Αθήνα, Οκτώβριος 2014 Αλλάζουμε τη Διοίκηση μετά από 4 δεκαετίες.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

Εθνική Στρατηγική για τη Διοικητική Μεταρρύθμιση
Μάρτιος 2011 Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές. “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΞΟΔΟΥ ΤΩΝ ΤΠΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΦΕΣΗ ΑΞΟΝΕΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΕΣΠΑ 14 ο Ετήσιο Συνέδριο Greek ICT Forum, Τρίτη 16 Οκτωβρίου 2012 Μουσείου Μπενάκη 1.
Αθήνα, Ιούνιος 2014 Nέο Πρόγραμμα 2 Το «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» σήμερα  Από τον Οκτώβριο του 2010 δημοσιεύονται στο όλες οι πράξεις.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
ΕΙΔΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ, ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ 14 Δεκεμβρίου 2010, Αθήνα 2η Σύνοδος Διευθυντών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2011.
Δήμος Καλαμαριάς Γεωργιάδης Γεώργιος Προϊστάμενος Τμήματος Πληροφορικής
ΚΥΑ «Μέτρα για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και την εξοικονόμηση ενέργειας στο δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα»
Στρατηγική & Σχέδιο Δράσης για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση ---- Εναρμόνιση με την Ψηφιακή Στρατηγική της Χώρας Υπουργείο Διοικητικής.
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2007 – ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007.
Νέο Σχολείο – Νέο Λύκειο
ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΥΝΑ Π.Δ. 85/2012 Ίδρυση Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου
ΠΕΤΥΧΗΜΕΝΗ ΘΗΤΕΙΑ = ΘΕΤΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ Οργανωτική ετοιμότητα Επιχειρησιακή ετοιμότητα Λειτουργική ετοιμότητα ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ.
ΗΜΕΡΙΔΑ: Η ΔΗΜΟΣΙΑ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ – Η ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΑΝΑΚΑΜΨΗΣ 24 / 5 / 2013 Το έργο για την αναδιάρθρωση της δημόσιας.
Αξιολόγηση - αναδιοργάνωση δομών Δήμων
Νέος Επενδυτικός Νόμος Ανάπτυξη στην πράξη – Απάντηση στην κρίση
ΕΓΚΡΙΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΕΣΠΑ.
ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ
Σελ. 1/16 Μελέτη για την Υλοποίηση Γενικού Εμπορικού Μητρώου Επιχειρήσεων (Γ.Ε.ΜΗ.) Αθήνα, 28/06/2003 Εισηγητής: Σ. Πάγκαλος, Διευθυντής Temagon.
Δημόσια διαβούλευση Επιχειρησιακού Σχεδίου για τα έτη
Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις Ενιαία Αρχή για τις Δημόσιες Συμβάσεις
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΤO YΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ 3 Βήματα προς όφελος του Πολίτη.
11 ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΠΕΠ ΑΤΤΙΚΗΣ ΕΣΠΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ – ΕΣΠΑ/ ΕΥΣ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007 – 2013
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΗΜΕΡΙΔΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΝΕΟΕΚΛΕΓΕΝΤΩΝ ΑΙΡΕΤΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΔΗΜΩΝ ΕΙΣΗΓΗΤΉΣ Η. Λίτσος, Μηχανικός Παραγωγής, στέλεχος Ε.Ε.Τ.Α.Α.
Συντάχθηκε για λογαριασμό του Τηλεοπτικού Σταθμού ΑΝΤ1 Οκτώβριος 2011 © ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΒΑΡΟΜΕΤΡΟ.
1ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ > ΑΘΗΝΑ, ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2005 > ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΤΑΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΑΣ ΜΕ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΕΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 2007 – ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 1 ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ 2007.
Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων
13o GREEK ICT FORUM ( ) Ενότητα 2: «Ψηφιακή Στρατηγική και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση // Έργα και Υπηρεσίες» Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση στην Ελλάδα.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΤΤΙΚΗΣ
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού Θεσσαλονίκης”
Ευρυζωνικότητα στην τοπική αυτοδιοίκηση Τρέχουσες εξελίξεις – μελλοντικές προκλήσεις.
Υπουργείο Οικονομίας & Οικονομικών Αποτελεσματική Διαχείριση στην 4η Προγραμματική Περίοδο 2007 – 2013.
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Σχολή Πολιτικών Μηχανικών Μ.Α.Μιμίκου Καθηγήτρια ΕΜΠ « Πολιτικές Φύλου στα Πανεπιστήμια » 21 Νοεμβρίου 2005.
1 ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗΣ 2008 Αθήνα, 18 Μαρτίου 2009 ΘΕΜΑ: ΘΕΜΑ: Πρόοδος του Ε.Π. «Διοικητική Μεταρρύθμιση »
ΑΘΗΝΑ 5 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2006 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΚΠΣ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΩΝ
ΕΤΗΣΙΑ ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ 2013 Ε.Π. “ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ” ΕΥΣΣΕΠ ΜΑΡΤΙΟΣ 2014.
ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΣΜΕΥΣΕΩΝ
ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ - Καταναλωτές Μάρτιος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
GREEK ICT FORUM: ΕΤΗΣΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων
Βαρόμετρο ΕΒΕΘ Σεπτέμβριος “Η καθιέρωση ενός αξιόπιστου εργαλείου καταγραφής του οικονομικού, επιχειρηματικού και κοινωνικού γίγνεσθαι του Νομού.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Aθήνα,16 Νοεμβριου Η Στρατηγική της Έξυπνης Εξειδίκευσης Συνδέει: την έρευνα και καινοτομία με την οικονομική ανάπτυξη με νέους τρόπους όπως είναι.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Μακεδονίας - Θράκης ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΔΙΚΑΙΟΥΧΩΝ.
Νέοι Οργανισμοί Υπουργείων. Στόχοι Αναδιοργάνωσης Η αποτελεσματικότερη λειτουργία της Κεντρικής Διοίκησης λαμβάνοντας υπόψη τους περιορισμένους δημόσιους.
Δημόσιος Vs Ιδιωτικός Τομέας Διαφορές - Ομοιότητες.
Συνοπτική Παρουσίαση Ε.Π. «ΚτΠ» Παναγιώτης Γεωργιάδης Αθήνα 9 Νοεμβρίου 2004.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ – ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΟΜΩΝ ΔΗΜΩΝ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
ΕΚΠΑ - Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών
Η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΠΡΟΤΥΠΟΙ Ο.Ε.Υ. Ο.Τ.Α.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Προσβασιμότητα για ΑμεΑ
Ψηφιακά Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αθήνα, Οκτώβριος 2014 Αλλάζουμε τη Διοίκηση μετά από 4 δεκαετίες

2 Βασικές Επιτροπές Αξιολόγηση δομών και αναδιοργάνωση Κεντρικής Διοίκησης (1/2) A B Συντονιστική επιτροπή της αξιολόγησης των δομών στο ΥΔΜΗΔ Επιτροπές αξιολόγησης δομών για κάθε υπουργείο οι οποίες αποτελούνταν από δημοσίους υπαλλήλους, επιθεωρητές - ελεγκτές της Δημόσιας Διοίκησης και στελέχη του ΥΔΜΗΔ και του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (ΓΛΚ) Με την ψήφιση του Νόμου 4024/2011 ξεκίνησε η διαδικασία αξιολόγησης των δομών της Κεντρικής Διοίκησης (Υπουργεία). Βάσει του νόμου συγκροτήθηκαν:

3 1 Ο επαναπροσδιορισμός της αποστολής και των αρμοδιοτήτων κάθε υπηρεσίας και η κατάργηση όσων δεν εξυπηρετούν την κοινωνία, ή επικαλύπτονται με λειτουργίες άλλων μονάδων ή δομών 2 Η ελαχιστοποίηση του αριθμού των οργανωτικών μονάδων (οργανισμοί, γενικές διευθύνσεις και τμήματα, προκειμένου να εξασφαλισθούν οικονομίες κλίμακας) 3 Η ελαχιστοποίηση του χρόνου και των πόρων που απαιτούνται για την υλοποίηση των πολιτικών 4 Η λειτουργία όλων των οργανωτικών μονάδων εντός αυστηρού δημοσιονομικού πλαισίου 5 Η δημιουργία μιας Δημόσιας Διοίκησης που να ανταποκρίνεται άμεσα στις απαιτήσεις της κοινωνίας 6 Η βελτίωση της διαχείρισης των ανθρώπινων πόρων Βασικοί Στόχοι Με Απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου συγκροτήθηκε το Κυβερνητικό Συμβούλιο Μεταρρύθμισης (ΚΣΜ) ως αρμόδιο Κυβερνητικό Όργανο για τη λήψη αποφάσεων που αφορούν στη διοικητική μεταρρύθμιση - μεταξύ άλλων και στα νέα οργανογράμματα των Υπουργείων. Οι αξιολογήσεις των δομών των Υπουργείων αποτυπώθηκαν σε εκθέσεις - πορίσματα των Επιτροπών Αξιολόγησης, οι οποίες υπεβλήθησαν στο ΥΔΜΗΔ και στα αρμόδια Υπουργεία για τις απαραίτητες διαβουλεύσεις. Σταδιακά το ΚΣΜ ενέκρινε τα νέα οργανογράμματα και τα σχέδια στελέχωσης των Υπουργείων που βασίστηκαν στις εκθέσεις και στις διαβουλεύσεις με τα Υπουργεία υπό το συντονιστικό ρόλο του ΥΔΜΗΔ. Όλα τα Προεδρικά Διατάγματα δημοσιεύθηκαν από τις 28 Αυγούστου μέχρι τις 3 Σεπτεμβρίου 2014 και θα τεθούν σε ισχύ από τις 29 Οκτωβρίου μέχρι τις 3 Νοεμβρίου Αξιολόγηση δομών και αναδιοργάνωση Κεντρικής Διοίκησης (2/2) Βασικοί στόχοι της μεταρρύθμισης, όπως αποτυπώθηκαν στις κατευθυντήριες γραμμές του ΥΔΜΗΔ προς τις Επιτροπές Αξιολόγησης, ήταν:

4 Τα νέα Προεδρικά Διατάγματα αποτελούν το νέο, έξυπνο οργανωτικό χάρτη της Κεντρικής Διοίκησης Βασικά χαρακτηριστικά των νέων Προεδρικών Διαταγμάτων 1 Επανακαθορίζονται οι αποστολές των Υπουργείων ώστε να είναι σύμφωνες με τις σύγχρονες κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες 2 Συμπεριλαμβάνονται για πρώτη φορά στρατηγικοί στόχοι σε επίπεδο Γενικών Διευθύνσεων και επιχειρησιακοί σκοποί σε επίπεδο Διευθύνσεων ώστε κάθε διοικητικό επίπεδο να γνωρίζει πως οριοθετείται η εργασία του 3 Εκσυγχρονίζονται οι αρμοδιότητες ώστε αφενός να γίνει «αποκάθαρση» των παλαιών και χωρίς αντικείμενο αρμοδιοτήτων και να ενταχθούν νέες που κρίνονται απαραίτητες για την άσκηση αποτελεσματικού, διοικητικού έργου 4 Εκσυγχρονίζεται για πρώτη φορά η Κεντρική Διοίκηση μετά από τέσσερις δεκαετίες. Κορυφαίο παράδειγμα ο οργανισμός του Υπουργείου Παιδείας που δεν είχε αλλάξει από το Για πρώτη φορά η Κεντρική Διοίκηση γίνεται αντικείμενο μεταρρύθμισης με τόσο ευρύ και συντονισμένο τρόπο, σε αντίθεση με του ΟΤΑ ή με τον ευρύτερο δημόσιο τομέα οι οποίοι έχουν γίνει αντικείμενο μεταρρυθμίσεων πολλές φορές τα τελευταία χρόνια («Καποδίστριας» και «Καλλικράτης» για τους ΟΤΑ και συγχωνεύσεις – καταργήσεις ΝΠΔΔ – ΝΠΙΔ για τον ευρύτερο δημόσιο τομέα) 6Τυποποιούνται και ενδυναμώνονται κρίσιμες διοικητικές, λειτουργίες της Κεντρικής Διοίκησης όπως: −Η ορθή και ομοιογενής διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, με την ενοποίηση και τον εκσυγχρονισμό των Γενικών Διευθύνσεων και Διευθύνσεων Ανθρώπινου Δυναμικού όλων των Υπουργείων −Η καλή νομοθέτηση με τη θεσμοθέτηση Τμημάτων Νομοθετικής Πρωτοβουλίας, τα οποία είναι υπεύθυνα για την ποιότητα του νομοθετικού έργου της Δημόσιας Διοίκησης −Η δημοσιονομική διαχείριση και ευθύνη με την θεσμοθέτηση των ενοποιημένων Γενικών Διευθύνσεων Οικονομικών Υπηρεσιών, οι οποίες έχουν βαρύνουσα σημασία στην ορθή εφαρμογή των δημοσιονομικών διατάξεων για όλη τη Γενική Κυβέρνηση −Ο εσωτερικός έλεγχος με τη θεσμοθέτηση Τμημάτων Εσωτερικού Ελέγχου −Ο έλεγχος των κρατικών ενισχύσεων με τη θεσμοθέτηση Αποκεντρωμένων Μονάδων Κρατικών Ενισχύσεων, ώστε να υπάρχει αυξημένη εποπτεία επί των ενισχύσεων που παρέχει το κράτος 7Για την εφαρμογή των Προεδρικών Διαταγμάτων έχει δοθεί η οδηγία από το ΥΔΜΗΔ να υπάρξει απλούστευση στη διαδικασία υπογραφών, ώστε να μην χρειάζεται να φτάνουν όλες οι υπογραφές μέχρι το επίπεδο της πολιτικής ηγεσίας και άρα να μειωθεί η καθυστέρηση και η γραφειοκρατία

5 Ευθυγράμμιση των Προεδρικών Διαταγμάτων με το νέο νόμο επιλογής προϊσταμένων στο Δημόσιο Εντάσσονται για πρώτη φορά περιγράμματα θέσεων ευθύνης (job descriptions) για όλους τους προϊσταμένους της Δημόσιας Διοίκησης 1 Ενισχύεται η έννοια του κρατικού υπαλλήλου με την απελευθέρωση των ανθρώπινων πόρων της δημόσιας διοίκησης μέσα από τη δυνατότητα που δίνει ο νόμος και υποστηρίζουν τα Π.Δ. να θέτουν υποψηφιότητα για θέσεις ευθύνης Γενικού Διευθυντή και Διευθυντή, υπάλληλοι με τα κατάλληλα προσόντα και εκτός του Υπουργείου που προκηρύσσει τη θέση. Τα Υπουργεία «σιλό» αποτελούν πλέον παρελθόν Εκσυγχρονίζονται και ομαδοποιούνται οι, μέχρι τώρα, κατακερματισμένοι κλάδοι κάθε Υπουργείου, ώστε να υπάρχει η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη τυποποίηση και να συνδεθούν αποτελεσματικότερα με τα ουσιαστικά προσόντα που πρέπει να κατέχει ο υποψήφιος για να καταλάβει θέση ευθύνης 2 3 Βελτιώνεται ο προγραμματισμός προσλήψεων βάσει των ουσιαστικών αναγκών κάθε Υπουργείου αφού στα Π.Δ. υπάρχει ένα ανώτατο όριο στελέχωσης το οποίο οι υπηρεσίες πρέπει να λαμβάνουν υπόψη όταν προγραμματίζουν τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού τους 4 Η συνολική μείωση δομών ξεπερνά το 40% για όλα τα Υπουργεία και το δημοσιονομικό όφελος από τη μείωση θέσεων ευθύνης ανέρχεται στο ποσό των ευρώ Βασικά χαρακτηριστικά των νέων Προεδρικών Διαταγμάτων

6 Αλλάζουμε τα οργανογράμματα των Υπουργείων μετά από 4 δεκαετίες Υπουργείο Παιδείας - Υπουργείο Δικαιοσύνης - Υπουργείο Υγείας - Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης - Υπουργείο Οικονομικών - Υπουργείο Εσωτερικών - Υπουργείο Υποδομών - Υπουργείο Περιβάλλοντος – Ενέργειας - Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης - Υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης - Υπουργείο Τουρισμού - Υπουργείο Ανάπτυξης - Υπουργείο Εργασίας Υπουργείο Πολιτισμού

7 Η Ελληνική Δημόσια Διοίκηση… 115 Γενικές Διευθύνσεις 1644 Διευθύνσεις Τμήματα 41 Υπηρεσίες ΕΣΠΑ 154 Μονάδες ΕΣΠΑ Δημοσιονομικό Κόστος: € 93 Γενικές Διευθύνσεις 994 Διευθύνσεις Τμήματα 30 Υπηρεσίες ΕΣΠΑ 117 Μονάδες ΕΣΠΑ Δημοσιονομικό Κόστος: € Σύνολο Υπουργείων Πριν…Και Μετά… Συνολική εξοικονόμηση δημοσιονομικού κόστους: € Σύνολο Υπουργείων

8 Δημοσιονομικό κόστος ανά διοικητικό επίπεδο σε εκ. ευρώ Μεταβολή Συνολικού Δημοσιονομικού Κόστους και Αριθμού Μονάδων ανά διοικητικό επίπεδο Σύνολο Μονάδες ΕΣΠΑΥπηρεσίες ΕΣΠΑΤμήματα Διευθύνσεις (-41%) Γενικές ΔιευθύνσειςΓενικές ΔιευθύνσειςΓενικές ΔιευθύνσειςΓενικές Διευθύνσεις # μονάδων μετά ΠΔ # μονάδων προ ΠΔ 0,20 -10,85 (-40%) 0,46 0,35 0,14 27,08 Μονάδες ΕΣΠΑΥπηρεσίες ΕΣΠΑΣύνολο 16,23 Τμήματα 9,97 17,29 Διευθύνσεις 4,77 7,89 Γενικές ΔιευθύνσειςΓενικές ΔιευθύνσειςΓενικές ΔιευθύνσειςΓενικές Διευθύνσεις 1,00 1,24 Δημοσιονομικό Κόστος μετά ΠΔ Δημοσιονομικό Κόστος προ ΠΔ Αριθμός μονάδων ανά διοικητικό επίπεδο Συνολική εξοικονόμηση δημοσιονομικού κόστους: € Συνολική μείωση μονάδων: 3.159

9 Κατανομή αριθμού μονάδων για τους 5 φορείς με τη μεγαλύτερη συνολική ποσοστιαία μείωση μονάδων Μονάδες ΕΣΠΑΜονάδες ΕΣΠΑΜονάδες ΕΣΠΑΜονάδες ΕΣΠΑ Υπηρεσίες ΕΣΠΑΥπηρεσίες ΕΣΠΑΥπηρεσίες ΕΣΠΑΥπηρεσίες ΕΣΠΑ Τμήματα Διευθύνσεις Γεν. ΔιευθύνσειςΓεν. ΔιευθύνσειςΓεν. ΔιευθύνσειςΓεν. Διευθύνσεις Μετά ΠΔΠρο ΠΔ % Προ ΠΔ % Μετά ΠΔ % Μετά ΠΔΠρο ΠΔ 46 Προ ΠΔ % Μετά ΠΔ -47% Μετά ΠΔ Προ ΠΔ Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Γ.Γ. Ενημέρωσης και Επικοινωνίας Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Υπουργείο Οικονομικών

10 Σε εκ. ευρώ Κατανομή δημοσιονομικού κόστους για τους 5 φορείς με τη μεγαλύτερη συνολική ποσοστιαία μείωση μονάδων 0,10 0,04 0,03 Προ ΠΔ 0,49 0,04 0,01 0,28 0,10 0,06 0,19 -62% Μονάδες ΕΣΠΑΜονάδες ΕΣΠΑΜονάδες ΕΣΠΑΜονάδες ΕΣΠΑ Υπηρεσίες ΕΣΠΑΥπηρεσίες ΕΣΠΑΥπηρεσίες ΕΣΠΑΥπηρεσίες ΕΣΠΑ Τμήματα Διευθύνσεις Γεν. ΔιευθύνσειςΓεν. ΔιευθύνσειςΓεν. ΔιευθύνσειςΓεν. Διευθύνσεις Μετά ΠΔ 0,01 0,000,02 1,39 0,46 0,08 0,95 -52% Μετά ΠΔ 0,05 0,02 0,63 0,18 0,06 Προ ΠΔ 1,99 0,05 Μετά ΠΔ 0,00 0,05 0,02 0,00 Προ ΠΔ 0,16 0,00 0,11 0,05 0,01 0,08 -52% 0,15 0,08 Προ ΠΔ 1,09 0,03 0,05 0,70 0,22 0,10 0,02 0,59 0,34 0,01 Μετά ΠΔ -46% 7,20 0,00 3,28 0,16 -47% 5,67 Μετά ΠΔ 0,00 3,84 1,70 10,64 0,00 0,12 Προ ΠΔ Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Γ.Γ. Ενημέρωσης και Επικοινωνίας Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Υπουργείο Οικονομικών

11 Σύνοψη Αιτιολογικής Έκθεσης Προεδρικών Διαταγμάτων Η κυβερνητική πολιτική για τη μεταρρύθμιση στο χώρο της Δημόσιας Διοίκησης στοχεύει στην αντιμετώπιση των χρόνιων παθογενειών του διοικητικού συστήματος Ο στόχος της δημοσιονομικής προσαρμογής επιβάλλει ένα κράτος λιτό, με μία διοίκηση ικανή, στελεχωμένη κατά τρόπο αξιοκρατικό και ορθολογικό Στο πλαίσιο αυτό, σχεδιάστηκε και υλοποιείται μία στρατηγική για την αναδιοργάνωση της δημόσιας διοίκησης, η οποία κυρίως επιδιώκει την ενίσχυση της επιτελικής λειτουργίας της διοίκησης, την ανάπτυξη του οριζόντιου συντονισμού των δημοσίων πολιτικών και την ενδυνάμωση του ελεγκτικού και εποπτικού ρόλου του κράτους, ενώ θα αποτελέσει τη βάση οικοδόμησης των μεταρρυθμίσεων που θα υποστηρίξουν τις κυβερνητικές προτεραιότητες Για την επίτευξη των παραπάνω στόχων, εκτιμήθηκε ως επιτακτική η ανάγκη της αναδιοργάνωσης, βάσει εκθέσεων αξιολόγησης των δομών των φορέων της Δημόσιας Διοίκησης Ο νέος χάρτης της Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης αποτυπώνεται κανονιστικά με τα Π.Δ., στα οποία καθορίζεται το περιεχόμενο των οργανισμών των δημοσίων υπηρεσιών. Η σημαντική καινοτομία στη συγκεκριμένη περίπτωση έγκειται στη νομική αποτύπωση και κατοχύρωση μιας νέας μεθοδολογίας ως προς τον τρόπο οργάνωσης και αναδιάρθρωσης των δημοσίων υπηρεσιών Οι νέοι οργανισμοί προκύπτουν πλέον από τα πορίσματα της σύγχρονης διοικητικής επιστήμης και βασίζονται, για πρώτη φορά, σε δομημένες οικονομοτεχνικές μελέτες στις οποίες παρουσιάζεται αναλυτικά η υφιστάμενη κατάσταση, τα αδύνατα σημεία και η ευκαιρία - ανάγκη για αλλαγή Τα σχέδια στελέχωσης καθώς και τα περιγράμματα θέσεων, καθηκόντων και διαδικασιών, δεν γίνονται αυθαίρετα και χωρίς καμία αιτιολόγηση αλλά σε συνάρτηση με τις μεταρρυθμιστικές δράσεις, τη βασική αποστολή και τους επιχειρησιακούς στόχους κάθε φορέα. Ταυτόχρονα, κατοχυρώνεται η λειτουργική ευελιξία και δυνατότητα της διοίκησης να προσαρμόζεται άμεσα σε μεταβαλλόμενες συνθήκες και απαιτήσεις Συμπεράσματα