ΕΘΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ-ΡΟΛΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΗΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΟΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ» Διατμηματικό μάθημα δράσης
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Δρ. ΣΤΕΛΙΟΣ ΛΑΜΠΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2011.
Παρουσίαση ΚΥΠΡΙΑΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 31 Ιανουαρίου 2012.
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2007 – ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007.
Κοινωνική αλληλέγγυα οικονομία Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Κοινωνικές Επιχειρήσεις: Η πρόκληση της εποχής μας Αthens Information Technology Απόστολος.
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
ΕΙΔΙΚΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: «ΚΡΗΤΗ - ΠΡΑΣΙΝΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ» ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ.
Ε.Ε.Δ.Ε - Κ.Ε.Δ.Κ.Ε. – Ι.Μ.Δ.Δ.Α. « Το Μεταβατικό Σύστημα επιβεβαίωσης της διαχειριστικής επάρκειας των Ο.Τ.Α. » Εισηγητής: Γούπιος Γιάννης Δ/ντής Ανάπτυξης.
ΠΕΤΥΧΗΜΕΝΗ ΘΗΤΕΙΑ = ΘΕΤΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ Οργανωτική ετοιμότητα Επιχειρησιακή ετοιμότητα Λειτουργική ετοιμότητα ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ – Η ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ 24 / 5 / 2013 Το έργο για την αναδιάρθρωση της δημόσιας.
ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ «ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΠΑΡΚΩΝ» Σύγχρονες υποδομές για μία ανταγωνιστική βιομηχανία 4 Αυγούστου 2009.
Αξιολόγηση - αναδιοργάνωση δομών Δήμων
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΤΕΛΩΝΕΙΩΝ ΚΑΙ Ε.Φ.Κ.
Αξιολόγηση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας από την CRE Χρονικό πλαίσιο αξιολόγησης Αυτοαξιολόγηση: Αξιολόγηση από CRE: Δημοσίευση εκθέσεων:
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
5ο επιστημονικΟ πεδΙο Γιανναράκης Μιχάλης Βαΐτσης Φίλιππος.
Δημόσια διαβούλευση Επιχειρησιακού Σχεδίου για τα έτη
Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις
Διοίκηση της Μετανάστευσης και νομική ένταξη υπηκόων τρίτων χωρών στην Ελλάδα Στάθης Καμπουρίδης Στέλεχος Δ/νσης Αστικής Κατάστασης Αθηνών Α & Κοινωνικών.
Η μελέτη του φαινομένου εμπεριέχει δυο τάσεις:
Η Διοικητική Μεταρρύθμιση στην Πράξη Προγραμματική Περίοδος ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ.
Έρευνα στην Εκπαίδευση και την Παιδεία. Οι εμπειρίες του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας. Καθηγητής Κωνσταντίνος Αποστολόπουλος, Μέλος ΕΣET Αντιπρόεδρος.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
Το έργο χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας», στο πλαίσιο του Γ’ ΚΠΣ, σε ποσοστό 80% από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΤΠΑ)
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007 – 2013
« Πανεπιστημιακό Δίκτυο Εκπαίδευσης, Έρευνας και Τεχνολογίας στην Υδρολογία και Περιβαλλοντική Διαχείριση Υδατικών Πόρων » Υ ΔΡΟΜΕΔΩΝ.
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΔΩΡΟΣ ΚΛΕΟΒΟΥΛΟΥ
ΗΜΕΡΙΔΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΝΕΟΕΚΛΕΓΕΝΤΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΔΗΜΩΝ ΕΙΣΗΓΗΤΉΣ Η. Λίτσος, Μηχανικός Παραγωγής, στέλεχος Ε.Ε.Τ.Α.Α.
1ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ > ΑΘΗΝΑ, ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2005 > ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΤΑΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ΜΕ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2007 – ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007.
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Σ. ΤΣΙΓΑΝΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΥΔ ΕΠ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Ενημέρωση Γενικών Γραμματέων Περιφερειών για το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα.
ΑΘΗΝΑ 8 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2005 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ η ΕΠΙΤΡΟΠΗ.
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΑΝΔΑΛΟΥΣΙΑ. Ανδαλουσία, 1980 Έκταση: Km 2 Πληθυσμός: κάτοικοι Δήμοι: 774 Πάνω από 30% κατ. Νομαρχίες: 8 Δημοτικές βιβλιοθήκες:
ΑΘΗΝΑ 5 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2006 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
Απόφοιτοι ΕΣΔΔ: Αξιοποίηση τους στην Ελληνική Δημόσια Διοίκηση
ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 12 Μαρτίου Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων.
TA ΓΣΠ στην Υπηρεσία του Πολίτη (Νομαρχιακή και Τοπική Αυτοδιοίκηση) Παρασκευή 10 Ιουνίου 2005 Περιφερειακές Δράσεις ΓΣΠ στην Κοινωνία.
Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις
GREEK ICT FORUM: ΕΤΗΣΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Τομέας Εσωτερικού Ελέγχου Αποστολή / Στόχοι / Εργασίες Ελέγχου.
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
ΚΡΑΤΟΣ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ. ΚΡΑΤΟΣ: ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ  Γεωγραφικός χώρος  Ξηρά  Θάλασσα  Αέρας  Πληθυσμός  Κυριαρχία  Εσωτερική  Εξωτερική  Διεθνής.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
ΔΙΑΤΜΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ (ΔΠΔ) ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ, ΘΕΣΜΟΙ και ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ Γιώργος Παγουλάτος
Νέοι Οργανισμοί Υπουργείων. Στόχοι Αναδιοργάνωσης Η αποτελεσματικότερη λειτουργία της Κεντρικής Διοίκησης λαμβάνοντας υπόψη τους περιορισμένους δημόσιους.
Δημόσιος Vs Ιδιωτικός Τομέας Διαφορές - Ομοιότητες.
Συνοπτική Παρουσίαση Ε.Π. «ΚτΠ» Παναγιώτης Γεωργιάδης Αθήνα 9 Νοεμβρίου 2004.
Γιάννης Α. Μυλόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής Α.Π.Θ. Τομέας Υδραυλικής & Τεχνικής Περιβάλλοντος Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών-Πολυτεχνική Σχολή H ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ.
ΕΥΗ ΖΑΜΠΕΤΑ.  Α. ΟΙ ΔΥΟ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ  Β. Ο ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΎ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ  Γ. Ο ΒΑΘΜΟΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΟΜΩΝ ΔΗΜΩΝ
O θεσμός των Γενικών Διοικήσεων
Ημέρα Καριέρας Λάρισα, 25 Απριλίου 2012
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ
Η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων
3.4. Τοπική αυτοδιοίκηση Οι σύγχρονες τάσεις διοικητικής οργάνωσης ευνοούν την αποκέντρωση της πολιτικής εξουσίας σε κατώτερες βαθμίδες της Διοίκησης,
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Ενιαίο Σύστημα Κινητικότητας στη Δημόσια Διοίκηση και την Τοπική Αυτοδιοίκηση Ν.4440/2016 Γιάννης Σπηλιωτόπουλος ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΑΝΑΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗΣ 
Η ανοιχτή μέθοδος συντονισμού (ΑΜΣ)
Προσβασιμότητα για ΑμεΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΘΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ-ΡΟΛΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΗΣ Κωνσταντίνος Παπαδημητρίου Υπ. Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών Απόφοιτος Η σειράς ΕΣΔΔ, τμήματος Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Περιφερειακής Ανάπτυξης

«Προϊστορία» 2ος αιώνας π.Χ. Οι Ρωμαίοι κατακτούν τον κόσμο της Μεσογείου χρησιμοποιώντας στον Στρατό τους μεσαία επαγγελματικά στελέχη 19ος αιώνας μ.Χ. Στους ευρωπαϊκούς στρατούς σταδιοδρομούν επαγγελματίες αξιωματικοί απόφοιτοι ειδικών Σχολών. Η προέλευσή τους από αριστοκρατία, μεγαλοαστική και μεσαία αστική τάξη. Ανοδος τόσο λόγω δικτύων γνωριμιών όσο και ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΑ, στους διάφορους πολέμους.

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ (ΒΕΜΠΕΡ)& ΑΝΤΙΠΑΛΟΙ... Πρόσληψη με αντικειμενικό τρόπο Βασικό προσόν η γνώση και η συναφής ικανότητα Ανάδειξη λόγω αξιολόγησης των ικανοτήτων «αξιοκρατικά» Προώθηση βασικά σκοπών οργάνωσης και όχι προσωπικών Εγρήγορση για συνεχή ανταπόκριση Ηθος/δεοντολογία Ανάδειξη λόγω καταγωγής, «οικογενειοκρατία» Ανάδειξη λόγω προσωπικών γνωριμιών, «παρεοκρατία» Ανάδειξη λόγω πολιτικής θέσης, «κομματοκρατία» Υποστήριξη λόγω όμοιας θέσης σε οργάνωση «συντεχνία»

ΙΔΡΥΣH ΤΗΣ Ε.Ν.Α. (ECOLE NATIONALE D ADMINISTRATION) ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ ΤΟ 1945 1944: Επάνοδος Δημοκρατίας και επικράτηση δυνάμεων που αντιτάχθηκαν στους Γερμανούς κατακτητές, υπό τη στιβαρή ηγεσία του στρατηγού Ντε Γκωλ. Ανάγκη κάθαρσης κρατικού μηχανισμού από συνεργασθέντες με κατακτητές (1940-1944). Ταυτόχρονα ανάγκη εκσυγχρονισμού... 1945: Ιδρυση ΕΝΑ. Αμεση λειτουργία. Αξιοκρατική εισαγωγή, δυνατότητα κρατικού φροντιστηρίου πριν τις εξετάσεις, προέλευση από όλες τις ανθρωπιστικές πανεπιστημιακές Σχολές (οι μηχανικοί εκπαιδεύονται στην Πολυτεχνική Σχολή). Τμήματα και Διοικητικής Δικαιοσύνης και Διπλωματίας και Διοίκησης. 1948: πρώτοι απόφοιτοι. Αρχική τοποθέτηση σε ανώτερο επίπεδο (υπο-νομάρχες, βοηθοί επιθεωρητές, δικαστές σε Συμβούλιο Επικρατείας κλπ). Παράλληλη απομάκρυνση προηγούμενων... Σταδιακή ανάπτυξή της, δημιουργία σώματος ανωτάτων στελεχών Διαρκής πολιτική υποστήριξη, χρησιμοποίηση νέων τεχνολογιών, αλληλοϋποστήριξη αποφοίτων.

Η Ε.Ν.Α. Σ Η Μ Ε Ρ Α: Ολοι σχεδόν οι Πρόεδροι και οι Πρωθυπουργοί, όπως και πολλοί Υπουργοί ανεξαρτήτως κόμματος είναι απόφοιτοι ΕΝΑ (Ζισκάρ Ντ Εσταίν, Μιττεράν, Σιράκ, Ροκάρ, Ζιπέ, Ντε Βιλπέν) Ολα σχεδόν τα ανώτατα στελέχη της Δ.Δ. Ολοι σχεδόν οι πρόεδροι των Ανώτατων Διοικητικών Δικαστηρίων (CdE, CC) Οι Διευθυντές των μεγάλων εταιριών Οι Περιφερειάρχες και οι Νομάρχες κλπ

Ελληνική Δημόσια Διοίκηση 1944-1983 ΕΚΘΕΣΗ ΜΑΡΑΓΚΟΠΟΥΛΟΥ 1950 διαπίστωση προβλήματος σε στελέχωση, πρόταση για ίδρυση Σχολής Διοίκησης όπως στη Γαλλία ΕΚΘΕΣΗ ΒΑΡΒΑΡΕΣΣΟΥ 1952 Πρώτιστο βήμα για την οικονομική ανόρθωση, η δημιουργία αποτελεσματικής Δημ. Διοίκησης ΕΚΘΕΣΗ LANGROD 1964 Ελλειψη σώματος ανωτάτων στελεχών, πολλές ελληνικές διοικήσεις (μπαϊράκια) EKΘΕΣΗ WILSON 1966 EKΘΕΣΗ ΑΡΓΥΡΙΑΔΗ 1970 ΕΚΘΕΣΗ ΣΤΑΥΡΙΑΝΟΠΟΥΛΟΥ 1972

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Η έντονη παρουσία της πολιτικής ηγεσίας, το μεγάλο βάρος του πολιτικού συστήματος με ταυτόχρονη καχεξία του διοικητικού. Η αναξιοκρατία, τόσο κατά την πρόσληψη όσο και κατά τη σταδιοδρομία των δημοσίων υπαλλήλων Ο συγκεντρωτισμός στις δομές και στη λήψη αποφάσεων. Η γραφειοκρατία, δηλαδή ένα πλέγμα πολύπλοκων διαδικασιών- πολυνομίας, ασάφειας και νομικισμού. Η έλλειψη ειδικευμένων στελεχών σε θέματα διοίκησης και γενικότερα η έλλειψη σοβαρής πολιτικής ανάπτυξης προσωπικού. Ο κομματισμός, η εύνοια δηλαδή και η διαφορετική μεταχείριση των υπαλλήλων ανάλογα με το κόμμα το οποίο υποστηρίζουν. Η απουσία κουλτούρας εξυπηρέτησης του πολίτη αλλά αντίθετα η κυριαρχία εσωστρέφειας.

Γενικότερο κλίμα «ΑΛΛΑΓΗΣ» ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟ 1980 Συμπερασματικά, Η υστέρηση της ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης ήταν εμφανέστατη στις αρχές της δεκαετίας του 80. Η ανάγκη μεταρρύθμισης ήταν πιεστική εν όψει και της ένταξης στην ΕΟΚ (1-1-1981) Γενικότερο κλίμα «ΑΛΛΑΓΗΣ»

Οι βασικές εναλλακτικές δυνατότητες ήταν δύο : Α. Ή ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΕΞ ΑΡΧΗΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΜΕΣΩ ΣΧΟΛΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (γαλλικό μοντέλο) Β. Ή ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝΤΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ (βρετανικό μοντέλο)

Νόμος 1388/1983, Ιδρυση Ε.Κ.Δ.Δ. ομόφωνη συμφωνία της Βουλής! Νόμος 1388/1983, Ιδρυση Ε.Κ.Δ.Δ. ομόφωνη συμφωνία της Βουλής! Η Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης . Για την προσέλκυση και εκπαίδευση εξ αρχής στελεχών, της Διοίκησης, της Διοικητικής Δικαιοσύνης και της Διπλωματίας, ώστε να αναλάβουν και να προωθήσουν τις αναγκαίες εκσυγχρονιστικές μεταρρυθμίσεις, ως σώμα στελεχών διυπουργικού χαρακτήρα Το Ινστιτούτο Διαρκούς Επιμόρφωσης. Για την επιμόρφωση των υπηρετούντων υπαλλήλων, ώστε να παίξουν έναν ρόλο συμπληρωματικό των αποφοίτων ΕΣΔΔ, στη μεταρρυθμιστική προσπάθεια

Ε.Σ.Δ.Δ. Ιστορία Αργοπορημένη έναρξη λειτουργίας ΕΚΔΔ, (5 Απριλίου 1985 στο Ψυχικό). 1986 Νέο βαθμολόγιο υπαλλήλων, (2 βαθμίδες προϊσταμένων με θητεία) 1988, αποφοίτηση 1ης σειράς 1988, νόμος για καθεστώς αποφοίτων 1988 ΕΚΘΕΣΗ ΚΕΠΕ ΓΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ 1989, απομάκρυσνη τμήματος Διπλωματών (σε Διπλωματική Ακαδημία) 1990, απομάκρυνση τμήματος Διοικητικής Δικαιοσύνης (σε Εθνική Σχολή Δικαστών)

Ε.Σ.Δ.Δ. Ιστορία... 1990 ΕΚΘΕΣΗ «100», (ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ) Ε.Σ.Δ.Δ. Ιστορία... 1990 ΕΚΘΕΣΗ «100», (ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ) 1991 ΕΚΘΕΣΗ ΖΟΛΩΤΑ 1992 ΕΚΘΕΣΗ ΔΕΚΛΕΡΗ (Δ.Δ. 2000) 1992 Κοινοτική χρηματοδότηση ΕΚΔΔ (75% κοινοτικοί πόροι, κόλπα με 25%) αμφ 1996 Νέο ιδιόκτητο κτίριο στον Ταύρο 1997 Χρηματοδότηση από πρόγραμμα ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ (ανάπτυξη ΕΚΔΔ/ΕΣΔΔ, αύξηση εισαγομένων αλλά και ανάδειξη ΙΝΕΠ λόγω αποροφήσεων...) Παράλειψη διυπουργικής εκπαίδευσης...

Νόμος 1810/1988: ειδικές διατάξεις για σταδιοδρομία αποφοίτων ΕΣΔΔ Οι απόφοιτοι κατατάσσονταν στο βαθμό Α (επί τριών συνολικά Α,Β,Γ). Εντάσσονταν στον οικείο κλάδο (ανάλογα με το πτυχίο τους). Εντάσσονταν στην κατηγορία ΠΕ (Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης). Καταλάμβαναν προσωποπαγή θέση. Λάμβαναν τις αποδοχές του 11ου Μισθολογικού Κλιμακίου (επί 16 υφισταμένων, με 1ο το καταληκτικό). Τοποθετούνταν «παρά διευθυντή κεντρικής υπηρεσίας». Στη θέση αυτή, ασκούσαν τα καθήκοντα που ορίζονταν (κάπως ασαφώς αλλά δεν ορίζονταν για κανέναν άλλον) σε συνεργασία με τους τμηματάρχες της Διεύθυνσης. Μετά από 18 μήνες μπορούσαν να κριθούν για την κατάληψη θέσης τμηματάρχη, κατά παρέκκλιση των ισχυουσών γενικά διατάξεων. Μετά από την άσκηση καθηκόντων τμηματάρχη για μια πλήρη θητεία (3 ετών) μπορούσαν να κριθούν για θέση Διευθυντή (την ανώτατη τότε). ΜΗ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΓΙΑ ΕΝΙΑΙΟ ΔΙΥΠΟΥΡΓΙΚΟ ΚΛΑΔΟ....

ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΝΟΜΟΥ... Ούτε η νομιμότητα είναι εμπεδωμένη πραγματικότητα στην ελληνική Διοίκηση ούτε μία Διοίκηση υπάρχει... Ανάλογα με το Υπουργείο (!) ο ίδιος νόμος άλλού εφαρμόστηκε πλήρως ( Γ.Γ.Ε.Τ.του Ανάπτυξης) αλλού μερικώς (Οικονομικών) αλλού για ορισμένο διάστημα (Εσωτερικών) αλλού ...καθόλου (Πολιτισμού, Υγείας, Γ.Γ.Εμπορίου, Εθνικής Οικονομίας). Χαρακτηριστικό: Δεν εκδόθηκε ούτε μία ενημερωτική-διευκρινιστική εγκύκλιος...

1988-1997 κατάσταση έντασης... 1988-95 ατομικές προσπάθειες... 1995 ίδρυση ΕΝΩΣΗΣ, συλλογική έκφραση.. 1 Διευθυντής, 20 τμηματάρχες αντί 220 περίπου το 1997 Δικαστήρια... Ρόλος Ν.Σ.Κ. Μηνύσεις και πρόβλημα

Χαρακτηριστικά.... (απόσπασμα εγγράφου προς Πολιτική ηγεσία..) Από τους 545 συνολικά αποφοιτήσαντες, 14 έχουν ήδη παραιτηθεί, προτιμώντας άλλες θέσεις, είτε στην εκπαίδευση (μέση και ανώτερη) είτε στον ιδιωτικό τομέα, επιστρέφοντας τα δίδακτρα στο ΕΚΔΔ. -Από τους 14 Μορφωτικούς ακολούθους, κανένας δεν βρίσκεται σε πρεσβεία. 3 υπηρετούν ως εμπειρογνώμονες στο Υπουργείο Εξωτερικών (κατόπιν δικαίωσής τους στα Διοκητικά Δικαστήρια...), 3 έχουν παραιτηθεί, 5 έχουν αποσπασθεί σε άλλες υπηρεσίες (πχ Σ.Ε.Ε.Δ.Δ.) ή μεταταχθεί (στο Υπουργείο Τύπου) και οι υπόλοιποι χρησιμοποιούνται στο Υπουργείο Πολιτισμού ως απλοί διοικητικοί υπάλληλοι. -Κανένας σχεδόν από τους αποφοίτους Κοινοτικής κατεύθυνσης δεν χρησιμοποιείται σε αντίστοιχες θέσεις. Το τμήμα δεν ξαναλειτούργησε... -Από τους 100 της Τοπικής Αυτοδιοίκησης του ΥΠΕΣΔΔΑ πολλοί χρησιμοποιούνται σε αντικείμενα άσχετα με θέματα Τοπικής Αυτοδιοίκησης. -Γενικότερα, οι απόφοιτοι κάθε ειδικότητας, δεν χρησιμοποιούνται σε εργασίες επεξεργασίας και εφαρμογής πολιτικών (για τις οποίες και εκπαιδεύτηκαν και όπου θα μπορούσαν να προσφέρουν τα μέγιστα) αλλά σε εργασίες καθημερινής διαχείρισης, όπου και οι δεξιότητές τους απαξιώνονται και οι ίδιοι απογοητεύονται.

Νόμος 2527/1997 1. Οι απόφοιτοι διακρίνονταν σε αριστούχους και μη. 1.     Οι απόφοιτοι διακρίνονταν σε αριστούχους και μη. 2.     Οι απόφοιτοι κατατάσσονταν στο βαθμό Β (επί τεσσάρων συνολικά Α,Β,Γ,Δ). 3.     Εντάσσονταν στον οικείο κλάδο. 4.     Εντάσσονταν στην κατηγορία ΠΕ. 5.     Καταλάμβαναν προσωποπαγή θέση. 6.     Τοποθετούνταν σε τμήμα αλλά μέσα στην πρώτη τριετία της υπηρεσίας τους, έπρεπε να τοποθετηθούν και σε άλλα 2 τουλάχιστον. 7.     Οι αριστούχοι έπαιρναν τον Α βαθμό σε 3 χρόνια ενώ οι υπόλοιποι σε 5 8. Κατά τις κρίσεις προϊσταμένων, το 20% των θέσεων τμηματάρχη και το 10% των θέσεων Διευθυντή, έπρεπε να καταλαμβάνεται από αυτούς.

ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΕΣ 1999 ΣΥΝΗΘΕΙΣ ΟΡΟΙ ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΕΣΔΔ Β βαθμός + 2έτη Δ βαθμός (+3/2 έτη) Γ βαθμός (+5/4 έτη) Β βαθμός (+6/5 έτη) Α βαθμός (Κρίση Υπηρ. Συμβ.) Τμηματάρχης (κρίση ΥΣ) Διευθυντής (κρίση Ειδ.Υ.Σ.) Γενικός Διευθυντής ΑΠΟΦΟΙΤΟΙ ΕΣΔΔ Β βαθμός + 2έτη (+ 3έτη) Α βαθμός (Κρίση, 20%) Τμηματάρχης (κρίση, 10%) Διευθυντής Γενικός Διευθυντής

ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ (Διαχείριση αιτημάτων) ΣΕ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΘΕΣΜΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ (Υπουργεία Εσωτερικών, Μεταφορών, Οικονομίας, Υγείας, Εργασίας κλπ) απαντάει σε ερωτήματα πολιτών ή κρατικών φορέων με βάση το νόμο ΣΕ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ (Υπουργεία ΠΕΧΩΔΕ, πολεοδομίες, τεχνικές υπηρεσίες κλπ) Κατασκευάζει ή επιβλέπει υλικές ενέργειες με βάση την τεχνική και το νόμο (Εμπειρία) ΣΕ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ (Υπουργείο Οικονομικών, ΔΟΥ, Τελωνεία κλπ) Οικονομική διαχείριση-έλεγχος (Ιδιαιτερότητα)

ΡΟΛΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥ (Επιτελικός) ΡΟΛΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΟΥ (Επιτελικός) ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ, ΕΝΤΟΠΙΣΜΟΣ & ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ -Αναζήτηση και εξεύρεση χρήσιμων στοιχείων (δημογραφικών, στατιστικών, ιστορικών, θεσμικών, διεθνών, επιστημονικών κλπ) -Επεξεργασία των στοιχείων και χρησιμοποίησή τους στη διαμόρφωση συνεκτικής πολιτικής -παρουσίαση, υποστήριξη νέας πολιτικής ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ -Συγκέντρωση στοιχείων εφαρμογής -Ελεγχος ανταπόκρισης σε σχέδια -Πρόταση για λήψη διορθωτικών μέτρων 4. ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΠΟΛΛΩΝ ΦΟΡΕΩΝ

ΒΑΣΙΚΗ ΠΗΓΗ ΔΥΝΑΜΗΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ: ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΕ ΔΙΚΤΥΟ ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΜΕΝΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ-ΔΡΑΣΤΙΚΗ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ... Κατάργηση κρατικής Νομαρχίας και ίδρυση Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης το 1994. Θεωρία Οργανώσεων: 1)Αποστολή 2) Αρμοδιότητες 3) Οργάνωση 4) Προσωπικό 5) Πόροι Προβλέφθηκε: η αποστολή ελλιπώς, η οργάνωση πληθωρικά... Εμειναν αδιευκρίστες οι Αρμοδιότητες, το οριστικό καθεστώς του προσωπικού, οι πόροι... Επακολούθησε χάος... Πρόβλεψη σε εργασίες σπουδαστών ΕΣΔΔ

ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ 1997-2000 1998 Εκθεση καθηγητή Σπράου Διαπίστωση γνωστών προβλημάτων. Αδυναμίες οικονομικών δομών-ελέγχων. Απουσία Σώματος Ανωτάτων Στελεχών, όπου θα έπρεπε να εντάσσονται οι απόφοιτοι ΕΣΔΔ 1999 Νέος Κώδικας Δημοσίων Υπαλλήλων. Κριτική ΕΝΩΣΗΣ: «απολίθωμα», ανάγκη αναθεώρησης. Τροποποιήσεις από 2001 συνέχεια. Σήμερα, αναμένουμε τον νέο... 1999 Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας. Βήμα εκσυγχρονισμού ! Στάση ΕΝΩΣΗΣ: δημοσίευση σε ΡΗΞΙΚΕΛΕΥΘΟΝ με προτροπή εφαρμογής (Απρίλιος 1999). Εγκύκλιος Υπουργείου τον Σεπτέμβριο 1999... Σήμερα, ζητούμενο η εφαρμογή... 2000 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΔΔ/ΕΣΔΔ (έκθεση Παπούλια) Πλήρης δικαίωση θέσεων ΕΝΩΣΗΣ.... Μόνο 15% των αποφοίτων αξιοποιούνται...

ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΕΩΝ... 1993 «Πρόγραμμα Διοικητικού εκσυγχρονισμού 1993-95» 1997 «Στρατηγικό σχέδιο διοικητικής μεταρρύθμισης» το πρώτο που εντάχθηκε και χρηματοδοτήθηκε και από κοινοτικούς πόρους (πρόγραμμα «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ») 2001 «Πολιτεία, 21ος αιώνας» 2002 «Πολιτεία, 10 θέσεις» 2004 Αναθεωρημένο Πολιτεία «Η επανίδρυση της Δημ Διοίκησης 2005-2007»

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ... -ΕΚΘΕΣΗ 2005 ¨ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑΣ¨ (20 χώρες Ε.Ε) Με άριστα το 10, η Ελλάδα με 3 στην τελευταία θέση μαζί με Σλοβακία, Σλοβενία... -ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ (ΙΝΕ ΓΣΕΕ): 2001/31η θέση, 2002/36η, 2003/42η, 2004/44η θέση -ΕΚΘΕΣΗ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑΣ: 1999/36η, το 2005 Ελλάδα 50η θέση! -Αξιοποίηση Κ.Π.Σ. περιορισμένη...Πρόβλημα με Γ ΚΠΣ.. Αντί η μεταρρύθμιση να καταπολεμήσει τη γραφειοκρατία, η γραφειοκρατία ενσωμάτωσε τη μεταρρύθμιση....

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΓΕΝΙΚΑ) 1. Η απουσία ενός αξιόπιστου συστήματος μέτρησης και αξιολόγησης της απόδοσης, υπηρεσιών και προσωπικού Η μη εφαρμογή του ν. 3230/2004 με τον οποίο καθιερώθηκε σύστημα μέτρησης απόδοσης με βάση την επίτευξη προαποφασισμένων στόχων Η αδυναμία εξεύρεσης και εφαρμογής ενός σταθερού βαθμολόγιου που να εγγυάται την απρόσκοπτη σταδιοδρομία Η απουσία ενός δίκαιου μισθολόγιου, δημιουργώντας σε πολλούς υπαλλήλους το πικρό συναίσθημα της αδικίας Η απουσία προσδιορισμού των καθηκόντων και αξιολόγησης κάθε θέσης εργασίας.

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΓΕΝΙΚΑ) 2.. Η αδικαιολόγητη κατάτμηση των υπαλλήλων, ανάλογα με την ειδικότητά τους, σε πολύ μεγάλο αριθμό διαφορετικών κλάδων (963 σήμερα), χωρίς καμία οργανωτική ωφέλεια. Η απουσία δομών οριζόντιας επικοινωνίας μεταξύ των υπηρεσιών αφενός και κινητικότητας των υπαλλήλων αφετέρου. Η ανορθολογική λειτουργία και εφαρμογή προγραμμάτων επιμόρφωσης. Η απαξίωση των αρμόδιων για θέματα προσωπικού διοικητικών οργάνων (υπηρεσιακών συμβουλίων, επιτροπών κλπ), λόγω των καταλυτικών επιρροών του κομματισμού και γενικότερα της εκάστοτε πολιτικής ηγεσίας.

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΓΕΝΙΚΑ) 3... ΔΟΜΗ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Από 1985-2005, υπάρχει ένας περίπου σταθερός αριθμός Υπουργείων: γύρω στα 20. Από το 1990 ιδιαίτερα ο αριθμός δεν αλλάζει. Αλλάζουν μόνο τα ονόματα… Σημεία προβληματικότητας : Η αδυναμία σύνταξης σύγχρονων οργανισμών. Η αδυναμία συνένωσης χωριστών υπουργείων. Η ίδια αδυναμία, κατάληξης σε μια σύγχρονη δομή, παρουσιάζεται και σε άλλους φορείς : Περιφέρειες Νομ. Αυτοδιοικήσεις ΕΚΔΔ (Θέσπιση οργανισμού το 2004...)

ΣΗΜΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Καμία αλλαγή δεν πρόκειται να προωθηθεί με επιτυχία εάν δεν την αναλάβουν τα κατάλληλα άτομα. Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ αποτελεί τον αποφασιστικό παράγοντα για την καλή λειτουργία οποιασδήποτε οργάνωσης και προπάντων, για την επιτυχία μιας μεταρρύθμισης. Οι μεταρρυθμίσεις αποτυγχάνουν γιατί ανατίθενται σε ακατάλληλα άτομα. Σε εκείνους οι οποίοι έχουν φέρει την κατάσταση σε αυτό το σημείο και έχουν συμφέρον στη διατήρησή της και όχι στην αλλαγή της....Στη Γαλλία το 1945, οι παλαιότεροι υπάλληλοι έφευγαν παράλληλα με την ανάδειξη των αποφοίτων ΕΝΑ... «Δεν μπορείς να χτίσεις το καινούριο με τα παλαιά μπάζα...» Για την επιτυχή προώθηση μιας μεταρρύθμισης, εκτός των άλλων (πολιτική βούληση, σχέδιο, σύγχρονη τεχνολογία, οικονομική υποστήριξη), χρειάζεται η ανάθεσή της στα κατάλληλα άτομα. Μάλιστα, όχι άτομα ξεχωριστά και συγκεκριμένα αλλά διακριτό Σώμα προσωπικού που θα έχει τη συγκεκριμένη αποστολή. Τέτοιο σώμα μπορούν να συνθέσουν καταρχήν οι απόφοιτοι ΕΣΔΔ και συμπληρωματικά οι διάφοροι ειδικοί επιστήμονες. ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ: Η «παλαιά» από τη «σύγχρονη» αντίληψη δεν είναι θέμα ηλικίας αλλά προπάντων ΗΘΟΥΣ και τρόπου προσέγγισης.

ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ (τέλη 2005) ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ (τέλη 2005) Γενικοί Διευθυντές - Διευθυντές 18 Τμηματάρχες 115 Σύνολο 133 Δικαιούχοι 700 περίπου Απόφοιτοι σε υπηρεσία 1114 113 υπηρεσίες εντός Ελλάδας, 55 εκτός

ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ... Σήμερα 1114/133 προϊστάμενοι 2007 1414/¨250¨ προϊστάμενοι Οι ανάγκες διαρκώς αυξάνονται, οι παλαιάς νοοτροπίας υπάλληλοι συνταξιοδοτούνται...Μένουν οι παλαιάς νοοτροπίας πολιτικοί... ΣΗΜΑΣΙΑ εχει να επιταχυνθούν οι αλλαγές...