H λειτουργία της Μαθητείας των ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ : Μια σύγχρονη καινοτομική εκπαιδευτική προσέγγιση στην Επαγγελματική Κατάρτιση Γιάννης Χαλάς Εκπαιδευτικός ΟΑΕΔ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παρουσίαση προτεινόμενου εκπαιδευτικού προγράμματος
Advertisements

Σωματείο «Επιχειρηματικότητα Νέων»/ Junior Achievement Greece
Πρακτική Άσκηση και Μαθητεία σε χώρες της Ε.Ε.
ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΥΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ Μ. Μ. Ε
ΤΠΕ στην εκπαίδευση, εκπαιδευτική πολιτική και επιστημονική θεώρηση
Διακρατική συνάντηση EQUAL Σάμος, 25 – 26 Σεπτεμβρίου 2003
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
ECVET workshop - 23/10/2012 ΕΘΝΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ (Ε.Ι.Ε.Α.Δ.) “ Ο ΟΑΕΔ ως φορέας Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Διαδραστικοί πίνακες Δέγγλερη Σοφία.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Μαθησιακά αποτελέσματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Η περίπτωση του ΑΠΘ Κωνσταντίνος Αϊβαζίδης Υπεύθυνος Διασφάλισης Ποιότητας, Έργο ΜΟΔΙΠ ΑΠΘ.
ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ
B a c kn e x t h o m e ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΞ’ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής προστασίας Κ.Π. «Equal”ΤεχνομάθειαΕυρωπαϊκή.
Ο Ρόλος των ΣΔΕ στην Εκπαίδευση Ενηλίκων
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Τίτλος Σχεδίου: Partnership for experimenting with ECVET in a practical context (2009 – 2011) Δράση: Εταιρικές Σχέσεις – LDV Ε. Λαμπριτζή
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Το Πρόγραμμα Leonardo da Vinci για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση Δρ. Ειρήνη Ντρούτσα Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών Εθνική Μονάδα LLP Aθήνα, Ιούνιος.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:RECENT DEVELOPMENTS IN FORMAL SETTINGS.(ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ. ) ΌΝΟΜΑ ΦΟΙΤΗΤΡ.:ΔΟΜΑΛΗ ΕΙΡΗΝΗ.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Οικονομία - Επιχειρηματικότητα , στη Β/θμια εκπαίδευση Επιστημονική Υπεύθυνη ‘Εργου ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΕΩΝ Δρ. Θεοχαρούλα Μαγουλά
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ Όνομα:Χίνη Δήμητρα Εξάμηνο σπουδών:Δ Αριθμός μητρώου:3305.
ΣΕΡΡΕΣ, ΕΙΣΑΓΩΓΗ Σύγχρονη και κορυφαία πρόκληση για τον κλάδο της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού. Σκοπός: η μελέτη μεθόδων προσέλκυσης και άσκησης.
Εγκαθιδρυμένη ή Εμπλαισιωμένη Νόηση ή Γνώση (Situated Cognition)
European Students of Industrial Engineering and Management ESTIEM ESTIEM European Students of Industrial Engineering and Management LG Chios.
Πολιτικές εκπαίδευσης και κατάρτισης για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας και της απασχόλησης Επιχειρηματικότητα και Απασχόληση 1 Δεκεμβρίου 2014 Βλάσης.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Επένδυση στη δημιουργία Ανθρώπινου Κεφαλαίου: Εκπαίδευση και Κατάρτιση Γιώργος Μ. Αγιομυργιανάκης Καθηγητής Οικονομικής Ανάλυσης και Πολιτικής Ελληνικό.
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ 11/14/ Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης.
Επαγγελματικά Περιγράμματα
Αγορά Εργασίας - Καινοτομία στην Οικονομία της Γνώσης
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
O ρόλος των μετα-νεωτερικών προσεγγίσεων της Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας σε μια κρίσιμη εποχή για τον κόσμο της εργασίας Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο.
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
ΟΑΕΔ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
Κομνηνού Ιωάννα, υπ.Διδ. MPhil
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Ο Ρόλος των Συμβούλων πριν, κατά τη διάρκεια, και μετά από την Επαγγελματική Εκπαίδευση.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Ψηφιακή ευκαιρία: μια μεγάλη ευκαιρία! Πως να την διεκδικήσετε;
Μεταγράφημα παρουσίασης:

H λειτουργία της Μαθητείας των ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ : Μια σύγχρονη καινοτομική εκπαιδευτική προσέγγιση στην Επαγγελματική Κατάρτιση Γιάννης Χαλάς Εκπαιδευτικός ΟΑΕΔ

Στόχοι παρουσίασης Να παρουσιασθεί το νέο εργασιακό περιβάλλον του κόσμου της εργασίας. Να παρουσιασθεί η ανταπόκριση του κόσμου της εκπαίδευσης. Να παρουσιασθεί η απάντηση του ΟΑΕΔ στις προκλήσεις των νέων ικανοτήτων και δεξιοτήτων. Να παρουσιασθεί η προοπτική βελτίωσης της μαθητείας

Οι αλληλοεξαρτώμενοι και αλληλοεπιδρώμενοι κόσμοι της εργασίας και της εκπαίδευσης Μετάφραση Εργασία Εκπαίδευση Εκπλήρωση

Αλλαγές στον κόσμο της εργασίας (Descy, Tchibozo, Van Loo 2009) Χειροτέρευση της θέσης των νέων στην αγορά εργασίας. Το μοντέλο των ελαστικών σχέσεων εργασίας, σε συνδυασμό με την εξασφάλιση εργασίας δεν λειτούργησε. Αυξανόμενο ποσοτικό και ποιοτικό έλλειμμα ικανοτήτων και δεξιοτήτων. Εντατικοποίηση της ποσότητας αλλά και του εύρους των εργασιών που απαιτούνται από έναν εργαζόμενο (Buchanan 2001)

Ανταπόκριση του κόσμου της εκπαίδευσης (OECD 2003) Στροφή από την εκπαιδευτικοκεντρική προσέγγιση της εκπαίδευσης στην μαθητοκεντρική ( πρώτα ο μαθητής). Άμεση διασύνδεση της εκπαίδευσης με το χώρο της εργασίας (βιωματική, κοινωνικο-πολιτισμική μάθηση). Έμφαση στις κοινωνικές και προσωπικές ικανότητες (κοινωνική και συναισθηματική νοημοσύνη).

Λειτουργία των ΕΠΑΣ μαθητείας ΟΑΕΔ (1) Σχολείο Επιχείρηση θεωρητική κατάρτιση εργαστηριακή άσκηση Πρακτική άσκηση στην Αριστοτελική έννοια της «Πράξης»

Λειτουργία των ΕΠΑΣ μαθητείας ΟΑΕΔ (2) Προσέγγιση μάθησης θεωρία πρακτική Τοποθεσία τάξη εργαστήριο επιχείρηση Αποτέλεσμα επιστήμη (νόηση) ποίηση (τέχνη) πράξη (φρόνηση – κοινωνική νοημοσύνη)

Λειτουργία των ΕΠΑΣ μαθητείας ΟΑΕΔ (3) Με τη μαθητεία η μάθηση επιτυγχάνεται: μέσα από εμπειρίες και βιώματα και από εργασιακή αλληλεπίδραση και κοινωνική συνεργασία. Με αποτέλεσμα να αποκτήσει ο εκπαιδευόμενος επαγγελματική ταυτότητα και συνείδηση.

Λειτουργία των ΕΠΑΣ μαθητείας ΟΑΕΔ (4) Πλεονεκτήματα από τη μαθητεία (OECD 2009) Δημιουργείται αυθεντικό μαθησιακό περιβάλλον. Δημιουργείται δίοδος επικοινωνίας μεταξύ εργοδοτών και εργαζομένων. Η ζήτηση για πρακτική άσκηση προβλέπει ποια επαγγέλματα έχουν μέλλον και επομένως αξίζουν να συμπεριληφθούν στα προγράμματα σπουδών. Οι εκπαιδευόμενοι συνεισφέρουν με την εργασία τους στα αποτελέσματα της επιχείρησης. Προσφέρεται για νέους που έχουν κουραστεί από το παραδοσιακό σχολείο.

Λειτουργία των ΕΠΑΣ μαθητείας ΟΑΕΔ (5) Περιορισμοί στην μαθητεία όλοι οι εργασιακοί χώροι δεν προωθούν τη σωστή μάθηση οι εργασιακοί χώροι μπορεί να μην είναι οργανωμένοι με διαδικασίες που ευνοούν τη μάθηση. υπάρχουν αντιδράσεις και αντιστάσεις από εργοδότες να «δείξουν» στους ασκούμενους. πολλές φορές υπάρχουν δυσκολίες κατανόησης μη ρουτινιάρικων εργασιών.

Λειτουργία των ΕΠΑΣ μαθητείας ΟΑΕΔ (6) Πως επηρεάζουν οι επιχειρήσεις την ζήτηση νέων ικανοτήτων μέσα από τη μαθητεία. από την αξία που προσδίδουν για δημιουργία νέας μάθησης και γνώσης. από το ρόλο της νέας γνώσης στην βελτίωση της ανταγωνιστικότητας. από το μέγεθος της επιχείρησης από το είδος, τη γκάμα και τις διαδικασίες παραγωγής ή εξυπηρέτησης. από τη δυνατότητα και επιθυμία μάθησης των εργαζομένων να μάθουν.

Σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης μέσα από μαθητεία Πρόταση για βελτίωση της μαθητείας ΟΑΕΔ Επιχείρηση Σχολείο Σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης μέσα από μαθητεία

Απαραίτητη προϋπόθεση της λειτουργίας του συστήματος μαθητείας η ενεργός συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων. Κράτος (ΟΑΕΔ) Εργαζόμενοι Εργοδότες

Επίλογος Ο ΟΑΕΔ είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις προκλήσεις του κόσμου της εργασίας για νέες ικανότητες και προσόντα, φθάνει να αναγνωρισθεί και να υποστηριχθεί περισσότερο η καινοτομική του εκπαιδευτική προσέγγιση της μαθητείας. Ευχαριστώ για την προσοχή σας ...