Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Σχεδιασμός περιβαλλόντων μάθησης στο Διαδίκτυο

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Σχεδιασμός περιβαλλόντων μάθησης στο Διαδίκτυο"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Σχεδιασμός περιβαλλόντων μάθησης στο Διαδίκτυο
Μαρία Κορδάκη PhD. MEd.

2 Μαθησιακές προσεγγίσεις σε Δικτυακά περιβάλλοντα μάθησης
e-lecture ερωτήσεις απευθυνόμενες σε ειδικούς καθοδήγηση υποστήριξη

3 e-lectures παρουσιάζονται πολύ σημαντικές έννοιες ή τεχνικές
παρουσίαση με συνδυασμό πολυμέσων ή υπερμέσων η με τη μορφή μαγνητοσκοπημένης διάλεξης χρήση υπερσυνδέσμων

4 Το μαθησιακό υλικό Χρήση οπτικοακουστικών μέσων όπως video-clips, animation, ήχος, προγράμματα από τα βασικά σημεία στις λεπτομέρειες ο μαθητής καλείται να απαντήσει σε ερωτήσεις ή να πραγματοποιήσει δραστηριότητες

5 Ερωτήσεις απευθυνόμενες σε ειδικούς
λίστα ειδικών λογαριασμοί για τους μαθητές καθορισμός της διαδικασίας και της συχνότητας επικοινωνίας

6 Καθοδήγηση Προσδιορισμός των αναμενόμενων δεξιοτήτων, παρακολούθηση, ανάθεση δραστηριοτήτων, διόρθωση εργασιών

7 Υποστήριξη της μάθησης
επικοινωνία ένα προς ένα πολλών προς πολλούς

8 Η προσπέλαση στους δικτυακούς πόρους
Εξασφάλιση χρήσης των πόρων του Διαδικτύου

9 Μη τυπική αλληλεπίδραση μεταξύ συμμαθητών
‘virtual cafι’ ή ‘public square’ Student Lounge, ή mutual help

10 Δομημένες ομαδικές δραστηριότητες
σεμινάρια οι συζητήσεις μικρών ομάδων συνεργατικές ομάδες ή δυάδες μικρές ομάδες δουλειάς μαθησιακοί κύκλοι παίξιμο ρόλων, και ομάδες υποστήριξης αντίθετων απόψεων (debates).

11 Σεμινάρια Ο εκπαιδευτικός στέλνει θέμα και υλικό
χωρίζει τους μαθητές σε ομάδες δουλειάς καθορίζει το είδος της επικοινωνίας συνοψίζει

12 Η συζήτηση σε μικρές ομάδες
Ο εκπαιδευτικός στέλνει θέμα και υλικό χωρίζει τους μαθητές σε ομάδες δουλειάς σχεδιάζει το χώρο εργασίας κάθε ομάδας τα συμπεράσματα κοινοποιούνται σε όλους

13 Ζευγάρια μάθησης Εξοικείωση
Ζευγάρια μάθησης Εξοικείωση δραστηριότητες μικρής ή μεγάλης διάρκειας απλές ή σύνθετες γράψιμο αναφοράς διορθώσεις με τη βοήθεια του καθηγητή παρουσίαση σε ολόκληρη την εικονική τάξη

14 Ομάδες, δραστηριότητες και κύκλοι μάθησης
ξεκάθαρα διατυπωμένες δραστηριότητες οι οποίες να περιλαμβάνουν τη χρήση αρχών για λήψη αποφάσεων συμφωνίες για απονομή ρόλων προθεσμίες χωρισμός εργασιών σε φάσεις & καθορισμός ημερομηνιών παράδοσης εργασιών για κάθε φάση 3-4 άτομα

15 Ομάδες, δραστηριότητες και κύκλοι μάθησης
Η προσεκτικά σχεδιασμένη ομαδική δουλειά δίνει την ευκαιρία στους μαθητές να μάθουν από τη γνώση των άλλων και να φωτίσουν διαφορετικά θέματα ή διαφορετικές όψεις του ίδιου θέματος

16 Πλεονεκτήματα της ομαδικής δουλειάς σε δικτυακά περιβάλλοντα μάθησης
ευκολία επικοινωνίας για τον καθορισμό των δραστηριοτήτων, και την ανταλλαγή απόψεων για την παρουσίαση Απαιτείται ιδιωτικός χώρος επικοινωνίας για κάθε ομάδα ενώ η παρουσίαση σε όλη την τάξη γίνεται με χρήση conferencing

17 Παρουσίαση της ομαδικής δουλειάς και διδασκαλία από τους μαθητές
ουσιαστική μάθηση - διδασκαλία έρευνα, γράψιμο αναφοράς, παρουσίαση στην τάξη μέσω conferencing μορφή εβδομαδιαίου σεμιναρίου την πρώτη ημέρα, 2-3 ερωτήσεις κλειδιά ενθάρρυνση της επικοινωνίας της εμβάθυνσης, και συνόψιση και διεξαγωγή συμπερασμάτων

18 Παίξιμο ρόλων υποθετικά σενάρια - ψευδώνυμα
ο καθηγητής της τάξης κατανέμει τους ρόλους και βάζει τις προθεσμίες συζητήσεις και παράδοση σχετικών εργασιών

19 Debates ένα θέμα ή μια ερώτηση
να προωθεί την κριτική σκέψη, τις αναλυτικές συνθετικές και αφαιρετικές ικανότητες δυάδες ή ομάδες ένας αριθμός από Debates μπορεί να οργανωθεί

20 Debates Οργάνωση της συχνότητας συμμετοχής - αξιολόγηση 5-15 μαθητές
κρατούνται πρακτικά προσπελάσιμα απ όλους μελέτη μαθησιακού υλικού απ όλους πριν τη διεξαγωγή

21 Μικρές ομάδες μάθησης Να φέρουν σε πέρας μια δραστηριότητα
να παραδοθεί γραπτή αναφορά διορθώσεις-ποιος έκανε τι-αξιολόγηση παρουσίαση μέσω συνδιάσκεψης συζήτηση με όλη την τάξη

22 Τάξεις συνδεδεμένες σε δίκτυο
Από κοινού δραστηριότητες δημοτικό - ανταλλαγή πολιτισμικών πληροφοριών γυμνάσιο - διεξαγωγή διερευνητικών projects Παν/μιο - projects

23 Καφές στο Διαδίκτυο Χτίσιμο των εικονικών κοινοτήτων
μαθητές & καθηγητές ανταλλαγή απόψεων για κοινωνικά θέματα και ενδιαφέροντα, για τη δουλειά

24 Αλληλοβοήθεια σε προβλήματα που οι ίδιοι έχουν και αφορούν θέματα τεχνικής υφής

25 Κατανόηση του Δικτυακού περιβάλλοντος μάθησης
Τα χαρακτηριστικά του μέσου διαμορφώνουν τον τρόπο με τον οποίο οι δραστηριότητες, οι προθεσμίες και η συνεργατική δουλειά μπορούν να υλοποιηθούν

26 Κατανόηση του Δικτυακού περιβάλλοντος μάθησης
Οι δυνατότητες επικοινωνίας : Πολλών με πολλούς Σε οποιοδήποτε τόπο Σε οποιοδήποτε χρόνο Μέσω γραπτού λόγου ή πολυμέσων Μέσω της διαμεσολάβησης υπολογιστή (CMC)

27 Κατανόηση του Δικτυακού περιβάλλοντος μάθησης
Οι δυνατότητες συνδιάσκεψης μέσω υπολογιστή και η γενικότερα η οργάνωση του Δικτυακού χώρου αποτελεί το σημείο κλειδί στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό των Δικτυακών περιβαλλόντων μάθησης.

28 Κατανόηση του Δικτυακού περιβάλλοντος μάθησης
Η διαμόρφωση των δυνατοτήτων των διασκεψεων μέσω υπολογιστή σε περιβάλλοντα εκπαιδευτικής αλληλεπίδρασης απαιτεί πολλή δουλειά από τον καθηγητή προκειμένου να οργανώσει μαθησιακές ευκαιρίες που αφορούν στο αντικείμενο μάθησης

29 Μετατρέποντας την ασύγχρονη συνδιάσκεψη σε τάξη
οι μαθητές να αισθάνονται και να θεωρούν ότι βρίσκονται σε τάξη όταν επικοινωνούν μεταξύ τους ή συνεργάζονται σε ομάδες ασύγχρονα μέσα από την οργάνωση ομαδικών δραστηριοτήτων, την υποστήριξη και τις συνδιασκέψεις για ξεχωριστές ομάδες που φέρνουν σε πέρας ξεχωριστές δραστηριότητες

30 Μετατρέποντας την ασύγχρονη συνδιάσκεψη σε τάξη
Ασύγχρονες συνδιασκέψεις 24 ώρες, 7 ημέρες δομή και οργάνωση της συμμετοχής οργάνωση και διαχείριση της επικοινωνίας

31 Σχεδιασμός της επικοινωνίας
Συνδιάσκεψη - τάξη κάθε δραστηριότητα να έχει το δικό της χώρο πραγματοποίησης-συνδιάσκεψης οργάνωση και έλεγχος της συμμετοχής πρόσβαση περιβάλλον διεπαφής φιλικό στο χρήστη

32 Σχεδιασμός της επικοινωνίας
Συνδιάσκεψη ανά θέμα, ανά δραστηριότητα, ανά ομάδα πλάνο δραστηριοτήτων, αλληλουχία, χρονική διάρκεια

33 Χρήση και άλλων μέσων Φυσική τάξη, χτίσιμο ομάδας, βασικές δεξιότητες
επισκέψεις σε πραγματικούς χώρους συνδιάσκεψη μέσω τηλεφώνου, βίντεο ή τηλεόρασης κάθε προσθήκη μέσου έχει πλεονεκτήματα & μειονεκτήματα

34 Ξεκινώντας... Σε ποιους απευθύνεται με ποια προσέγγιση
χειρισμός της αβεβαιότητας των μαθητών στην αλληλεπίδραση με το μέσο


Κατέβασμα ppt "Σχεδιασμός περιβαλλόντων μάθησης στο Διαδίκτυο"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google