Πληροφορική και εκπαίδευση Κεφάλαιο 8: Πληροφορική και εκπαίδευση 1. ΝΕΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ 2. ΤΟ ΕΙΚΟΝΙΚΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ 3. ΟΙΚΟΔΟΜΩΝΤΑΣ ΤΟ ΕΙΚΟΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 4. ΑΝΟΙΚΤΗ & ΕΞ’ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ- ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ 5. ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ VS ΕΙΚΟΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ 6. ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ.
1. Εισαγωγή: Η ΝΕΑ ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ 1. Εισαγωγή: Η ΝΕΑ ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΟΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΖΩΗ ΜΑΣ. Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΑΠΟΚΤΑ ΥΨΗΛΗ ΠΡΟΣΤΙΘΕΜΕΝΗ ΑΞΙΑ. Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΔΙΑΧΕΕΤΑΙ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ ΣΤΗΝ ΟΘΟΝΗ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΜΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ. Η ΒΑΣΙΚΗ ΣΧΕΣΗ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΑΝΑΤΡΕΠΕΤΑΙ ΒΙΩΝΟΥΜΕ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ. ΕΆΝ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ e-mail……. ΕΆΝ ΣΕΡΦΑΡΟΥΜΕ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ……. ΕΆΝ ΕΡΓΑΖΟΜΑΣΤΕ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΑΣΤΕ, ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΟΥΜΕ ΜΕΣΩ ΔΙΚΤΥΩΝ…….
ΑΝΟΙΚΤΗ ΚΑΙ ΕΞ’ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ: ΈΝΑ ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Ο τομέας της εκπαίδευσης αποτελεί την κυριότερη προτεραιότητα της ΚτΠ , έναν από τους πλέον σημαντικούς πυλώνες της νέας ψηφιακής εποχής. O ρόλος της συνίσταται στο να εξασφαλίσει στον πολίτη όλα τα απαραίτητα εφόδια για να αντεπεξέλθει σε ένα εντελώς διαφορετικό περιβάλλον, χαρακτηριστικό γνώρισμα του οποίου αποτελεί η συνεχής προσπάθεια δημιουργικής ένταξης σε ένα ταχύτατα μεταβαλλόμενο κόσμο.
Η βασική σχέση εκπαιδευτή εκπαιδευόμενου ανατρέπεται Η βασική σχέση εκπαιδευτή εκπαιδευόμενου ανατρέπεται! Η εκπαιδευτική διαδικασία μεταφέρεται στο χώρο του εκπαιδευόμενου : χωρίς την ανάγκη φυσικής παρουσίας του εκπαιδευτή, ανεξάρτητα της χιλιομετρικής απόστασης που τους χωρίζει.
2. Το εικονικό μαθησιακό περιβάλλον Το εικονικό πανεπιστήμιο 2. Το εικονικό μαθησιακό περιβάλλον Το εικονικό πανεπιστήμιο Το νέο Διδακτικό Περιβάλλον - Βιβλιοθήκη Διδασκαλία:Οι διαλέξεις πραγματοποιούνται μέσω τηλεδιάσκεψης αλλά και ασύγχρονων μορφών σε συνδυασμό με εκπαιδευτικά πολυμέσα. Σημειώσεις: Παρέχονται σε ηλεκτρονική μορφή από τον διαδικτυακό τόπο του μαθήματος Επικοινωνία: Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, τηλεδιάσκεψη, χώρος συζητήσεων στο site του μαθήματος Αξιολόγηση: Ηλεκτρονικά συστήματα αξιολόγησης σε συνδυασμό με τηλεδιάσκεψη Βιβλιοθήκη: Ψηφιακή Βιβλιοθήκη
Το νέο Διοικητικό περιβάλλον ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ. Ευρετήριο Διοικητικών υπηρεσιών του Πανεπιστημίου. Αποφάσεις συγκλήτου που αφορούν τους φοιτητές.. Θέσεις εργασίας - Γραφείο διασύνδεσης. Πολιτιστικές Αθλητικές Εκδηλώσεις ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΦΟΙΤΗΤΗ. Υποβολή ερωτήσεων στο σύνολο των υπηρεσιών μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Επαφή με τους αρμόδιους υπαλλήλους, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου η τηλεδιάσκεψης. Δημιουργία χώρου ελεύθερης συζήτησης για καθημερινά προβλήματα των φοιτητών, όπου το σύνολο των μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας αλλά και θα μπορεί να εκθέτει τις απόψεις του.
ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΥΝΑΛΛΑΓΩΝ ΜΕ ΤΟΝ ΦΟΙΤΗΤΗ Υποβολή ηλεκτρονικών αιτήσεων για το σύνολο των προσφερόμενων υπηρεσιών Ηλεκτρονική έκδοση και αποστολή πιστοποιητικών (πιστοποιητικά σπουδών αναλυτική βαθμολογία κλπ) Δηλώσεις μαθημάτων μέσω διαδικτύου Υποβολή ηλεκτρονικών αιτήσεων για σεμινάρια κατάρτισης. Κρατήσεις θέσεων για θεατρικές εκδηλώσεις, συναυλίες κλπ Ηλεκτρονικά ερωτηματολόγια για θέματα της καθημερινότητας και βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών
Ασύγχρονης διδασκαλίας Σύγχρονης επικοινωνίας - Τηλεδιάσκεψης Παραδείγματα Ασύγχρονης διδασκαλίας Σύγχρονης επικοινωνίας - Τηλεδιάσκεψης Real time presentation Ηλεκτρονικές σημειώσεις Διοικητικές υπηρεσίες
3. Προτεινόμενα βήματα για την δημιουργία του εικονικού σχολείου. 3. Προτεινόμενα βήματα για την δημιουργία του εικονικού σχολείου. Α. Προετοιμασία εκπαιδευτικών . Β. Προετοιμασία εκπαιδευτικών μονάδων (Σχολείων). Γ. Προετοιμασία Γονέων (Συλλόγων κλπ). Δ. Προετοιμασία εκπαιδευομένων (μαθητών).
Α. Προετοιμασία εκπαιδευτικών Εξοικείωση των εκπαιδευτικών με τα βασικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα του νέου μαθησιακού περιβάλλοντος. (Νέοι ρόλοι, παιδαγωγικοί προβληματισμοί, ειδικές μαθησιακές προσεγγίσεις για άτομα με μαθησιακές δυσκολίες κλπ) Σεμινάρια βασικών γνώσεων στους Η.Υ και το διαδίκτυο. Εξοικείωση με εκπαιδευτικά Διαδραστικά πολυμέσα. Γνώσεις χειρισμού των απαιτούμενων τεχνολογικών εργαλείων, προκειμένου να υλοποιηθούν οι διαδικασίες της τηλεδιάσκεψης και της τηλεσυνεργασίας. Ψυχο-παιδαγωγική προσέγγιση του νέου περιβάλλοντος. Τεχνικές ενθάρρυνσης και υποστήριξης μαθητών
Β. Προετοιμασία εκπαιδευτικών μονάδων (Σχολείων). Προμήθεια όλων των απαραίτητων τεχνολογικών μέσων και εφαρμογών. Λογισμικό Υλικό Επικοινωνιακό καθεστώς -Δικτύωση σχολείων Εδικό λογισμικό και Υλικό για άτομα με μαθησιακές δυσκολίες Πρόσληψη εξειδικευμένου τεχνικού προσωπικού, προκειμένου να υποστηρίζει σε τεχνικά θέματα τον εκπαιδευτικό.
Γ. Προετοιμασία Γονέων (Συλλόγων κλπ). Ενημέρωση των γονέων σχετικά με το γεγονός ότι το παιδί τους θα ενταχθεί στο πιλοτικό πρόγραμμα. Βραχυπρόθεσμο σεμινάριο προκειμένου οι γονείς: Να κατανοήσουν την σημασία αυτού του γεγονότος Να καταρτιστούν έτσι ώστε να υποστηρίξουν ψυχολογικά το παιδί τους αν χρειαστεί. Να αποφύγουν τις υπερβολές (ασφυκτική πίεση για προσαρμογή του παιδιού, αρνητική προδιάθεση και αδιαφορία για το εγχείρημα.)
Δ. Προετοιμασία μαθητών Εισαγωγικές αναφορές σε σχέση με το πιλοτικό πρόγραμμα. Εξοικείωση των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες με τους Η.Υ και τα ειδικά εργαλεία. Εξοικείωση των παιδιών με εκπαιδευτικά πολυμέσα. Εξοικείωση των μαθητών με το νέο μαθησιακό περιβάλλον (Προβολή σε Video τηλεδιασκέψεων άλλων σχολείων, κλπ).
4. Ανοιχτή και εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση. Η ραγδαία ανάπτυξη των νέων τεχνολογικών επικοινωνιακών και πληροφοριακών εφαρμογών (τηλεδιάσκεψη, ηλεκτρονική ανταλλαγή αρχείων,κλπ), η ηλεκτρονική διασύνδεση των εκπαιδευτικών μονάδων και η διείσδυση των εκπαιδευτικών πολυμέσων στον βασικό κορμό της μαθησιακής ακολουθίας, προσδίδουν στην διαδικασία της εξ’ αποστάσεως μάθησης, τον αναμφισβήτητο ρόλο του προπομπού των μεγάλων και ριζικών αλλαγών στο ευρύτερο εκπαιδευτικό περιβάλλον.
Ας δούμε ένα πραγματικό παράδειγμα ανοιχτής και εξ’αποστάσεως εκπαίδευσης μεταξύ δύο δημοτικών σχολείων στην Κύπρο.
Παναγιώτης Σ. Αναστασιάδης Αγάθη Ελευθερίου Κώστας Χαμπιαούρης
Τα βασικά χαρακτηριστικά του πιλοτικού προγράμματος ‘Οδυσσέας’. 4.1 Το περιεχόμενο του πιλοτικού προγράμματος. 4.2Τα χαρακτηριστικά των δύο σχολείων. 4.3 Διδακτική μεθοδολογία. 4.4 Μεθοδολογία Αξιολόγησης. 4.5 Τεχνολογικός εξοπλισμός. 4.6 Φορείς Υλοποίησης. 4.7 Η δομή του προγράμματος
4.1Το περιεχόμενο του πιλοτικού προγράμματος Αποτελεί ένα πρόγραμμα τηλεδιάσκεψης μεταξύ της πέμπτης τάξης (Ε’2) του Ελένειου Δημοτικού Σχολείου Λευκωσίας. και της έκτης τάξης (Στ’2) του ΙΘ’ Δημοτικού Σχολείου Λεμεσού (Αγία Φύλα).
ΙΘ΄ Δημοτικό - Αγίας Φύλας Ελένειον Δημοτικό Λευκωσία ΙΘ΄ Δημοτικό - Αγίας Φύλας Λεμεσός (Ε’2) Ελένειον (Στ’2) ΙΘ’ Λεμεσός . ISDN
Χρονική περίοδος υλοποίησης 1/1/2001-31/11/2001. Επιλέγεται για πιλοτική διδασκαλία το μάθημα των ελληνικών, σύμφωνα με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών του υπουργείου. Χρονική περίοδος υλοποίησης 1/1/2001-31/11/2001. Α: προετοιμασία -Σχεδιασμός. Β: Υλοποίηση Δράσεων Γ,Δ,Ε,ΣΤ: Ενέργειες αξιολόγησης, διάδοσης και ευαισθητοποίησης.
Το πρόγραμμα ‘Οδυσσέας’ αποτελεί την λειτουργική επέκταση του προγράμματος ‘οίκαδε’.
Σχολική χρονιά 1999 - 2000 Σχολική χρονιά 2000 - 2001 ΕΛΕΝΕΙΟΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ ΙΘ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΜΕΣΟΥ - ΑΓΙΑΣ ΦΥΛΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΑΞΕΩΝ Σχολική χρονιά 1999 - 2000 Σχολική χρονιά 2000 - 2001
ΟΙΚΑΔΕ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΑΞΕΩΝ ΕΛΕΝΕΙΟΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ ΙΘ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΜΕΣΟΥ - ΑΓΙΑΣ ΦΥΛΑΣ ΟΙΚΑΔΕ: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΑΞΕΩΝ Ελληνικό Κολέγιο Λονδίνο Chester Τορόντο Ελένειον Δημοτικό Λευκωσία Άγιος Δημήτριος Νέα Υόρκη ΙΘ΄ Δημοτικό - Αγίας Φύλας Λεμεσός
4.2 Τα χαρακτηριστικά των δύο σχολείων Οι μαθητές και οι δάσκαλοι των δύο τάξεων είναι εξοικειωμένοι με την διαδικασία της τηλεδιάσκεψης. Τα σχολεία διαθέτουν όλον τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό μέσω του οίκαδε.
4.3 Διδακτική μεθοδολογία 2.3.1 Σταδιακή ένταξη των μαθητών - δασκάλων στο νέο σύστημα διδασκαλίας. 2.3.2 Επιλογή μοντέλου διδασκαλίας Τηλεδιδασκαλία Εικονική τάξη τηλεσυνεργασία 2.3.3 Καθορισμός των διδακτικών ενοτήτων 2.3.4 Κατάτμηση ακροατηρίου 2.3.5 Μοντέλο διάταξης της εικονικής τάξης. 2.3.6 Μεθοδολογία προετοιμασίας μαθημάτων
4.3.1 Σταδιακή ένταξη Ένα πιλοτικό πρόγραμμα τηλεδιάσκεψης πρέπει: να ενταχθεί ομαλά στο συμβατικό σχολικό περιβάλλον (Παιδαγωγικό και διδακτικό). να σεβαστεί τις ιδιαιτερότητες του κάθε σχολικού χώρου. να ενσωματωθεί λειτουργικά στην καθημερινότητα των μαθητών. να δώσει τα απαραίτητα δείγματα γραφής για το πώς θα είναι το αυριανό σχολικό περιβάλλον.
4.3.2 Επιλογή μοντέλου διδασκαλίας Σταδιακή υλοποίηση τριών φάσεων Τηλεσυνεργασία Εικονική Τάξη Τηλεδιδασκαλία
4.3.3 Καθορισμός Διδακτικών ενοτήτων.
4.3.4 Κατάτμηση ακροατηρίου Η κάθε τάξη χωρίζεται σε ενεργητικό και παθητικό ακροατήριο. Το ενεργητικό ακροατήριο αποτελείται από 8 μαθητές Το παθητικό ακροατήριο αποτελείται από τους υπόλοιπους μαθητές. Οι μαθητές εναλλάσσονται στην διάρκεια των 5 τηλεδιασκέψεων έτσι ώστε όλοι να συμμετάσχουν ισότιμα στο νέο μαθησιακό περιβάλλον
4.3.5 Μοντέλο διάταξης της εικονικής τάξης. 4.3.5 Μοντέλο διάταξης της εικονικής τάξης. Κάμερα Οθόνη Ενεργητικό ακροατήριο Δάσκαλος/α Πίνακας Παθητικό Ακροατήριο
4.3.6 Μεθοδολογία προετοιμασίας μαθημάτων Προετοιμασία Γονέων - Μαθητών Ενημέρωση των δασκάλων του σχολείου Διαχωρισμός ενεργητικού -παθητικού ακροατηρίου Προετοιμασία αίθουσας Φύλλο εργασίας σε συνεργασία με τους δασκάλους των δύο τάξεων Φόρμα δραστηριοτήτων σε συνεργασία με τους δασκάλους των δύο τάξεων
Φύλλο εργασίας Γενικά στοιχεία (Ονόματα εκπαιδευτικών, τόπος, χρόνος, αριθμός μαθητών πιλοτικού προγράμματος) Περιγραφή Μαθήματος(Τίτλος Μαθήματος, Εκπαιδευτικό Λογισμικό, Χρησιμοποιούμενες Διευθύνσεις Internet,Ένταξη μαθήματος στο αναλυτικό πρόγραμμα,Τάξη, Γνωστικό αντικείμενο, Διδακτική Ενότητα, Διδακτικοί στόχοι) Μεθοδολογία Διδακτικής προσέγγισης, Αναμενόμενα αποτελέσματα, Ανάλυση Μαθήματος (Σύντομη Περιγραφή,Δομή Μαθήματος, Αναλυτική περιγραφή επιμέρους βημάτων διδασκαλίας, Δραστηριότητες Μαθητών, Συνδυασμός με άλλα μέσα διδασκαλίας, Απαιτούμενοι πόροι) Επισυναπτόμενο υλικό: σημειώσεις του δασκάλου εργασίες μαθητών, κ.λπ.)
Φόρμα δραστηριότητας 1. Περιγραφή Δραστηριότητες Εκπαιδευτικοί, τίτλος δραστηριότητας, λογισμικό, ¨ένταξη δραστηριοτήτων στο αναλυτικό πρόγραμμα, Σύντομη περιγραφή, Δομή. 2. Τόπος και χρόνος διεξαγωγής 3. Επισυνα΄πτόμενο επιμορφωτικό υλικό
4.4 Μεθοδολογία Αξιολόγησης Επίπεδα αξιολόγησης 1. Αυτοαξιαλόγηση μαθητών. 2. Αξιολόγηση μαθητών από τους δασκάλους τους. 3. Αυτοαξιολόγηση δασκάλων 4. Συνολική Αξιολόγηση Χρονισμός Αξιολόγησης Exante -Ongoing-Expost
4.5 Τεχνολογικός εξοπλισμός Αξιοποιείται ο υφιστάμενος εξοπλισμός των δύο σχολείων ο οποίος προέρχεται από το πρόγραμμα ΟΙΚΑΔΕ και αποτελείται ανά σχολική μονάδα από 3 ISDN γραμμές, 1 γραμμή Ίντερνετ, 1 τηλεόραση, 1 κάμερα τηλεδιάσκεψης, 1 βίντεο, 1 ηλεκτρονικό υπολογιστή και 1 τηλεφωνική συσκευή. Η τεχνική υποστήριξη παρέχεται από τεχνικούς με τους οποίους έχει συνάψει συμβόλαιο συνεργασίας η Τράπεζα Κύπρου και οι οποίοι είναι σε θέση να εξυπηρετούν τις ανάγκες του Προγράμματος ανά πάσα στιγμή.
4.6 Φορείς Υλοποίησης Υπουργείο Παιδείας - Τμήμα Δημοτικής εκπαίδευσης. Πανεπιστήμιο Κύπρου - Τμήμα Πληροφορικής. Τράπεζα Κύπρου.
Ας δούμε τώρα το πρόγραμμα ΟΔΥΣΣΕΑΣ όπως υλοποιήθηκε στην πραγματικότητα
5. ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ VS ΕΙΚΟΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ;
Το υβριδικό εκπαιδευτικό περιβάλλον Η προτεινόμενη λύση Το υβριδικό εκπαιδευτικό περιβάλλον Ο συνδυασμός της χρήσης των παραδοσιακών εκπαιδευτικών μεθόδων και υποδομών, και των νέων τεχνολογικών προσεγγίσεων (της ανοικτής και εξ'αποστάσεως κατάρτισης, της χρήσης εκπαιδευτικών πολυμέσων κλπ), θα μπορούσαν να αποτελέσουν την χρυσή τομή ανάμεσα στην τεχνολογική και παιδαγωγική διάσταση της νέας μορφής μαθησιακής διαδικασίας.
ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟ ΝΕΟ ΔΥΙΣΜΟ. Είναι πολύ πιθανόν ο εκπαιδευτικός πληθυσμός να κατατμηθεί σε αυτούς που θα μπορέσουν να ενταχθούν στην νέου τύπου εκπαιδευτική διαδικασία, απολαμβάνοντας και των αντίστοιχων πλεονεκτημάτων, και σε εκείνους που θα αδυνατούν να παρακολουθήσουν τη νέα πραγματικότητα.
Αν αναλογιστούμε πως τα χαμηλότερα μορφωτικά και εισοδηματικά στρώματα, είναι εκείνα που αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες δυσκολίες προσαρμογής στην νέα πραγματικότητα, τότε θα μπορούσαμε να συμπεράνουμε πως το ζήτημα της πρόσβασης στο νέο τεχνολογικό περιβάλλον αποτελεί την σημαντικότερη προτεραιότητα στην πορεία μετάβασης για την ΚτΠ. Ανάλογες ανησυχίες υπάρχουν και για τον χώρο των δασκάλων Ιδιαίτερα για τις μεγαλύτερες ηλικίες Και για εκείνους οι οποίοι δεν έχουν ακόμη καμιά επαφή με τις νέες τεχνολογίες στην εκπαίδευση
7. Το Κοινωνικό Παράδοξο Την ίδια στιγμή που οι φοιτητές γενικότερα οι εκπαιδευόμενοι αποκτούν ελεύθερη πρόσβαση στην ενημέρωση όλων των πεπραγμένων στο Πανεπιστήμιο στην διδασκαλία των μαθημάτων στην παροχή σημειώσεων, στην αναζήτηση βιβλιογραφίας και άλλων πηγών δεδομένων και πληροφοριών στην διεκπεραίωση των διοικητικών υποθέσεων (πιστοποιητικά, δήλωση μαθημάτων) στην επικοινωνία με διδάσκοντες και συμφοιτητές Το εικονικό εκπαιδευτικό περιβάλλον απειλεί τις όποιες μορφές κοινωνικότητας το κοινωνικό χαρακτήρα των εκπαιδευτικών χώρων
Η πληροφοριακή βόμβα απειλεί όλους μας Προσοχή!!! Η πληροφοριακή βόμβα απειλεί όλους μας Η τεχνολογική διαμεσολάβηση στην ανθρώπινη επικοινωνία παίζει κυρίαρχο ρόλο
ΑΝΤΙ ΕΠΙΛΟΓΟΥ Η ομαλή μετάβαση και η αρμονική ένταξη των πολιτών στο νέο ψηφιακό τους περιβάλλον , δεν μπορεί να γίνει με ευχολόγια , γενικές οδηγίες και άψυχα κείμενα. Αντιθέτως, πρέπει να αποτελέσει προϊόν μιας ολοκληρωμένης προσπάθειας, όπου η συνεχής ενημέρωση και συμμετοχή των πολιτών θα αποκτά προστιθέμενη αξία με την παράλληλη ενίσχυση των γνωστικών δεξιοτήτων και ικανοτήτων τους.
Η διαδικασία αυτή δεν μπορεί να είναι αποσπασματική , καθώς το να μάθουμε σε κάποιον να χειρίζεται έναν Η/Υ, χωρίς να του δώσουμε τη δυνατότητα να αντιληφθεί το συνολικό ψηφιακό περιβάλλον στο οποίο αύριο θα κληθεί να ζήσει και να εργαστεί, αποδυναμώνει το στόχο της ουσιαστικής και δημιουργικής ένταξης ευρύτερων πληθυσμιακών ομάδων στην νέα ηλεκτρονική εποχή. Και βέβαια δεν θα έχει καμία αξία να συνεχίσουμε να εκπαιδεύουμε ανθρώπους για το μέλλον, με τα μέσα, τη μεθοδολογία και τις διαδικασίες του χθες.
Αντί επιλόγου Δείτε αυτό: