ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Υπάρχουσα κατάσταση και προοπτικές για το μέλλον Ερευνητικό.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ Α ΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ Λ ΟΓΙΣΜΙΚΟ Υ Αναστασία Γεωργιάδου.
Advertisements

Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
ΧΡΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Γραφείο Γενικού Γραμματέα, Γιάννης Κυρτάτος,
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
 Σελίδα 1 ΠΡΟΤΥΠΟ, ένα διαφορετικό σχολείο για το παιδί ΠΡΟΤΥΠΟ εκπαιδευτήριο Αθήνα, Φεβρουάριος 2011.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗΦΩΤΕΙΝΟΥ M.Sc. Computation, Univ. of London
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Ένταξη Νέων Τεχνολογιών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα και Άτομα με Αναπηρία
Το Έργο ‘’Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας’’ ως αφετηρία για την ένταξη των ΤΠΕ στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα Δρ Α. Τζιμογιάννης.
“Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας” Πρόταση.
ΓΡΑΦΕΙΟ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΥΠΕΠΘ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ Δρ. Προβίδας Ευθύμιος
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
3η Π.Δ.Κα.Π - Αλεξανδρούπολη 2009 Αξιολόγηση της επιμορφωτικής διαδικασίας των εκπ/κων ΠΕ19-20 Καράκιζα Τσαμπίκα Σχ. Σύμβουλος Πληροφορικής Δωδ/σου Κωσταλίας.
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Η ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗ ΜΕΣΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Κεφ. 8 ο : Εκπαιδευτικό Λογισμικό Γενικοί ορισμοί: Γενικοί ορισμοί: (software): –Λογισμικό (software): οι καταγραφές σε υλικό –Υλικό hardware –Υλικό (hardware):
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ενότητα 1.2 Μοντέλα εισαγωγής ΤΠΕ στην εκπαίδευση ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ Β΄ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΣΤΙΣ Τ.Π.Ε. – ΠΕ03 Γιώργος Γεωργιόπουλος Μαθηματικός M.Sc., M.Ed.
4.2 Βασικές κατηγορίες λογισμικού από πλευράς χαρακτηριστικών και από πλευράς δραστηριοτήτων με τη χρήση τους Ως εκπαιδευτικό λογισμικό ορίζεται το εξειδικευμένο.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
Το Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Τμήματος Φυσικής Α.Π.Θ. αποτελεί τη συνέχεια της ερευνητικής ομάδας "Εποπτικών.
Έργο: Ψηφιακό Σχολείο. Πράξη «Προδιαγραφές Ψηφιακής Εκπαιδευτικής Πλατφόρμας, Ανάπτυξη και Λειτουργία Ψηφιακής βάσης Γνώσης, Ψηφιακή Διαμόρφωση και Τεχνικός.
 Π.Ε.ΚΑ.Π. Νικ. Καλογερόπουλος Αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση. Η εξέλιξη της τεχνολογίας.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού Κατερίνα Μαυραντωνάκη.
Κατάρτιση Στελεχών ΟΤΑ σε θέματα ΤΠΕ: Ηλεκτρονική Μάθηση Λάζαρος Μεράκος Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
 Αντί για τον όρο Πληροφορική χρησιμοποιείται πλέον ο όρος Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών: ΤΠΕ (ICT: Information and Communications.
Οι Υπολογιστικές & Δικτυακές Τεχνολογίες στην Δ.Ε. Η ευκαιρία που δεν πρέπει να χαθεί Το εκπαιδευτικό σύστημα απαιτεί από όλους αυτό που δεν τους παρέχει…
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού “21 εν πλω" Σεραφείμ Ι. Ζώτης Υποψήφιος Επιμορφωτής ΠΑΚΕ Θεσσαλίας Εργασία 5 ης ενότητας Εκπαιδευτικού Υλικού.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΕΣΑ.
ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λογισμικό της Εκπαίδευσης Κωστής Οικονομίδης ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ.
Αρχιμήδης Ι αλληλεπίδραση ανθρώπου-υπολογιστή - τεχνολογίες διαδικτύου Τεχνολογίες προσβασιμότητας για άτομα με ειδικές ανάγκες ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ.
Δρ Αδάμ Δαμιανάκης Διευθ. ΣύμβουλοςΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ.  Παραγωγές εκπαιδευτικών τίτλων πολυμέσων  Δημιουργία συστήματος εκπαίδευσης από απόσταση  Συμμετοχή.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Καλέμας Απόστολος, ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ, Λάρισα Μάιος 2008 Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία Αναλυτικό.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
6ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Περιεχόμενο-Ανθρώπινη υποδομή και Διδακτικές προσεγγίσεις στο e-learning Μαρία Κορδάκη, Ph.D, M.Ed.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Ανάπτυξη τηλεματικών υπηρεσιών από το Παν
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
ΣΜΕΑΕ Ορεστιάδα 27/1/2016.
«Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και την εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» Έλενα Βλαχογιάννη
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
Εκπαιδευτικό Λογισμικό
“Το μέλλον φτιάχτηκε για να αλλάξει”
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΤΑΣΗΣ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Υπάρχουσα κατάσταση και προοπτικές για το μέλλον Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών (Ε.Α.ΙΤΥ) ΤΟΜΕΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

ΟΔΥΣΣΕΙΑ Ι Πιλοτικό έργο μεσαίας κλίμακας Δράσεις: Πιλοτική αξιοποίηση δικτυακής και υπολογιστικής υποδομής Ανάπτυξη/ Προσαρμογή εκπαιδευτικού λογισμικού Προμήθεια ανάπτυξη και υποστήριξη δικτυακής και υπολογιστικής υποδομής σε ευρεία κλίμακα Εφαρμογή και αξιολόγηση Τεχνολογικών και Εκπαιδευτικών καινοτομιών Εκπαίδευση επιμόρφωση και υποστήριξη εκπαιδευτικών Υποστηρικτικές δράσεις

Μερικοί δείκτες της ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ Επιμορφωτές170 Προϊόντα εκπαιδευτικού λογισμικού 73 Συνεργαζόμενοι φορείς Σχολικά εργαστήρια της ΚτΠ 400 Απλή σύνδεση στο διαδίκτυο 4000

Τι είναι ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ Με τον όρο εκπαιδευτικό λογισμικό εννοούμε προϊόντα λογισμικού τα οποία αναπτύσσονται με κύριο στόχο να υποστηρίξουν την εκπαιδευτική διαδικασία και υλοποιούν συγκεκριμένη παιδαγωγική αντίληψη Στην εκπαίδευση μπορούν να αξιοποιηθούν και άλλα προϊόντα γενικού σκοπού (όπως το MS Office) ή ψηφιακό υλικό (πχ από το διαδίκτυο)

S Αντίληψη κατασκευής της γνώσης S Ανοικτά εργαλεία S Αντίληψη της μετωπικής διδασκαλίας S Περιβάλλοντα πολυμέσων Ως προς την παιδαγωγική αντίληψη που υλοποιούν

S Πιλοτικά προϊόντα S Ολοκληρωμένα προϊόντα Ως προς το βαθμό ωριμότητας

Ως προς το είδος της λειτουργίας  Ηλεκτρονικά βιβλία  Προσομοίωση  Μοντελοποίηση  Εκπαιδευτικά Παιγνίδια  Εικονική πραγματικότητα  Drill & practice (λογισμικά εξάσκησης).  Tutorials (λογισμικά παρουσίασης)

Ως προς τις καλλιεργούμενες δεξιότητες  Διαχείριση πληροφορίας  Συμβολική αναπαράσταση  Έλεγχος υποθέσεων  Γραπτή έκφραση  Επικοινωνία  Δημιουργία και έλεγχος μοντέλων

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ ΤΗΣ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ  Είναι εντάξιμα στο κύριο διδακτικό έργο και την καθημερινή πραγματικότητα του ελληνικού σχολείου και ανταποκρίνονται στις ανάγκες των μαθητών, των εκπαιδευτικών και τους στόχους των προγραμμάτων σπουδών.  Ενθαρρύνουν εκπαιδευτικούς και μαθητές στην ανάληψη περισσότερο ενεργών ρόλων από αυτούς που κατέχουν στη σημερινή εκπαιδευτική πραγματικότητα.  Συμπληρώνουν τη μαθησιακή και διδακτική διαδικασία θέτοντας συγκεκριμένους εκπαιδευτικούς στόχους

 αξιοποίηση όπου είναι δυνατόν της δυνατότητας ταυτοχρόνων αναπαραστάσεων  αξιοποίηση της δυνατότητας των Η/Υ για προσομοίωση φαινομένων  απλό και φιλικό στη χρήση από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές που δεν έχουν ειδίκευση στους υπολογιστές.  διερευνητικός χαρακτήρας των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και των αντίστοιχων προσφερόμενων υπολογιστικών εργαλείων,  έμφαση σε υπολογιστικά “εργαλεία” μάθησης και όχι απλές “εφαρμογές” που παραθέτουν πολυμεσικό υλικό ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ

 συνέργια σε επίπεδο λειτουργικότητας και ανταλλαγής δεδομένων με άλλες εφαρμογές γενικού σκοπού,  εκπαιδευτική αξιοποίηση δικτύων, επικοινωνία μεταξύ των χρηστών και έμφαση στη συνεργατική μάθηση,  ενθάρρυνση της διαθεματικής προσέγγισης,  αναλυτική τεκμηρίωση (βιβλίο δασκάλου, βιβλίο μαθητή και τεχνικά εγχειρίδια ανάπτυξης και χρήσης). ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ

Μεθοδολογία παραγωγής • Ανάπτυξη λογισμικού σε πιλοτική κλίμακα Σειρήνες, Ναυσικά, Ελπήνωρ, Λαέρτης, Οδυσσέας, Έργα Επίδειξης • Ανάπτυξη λογισμικού ευρείας κλίμακας Πηνελόπη, Οδυσσέας • Εξελληνισμός και προσαρμογή διεθνώς καταξιωμένου εκπαιδευτικού λογισμικού Κίρκη

Ο ρόλος του Τ.Ε.Τ. • Ο ικονομική και διοικητική διαχείριση των έργων • Ε πίβλεψη και συνεχή ς παρακολούθηση των εργασιών • Τεχνική στήριξη των φορέων ανάπτυξης και προσαρμογής • Έ λεγχο ς και αποδοχή των ενδιάμεσων και τελικών παραδοτέων

Φορείς ανάπτυξης και προσαρμογής • Δημόσιοι και ιδιωτικοί φορείς πανεπιστημιακά τμήματα και εργαστήρια, ινστιτούτα, μουσεία, εκδοτικοί οίκοι, εταιρίες ανάπτυξης λογισμικού κλπ • Πλεονεκτήματα • Μεταφορά τεχνογνωσίας • Βιωσιμότητα της προσπάθειας • Ενθάρρυνση συνεργασίας μεταξύ φορέων και ατόμων με διαφορετικούς ρόλους

Η εμπειρία της ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ • • Η παραγωγή λογισμικού απαιτεί πολύ χρόνο • • Η διαμορφωτική αξιολόγηση είναι ιδιαίτερα σημαντική • • Η συνεχής τεχνική στήριξη και παρακολούθηση των εργασιών ανάπτυξης είναι απαραίτητη • • Η προσαρμογή διεθνών προϊόντων είναι δύσκολο εγχείρημα • • Τα ανοικτά εργαλεία είναι καλύτερα, όμως οι multimedia τίτλοι γίνονται εύκολα αποδεκτοί • • Η παραγωγή ενός λογισμικού δεν σημαίνει αυτομάτως και διάθεση στα σχολεία • • Η αξιοποίηση στα σχολεία απαιτεί την παροχή τεχνικής και παιδαγωγικής στήριξης

Γενικές κατευθύνσεις • • Βασικός στόχος η ουσιαστική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, ως μέρος της καθημερινής εκπαιδευτικής διαδικασίας • •Συμπλήρωση του διαθέσιμου λογισμικού ώστε να καλυφθούν εξ ολοκλήρου τα γνωστικά αντικείμενα, οι στόχοι των ΠΣ, οι βαθμίδες της εκπαίδευσης • •Νέοι τρόποι διάθεσης χρήσης και πρόσβασης του λογισμικού • •Σταδιακή προσαρμογή των Προγραμμάτων Σπουδών

Είδη προϊόντων που θα αξιοποιηθούν • • Ανοικτά εκπαιδευτικά εργαλεία • • Εκπαιδευτικά περιβάλλοντα πολυμέσων • • Άλλες πηγές ψηφιακού περιεχομένου (διαδίκτυο, ψηφιακές βιβλιοθήκες) • • Γενικού σκοπού εργαλεία και πλατφόρμες ανάπτυξης • • Web-based λογισμικό (σ ημαντικό μέρος του λογισμικού αυτού μπορεί να είναι open-source ) • • Ολοκληρωμένα εκπαιδευτικά πακέτα

Προτεινόμενες δράσεις • • Εμπεριστατωμένη μελέτη της υφιστάμενης κατάστασης σε ότι αφορά το διαθέσιμο λογισμικό και ψηφιακό υλικό • • Διερεύνηση της υπάρχουσας κατάστασης στον χώρο του open-source λογισμικού και των δυνατοτήτων εκπαιδευτικής αξιοποίησής του • • Συνεχής παρακολούθηση των εξελίξεων στις νέες τεχνολογίες και της εκπαιδευτικής αξιοποίησής τους σε παγκόσμιο επίπεδο • • Αποσαφήνιση των τεχνικών, παιδαγωγικών και άλλων προδιαγραφών για τα είδη ψηφιακών προϊόντων στα οποία δεν εστίασε ιδιαίτερα η ενέργεια ΟΔΥΣΣΕΙΑ

Προτεινόμενες δράσεις • •Αξιοποίηση των προδιαγραφ ών και μεθοδολογ ιών της ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ, με κατάλληλες προσαρμογές • • Ενεργοποίηση της ευρύτερης εκπαιδευτικής κοινότητας (εκπαιδευτικοί, επιμορφωτές, σχολικοί σύμβουλοι, Πανεπιστήμια κλπ) για την ανάπτυξη των ολοκληρωμένων εκπαιδευτικών πακέτων (μικρόκοσμοι ή/και σενάρια) • • Προσεκτική μελέτη της σταδιακής προσαρμογής των προγραμμάτων σπουδών • • Γεφύρωση του κενού ανάμεσα στην παραγωγή του λογισμικού και την χρήση/ αξιοποίηση στην τάξη