινές πρακτικές λαμβάνουν τις αποφάσεις από κοινού και αναλαμβάνουν μακροπρόθεσμη δέσμευση για την ευημερία τους

Οι κοινότητες πρακτικής και μάθησης Κομβικές έννοιες στη μελέτη των κοινοτήτων Π & Μ οι ακόλουθες: Κοινωνικό κεφάλαιο Γνωσιακό κεφάλαιο

Οι κοινότητες Π & Μ στον εκπαιδευτικό χώρο Είναι μαθησιακά περιβάλλοντα στα οποία οι συμμετέχοντες (μαθητές & εκπαιδευτικοί) μπορούν να: συνευρίσκονται αλληλεπιδρούν επικοινωνούν θέτουν στόχους συνεργάζονται οικοδομούν τη γνώση

Θεωρητικές καταβολές Οι σύγχρονες προσεγγίσεις για τη μάθηση, προερχόμενες από το χώρο των γνωστικών θεωριών και των θεωριών της κοινωνικής αλληλεπίδρασης: Θεωρία της Κατανεμημένης Γνώσης (Distributed Cognition theory), Θεωρία της Δραστηριότητας (Activity theory)

Χαρακτηριστικά της μάθησης στο πλαίσιο των ΚΠΜ η γνώση οικοδομείται από τους μαθητές, μέσω ανακάλυψης, διερεύνησης και πειραματισμού αναπτύσσονται μηχανισμοί αιτιολόγησης, ανάλυσης, σύνθεσης & αξιολόγησης της διαχειριζόμενης πληροφορίας η μαθησιακή διαδικασία αποκτά προσωπικό νόημα για τους μαθητές καλλιεργούνται μεταγνωστικές δεξιότητες (αναστοχασμός, αυτοαξιολόγηση)

Προϋποθέσεις Για την επιτυχημένη λειτουργία μιας ΚΠΜ χρειάζονται: η διαπραγμάτευση (negotiation) η οικειότητα (intimacy) η δέσμευση (commitment) η συμμετοχή (engagement)

Πλεονεκτήματα Ενεργός συμμετοχή των μελών σε σχέση με τον παραδοσιακό τρόπο Ανάπτυξη διαδικασιών αλληλεπίδρασης και ομαδοσυνεργατικού πνεύματος Παροχή στους μαθητές ασφαλούς δικτύου υποστήριξης Ανάπτυξη μηχανισμών αυτορρύθμισης και μεταγνωστικού ελέγχου

Μειονεκτήματα Ελλιπής έλεγχος του βαθμού συμμετοχής των μελών Προσωπικές προκαταλήψεις, άμυνες, εγκαθιδρυμένα σχήματα για τη μαθησιακή διαδικασία και τη λειτουργία της κοινότητας Συνεχείς αναπροσαρμογές στις ανάγκες των μελών

Ψηφιακές (online) κοινότητες Οι κοινότητες που στηρίζονται στην ψηφιακά διαμεσολαβημένη επικοινωνία Άλλοι όροι: εικονικές ή δικτυακές κοινότητες http://www.fullcirc.com/community/communitytypes.htm

Η κοινωνική αλληλεπίδραση είναι η ίδια ανάμεσα στις φυσικές και στις ψηφιακές κοινότητες;

Τι αλλάζει Η οικονομία της συμμετοχής, της επικοινωνίας, της οργάνωσης, της ιεραρχίας, της διαμοίρασης της γνώσης κτλ. Κοινωνικοί ρόλοι που έχουν νόημα στη φυσική κοινότητα δεν υφίστανται, ενώ αναφύονται άλλοι (κάτοχος, διαχειριστής κτλ.) Ανακύπτουν ερωτήματα σχετικά με την επίδραση που ασκεί η συμμετοχή σε μια εικονική κοινότητα στην προσωπικότητα και ατομική ταυτότητα

Ψηφιακές κοινότητες Αριθμός μελών Θεματική Τρόπος συμμετοχής Τρόπος λειτουργίας

Μερικά παραδείγματα Επαγγελματικές κοινότητες Οικογενειακά γκρουπ Εικονικοί χώροι κοινωνικής οργάνωσης (μη κυβερνητικές οργανώσεις, πολιτικών, ομάδες πολιτικού ακτιβισμού, πολιτισμικές-καλλιτεχνικές οργανώσεις κτλ)

Ψηφιακές κοινότητες και περιβάλλοντα Σύγχρονη επικοινωνία: πολυμεσικό περιβάλλον (εικόνα, βίντεο, ήχος κείμενο, λ.χ., τα συστήματα Skype και MSN) Ασύγχρονη επικοινωνία: λ.χ., discussion lists, e-fora

Εκπαιδευτικές δυνατότητες των ψηφιακών κοινοτήτων Επικοινωνία χωρίς όρια, χρονικά – γεωγραφικά Στοχευμένη πληροφόρηση Διαμοίραση και συνεργατική επεξεργασία ντοκουμέντων Σχεδίαση και υλοποίηση ομαδο-συνεργατικών projects

Κοινωνικό κεφάλαιο Ένα είδος κοινωνικού ιστού – δικτύου, το οποίο συγκροτούν οι κοινότητες. Παράδειγμα: ένα πρόβλημα-ερώτημα προς επίλυση

Γνωσιακό κεφάλαιο Η κατανεμημένη γνώση, η κοινή επιθυμία για επίλυση προβλημάτων που απασχολούν την κοινότητα, η συλλογική προσπάθεια για απάντηση στα αναδυόμενα ερωτήματα

Διαμεσολαβητική λειτουργία Πολλές από τις κοινότυπες διαδικασίες κοινωνικής αλληλεπίδρασης μετασχηματίζονται, μέσω του Η.Υ, στα ψηφιακά τους ισοδύναμα