Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Μάθηση σημαίνει συγκεκριμένες δραστηριότητες οι οποίες αυξάνουν τη δυνατότητα & τη διάθεση των ατόμων ή των συνόλων να αποκτήσουν & να χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά την καινούργια γνώση & δεξιοτεχνίες για την προσωπική τους ανάπτυξη αλλά και την επιτυχή υιοθέτηση αλλαγών και κινήτρων. Η μάθηση πρoϋποθέτει ακαδημαϊκές μελέτες & εφαρμογές

2 Χαρακτηριστικά μάθησης
Η μάθηση είναι χαρακτηριστικό όχι μόνο των ανθρώπων αλλά και άλλων ζωικών οργανισμών – αυτό που διαφέρει είναι αφ’ ενός η ικανότητα πολύπλευρης μάθησης του ανθρώπου, αφ’ ετέρου η υψηλότερη επιλεκτικότητα του τι θα μάθει Η μάθηση δεν είναι αυτοσκοπός. Σκοπός της είναι η απόκτηση από τον εκπαιδευόμενο, κατά τρόπο μόνιμο και λειτουργικά αξιοποιήσιμο, μιας γνώσης ή δεξιότητας που δε διέθετε πριν

3 Η απόκτηση της νέας γνώσης δεν επιτυγχάνεται αυτομάτως, αλλά απαιτεί μια διαδικασία, η οποία βασίζεται σε ορισμένες αρχές Η διαδικασία της μάθησης δεν είναι κάτι που μπορεί να παρατηρηθεί στην ολότητά του άμεσα. Εκείνο που γίνεται αντιληπτό είναι το αποτέλεσμά της Η μάθηση διευκολύνεται όταν επιτελείται κάτω από ορισμένες συνθήκες

4 Η μάθηση επηρεάζεται από ορισμένους παράγοντες, οι οποίοι αφορούν τόσο στο υποκείμενο που μαθαίνει(ανάγκες, ενδιαφέροντα, διαθέσεις του ατόμου, νευροφυσιολογικοί μηχανισμοί), όσο και στην κατάσταση, μέσα στην οποία λαμβάνει χώρα

5 Τα είδη της μάθησης Κατώτερα: αναφέρονται είτε σε συμπεριφορές που σχετίζονται με την ικανοποίηση βιολογικών αναγκών, είτε σε στοιχειώδεις νοητικές δεξιότητες Ανώτερα: αναφέρονται οι παντός είδους γνώσεις, οι γνωστικές δεξιότητες(κρίση, ανάλυση, σύνθεση...), οι ανωτέρου επιπέδου κοινωνικο-συμμετοχικές δεξιότητες και άλλα παρόμοια

6 Κατηγορίες μάθησης Μάθηση για την ικανοποίηση των βασικών αναγκών
Ηθική μάθηση (συναισθήματα, βιώματα, στάσεις ζωής, αξίες, πεποιθήσεις) Κινητική μάθηση: αναφέρεται στις κινήσεις και τις κινητικές δεξιότητες

7 Η μάθηση είναι αλλαγή που συντελείται στη συμπεριφορά - διαμέσου της εμπειρίας - αποδίδεται στην ωρίμανση. Άρα η μάθηση επιφέρει αλλαγές: - στη συμπεριφορά - στη γνώση - στις πνευματικές δεξιότητες - στα συναισθήματα

8 Σχέσης μάθησης & διδασκαλίας
Αλληλεξαρτώνται, αλληλοσυμπληρώνονται, αλληλοεπηρεάζονται, συνυπάρχουν & συνδέονται σε μία δυαδική ενότητα

9 Παράγοντες που επιδρούν στην ανθρώπινη μάθηση
Προσωπικοί: σχετίζονται με το πρόσωπο του μαθητή και αφορούν το φύλο, τη φυλετική ταυτότητα, την ηλικία, τη φυσική και ψυχική υγεία. Ψυχολογικοί παράγοντες και ιδιαίτερα η αυτοαντίληψη – αυτοεκτίμηση του μαθητή και η ανταπόκρισή του στα κίνητρα που του δίδονται

10 Κοινωνικοί: αφορούν την οικογενειακή κατάσταση, οικονομική, η μόρφωση των γονέων, συνθήκες διαβίωσης..... Περιβαλλοντικοί: σχετίζονται με τους υπευθύνους για τη χορήγηση της γνώσης και το ευρύτερο μαθησιακό περιβάλλον

11 Εσωτερικοί Παράγοντες μάθησης
αντιληπτική λειτουργία, νοητική ανάπτυξη, νοημοσύνη μνημονική διαδικασία, λογική σκέψη, κριτική ικανότητα συναισθηματική κατάσταση, κίνητρα μάθησης, ιδιοσυγκρασία & προσωπικές εμπειρίες του ατόμου

12 Εξωτερικοί παράγοντες μάθησης
περιβαντολλογικές συνθήκες μαθησιακά ερεθίσματα διαπροσωπικές σχέσεις αλληλεπίδραση & διδασκαλία

13 Μάθηση Ενηλίκων Ανάγκη να γνωρίζουν γιατί πρέπει να μάθουν κάτι (όχι γιατί έτσι επιβάλλεται Υπεύθυνοι για τη δική τους μάθηση (όχι εξάρτηση από το δάσκαλο) Ρόλος προσωπικής εμπειρίας ( πάνω από την εμπειρία του δασκάλου) Προσανατολισμός προς την πράξη ή τη ζωή (όχι προς το διδακτικό αντικείμενο αόριστα) Εσωτερική και εξωτερική ικανοποίηση

14 Μοντέλα μάθησης κατά Kolb (1)
Συγκλίνων: άτομο που μαθαίνει μέσω σχηματισμού αφηρημένων εννοιών (ΣΑΕ) και ενεργού πειραματισμού (ΕΠ) – κλίση προς τεχνικές εργασίες, επίλυση προβλημάτων Αποκλίνων: άτομο που μαθαίνει μέσω ικανοτήτων συγκεκριμένης παρατήρησης (ΙΣΠ) και ανακλαστικής παρατήρησης (ΑΠ) – κλίση προς ομαδική εργασία

15 Μοντέλα μάθησης κατά Kolb (2)
Ενεργητικός: άτομο που μαθαίνει μέσω ΙΣΠ και ΕΠ – κλίση προς ενεργό διεκπεραίωση καθηκόντων, επίλυση προβλημάτων, ανάληψη ρίσκου Αφομοιωτής: άτομο που μαθαίνει μέσω ΑΠ και ΑΕ – δημιουργία θεωρητικών μοντέλων, ενοποίηση ιδεών, προτίμηση ενασχόλησης με ιδέες παρά με την εφαρμογή τους στην πράξη, ή με ανθρώπους


Κατέβασμα ppt "Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google